abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101687673
Geen idee of het wel of niet mag.. Maar ik zou het in ieder geval niet doen... Als de keukenzaak failliet gaat, kan je fluiten naar je keuken..... Aanbetaling is natuurlijk niet meer dan normaal.
pi_101688111
quote:
15s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:48 schreef eefje002 het volgende:
Geen idee of het wel of niet mag.. Maar ik zou het in ieder geval niet doen... Als de keukenzaak failliet gaat, kan je fluiten naar je keuken..... Aanbetaling is natuurlijk niet meer dan normaal.
Ook naar je aanbetaling kan je dan fluiten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_101688379
Aanbetaling is zeker niet nodig. Veel bedrijven eisen wel dat je 1 dag voor levering betaalt, of per pin betaalt (moet je vooraf je bank inseinen).
Whatever...
pi_101688728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat is volgens mij correct. Als je als klant zelf de keuze maakt om niet af te halen/onder rembours, mag er gewoon 100% vooruitbetaling verlangd worden. Of dat via iDeal is, een normale bankoverschrijving, of per postkoets/postduif doet dan niet terzake.
Dat klopt, maar naast dat vele zaken nog steeds alleen iDeal aanbieden (wat dus wel degelijk een probleem oplevert als je erop zou staan, maar gelukkig niemand die dit doet). Daarnaast zie je dat door de prijsstelling, veel zaken je feitelijk dwingen voor iDeal te kiezen (extra bedrag vragen bij betaling onder rembours/creditcard enz.).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101689073
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:07 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat klopt, maar naast dat vele zaken nog steeds alleen iDeal aanbieden (wat dus wel degelijk een probleem oplevert als je erop zou staan, maar gelukkig niemand die dit doet).
Correct, het alleen aanbieden van 100% vooruitbetaling (iDeal of wat dan ook) mag feitelijk niet. Maar dat ligt niet aan iDeal.

quote:
Daarnaast zie je dat door de prijsstelling, veel zaken je feitelijk dwingen voor iDeal te kiezen (extra bedrag vragen bij betaling onder rembours/creditcard enz.).
Dat is wettelijk gezien gewoon normaal. Als je gaat afhalen heb je overigens ook extra kosten, denk aan OV, brandstof en/of parkeergeld.

Overigens kost een iDeal betaling een bedrijf gewoon geld, ze moeten het hebben van de extra stimulans tot een impulsaankoop. Als bedrijf heb je liever gewoon een bankoverschrijving.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2011 @ 21:22:28 #31
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_101689501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:50 schreef klusfoobje het volgende:
waarom betaal je überhaupt voorruit ? Een goed bedrijf kan prima een factuur sturen bij aflevering.
Zo'n keuken wordt toch normaal op maat gemaakt en ingebouwd? Het lijkt me vrij lastig zoiets terug te halen en weer verkoopbaar te maken als de koper niet betaalt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_101689632
Boter bij de vis is het devies!
Hebben hier 2 jaar geleden met de complete levering door één bedrijf van alle materialen voor keuken, plee, tegels en vloerverwarming ook gedaan. Montage niet vooruit betaald. Ging allemaal prima.
Zelfde bedrijf hebben we pas ook de opdracht voor de badkamer gegeven en wat denk je: één dag na levering van de spullen voor de badkamer was bedrijf failliet... fijn dus dat we pas betaald hebben bij levering en ook de montage niet vooruit betaald hadden en inmiddels een pracht van een badkamer hebben. Aanbetalende klanten zitten nu nog te wachten op hun spullen/montage/oplossing.
Aanbetaling is niet verplicht, vooruitbetaling ook niet, maar zodra de goederen op jouw terrein staan moeten ze uiteraard wel betaald worden.
En staar je niet blind op CBW, dat geeft je je aanbetaling niet terug maar kan tegen betaling een bemiddelende rol spelen mbt het alsnog door een ander bedrijf je keuken te laten leveren tegen vergelijkende voorwaarden maar je aanbetaling ben je meestal (iig grotendeels) kwijt.

Wij betalen nooit iets aan, auto's niet, meubels niet etc en nog nooit problemen gehad, zetten onder alle afspraken en contracten keurig onze handtekening etc. Willen ze persé aan- of vooruitbetaling dan danken we ze hartelijk en gaan een paar deuren verder.
Ik betaal echt niet voor iets wat ik nog niet heb.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101690435
quote:
Algemene voorwaarden zijn uiteraard niet doorgelezen
Hij heeft ze dus wel gehad of in elk geval kunnen lezen!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  woensdag 7 september 2011 @ 21:50:34 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101690937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:41 schreef Essebes het volgende:
Volgens mij mag dit niet, volgens de voorwaarden van het CBW
Moet de keukenboer van TS wel aangesloten zijn bij het CBW.
Dat soort dingen moet je niet vantevoren moeten betalen, en zeker niet volledig.
Als het een betrouwbare leverancier is dan zal deze ook geen volledige betaling vragen, zelfs een aanbetaling is niet standaard.

Wij hebben onze complete badkamer pas na levering hoeven betalen, en ook degene die hem geplaatst heeft heeft keurig na afronding van de klus de factuur gestuurd.
We hebben dus niets aanbetaald, niet voor de goederen en niet voor de arbeid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101691468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:39 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Hij heeft ze dus wel gehad of in elk geval kunnen lezen!
Dat lees ik er niet in.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:06:46 #36
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_101691797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Ook naar je aanbetaling kan je dan fluiten.
Als het bedrijf bij CBW aangesloten is niet. Anders wel.
Ook hoi !
  woensdag 7 september 2011 @ 22:16:27 #37
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_101692356
Hier blijkt maar weer hoe weinig mensen begrijpen dat algemene voorwaarden niet heilig zijn.

Het accepteren van algemene voorwaarden wil niet zeggen dat die voorwaarden ook stand houden voor de wet. Er mogen bijvoorbeeld geen onredelijke bepalingen in staan.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.kvk.nl/onderne(...)lgemene-voorwaarden/
Ik wens je een dolfijne dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')