abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102075969
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:32 schreef Terrorizer het volgende:
Dus huren, sparen en een huis kopen.
Dat kun je zo niet zeggen, want dan zou jij bv. sparen als de rente laag is en uiteindelijk kopen als de rente hoog is.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102076393
Je laat leven toch niet bepalen door de rente stand? Ik heb gewoon mijn eigen planning.

Zonder spaargeld is gewoon lastig woning zoeken waar je lang wilt blijven wonen.
pi_102076692
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:42 schreef Terrorizer het volgende:
Je laat leven toch niet bepalen door de rente stand? Ik heb gewoon mijn eigen planning.
Ik ook. Rente laag, kopen. Rente hoog, wachten. (Tenzij dan alsnog kopen voordeliger is natuurlijk)

quote:
Zonder spaargeld is gewoon lastig woning zoeken waar je lang wilt blijven wonen.
Dat is al 500 jaar zo. Of dacht jij werkelijk dat mensen in 1980 (je weet wel, toen de huizenprijzen zo laag waren) zonder spaargeld even een woning konden aanschaffen?
pi_102076889
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ook. Rente laag, kopen. Rente hoog, wachten. (Tenzij dan alsnog kopen voordeliger is natuurlijk)

[..]

Dat is al 500 jaar zo. Of dacht jij werkelijk dat mensen in 1980 (je weet wel, toen de huizenprijzen zo laag waren) zonder spaargeld even een woning konden aanschaffen?
Ik begrijp er geen reet meer van. Ik ga slapen.
pi_102077221
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:52 schreef Terrorizer het volgende:
Ik begrijp er geen reet meer van. Ik ga slapen.
Truste. :Y
pi_102079734
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik laat me niet leiden door de rente.
quote:
[..]

Dat dacht ik niet. Ik had het alleen over sparen voor een huis.
pi_102081354
quote:
Naast het huis aan de Osdorperweg zou ook Winston’s appartement aan de Maria Austriastraat in Amsterdam vrijdag worden geveild. Op het laatste moment is dit echter niet doorgegaan.

Volgens bronnen is het appartement van Winston toch in de vrije verkoop gezet, na de teleurstellende opbrengst van vrijdag. De villa bracht slechts 1,1 miljoen euro op, terwijl er een hypotheek van 2,8 miljoen op rust.

Het vijfkamer appartement in kwestie, dat zich op de zesde etage bevindt, staat nu te koop voor een prijs van 385.000 euro. De ex-topvoetballer kocht dit appartement in mei 2006 voor een prijs van 375.000 euro en heeft er in totaal 1.075.000 euro aan hypotheken op zitten. Als het appartement op deze manier niet zal worden verkocht, zal het pand alsnog op de veiling terechtkomen.
:') _O-
  zondag 18 september 2011 @ 09:59:48 #258
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102087023
quote:
Dus huren, sparen en een huis kopen zodra de prijzen genormaliseerd zijn.
Fixed.
Als je nu koopt weet je zeker dat jij opdraait voor de winst van de vorige eigenaar. Kan je beter wachten tot de prijs aanzienlijk lager is, net zoals je ooit "niet kon werken tegen de prijsstijging" kan je nu niet werken tegen de prijsdaling.

quote:
De ex-topvoetballer kocht dit appartement in mei 2006 voor een prijs van 375.000 euro en heeft er in totaal 1.075.000 euro aan hypotheken op zitten.
WTF? Zijn die bankiers nou compleet gestoord? O wacht, dat wisten we al...
censuur :O
pi_102089312
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 09:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan je beter wachten tot de prijs aanzienlijk lager is, net zoals je ooit "niet kon werken tegen de prijsstijging" kan je nu niet werken tegen de prijsdaling.

En dan jarenlang 700 euro huur per maand in de put mieteren. Dat geld kan je dan net zo goed besteden aan een hypotheek, zelfs als de huizenprijzen elk jaar een paar procent dalen zoals nu.
  zondag 18 september 2011 @ 12:06:04 #260
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102089973
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:44 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

En dan jarenlang 700 euro huur per maand in de put mieteren. Dat geld kan je dan net zo goed besteden aan een hypotheek, zelfs als de huizenprijzen elk jaar een paar procent dalen zoals nu.
2 ton schuld tegen 5%: 10.000 euro per jaar. Uiteraard naai je de belastingbetaler hiermee, dus netto kost het je wat minder zolang het duurt. Waardedaling van 3% per jaar (zo niet meer): 6000 euro per jaar. Totale kosten: aanzienlijk meer dan jouw huurbedrag...
pi_102090148
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

2 ton schuld tegen 5%: 10.000 euro per jaar. Uiteraard naai je de belastingbetaler hiermee, dus netto kost het je wat minder zolang het duurt. Waardedaling van 3% per jaar (zo niet meer): 6000 euro per jaar. Totale kosten: aanzienlijk meer dan jouw huurbedrag...
Van die 10K krijg je 4000 terug van de belasting. + 6000 waardedaling = 12 K

Dus kost je koopwoning van 2 ton je 1K per maand (als het jaarlijks 3% daalt in prijs PLUS als het verkoopt voor dat verlies)..........een huurwoning in de particuliere sector met een waarde van 200K betaal je ook rond de 1000 euro voor.

Dus maakt het geen drol uit. En als je gewoon blijft zitten en het niet verkoopt met verlies, heb je uiteraard VEEL minder maandlasten bij die koophut.

Maar voor jou maakt het sowieso niet uit, want je gaat emigreren toch? omdat je gek wordt van de huizenprijzen hier :D
  zondag 18 september 2011 @ 12:23:08 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102090482
Huren hoort in principe ook gewoon duurder te zijn dan kopen want de huurder schuift het koersrisico naar de verhuurder, profiteert van een service en houdt flexibiliteit. Al die dingen zijn gewoon geld waard.

Zelf heb ik mijn hele leven gehuurd. Had ik een huis gekocht dan had ik nu waarschijnlijk nog steeds moeten werken (lagere flexibiliteit = minder inkomen). Als er iets stuk gaat dan bel ik de landlady en wordt het gefixt. De tuin wordt netjes voor me onderhouden. Ik hoef geen verzekeringen e.d. af te sluiten. En als ik weer ergens anders wil wonen dat zeg ik de huur op en ben ik weg, zonders troubles met een onverkoopbaar huis dat >2jaar te koop staat. De huur is trouwens al 4 jaar hetzelfde (ik woon hier nu 4 jaar).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102090892
quote:
3s.gif Op zondag 18 september 2011 12:23 schreef SeLang het volgende:
Huren hoort in principe ook gewoon duurder te zijn dan kopen want de huurder schuift het koersrisico naar de verhuurder, profiteert van een service en houdt flexibiliteit. Al die dingen zijn gewoon geld waard.

Zelf heb ik mijn hele leven gehuurd. Had ik een huis gekocht dan had ik nu waarschijnlijk nog steeds moeten werken (lagere flexibiliteit = minder inkomen). Als er iets stuk gaat dan bel ik de landlady en wordt het gefixt. De tuin wordt netjes voor me onderhouden. Ik hoef geen verzekeringen e.d. af te sluiten. En als ik weer ergens anders wil wonen dat zeg ik de huur op en ben ik weg, zonders troubles met een onverkoopbaar huis dat >2jaar te koop staat. De huur is trouwens al 4 jaar hetzelfde (ik woon hier nu 4 jaar).
Het is maar net in welke periode je koopt en verkoopt. In de betere tijden had kopen jou een paar ton meer opgeleverd dan huren.
  zondag 18 september 2011 @ 12:53:42 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102091612
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:34 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Het is maar net in welke periode je koopt en verkoopt. In de betere tijden had kopen jou een paar ton meer opgeleverd dan huren.
Natuurlijk kun je speculeren over wanneer je wat had moeten kopen of juist niet, maar dat is mijn punt helemaal niet. Mijn punt is dat flexibiliteit zowel monetaire als niet monetair waarde heeft en dat je daar dus gewoon voor mag betalen. Huren zou alleen al om die reden duurder moeten zijn dan kopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102092032
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 09:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fixed.
Als je nu koopt weet je zeker dat jij opdraait voor de winst van de vorige eigenaar. Kan je beter wachten tot de prijs aanzienlijk lager is, net zoals je ooit "niet kon werken tegen de prijsstijging" kan je nu niet werken tegen de prijsdaling.

Met mijn lijstje op funda merk ik wel dat de prijzen en mijn spaargeld naar elkaar toe groeien. Als het voor mijn gevoel voldoende is, koop ik.
pi_102092216
Ik vraag me af hoeveel mensen de ratio boven het gevoel plaatsen als het op het kopen van een huis aankomt.
Ze zullen er zeker zijn maar voor mijzelf sprekend was het gevoel om te kopen erg sterk: het idee een eigen stukje grond te bezitten en "heer en meester" te zijn over inrichting etc.
Neemt niet weg dat verstandig kopen je veel geld bespaart, maar huren was voor mij totaal geen optie.
  zondag 18 september 2011 @ 13:25:57 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102093060
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:09 schreef Blandigan het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen de ratio boven het gevoel plaatsen als het op het kopen van een huis aankomt.
Ze zullen er zeker zijn maar voor mijzelf sprekend was het gevoel om te kopen erg sterk: het idee een eigen stukje grond te bezitten en "heer en meester" te zijn over inrichting etc.
Heer en meester over je inrichting?! Maar een boom omzagen mag niet zonder vergunning... Net als het bouwen van een fatsoenlijke schuur, windmolen, schutting, ik noem maar wat... Nee, "heer en meester" zal je in Nederland niet snel zijn over je eigen bezit...
pi_102093217
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heer en meester over je inrichting?! Maar een boom omzagen mag niet zonder vergunning... Net als het bouwen van een fatsoenlijke schuur, windmolen, schutting, ik noem maar wat... Nee, "heer en meester" zal je in Nederland niet snel zijn over je eigen bezit...
Ach...ik geef toe dat ik in bovengenoemde zaken het wat minder nauw neem...die schutting staat er gewoon en hoger dan 1.8 m, die bomen zaag ik om als me dat zo uitkomt etc. In goed overleg met de buren, dat dan weer wel.
pi_102106133
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Heer en meester over je inrichting?! Maar een boom omzagen mag niet zonder vergunning...
Niet als die ouder is dan 20 jaar. Maar zelfs dan kunnen ze ook 'spontaan' ziek worden. :+

quote:
Net als het bouwen van een fatsoenlijke schuur
Die vergunning krijg je gewoon. Tenzij je echt een belachelijk ding neer wilt zetten.

quote:
windmolen
Gelukkig niet zeg. Rot op met die herrie.

quote:
schutting
Schutting tot 1,80m hoog mag sowieso gewoon.

quote:
ik noem maar wat...
Dat blijkt.

quote:
Nee, "heer en meester" zal je in Nederland niet snel zijn over je eigen bezit...
Ik kan er tot nu toe in al die jaren exact mee doen wat ik wilde. Er is nog steeds NIETS wat ik graag zou willen doen of veranderen maar wat niet mag door een of andere regelgeving.

Geef anders eens terzake doende voorbeelden?
  zondag 18 september 2011 @ 22:36:03 #270
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102121278
quote:
Dus huren, sparen en een huis kopen.
Moet je wel een huis kunnen huren om te sparen.....
En niet 700-900 euro moeten betalen voor huur... wat je ook al kwijt zou zijn aan hypotheek (bruto) en VVE (evt).
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_102123294
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:36 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Moet je wel een huis kunnen huren om te sparen.....
En niet 700-900 euro moeten betalen voor huur... wat je ook al kwijt zou zijn aan hypotheek (bruto) en VVE (evt).
False dilemma.

Je kan toch gewoon in je studenten kamertje blijven.
Of een kamertje / zolder huren bij een kennis of ouders.

Met andere woorden: huren hoeft geen 700-900 te kosten.
pi_102124017
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:07 schreef Terrorizer het volgende:
False dilemma.

Inderdaad: False dillema....

Dat jij vanuit je studentenkamer redeneert wil niet zeggen dat iedereen dat doet.

Sowieso, als thuiswonende scholier heb je feitelijk geen recht van spreken, het gaat namelijk om de mensen die al WEL zelfstandig wonen en een koopwoning zoeken.

Dat jij vanuit je zolderkamer besloten hebt om daar nog een paar jaar door te brengen en wat verder te sparen doet daar niets aan af.
pi_102124183
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Inderdaad: False dillema....

Dat jij vanuit je studentenkamer redeneert wil niet zeggen dat iedereen dat doet.

Sowieso, als thuiswonende scholier heb je feitelijk geen recht van spreken, het gaat namelijk om de mensen die al WEL zelfstandig wonen en een koopwoning zoeken.
LoL ok dan. Als jij het zegt. _O-

quote:
Dat jij vanuit je zolderkamer besloten hebt om daar nog een paar jaar door te brengen en wat verder te sparen doet daar niets aan af.
Ja dat is mijn besluit, en jullie hebben jullie eigen besluit en dat respecteer ik ook.

Ik presenteer slechts een alternatief. Keuze voor wonen is geen dilemma.
pi_102124328
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2011 23:22 schreef Terrorizer het volgende:
Ja dat is mijn besluit, en jullie hebben jullie eigen besluit en dat respecteer ik ook.
Mooi. Zodra 19 jarige zolderkamerwannabeestarters de overhand krijgen horen we je wel weer. Toch?
pi_102124374
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mooi. Zodra 19 jarige zolderkamerwannabeestarters de overhand krijgen horen we je wel weer. Toch?
Ik begrijp er geen reet van. Wat heeft overhand nou mee te maken?
Wat anderen doen interesseert mij vrij weining.
pi_102124540
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:25 schreef Terrorizer het volgende:
Ik begrijp er geen reet van. Wat heeft overhand nou mee te maken?
Wat denk je zelf? Jij zit in een vrij unieke positie, je bent dus geenzins een doorsnee model voor een potentiële koper.

quote:
Wat anderen doen interesseert mij vrij weining.
Mja, en schrik niet... Zo denken die anderen ook over jou. Zeker over jou zelfs, want je bent een uitzondering en dus niet interessant.
pi_102124748
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Jij zit in een vrij unieke positie, je bent dus geenzins een doorsnee model voor een potentiële koper.
Hmm.. een doorsnee potentiele koper. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

quote:
[..]

Mja, en schrik niet... Zo denken die anderen ook over jou. Zeker over jou zelfs, want je bent een uitzondering en dus niet interessant.
Het is goed om niet interessant te zijn.
pi_102124862
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:33 schreef Terrorizer het volgende:
Hmm.. een doorsnee potentiele koper. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Bijna alles, behalve de 19 jarige dromer op een zolderkamer.

quote:
Het is goed om niet interessant te zijn.
Ja. Maar je koopt er zo weinig voor. :D
pi_102124920
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bijna alles, behalve de 19 jarige dromer op een zolderkamer.

[..]
Wat is alles?

quote:
Ja. Maar je koopt er zo weinig voor. :D
Dat is ook de bedoeling. Anders spaar ik zo weining.
Eerst sparen, dan kopen.

In Nederland moet je low profile zijn.
pi_102125056
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:37 schreef Terrorizer het volgende:
Wat is alles?
Dat leer je nog wel.... Komt tijd, komt wijsheid.

quote:
Dat is ook de bedoeling. Eerst sparen, dan kopen.
Juist, zo was het in 1980 al, en nu nog. Sparen is het toverwoord.
pi_102125145
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat leer je nog wel.... Komt tijd, komt wijsheid.

Kom op deel je kennis... wie zijn de doorsnee kopers?

quote:
[..]

Juist, zo was het in 1980 al, en nu nog. Sparen is het toverwoord.
Ja dat zeg ik de hele tijd.

1980 is voor mijn tijd, zelfs dan weet ik het nog.
Zal wel met opvoeding te maken hebben.
pi_102125831
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:42 schreef Terrorizer het volgende:
Kom op deel je kennis... wie zijn de doorsnee kopers?
Als jij niet beseft dat dat niet de 19 jarige zolderkamer bewoners zijn.... Hoeveel tijd vindt jij dan acceptabel dat ik nog in jou stop?

quote:
Ja dat zeg ik de hele tijd.

1980 is voor mijn tijd, zelfs dan weet ik het nog.
Zal wel met opvoeding te maken hebben.
Opvoeding is 1. Leren rekenen is 2.
pi_102126015
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als jij niet beseft dat dat niet de 19 jarige zolderkamer bewoners zijn.... Hoeveel tijd vindt jij dan acceptabel dat ik nog in jou stop?

Zoveel als jijzelf wilt, niks is verplicht op FOK!. Als je niet wilt vertellen of niet weet, zeg het dan gewoon.

Antwoord verwachtte ik toch al niet, want die bestaat niet.

quote:
[..]

Ik kan prima rekenen, ik laat mijn leven alleen niet leiden door iets onnozels als de rente.
Deze fluctureert nog welleens.

EDIT:
Ik ga weer slapen. reply je wel morgen.
pi_102126442
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

En leren schrijven 3.
pi_102126495
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:00 schreef Terrorizer het volgende:
Zoveel als jijzelf wilt, niks is verplicht op FOK!. Als je niet wilt vertellen of niet weet, zeg het dan gewoon.

Antwoord verwachtte ik toch al niet, want die bestaat niet.
Niet begrijpen != niet bestaan.

quote:
Ik kan prima rekenen, ik laat mijn leven alleen niet leiden door iets onnozels als de rente.
Deze fluctureert nog welleens.
Ja. Klopt. Mijn hypo staat vast voor 20jaar @ (bruto) 4,35%. Mooi man. Een termijndeposito levert al meer op. (Dus zelfs zonder HRA mee te rekenen verdien ik erop.)

Maar ja.... Als mijn hypotheekrente 7,6% zou zijn (dat was de rente van mijn eerste hypotheek van mijn eerste huis...) dan wordt ik ook niet vrolijk.

Jij blijkbaar wel, want de rente maakt jou niet uit. Toch?
pi_102126589
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:09 schreef BeffJeck het volgende:
En leren schrijven 3.
Dat ook. Maar eerlijk is eerlijk, dat doet niet echt terzake. :)
  maandag 19 september 2011 @ 09:25:48 #287
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102130862
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

False dilemma.

Op een gegeven moment wil je je eigen leven beginnen. En dat is best moeilijk op een kamertje bij je ouders.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 19 september 2011 @ 09:55:30 #288
324665 meth77
to do or not to do
pi_102131477
O dus de risico's van de huizenmarkt kunnen de hele economie raken, de ondergenoemde situatie doet zich in andere EU landen al voor :@
http://www.telegraaf.nl/d(...)_miljard_euro__.html
quote:
ma 19 sep 2011, 08:12
Risico's Nederland 399 miljard euro
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De overheid heeft voor 399 miljard aan garanties en andere financiële verplichtingen uitstaan.
Daarmee zijn deze zogeheten risicoregelingen in omvang bijna net zo groot als de Nederlandse staatsschuld.
Van het duizelingwekkende bedrag bestaat 187 miljard daadwerkelijk uit garanties, zoals afgegeven aan bijvoorbeeld banken, of aan de Europese Financiële Stabiliteits Faciliteit (EFSF). Daarnaast zijn er 212 miljard aan achterborgstellingen in verband met de Nationale Hypotheekgarantie (NHG) en het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW).

Het grootste bedrag is gemoeid met de NHG, te weten 126,4 miljard. Het Rijk loopt hier niet direct risico omdat er een waarborgfonds bestaat, gevuld met 600 miljoen dat uitbetaalt als huiseigenaren niet meer aan hun hypotheekverplichtingen kunnen voldoen.
Echter, indien de huizenprijzen met meer dan 25% dalen en de werkloosheid tot 10% stijgt, zal het fonds leeg zijn, aldus het schokproefrapport.
  maandag 19 september 2011 @ 10:18:36 #289
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102131928
quote:
Daarnaast zijn er 212 miljard aan achterborgstellingen in verband met de Nationale Hypotheekgarantie (NHG) en het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW).
Kan dit gegok met belastinggeld even PER DIRECT worden gestopt?
Even mezelf quoten:
http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl :
In 2010 werd er zo'n 100.000 euro per stuk uitgegeven aan de bouw van zo'n 19000 sociale huurwoningen. Totale kosten: 1.9 miljard euro.
In 2010 werd er zo'n 140.000 euro per stuk uitgegeven aan de bouw van zo'n 43000 koopwoningen. Totale kosten: 6 miljard euro.
------------------------------------------ +
In 2010 werd er 7,9 miljard euro uitgegeven aan de bouw van nieuwe woningen.
In hetzelfde jaar werd er 13 (?) miljard uitgegeven aan HRA en x miljard aan huursubsidie. Exacte bedragen ken ik niet, maar zijn ook niet relevant. Moraal van dit verhaal: Als de overheid alle nieuwe woningen gratis zou weggeven, zou er geen HRA en huurtoeslag nodig zijn, en zouden de totale kosten slechts de helft zijn van wat het nu is! Nog afgezien van wat mensen aan huur en hypotheekrente kwijt zijn!
En al dat geld verdwijnt direct naar schatrijke woningcorporaties en schatrijke bankiers, die ondertussen ook op omvallen stonden en met 90 miljard euro belastinggeld gered moesten worden...
Van de zotte natuurlijk, dat er vele malen meer geld nodig is om de huidige compleet kapotgereguleerde woningmarkt in stand te houden, dan er daadwerkelijk wordt uitgegeven aan het bouwen van huizen, en er als extra bijkomstigheid voor vele honderden miljarden euro's aan risico's genomen worden! En waarom? Tsja, om maar vooral te voorkomen dat de problemen worden opgelost, bijvoorbeeld door 1% hiervan te gebruiken voor woningbouw:
  maandag 19 september 2011 @ 10:40:43 #290
324665 meth77
to do or not to do
pi_102132433
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan dit gegok met belastinggeld even PER DIRECT worden gestopt?
Even mezelf quoten:
http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl :
In 2010 werd er zo'n 100.000 euro per stuk uitgegeven aan de bouw van zo'n 19000 sociale huurwoningen. Totale kosten: 1.9 miljard euro.
In 2010 werd er zo'n 140.000 euro per stuk uitgegeven aan de bouw van zo'n 43000 koopwoningen. Totale kosten: 6 miljard euro.
------------------------------------------ +
In 2010 werd er 7,9 miljard euro uitgegeven aan de bouw van nieuwe woningen.
In hetzelfde jaar werd er 13 (?) miljard uitgegeven aan HRA en x miljard aan huursubsidie. Exacte bedragen ken ik niet, maar zijn ook niet relevant. Moraal van dit verhaal: Als de overheid alle nieuwe woningen gratis zou weggeven, zou er geen HRA en huurtoeslag nodig zijn, en zouden de totale kosten slechts de helft zijn van wat het nu is! Nog afgezien van wat mensen aan huur en hypotheekrente kwijt zijn!
En al dat geld verdwijnt direct naar schatrijke woningcorporaties en schatrijke bankiers, die ondertussen ook op omvallen stonden en met 90 miljard euro belastinggeld gered moesten worden...
Van de zotte natuurlijk, dat er vele malen meer geld nodig is om de huidige compleet kapotgereguleerde woningmarkt in stand te houden, dan er daadwerkelijk wordt uitgegeven aan het bouwen van huizen, en er als extra bijkomstigheid voor vele honderden miljarden euro's aan risico's genomen worden! En waarom? Tsja, om maar vooral te voorkomen dat de problemen worden opgelost, bijvoorbeeld door 1% hiervan te gebruiken voor woningbouw:
[ afbeelding ]
De overheid wil de staatswoningen van de woningbouwverenigingen eerst verkopen, dat heeft hoogste prioriteit bij de VVD, marktwerking he

Die zijn 2.500.000 x 150.000 euro is 400 miljard waard , dus dat tikt aan voor de staatskas
pi_102132686
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook geen reet van.

Als je gewoon blij bent met je eigen huisje, wat motiveert jou dan om telkens weer naar dit forum te komen, en liefst gestrekt-been tegen gestrekt-been erin te gaan tegen een aantal mensen die vinden dat de prijzen hoog zijn?

Ik probeer gewoon jouw gedachte/mindset te begrijpen. Als je denkt dat je zelf goed zit, waarom trek je het je allemaal zo aan wat andere mensen denken? Als ik (over een paar jaar) zou kopen, dan denk ik niet dat ik hier al te veel zou komen.
pi_102132856
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:51 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Als je gewoon blij bent met je eigen huisje, wat motiveert jou dan om telkens weer naar dit forum te komen, en liefst gestrekt-been tegen gestrekt-been erin te gaan tegen een aantal mensen die vinden dat de prijzen hoog zijn?

Ik probeer gewoon jouw gedachte/mindset te begrijpen. Als je denkt dat je zelf goed zit, waarom trek je het je allemaal zo aan wat andere mensen denken? Als ik (over een paar jaar) zou kopen, dan denk ik niet dat ik hier al te veel zou komen.
Ik denk dat BVZ met name de behoeft heeft om telkens weer te laten zien 'hoe slim' hij het geregeld heeft. Dat dit voor de meeste mensen niet geldt word telkens genegeerd door hem. De meeste mensen verkeren in een hele andere situatie en moeten zich diep in de schulden steken om een huis te kunnen kopen. Of het misbruiken van het systeem wel zo slim is trek ik nogal in twijfel, ik wil het systeem herzien omdat dit gewoon niet deugd. BVZ is gericht op het systeem voor zich te laten werken, wat hem ontgaat is dat als iedereen dit doet het voordeel vanzelf verdwijnt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102133404
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk dat BVZ met name de behoeft heeft om telkens weer te laten zien 'hoe slim' hij het geregeld heeft. Dat dit voor de meeste mensen niet geldt word telkens genegeerd door hem. De meeste mensen verkeren in een hele andere situatie en moeten zich diep in de schulden steken om een huis te kunnen kopen. Of het misbruiken van het systeem wel zo slim is trek ik nogal in twijfel, ik wil het systeem herzien omdat dit gewoon niet deugd. BVZ is gericht op het systeem voor zich te laten werken, wat hem ontgaat is dat als iedereen dit doet het voordeel vanzelf verdwijnt.
De eerste huizenbezitter die in de problemen zit moet zich nog melden in deze reeks. Derhalve is je hele verhaal niet serieus te nemen Xeno.
pi_102133494
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:51 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Ik denk dat BVZ gewoon een grote hekel heeft aan stuitende domheid die zich op Internet tentoonspreid, en daar wat aan wil doen.
pi_102133573
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De eerste huizenbezitter die in de problemen zit moet zich nog melden in deze reeks. Derhalve is je hele verhaal niet serieus te nemen Xeno.
Jij denkt dat die mensen zich hier op fok gaan melden? "Hallo.... ik ben kamikazekoper en sta onder water... wat kan ik daar aan doen?"
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102133883
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Jij denkt dat die mensen zich hier op fok gaan melden? "Hallo.... ik ben kamikazekoper en sta onder water... wat kan ik daar aan doen?"
Net zoals jij meldt dat je een gefrusteerde huurder bent wil je zeggen. _O-
pi_102133884
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel ja. Sowieso is het retorisch weer verder onder niveau, of ben je 'toevallig' maar even de cijfers vergeten van de gedwongen verkopen van afgelopen jaar, die gewoon heel je verhaal teniet doen? 0.4% van de totale woningbezitters in Nederland was het, remember?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 11:41:18 ]
  maandag 19 september 2011 @ 11:43:50 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102133956
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel ja. Sowieso is het retorisch weer verder onder niveau, of ben je 'toevallig' maar even de cijfers vergeten van de gedwongen verkopen van afgelopen jaar, die gewoon heel je verhaal teniet doen? 0.4% van de totale woningbezitters in Nederland was het, remember?

0.4% van de woningen wordt gedwongen verkocht? Op een totaal van misschien 2-4% van de woningen die verkocht wordt, is dat toch ruim 10-20% van de verkopen! Dat lijkt zelfs mij veel...

Verder mis ik enige reactie van de schuldbezitters op m'n eerdere uiteenzetting waarin ik met getallen aangeef dat de kosten voor het land in geen verhouding staan tot de kosten van het bouwen van huizen... Maar goed, dat willen "jullie" niet horen zeker...
pi_102134002
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

0.4% van de woningen wordt gedwongen verkocht? Op een totaal van misschien 2-4% van de woningen die verkocht wordt, is dat toch ruim 10-20% van de verkopen!
:|W

quote:
Verder mis ik enige reactie van de schuldbezitters op m'n eerdere uiteenzetting waarin ik met getallen aangeef dat de kosten voor het land in geen verhouding staan tot de kosten van het bouwen van huizen... Maar goed, dat willen jullie niet horen zeker...
Alsof ik in moet gaan op dit soort geneuzel:

quote:
. Exacte bedragen ken ik niet, maar zijn ook niet relevant.
Wat wil je nou gast :') met zo`n insteek ga ik echt geen discussie aan.
  maandag 19 september 2011 @ 11:49:51 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102134128
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Wat wil je nou gast :') met zo`n insteek ga ik echt geen discussie aan.
Gast... Ooit gehoord van een best-case-benadering? De exacte bedragen zijn hoger, dit is een voorzichtige schatting, m.a.w. mijn punt staat des te steviger.
De huizenmarkt in Nederland is (ver)ZIEK(t)! => Nieuwe titel voor de volgende reeks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')