abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104949721
De redelijk standaard vragen e.d. en het doorvragen aan de hand van je antwoorden.

Als je zegt dat je leuk vindt dat ze een bepaald iets sponsoren, gaan ze sowieso vragen wat sponsoren we dan? etc...

Dus als je A zegt in het sollicitatiegesprek dien je ook B te kunnen zeggen.
Overigens als je gewoon gemotiveerd bent en goed voorbereid is zo een gesprek easy peasy.
pi_104952204
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 23:11 schreef xminator het volgende:
De redelijk standaard vragen e.d. en het doorvragen aan de hand van je antwoorden.

Als je zegt dat je leuk vindt dat ze een bepaald iets sponsoren, gaan ze sowieso vragen wat sponsoren we dan? etc...

Dus als je A zegt in het sollicitatiegesprek dien je ook B te kunnen zeggen.
Overigens als je gewoon gemotiveerd bent en goed voorbereid is zo een gesprek easy peasy.
Je moet het niet te letterlijk nemen he. Ik bedoelde : als je bv bij pwc zit kan je zeggen dat je het leuk vind dat ze voetbal (nederlands elftal toch?) sponsoren.

Uiteraard moet je alles kunnen onderbouwen. Denk je dat je goed bent in dit vak? Ja, want.... (ik heb belaalde vaardigheden die bij dit vak nodig zijn, en dat blijkft weer uit.....)

Gemotiveerd zijn is inderdaad heel belangrijk. Eigenlijk zijn die gesprekken puur om te kijken of je gemotiveerd bent en of je 'normaal' bent. Ik heb zelf altijd het gevoel dat ieder normaals denkend mens met communicatieve vaardigheden gewoon zichzelf naar binnen lult.
pi_105632026
Momenteel aan het solliciteren, o.a. bij een van de big 4 voor een junior HBO audit functie . Moet eerlijk zeggen dat de big 4 weinig startersvacatures heeft.
pi_105632231
Dat is opmerkelijk. Het jaarrekeningseizoen komt er weer aan en ze weten niet waar ze de bezetting vandaan moeten halen.
pi_105632324
Zijn de kantoren van de big 4 ook open op zaterdag / werken ze op zaterdag? Zowel accountants/audit en tax e.d.?
pi_105632523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Momenteel aan het solliciteren, o.a. bij een van de big 4 voor een junior HBO audit functie . Moet eerlijk zeggen dat de big 4 weinig startersvacatures heeft.
Via open sollicitatie laten ze je wel op gesprek komen denk ik (als je wel Accountancystudie hebt gedaan)
pi_105634749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:17 schreef stevin het volgende:
Zijn de kantoren van de big 4 ook open op zaterdag / werken ze op zaterdag? Zowel accountants/audit en tax e.d.?
Dat verschilt per kantoor (en dan bedoel ik niet per bedrijf maar letterlijk per vestiging)
pi_105635281
@elfjaar. Ik heb BE gedaan. Maar ik loop me al vanaf oktober me suf te solliciteren. Weliswaar had ik in november tot begin deze maand een tijdelijke administratieve functie. Bovendien heb ik in het verlden bij een zeer kleine accountantskantoor gewerkt als stage
pi_105802283
Kan iemand mij iets vertellen over het verschil in de arbeidsvoorwaarden van KPMG en KPMG Meijburg? Ik heb onlangs een aanbod gekregen van Meijburg, en er staat bijvoorbeeld dat ik een poolauto krijg. Wat wordt verstaan onder een 'poolauto'? De poolauto kan worden omgezet in een toelage van <E300,-. Is dit aan de lage kant? Ik had namelijk altijd het idee dat KPMG de reputatie had dat je (al vanaf het eerste jaar) een hoog budget krijgt voor de lease-auto.. Is het dus zo dat je Meijburg eigenlijk als geheel gescheiden moet zien van KPMG? En dat dan dus andere voorwaarden gelden?

Voorts vroeg ik mij af of het salaris van Meijburg te vergelijken is met dat van de andere big 4.. Kan iemand hier wat over zeggen?
pi_105931692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:33 schreef ilu300 het volgende:
Kan iemand mij iets vertellen over het verschil in de arbeidsvoorwaarden van KPMG en KPMG Meijburg? Ik heb onlangs een aanbod gekregen van Meijburg, en er staat bijvoorbeeld dat ik een poolauto krijg. Wat wordt verstaan onder een 'poolauto'? De poolauto kan worden omgezet in een toelage van <E300,-. Is dit aan de lage kant? Ik had namelijk altijd het idee dat KPMG de reputatie had dat je (al vanaf het eerste jaar) een hoog budget krijgt voor de lease-auto.. Is het dus zo dat je Meijburg eigenlijk als geheel gescheiden moet zien van KPMG? En dat dan dus andere voorwaarden gelden?

Voorts vroeg ik mij af of het salaris van Meijburg te vergelijken is met dat van de andere big 4.. Kan iemand hier wat over zeggen?
KPMG & KPMG Meijburg zijn twee verschillende bedrijven. Meijburg heeft een eigen dagelijks bestuur en doet alleen tax services, geen audit of samenstel. Arbeidsvoorwaarden zijn dus ook anders :)

Een poolauto is overigens een Fiat 500 :D En ga maar rekenen, die toelage van EU 300 is bruto, dus daar hou je zeg 180 netto van over. Bijtelling voor die 500 is iets van EU 60 per maand. Probeer maar eens een auto van te betalen voor EU 240 netto per maand, inclusief benzine, verzekering en wegenbelasting. Lukt je alleen als je óf heel dichtbij woont óf heel weinig rijdt.
pi_106057709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:15 schreef Woussie1987 het volgende:
@elfjaar. Ik heb BE gedaan. Maar ik loop me al vanaf oktober me suf te solliciteren. Weliswaar had ik in november tot begin deze maand een tijdelijke administratieve functie. Bovendien heb ik in het verlden bij een zeer kleine accountantskantoor gewerkt als stage
Apart. Zelfs zonder administratieve ervaring had ik wel verwacht dat je ergens aangenomen zou worden.
pi_106628249
Ik wil graag solliciteren bij kpmg of een ander kantoor specifiek voor 4 dagen werk 1 dag school. Heb mijn propedeuse hbo bedrijfseconomie.

De reden is ik wil niet meer fulltime studeren maar werken en een relevante studie doen.

Ik neem aan dat kpmg je opleiding betaald?

Hoeveel loon krijg je netto?

Wat voor werkzaamheden doe je als je daar begint? kan iemand exacte voorbeelden opnoemen? geef je advies? ga je naar klanten of blijf je meer op kantoor?

Alvast bedankt.

Ik had dit in het Accountancy topic ook gepost, maar ik zie nu eigenlijk dat ie hier beter hoort.

Overigens wil ik eraan toevoegen dat ik iemand bij KPMG ken die vroeger ook stagaires etc. heeft aangenomen en nu RA is. Dus ik heb een referentie en ik heb het idee dat je dan wat sterker staat, of klopt dat niet?
pi_107538900
Dit topic heeft ook weer leven nodig :D

Ik vroeg me laatst af wat nu de specifieke verschillen tussen de Big4 zijn.
Bij een sollicitatie zullen ze vragen: Waarom ons bedrijf en niet een andere Big4?
Weet iemand daarom wat de echte voordelen/nadelen van de vier bedrijven zijn? Waar liggen de sterke en zwakke punten van die organisaties?
pi_107539092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:42 schreef ejfaar het volgende:
Dit topic heeft ook weer leven nodig :D

Ik vroeg me laatst af wat nu de specifieke verschillen tussen de Big4 zijn.
Bij een sollicitatie zullen ze vragen: Waarom ons bedrijf en niet een andere Big4?
Weet iemand daarom wat de echte voordelen/nadelen van de vier bedrijven zijn? Waar liggen de sterke en zwakke punten van die organisaties?
Het lijkt mij vrij uniform, het verschil zal toch voornamelijk in moeilijk tastbare dingen als bedrijfscultuur en sfeer liggen denk ik zo.
Beneath the gold, bitter steel
pi_107539354
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:45 schreef Fingon het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrij uniform, het verschil zal toch voornamelijk in moeilijk tastbare dingen als bedrijfscultuur en sfeer liggen denk ik zo.
Dat leek mij ook al. Maar toch verwacht ik bij een sollicitatie wel zo'n vraag. Zou niet weten hoe ik het moet beantwoorden.
pi_107539386
Het is niet eens afhankelijk van de (opgelegde) bedrijfscultuur, want die zal binnen de big-4 in grote lijnen hetzelfde zijn. Verschillen kunnen juist optreden binnen vestigingen. KPMG Eindhoven kan bijvoorbeeld een negatievere sfeer hebben dan een KPMG Den Bosch. Dat is voor ieder een persoonlijk ding, meeloopdagen/inhousedagen zijn het perfecte instrument om daar achter te komen.

@ xminator

Gefeliciteerd. Prachtig punt zeg! ^O^
pi_107539540
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 23:01 schreef borisz het volgende:
Die vragen vallen wel redelijk onder standaard ja :). Daar heb ik mijn verhaal wel voor klaar.
Wil je jouw verhaal delen aub?
pi_107539588
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:51 schreef Oidipous het volgende:
Het is niet eens afhankelijk van de (opgelegde) bedrijfscultuur, want die zal binnen de big-4 in grote lijnen hetzelfde zijn. Verschillen kunnen juist optreden binnen vestigingen. KPMG Eindhoven kan bijvoorbeeld een negatievere sfeer hebben dan een KPMG Den Bosch. Dat is voor ieder een persoonlijk ding, meeloopdagen/inhousedagen zijn het perfecte instrument om daar achter te komen.

@ xminator

Dus je advies is om een meeloopdag te lopen, en dan bij een sollicitatie zeggen dat de cultuur erg leuk was. Goed punt
pi_107539595
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:53 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wil je jouw verhaal delen aub?
Sterke punten
Minpunten (hier moet je echt goed over nadenken)
Waarom voor ons gekozen?
Wat zijn je toekomstplannen?
Waarom accountancy?
etc.
pi_107539641
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:55 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dus je advies is om een meeloopdag te lopen, en dan bij een sollicitatie zeggen dat de cultuur erg leuk was. Goed punt
Jup, zo ben ik ook binnen gekomen. Ik vertelde dat de verschillen tussen de 4 big 4 kantoren verwaarloosbaar waren en dat ik door de meeloopdag uiteindelijk voor hen heb gekozen.
pi_107539701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Jup, zo ben ik ook binnen gekomen. Ik vertelde dat de verschillen tussen de 4 big 4 kantoren verwaarloosbaar waren en dat ik door de meeloopdag uiteindelijk voor hen heb gekozen.
Heb je bij alle 4 de bedrijven een meeloopdag gelopen?
pi_107539779
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Heb je bij alle 4 de bedrijven een meeloopdag gelopen?
Bij 2. Maar zodra het gevoel goed zit maak je al snel een goede keuze.
pi_107540160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:59 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Bij 2. Maar zodra het gevoel goed zit maak je al snel een goede keuze.
Dat wel, alleen je moet ook nog aangenomen worden :P
pi_107540401
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:50 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dat leek mij ook al. Maar toch verwacht ik bij een sollicitatie wel zo'n vraag. Zou niet weten hoe ik het moet beantwoorden.
Dat je zo'n vraag krijgt lijkt mij niet logisch. Je kan namelijk nooit weten hoe het werkelijk zit. Ze vragen hoogstens waarom je zo graag bij 'hun' wil werken, waarop je inhoudelijk op de functie moet ingaan, niet een vergelijking met een concurrent.
pi_107540508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:51 schreef Oidipous het volgende:

@ xminator

Bedankt! (Over behaalde OAT?)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:13 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat je zo'n vraag krijgt lijkt mij niet logisch. Je kan namelijk nooit weten hoe het werkelijk zit. Ze vragen hoogstens waarom je zo graag bij 'hun' wil werken, waarop je inhoudelijk op de functie moet ingaan, niet een vergelijking met een concurrent.
Tot je de vraag krijgt: waarom wij en niet een andere big four kantoor?

Dan kun je het hebben over je persoonlijke ervaring tijdens een meeloopdag/inhousedag of de algehele cultuur(wat je gelezen hebt op hun site).

Cultuur per kantoor zal gewoon regio gebonden zijn en veel verschil is er dan ook niet tussen elkander in 1 regio.
pi_107610909
Verkeerde topic..
pi_107610962
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 22:30 schreef Oidipous het volgende:
Verkeerde topic..
Ninja -edit :P
pi_107679369
Ik heb volgende week een diepte gesprek bij 1 van de 4. Wat is het verschil ten opzichte van het eerste gesprek?
pi_107791940
Ik heb hem al gehad, stelde eigenlijk niet veel voor. Als je door het eerste gesprek komt haal je het tweede ook wel..
pi_107802230
Heeft PWC nog steeds het rare overurenbeleid waarbij de eerste 5 overuren per week voor jezelf is?
pi_107806239
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:58 schreef michael35 het volgende:
Heeft PWC nog steeds het rare overurenbeleid waarbij de eerste 5 overuren per week voor jezelf is?
Eerste per dag
pi_107817767
Oké, dus als je in een bepaalde week bijv. 1 avond zou overwerken, stel 4 uur lang, dan mag je daarvoor later 3 uur opnemen aan vrije tijd voor bijv. een langere zomervakantie?
pi_107828759
Of laten uitbetalen volgens mij. Hoe is het beleid bij de andere 3 dan.
pi_107843547
EY: Alle uren die je boven je contract schrijft (bijvoorbeeld 40 uur) kan je tijd-voor-tijd opnemen, danwel worden automatisch in maart tegen 116% van het salaris van vorig jaar uitbetaald. Gedurende het drukke seizoen wordt verwacht dat men minimaal 45 uur werkt. Uren afsnoepen is niet aan de orde.
pi_107854372
Bij Deloitte ook, alle uren die je boven je 40 uur schrijft worden als overtime gezien en ze willen dat je die overuren gewoon opneemt in de zomer/kerst
pi_107855816
Ik heb in deze topicreeks al het één en ander gelezen over startsalarissen, maar ben benieuwd wat voor salaris je bij deze kantoren kan verwachten als je met werkervaring instroomt. Iemand enig idee wat gangbaar is voor een consultant (bedrijfsvoering, WO Bestuurskunde & WO Organisatiewetenschappen, ruim 2 jaar ervaring)?
pi_107858426
Dank @ snabbi en icebeer.
45 uur is best redelijk volgens mij. Als je nog 1 dag leert is dat minder denk ik?
pi_107858809
Lees het meer als een uur extra per dag (maar dan wel gewoon betaald). Een aantal mensen werkte (en overigens nu nog steeds) gemakkelijk 60 of 70+ uur per week. Door het invoeren van het overwerken bij iedereen was het doel een deel van de last over meer mensen heen te verspreiden.

Op zich is het goed dat ze er naar kijken, maar helemaal uitbannen zal toch niet gebeuren.
pi_107864336
Ah ok. Dat uitbannen zal idd niet gebeuren. 70 uur is echter wel heel veel.
pi_107867818
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:11 schreef ejfaar het volgende:
Ah ok. Dat uitbannen zal idd niet gebeuren. 70 uur is echter wel heel veel.
70 uur is misschien voor jou veel, maar er zijn genoeg mensen die dat als een normale werkweek zien.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:17:40 #241
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_107870372
70 uur? Soms hoorde ik dat wel en dan leek het me wel veel maar redelijk als je een harde werker bent, maar als je het bekijkt...
Zelfs met bijna 12 uur per dag ben je 6 dagen bezig, of 7 dagen lang 10 uur per dag 8)7.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:00:16 #242
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_107872111
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:17 schreef MacorgaZ het volgende:
70 uur? Soms hoorde ik dat wel en dan leek het me wel veel maar redelijk als je een harde werker bent, maar als je het bekijkt...
Zelfs met bijna 12 uur per dag ben je 6 dagen bezig, of 7 dagen lang 10 uur per dag 8)7.
Langste dag die ik tot nu toe heb gehad is van 7:30 tot 23:30 en dan nog een paar dagen flink overwerken. Dan kom je er wel :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_107874191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:00 schreef Maraca het volgende:

[..]

Langste dag die ik tot nu toe heb gehad is van 7:30 tot 23:30 en dan nog een paar dagen flink overwerken. Dan kom je er wel :P
Maar dat is inclusief reistijd neem ik aan? Bovendien heb je zoiets als pauze. Dus echt 70 uur werken betekent 7 dagen van 08.00-19.00 of zoiets. (exclusief reistijd)
  zondag 12 februari 2012 @ 08:36:50 #244
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_107883755
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:56 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Maar dat is inclusief reistijd neem ik aan? Bovendien heb je zoiets als pauze. Dus echt 70 uur werken betekent 7 dagen van 08.00-19.00 of zoiets. (exclusief reistijd)
Nee, zonder reistijd was dat. Wel incl een uur pauze
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_107920705
De seizoensdrukte is voor mij geen probleem.

Graag zou ik willen weten wat de huidige arbeidsvoorwaarden zijn bij de Big4, maar vooral bij PWC en Deloitte, voor een starter met de master accountancy op zak. Ben benieuwd naar:
- Bruto en netto salaris
- Leasebudget, wat voor soort auto kun je gaan rijden (Welke auto is de max voor een starter en welk salaris houd je over. Verder, hoeveel km mag je privé rijden?)
- Overurenregeling, is reeds aan bod gekomen.
- Aantal standaard vrije dagen per jaar
- Misschien zijn er voorwaarden die er bij de ene niet zijn en bij de ander wel.

Het gaat natuurlijk om de assurance tak, waarbij er op vrijdag de postmaster gevolgd gaat worden.

Ben benieuwd
pi_107921247
Bel de recruiter en vraag het :D
pi_107974800
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een Master Accountancy hebben gevolgd, en dan erna in het MKB zijn gaan werken en de opleiding AA zijn gaan volgen (is in principe een post-HBO opleiding).

Ik heb bijna mijn Master Accountancy afgerond, maar heb grote twijfels om bij één van de Big Four aan de slag te gaan en het RA-traject te gaan volgen, ook al hoor ik van vele mensen dat het een ideale carrière-opstap is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2012 @ 17:28:18 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107974905
RA terug naar AA(of AA werk doen als RA hoe he het wilt interpreteren) is volgens mij een 'makkelijkere' stap om te maken dan andersom. Vandaar dat men toch RA als de ideale carriere - opstap ziet.
Overigens kan je bij Deloitte ook direct instromen naar het MKB... Daar moet je in principe direct een tak van sport kiezen. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen op. :s)

[ Bericht 47% gewijzigd door borisz op 14-02-2012 17:36:21 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107977137
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:25 schreef Sjaakbakfiets het volgende:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een Master Accountancy hebben gevolgd, en dan erna in het MKB zijn gaan werken en de opleiding AA zijn gaan volgen (is in principe een post-HBO opleiding).

Ik heb bijna mijn Master Accountancy afgerond, maar heb grote twijfels om bij één van de Big Four aan de slag te gaan en het RA-traject te gaan volgen, ook al hoor ik van vele mensen dat het een ideale carrière-opstap is.
Mag ik vragen waarom je liever AA wordt dan RA? :D
pi_107979026
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:47 schreef michael35 het volgende:

Graag zou ik willen weten wat de huidige arbeidsvoorwaarden zijn bij de Big4, maar vooral bij PWC en Deloitte, voor een starter met de master accountancy op zak. Ben benieuwd naar:
- Bruto en netto salaris
- Leasebudget, wat voor soort auto kun je gaan rijden (Welke auto is de max voor een starter en welk salaris houd je over. Verder, hoeveel km mag je privé rijden?)
- Misschien zijn er voorwaarden die er bij de ene niet zijn en bij de ander wel.

Het gaat natuurlijk om de assurance tak, waarbij er op vrijdag de postmaster gevolgd gaat worden.

Ben benieuwd
Volgens mij (correct me if I'm wrong) zit je tegenwoordig qua salaris het beste bij PwC, ook qua leaseregeling. Overuren zit je beter bij Deloitte. Rest maakt weinig uit.
pi_108077029
Om diverse redenen wil ik niet bij een Big Four onderneming werken, dus ik ben me gaan richten op de MKB-sector. Ik ben een zeer interessant bedrijf tegen gekomen waar ik ben gaan solliciteren, en die bieden een AA-vervolgopleiding aan. Het betreft een functie op de samenstelpraktijk (vandaar de AA), met voldoende doorgroeimogelijkheden. Binnen het bedrijf zijn geen startersfuncties op de controlepraktijk waar je een RA-opleiding kunt gaan doen.
Kan iemand me vertellen in hoeverre de AA-opleiding 'zonde' is van je Master Accountancy op de universiteit, aangezien AA een post-HBO studie is?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:11:22 #252
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_108082876
Ik ga binnenkort naar een inhousedag van een medium-groot regionaal accountancybureau waarbij presentaties (over o.a. verschil tussen big4 en regionale kantoren) gegeven worden door ex-big4-accountants die nu bij dat kleinere bureau werken. Is het dan helemaal not-done om te vragen wat ze missen bij dat kantoor ten opzichte van hun big4-werkgever?
Dacht het wel, maar één presentatie gaat echt over het verschil tussen een big4-kantoor en regionale kantoren, dus het is wel relevant...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_108085248
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:28 schreef Sjaakbakfiets het volgende:
Kan iemand me vertellen in hoeverre de AA-opleiding 'zonde' is van je Master Accountancy op de universiteit, aangezien AA een post-HBO studie is?
De vraag die jij jezelf moet stellen is in hoeverre de samenstelpraktijk voldoende uitdaging blijft bieden op de lange termijn.
Als je ooit de overstap wilt gaan maken naar het bedrijfsleven is je RA opleiding weer een stuk waardevoller. Blijf je in de MKB samenstel zitten dan is het een prima opleiding.
pi_108089001
Ik heb vernomen dat de grote 4, de studiekosten betalen voor de post-master.

Wat gebeurt als je uiteindelijk toch niet RA wordt? Moet je dan alles terugbetalen?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_108153317
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:47 schreef michael35 het volgende:

- Bruto en netto salaris

Ben benieuwd
Deloitte met master accountancy:
2450eu bruto
Auto kun je niet kiezen 1e jaar, nieuwe fiat punto evo is de standaard, onbeperkt prive
25-26 vrije dagen per jaar (is normaal volgens mij)
je werkt 32 uur per week, 4uur studieuren = 36 + 4 uur vrij nemen = 40 uur uitbetaald krijgen (beetje rare regeling maargoed)
je krijgt bij Deloitte een iPhone 4 (kost je 10eu netto per maand maar daardoor mag je hem prive gebruiken), je kan een deloitte creditcard aanvragen (kost je niks per jaar). Al hoorde ik dat je bij PwC een vergoeding krijgt voor je internet thuis.
netto: 1680

aangezien ik vorig jaar master deed hebben we even met de mede studenten ons bruto salaris vergeleken en scheelde tussen de laagste en hoogste ongeveer 100 euro ofzo, dus daar hoef je het niet voor te doen. De een heeft een wat mooiere auto, de ander een mooiere telefoon, de ander een betere variabele beloning/studieregeling.
pi_108153517
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:22 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb vernomen dat de grote 4, de studiekosten betalen voor de post-master.

Wat gebeurt als je uiteindelijk toch niet RA wordt? Moet je dan alles terugbetalen?
gewoon net zo lang blijven tot je het wel haalt, als ze jou ontslaan hoef je het toch niet terug te betalen :P Zo heel moeilijk is het volgens mij ook niet.
Verschilt denk wel per kantoor, zo hoorde ik dat bij E&Y ze in het eerste jaar al beginnen met afschrijven en bij de ander gaan ze pas nadat je je diploma hebt gehaald afschrijven (zodat het niet heel makkelijk wordt om gelijk te vertrekken na het behalen van de RA)
pi_108153942
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:56 schreef icebeer het volgende:

[..]

gewoon net zo lang blijven tot je het wel haalt, als ze jou ontslaan hoef je het toch niet terug te betalen :P Zo heel moeilijk is het volgens mij ook niet.
Verschilt denk wel per kantoor, zo hoorde ik dat bij E&Y ze in het eerste jaar al beginnen met afschrijven en bij de ander gaan ze pas nadat je je diploma hebt gehaald afschrijven (zodat het niet heel makkelijk wordt om gelijk te vertrekken na het behalen van de RA)
Bedankt. Dit is namelijk een grote factor die meeweegt in mijn uiteindelijke beslissing.

Ik doe nu namelijk de Master Accounting & Finance (Erasmus) en geen master Accountancy
pi_108154409
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:50 schreef icebeer het volgende:

[..]

DeloitteEY met master accountancy:
2450eu bruto
Auto kun je niet kiezen 1e jaar, nieuwe fiat punto evo VW Polo Bluemotion is de standaard, onbeperkt prive
je werkt 32 uur per week, 4uur studieuren = 36 + 4 uur vrij nemen = 40 uur uitbetaald krijgen (beetje rare regeling maargoed) 8 uur studie waarvan de helft betaald (eigenlijk dus hetzelfde)
je krijgt bij DeloitteEY een iPhone 4S. Je mag zelf kiezen of je de standaard versie neemt of bij bijbetaling een versie met extra geheugen. Ook een Blackberry kan gekozen worden. Prive gebruiken mag tot een maximum van 10% en je krijgt een budget. Wanneer je meer gebruikt wordt dit automatisch van je loon ingehouden, maar kan je wanneer nodig declareren..

je kan een deloitteAmerican Express creditcard aanvragen (kost je niks per jaar). Al hoorde ik dat je bij PwC een vergoeding krijgt voor je internet thuis. Vanaf senior functie (3 jaar) krijg je een internet vergoeding van 25 euro per maand.

EY kent voor de studie een studieschuld regeling. Ieder jaar dat je langer in dienst blijft wordt 1/3e kwijtgescholden. De meeste andere werkgevers nemen een dergelijke studieschuld over wanneer je daar wilt werken.
pi_108156031
Ik geloof dat ik Gert Greveling posthuum gelijk moet geven als het over auto's, telefoons en credit cards gaat: zijn die oogkleppen aangeboren, of worden die bij de opleiding verschaft......? :D

Kies voor de eerste fases fijn voor de werkgever (lees: partner) waar je het meeste kunt leren en de meeste ruimte voor begeleiding en initatief is, en die je niet bij het eerste zuchtje tegenwind bij het oudvuil zet (of erger nog: je door je collega's laat wegpesten).
pi_108156217
Dat klopt, ik geef ook altijd het advies om vooral in dienst te gaan waarbij je het beste gevoel krijgt. In hoeverre iemand je aan de kant zet, kan je niet bepalen als je er niet gewerkt hebt natuurlijk.
pi_108205064
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:50 schreef icebeer het volgende:

[..]

Deloitte met master accountancy:
2450eu bruto
je werkt 32 uur per week, 4uur studieuren = 36 + 4 uur vrij nemen = 40 uur uitbetaald krijgen (beetje rare regeling maargoed)
netto: 1680

Dus 2450 op basis van 40 uur-contract (32 uur werken, 8 uur studie) wat netto 1680 betekent (incl. leaseauto en bijtelling)?
Hoe zit het met die 4 uur vrij nemen? Stel je hebt 40 weken dat je vrijdags college of tentamens hebt, ben je dan 20 dagen kwijt van de 25/26?
  maandag 20 februari 2012 @ 22:08:54 #262
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_108206843
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:36 schreef michael35 het volgende:

[..]

Dus 2450 op basis van 40 uur-contract (32 uur werken, 8 uur studie) wat netto 1680 betekent (incl. leaseauto en bijtelling)?
Hoe zit het met die 4 uur vrij nemen? Stel je hebt 40 weken dat je vrijdags college of tentamens hebt, ben je dan 20 dagen kwijt van de 25/26?
Je kan verlof- en studieuren bijkopen, welke van je salaris worden ingehouden.
Uiteindelijk ben je dus hetzelfde uit als iemand die 4 van de 8 uur studieuren krijgt uitbetaald. ;)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_108207117
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:08 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Je kan verlof- en studieuren bijkopen, welke van je salaris worden ingehouden.
Uiteindelijk ben je dus hetzelfde uit als iemand die 4 van de 8 uur studieuren krijgt uitbetaald. ;)
Oké dat heb ik inderdaad meer gehoord. Wat houd je dan netto in de maand over als je de nodige studieuren bij koopt (Stel 40 vrijdagen college/tentamens). Heb je bovendien nog een 13e maand of winstuitkering?
pi_108208668
:')

Wrong topic.
pi_108270561
Kan iemand mij vertellen wat de bedrijfscultuur, sfeer en mentaliteit is bij de Big 4? (Globaal)
Wat maakt het verschil tussen de Big 4 en een overheidsaccountant (bijvoorbeeld belastingdienst (fiscale accountant) of provinciaal)? alvast bedankt!
pi_108377216
Hebben de big 4 in Nederland ook internationale tax afdelingen buiten Rotterdam en Amsterdam?
pi_108377657
Ik moet nu toch echt eens een stage gaan regelen...

Ik wil fiscalist worden, dat kan ik goed verwoorden. Mijn probleem is echter de vraag die overal terug komt. Waarom kies je voor E&Y/Deloitte/KPMG/PWC/Mazars/BDO enzovoorts?

Hoe moet ik dat nou weten? Ik weet toch niet hoe het werken op zo'n kantoor is? Zelfs al zou ik meeloop dagen of andere events volgen, kan ik natuurlijk nog steeds geen antwoord geven op de vraag, waarom PWC en waarom niet E&Y?

Bovendien heb ik werkelijk nog geen idee in welke richting ik wil doorstromen dus wil ik solliciteren voor de aangifte afdelingen en voor mijn gevoel zijn die al helemaal hetzelfde.

Als iemand me kan helpen met wat ze nou precies op die vraag willen horen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn :)
pi_108377920
Het is niet een toets met een goed of fout antwoord. Ze willen je horen vertellen hoe je een lastige vraag weet te ontwijken of beantwoorden. Daarnaast willen ze horen in hoeverre jij een beeld hebt hoe zo'n bedrijf werkt en of je er bij past qua cultuur.

"Dat is een lastige vraag, want ik weet niet hoe het werkelijk werkt. Ik ga uit op mijn gevoel en het beeld dat ik heb is....". Daarnaast kan het zeker geen kwaad om de vraag terug te leggen bij zo'n persoon.
pi_108378311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:22 schreef Yreal het volgende:

Ik wil fiscalist worden, dat kan ik goed verwoorden. Mijn probleem is echter de vraag die overal terug komt. Waarom kies je voor E&Y/Deloitte/KPMG/PWC/Mazars/BDO enzovoorts?

Hoe moet ik dat nou weten? Ik weet toch niet hoe het werken op zo'n kantoor is? Zelfs al zou ik meeloop dagen of andere events volgen, kan ik natuurlijk nog steeds geen antwoord geven op de vraag, waarom PWC en waarom niet E&Y?

Bovendien heb ik werkelijk nog geen idee in welke richting ik wil doorstromen dus wil ik solliciteren voor de aangifte afdelingen en voor mijn gevoel zijn die al helemaal hetzelfde.

Als iemand me kan helpen met wat ze nou precies op die vraag willen horen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn :)
Even ietwat offtopic: maar vanwaar de keuze voor de aangifte afdeling? Dat is juist meer iets voor de aangifte-medewerkers. Core business van een fiscalist is advies.
pi_108379274
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Even ietwat offtopic: maar vanwaar de keuze voor de aangifte afdeling? Dat is juist meer iets voor de aangifte-medewerkers. Core business van een fiscalist is advies.
Dat ligt wat ingewikkeld. Ik doe MER, maar het enige dat me daar echt heeft weten te boeien is belastingrecht. Ik ben daarom dit jaar begonnen met fiscaal recht in deeltijd. Met MER kan ik slechts werken op de aangifte afdelingen. Vind ik prima, zal er vast veel van kunnen leren en alvast veel ervaring kunnen opdoen terwijl ik fiscaal recht afrond.
pi_108379341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat ligt wat ingewikkeld. Ik doe MER, maar het enige dat me daar echt heeft weten te boeien is belastingrecht. Ik ben daarom dit jaar begonnen met fiscaal recht in deeltijd. Met MER kan ik slechts werken op de aangifte afdelingen. Vind ik prima, zal er vast veel van kunnen leren en alvast veel ervaring kunnen opdoen terwijl ik fiscaal recht afrond.
Duidelijk!

Voor de ervaring is het zeer zeker aan te raden. Je leert er inderdaad een hoop van :)
pi_108379786
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:22 schreef Yreal het volgende:

op de websites staan vaak hun 'values'. Zeg dat je je thuisvoelt bij de specifieke values.
pi_108379853
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:45 schreef Setting_Sun het volgende:

[..]

op de websites staan vaak hun 'values'. Zeg dat je je thuisvoelt bij de specifieke values.
is het echt zo eenvoudig? :')
pi_108379977
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

is het echt zo eenvoudig? :')
JA, refereer aan hun values en refereer aan een inhousedag of ander kennismakingsvent, dat dat zo goed beviel en je een klik had met de mensen blablabla.
Ze weten ook echt wel dat ze bedondert worden, maar dat willen ze ook.
pi_108380044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Duidelijk!

Voor de ervaring is het zeer zeker aan te raden. Je leert er inderdaad een hoop van :)
Als je uiteindelijk een carriere als bedrijfsfiscalist ambieert, is het zeer aan te raden, veel 'adviseurs' missen elk gevoel met comptabele en praktische issues, en in een aangiftepraktijk groei je daar veel sneller in.

Van de andere kant staan er bij veel consultancykantoren best flinke muren tussen advies en aangiftepraktijk. Als je bewust wil kiezen voor de laatste vind ik dat een pré, maar hou er rekening mee dat er een goede kans is dat je moet overstappen naar een ander kantoor als je riching advies zou willen. Of probeer goed door te vragen in hoeverre mensen van aangifte naar advies overstappen, want veel kantoren/partners denken nog steeds in hokjes.
pi_108380161
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als je uiteindelijk een carriere als bedrijfsfiscalist ambieert, is het zeer aan te raden, veel 'adviseurs' missen elk gevoel met comptabele en praktische issues, en in een aangiftepraktijk groei je daar veel sneller in.

Van de andere kant staan er bij veel consultancykantoren best flinke muren tussen advies en aangiftepraktijk. Als je bewust wil kiezen voor de laatste vind ik dat een pré, maar hou er rekening mee dat er een goede kans is dat je moet overstappen naar een ander kantoor als je riching advies zou willen. Of probeer goed door te vragen in hoeverre mensen van aangifte naar advies overstappen, want veel kantoren/partners denken nog steeds in hokjes.
Dat is wel weer minder om te horen. Aangifte is allemaal leuk, maar niet voor de rest van mijn leven. Uiteindelijk wil ik natuurlijk de adviezen kunnen leveren waardoor er minder belasting moet worden betaalt.
pi_108380220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Yup, door de systematiek van de aangiftes leer je ook gewoon beter de theorie te beheersen/begrijpen, in dat opzicht is het zeker een voordeel. Alleen zoals jij zegt word je dan heel snel in een hokje geplaatst.
pi_108380440
Is de vraag naar mensen voor de aangifte afdeling eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de vraag naar fiscaal juristen?
pi_108380857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:05 schreef Yreal het volgende:
Is de vraag naar mensen voor de aangifte afdeling eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de vraag naar fiscaal juristen?
De vraag naar (WO) fiscaal juristen is groter. Voor de aangiftepraktijk hoef je niet specifiek fiscaal recht gedaan te hebben (het is meestal op HBO niveau).
pi_108390574
Wat maakt het verschil tussen de Big 4 accountant en een overheidsaccountant (bijvoorbeeld belastingdienst (fiscale accountant) ? (werkzaamheden/cultuur)
pi_108391301
De politiek ligt heel anders. Bij een Big4 zal je meer gericht zijn op verkoop en klantrelatie, terwijl je bij een internal audit functie je veel meer onderdeel bent van de politieke strijd in een onderneming. De kans dat je ook een advies moet geven, waarbij je je eigen werk moet reviewen is groter bij een internal audit.

Qua cultuur geldt ook dat de prestatiedrang bij Big4 hoger ligt, waardoor veel uren worden gedraaid.
pi_108392700
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is wel weer minder om te horen. Aangifte is allemaal leuk, maar niet voor de rest van mijn leven. Uiteindelijk wil ik natuurlijk de adviezen kunnen leveren waardoor er minder belasting moet worden betaalt.
Na een aantal jaar: bedrijfsleven of overstappen naar een ander kantoor.
Dat gemiep met betonnen muren heb je enkel bij je eerste werkgever, je kan solliciteren op een fiscalistenbaan bij een ander kantoor daarna, en in het bedrijfsleven ligt het vaak wat minder scherp.
Waarbij geldt dat bedrijfsfiscalisten eenvoudig te vinden zijn, daar trekken ze zo een blik van open, goede tax accountants/compliance specialisten kunje met een loepje zoeken.

Imho heeft het een meerwaarde, maar je zult om te switchen ook van werkgever moet switchen, binnen een kantoor van aangifte naar advies is (wat de partners ook lullen) een zelfzaamheid. Zeker als je wat kan, want big4 hebben allemaal dikke resourcing problemen op hun aangiftetak, niet t.a.v. fiscalisten/consultants ;)
pi_108392931
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Waarbij geldt dat bedrijfsfiscalisten eenvoudig te vinden zijn, daar trekken ze zo een blik van open, goede tax accountants/compliance specialisten kunje met een loepje zoeken.
Het tegenovergestelde is waar. Fiscalisten (WO) zijn ontzettend schaars. Er is baangarantie vanaf het moment van afstuderen (zelfs eerder), en de arbeidsvoorwaarden zijn bovengemiddeld vanwege de schaarste. Wat jij stelt strookt niet met (mijn) ervaringen in de praktijk. Dit gaat alleen maar erger worden aangezien een kleine 60% van de fiscalisten binnen 5 jaar gaat uitstromen.

Wellicht dat je in de war bent met mensen die als fiscalist aan de slag gaan, maar niet daadwerkelijk fiscaal recht (WO) hebben afgerond.

Tax accountants zijn wel nog schaarser.
pi_108393260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde is waar. Fiscalisten (WO) zijn ontzettend schaars. Er is baangarantie vanaf het moment van afstuderen (zelfs eerder), en de arbeidsvoorwaarden zijn bovengemiddeld vanwege de schaarste. Wat jij stelt strookt niet met (mijn) ervaringen in de praktijk. Dit gaat alleen maar erger worden aangezien een kleine 60% van de fiscalisten binnen 5 jaar gaat uitstromen.

Wellicht dat je in de war bent met mensen die als fiscalist aan de slag gaan, maar niet daadwerkelijk fiscaal recht (WO) hebben afgerond.

Tax accountants zijn wel nog schaarser.
Waar gaat die 60% dan naar toe? Want ik kom niet veel fiscalisten van 55+ tegen... :D

En nee, er reageren tegenwoordig zeer serieus veel meer fiscalisten (adviseurs) op een openstaande functies dan aangiftemedewerkers/tax accountants. Ook zakken de tarieven van fiscalisten (adviseurs) als een plumpudding in, terwijl ze voor de laatste categorie op peil blijven. Big4 kantoren bieden hun mensen zelfs onder de tarieven van freelancers aan..... dat zegt mij dat mensen duimen zitten te draaien.

Dat beide categorien buitengewoon goed betaald worden, zelfs als ze (ondanks titel) in de praktijk er niet veel van bakken (inhoudelijk bedoel ik daarmee), da's helemaal juist. Baangarantie is niet helemaal juist, wel de eerste 10 jaren als je 'goedkoop' bent (en schofterig duur aan je klant belast wordt), daarna wordt het ook wel eens een ander verhaal....
pi_108393361
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Waar gaat die 60% dan naar toe? Want ik kom niet veel fiscalisten van 55+ tegen... :D

En nee, er reageren tegenwoordig zeer serieus veel meer fiscalisten (adviseurs) op een openstaande functies dan aangiftemedewerkers/tax accountants. Ook zakken de tarieven van fiscalisten (adviseurs) als een plumpudding in, terwijl ze voor de laatste categorie op peil blijven. Big4 kantoren bieden hun mensen zelfs onder de tarieven van freelancers aan..... dat zegt mij dat mensen duimen zitten te draaien.

Dat beide categorien buitengewoon goed betaald worden, zelfs als ze (ondanks titel) in de praktijk er niet veel van bakken (inhoudelijk bedoel ik daarmee), da's helemaal juist.
Over de inhoudelijke kant ga ik niet met je in discussie. Dat is een welles-nietes spelletje waar ik het nut niet van inzie.

Ik ga louter af op cijfers van onderzoeken v/d NOB, mijn ervaringen en ervaringen van oud studiegenoten. Van de door jou genoemde instorting van tarieven heb ik in de praktijk dan ook weinig gemerkt en is naar mijn mening ook schromelijk overdreven.

Het is een klein beetje afgenomen sinds de crisis, maar nog steeds niet noemenswaardig.

Zit je zelf in die praktijk of is het een vermoeden dat je hebt? Want het strookt gewoon niet met de werkelijkheid.
pi_108393702
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Over de inhoudelijke kant ga ik niet met je in discussie. Dat is een welles-nietes spelletje waar ik het nut niet van inzie.

Ik ga louter af op cijfers van onderzoeken v/d NOB, mijn ervaringen en ervaringen van oud studiegenoten. Van de door jou genoemde instorting van tarieven heb ik in de praktijk dan ook weinig gemerkt en is naar mijn mening ook schromelijk overdreven. De baangarantie is er nog wel degelijk.

Het is een klein beetje afgenomen sinds de crisis, maar nog steeds niet noemenswaardig.

Zit je zelf in die praktijk of is het een vermoeden dat je hebt? Want het strookt gewoon niet met de werkelijkheid.
De tarieven die daadwerkelijk worden gefactureerd liggen ongeveer 30% tot 35% lager dan 1,5 jaar geleden. En dat denk ik niet, dat weet zeker. Ook weet ik dat her en der wordt verzocht aan met name wat oudere fiscalisten of mensen 'met een vlekje' om hun heil elders te zoeken.

Ik zeg niet dat fiscaliteit geen goed beroep is. Maar denk niet dat het een garantie is., want die zijn er niet. De enige garantie ben je zelf, en zelfs die is nooit 100% :)

Maar waar gaan die 60% van de fiscalisten nou naartoe? Waar stromen die naar uit dan? Het nadeel aan fiscaliteit is namelijk dat je nergens naar toe kan switchen.
pi_108393997
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De tarieven die daadwerkelijk worden gefactureerd liggen ongeveer 30% tot 35% lager dan 1,5 jaar geleden. En dat denk ik niet, dat weet zeker. Ook weet ik dat her en der wordt verzocht aan met name wat oudere fiscalisten of mensen 'met een vlekje' om hun heil elders te zoeken.
Goed, dat zal ik dan maar van je aannemen. Niet geheel onlogisch sinds de crisis. Maar ik zou dat ook niet willen classificeren als het instorten van tarieven (de tarieven waren aanvankelijk al relatief hoog).

quote:
Ik zeg niet dat fiscaliteit geen goed beroep is. Maar denk niet dat het een garantie is., want die zijn er niet. De enige garantie ben je zelf :)
De enige garantie ben je zelf, uiteraard. Maar het is, in mijn beleving en die van mijn omgeving, aardig baanzeker. Ik ken weinig oud studenten die niet binnen no-time (of zelfs tijdens hun studie) al aan de slag waren eigenlijk.

[quote]
Maar waar gaan die 60% van de fiscalisten nou naartoe? Waar stromen die naar uit dan? Het nadeel aan fiscaliteit is namelijk dat je nergens naar toe kan switchen.
Uit m'n hoofd ging het om natuurlijke uitstroom. Dus pensioen etc.

Dat nadeel dat is natuurlijk niet waar. Een fiscalist heeft gewoon ook zijn rechtenbul (nogmaals, ik heb het over WO recht dus). Het voordeel daarvan is dat je breed inzetbaar bent, dat je niet per definitie de juridische wereld in moet stromen. Ik ken genoeg juristen die niet in de juridische wereld zijn gaan werken.

Maar misschien gaan we hier een beetje te off-topic.
pi_108406425
Ach, de kans op een (veel leukere) baan dan met hbo mer is sowieso 20 keer groter :9
pi_108409097
Is er iemand hier die in de internationale tax of transfer pricing zit?
pi_108478382
Vandaag gesproken met een recruiter van PwC. Met de mer was ik min of meer kansloos omdat ze heel veel bedrijfseconomen hadden die ook de aangifte in wilde..

Nouwja.. komt uiteindelijk wel.
pi_108483402
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:48 schreef Yreal het volgende:
Ach, de kans op een (veel leukere) baan dan met hbo mer is sowieso 20 keer groter :9
En dit dan? :P
pi_108483493
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:04 schreef ejfaar het volgende:

[..]

En dit dan? :P
ik ben 1ste jaar bij fiscaal, maar wel 3de jaars op het hbo. Ik had gehoopt om voor die opleiding een stage te kunnen krijgen. Voor iets op het niveau van fiscaal recht weet ik nog te weinig.
pi_108483887
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ben 1ste jaar bij fiscaal, maar wel 3de jaars op het hbo. Ik had gehoopt om voor die opleiding een stage te kunnen krijgen. Voor iets op het niveau van fiscaal recht weet ik nog te weinig.
O ok. Succes met stage zoeken nog iig!
pi_108758203
Zijn er hier ook forummers die bij 1 van de grote 4 werken met een andere achtergrond dan accountancy/(fiscale) economie?
Zit als bestuurskundige/organisatiewetenschapper momenteel in een procedure voor een consultancy-functie en vraag me af of de cultuur/werkdruk/arbeidsvoorwaarden die ik in deze topics lees nog verschillen per werkveld.
pi_108767070
Werkdruk ligt sowieso wel hoog, maar er zitten absoluut verschillen in de takken. Waar de accountancy een seizoensdruk kent, ligt dit binnen het advies gedeelte eigenlijk anders. Je bent pas echt 'de lul' wanneer je zowel advies als audit doet. Dan krijg je na je seizoensdruk, niet een rustigere periode.
pi_109132073

[ Bericht 100% gewijzigd door michael35 op 16-03-2012 13:33:46 ]
pi_109900059
Ik heb een vraag voor de mensen die bij de Big 4 werken.

Hoeveel pakken/overhemden hebben jullie?
pi_109901096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:34 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb een vraag voor de mensen die bij de Big 4 werken.

Hoeveel pakken/overhemden hebben jullie?
Heb ik me ook weleens afgevraagd, ben benieuwd
pi_109902580
Wat een vraag :-). Ik zelf red het met 3 pakken en eens stuk of 15 hemden. Overigens is het met een pak minder, en de helft van de hemden ook prima te doen. Heb ik alleen aangeschaft omdat ik voor 4 maanden voor een project in San Francisco zit, en zo min mogelijk de was wil doen ;-)
  woensdag 4 april 2012 @ 19:04:20 #300
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_109905888
Heb zelf inderdaad ook zo'n 15 overhemden. Wel way meer stropdassen trouwens :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')