abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2011 @ 15:53:22 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101711989

Hoe beoordeel je bronnen?
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nibb-it op 08-09-2011 16:06:00 ]
pi_101712033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Worden alle ethiopiërs die maar willen ingevlogen dan?

[..]

Maar welke sociaal-culturele aspecten bepalen dan het zijn van Jood? Religie is het niet, je mag een varkensvlees etende klezmerhater zijn zonder gevoel voor humor. En toch mag je wel land innemen en een ander niet. Nogmaals, wat is dan wel het criterium?
Dit dus:
quote:
De definitie van "wie is Joods" en Jood-zijn is gebaseerd op de traditionele joodse wetgeving en luidt: Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods
pi_101712102
quote:
Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was
Wat is hiervan het sociaal-culturele aspect?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101712134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is hiervan het sociaal-culturele aspect?
Religie én vooral etniciteit.
Allebei sociaal-culturele aspecten.
pi_101712173
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:56 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Religie.
Onzin, dat is geen vereiste als je Jood bent.
pi_101712186
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet de Joodse etniciteit hebben.
  donderdag 8 september 2011 @ 15:58:42 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101712197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat dan wel? Een haakneus?
pi_101712247
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

En etniciteit is sociaal-cultureel.
pi_101712270
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Uit welk criterium blijkt dat dan? Welk sociaal cultureel aspect vind de Israelische immigratiedienst een vereiste?
pi_101712296
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uit welk criterium blijkt dat dan? Welk sociaal cultureel aspect vind de Israelische immigratiedienst een vereiste?
De Joodse etniciteit.
pi_101712351
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

De Joodse etniciteit.
Je kunt wel in kringetjes blijven draaien, maar ik vraag naar het criterium van Israel. Dus, welk etnisch criterium hanteert Israël dan?
pi_101712410
Kan dat nieuwsbericht nog niet uit de OP? Lijkt me iets van 19-8 ?
  donderdag 8 september 2011 @ 16:04:46 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101712415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt wel in kringetjes blijven draaien, maar ik vraag naar het criterium van Israel. Dus, welk etnisch criterium hanteert Israël dan?
Misschien moet je ze een mailtje sturen, gelijk een linkje naar je rassenverhaal. Krijg je vast een serieus antwoord.
  donderdag 8 september 2011 @ 16:04:59 #14
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101712424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:04 schreef Frutsel het volgende:
Kan dat nieuwsbericht nog niet uit de OP? Lijkt me iets van 19-8 ?
Oh, ja
pi_101712468
quote:

[..]

Lees nog is een keer dit door zou ik zeggen:
http://www.jafi.org.il/Je(...)o/The+Law+of+Return/
pi_101712528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Worden alle ethiopiërs die maar willen ingevlogen dan?
Nee. En dat heeft niets met ras te maken. Dus dat discussiepunt is afgerond.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101712580
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:06 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Lees nog is een keer dit door zou ik zeggen:
http://www.jafi.org.il/Je(...)o/The+Law+of+Return/
Kun je het sociaal-culturele criterium even voor me aanwijzen, ik kan het niet vinden namelijk.
pi_101712608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef waht het volgende:

[..]

Nee. En dat heeft niets met ras te maken. Dus dat discussiepunt is afgerond.
De ene Ethiopiër wordt wel ingevlogen, de ander niet, waarop worden ze geselecteerd?
  donderdag 8 september 2011 @ 16:10:37 #19
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101712650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De ene Ethiopiër wordt wel ingevlogen, de ander niet, waarop worden ze geselecteerd?
Hoek van de haakneus, moet minimaal 25 graden zijn
pi_101712696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie. Jij hamerde zo op (jouw definitie van) ras. Nu zeg je zelf in indirecte termen dat het niet om ras gaat. Wat helemaal klopt.
pi_101712767
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:12 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie. Jij hamerde zo op (jouw definitie van) ras. Nu zeg je zelf in indirecte termen dat het niet om ras gaat. Wat helemaal klopt.
Hoe bedoel je? Huidskleur is wel een raciaal kenmerk, maar andere genetisch overgedragen kenmerken niet?
pi_101712842
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Huidskleur is wel een raciaal kenmerk, maar andere genetisch overgedragen kenmerken niet?
Elke persoon (dus ook elke Ethiopiër) kan jood worden
pi_101712888
quote:

[..]

Etniciteit noch nationaliteit noch religie, etc. wordt genetisch overgedragen.
pi_101712903
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:16 schreef waht het volgende:

[..]

zelfs Weltschmerz kan dat worden .
  donderdag 8 september 2011 @ 16:19:11 #25
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101712919
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:18 schreef C_N het volgende:

[..]

zelfs Weltschmerz kan dat worden .
Ik denk dat ie dat niet wil
pi_101712923
quote:

[..]

quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:18 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Etniciteit noch nationaliteit noch religie, etc. wordt genetisch overgedragen
Het punt is: de huidige definitie van de term RAS is puur een verzinsel van mensen. Als je de definitie goed zou willen gebruiken dan zou iedereen met ook maar iets genetische variatie bij een ander ras horen..
pi_101713015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:19 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

:'(
pi_101713178
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:16 schreef waht het volgende:

[..]

Maar daar gaat het niet over. Sommigen zijn het van geboorte en die hoeven er verder niks voor te doen. De vraag, die je maar blijft ontlopen, was wat daarvoor dan het criterium is.

quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:18 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Etniciteit noch nationaliteit noch religie, etc. wordt genetisch overgedragen.
Maar de immigratiewet van Israel komt wel met een vereiste wat zuiver en alleen ziet op genenoverdracht, nl. die van de moeder. Dus daarmee is al duidellijk dat het niet om etniciteit of religie gaat, laat staan nationaliteit, die kan immers van Amerikaans tot Nederlands tot Ethiopisch zijn. Dus nogmaals de vraag waar je je onderuit probeert te lullen:

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:19 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Stel even ik ben geen Jood en Ik wil niet religieus worden en ook niet trouwen o.i.d, maar ik wil wel een Palestijn van zijn land afschoppen. Een heleboel mensen die net als ik in Nederland geboren zijn en bij mij op school hebben gezeten en die voor de rest totaal niet van mij verschillen mogen dat wel, en ik niet. Op basis van welk criterium is dat?
pi_101713349
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar daar gaat het niet over. Sommigen zijn het van geboorte en die hoeven er verder niks voor te doen. De vraag, die je maar blijft ontlopen, was wat daarvoor dan het criterium is.

[..]

Maar de immigratiewet van Israel komt wel met een vereiste wat zuiver en alleen ziet op genenoverdracht, nl. die van de moeder. Dus daarmee is al duidellijk dat het niet om etniciteit of religie gaat, laat staan nationaliteit, die kan immers van Amerikaans tot Nederlands tot Ethiopisch zijn. Dus nogmaals de vraag waar je je onderuit probeert te lullen:

[..]

[..]

Stel even ik ben geen Jood en Ik wil niet religieus worden en ook niet trouwen o.i.d, maar ik wil wel een Palestijn van zijn land afschoppen.
hier hoef je geen jood voor te zijn hoor .
quote:
Een heleboel mensen die net als ik in Nederland geboren zijn en bij mij op school hebben gezeten en die voor de rest totaal niet van mij verschillen mogen dat wel, en ik niet. Op basis van welk criterium is dat?
pi_101713393
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:19 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

[..]

Het punt is: de huidige definitie van de term RAS is puur een verzinsel van mensen.
Allicht, maar dat is de staat Israel ook en hun concept Jood ook. Ik vraag je naar de aard van het verzinsel dat de staat Israel hanteer om sommige mensen rechten te geven en anderen niet.

quote:
Als je de definitie goed zou willen gebruiken dan zou iedereen met ook maar iets genetische variatie bij een ander ras horen..
Ik heb zelf geen behoefte aan dergelijke definities, want ik ken er geen waarde noch rechten aan toe. Ik ben namelijk antiracistisch. Maar de staat Israel legt criteria aan om mensen te nationaliseren. Dan is de vraag waarin hun criterium van Jood verschilt van, laten we zeggen, de Nazi's.
pi_101713578
quote:

[..]

Toeval, keuze van ouders, weet ik veel. Het doet er niet toe als we zien dat iedereen joods kan worden. Als de ouders joods zijn wordt het kind dat ook. Die ouders kunnen geconverteerd zijn of hetzelfde lot hebben ondergaan.

Het doet er weinig toe en is in zekere zin niet anders dan bijvoorbeeld de nationaliteit van een ander land aannemen of daarmee geboren worden. Uiteraard richt je je vizier op Israël maar ik kan bijvoorbeeld ook buiten Nederland weinig aanspraak maken op allerlei zaken in andere landen. Puur omdat ik hier geboren ben, als toeval, keuze van mijn ouders, weet ik veel.

Het is geen rassenkwestie, er is geen relevante overeenkomst met nazi-Duitsland. Het is een zwaktebod.
pi_101713845
quote:

Ok, here it is:
Het heeft gewoon niks met genen te maken.
De Joodse etniciteit heeft niks met genen te maken. Kinderen van christelijke ouders zijn toch ook christelijk? Heeft ook niks met genetica te maken maar met een keuze van de ouders, en van hun ouders en van hun ouders en van hun ouders, etc. Helemaal terug tot op het moment dat ergens een of andere debiel het concept ''religie'' verzon.

Het enige unieke is hier gewoon dat Joods zijn betekent dat je bij je geboorte de Joodse etniciteit hebt gekregen en daarmee ook meteen deel uitmaakt van de religieuze groep ''Joden''. Hier is het net zo een keuze van je ouders, van hun ouders en van hun ouders en van hun ouders tot op precies hetzelfde moment van het verzinnen van religies.

De Joodse religie kun je ''afzweren'', om het maar zo oneerbiedig te noemen, maar de Joodse etniciteit blijf je altijd behouden. En nee NIET op basis van genetica, maar zoals ik al zei: op basis van puur de geschiedenis van je voorouders. Iemand heeft ooit allerlei namen gegeven aan verschillende volkeren. Kan ik er wat aan doen dat ik tot het volk van de ''Joden'' behoor.
pi_101714022
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:36 schreef waht het volgende:

[..]

Toeval, keuze van ouders, weet ik veel. Het doet er niet toe als we zien dat iedereen joods kan worden. Als de ouders joods zijn wordt het kind dat ook. Die ouders kunnen geconverteerd zijn of hetzelfde lot hebben ondergaan.

Het doet er weinig toe en is in zekere zin niet anders dan bijvoorbeeld de nationaliteit van een ander land aannemen of daarmee geboren worden. Uiteraard richt je je vizier op Israël maar ik kan bijvoorbeeld ook buiten Nederland weinig aanspraak maken op allerlei zaken in andere landen. Puur omdat ik hier geboren ben, als toeval, keuze van mijn ouders, weet ik veel.
Klopt, maar in het geval Israel kun je dus rechten ontlenen niet aan waar je geboren bent, maar uit je bloedlijn, juist voor verkrijgen van een extra nationaliteit. Zo'n criterium wordt natuurlijk erg onfris wanneer je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar het juist aanleiding is voor een inperking op je rechten. Voorbeelden uit de geschiedenis te over. Maar het wordt natuurlijk ook onfris wanneer die ontleende rechten ten koste gaan van een ander die niet de juiste bloedlijn heeft.

quote:
Het is geen rassenkwestie, er is geen relevante overeenkomst met nazi-Duitsland. Het is een zwaktebod.
Jij lult er ook maar omheen. Het criterium is in wezen net zo racistisch als het criterium dat nazi-Duitsland hanteerde. Er is mij nog niet van het verschil gebleken.

Dat is natuurlijk ook logisch. We weten allemaal wat de aanleiding was om Israel op te richten en deze immigratiewet te maken. Het moest een veilige haven voor Joden zijn. Dus het kenmerk waarvoor je in Europa vervolgd kon worden en misschien nog wel dreigde te worden, is ook het kenmerk waarop je in Israel toegelaten werd. Daar zit een keiharde logica in die je nu probeert te ontkennen, maar die heel begrijpelijk is. Maar dat maakt hem niet minder racistisch, het is elkaars spiegelbeeld.
pi_101714100
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:43 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ok, here it is:
Het heeft gewoon niks met genen te maken.
De Joodse etniciteit heeft niks met genen te maken. Kinderen van christelijke ouders zijn toch ook christelijk? Heeft ook niks met genetica te maken maar met een keuze van de ouders, en van hun ouders en van hun ouders en van hun ouders, etc. Helemaal terug tot op het moment dat ergens een of andere debiel het concept ''religie'' verzon.

Het enige unieke is hier gewoon dat Joods zijn betekent dat je bij je geboorte de Joodse etniciteit hebt gekregen en daarmee ook meteen deel uitmaakt van de religieuze groep ''Joden''. Hier is het net zo een keuze van je ouders, van hun ouders en van hun ouders en van hun ouders tot op precies hetzelfde moment van het verzinnen van religies.

De Joodse religie kun je ''afzweren'', om het maar zo oneerbiedig te noemen, maar de Joodse etniciteit blijf je altijd behouden. En nee NIET op basis van genetica, maar zoals ik al zei: op basis van puur de geschiedenis van je voorouders. Iemand heeft ooit allerlei namen gegeven aan verschillende volkeren. Kan ik er wat aan doen dat ik tot het volk van de ''Joden'' behoor.
Kan een Palestijn er wat aan doen dat hij er niet toe behoort?

Maar je kunt wel lullen over etniciteit, waaruit blijkt dan dat Israel dat als criterium stelt? Ik kom geen enkel criterium tegen wat op iets anders ziet dan de bloedlijn.
pi_101714147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kan een Palestijn er wat aan doen dat hij er niet toe behoort?

Maar je kunt wel lullen over etniciteit, waaruit blijkt dan dat Israel dat als criterium stelt? Ik kom geen enkel criterium tegen wat op iets anders ziet dan de bloedlijn.
En nu zijn we dan eindelijk bij de link gekomen die jij kennelijk niet snapte:
Etniciteit IS in wezen gewoon je bloedlijn. Etniciteit is alle dingen die jouw bloedlijn heeft gedaan om ervoor te zorgen dat het jouw bloedlijn is en dus verschilt van andere bloedlijnen. Kortom: je sociaal-culturele identiteit die de 1e voorouder van jouw bloedlijn heeft geschapen.
Snap je nu het artikel uit de immigratiewet?
pi_101714234
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:50 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Etniciteit IS in wezen gewoon je bloedlijn.
Nee, bloedlijn is genetisch, etniciteit is cultureel. Daar kun je je van vervreemden of zonder daar iets voor te doen van vervreemd raken, ook je ouders en grootouders kunnen zo leven dat je daar al compleet van vervreemd geboren wordt. Maar dan nog mag je je bij Israel melden met de mededeling dat je op Palestijns land wilt gaan wonen en dan wordt dat gehonoreerd.
  donderdag 8 september 2011 @ 16:55:53 #37
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101714358
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:50 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Etniciteit IS in wezen gewoon je bloedlijn. Etniciteit is alle dingen die jouw bloedlijn heeft gedaan om ervoor te zorgen dat het jouw bloedlijn is en dus verschilt van andere bloedlijnen. Kortom: je sociaal-culturele identiteit die de 1e voorouder van jouw bloedlijn heeft geschapen.
Snap je nu het artikel uit de immigratiewet?
Je verdoet je tijd
pi_101714459
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Je verdoet je tijd
Nou, als iemand op dit vlak niet wil luisteren naar een bioloog dan vind ik het wel goed geweest.
pi_101714559
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:58 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nou, als iemand op dit vlak niet wil luisteren naar een bioloog dan vind ik het wel goed geweest.
Ontwijken, duiken, draaien, er eindeloos omheen lullen, maar antwoord op een simpele vraag, ho maar. Biologen hebben er niks mee te maken, gewoon een laffe uitvlucht omdat je er niet uitkomt.
pi_101714616
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ontwijken, duiken, draaien, er eindeloos omheen lullen, maar antwoord op een simpele vraag, ho maar. Biologen hebben er niks mee te maken, gewoon een laffe uitvlucht omdat je er niet uitkomt.
Niet luisteren, dezelfde vraag opnieuw stellen, niet luisteren, dezelfde vraag opnieuw stellen, niet luisteren, dezelfde vraag opnieuw stellen, mij laf noemen :') .

Nog 1 laatste keer: criterium is; IN HET BEZIT ZIJN VAN DE JOODSCHE ETNICITEIT.
Etniciteit = sociaal-cultureel. Vraag nou alsjeblieft niet nog een keer: ''Wijs het sociaal-culturele gedeelte is aan, ik zie het niet!!!???'' ..

Ik kan er ook niks aan doen dat het fenomeen etniciteit nou gewoon eenmaal een sociaal-cultureel aspect is. Ik heb het zelfs even dikgedrukt voor je.
pi_101714743
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:03 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Niet luisteren, dezelfde vraag opnieuw stellen, niet luisteren, dezelfde vraag opnieuw stellen, niet luisteren, dezelfde vraag opnieuw stellen, mij laf noemen :') .

Nog 1 laatste keer: criterium is; IN HET BEZIT ZIJN VAN DE JOODSCHE ETNICITEIT.
Etniciteit = sociaal-cultureel. Vraag nou alsjeblieft niet nog een keer: ''Wijs het sociaal-culturele gedeelte is aan, ik zie het niet!!!???'' ..
Nou moet je niet zo dom doen, het gaat niet om jouw criterium, maar dat van Israël. Waar hanteert Israel criteria van etniciteit?
pi_101714787
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou moet je niet zo dom doen, het gaat niet om jouw criterium, maar dat van Israël. Waar hanteert Israel criteria van etniciteit?
In de immigratiewet..
pi_101714798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar in het geval Israel kun je dus rechten ontlenen niet aan waar je geboren bent, maar uit je bloedlijn, juist voor verkrijgen van een extra nationaliteit. Zo'n criterium wordt natuurlijk erg onfris wanneer je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar het juist aanleiding is voor een inperking op je rechten. Voorbeelden uit de geschiedenis te over. Maar het wordt natuurlijk ook onfris wanneer die ontleende rechten ten koste gaan van een ander die niet de juiste bloedlijn heeft.
Onfrisse boel. Niet door het gehuil over ras maar door een simpel conflict.
quote:
Jij lult er ook maar omheen. Het criterium is in wezen net zo racistisch als het criterium dat nazi-Duitsland hanteerde. Er is mij nog niet van het verschil gebleken.

Dat is natuurlijk ook logisch. We weten allemaal wat de aanleiding was om Israel op te richten en deze immigratiewet te maken. Het moest een veilige haven voor Joden zijn. Dus het kenmerk waarvoor je in Europa vervolgd kon worden en misschien nog wel dreigde te worden, is ook het kenmerk waarop je in Israel toegelaten werd. Daar zit een keiharde logica in die je nu probeert te ontkennen, maar die heel begrijpelijk is. Maar dat maakt hem niet minder racistisch, het is elkaars spiegelbeeld.
Als dat al de eerste ingeving was zijn ze daar inmiddels keihard van teruggekomen. Dat er extremisten zijn is uiteraard een non-argument. Extremen zijn er altijd. In het geval van joden is dat bovendien makkelijker goed te praten dan in het geval van een bepaalde groep die niet in de afgelopen 100 jaar bijna is uitgemoord.
pi_101715121
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:07 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

In de immigratiewet..
Citaat?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:08 schreef waht het volgende:

[..]

Onfrisse boel. Niet door het gehuil over ras maar door een simpel conflict.
Een conflict dat natuurlijk onstaat als een Amerikaan met verre voorouders die cultureel gezien joods waren wordt ingevlogen om aanspraak te maken op land van iemand wiens familie daar al eeuwen woonde maar niet de juiste bloedlijn heeft.

quote:
Als dat al de eerste ingeving was zijn ze daar inmiddels keihard van teruggekomen. Dat er extremisten zijn is uiteraard een non-argument. Extremen zijn er altijd. In het geval van joden is dat bovendien makkelijker goed te praten dan in het geval van een bepaalde groep die niet in de afgelopen 100 jaar bijna is uitgemoord.
Ik heb ook alle begrip voor de oorsprong van het criterium. Er werd toen natuurlijk nog serieus rekening gehouden met de mogelijkheid van een nieuwe golf van antisemitisme. Het zou nogal lullig zijn van Israel wanneer een Jood in Europa op transport zou worden gezet vanwege zijn bloedlijn, en dan naar Israel vlucht en Israel dan zegt: Ga maar terug, want etnisch gezien ben je al teveel verwesterd.

Maar dat doet aan het racistische karakter van het onderscheid wat Israel dan ook maakt niet af, en het in deze tijd nog handhaven van een dergelijk criterium terwijl dat ten koste gaat van mensen zonder die raciale kenmerken is pervers.
pi_101715619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Een conflict dat natuurlijk onstaat als een Amerikaan met verre voorouders die cultureel gezien joods waren wordt ingevlogen om aanspraak te maken op land van iemand wiens familie daar al eeuwen woonde maar niet de juiste bloedlijn heeft.
Die Amerikaan/buitenlander die zo graag in de Westbank wil wonen praat ik niet goed.
quote:
[..]

Ik heb ook alle begrip voor de oorsprong van het criterium. Er werd toen natuurlijk nog serieus rekening gehouden met de mogelijkheid van een nieuwe golf van antisemitisme. Het zou nogal lullig zijn van Israel wanneer een Jood in Europa op transport zou worden gezet vanwege zijn bloedlijn, en dan naar Israel vlucht en Israel dan zegt: Ga maar terug, want etnisch gezien ben je al teveel verwesterd.
Ik weet de exacte beoordeling van de nazi's niet. Wel weet ik dat ze een eigen tak van 'wetenschap' hebben opgezet inzake rassenleer (ook betreffende 'ariërs' en die ongein). Persoonlijk denk ik daar weinig van waarde uit te halen gezien de algehele idioterie van het nazisme. Aan de andere kant kun je als staat Israël dan zeggen: iedereen die ten prooi kan vallen aan die arbitraire beoordeling van de nazi's is welkom. Maar vandaag de dag ligt dat simpelweg anders, niet in de minste plaats omdat die rassenleer onzin is en het in de praktijk telkens weer anders is gebleken.
quote:
Maar dat doet aan het racistische karakter van het onderscheid wat Israel dan ook maakt niet af, en het in deze tijd nog handhaven van een dergelijk criterium terwijl dat ten koste gaat van mensen zonder die raciale kenmerken is pervers.
Ik zie eerder dat mensen met bepaalde nationaliteit of religieuze achtergrond de beoordeling niet doorkomen. Wat zo is gekomen door het Arabisch-Israëlische conflict, waar de Arabieren net zulke schuld hebben aan deze tweedeling als de Israëliërs, zo niet meer afhankelijk van de invalshoek.

Als het eerst een reactie op de holocaust was is het beleid verder geëvolueerd door oorlogen en terrorismebestrijding.
pi_101716632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:35 schreef waht het volgende:

[..]

Die Amerikaan/buitenlander die zo graag in de Westbank wil wonen praat ik niet goed.
Maar wel het land dat een dergelijke bevolkingspolitiek voert. Het conflict gaat gewoon om land hoor, en dat wordt op deze manier wel sneller schaars natuurlijk.

quote:
Ik weet de exacte beoordeling van de nazi's niet. Wel weet ik dat ze een eigen tak van 'wetenschap' hebben opgezet inzake rassenleer (ook betreffende 'ariërs' en die ongein). Persoonlijk denk ik daar weinig van waarde uit te halen gezien de algehele idioterie van het nazisme. Aan de andere kant kun je als staat Israël dan zeggen: iedereen die ten prooi kan vallen aan die arbitraire beoordeling van de nazi's is welkom. Maar vandaag de dag ligt dat simpelweg anders, niet in de minste plaats omdat die rassenleer onzin is en het in de praktijk telkens weer anders is gebleken.
Dat weerhoudt Israel er niet van het in wezen zelfde criterium te hanteren als de nazi's. Heb je de juiste bloedlijn, dan mag in Jeruzalem komen wonen, heb je die niet, dan mag je er niet eens naar terugkeren.

quote:
Ik zie eerder dat mensen met bepaalde nationaliteit of religieuze achtergrond de beoordeling niet doorkomen. Wat zo is gekomen door het Arabisch-Israëlische conflict, waar de Arabieren net zulke schuld hebben aan deze tweedeling als de Israëliërs, zo niet meer afhankelijk van de invalshoek.
Het is geen kwestie van hoe jij het wil zien, die tweedeling wordt keihard door Israel gemaakt en om te beginnen al in de immigratiewet. Elke Jood heeft het recht om in het alsmaar groter wordende Israel te wonen, ongeacht religie, etnische verbondenheid, taal, eetgewoonten of gevoel voor humor. Niet-Joden mogen niet eens terugkeren. Die wet is al uit 1950, dus dan moet je oorzaak en gevolg niet gaan verwisselen op een manier die chronologisch helemaal niet kan.

quote:
Als het eerst een reactie op de holocaust was is het beleid verder geëvolueerd door oorlogen en terrorismebestrijding.
Het probleem is juist dat het niet geevolueerd is, maar nog steeds even racistisch als 60 jaar geleden. Die evolutie is geheel aan jouw fantasie ontsproten. Toen was het hoewel racistisch begrijpelijk en zelfs verdedigbaar, nu maakt mede dat Israel tot een racistische onderdrukkersstaat.
pi_101716897
Ik vind dit een boeiende discussie.

Niet om het onderwerp, want daar kan geen discussie over bestaan, maar om hoe Weltschmerz de aangevoerde argumentatie in zijn conclusie probeert te wringen.

(Aan die conclusie kan niet getornd, worden, natuurlijk.)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_101717033
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:19 schreef Karrs het volgende:
Ik vind dit een boeiende discussie.

Niet om het onderwerp, want daar kan geen discussie over bestaan, maar om hoe Weltschmerz de aangevoerde argumentatie in zijn conclusie probeert te wringen.

(Aan die conclusie kan niet getornd, worden, natuurlijk.)
Niet als de tegenargumenten feitelijk ontbreken. Sam heeft als enige argument dat het criterium 'Joodse moeder' een sociaal-cultureel criterium zou zijn, en Waht verzint een evolutie waar niks van blijkt.
  donderdag 8 september 2011 @ 18:24:45 #49
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101717055
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet als de tegenargumenten feitelijk ontbreken. Sam heeft als enige argument dat het criterium 'Joodse moeder' een sociaal-cultureel criterium zou zijn, en Waht verzint een evolutie waar niks van blijkt.
Oké, ras, klaar, opgelost.
pi_101718080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

Dit is de kern van het probleem als je een staat inricht die gefixeerd is op bloedlijnen. Israel is dan ook geen staat waar synagoge en staat vanaf het begin direct gescheiden zijn. Ook linksere types hebben daar spijt van nu circa 60 jaar later er veel meer religieuzen zijn bijgekomen dan toen men op het begin de staat uitriep. Alles wordt namelijk vanuit de staat in het werk gesteld om het dogma (joodse staat dus joodse meerderheid) kunstmatig in stand te houden. Vandaar dat er nogal wat beleid uit voortvloeit wat normaal gesproken voor elk ander land in deze tijd nooit wordt goedgekeurd. Als China Tibet met Han-Chinezen bevolkt en de lokale Tibetanen cultureel onderdrukt zodat ze over 20 jaar definitief de minderheid zijn praat niemand dat goed volgens mij hier in het Westen.

Maar goed, normaal gesproken wordt nu snel de focus weer gelegd op de ellendige Arabische wereld waar helemaal geen enkel mensenrecht telt en men sowieso blij moet zijn in zo'n land te wonen als minderheid.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_101718415
Breaking

Turken gaan een stapje verder. Dat gaat nog leuk worden met die nationalisten.
pi_101719014
quote:

[..]

Niet als de tegenargumenten feitelijk ontbreken.
Ho, ho - die zijn er wel. Alleen wil jij ze niet zien. Waarschijnlijk omdat ze niet in je straatje passen. Je leest eroverheen, je negeert het, je haalt er je schouders over op - maar je neemt ze niet mee.
quote:

[..]

Niet als de tegenargumenten feitelijk ontbreken.
Maar dat is het hem nou juist. De tegenargumenten staan er wel, maar ze gaan, woosh, aan je voorbij.

Confirmation bias in optima forma. Je leest alleen wat je wil lezen, de rest is irrelevant. Daarom vind ik 't ook zo boeiend.
quote:
Sam heeft als enige argument dat het criterium 'Joodse moeder' een sociaal-cultureel criterium zou zijn, en Waht verzint een evolutie waar niks van blijkt.
See? Ze zijn er wel, maar je verwerpt ze bijna achteloos. Allemaal omdat je een punt wou maken - Israël is een racistische staat - en daar passen die argumenten niet bij.

Zal me er niet meer mee bemoeien, verder. :)
pi_101719072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:04 schreef johnnylove het volgende:
Breaking

Turken gaan een stapje verder. Dat gaat nog leuk worden met die nationalisten.
:? What the fuck...? Willen ze oorlog met Israël?

Laat ze eens ophouden met zo kinderachtig te doen!
pi_101719125
Goed zo, naar de kelder met die piraten.
pi_101719182
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:20 schreef Karrs het volgende:

[..]

:? What the fuck...? Willen ze oorlog met Israël?

Laat ze eens ophouden met zo kinderachtig te doen!
nu zal Israel de flotilla wel door laten . :N
pi_101719250
Dit is de uiteindelijk consequentie van jarenlang treiteren en geen moer aantrekken van de rest. Ik weet niet of het op zich goed is, deze maatregel, en zo ook de Palestijnse onafhankelijkheidsverklaring deze maand, maar eindelijk moet men wel, want met Israël valt op het moment niet te praten. Dan maar gaan voor de meer risicovolle schoktherapie.
pi_101719341
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:19 schreef Karrs het volgende:

See? Ze zijn er wel, maar je verwerpt ze bijna achteloos. Allemaal omdat je een punt wou maken - Israël is een racistische staat - en daar passen die argumenten niet bij.
En daar heb ik argumenten voor, terwijl de tegenargumenten slechts schijnbewegingen zijn, om de hete brein heen lullen. Maar goed, ik ken jouw argumentatievaardigheden, dubieus moralisme en veronachtzaming van feiten wel van WGR, dus ik weet van wie het komt.
pi_101719369
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:25 schreef Monidique het volgende:
Dit is de uiteindelijk consequentie van jarenlang treiteren en geen moer aantrekken van de rest. Ik weet niet of het op zich goed is, deze maatregel, en zo ook de Palestijnse onafhankelijkheidsverklaring deze maand, maar eindelijk moet men wel, want met Israël valt op het moment niet te praten. Dan maar gaan voor de meer risicovolle schoktherapie.
_O- bibber bibber
pi_101719377
Ik wacht nog even af of dit echt gaat gebeuren, net zoals het bezoek van Erdogan aan de kust van Palestina, het lijkt me meer dreigen en ter binnenlandse consumptie. Maar ze hebben hoe dan ook alle morele gelijk van de wereld.
pi_101719485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:28 schreef Monidique het volgende:
Ik wacht nog even af of dit echt gaat gebeuren, net zoals het bezoek van Erdogan aan de kust van Palestina, het lijkt me meer dreigen en ter binnenlandse consumptie. Maar ze hebben hoe dan ook alle morele gelijk van de wereld.
Integendeel, die hebben ze juist niet. Daarom verbaast deze echt kínderlijke reactie van Turkije me ook zo. Waar zijn ze mee bezig? En wat willen ze hier nou eigenlijk mee bereiken?
pi_101719499
quote:
ik ben blij dat jij niet voor de wereld spreek maar een eenling ben .
pi_101719526
Alleen, dit heeft hij toch al dagen geleden gezegd?
pi_101719564
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:30 schreef Karrs het volgende:

[..]

Integendeel, die hebben ze juist niet. Daarom verbaast deze echt kínderlijke reactie van Turkije me ook zo. Waar zijn ze mee bezig? En wat willen ze hier nou eigenlijk mee bereiken?
niets een provokatie om dat Israel NIET sorry zeg ,en nu blijk ook wel weer waarom Israel GEEN sorry zeg . en groot gelijk
pi_101719629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:31 schreef Monidique het volgende:
nee ,maar idd hij zeg zo veel ,
pi_101719682
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:31 schreef Monidique het volgende:
Heeft hij zojuist gezegd. En de Turken staan dus niet in hun recht. Vorige week nog een rapportje uitgekomen van de VN waarin duidelijk stond dat de blokkade legaal is.
pi_101719707
Wel dus: vier dagen geleden, twee maanden geleden en vorig jaar heeft hij het al aangekondigd.
pi_101719730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:34 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Heeft hij zojuist gezegd. En de Turken staan dus niet in hun recht. Vorige week nog een rapportje uitgekomen van de VN waarin duidelijk stond dat de blokkade legaal is.
Op dat rapportje is wel het een en ander aan te merken. Echt geloofwaardig was dat stuk niet. Maar goed, ik stelde ook al, ze hebben alle morele gelijk van de wereld, daar immers de kust van Palestina en de rest van Palestina al 40 a 45 jaar bezet worden door Israël en Israël dat niet wil opgeven.
pi_101719749
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:35 schreef Monidique het volgende:
Wel dus: vier dagen geleden, twee maanden geleden en vorig jaar heeft hij het al aangekondigd.
zo je ziet er kom niet veel terecht van wat hij zeg . ;)
pi_101719763
Ok. Ook over de gasvoorraad?
pi_101719791
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Op dat rapportje is wel het een en ander aan te merken. Echt geloofwaardig was dat stuk niet.
uiteraard omdat het niet in jou richting zit , _O-
pi_101719819
quote:

[..]

Op dat rapportje is wel het een en ander aan te merken. Echt geloofwaardig was dat stuk niet. Maar goed, ik stelde ook al, ze hebben alle morele gelijk van de wereld, daar immers de kust van Palestina en de rest van Palestina al 40 a 45 jaar bezet worden door Israël en Israël dat niet wil opgeven.
:'(
pi_101719968
quote:

[..]

Nu geef je je persoonlijke mening en persoonlijk ben ik het wel gedeeltelijk met je eens, maar ja zo'n rapport zegt internationaal wel iets meer. Ben benieuwd of de Joden nu ook een preemptive strike zullen uitvoeren op een Navo land. Volgens VN staan ze in hun recht...
pi_101720034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Nu geef je je persoonlijke mening en persoonlijk ben ik het wel gedeeltelijk met je eens, maar ja zo'n rapport zegt internationaal wel iets meer. Ben benieuwd of de Joden nu ook een preemptive strike zullen uitvoeren op een Navo land. Volgens VN staan ze in hun recht...
Tsja, als ze echt graag willen dat de joden eind deze eeuw de zee in zijn gejaagd, dan moeten ze dat vooral doen.
pi_101720072
quote:
ik kan geen palestina vinden op de kaart bij de kust van gazza ??
  donderdag 8 september 2011 @ 19:44:17 #76
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101720073
quote:

[..]

Op dat rapportje is wel het een en ander aan te merken.
De VN zal vast weten waar ze het over heeft

quote:
Echt geloofwaardig was dat stuk niet. Maar goed, ik stelde ook al, ze hebben alle morele gelijk van de wereld, daar immers de kust van Palestina en de rest van Palestina al 40 a 45 jaar bezet worden door Israël en Israël dat niet wil opgeven.
De kust van Palestina? Of bedoel je Gaza?
pi_101720103
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja, als ze echt graag willen dat de joden eind deze eeuw de zee in zijn gejaagd, dan moeten ze dat vooral doen.
Wish full thinking
pi_101720159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:44 schreef C_N het volgende:

[..]

Wish full thinking
Dan ken jij de Turken nog niet goed.,,
pi_101720179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:46 schreef johnnylove het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:46 schreef johnnylove het volgende:

[..]

en de turken Israel nog niet
pi_101720229
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:46 schreef C_N het volgende:

[..]

[..]

en de turken Israel nog niet
Wet der getallen en nationalisme
pi_101720265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:48 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Wet der getallen.
gaat niet altijd op .de turken kunnen wel eens van een koude kermis thuis komen ..

en anyway slap gelul van de turken doe hij al jaren is hij eigelijk bekent om
  donderdag 8 september 2011 @ 19:49:23 #82
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101720280
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:48 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Wet der getallen en nationalisme
Zeg dat tegen de Arabieren ;)
pi_101720404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:49 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Zeg dat tegen de Arabieren ;)
Die komen er dan ook nog bij. Ken genoeg Turken die meteen in het vliegtuig zitten als dat land in oorlog is.
pi_101720447
wel leuk dan komen de boten in israel zijn wateren en dan ??
op naar asdoth en de turken wachten netjes buiten .
pi_101720470
Uhhu.
pi_101720494
Erdogan speelt hoog spel..
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_101720521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:52 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Die komen er dan ook nog bij. Ken genoeg Turken die meteen in het vliegtuig zitten als dat land in oorlog is.
waar is dat niet ?
pi_101720756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:54 schreef C_N het volgende:

[..]

waar is dat niet ?
Europa. Indien die Turken dat besluiten kan Israel ze echt niet meer tegenhouden. Als je alles blijft verdedigen, verlies je alles.
pi_101720849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:58 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Europa. Indien die Turken dat besluiten kan Israel ze echt niet meer tegenhouden. Als je alles blijft verdedigen, verlies je alles.
a oke zo israel moet de turkse vloot in zijn wateren laten varen ?? lijk mij niet .

en dont worry het gebeurd gewoon niet.
en gebeurd het wel dan speel de turken met vuur ,
israel hou zich in in elke oorlog tot nu toe, maar eens kom de tijd dat Israel dit niet doe .
pi_101720874
Nja in principe heeft Israël kernwapens en Turkije niet.

Maar goed die gebruik je ook niet zomaar neen ik aan..

De Israëlische minister heeft vandaag gezegd dat hij denkt dat in de toekomst de relaties wel weer zullen verbeteren.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:00:56 #91
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101720903
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:52 schreef johnnylove het volgende:

[..]

1973 bijvoorbeeld, toen brachten de Arabische landen ongeveer 900000 man op de been, Israël had een kleine 400000 man.
De Arabieren hadden zo'n 2900 tanks, tegenover 1700 Israëlische.

Toch kregen ze uiteindelijk flink op hun flikker. Aantallen zeggen lang niet alles.
pi_101720996
Turkije is trouwens een NAVO lid, volgens artikel 5 moeten wij ze helpen als ze in oorlog zijn met Israël.
pi_101721014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:00 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

1973 bijvoorbeeld, toen brachten de Arabische landen ongeveer 900000 man op de been, Israël had een kleine 400000 man.
De Arabieren hadden zo'n 2900 tanks, tegenover 1700 Israëlische.

Toch kregen ze uiteindelijk flink op hun flikker. Aantallen zeggen lang niet alles.
Vind persoonlijk het Turkse leger toch van een ander kaliber dan de verdeeldheid van de Arabieren. En die fouten maken de Arabieren niet meer.
pi_101721078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:02 schreef De_Nuance het volgende:
Turkije is trouwens een NAVO lid, volgens artikel 5 moeten wij ze helpen als ze in oorlog zijn met Israël.
Alleen als een aanval wordt gepleegd op ze. Als ze zelf gaan provoceren niet.
pi_101721088
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:03 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Vind persoonlijk het Turkse leger toch van een ander kaliber dan de verdeeldheid van de Arabieren. En die fouten maken de Arabieren niet meer.
Israel ook niet . ;)
pi_101721135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:02 schreef De_Nuance het volgende:
Daarom zal er ook geen oorlog komen tussen deze landen. Ze zullen gaan bemiddelen in deze kwestie.
pi_101721205
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:05 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Daarom zal er ook geen oorlog komen tussen deze landen. Ze zullen gaan bemiddelen in deze kwestie.
idd loze praat van Erdogan, staat hij bekent om .
pi_101721234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:05 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Die verhoudingen zijn ook totaal aan het verschuiven Ottomaanse tijden gaan herleven.
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 20:07:31 #99
137949 Disana
pi_101721260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[VN]

Denk je dat de commissie zich heeft vergist?
Ik vind het wel heel merkwaardig. Israël bezet de wateren voor de kust van Gaza en toch zou Israël in zijn recht staan.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:07:44 #100
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101721268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Die verhoudingen zijn ook totaal aan het verschuiven Ottomaanse tijden gaan herleven.
:')
pi_101721340
quote:

[..]

het turkse leger steld geen drol voor.
pi_101721393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

:')
Begrijp wel je smiley. Met Ottomanen bedoel ik iets anders. Giet het in een modern jasje met economische macht voor de Turken en een politieke unie met de arabieren.
pi_101721404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:08 schreef C_N het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet waar.
pi_101721409
quote:

[..]

Daar zullen de arabieren blij mee zijn. Die willen echt niet meer onder het ottomaanse rij leven.
pi_101721436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:09 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Begrijp wel je smiley. Met Ottomanen bedoel ik iets anders. Giet het in een modern jasje met economische macht voor de Turken en een politieke unie met de arabieren.
tja dat EU wil ook maar niet vlotten hè
pi_101721463
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:08 schreef C_N het volgende:

[..]

Bewapening vanuit Amerika zal wel een probleem worden voor de Turken. Maar daar kunnen de Joden ook over meepraten.
pi_101721485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:10 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Daar zullen de arabieren blij mee zijn. Die willen echt niet meer onder het ottomaanse rij leven.
Wat ze erna kregen van de vrienden van Lawrence was ook niet veel beter helaas.
pi_101721511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:11 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Bewapening vanuit Amerika zal wel een probleem worden voor de Turken. Maar daar kunnen de Joden ook over meepraten.
dan maken we het zelf..
maar er gebeurd niets zo we kunnen rustig slapen
pi_101721537
Ik denk dat het wel los zal lopen allemaal, niemand in die regio zit nu te wachten op een oorlog tussen twee grote spelers die beide bondgenoot van het westen zijn.
pi_101721554
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:10 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

tja dat EU wil ook maar niet vlotten hè
eensgezindheid is een stuk makkelijker met hetzelfde geloof.
pi_101721567
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:12 schreef C_N het volgende:

[..]

dan maken we het zelf..
maar er gebeurd niets zo we kunnen rustig slapen
Excuses lijkt me toch wel iets dat zal moeten gaan gebeuren. Of iets in die richting.
pi_101721634
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:13 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Excuses lijkt me toch wel iets dat zal moeten gaan gebeuren. Of iets in die richting.
wie de turken ja idd
geef een reden waarom israel dat moet doen ??
pi_101721667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:14 schreef C_N het volgende:

[..]

wie de turken ja idd
Tsja...
pi_101721684
Hij heeft het gezegd in een interview, ik denk dus dat dit hetzelfde is als wat enkele dagen geleden naar buiten kwam.
pi_101721813
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:14 schreef C_N het volgende:

[..]

wie de turken ja idd
Omdat er negen doden zijn gevallen door excessief geweld.
pi_101721819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:15 schreef Monidique het volgende:
Hij heeft het gezegd in een interview, ik denk dus dat dit hetzelfde is als wat enkele dagen geleden naar buiten kwam.
jahaaaaaa
pi_101721845
quote:
Weekje of 2 en veel meer is duidelijk. De Israëliërs komen steeds meer met de rug tegen de muur staan.

Wat een puinhoop
pi_101721849
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:18 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Omdat er negen doden zijn gevallen dood excessief geweld.
en waar kwam dat door ?
pi_101721855
quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)aar-gaza-begeleiden/

Wordt daar wel uitgelegd volgens mij.
pi_101721930
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:18 schreef C_N het volgende:

[..]

jahaaaaaa
Neem een drankje, een peukje, ga rustig op de bank zitten, relax. Denk om je bloeddruk.
pi_101721999
ik heb ook honderde linkjes er is genoeg over gepraat ik ga daar niet weer over zeiken hoor .
het is duidelijk wat er gebeurd is zelfs het palmerraport zij genoeg .en zij ook dat Israel in zijn recht staat om geen excuses aan te bieden . willen de turken dit dan kunnen ze lang wachten wand zij waren fout ,
pi_101722085
Ach ja, ik zeg vrede op aarde en verlaat dit topic.
pi_101722091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Neem een drankje, een peukje, ga rustig op de bank zitten, relax. Denk om je bloeddruk.
dat wou ik jou net aanbieden .
een peukje nee dank je ik rook niet ik weet wat er op het pakje staat ;) ik kan jou er wel 5 aanbieden als je wil . :P
pi_101722109
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:18 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Omdat er negen doden zijn gevallen door excessief geweld.
Ja, absoluut. Israël slachtte enkele humanitaire activisten af op open zee en richtte een bloedbad aan op een hulpkonvooi. Het minste wat je kunt verwachten zijn excuses. Overigens zegt het héél wat dat Amerika zijn mond houdt, ook al is er een Amerikaans staatsburger op dat hulpkonvooi vermoord door de Israëliërs.
pi_101722114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:22 schreef De_Nuance het volgende:
Ach ja, ik zeg vrede op aarde en verlaat dit topic.
^O^ _O_
pi_101722190
jij ben slecht op dehoogten zie ik wel
pi_101722218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:21 schreef C_N het volgende:
ik heb ook honderde linkjes er is genoeg over gepraat ik ga daar niet weer over zeiken hoor .
het is duidelijk wat er gebeurd is zelfs het palmerraport zij genoeg .en zij ook dat Israel in zijn recht staat om geen excuses aan te bieden . willen de turken dit dan kunnen ze lang wachten wand zij waren fout ,
Wat willen de Joden dan? Ze moeten toch nu echt met concrete maatregelen komen, want dit kunnen ze niet meer jaren volg gaan houden. Gaza is echt te klein en een samenvoeging met WB is geografisch nou ook niet echt makkelijk....
pi_101722266
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:25 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Wat willen de Joden dan? Ze moeten toch nu echt met concrete maatregelen komen, want dit kunnen ze niet meer jaren volg gaan houden.
Klopt. Israël is aardig op weg de democratische, joodse staat Israël te vernietigen. Zonde, vind ik.
pi_101722358
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt. Israël is aardig op weg de democratische, joodse staat Israël te vernietigen. Zonde, vind ik.
Ben ik het helaas weer met je eens, terwijl ik echt niet negatief sta tegenover de Joden. In tegendeel zelfs. Ze zullen toch echt een x moeten beginnen met muurtje verleggen.
pi_101722503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

zonde! je kan je happyness niet onderdrukken alleen al bij de gedachten .
neem nog een sigaretje . op mijn kosten .

[ Bericht 6% gewijzigd door C_N op 08-09-2011 20:37:35 ]
pi_101723909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel merkwaardig. Israël bezet de wateren voor de kust van Gaza en toch zou Israël in zijn recht staan.
Wat ik mij van de discussie vorig jaar herinner is dat de vraag vooral was of de blokkade legitiem was. Als die legitiem is, dan zou het namelijk ook legitiem zijn om al in internationale wateren deze blokkade te handhaven.

De commissie heeft gesteld dat de blokkade inderdaad legitiem is, waaruit dus automatisch volgt dat de handhaving in de internationale wateren ook legitiem is. Op deze manier is voor zover ik weet de redenatie van de VN-commissie ook opgesteld.

Het verwonderde mij daarom vooral dat de commissie de blokkade legitiem vond. Dat had ik niet verwacht (niet omdat ik daar een juridische mening over heb, maar omdat ik weinig vertrouwen heb ik een objectieve VN).
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_101724253
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, absoluut. Israël slachtte enkele humanitaire activisten af op open zee en richtte een bloedbad aan op een hulpkonvooi. Het minste wat je kunt verwachten zijn excuses. Overigens zegt het héél wat dat Amerika zijn mond houdt, ook al is er een Amerikaans staatsburger op dat hulpkonvooi vermoord door de Israëliërs.
Dat Turkije excuses eist begrijp ik. Dat Israël dat weigert en niet verder wil gaan dat spijt betuigen dat er doden zijn gevallen begrijp ik ook. Wat ik niet begrijp is waarom Turkije dan gaat dreigen met een daad van oorlog, want het doorbreken van een blokkade is een oorlogsdaad. Het is allemaal zo buiten proporties. Ik hoop dat C_N gelijk heeft en dat Erdogan alleen maar hoog van de toren blaast, maar de politiek heeft de vervelende eigenschap om soms realiteiten te creëren waar men geen weg meer uit weet. Dan men het idee heeft dat met niet meer terug kan, Hoe harder hij blaast, hoe groter en gezichtsverlies als hij erop terugkomt en hoe kleiner de kans.

Het kan niet anders dan dat de VS en EU zich hierin gaan mengen en de partijen tot bedaren zullen brengen. Ik weet alleen niet hoe.
bron
pi_101724487
Spierballentaal, aan beide zijden.
pi_101725210
Kan Turkije Israel niet gewoon blokkeren zoals Israel Gaza blokkeert? Israel smokkelt immers mogelijk wapens naar binnen via de zee om dan Palestijnen mee te beschieten en te onderdrukken.
pi_101725333
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan Turkije Israel niet gewoon blokkeren zoals Israel Gaza blokkeert? Israel smokkelt immers mogelijk wapens naar binnen via de zee om dan Palestijnen mee te beschieten en te onderdrukken.
Natuurlijk kunnen ze dat. De Israëlische marine is beduidend kleiner. Alhoewel de daarop volgende oorlog wellicht door Israël gewonnen kan worden.
pi_101727911
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:10 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet waar.
Turkije heeft veel infanterie maar geen enkele eigen oorlogsindustrie. Ze zijn volledig afhankelijk van buitenlandse aankopen en hun luchtmacht is zeer slecht. En over de vloot hebben we het helemaal maar niet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 8 september 2011 @ 23:00:26 #137
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_101733531
Turkijke stuurt "oorlogs"schepen met de konvooi wanneer het naar Gaza gaat. :o
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_101735857
Als het toch een oorlog met Israël word(zal niet), wat zijn de kansen dat Griekenland en Cyprus het verloren land van de vorige oorlog terug pakken?
kei lief.
pi_101736575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 23:40 schreef Lolque het volgende:
Als het toch een oorlog met Israël word(zal niet), wat zijn de kansen dat Griekenland en Cyprus het verloren land van de vorige oorlog terug pakken?
Het failliete Griekenland en het kleine Cyprus? 0 denk ik.
pi_101738070
Dit soort uitspraken:
quote:

Maar goed, ik stelde ook al, ze hebben alle morele gelijk van de wereld, daar immers de kust van Palestina en de rest van Palestina al 40 a 45 jaar bezet worden door Israël en Israël dat niet wil opgeven.
baart me zorgen.

Het angstige is, dat aan welke kant je ook staat, je weet dat je gelijk hebt. De jodenhaters weten dat ze gelijk hebben, de moslims weten dat ze gelijk hebben, de joden weten dat ze gelijk hebben en de westerlingen (tenminste, zij met verstand) weten dat ze gelijk hebben. (Die zonder ook, trouwens).

Grote oorlogen, die de geschiedenisboekjes haalden, hebben altijd één ding gemeen gehad. De strijdende partijen hadden gelijk en hun tegenstander niet. Zwart/wit en daar moest niet moeilijk over worden gedaan. Dat zie ik nu dus ook weer gebeuren.

Turkije gaat echt geen oorlog aan Israël verklaren, noch andersom. Maar de retoriek in DIT TOPIC, in DIT LAND, doet me vrezen voor de toekomst.
pi_101738895
'VN-rapport is schijnoverwinning voor Israël'
http://www.volkskrant.nl/(...)ng-voor-Israel.dhtml
  vrijdag 9 september 2011 @ 01:36:45 #142
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101739157
Oorlog kan niet eens tussen die landen. De VS en de EU zijn beide toch pro-Israel. Wat kan turkije doen?.
En trouwens, er wordt vaak als reden gebruikt dat het land vroeger was van de Palestijnen, maar daarvoor was het van Israeliers, zelfs onder de Romeinen was Israel een client-state van Roma. Het zijn de moslims die het uitendelijk hebben afgepakt van de joden om het zo ff ruw te zeggen.

En dan dat Israel te agressief reageert. Hoe zou een ander land reageren als er constant raketten worden geschoten op je land en je omringt zit tussen landen die niets anders willen dan elke jood uitroeien.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 02:19:20 #143
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101739591
quote:
Turkey is protesting against the exploration of gas reserves by the government of Cyprus, because it does not recognise the area as Cypriot territorial waters.

Israel has recognised them, and hopes to source future natural gas supplies there.

This could spark a conflict that mixes the current Turkish-Israeli friction with the 50-year-old dispute over Cyprus, our correspondent says.

"You know that Israel has begun to declare that it has the right to act in exclusive economic areas in the Mediterranean," said Mr Erdogan.

"You will see that it will not be the owner of this right, because Turkey, as a guarantor of the Turkish republic of north Cyprus, has taken steps in the area, and it will be decisive and holding fast to the right to monitor international waters in the east Mediterranean."

In response to Mr Erdogan's comments, Israeli Foreign Ministry spokesman Yigal Palmor was quoted by Reuters news agency as saying: "This is a statement well-worth not commenting on."
Die turken :') Denken dat ze iets kunnen doen terwijl de EU Cyprus gewoon erkent. En nog over wat er gebeurde met het konvooi vorig jaar. Wat zouden jullie doen als je wordt aangevallen door tientallen mensen terwijl je zelf met een stuk of 8 bent?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 12:34:55 #144
137949 Disana
pi_101746637
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:20 schreef Adam1981 het volgende:
'VN-rapport is schijnoverwinning voor Israël'
http://www.volkskrant.nl/(...)ng-voor-Israel.dhtml
Tja dat zei ik ook al: van de regen in de drup.

A propos ras:

Met dit alles betaalt Turkije overigens Israël met gelijke munt terug: op de luchthaven van Tel Aviv vindt, zoals Volkskrant-correspondent Rolf Bos 7 september berichtte, namelijk al jarenlang raciale profilering plaats.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:03:54 #145
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101747345
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja dat zei ik ook al: van de regen in de drup.

A propos ras:

Met dit alles betaalt Turkije overigens Israël met gelijke munt terug: op de luchthaven van Tel Aviv vindt, zoals Volkskrant-correspondent Rolf Bos 7 september berichtte, namelijk al jarenlang raciale profilering plaats.
Dit is al uitvoerig besproken dus daar hoeven we verder geen woorden aan vuil te maken.

Leuke retoriek wel trouwens, net als "pariastaat, ontsporend Israël, criminele lijn, apartheid, rechts-radicaal, kolonistenbeweging, geroofde gebieden" en "deporteren"
pi_101747523
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 02:19 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Die turken :') Denken dat ze iets kunnen doen terwijl de EU Cyprus gewoon erkent. En nog over wat er gebeurde met het konvooi vorig jaar. Wat zouden jullie doen als je wordt aangevallen door tientallen mensen terwijl je zelf met een stuk of 8 bent?
Het verdrag van Cyprus tussen Griekenland, Groot Brittannië en Turkije staat boven een erkenning van de EU, gezien ze maar een deel van het eiland erkennen als lidstaat en het eerdergenoemde verdrag over heel het eiland gaat, ongeacht de volkeren, grenzen en staten.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 13:11:27 #147
137949 Disana
pi_101747558
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:03 schreef Nibb-it het volgende:

Dit is al uitvoerig besproken dus daar hoeven we verder geen woorden aan vuil te maken.
Haha, dacht jij even dat je hier moderator was _O-
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:13:44 #148
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101747625
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Haha, dacht jij even dat je hier moderator was _O-
Haha lol ha he ha
pi_101747671
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:36 schreef Smoofie het volgende:
Oorlog kan niet eens tussen die landen. De VS en de EU zijn beide toch pro-Israel. Wat kan turkije doen?.
De VS heeft haar handen vol in Libië, Irak en Afghanistan, kijkt met bezorgde ogen naar Syrië, Saudi Arabië, Jemen en De Emiraten. Dat EU ooit haar ballen toont wil ik nog wel eens zien.

Wat Turkije kan doen? Het kan vele omliggende landen achter haar verzamelen in haar beleid richting een nieuwer Midden Oosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 13:15:50 ]
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 13:21:35 #150
137949 Disana
pi_101747828
Even terug in de tijd vanwege de 'rassen'kwestie, een kijkje in de keuken van Israël:

quote:
In Israel, racial profiling doesn't warrant debate, or apologiesIn Israel, racial profiling doesn't warrant debate, or apologies

While other democracies hesitate to resort to racial profiling, Israel takes the practice for granted.

A couple of months ago, I toured the IDF Ground Forces Command's substances laboratory, a nondescript cluster of prefabricated huts at the Tel Hashomer army base near Tel Aviv, which serves as Israel's brain-trust for every type of explosive used by armies and terrorists in the Middle East.

The lab's commander, Lt. Col. Eran Tuval, a goateed officer-scientist with a mercurial temperment, ran around the courtyard, which was littered with leftover Qassam rockets and ominously labeled packages, setting off combustions with a cigarette lighter.

One fact he tried to impress upon me was the ease with which basic household items can be adapted into deadly devices. For example two bottles of liquid, one of them containing the hair dye hydrogen peroxide, can blow up a commercial airliner.

So why, I asked, are we still allowed to board airplanes at Ben-Gurion International Airport with bottles and tubes of liquid brought from home, while in Heathrow or JFK they confiscate our face cream and toothpaste?

"Oh, that's simple," he answered matter of factly. "We use racial profiling, they don't."

Only after the visit, rereading my notes, I noticed a curious detail in his answer. While the entire interview had been conducted in Hebrew, he had said those two words, "racial profiling," in English.

To Israelis, the practice of picking people out based on racial stereotypes is so self-evident, there isn't even a Hebrew term for it.In the ongoing international debate over airport security, which has followed the failed attempt by Nigerian student Umar Farouk Abdulmutallab to blow up a plane carrying himself and 289 others near Detroit, much attention has been paid to the methods used to screen passengers at airports.

And though some security experts and commentators, mainly conservative, have advocated adopting racial profiling, the general consensus in the West is that it is unthinkable to subject passengers with certain shades of pigmentation and names germane to a specific part of the world to more rigorous searches.

Some airlines have employed security companies, often run by Israelis, that use similar methods, but on a national level, few Western democracies are prepared to face the storm of criticism they can expect from liberal opinion-makers.

As a substitute, American and other security agencies have decided to pay special attention to citizens of various 'suspect' countries, but they are only a small part of the potential suspects. What about Muslim citizens of other countries who may have been radicalized, like the Fort Hood psychiatrist Nidal Malik Hasan? Neither the American administration nor its counterparts in other Western countries are willing to contemplate a system in which these citizens will be screened differently from their Christian, Jewish or atheist compatriots. In Israel though, there is no question whatsoever. It all happens quite openly. If you have a Hebrew name and 'look Jewish,' the security screening will be swift and painless. If your name is a bit less obviously Israeli, then there are some other key questions.

In my case, they ask how old I was when my family immigrated to Israel and where I served in the Israel Defense Forces, and after that it's easy sailing.

A friend with a similarly foreign name told me that with her, they just hear the Hebrew names of her children and she's okay.

In the case of Jewish tourists, it's usually enough to supply some reliable details on your aunt living in Haifa. We all know why these questions are being asked and we all bear it with good humor.Let's admit it, there is a general acceptance of the fact that non-Jewish, especially Muslim, passengers will get a working-over and have to arrive at the airport three hours earlier than the rest of us.

Of course, they could subject everyone to these inspections, but that would mean we couldn't progress quickly and smoothly from check-in to duty-free, and of course since it would mean hiring hundreds more security agents, ticket prices would go up.

Many Israelis have no problems with this: Let the Muslims suffer for the sins of their brothers. But those of us who like to think of ourselves as liberal humanists find it too easy to ignore the sight of entire families having their luggage rummaged through in front of the entire terminal while we are waved through.

Nor do we ever seem to notice the small enclosure to the right of passport control when we return home, where the less fortunate have to wait for hours while they are being checked out. We are in too much of a rush to get through and grab our luggage off the conveyor belts.While governments and citizens of other democracies are dealing with the question of whether they are prepared to live with the chance that their principles and freedoms could lead to a bomber actually managing to activate their hidden device, in Israel that decision has been made for us long ago.

In airports around the world, passengers may have to accept the fact that boarding a plane will become much more bothersome, as they all have to go through the same lengthy treatment, rather than singling out the potential terrorists according to their religion and ethnicity.

Here we don't have that option, the powers that be have mandated that security and the comfort of the majority must triumph. Every month or so, the Israeli media publishes the case of an Arab-Israeli who missed a flight because of the security checks, and of course all of us have privately heard horror stories of visitors who were put through hell.But the basic premise remains unquestioned and the authorities never apologize. These are simply the procedures ensuring everyone's security, they respond.

Perhaps they are right. Racial profiling seems to work. Since the 1972 Lod Airport massacre, in which 26 people were murdered, there have been no successful attacks on Israeli air-traffic and almost all the attempts that did take place were carried out on foreign soil. (In the Entebbe hijacking, the terrorists boarded the plane with their weapons during a stopover in Athens.)

Does that mean that while the rest of the civilized world, to which we aspire to belong, are agonizing over these questions, we are exempt from any form of public debate?
http://www.haaretz.com/pr(...)r-apologies-1.261075
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:26:26 #151
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101747986
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De VS heeft haar handen vol in Libië, Irak en Afghanistan, kijkt met bezorgde ogen naar Syrië, Saudi Arabië, Jemen en De Emiraten. Dat EU ooit haar ballen toont wil ik nog wel eens zien.

Wat Turkije kan doen? Het kan vele omliggende landen achter haar verzamelen in haar beleid richting een nieuwer Midden Oosten.
Maar het meerendeel van het Midden oosten is tegen het westen. Het enige wat turkije doet is het eigen land verdelen. Istanbul is echt westers, weinig steng gelovigen enz. Het meerendeel van Turkije is echter conservatief. En je hebt altijd nog een paar generaals die tegen de huidige president zijn. Turkije zal moeten kiezen, pro-westers of niet. En de Amerikanen gaan over een paar maanden uit irak, er zitten er nog zo'n 47.000 volgens mij. En sowieso, EU is misschien wel "laf". Als Turkije rare dingeng gaat doen m.b.t. Cyprus dan grijpt de EU wel in.

En ik snap Israel ook wel, het zijn voornamelijk moslims/palestijnen die voor problemen zorgen, lijkt me logisch dat ze daar meer aandacht aan besteden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101748131
Wat een oversimplificatie van Turkije hier boven mij zeg.
pi_101748196
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:26 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar het meerendeel van het Midden oosten is tegen het westen.
Neen, laat je niet misleiden en verwarren door het gebrabbel van Haatbaarden, terroristen en dictatoriale leiders. Meerderheid van de volkeren in het Midden Oosten zou een genocide plegen om een Westers lifestyle te hebben in vrijheid en welvaart.

quote:
Het enige wat turkije doet is een het eigen land verdelen. Istanbul is echt westers, weinig steng gelovigen enz. Het meerendeel van Turkije is echter conservatief. En je hebt altijd nog een paar generaals die tegen de huidige president is. Turkije zal moeten kiezen, pro-westers of niet. En de Amerikanen gaan over een paar maanden uit irak, er zitten er nog zo'n 47.000 volgens mij.
Turkije is altijd al een bron van diversiteit geweest in alles, religie, cultuur, talk, volk, etniciteit etc. Zo is Istanbul ook, er zijn grote religieuze wijken waar je 'damn' tegen zou zeggen en verwesterde gebieden. Het is grappig dat het elke keer op religie geschoven moet worden door de oppositie, generaals en sceptici. Sterker nog, zij houden zich meer bezig met religie dan Erdogan en zijn consorten. Niet te vergeten dat Erdogans parlemantaire achterban van verschillende seculiere partijen komt zoals ANAP, DYP, DSP en MHP, niet enkel en alleen van Erbakans Refah Partij die is afgezet in 1998. Turkije hoeft niet te kiezen tussen het Oosten en Westen, Turkije heeft altijd al een eigen koers gehad, zo ook in het Ottomaanse rijk en Republiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 13:36:09 ]
pi_101748246
Dat Turkije een belangrijkere rol gaat spelen is nu simpelweg vorm aan het nemen.

Zo gaan die dingen. En liever Turkije die over het MO heerst dan Ahmedinejad en z'n baas.
pi_101748274
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:26 schreef Smoofie het volgende:

[..]

En ik snap Israel ook wel, het zijn voornamelijk moslims/palestijnen die voor problemen zorgen, lijkt me logisch dat ze daar meer aandacht aan besteden.
Raar hé? Toen Britten en Fransen zich gingen vestigen in de Amerikaanse werelddelen waren het vooral de Indianen die voor problemen zorgden. Toen de Nederlanders in Indonesië gingen vestigen waren het vooral de Indonesiërs die voor problemen zorgden. Hmm, wat een boeven.
pi_101748365
Dit alles doet overigens niets af aan dat Israël een succesverhaal is in haar grenzen voor het opzetten van welvarende land met een sterke economie, democratie los van de morele beoordeling of haar activiteiten om dit doel te bereiken moreel verantwoord en te prijzen zijn.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:42:27 #157
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101748476
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Raar hé? Toen Britten en Fransen zich gingen vestigen in de Amerikaanse werelddelen waren het vooral de Indianen die voor problemen zorgden. Toen de Nederlanders in Indonesië gingen vestigen waren het vooral de Indonesiërs die voor problemen zorgden. Hmm, wat een boeven.
Maar het waren de moslims die Israel hadden overgenomen van de Joden. Maar daar hoor je niemand over omdat het 1100 jaar geleden is.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101748541
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:42 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar het waren de moslims die Israel hadden overgenomen van de Joden. Maar daar hoor je niemand over omdat het 1100 jaar geleden is.
WAT?!

De moslims hebben NOOIT tegen de joden gevochten voor het gebied wat we vandaag Israël / Palestina noemen, noch overgenomen van de joden. Misschien moet je meer richting Christelijk denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 13:44:52 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:45:29 #159
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101748573
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

WAT?!

De moslims hebben NOOIT tegen de joden gevochten voor het gebied wat we vandaag Israël / Palestina noemen, noch overgenomen van de joden. Misschien moet je meer Christelijk denken.
Ze leefden in vreden ja. Maar na de kruistochten werden joden ook verjaagd door de moslims. En de christenen waar in die tijd even, als niet erger hoor, dat weet ik ook wel.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101748684
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:45 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ze leefden in vreden ja. Maar na de kruistochten werden joden ook verjaagd door de moslims. En de christenen waar in die tijd even, als niet erger hoor.
Neen, met de reconquista en de verdrijving van de Joden uit Spanje en Andalus zijn de Joden juist opgenomen en asiel gekregen in het Kalifaat en buiten het Kalifaat vallende Islamitische landen. Lees eens voor de grap wat Beyazid II met de Joden heeft gedaan in reactie op wat Spanje deed.

quote:
Zoals voormeld arriveerden de Sefardiem als gevolg van de Inquisitie in Spanje en Portugal. Het Ottomaanse rijk werd toen geregeerd door de heerser Beyazit II. Van de circa 300.000 Joden die het Iberisch schiereiland verlieten, vestigden 250.000 zich binnen het Ottomaanse rijk. De meeste kozen voor Istanbul en Saloniki. Heerser Beyazit II was danig in zijn sas en verklaarde:
"Door de expulsie der Joden van het Iberisch schiereiland heeft Ferdinand de Wijze zijn land verarmd doch het onze enorm verrijkt."
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:50:37 #161
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101748726
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neen, met de reconquista en de verdrijving van de Joden uit Spanje en Andalus zijn de Joden juist opgenomen en asiel gekregen in het Kalifaat en buiten het Kalifaat vallende Islamitische landen. Lees eens voor de grap wat Beyazid II met de Joden heeft gedaan in reactie op wat Spanje deed.

[..]

Ja maar elke konging,keizer was weer anders tegen de joden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101748780
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:50 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja maar elke konging,keizer was weer anders tegen de joden.
Onzin, dhimmischap was staatsbeleid, tegen belasting waren zij vrij om hun geloof te beleven onder hun eigen wetten en normen en beschermd tegen de vijand.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:53:02 #163
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101748796
Trigger, komt dat stukje uit Lewis?
pi_101748820
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:53 schreef Nibb-it het volgende:
Trigger, komt dat stukje uit Lewis?
Bernard? Zou best kunnen...
Ik citeer het van Likoed Nederland :
http://www.likud.nl/bel0004.html

maar ook zij citeren het weer, dus zou best kunnen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:58:43 #165
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101748958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bernard? Zou best kunnen...
Ik citeer het van Likoed Nederland :
http://www.likud.nl/bel0004.html

maar ook zij citeren het weer, dus zou best kunnen.
Bernhard ja, het kwam me bekend voor vandaar. Kan ook zijn dat ik het ergens anders gelezen heb, hoor
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:58:46 #166
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101748961
Als Turkije daad bij woord voegt ben ik erg benieuwd of Israël het nog aandurft om weer een dergelijk konvooi te onderscheppen.

Er staat dan wel iets meer op het spel dan publieke opinie, tenslotte.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:01:10 #167
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101749028
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onzin, dhimmischap was staatsbeleid, tegen belasting waren zij vrij om hun geloof te beleven onder hun eigen wetten en normen en beschermd tegen de vijand.
Maar dat was in het ottomaanse rijk, en ook niet meteen. Joden onder de moren en de mamluks werden wel in een paar gevallen vervolgd. Buiten dat, de joden werden nog steeds gezien als inferieur tov de moslims, ook al werden ze niet openlijk vervolgd door de ottomanen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:58 schreef DustPuppy het volgende:
Als Turkije daad bij woord voegt ben ik erg benieuwd of Israël het nog aandurft om weer een dergelijk konvooi te onderscheppen.

Er staat dan wel iets meer op het spel dan publieke opinie, tenslotte.
Maar Turkije overtreedt volgens mij dan de "internationale regels". Dus Israel kan het doen.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14844902
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101749078
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:01 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar dat was in het ottomaanse rijk, en ook niet meteen. Joden onder de moren en de mamluks. Buiten dat, de joden werden nog steeds gezien als inferieur tov de moslims, ook al werden ze niet openlijk vervolgd.
Cute, maar het Ottomaanse rijk was ook meteen het Kalifaat. Haar regels golden ook buiten haar grenzen, zoals India, Indonesië, moslimstammen in China en Rusland etc.

Niet alleen de joden, ieder non-moslim werd gezien als inferieur, toch waren het de Joden die de privé artsen waren van vele sultans, toch was het een Jood die de laatste absolute Sultan van het Ottomaanse rijk heeft afgezet in samenwerking met de Turkse revolutionairen.
pi_101749158
Overigens vielen de Mamluks onder Ottomaanse gezag en hebben de Moren ook de Joden omarmd met de reconquista.
pi_101749208
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

WAT?!

De moslims hebben NOOIT tegen de joden gevochten voor het gebied wat we vandaag Israël / Palestina noemen, noch overgenomen van de joden. Misschien moet je meer richting Christelijk denken.
Oh de Arabische hordes hebben NIET het gebied veroverd met geweld wil je zeggen?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101749247
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh de Arabische hordes hebben NIET het gebied veroverd met geweld wil je zeggen?
Weldegelijk, wat hadden ze dan moeten doen? Veroveren met 'Kinderen voor Kinderen' ?
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:12:00 #172
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101749290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:07 schreef Triggershot het volgende:
Overigens vielen de Mamluks onder Ottomaanse gezag en hebben de Moren ook de Joden omarmd met de reconquista.
Beide hebben echter toch in een paar gevallen grote groepen joden gedood.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101749306
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weldegelijk, wat hadden ze dan moeten doen? Veroveren met 'Kinderen voor Kinderen' ?
Nou dan, met je 'De moslims hebben NOOIT tegen de joden gevochten voor het gebied wat we vandaag Israël / Palestina noemen'.
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:14:12 #174
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_101749344
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou dan, met je 'De moslims hebben NOOIT tegen de joden gevochten voor het gebied wat we vandaag Israël / Palestina noemen'.
Dat klopt wel ongeveer. Het Byzantijnse bestuur was niet erg geliefd bij de joden en de monofysieten van Palestina. En voor zover ik weet waren de eersten uitgesloten van militaire posities.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iblardi op 09-09-2011 14:20:29 ]
pi_101749358
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:12 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Beide hebben echter toch in een paar gevallen grote groepen joden gedood.
Klopt, eentje al is er één teveel, maar jij sprak over iets totaal anders hé?
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:15:27 #176
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101749374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, eentje al is er één teveel, maar jij sprak over iets totaal anders hé?
quote:
Maar dat was in het ottomaanse rijk, en ook niet meteen. Joden onder de moren en de mamluks werden wel in een paar gevallen vervolgd. Buiten dat, de joden werden nog steeds gezien als inferieur tov de moslims, ook al werden ze niet openlijk vervolgd door de ottomanen.
Zei ik :p en daarvoor zei ik dat ze werden verjaagd. Wat ook het geval was voor het Ottomaans rijk en na de kruistochten,
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101749388
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

1. De joden waren er geen machthebbers toentertijd, dus de gevechten waren niet gericht / tegen de joden.
2. De joden, christenen en vele andere sektes omarmden de Islamitische veroveringen omdat Byzantijnse belastingen te hoog waren.
pi_101749458
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:15 schreef Smoofie het volgende:

[..]

[..]

Zei ik :p en daarvoor zei ik dat ze werden verjaagd. Wat ook het geval was voor het Ottomaans rijk.
Mijn kritiek kwam voort uit:

quote:
Op vrijdag 9 september 2011 13:42 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar als het laatste je algemene betoog is...

In het Ottomaanse, Seldjoekse, Mamlukse, Moorse, Ommayadische, Abbasidische rijk werden niet alleen joden vervolgd, maar ook christenen, moslims, hindoes, polytheisten etc.
Overal waar een slaatje uit te winnen viel, volkeren werden vervolgd en opgenomen.
Soms uit religieuze plicht, economische gewin of politieke doeleinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 14:19:47 ]
pi_101749564
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

1. De joden waren er geen machthebbers toentertijd, dus de gevechten waren niet gericht / tegen de joden.
2. De joden, christenen en vele andere sektes omarmden de Islamitische veroveringen omdat Byzantijnse belastingen te hoog waren.
Er werd uiteraard gewoon tegen ze gevochten toen je fijne vriend Omar ibn al-Chattab de boel veroverde en gezellig eens ging rondmoorden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquest_of_Syria
pi_101749630
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er werd uiteraard gewoon tegen ze gevochten toen je fijne vriend Omar ibn al-Chattab de boel veroverde en gezellig eens ging rondmoorden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquest_of_Syria
Rondmoorden nog wel. :')
Lees je eigen links gast.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 14:26:33 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:25:48 #181
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101749632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn kritiek kwam voort uit:

[..]

Maar als het laatste je algemene betoog is...

In het Ottomaanse, Seldjoekse, Mamlukse, Moorse, Ommayadische, Abbasidische rijk werden niet alleen joden vervolgd, maar ook christenen, moslims, hindoes, polytheisten etc.
Overal waar een slaatje uit te winnen viel, volkeren werden vervolgd en opgenomen.
Soms uit religieuze plicht, economische gewin of politieke doeleinden.
Over dat laatste. Dat kun je ook over Europa zeggen. Alles werd vervolgd, maar de joden toch iets meer dan de rest. Dat was voor het Ottomaanse rijk ook bij de joden. Maarja. Laten we terug naar het heden gaan :P?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101749679
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:25 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Over dat laatste. Dat kun je ook over Europa zeggen. Alles werd vervolgd, maar de joden toch iets meer dan de rest. Dat was voor het Ottomaanse rijk ook bij de joden. Maarja. Laten we terug naar het heden gaan :P?
Goed voorstel.
pi_101749750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:21 schreef Disana het volgende:
Even terug in de tijd vanwege de 'rassen'kwestie, een kijkje in de keuken van Israël:

[..]

http://www.haaretz.com/pr(...)r-apologies-1.261075
Kan er niet mee zitten. Jij wel?
pi_101749840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neen, laat je niet misleiden en verwarren door het gebrabbel van Haatbaarden, terroristen en dictatoriale leiders. Meerderheid van de volkeren in het Midden Oosten zou een genocide plegen om een Westers lifestyle te hebben in vrijheid en welvaart.
Vooral dat laatste. Dat eerste is voor het Midden-Oosten (de Islamitische volkeren dan) een wat vaag begrip.
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:38 schreef Triggershot het volgende:
Dit alles doet overigens niets af aan dat Israël een succesverhaal is in haar grenzen voor het opzetten van welvarende land met een sterke economie, democratie los van de morele beoordeling of haar activiteiten om dit doel te bereiken moreel verantwoord en te prijzen zijn.
Hee, hier kan ik me van harte bij aansluiten. ^O^
pi_101749975
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:58 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Bernhard ja, het kwam me bekend voor vandaar. Kan ook zijn dat ik het ergens anders gelezen heb, hoor
Bernard Lewis, "Het Midden-Oosten". Goed boek is dat. Verplicht leesvoer voor iedereen die over het M-O wil discussiëren. :)
pi_101756243
quote:
Israel to ‘punish’ Turkey

Jerusalem fights back: Foreign Minister Lieberman formulates series of tough moves in response to Turkish steps; Israel to cooperate with Armenian lobby in US, may offer military aid to Kurdish rebels

Jerusalem to punish Erdogan: Foreign Minister Avigdor Lieberman has decided to adopt a series of harsh measures in response to Turkey’s latest anti-Israeli moves, Yedioth Ahronoth reported Friday.

Senior Foreign Ministry officials convened Thursday to prepare for a meeting to be held Saturday with Lieberman on the matter. Saturday’s session will be dedicated to discussing Israel’s response to Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan’s recent threats and his decision to downgrade Ankara’s diplomatic ties with Jerusalem.

Following Thursday’s meeting, officials assessed that Turkey is not interested in an Israeli apology at this time and prefers to exploit the dispute with Jerusalem in order to promote Ankara’s status in the Muslim world. Lieberman therefore decided there was no point in seeking creative formulas for apologizing, instead choosing to focus Israel’s efforts on punishing Turkey.

The Foreign Ministry has now decided to proceed with the formulation of a diplomatic and security “toolbox” to be used against the Turks. The first move would be to issue a travel warning urging all Israeli military veterans to refrain from traveling to Turkey. The advisory will be especially harsh as it will also urge Israelis to refrain from boarding connections in Turkey.

Another planned Israeli move is the facilitation of cooperation with Turkey’s historic rivals, the Armenians. During Lieberman’s visit to the United States this month, the foreign minister is expected to meet with leaders of the Armenian lobby and propose anti-Turkish cooperation in Congress.

The implication of this move could be Israeli assistance in promoting international recognition of the Armenian holocaust, a measure that would gravely harm Turkey. Israel may also back Armenia in its dispute vis-à-vis Turkey over control of Mount Ararat.

‘Turkey better show respect’

Lieberman is also planning to set meetings with the heads of Kurdish rebel group PKK in Europe in order to “cooperate with them and boost them in every possible area.” In these meetings, the Kurds may ask Israel for military aid in the form of training and arms supplies, a move that would constitute a major anti-Turkish position should it materialize.

However, the violent clashes between Turkey and the Kurds only constitute one reason prompting accusations that Ankara is violating human rights. Hence, another means in Lieberman’s “toolbox” vis-à-vis Erdogan is a diplomatic campaign where Israeli missions worldwide will be instructed to join the fight and report illegal Turkish moves against minorities.

The tough response formulated by Lieberman stems, among other things, from the foreign minister’s desire to make it clear to Erdogan that his anti-Israeli moves are not a “one-way street.”

Officials in Jerusalem also noted that Turkey’s global status at this time is not promising as it is, adding that Ankara is embroiled in tensions vis-à-vis NATO and Greece, while Erdogan’s relations with Syria and Iran are also not favorable.

“We’ll exact a price from Erdogan that will prove to him that messing with Israel doesn’t pay off,” Lieberman said. “Turkey better treat us with respect and common decency.”
bron
pi_101756594
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 00:40 schreef Karrs het volgende:
Dit soort uitspraken:

[..]

baart me zorgen.
Tsja. Lastig.
pi_101756644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef waht het volgende:
Dat Turkije een belangrijkere rol gaat spelen is nu simpelweg vorm aan het nemen.

Zo gaan die dingen. En liever Turkije die over het MO heerst dan Ahmedinejad en z'n baas.
Turkije gaat niet over het Midden-Oosten heersen en al helemaal zo'n derdewereldland als Iran niet. Ahmedinejad zit er trouwens niet lang meer.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 18:26:49 #189
137949 Disana
pi_101756659
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:30 schreef Karrs het volgende:

[..]

Kan er niet mee zitten. Jij wel?
Het toont de hypocrisie aan van mensen die beweren dat Israël niet kijkt naar ras.
pi_101756808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:13 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ja, ik hoop niet dat het waar is, want dat zou een ongelooflijk vijandige escalatie zijn. Terroristische groeperingen militair steunen is haast een oorlogsdaad. Israël isoleert zichzelf steeds meer.
pi_101757627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, ik hoop niet dat het waar is, want dat zou een ongelooflijk vijandige escalatie zijn. Terroristische groeperingen militair steunen is haast een oorlogsdaad. Israël isoleert zichzelf steeds meer.
Het doorbreken van een blokkade ook. Desakniettemin Stomme idiote opmerkingen van Lieberman, maar dat is te verwachten van die idioot.
bron
pi_101757772
Officieel noemt Israël het misschien een blokkade, maar het enige wat Turkije wil doen, is het begeleiden van hulpkonvooien naar de Palestijnse kust. Kan ik niet met alle moeite van de wereld niet vergelijken met het militair steunen van binnenlands terrorisme en dan ook alleen maar om Turkije te straffen.
pi_101757818
Is dit nog steeds aan de gang?

Blokkade = blokkade, domme Turken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_101757822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Turkije gaat niet over het Midden-Oosten heersen en al helemaal zo'n derdewereldland als Iran niet. Ahmedinejad zit er trouwens niet lang meer.
Heersen is een groot woord. Turkije gaat een enorm belangrijke politieke rol spelen. Een rol die Egypte eigenlijk wel links heeft laten liggen (bewust of onbewust). Het het gaat dan niet om slechts het Midden-Oosten, maar ook Noord-Afrika bijvoorbeeld (zie ook de rol in Libie).
Allah Al Watan Al Malik
pi_101758511
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heersen is een groot woord. Turkije gaat een enorm belangrijke politieke rol spelen. Een rol die Egypte eigenlijk wel links heeft laten liggen (bewust of onbewust). Het het gaat dan niet om slechts het Midden-Oosten, maar ook Noord-Afrika bijvoorbeeld (zie ook de rol in Libie).
Turkije hield zich vrijwel buiten de oorlog in Libië.
pi_101758683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Militair zeker, politiek niet. Hetzelfde zien we in Syrie momenteel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_101758766
Ook politiek speelde het een terughoudende rol, zeker aanvankelijk.
pi_101758870
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:19 schreef Monidique het volgende:
Ook politiek speelde het een terughoudende rol, zeker aanvankelijk.
Welk land deed dat niet? Het gaat om het totale plaatje uiteindelijk. Hoe dan ook, zelfs als we Libie niet als voorbeeld nemen, valt er te constateren dat Turkije een belangrijke politieke, militaire, economische en ook culturele rol begint te spelen in de MENA. Hoe dat komt, je ne sais pas...
Allah Al Watan Al Malik
pi_101758955
Absoluut.
pi_101759213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Het toont de hypocrisie aan van mensen die beweren dat Israël niet kijkt naar ras.

Voor de rest vind ik het opvallend hoe vaak het woord "hypocrisie" wordt gebruikt door Israëlhaters. Is dat een stopwoordje, of zo?
pi_101759246
Is Disana een Israëlhater?
pi_101759255
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:27 schreef Karrs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Voor de rest vind ik het opvallend hoe vaak het woord "hypocrisie" wordt gebruikt door Israëlhaters. Is dat een stopwoordje, of zo?
Wil je daarmee stellen dat Disana een Israelhater is?
Allah Al Watan Al Malik
pi_101759801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil je daarmee stellen dat Disana een Israelhater is?
Absoluut. Dat ontkent ze zelf amper. Waar is die gezellige quote van haar waarin ze alle Israelis als tuig benoemt? Was dat in dit topic?
pi_101759875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Logisch ook. Turkije kan zich militair helemaal niet bemoeien met Libie. Daar hebben ze geen geld voor.
pi_101759915
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Logisch ook. Turkije kan zich militair helemaal niet bemoeien met Libie. Daar hebben ze geen geld voor.
Jij bent serieus echt van de wereld los. :')
pi_101760127
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij bent serieus echt van de wereld los. :')
Hoor haar. De zogenaamde ex-moslim :')
Turkije heeft een BNP wat amper dat van NL is. Dus nee, Turkije kan dat niet betalen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 19:50:37 #207
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101760342
Turkije kan ook niet zoveel, het leger en de bevolking is verdeeld.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101760475
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoor haar. De zogenaamde ex-moslim :')
Turkije heeft een BNP wat amper dat van NL is. Dus nee, Turkije kan dat niet betalen.
Hoor het. De zogenaamde Islamkenner. :')
Kan je nagaan, desondanks is Turkije's economie stabieler en sneller aan het groeien dan die van Nederland, gemiddeld hoger dan die van heel de EU en heeft Turkije altijd al een groot leger weten te onderhouden ten tijde van oorlog en vrede. :*

Om maar te zwijgen over het feit dat Turkije meer dan 2x zoveel uitgeeft dan NL aan defensie. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 19:58:57 ]
pi_101760514
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:50 schreef Smoofie het volgende:
Turkije kan ook niet zoveel, het leger en de bevolking is verdeeld.
In geval van oorlog, bedreiging is het volk en het leger nooit verdeeld in Turkije, ken je geschiedenis wat Turks mentaliteit betreft hieromtrent.
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:00:29 #210
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101760815
quote:
Erdogan aides say he won't visit Gaza Strip
Sources in Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's bureau said that his tour of North Africa next week is not slated to include a visit in the Gaza Strip.

A Turkish diplomat added that this stems from "Turkey's unwillingness to incur the wrath of the Egyptian regime." (AFP) (bron)
Is dat gerucht ook weer de wereld uit.
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:03:10 #211
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101760948
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:38 schreef Triggershot het volgende:
quote:
S&P raises Israel's credit rating to A+
The Standard and Poor's agency raised Israel's credit rating from A- to A+. Last month, S&P downgraded the US's rating and caused crashes in the markets.

Bank of Israel governor Stanley Fischer welcomed the move. "The Israeli economy's good state is a result of the government's budget policy, the Bank of Israel's monitary policy and the business sector's success," he said. (bron)
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:16:06 #212
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101761439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In geval van oorlog, bedreiging is het volk en het leger nooit verdeeld in Turkije, ken je geschiedenis wat Turks mentaliteit betreft hieromtrent.
Maar er is nu wel een groot contrast tussen de AK en de Republikeinen. Ik weet het net zo niet. Kan me niet voorstellen dat de mensen in Istanbul, een westerse stad, zouden willen dat de AK tegen het westen opgaat. Maarja.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101761527
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:16 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar er is nu wel een groot contrast tussen de AK en de Republikeinen. Ik weet het net zo niet. Kan me niet voorstellen dat de mensen in Istanbul, een westerse stad, zouden willen dat de AK tegen het westen opgaat. Maarja.
Maar goed dat de AK niet tegen het Westen in / opgaat.
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:20:15 #214
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101761621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar goed dat de AK niet tegen het Westen in / opgaat.
Ziet het er wel naar uit.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101761700
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ziet het er wel naar uit.
Ik heb nog geen enkele aanwijzing daarvoor gezien. Turkije wil gewoon goede banden met het Westen, is economisch goed, is dan ook lid van een Westers militair bondgenootschap, zit aan tafel bij de EU en probeert een constructieve bijdrage te leveren aan de regio. Ik zou niet weten waaruit zou blijken dat het er wel naar uit ziet.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 20:36:12 #216
137949 Disana
pi_101762335
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Absoluut. Dat ontkent ze zelf amper. Waar is die gezellige quote van haar waarin ze alle Israelis als tuig benoemt? Was dat in dit topic?
Ja, laat die 'quote' maar eens zien Hofstadtgruppe. En als je dat niet kunt, dan weet iedereen dat hij uit je grote duim kwam ^O^
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 20:39:14 #217
137949 Disana
pi_101762463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:28 schreef Monidique het volgende:
Is Disana een Israëlhater?
Haha, karrs weer door de bocht. Ik moet zeggen: het klinkt milder dan zijn veelgebruikte 'antisemiet'.

Nee Ik haat Israël niet. Waarom zou ik, ik heb geen persoonlijke betrokkenheid bij het conflict. En de Israëliërs haat ik al helemaal niet, iedereen die regelmatig meeleest weet dat.

Maar ik vind wel dat het land zich schandalig agressief en fout gedraagt, en ik denk ook oprecht dat het geen rust zal kennen zolang het op die plek ligt - zeker nu de omliggende Arabische landen een eigen stem krijgen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:47:19 #218
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101762800
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, laat die 'quote' maar eens zien Hofstadtgruppe. En als je dat niet kunt, dan weet iedereen dat hij uit je grote duim kwam ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat is het toch een naar volk dat zich daar illegaal land toeëigent en de rechtmatige bewoners aanvalt en pest.
^O^
pi_101762838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:47 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[..]

^O^
Daar staat niet dat ze Israëliërs een naar volk vindt. Heb je misschien een citaat dat wel klopt?
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 20:50:21 #220
137949 Disana
pi_101762921
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:47 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[..]

^O^
Laat Hofstadtgruppe maar met die quote over 'tuig' komen. Deze gaat over de illegale settlers die een moskee in brand staken nadat het Israëlische leger hun outposts had vernield.
pi_101763407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan je nagaan, desondanks is Turkije's economie stabieler en sneller aan het groeien dan die van Nederland, gemiddeld hoger dan die van heel de EU en heeft Turkije altijd al een groot leger weten te onderhouden ten tijde van oorlog en vrede. :*

Om maar te zwijgen over het feit dat Turkije meer dan 2x zoveel uitgeeft dan NL aan defensie. :')
Stabieler dan die van NL? _O-
Jezus jij gelooft echt alleen maar sprookjes he?
pi_101763449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar staat niet dat ze Israëliërs een naar volk vindt.
quote:
Wat is het toch een naar volk
Ow :'(
pi_101763481
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Laat Hofstadtgruppe maar met die quote over 'tuig' komen. Deze gaat over de illegale settlers die een moskee in brand staken nadat het Israëlische leger hun outposts had vernield.
Die bedoelde ik ja. Tuig/naar volk. All the same.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 21:03:10 #224
137949 Disana
pi_101763488
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Ow :'(
Nee, dat staat er inderdaad niet. Je staat voor aap :)
pi_101763522
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 20:16 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Istanbul de laatste 10 jaar overspoeld is door immigranten uit het Oosten. Het is niet voor niets dat daar demonstraties plaatsvinden tegen de religie-agenda van Erdogan en men demonstreert voor seculierheid.
pi_101763543
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat staat er wel. Ben je ziek in je hoofd of zo?
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:04:45 #227
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101763549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:03 schreef Disana het volgende:

[..]

volk
Uitspraak: vɔlk het -woord 1: volkeren 2: volken Zelfst. Naamw. 1 de inwoners van een land of groep mensen die dezelfde taal spreekt `het Belgische volk` `het Vlaamse volk` `woestijnvolk`

Laten we het houden op ongelukkige woordkeuze
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 21:08:02 #228
137949 Disana
pi_101763697
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat staat er wel. Ben je ziek in je hoofd of zo?
Nee dat staat er niet. Jij beweert dat ik Israëliërs tuig noem.

Dit ging over settlers die een moskee in brand hadden gestoken toen Israël hun outposts had platgewalst. Het is algemeen bekend dat illegale settlers treiteren en geweld gebruiken jegens de originele bewoners van de West Bank.

Jij bent of heel dom of je bent bewust bezig met laster. Ik denk het eerste :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:15:52 #229
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101766835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is makkelijk groeien als het bbp per capita 8.000 ipv 40.000 is. Een groei van 7% is dan ook absoluut minder dan een groei van 1% bij nederland.

En het leger, ja het is érg goed :'). Vandaar dat van elke aanval van de koerden er wel 7 turken omkomen en 1 koerd. En de defensie uitgaven in de EU zijn inderdaad dalende, maar de techologie die Europa bezit is nog steeds 10x hoger als die van Turkije. En als het moet kan Europa zo een leger uit de grond halen, maar de nood is er niet voor.

Oh en Istanbul ligt op een breuklijn van 2 platen. Elke zoveel jaar is er op die breuklijn een aardbeving van 6 op de svr. En elke keer verschuift het epicentre naar het westen. Hij is al een hele tijd stil tho, en de kans is groot dat als er een grote aardbeving komt dat het epicentre in of vlakbij Istanbul is. Weg Turkse economie dan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Smoofie op 09-09-2011 22:22:05 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:15:56 #230
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101766840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee dat staat er niet. Jij beweert dat ik Israëliërs tuig noem.

Dit ging over settlers die een moskee in brand hadden gestoken toen Israël hun outposts had platgewalst. Het is algemeen bekend dat illegale settlers treiteren en geweld gebruiken jegens de originele bewoners van de West Bank.

Jij bent of heel dom of je bent bewust bezig met laster. Ik denk het eerste :)
Die illegale settlers zijn ook gewoon tuig. Ten eerste door het zich toeëigenen van bepaalde plekken. Waarna ze beschermd moeten worden, wat ervoor zorgt dat de vrijheid van de andere burgers daar beperkt wordt. Vervolgens vullen de meesten van hen inderdaad hun dagen met het treiteren en sarren van de andere bewoners. Daarbij proberen ze vooral de ander uit te lokken, want ze weten toch dat ze zelf beschermd worden en juist die andere partij wordt aangepakt door de soldaten.

En juist ook voor Israël zijn ze slecht bezig. Want ze geven de staat een slechte/slechtere naam. Het is met name deze groep die tegenstanders van Israël vaak aanhalen om te laten zien hoe slecht Israël is. Nou zijn ze in bepaalde gevallen wel al bezig met het ruimen van de nederzettingen. Maar ik denk dat het voor zowel Israël en Palestina goed zou zijn als ze meer haast zouden maken van het ontruimen van alle nederzettingen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:18:10 #231
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101766938
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:15 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die illegale settlers zijn ook gewoon tuig. Ten eerste door het zich toeëigenen van bepaalde plekken. Waarna ze beschermd moeten worden, wat ervoor zorgt dat de vrijheid van de andere burgers daar beperkt wordt. Vervolgens vullen de meesten van hen inderdaad hun dagen met het treiteren en sarren van de andere bewoners. Daarbij proberen ze vooral de ander uit te lokken, want ze weten toch dat ze zelf beschermd worden en juist die andere partij wordt aangepakt door de soldaten.

En juist ook voor Israël zijn ze slecht bezig. Want ze geven de staat een slechte/slechtere naam. Het is met name deze groep die tegenstanders van Israël vaak aanhalen om te laten zien hoe slecht Israël is. Nou zijn ze in bepaalde gevallen wel al bezig met het ruimen van de nederzettingen. Maar ik denk dat het voor zowel Israël en Palestina goed zou zijn als ze meer haast zouden maken van het ontruimen van alle nederzettingen.
Doen ze niet overal. Komt omdat Israel gewoon heel Jerusalem wilt hebben.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:20:20 #232
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101767042
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Doen ze niet overal. Komt omdat Israel gewoon heel Jerusalem wilt hebben.
Klopt. Mijn punt was ook wel wat genuanceerder dan het is op dat punt. Sowieso zouden ze allemaal al geruimd zijn geweest als ze niet ook bepaalde voordelen hadden. Maar uiteindelijk zou het ook voor Israël zelf beter zijn ze overal te ruimen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:24:11 #233
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101767222
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Redefine het volgende:

[..]

Klopt. Mijn punt was ook wel wat genuanceerder dan het is op dat punt. Sowieso zouden ze allemaal al geruimd zijn geweest als ze niet ook bepaalde voordelen hadden. Maar uiteindelijk zou het ook voor Israël zelf beter zijn ze overal te ruimen.
Maar ik snap Israel ook dat ze heel Jerusalem claimen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:42:55 #234
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101768154
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:24 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar ik snap Israel ook dat ze heel Jerusalem claimen.
Het valt wel te snappen ja, of iemand het er mee eens moet zijn is weer een tweede natuurlijk. Maar er zijn nog genoeg andere nederzettingen die overeind staan.
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:47:40 #235
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101768394
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het valt wel te snappen ja, of iemand het er mee eens moet zijn is weer een tweede natuurlijk. Maar er zijn nog genoeg andere nederzettingen die overeind staan.
Klopt. In gaza is alles iig weg. Westelijke jordaanoever zijn er nog wel veel, die gaan ook niet weg denk ik.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:51:36 #236
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101768595

Zegt al genoeg dat Israel daar nooit weg zal gaan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:51:38 #237
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101768597
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:47 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Klopt. In gaza is alles iig weg. Westelijke jordaanoever zijn er nog wel veel, die gaan ook niet weg denk ik.
Nee vooral die in Hebron zullen wel blijven staan. Terwijl daar juist de grootste problemen zijn en het ook de fanatiekste kolonisten zijn. Die zouden zich zelfs nog tegen hun eigen land keren als het moet.
pi_101768645
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:15 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het is makkelijk groeien als het bbp per capita 8.000 ipv 40.000 is. Een groei van 7% is dan ook absoluut minder dan een groei van 1% bij nederland.
Ik neem aan dat jij heus wel weet hoe schema's werken en dat het niet om daadwerkelijke cijfers gaat wanneer men vergelijkt, maar ontwikkelingen in percentages over de jaren heen in verhouding tot resultaten van beide landen. Niemand zei dat Turkije Nederland al voorbij gestreven is, wel dat het ook percentueel ondanks Nederlands enorme voorsprong Turkse economie sneller groeit.
quote:
En het leger, ja het is érg goed :'). Vandaar dat van elke aanval van de koerden er wel 7 turken omkomen en 1 koerd.
Ja cute, maar bij een goed georganiseerde boobytrap / aanslag kan ik ook een stuk of tig soldaten doden met als gevolg dat ik de enige ben die van tegenpartij wordt gedood, hetzelfde gaat mij niet lukken in een rechtstreeks aanval hé? :')

quote:
En de defensie uitgaven in de EU zijn inderdaad dalende, maar de techologie die Europa bezit is nog steeds 10x hoger als die van Turkije. En als het moet kan Europa zo een leger uit de grond halen, maar de nood is er niet voor.
Ja toch, want ik zei natuurlijk dat Turkije als land kan concurreren met een heel continent als het gaat om technologie en defensie uitgaven / leger.... Right. :')
quote:
Oh en Istanbul ligt op een breuklijn van 2 platen. Elke zoveel jaar is er op die breuklijn een aardbeving van 6 op de svr. En elke keer verschuift het epicentre naar het westen. Hij is al een hele tijd stil tho, en de kans is groot dat als er een grote aardbeving komt dat het epicentre in of vlakbij Istanbul is. Weg Turkse economie dan.
Uh nee, Turkije en met name de gevoelige gebieden worden steeds meer aardbevingbestendig. Het is niet meer zoals de jaren 90 dat men met goedkope materiaal zonder vergunning even een huis neer kan zetten. Voor jouw informatie komt er elk jaar een nieuw rapport uit en wordt er constant geïnvesteerd om aardbevingen niet do destructief als voorheen te maken. Daarnaast is de Turkse economie niet enkel gegroeid met / door Istanbul, zal het een klap zijn? Ja. Onherstelbaar? Nee.
pi_101768688
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Stabieler dan die van NL? _O-
Jezus jij gelooft echt alleen maar sprookjes he?
Lees eens af en toe een krantje, serieus, af en toe maar. :')
Jezus geloofde volgens mij inderdaad in sprookjes, maar ik ben Jezus niet. :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:07:01 #240
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101769304
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij heus wel weet hoe schema's werken en dat het niet om daadwerkelijke cijfers gaat wanneer men vergelijkt, maar ontwikkelingen in percentages over de jaren heen in verhouding tot resultaten van beide landen. Niemand zei dat Turkije Nederland al voorbij gestreven is, wel dat het ook percentueel ondanks Nederlands enorme voorsprong Turkse economie sneller groeit.
Ja, maar hoe hoger het BBP wordt, hoe minder de groei. Laat staan de standaard van leven zoals we hier hebben. Dat zal nog tientallen jaren duren voordat het zo is een heel Turkije.

quote:
[..]

Ja cute, maar bij een goed georganiseerde boobytrap / aanslag kan ik ook een stuk of tig soldaten doden met als gevolg dat ik de enige ben die van tegenpartij wordt gedood, hetzelfde gaat mij niet lukken in een rechtstreeks aanval hé? :')
Maar ook als ze de koerden aanvallen falen ze.

quote:
[..]

Ja toch, want ik zei natuurlijk dat Turkije als land kan concurreren met een heel continent als het gaat om technologie en defensie uitgaven / leger.... Right. :')
Technologie van Nederland is sowieso hoger op gebied van Radar en Marine schepen enz. Ik gebruikte maar gewoon Europa, omdat Dui/FR/UK/NLD veel samenwerken en samen ontwikkellen op gebied van technologie (lees: EADS) en de situatie in elk Europees land hetzelfde is als het gaat om defensie uitgaven(bezuinigingen). Dus als er nood is, schroeft NLD zo zijn defensie budget omhoog en heeft het gewoon weer een relatief groot leger. Al zijn de Nederlandse soldaten sowieso wel beter getrained en hebben betere equipment dan de Turkse.

quote:
[..]

Uh nee, Turkije en met name de gevoelige gebieden worden steeds meer aardbevingbestendig. Het is niet meer zoals de jaren 90 dat men met goedkope materiaal zonder vergunning even een huis neer kan zetten. Voor jouw informatie komt er elk jaar een nieuw rapport uit en wordt er constant geïnvesteerd om aardbevingen niet do destructief als voorheen te maken. Daarnaast is de Turkse economie niet enkel gegroeid met / door Istanbul, zal het een klap zijn? Ja. Onherstelbaar? Nee.
Kijk het is natuurlijk niet te voorspellen, maar in wat artikelen die ik had gelezen mbt aardbevingen in Europa, zeiden ze dat het wel een aardbeving van 8.5-9 zou kunnen worden, omdat hij maar uitblijft. En zelfs met goede infrastructuur, zo hoog is bijna geen gebouw tegen bestand. En veel appartamenten enz in istanbul zijn sowieso niet aardbeving bestendig. Het absolute doomscenario is natuurlijk dat een groot deel van de stad gewoon plat gaat. Maar dat is een andere discussie :)
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:12:17 #241
137562 rakotto
pi_101769565
Egyptenaren hebben de Israelische ambassade bestormd.

De protesteerders zijn naar binnen gegaan in de Israelische ambassade en gooien alle documenten uit de balkon. Alle documenten zijn in het Hebreews. Ik kan niet wachten op de sappige verhalen/leaks. :Y

Edit
Livestream Aljazeera Egypt

http://www.firstrowsports(...)a-mubasher-misr.html

Ze laten nu zien hoe de papieren gegooid worden

[ Bericht 28% gewijzigd door rakotto op 09-09-2011 23:24:27 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:29:46 #242
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101770446
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:12 schreef rakotto het volgende:

De protesteerders zijn naar binnen gegaan in de Israelische ambassade en gooien alle documenten uit de balkon. Alle documenten zijn in het Hebreews. Ik kan niet wachten op de sappige verhalen/leaks. :Y

Edit

Allemaal haters hier :(
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:30:02 #243
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101770457
quote:

Edit

Zolang ze niet met mensen gaan gooien, scheelt het al wat :P
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:35:03 #244
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101770695
quote:

Edit

Wat krijgen we nu
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:58:09 #245
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101771744
quote:
Alan Fisher
No sign of the police or army near the protest at #Israel embassy in #Egypt
Volgens het verdrag van Wenen is het gastland, in dit geval Egypte, verantwoordelijk voor beveiliging en eventuele schade.
Egypte blijft in gebreke.
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:58:49 #246
137562 rakotto
pi_101771779
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:58 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Volgens het verdrag van Wenen is het gastland, in dit geval Egypte, verantwoordelijk voor beveiliging en eventuele schade.
Dat was er wel. Maar de mensen werden teveel en ze hebben vandaag een muur van 150 meter lang afgebroken.
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:08:29 #247
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101772160
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:58 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat was er wel. Maar de mensen werden teveel en ze hebben vandaag een muur van 150 meter lang afgebroken.
Gwn skieten.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101773062
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:08 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Gwn skieten.
Want ?
Daar gaan de Egyptenaren gewoon zelf over, niet jij :')
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:32:58 #249
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101773124
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:31 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Want ?
Daar gaan de Egyptenaren gewoon zelf over, niet jij :')
Mijn post serieus nemen :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101773259
Ach, als de Egyptenaren de Sinai weer kwijt willen weten ze wie ze moeten aanvallen.
pi_101773419
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:58 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.
En ik vind de actie ernstig.
Maar... houden we ons nu opeens wel aan het internationale recht?

Maar een muur van 150 m. Vreemde associaties krijg ik daar wel bij hoor.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:43:05 #252
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101773447
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.
En ik vind de actie ernstig.
Maar... houden we ons nu opeens wel aan het internationale recht?
Dat gebeurt toch niet in dat soort landen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101773530
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:43 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch niet in dat soort landen.
Nee, maar Nibb-itt, als verdediger van een beschaafd westers land, beroept zich daar op.
Maar zijn beschaafde westerse land respecteert het internationale recht dus ook niet en past dus precies in de omgeving die dat ook niet zou doen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:49:09 #254
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101773646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, maar Nibb-itt, als verdediger van een beschaafd westers land, beroept zich daar op.
Maar zijn beschaafde westerse land respecteert het internationale recht dus ook niet en past dus precies in de omgeving die dat ook niet zou doen.
Maar Israel is ook een apart geval. Elk land eromheen wil niets liever zien dan het einde van de staat Israel en het einde van alle Joden. Als de VS in Israel's schoenen had gestaan was alles om Israel heen nu één grote krater :D
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101774090
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:49 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar Israel is ook een apart geval. Elk land eromheen wil niets liever zien dan het einde van de staat Israel en het einde van alle Joden. Als de VS in Israel's schoenen had gestaan was alles om Israel heen nu één grote krater :D
Ach gut, de "iedereen heeft een hekel aan ons"-riedel.
En je vergelijking tussen de VSvA en Israel is me niet helemaal duidelijk.
pi_101774119
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:49 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Alsof Israel geen buitenpost is van de Amerikanen.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  zaterdag 10 september 2011 @ 01:05:48 #257
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101774164
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach gut, de "iedereen heeft een hekel aan ons"-riedel.
En je vergelijking tussen de VSvA en Israel is me niet helemaal duidelijk.
Als Israel dezelfde mentaliteit had als de Amerikanen, het leger en gewoon de normale mens, dan was elk land om Israel heen allang helemaal platgebombardeerd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zaterdag 10 september 2011 @ 01:06:25 #258
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101774181
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 01:04 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Alsof Israel geen buitenpost is van de Amerikanen.
Het klopt dat de Amerikaanse (machtige) joden Israel steuen ja. Maar het is nog net geen buitenpost. Maar het blijft toch een eeuwige discussie. Vooral als je een kant kiest. En ik zal eerlijk zijn, ik ben pro-israel.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101776975
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees eens af en toe een krantje, serieus, af en toe maar. :')
Jezus geloofde volgens mij inderdaad in sprookjes, maar ik ben Jezus niet. :)
Ja heel stabiel ja

pi_101777139
Nou lekker democratisch die Egyptische jongeren, schiet voor geen meter op daar. Kunnen ze niet beter gaan werken.
  zaterdag 10 september 2011 @ 10:13:27 #261
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101777858
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 08:59 schreef erik666 het volgende:
Nou lekker democratisch die Egyptische jongeren, schiet voor geen meter op daar. Kunnen ze niet beter gaan werken.
Da's het probleem nou juist, ze hebben geen baan. Velen hoogopgeleid maar zonder toekomst, geen wonder dat zij gefrustreerd zijn.

Wat mij beangstigd in Egypte zijn de parallellen die ik zie met Duitsland in de jaren 30 en Iran tijdens de revolutie daar. De schuld wordt buitenaf gezocht en wederom zijn het de joden die het weer hebben gedaan. Het Midden-Oosten moet 'ns stoppen met de oorzaak van al hun problemen bij Israel te leggen en zich meer intern concentreren op hun eigen land en niet op een zandstrookje van 10 bij 30 km waar ze niets mee te maken hebben.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101780000
Wat een ramp is die Netanyahu. Ruzie met Turkije, ruzie met Egypte, binnenkort een immens probleem in Palestina, de rest van de wereld uitgezonderd Amerika die niet veel geduld meer heeft met Israël. Maar hé, er wonen tenminste nog joden in Samaria. Een bezettingsjunk die Israël grote schade heeft toegebracht en helaas nog meer gaat toebrengen.
pi_101780103
De Arabische lente is al goed bezig vrede, democratie, respect voor niet-moslims en het implementeren van de mensenrechten aan te brengen in Egypte zie ik.
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:14:35 #264
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101780481
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De Arabische lente is al goed bezig vrede, democratie, respect voor niet-moslims en het implementeren van de mensenrechten aan te brengen in Egypte zie ik.
Precies, het stelselmatig achterstellen van Kopten (een oorspronkelijke bevolking, in tegenstelling tot de Arabieren die binnenvielen) en verwoesten van hun kerken. En een haat tegen alles wat niet-moslim is, inclusief tegen de joden. Jarenlang werden regimes als die van Hosni Moebarak beschuldigd dat zij dit cultiveerden om de aandacht van de binnenlandse problemen af te leiden, maar nu zie je die haat zelfs nog in gro tere mate terugkeren :{w
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101780574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 10:13 schreef SemperSenseo het volgende:

Wat mij beangstigd in Egypte zijn de parallellen die ik zie met Duitsland in de jaren 30 en Iran tijdens de revolutie daar. De schuld wordt buitenaf gezocht en wederom zijn het de joden die het weer hebben gedaan. Het Midden-Oosten moet 'ns stoppen met de oorzaak van al hun problemen bij Israel te leggen en zich meer intern concentreren op hun eigen land en niet op een zandstrookje van 10 bij 30 km waar ze niets mee te maken hebben.
Je ziet wel paralellen, maar uitsluitend ten aanzien van Joden?
pi_101780635
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 september 2011 08:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja heel stabiel ja

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat heet een economische crisis , dat dal in 2009 is overal ter wereld te zien :')
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:22:46 #267
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101780685
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je ziet wel paralellen, maar uitsluitend ten aanzien van Joden?
Niet alleen, er is in Egypte ook een haat tegen de Kopten. Het sneeuwde een beetje onder doordat het in het westen als zeer positief nieuws werd gebracht, maar tijdens de opstand in Egypte was er veel frustratie tegen de regering maar tegelijkertijd ook tegen de kopten met rellen en het afbranden van kerken.
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:24:27 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101780736
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Net een half jaar, eerst zien, dan geloven. Zou mij niets verbazen als de mullahs binnen een paar jaar met de piramides doen wat de taliban met de rotsbuddas deden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101780764
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net een half jaar, eerst zien, dan geloven. Zou mij niets verbazen als de mullahs binnen een paar jaar met de piramides doen wat de taliban met de rotsbuddas deden.
denk je dit werkelijk ?

De kans hierop lijkt me nihil
pi_101780778
Ongeveer 0,0 tot in het extreme.
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:26:20 #271
45206 Pietverdriet
pi_101780791
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:25 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

denk je dit werkelijk ?

De kans hierop lijkt me nihil
Het zou mij niet verbazen.
pi_101780822
Dan weet je echt weinig over Egypte.
pi_101780834
Ten eerste zouden er "mullahs" voor aan de macht moeten komen in Egypte, wat mij onwaarschijnlijk lijkt. Ten tweede zouden ze, als leiders van het land met goedkeuring van het volk op een of andere manier, dan hét symbool van Egyptisch nationalisme moeten vernietigen, wat nog onwaarschijnlijker is dan een invasie van buitenaardse wezens.
pi_101780843
Voortgang van de militaire dictatuur is waarschijnlijker.
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:30:26 #275
45206 Pietverdriet
pi_101780902
We shall see
Ik hoop dat ik ongelijk heb en krijg.
pi_101780916
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:28 schreef waht het volgende:
Voortgang van de militaire dictatuur is waarschijnlijker.
lijkt mij ook.

Maar in het geval van de mullahs blijven die piramides er ook nog gewoon staan.
pi_101780919
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
We shall see
Ik hoop dat ik ongelijk heb en krijg.
Nou, dat moet geen probleem zijn.
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:31:56 #278
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101780941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, dat moet geen probleem zijn.
Nou dan zijn we dan blij om.
pi_101780956
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:31 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Nou dan zijn we dan blij om.
Nou, inderdaad.
  zaterdag 10 september 2011 @ 12:47:52 #280
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101781278
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, inderdaad.
Nou, ik ben blij dat jij daar blij om bent.

Maar ik ben het eens met Pietverdriet. Eerst zien, dan geloven. Maar de tekenen zijn niet gunstig.
pi_101781832
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:57 schreef Monidique het volgende:
Wat een ramp is die Netanyahu. Ruzie met Turkije, ruzie met Egypte, binnenkort een immens probleem in Palestina, de rest van de wereld uitgezonderd Amerika die niet veel geduld meer heeft met Israël. Maar hé, er wonen tenminste nog joden in Samaria. Een bezettingsjunk die Israël grote schade heeft toegebracht en helaas nog meer gaat toebrengen.
ja idd het kom door netanyahu, dat de egyptenare geen enkel respekt hebben .,, goed verhaal :6
waar is palestina ?? ik kan het niet op een kaart vinden ,doe jij .
pi_101781929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:22 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Niet alleen, er is in Egypte ook een haat tegen de Kopten. Het sneeuwde een beetje onder doordat het in het westen als zeer positief nieuws werd gebracht, maar tijdens de opstand in Egypte was er veel frustratie tegen de regering maar tegelijkertijd ook tegen de kopten met rellen en het afbranden van kerken.
Maar je ziet het niet met moslims/arabieren ipv Joden?
pi_101781979
Report: Egypt PM to resign over protests
Government-owned newspaper says Essam Sharaf expected to step down along with cabinet ministers following failed handling of Cairo riots, which left three people killed and some 1,000 injured
Roee Nahmias
Published: 09.10.11, 13:48 / Israel News

share
Egyptian Prime Minister Essam Sharaf is expected to resign Saturday along with his cabinet ministers over the failed handling of Friday's protests in Cairo, sources close to the cabinet told government-owned newspaper al-Ahram.

According to the report, Sharaf discussed the issue with his ministers in an urgent cabinet meeting.

Some 4,000 people demonstrated outside the Israeli Embassy in Cairo on Friday evening, tore down the wall set up to defend the diplomats, removed the Israeli flag from the building and clashed with security forces. Three protestors were killed and more than 1,000 were injured.

Dozens of protestors stormed the embassy building, where six security guards and workers were stranded. The rioters threw Israeli documents out of the windows and reportedly beat up one of the employe

The six Israelis were evacuated from the embassy by an Egyptian commando force early Saturday, and returned to Israel. Ambassador Yitzhak Levanon, some 80 diplomats, their family members and other Israelis residing in Cairo were flown back to Israel earlier. The deputy ambassador remained in the Egyptian capital to maintain the embassy.

Sharaf was appointed prime minister on March 3, after the revolution which led to President Hosni Mubarak's downfall. Sharaf enjoyed the citizens' support but his government began drawing criticism recently.

According to recent reports, several years ago, when he served as minister, Sharaf gave his associates official roles.

Friday's protests were not just against Israel, but also against the Military Council controlling Egypt. Sharaf convened his cabinet for an urgent meeting Saturday morning. At the same time, the Interior Ministry said it put police on high alert and canceled all police holidays.

Meanwhile Saturday, Israel received surprising support from Bahrain's foreign minister, Sheik Haled bin Ahmad bin Muhammad al-Halifa, who condemned the attack on the Israeli Embassy in Cairo.

The minister wrote on his Twitter page that "the failure to defend the embassy building is a blatant violation of the 1961 Vienna Convention on Diplomatic Relations."
pi_101782259
Die hebben het lang volgehouden dan. :')14.gif
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:46:54 #285
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101782731
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar je ziet het niet met moslims/arabieren ipv Joden?
Niet per se alleen tegen joden, maar de negatieve houding richt zich ook tegen elke andere groep welke niet-moslims zijn. Maar goed, er zijn dan ook niet veel joden meer over in Egypte en de Arabische wereld.

Waar er voorheen miljoenen joden in Arabische landen leefden voor vele duizenden jaren, sinds de opkomst van het Arabische nationalisme in de jaren '20 vorige eeuw, leven er nu nog maar een paar duizend tot geen. Dit zelfs op plekken waar al Joden leefden nog voordat er überhaupt Arabieren waren.

De joden werden eigenlijk ook nooit goed behandeld of als tweederangs burgers behandeld in Egypte. Zo kregen 90 % of Egyptische Joden geen Egyptische nationaliteit, ongeacht hoeveel generaties ze daar al leefden. Joden in Egypte leefden daar in grote getale sinds de Ptolemaische tijd. Tel daar bij op de pogroms tegen deze groep in toenemende mate sinds de jaren ‘20/’30 vorige eeuw en er is niet veel meer van over van de Egyptische Joden.

De haat is dus niet iets recents, of gekweekt door de regimes tegen Israel; het bestaat al veel langer. Ik zie het dus alleen nog maar toenemen, vooral in situaties van politieke onrust komt zoiets naar boven.
pi_101782772
Je ziet al duidelijk de nieuwe realiteit naar aanleiding van de revolutie waarbij Mubarak is afgezet.
Eerder besloot de Israelische regering niet Gaza in te gaan naar aanleiding van de aanslag in het Zuiden omdat het "nieuwe consequenties kan hebben gezien de nieuwe politieke realiteit in o.a. Egypte". Had Mubarak er nog gezeten was het geen enkel probleem geweest.

Nu zie je dat na de dood van 4 (?) Egyptische militairen door Israeliers veel Egyptenaren het naar huis sturen van de Israelische ambassadeur in Cairo wilden zien. De junta daar deed dat desondanks niet. De nieuwe vrijheid om demonstreren is gebruik van gemaakt (voorheen werd dat direct neergeslagen) en leidde nu tot het bestormen van de ambassade. Ook de militaire junta weet dat ondanks dat zij aan de touwtjes trekken met de gevoelens van het volk rekening moet houden.

Ook het vervreemden van Turkije is heel dom geweest, zeker na de "Arabische lente" die een tijdperk van nieuwe politieke realiteiten inluidt. Bibi had beter de langere termijn in de gaten kunnen houden en ervoor te kiezen dan nu even met een officiele excuses door het stof te bijten.
Turkije is namelijk ook closer geworden met Amerika en heeft in het Midden-Oosten een grotere rol en invloed dan pakweg 10/15 jaar geleden. Maar goed, men zal daar wel weer zeggen dat Erdogan sowieso al de boze Islamist is en vanaf het begin erop uit was met Israel te botsen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Aloulou op 10-09-2011 13:55:14 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_101783753
Vanmorgen is nog een Egyptische soldaat aan zijn verwondingen overleden. Dat brengt het aantal doden naar 6. En dan nog vreemd opkijken naar de ongeregeldheden van gisteren......
pi_101786484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:47 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Nou, ik ben blij dat jij daar blij om bent.

Maar ik ben het eens met Pietverdriet. Eerst zien, dan geloven. Maar de tekenen zijn niet gunstig.
Welke tekenen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_101786521
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:46 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Niet per se alleen tegen joden, maar de negatieve houding richt zich ook tegen elke andere groep welke niet-moslims zijn. Maar goed, er zijn dan ook niet veel joden meer over in Egypte en de Arabische wereld.

Waar er voorheen miljoenen joden in Arabische landen leefden voor vele duizenden jaren, sinds de opkomst van het Arabische nationalisme in de jaren '20 vorige eeuw, leven er nu nog maar een paar duizend tot geen. Dit zelfs op plekken waar al Joden leefden nog voordat er überhaupt Arabieren waren.

De joden werden eigenlijk ook nooit goed behandeld of als tweederangs burgers behandeld in Egypte. Zo kregen 90 % of Egyptische Joden geen Egyptische nationaliteit, ongeacht hoeveel generaties ze daar al leefden. Joden in Egypte leefden daar in grote getale sinds de Ptolemaische tijd. Tel daar bij op de pogroms tegen deze groep in toenemende mate sinds de jaren ‘20/’30 vorige eeuw en er is niet veel meer van over van de Egyptische Joden.

De haat is dus niet iets recents, of gekweekt door de regimes tegen Israel; het bestaat al veel langer. Ik zie het dus alleen nog maar toenemen, vooral in situaties van politieke onrust komt zoiets naar boven.
Het richt zich tegen elke etnische minderheid, ook met een islamitische achtergrond. Echter daar hoor ik je niet over. Het lijkt dus alsof je hier bewust poogt te stellen dat er slechts sprake zou zijn van gerichte Joden/Christenhaat. Het is bekend dat het Arabische superioriteitsdenken in bepaalde regionen nog ernstig overheerst. Het zijn de overblijfselen van het Pan-Arabisme. Overigens was het zionisme (stichting van de staat Israel) voor heel veel Joden al een aanleiding op zichzelf om de Arabische landen (ongeacht de interne verhoudingen).
Allah Al Watan Al Malik
pi_101786911
{mooie} opmerkingen .veel uit de onderbuik omdat het Israel is.was het een ander land dan sprak iedereen van een schande .. :Y het punt is er word op een grote manier schendingen gedaan .op een ambassade ongehoord en assosiaal. dat is te verwachten van dit soort gebrain wassed volk .
jaar na jaar worden ze voor geschoteld europa ,USA, Israel is slecht
en nu zijn ze ineens vrij, zoals deze landen die zo slecht zijn .

ja en daar kunnen deze individuen niet zo goed tegen . ;)
en weten zich niet te gedragen .een soort kindertjes in een suikergoed winkeltje .
pi_101787029
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 14:29 schreef Drifter__ het volgende:
Vanmorgen is nog een Egyptische soldaat aan zijn verwondingen overleden. Dat brengt het aantal doden naar 6. En dan nog vreemd opkijken naar de ongeregeldheden van gisteren......
ja idd ,
zeker als de terroristen uit egypte en gazza kwamen en zich verschoolen bij het leger dat hun de gang liet gaan ,
ja sorry Israel doe dat juist niet , goed gehandeld jammer van de 6 doden maar ook jammer van de 9 doden israelishe burgers en de twee blijvende invalide israelish ;)

eigenlijk hadden wij de egyptishe kantoren in jerusalem moeten bestormen .
maar je ziet maar weer er is een groot verschil tussen deze barbaren en Israelishe burgers , :Y .
pi_101789376
quote:
Activist: Settlers vandalize family tent amid a week of settler violence

HEBRON (Ma’an) – Settlers vandalized a family tent in a village south of Hebron at dawn on Friday, a human rights worker said. No one was seriously injured.

Naser Nawaja, a field researcher at B'Tselem, an Israeli rights group, said the settlers burned the tent while a man was inside. He was taken to a hospital in Yatta to be treated for shock.

The man's wife and children were not inside the tent, Nawaja said.

The latest attacks come amid an escalation in settler violence over the past week. On Monday, settlers torched a mosque in the village of Qusra, which is located near the villages of Qabalan and Yatma.

Earlier this week a faculty member and a student of Bethlehem University came under separate, violent attacks by settlers who threw rocks as they drove in the West Bank, the university said.

Adwan Adwan, a faculty member in the Arabic dept., suffered injuries to his face and upper body, the university said in a statement. "I felt lucky to escape with my life," he was quoted as saying.

On the same road, the statement said, Yara Odeh, a masters student, escaped from her car through the passenger door and ran toward nearby Israeli soldiers, calling for help.

She reports being refused help and being told to return to her car: "The settlers seemed not so much interested in damaging the car as they were in harming me," she was quoted as saying.

The university's vice president Michael Sansur said the campus' administration was extremely disturbed by these attacks on members of the academic community: "These violent and aggressive attacks on our students and faculty from Israeli settlers in the Palestinian territories are horrifying and unjust."

"We are grateful for the well-being of Dr Adwan and Yara in surviving these traumatic events and pledge to continue in our efforts to prepare our graduates to take their place as ethical leaders in fostering shared values, moral principles and dedication to serving the common good."

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=418779
pi_101789454
quote:
Turkish official slams mooted Israeli reprisals

ANKARA (AFP) -- Turkish parliament speaker Cemil Cicek on Saturday blasted ideas attributed to hawkish Israeli Foreign Minister Avigdor Lieberman for hitting back at Ankara in the row between the two countries.

Israel's Yediot Aharonot daily reported Friday that Lieberman had suggested supporting recognition by the US Senate of Armenian genocide by Turkey, backing the Kurdish separatist PKK and launching a diplomatic offensive against Ankara.

"It's very troubling that someone with the rank of minister should make such irresponsible remarks," Cicek said on Turkish television.

He attacked the proposals as "blackmail" and said that if they were put into effect the crisis between Israel and Turkey would become "more complex and more inextricable".

On Friday, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's office said that the cabinet had considered various responses to a further worsening of already stormy relations with Turkey but had not taken action.

A statement said that Netanyahu and his ministers discussed "various theoretical options in the event of escalation".

"The decision on this will be taken only if and when necessary," it said. "Israel acts and will act responsibly and hopes that Turkey will also act in the same way," it said.

Israel and Turkey have been locked in a bitter dispute since May 2010 when Israeli naval commandos stormed the international Freedom Flotilla, a convoy of six ships trying to reach Gaza in defiance of an Israeli blockade, killing nine Turkish nationals.

The crisis deepened over the past week with Turkey expelling the Israeli ambassador and axing military ties and defense trade.

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=419009
pi_101789989
Egypt to try those behind Israel Embassy violence
Published: 09.10.11, 17:41 / Israel News

share
Egypt said on Saturday it would send those who incited or took part in the violence targeting the Israeli embassy in Cairo to an emergency state security court. Information Minister Osama Hassan Heikal made the announcement in a televised statement after Israel, the United

States and other countries criticized the storming of the tower that houses the Israeli embassy.

Heikal also expressed Egypt's "total commitment" to the protection of diplomatic missions on its soil.
"Egypt affirms its full commitment to respect international conventions, including the protection of all diplomatic missions," he said. (News agencies)
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:38:41 #295
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101789993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:48 schreef C_N het volgende:

[..]

ja idd ,
zeker als de terroristen uit egypte en gazza kwamen en zich verschoolen bij het leger dat hun de gang liet gaan ,
ja sorry Israel doe dat juist niet , goed gehandeld jammer van de 6 doden maar ook jammer van de 9 doden israelishe burgers en de twee blijvende invalide israelish ;)

eigenlijk hadden wij de egyptishe kantoren in jerusalem moeten bestormen .
maar je ziet maar weer er is een groot verschil tussen deze barbaren en Israelishe burgers , :Y .
Jaja de Israëliers zijn lieverdjes en ieder ander is een schoft. :')
pi_101790099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Maar een muur van 150 m. Vreemde associaties krijg ik daar wel bij hoor.
Ja je moet denken aan die Marokkaanse muur in de Westelijke Sahara?
pi_101790101
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:38 schreef Redefine het volgende:

[..]

Jaja de Israëliers zijn lieverdjes en ieder ander is een schoft. :')
dat zijn jou woorden, :Y en ik kan zeggen je heb geen gelijk -O-
maar dit soort barbaren gedoe .

en dat noem zich islamic democracy movement :N ze moeten nog een hoop leren voor ze mee kunnen spelen in de wereld van demokratie :Y
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:42:34 #298
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101790117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:43 schreef C_N het volgende:
{mooie} opmerkingen .veel uit de onderbuik omdat het Israel is.was het een ander land dan sprak iedereen van een schande .. :Y het punt is er word op een grote manier schendingen gedaan .op een ambassade ongehoord en assosiaal. dat is te verwachten van dit soort gebrain wassed volk .
jaar na jaar worden ze voor geschoteld europa ,USA, Israel is slecht
en nu zijn ze ineens vrij, zoals deze landen die zo slecht zijn .

ja en daar kunnen deze individuen niet zo goed tegen . ;)
en weten zich niet te gedragen .een soort kindertjes in een suikergoed winkeltje .
Je kunt het ook omdraaien. Als bijvoorbeeld Turkije Israëliers had gedood, zou Israël gelijk teruggeslagen hebben en twintig Turken gedood. Dus dan is Turkije beschaafder dan Israël.
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:45:47 #299
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101790229
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:42 schreef C_N het volgende:

[..]

dat zijn jou woorden, :Y en ik kan zeggen je heb geen gelijk -O-
maar dit soort barbaren gedoe .

en dat noem zich islamic democracy movement :N ze moeten nog een hoop leren voor ze mee kunnen spelen in de wereld van demokratie :Y
Mijn woorden zijn weliswaar een uitvergroting van jouw woorden, maar erg ver zitten ze er niet eens vanaf.

Overigens vind ik het ook schandalig dat ze de ambassade hebben aangevallen. Ze hebben ook nog een hoop te leren. Maar van Israël zal dat iig niet lukken.
pi_101790532
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je kunt het ook omdraaien. Als bijvoorbeeld Turkije Israëliers had gedood, zou Israël gelijk teruggeslagen hebben en twintig Turken gedood. Dus dan is Turkije beschaafder dan Israël.
dit is een gevaarlijke aanklacht dat je uit , en zo maar uit de lucht neem . zeker omdat dit niet gebeurd is en blijf wel bij de huidige feiten en niet bij een draai verhaal
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:58:11 #301
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101790703
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:53 schreef C_N het volgende:

[..]

dit is een gevaarlijke aanklacht dat je uit , en zo maar uit de lucht neem . zeker omdat dit niet gebeurd is en blijf wel bij de huidige feiten en niet bij een draai verhaal
Het is inderdaad niet gebeurd. Maar jouw opmerkingen over dat Israël zo beschaafd bezig is in deze kwestie slaat net zo goed nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')