abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101719210
quote:
De gemeente Utrecht heeft in 2009 zonder machtiging stukken vernietigd uit het driehoeksoverleg in de zaak tegen het weggepeste homostel in de wijk Leidsche Rijn. Dat blijkt uit antwoorden van burgemeester Aleid Wolfsen.

De oppositiepartijen SP, VVD en Leefbaar Utrecht hadden hem om opheldering gevraagd, na een artikel in het AD. Daarin stond dat verslagen van de driekhoeksoverleggen door de papierversnipperaar waren gehaald. Zulke stukken mogen normaal pas worden weggegooid als er geen belang meer bij is.

Volgens Wolfsen stonden er in de vernietigde driehoeksverslagen geen nieuwe feiten die relevant zijn voor de rechtszaak van het homostel, maar hadden de documenten niet vernietigd mogen worden.

Eerder vandaag dreigde de oppositie met een motie van wantrouwen tegen Wolfsen. Vanavond is er een raadsdebat over de vernietiging van de stukken.

Fouten
Het homostel was genoodzaakt de wijk Leidsche Rijn te verlaten, omdat het werd geterroriseerd door een groep buurtjongens. De mannen voelden zich niet gesteund door gemeente, politie en het OM.

Wolfsen gaf eerder al toe dat er te weinig gedaan is om het paar te beschermen. Ook de politie heeft toegegeven fouten te hebben gemaakt.
http://nos.nl/artikel/271(...)ietigen-stukken.html

In Rusland zou dit verhaal ongeloofwaardig zijn, in Nederland gebeurt het gewoon. Exit voor Wolfsen.
pi_101719280
2 keer vernietigde was niet de bedoeling..
  donderdag 8 september 2011 @ 19:27:06 #3
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_101719333
Kom eens met argumenten waarom hij zou moeten aftreden in plaats van dat zinloze en stigmatiserende 'Jong Il' en je krankzinige Rusland vergelijking, eikel.
Do androids dream of electric sheep?
pi_101719541
quote:
13s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:27 schreef RitseB het volgende:
Kom eens met argumenten waarom hij zou moeten aftreden in plaats van dat zinloze en stigmatiserende 'Jong Il' en je krankzinige Rusland vergelijking, eikel.
Waarom? Hij heeft een keer een publicatie tegengehouden omdat het hem slecht uitkwam.

Later heeft hij verzuimd op te treden tegen het weggepeste homostel, en nu blijkt dat hij zelfs documenten heeft vernietigd. Inderdaad, een zeer competente burgemeester.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:32:33 #5
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_101719567
Laat me raden, is een PvdA'er?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_101719972
quote:
13s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:27 schreef RitseB het volgende:
Het waarom lijkt me evident. Corrupte zak.
Ja nee
  donderdag 8 september 2011 @ 19:48:25 #7
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_101720235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:32 schreef Holograph het volgende:

[..]

Waarom? Hij heeft een keer een publicatie tegengehouden omdat het hem slecht uitkwam.

Later heeft hij verzuimd op te treden tegen het weggepeste homostel, en nu blijkt dat hij zelfs documenten heeft vernietigd. Inderdaad, een zeer competente burgemeester.
Documenten vernietigen lijkt mij een doodnormale zaak, doe ik ook wel eens.
Do androids dream of electric sheep?
pi_101720308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:32 schreef mlg het volgende:
Laat me raden, is een PvdA'er?
Dat is algemene kennis.
pi_101720916
quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:48 schreef RitseB het volgende:

[..]

Documenten vernietigen lijkt mij een doodnormale zaak, doe ik ook wel eens.
Bij deze documenten moest de raad erover worden ingelicht :'). Lees eerst het nieuwsbericht even.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:19:12 #10
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_101721875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:49 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Dat is algemene kennis.
Het is algemene kennis om alle burgermeesters van Nederland bij naam te kennen? Lol, zoek een leuker tijdsbedrijf.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:24:56 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_101722205
Dit soort zielige TT's is wel handig. Je weet van te voren dat TS helemaal niet geïnteresseerd is in een normale discussie, maar alleen wil bashen en ouwe, liefst Oostaziatische koeien met een snufje Stalin, uit de sloot wil halen, dus je kan het topic gewoon links(!) laten liggen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_101722712
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort zielige TT's is wel handig. Je weet van te voren dat TS helemaal niet geïnteresseerd is in een normale discussie, maar alleen wil bashen en ouwe, liefst Oostaziatische koeien met een snufje Stalin, uit de sloot wil halen, dus je kan het topic gewoon links(!) laten liggen.
Misschien moet je op de link klikken en naar de datum kijken, voordat je (alweer) domme dingen gaat roepen.
pi_101723056
Die Wolfsen is echt zo'n foute vent. Als jurist en politicus weet hij dondersgoed wat een burgemeester wel en niet hoort te doen. En toch gaat hij constant over de scheef wanneer hij wellicht ergens over verantwoording moet afleggen. Het is net een soort dictatortje.
pi_101723623
Het toont maar weer ns aan dat de keuze aan het volk laten ook niet altijd de juiste weg is. Er is een referendum gehouden tussen Wolfsen en Pans om aan de hand daarvan de keus te maken. Amper 10% van de Utrechtenaren kwam opdagen. De overige 90% kon het kennelijk sowieso niet zoveel schelen. Van die 10% koos ongeveer 60% voor Wolfsen. Referendum was vanwege de lage opkomst weliswaar ongeldig, maar nou zit ie er dus en doet ie rare dingen. Daar sta je dan met je referendum.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_101724840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:52 schreef Argento het volgende:
Het toont maar weer ns aan dat de keuze aan het volk laten ook niet altijd de juiste weg is. Er is een referendum gehouden tussen Wolfsen en Pans om aan de hand daarvan de keus te maken. Amper 10% van de Utrechtenaren kwam opdagen. De overige 90% kon het kennelijk sowieso niet zoveel schelen. Van die 10% koos ongeveer 60% voor Wolfsen. Referendum was vanwege de lage opkomst weliswaar ongeldig, maar nou zit ie er dus en doet ie rare dingen. Daar sta je dan met je referendum.
Het referendum werd juist geboycot omdat er zo'n beperkte keuze aan kandidaten was. Juist omdat die kandidaten zo voorgescreened waren dat er niets te kiezen viel. Dat was geen echt referendum, en de opkomst liet dat wel zien.

Je kunt de kiezers echt niet verwijten dat die man daar zit.
pi_101725598
Niet geschikt voor die functie. Exit Wolfsen. Altijd al een zwak politicus geweest
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_101725670
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:52 schreef Argento het volgende:
Dat kwam omdat je kon kiezen uit óf de PvdA óf de PvdA. Ik was ook niet komen opdagen, of ik had misschien nog een blanco stem gegeven.
  donderdag 8 september 2011 @ 21:47:54 #18
177885 JoaC
Het is patat
pi_101727825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:18 schreef Zolcon het volgende:
Niet geschikt voor die functie. Exit Wolfsen. Altijd al een zwak politicus geweest
Eens, ondanks de Deadmau5 UI
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_101728785
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:32 schreef Holograph het volgende:

Later heeft hij verzuimd op te treden tegen het weggepeste homostel,
Jij wilt dus dat hij optrad tegen het homostel.?
Foei toch ! Ga je schamen..

Maar je bewering dat Wolfsen die documenten vernietigde is geleuter.
Tenminste ik lees nergens dat hij dat gedaan heeft.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:33:31 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_101731617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wilt dus dat hij optrad tegen het homostel.?
Verbaast je dat? PVV'ers zijn toch het minst homovriendelijk?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_101731822
Nee hoor, de verspreking verbaast me niet.
Die mannenliefde van opgefokt rechts was altijd al verweven met /dekmantel voor etnische haat.
pi_101732163
Kan prima in een van onderstaande topics.

[CENTRAAL] PvdA #10 - Waar Samsom en Timmermans de media domineren.
of
'Vertrek burgemeester Wolfsen niet uitgesloten'

Ook niet bepaald een topic met enige toegevoegde waarde als je het zo opent..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')