Weer een PvdA-burgemeester die weigert racisten van buitenlandse afkomst in zijn stad aan te pakken omdat dat electoraal niet goed uitpakt voor zijn partij.quote:telegraaf.nl
UTRECHT - De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen moet zich dinsdag tegenover de gemeenteraad verantwoorden voor zijn optreden rondom het weggepeste homostel in de wijk Leidsche Rijn vorig jaar, samen met het Openbaar Ministerie (OM) en de politie. Wolfsen trok vrijdag al het boetekleed aan.
De VVD sluit op voorhand niet uit dat de burgemeester zal worden verzocht om op te stappen. De partij laat blijken zich er mateloos aan te hebben geërgerd dat het getreiterde paar de wijk moest ontvluchten en de boosdoeners ongestraft konden achterblijven.
Het weggepeste homopaar uit de Leidsche Rijn in Utrecht heeft geen goed woord over voor de brief die de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen schreef over hun vertrek. Slachtoffer Hans van Gemmert zei maandag 'zeer verbolgen' te zijn over het feitenrelaas dat Wolfsen vrijdag verstuurde. „De driehoek probeert zijn straatje schoon te vegen.”
De burgemeester eerder erkende dat gemeente, OM en politie te laat een camera in de wijk hebben geplaatst en gaf toe dat het horen van een getuige 8 maanden op zich liet wachten. Er is, zo schreef hij, niet effectief gecommuniceerd met betrokkenen en het dossier dat naar het gerechtshof in Arnhem werd gestuurd, was onvolledig.
Het hof oordeelde in juli dat er niet altijd even voortvarend was gereageerd op de treiterijen. De zes grootste partijen in de Utrechtse raad zeiden vlak daarna dat de burgemeester niet hoefde af te treden. Wel was er flinke kritiek, vooral op zijn gebrek aan daadkracht en omgang met de media.
Omdat het dan alleen maar erger wordt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:04 schreef voice-over het volgende:
Het is toch niet te geloven dat een klein groepje schoften, een hele wijk in gijzeling kunnen houden. en dat jaar in, jaar uit. Waarom wordt dat tuig niet uit hun huizen gehaald, in elkaar geslagen door militairen/ gevechtseenheden en voor 15 jaar de bak in gesmeten. Het liefst in een Castro-Castro -achtige gevangenis.
Wat is er erger aan het stelselmatig terroriseren, bedreigen en mishandelen van minderheden en een overheid die er bij staat en niks doet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Omdat het dan alleen maar erger wordt.
Ik snap je woede wel, maar je combineert politiek met justitie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat is er erger aan het stelselmatig terroriseren, bedreigen en mishandelen van minderheden en een overheid die er bij staat en niks doet?
Dit is het Nederland anno 2011 waar de PvdA liever de PVV uitmaakt voor nazi's ipv maatregelen te treffen tegen buurtterroristen.
Behalve dat er dan misschien iemand in de plaats komt die er géén Noord-Koreaans moraal op nahoudt qua persvrijheid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:52 schreef -Kadesh- het volgende:
Als ie weg gaat komt er gewoon weer een andere PvdA burgemeester voor terug, dus verder zal er niets veranderen.
Bij de moskee? Is het ook een kruidenier en bakkerij?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:57 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben zelf Nederlander, en zit hier in de stad af en toe bij de moskee. Ik haal er meestal kruiden en Turks Brood en krijg vaak thee, en zo maak ik een praatje met de mensen.
Er zit een winkeltje bij, inclusief pooltafelquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij de moskee? Is het ook een kruidenier en bakkerij?
Die hebben we wel, maar dat wordt als 'zielug' en 'fascistisch' gezien.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:07 schreef Monopoly het volgende:
Wij hebben hier gewoon nog geen passend antwoord op, en tot die tijd zul je - helaas genoeg - dit soort berichten blijven lezen!
Zonder vergunning uiteraard en profiteren van subsidie en belastingvoordelen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er zit een winkeltje bij, inclusief pooltafel
Daar hou ik me niet mee bezig, ik ben geen BOA of gemeentelijke ambtenaar die over gelden gaat van de gemeente!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zonder vergunning uiteraard en profiteren van subsidie en belastingvoordelen.
Het zijn hele aardige mensen. Ik haal daar bepaalde boodschappen, en zo raak je aan de praat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En waarom ga je in godsnaam naar een moskee om 'een praatje met de mensen te maken'?
Doe je dat ook bij de kerk, synagoge en hindu-tempel?
Maar ze zijn wel heel aardig heurrrrrrrrrrr, die mensen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zonder vergunning uiteraard en profiteren van subsidie en belastingvoordelen.
Waarom ga je bij een religieus huis boodschappen doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het zijn hele aardige mensen. Ik haal daar bepaalde boodschappen, en zo raak je aan de praat.
Wolfsen faalt gewoon keihard, op alle punten. Utrecht is echt keihard genaaid met zo`n burgemeester.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:51 schreef goofy_goober het volgende:
Meneer Wolfsen heeft het ook niet zo op journalisten, heb ik begrepen.
Nogmaals, er zit een winkeltje, en daarnaast zit de moskee. Toevallig hebben ze bij dat winkeltje bepaalde producten die ik niet in de supermarkt kan halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom ga je bij een religieus huis boodschappen doen?![]()
Haal je ook badspullen bij de garage?
Ik vind het van een tenenkrommende politieke correctheid. Echt in geen miljoen jaar dat ik shit bij een moskee ga halen. Maar goed. On-topic maar weer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nogmaals, er zit een winkeltje, en daarnaast zit de moskee. Toevallig hebben ze bij dat winkeltje bepaalde producten die ik niet in de supermarkt kan halen.
Dat begon trouwens al met de manier waarop hij "gekozen" is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wolfsen faalt gewoon keihard, op alle punten. Utrecht is echt keihard genaaid met zo`n burgemeester.
Ik zou ook niet weten wat je bij dat winkeltje moet halen wat niet in een toko of een supermarkt te verkrijgen is, zeker in Utrecht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het van een tenenkrommende politieke correctheid. Echt in geen miljoen jaar dat ik shit bij een moskee ga halen. Maar goed. On-topic maar weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |