abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108205064
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:50 schreef icebeer het volgende:

[..]

Deloitte met master accountancy:
2450eu bruto
25-26 vrije dagen per jaar (is normaal volgens mij)
je werkt 32 uur per week, 4uur studieuren = 36 + 4 uur vrij nemen = 40 uur uitbetaald krijgen (beetje rare regeling maargoed)
netto: 1680

Dus 2450 op basis van 40 uur-contract (32 uur werken, 8 uur studie) wat netto 1680 betekent (incl. leaseauto en bijtelling)?
Hoe zit het met die 4 uur vrij nemen? Stel je hebt 40 weken dat je vrijdags college of tentamens hebt, ben je dan 20 dagen kwijt van de 25/26?
  maandag 20 februari 2012 @ 22:08:54 #262
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_108206843
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:36 schreef michael35 het volgende:

[..]

Dus 2450 op basis van 40 uur-contract (32 uur werken, 8 uur studie) wat netto 1680 betekent (incl. leaseauto en bijtelling)?
Hoe zit het met die 4 uur vrij nemen? Stel je hebt 40 weken dat je vrijdags college of tentamens hebt, ben je dan 20 dagen kwijt van de 25/26?
Je kan verlof- en studieuren bijkopen, welke van je salaris worden ingehouden.
Uiteindelijk ben je dus hetzelfde uit als iemand die 4 van de 8 uur studieuren krijgt uitbetaald. ;)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_108207117
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:08 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Je kan verlof- en studieuren bijkopen, welke van je salaris worden ingehouden.
Uiteindelijk ben je dus hetzelfde uit als iemand die 4 van de 8 uur studieuren krijgt uitbetaald. ;)
Oké dat heb ik inderdaad meer gehoord. Wat houd je dan netto in de maand over als je de nodige studieuren bij koopt (Stel 40 vrijdagen college/tentamens). Heb je bovendien nog een 13e maand of winstuitkering?
pi_108208668
:')

Wrong topic.
pi_108270561
Kan iemand mij vertellen wat de bedrijfscultuur, sfeer en mentaliteit is bij de Big 4? (Globaal)
Wat maakt het verschil tussen de Big 4 en een overheidsaccountant (bijvoorbeeld belastingdienst (fiscale accountant) of provinciaal)? alvast bedankt!
pi_108377216
Hebben de big 4 in Nederland ook internationale tax afdelingen buiten Rotterdam en Amsterdam?
pi_108377657
Ik moet nu toch echt eens een stage gaan regelen...

Ik wil fiscalist worden, dat kan ik goed verwoorden. Mijn probleem is echter de vraag die overal terug komt. Waarom kies je voor E&Y/Deloitte/KPMG/PWC/Mazars/BDO enzovoorts?

Hoe moet ik dat nou weten? Ik weet toch niet hoe het werken op zo'n kantoor is? Zelfs al zou ik meeloop dagen of andere events volgen, kan ik natuurlijk nog steeds geen antwoord geven op de vraag, waarom PWC en waarom niet E&Y?

Bovendien heb ik werkelijk nog geen idee in welke richting ik wil doorstromen dus wil ik solliciteren voor de aangifte afdelingen en voor mijn gevoel zijn die al helemaal hetzelfde.

Als iemand me kan helpen met wat ze nou precies op die vraag willen horen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn :)
pi_108377920
Het is niet een toets met een goed of fout antwoord. Ze willen je horen vertellen hoe je een lastige vraag weet te ontwijken of beantwoorden. Daarnaast willen ze horen in hoeverre jij een beeld hebt hoe zo'n bedrijf werkt en of je er bij past qua cultuur.

"Dat is een lastige vraag, want ik weet niet hoe het werkelijk werkt. Ik ga uit op mijn gevoel en het beeld dat ik heb is....". Daarnaast kan het zeker geen kwaad om de vraag terug te leggen bij zo'n persoon.
pi_108378311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:22 schreef Yreal het volgende:

Ik wil fiscalist worden, dat kan ik goed verwoorden. Mijn probleem is echter de vraag die overal terug komt. Waarom kies je voor E&Y/Deloitte/KPMG/PWC/Mazars/BDO enzovoorts?

Hoe moet ik dat nou weten? Ik weet toch niet hoe het werken op zo'n kantoor is? Zelfs al zou ik meeloop dagen of andere events volgen, kan ik natuurlijk nog steeds geen antwoord geven op de vraag, waarom PWC en waarom niet E&Y?

Bovendien heb ik werkelijk nog geen idee in welke richting ik wil doorstromen dus wil ik solliciteren voor de aangifte afdelingen en voor mijn gevoel zijn die al helemaal hetzelfde.

Als iemand me kan helpen met wat ze nou precies op die vraag willen horen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn :)
Even ietwat offtopic: maar vanwaar de keuze voor de aangifte afdeling? Dat is juist meer iets voor de aangifte-medewerkers. Core business van een fiscalist is advies.
pi_108379274
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Even ietwat offtopic: maar vanwaar de keuze voor de aangifte afdeling? Dat is juist meer iets voor de aangifte-medewerkers. Core business van een fiscalist is advies.
Dat ligt wat ingewikkeld. Ik doe MER, maar het enige dat me daar echt heeft weten te boeien is belastingrecht. Ik ben daarom dit jaar begonnen met fiscaal recht in deeltijd. Met MER kan ik slechts werken op de aangifte afdelingen. Vind ik prima, zal er vast veel van kunnen leren en alvast veel ervaring kunnen opdoen terwijl ik fiscaal recht afrond.
pi_108379341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat ligt wat ingewikkeld. Ik doe MER, maar het enige dat me daar echt heeft weten te boeien is belastingrecht. Ik ben daarom dit jaar begonnen met fiscaal recht in deeltijd. Met MER kan ik slechts werken op de aangifte afdelingen. Vind ik prima, zal er vast veel van kunnen leren en alvast veel ervaring kunnen opdoen terwijl ik fiscaal recht afrond.
Duidelijk!

Voor de ervaring is het zeer zeker aan te raden. Je leert er inderdaad een hoop van :)
pi_108379786
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:22 schreef Yreal het volgende:

op de websites staan vaak hun 'values'. Zeg dat je je thuisvoelt bij de specifieke values.
pi_108379853
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:45 schreef Setting_Sun het volgende:

[..]

op de websites staan vaak hun 'values'. Zeg dat je je thuisvoelt bij de specifieke values.
is het echt zo eenvoudig? :')
pi_108379977
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

is het echt zo eenvoudig? :')
JA, refereer aan hun values en refereer aan een inhousedag of ander kennismakingsvent, dat dat zo goed beviel en je een klik had met de mensen blablabla.
Ze weten ook echt wel dat ze bedondert worden, maar dat willen ze ook.
pi_108380044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Duidelijk!

Voor de ervaring is het zeer zeker aan te raden. Je leert er inderdaad een hoop van :)
Als je uiteindelijk een carriere als bedrijfsfiscalist ambieert, is het zeer aan te raden, veel 'adviseurs' missen elk gevoel met comptabele en praktische issues, en in een aangiftepraktijk groei je daar veel sneller in.

Van de andere kant staan er bij veel consultancykantoren best flinke muren tussen advies en aangiftepraktijk. Als je bewust wil kiezen voor de laatste vind ik dat een pré, maar hou er rekening mee dat er een goede kans is dat je moet overstappen naar een ander kantoor als je riching advies zou willen. Of probeer goed door te vragen in hoeverre mensen van aangifte naar advies overstappen, want veel kantoren/partners denken nog steeds in hokjes.
pi_108380161
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als je uiteindelijk een carriere als bedrijfsfiscalist ambieert, is het zeer aan te raden, veel 'adviseurs' missen elk gevoel met comptabele en praktische issues, en in een aangiftepraktijk groei je daar veel sneller in.

Van de andere kant staan er bij veel consultancykantoren best flinke muren tussen advies en aangiftepraktijk. Als je bewust wil kiezen voor de laatste vind ik dat een pré, maar hou er rekening mee dat er een goede kans is dat je moet overstappen naar een ander kantoor als je riching advies zou willen. Of probeer goed door te vragen in hoeverre mensen van aangifte naar advies overstappen, want veel kantoren/partners denken nog steeds in hokjes.
Dat is wel weer minder om te horen. Aangifte is allemaal leuk, maar niet voor de rest van mijn leven. Uiteindelijk wil ik natuurlijk de adviezen kunnen leveren waardoor er minder belasting moet worden betaalt.
pi_108380220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Yup, door de systematiek van de aangiftes leer je ook gewoon beter de theorie te beheersen/begrijpen, in dat opzicht is het zeker een voordeel. Alleen zoals jij zegt word je dan heel snel in een hokje geplaatst.
pi_108380440
Is de vraag naar mensen voor de aangifte afdeling eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de vraag naar fiscaal juristen?
pi_108380857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:05 schreef Yreal het volgende:
Is de vraag naar mensen voor de aangifte afdeling eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de vraag naar fiscaal juristen?
De vraag naar (WO) fiscaal juristen is groter. Voor de aangiftepraktijk hoef je niet specifiek fiscaal recht gedaan te hebben (het is meestal op HBO niveau).
pi_108390574
Wat maakt het verschil tussen de Big 4 accountant en een overheidsaccountant (bijvoorbeeld belastingdienst (fiscale accountant) ? (werkzaamheden/cultuur)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')