abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101667071
Kort maar krachtig: Mag een keukenzaak je in hun algemene voorwaarden verplichten om een keuken volledig te betalen voor levering en plaatsing?
pi_101667111
Nee.
Wel een gedeelte.
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 7 september 2011 @ 11:33:42 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101667116
Maar natuurlijk mag dat.. Net zo goed dat jij niet akkoord hoeft te gaan daarmee.
  woensdag 7 september 2011 @ 11:33:49 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_101667119
Geen idee, maar ik zou er geen zaken mee doen dan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 7 september 2011 @ 11:34:43 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_101667148
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:33 schreef blup het volgende:
Maar natuurlijk mag dat.. Net zo goed dat jij niet akkoord hoeft te gaan daarmee.
pi_101667175
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:33 schreef blup het volgende:
pi_101667346
Waarom zou dat niet mogen?
Een supermarkt mag je ook verplichten te betalen voor melk die pas morgen komt. Echter ga je dan natuurlijk naar een andere supermarkt.
pi_101667389
Volgens mij mag dit niet, volgens de voorwaarden van het CBW
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_101667467
Gewoon als eis stellen dat je 'm pas achteraf betaalt. En dat je 'm anders wel ergens anders haalt. Domme keukenboer die dat weigert.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_101667654
In de wet staat dat consumenten niet verplicht kunnen worden meer dan 50% vooruit te betalen. Daarvan kan in de AV niet worden afgeweken. :) (bij iDeal gaat dat overigens al mis en daar wordt nu iets voor verzonnen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101667665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:41 schreef Essebes het volgende:
Klopt:
http://www.cbw-erkend.nl/(...)mene-voorwaarden.pdf
artikel 5
Maar dan moet het bedrijf er wel bij zijn aangesloten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_101667673
Onder aan de getekende offerte van de keukenboer staat dat levering geschiedt onder de algemene voorwaarden die gedeponeerd zijn bij de KvK. In deze voorwaarden blijkt 100% vooraf betaling te staan. Algemene voorwaarden zijn uiteraard niet doorgelezen :') Anderzijds dienen deze redelijk te zijn.

Ik meende me echter te herinneren dat er wetgeving is die zegt dat dit niet mag. Dat is dus waarschijnlijk de CBW waar hierboven naar verwezen wordt.
pi_101667699
Bron is overigens BW 7:26 lid 2. :) Daar mag je de keukenboer op wijzen.
pi_101667848
Ik hoop niet dat jij ook ergens getekend hebt.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_101667886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:56 schreef Gravedigger het volgende:
Ik hoop niet dat jij ook ergens getekend hebt.
Dat maakt voor TS niet uit :)
pi_101673926
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
In de wet staat dat consumenten niet verplicht kunnen worden meer dan 50% vooruit te betalen. Daarvan kan in de AV niet worden afgeweken. :) (bij iDeal gaat dat overigens al mis en daar wordt nu iets voor verzonnen)
Dat wist ik niet...handig :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101674737
Wat een onzinnige overbodige wetgeving is dat..
  woensdag 7 september 2011 @ 15:50:23 #18
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101674880
waarom betaal je überhaupt voorruit ? Een goed bedrijf kan prima een factuur sturen bij aflevering.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_101674991
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
En hoe kom jij bij die conclusie?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_101677128
ben je een beste mongool als je dat doet
pi_101680053
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:50 schreef Coelho het volgende:
Onder aan de getekende offerte van de keukenboer staat dat levering geschiedt onder de algemene voorwaarden die gedeponeerd zijn bij de KvK.
De AV zijn je dus niet voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst overhandigd, begrijp ik dat goed? Dan kan de keukentoko zich er ook niet op beroepen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_101685929
Onder aan de offerte staat dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn. Dit weet de klant dus voordat hij tekent. Het is dan aan de klant om pas te tekenen als die algemene voorwaarden waarnaar wordt verwezen hem bekend zijn en indien gewenst hiervan ook een kopie is toegevoegd als bijlage bij het contract.

Wat betreft I-deal: De meeste internetwinkels bieden ook nog andere betalingsmogelijkheden, waaronder verzending onder rembours en vaak ook afhalen en contant of per pin betalen. Dat er van die andere betalingsmogelijkheden weinig gebruik wordt gemaakt is dan de keuze van de klant.
pi_101686178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Onder aan de offerte staat dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn. Dit weet de klant dus voordat hij tekent. Het is dan aan de klant om pas te tekenen als die algemene voorwaarden waarnaar wordt verwezen hem bekend zijn en indien gewenst hiervan ook een kopie is toegevoegd als bijlage bij het contract.
Volgens mij niet.

quote:
Wat betreft I-deal: De meeste internetwinkels bieden ook nog andere betalingsmogelijkheden, waaronder verzending onder rembours en vaak ook afhalen en contant of per pin betalen. Dat er van die andere betalingsmogelijkheden weinig gebruik wordt gemaakt is dan de keuze van de klant.
Dat is volgens mij correct. Als je als klant zelf de keuze maakt om niet af te halen/onder rembours, mag er gewoon 100% vooruitbetaling verlangd worden. Of dat via iDeal is, een normale bankoverschrijving, of per postkoets/postduif doet dan niet terzake.
pi_101686451
quote:
Neen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_101686856
quote:
Dat is niet helemaal waar. Je moet de consument wel in de gelegenheid gesteld hebben om de algemene voorwaarden door te nemen. Die kleine lettertjes onderaan de offerte zijn daarvoor niet voldoende. Dat geldt alleen niet wanneer de verkoper kan aantonen dat de klant op de hoogte was van de voorwaarden, bijvoorbeeld omdat er eerder een bestelling is gedaan waarbij de algemene voorwaarden wel zijn verstrekt.

Overigens geldt dat niet alleen voor consumenten maar ook voor professionele inkopers. Alleen een verwijzing naar je voorwaarden in een offerte is niet voldoende, de voorwaarden moeten meegezonden worden. Uitzonderingen gelden alleen wanneer aantoonbaar is dat de inkopende partij de voorwaarden kent, of wanneer de inkopende partij dezelfde voorwaarden of regeling hanteert.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_101687673
Geen idee of het wel of niet mag.. Maar ik zou het in ieder geval niet doen... Als de keukenzaak failliet gaat, kan je fluiten naar je keuken..... Aanbetaling is natuurlijk niet meer dan normaal.
pi_101688111
quote:
15s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:48 schreef eefje002 het volgende:
Geen idee of het wel of niet mag.. Maar ik zou het in ieder geval niet doen... Als de keukenzaak failliet gaat, kan je fluiten naar je keuken..... Aanbetaling is natuurlijk niet meer dan normaal.
Ook naar je aanbetaling kan je dan fluiten.
.
pi_101688379
Aanbetaling is zeker niet nodig. Veel bedrijven eisen wel dat je 1 dag voor levering betaalt, of per pin betaalt (moet je vooraf je bank inseinen).
Whatever...
pi_101688728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat is volgens mij correct. Als je als klant zelf de keuze maakt om niet af te halen/onder rembours, mag er gewoon 100% vooruitbetaling verlangd worden. Of dat via iDeal is, een normale bankoverschrijving, of per postkoets/postduif doet dan niet terzake.
Dat klopt, maar naast dat vele zaken nog steeds alleen iDeal aanbieden (wat dus wel degelijk een probleem oplevert als je erop zou staan, maar gelukkig niemand die dit doet). Daarnaast zie je dat door de prijsstelling, veel zaken je feitelijk dwingen voor iDeal te kiezen (extra bedrag vragen bij betaling onder rembours/creditcard enz.).
pi_101689073
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:07 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat klopt, maar naast dat vele zaken nog steeds alleen iDeal aanbieden (wat dus wel degelijk een probleem oplevert als je erop zou staan, maar gelukkig niemand die dit doet).
Correct, het alleen aanbieden van 100% vooruitbetaling (iDeal of wat dan ook) mag feitelijk niet. Maar dat ligt niet aan iDeal.

quote:
Daarnaast zie je dat door de prijsstelling, veel zaken je feitelijk dwingen voor iDeal te kiezen (extra bedrag vragen bij betaling onder rembours/creditcard enz.).
Dat is wettelijk gezien gewoon normaal. Als je gaat afhalen heb je overigens ook extra kosten, denk aan OV, brandstof en/of parkeergeld.

Overigens kost een iDeal betaling een bedrijf gewoon geld, ze moeten het hebben van de extra stimulans tot een impulsaankoop. Als bedrijf heb je liever gewoon een bankoverschrijving.
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2011 @ 21:22:28 #31
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_101689501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:50 schreef klusfoobje het volgende:
waarom betaal je überhaupt voorruit ? Een goed bedrijf kan prima een factuur sturen bij aflevering.
Zo'n keuken wordt toch normaal op maat gemaakt en ingebouwd? Het lijkt me vrij lastig zoiets terug te halen en weer verkoopbaar te maken als de koper niet betaalt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_101689632
Boter bij de vis is het devies!
Hebben hier 2 jaar geleden met de complete levering door één bedrijf van alle materialen voor keuken, plee, tegels en vloerverwarming ook gedaan. Montage niet vooruit betaald. Ging allemaal prima.
Zelfde bedrijf hebben we pas ook de opdracht voor de badkamer gegeven en wat denk je: één dag na levering van de spullen voor de badkamer was bedrijf failliet... fijn dus dat we pas betaald hebben bij levering en ook de montage niet vooruit betaald hadden en inmiddels een pracht van een badkamer hebben. Aanbetalende klanten zitten nu nog te wachten op hun spullen/montage/oplossing.
Aanbetaling is niet verplicht, vooruitbetaling ook niet, maar zodra de goederen op jouw terrein staan moeten ze uiteraard wel betaald worden.
En staar je niet blind op CBW, dat geeft je je aanbetaling niet terug maar kan tegen betaling een bemiddelende rol spelen mbt het alsnog door een ander bedrijf je keuken te laten leveren tegen vergelijkende voorwaarden maar je aanbetaling ben je meestal (iig grotendeels) kwijt.

Wij betalen nooit iets aan, auto's niet, meubels niet etc en nog nooit problemen gehad, zetten onder alle afspraken en contracten keurig onze handtekening etc. Willen ze persé aan- of vooruitbetaling dan danken we ze hartelijk en gaan een paar deuren verder.
Ik betaal echt niet voor iets wat ik nog niet heb.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101690435
quote:
Algemene voorwaarden zijn uiteraard niet doorgelezen
Hij heeft ze dus wel gehad of in elk geval kunnen lezen!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  woensdag 7 september 2011 @ 21:50:34 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101690937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:41 schreef Essebes het volgende:
Moet de keukenboer van TS wel aangesloten zijn bij het CBW.
Dat soort dingen moet je niet vantevoren moeten betalen, en zeker niet volledig.
Als het een betrouwbare leverancier is dan zal deze ook geen volledige betaling vragen, zelfs een aanbetaling is niet standaard.

Wij hebben onze complete badkamer pas na levering hoeven betalen, en ook degene die hem geplaatst heeft heeft keurig na afronding van de klus de factuur gestuurd.
We hebben dus niets aanbetaald, niet voor de goederen en niet voor de arbeid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101691468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:39 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Hij heeft ze dus wel gehad of in elk geval kunnen lezen!
Dat lees ik er niet in.
.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:06:46 #36
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101691797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Ook naar je aanbetaling kan je dan fluiten.
Als het bedrijf bij CBW aangesloten is niet. Anders wel.
Ook hoi !
  woensdag 7 september 2011 @ 22:16:27 #37
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_101692356
Hier blijkt maar weer hoe weinig mensen begrijpen dat algemene voorwaarden niet heilig zijn.

Het accepteren van algemene voorwaarden wil niet zeggen dat die voorwaarden ook stand houden voor de wet. Er mogen bijvoorbeeld geen onredelijke bepalingen in staan.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.kvk.nl/onderne(...)lgemene-voorwaarden/
Ik wens je een dolfijne dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')