quote:Op woensdag 7 september 2011 11:33 schreef blup het volgende:
Maar natuurlijk mag dat.. Net zo goed dat jij niet akkoord hoeft te gaan daarmee.
quote:Op woensdag 7 september 2011 11:33 schreef blup het volgende:
Maar natuurlijk mag dat.. Net zo goed dat jij niet akkoord hoeft te gaan daarmee.
Klopt:quote:Op woensdag 7 september 2011 11:41 schreef Essebes het volgende:
Volgens mij mag dit niet, volgens de voorwaarden van het CBW
Dat maakt voor TS niet uitquote:Op woensdag 7 september 2011 11:56 schreef Gravedigger het volgende:
Ik hoop niet dat jij ook ergens getekend hebt.
Dat wist ik niet...handigquote:Op woensdag 7 september 2011 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
In de wet staat dat consumenten niet verplicht kunnen worden meer dan 50% vooruit te betalen. Daarvan kan in de AV niet worden afgeweken.(bij iDeal gaat dat overigens al mis en daar wordt nu iets voor verzonnen)
En hoe kom jij bij die conclusie?quote:Op woensdag 7 september 2011 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
In de wet staat dat consumenten niet verplicht kunnen worden meer dan 50% vooruit te betalen. Daarvan kan in de AV niet worden afgeweken.(bij iDeal gaat dat overigens al mis en daar wordt nu iets voor verzonnen)
De AV zijn je dus niet voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst overhandigd, begrijp ik dat goed? Dan kan de keukentoko zich er ook niet op beroepen.quote:Op woensdag 7 september 2011 11:50 schreef Coelho het volgende:
Onder aan de getekende offerte van de keukenboer staat dat levering geschiedt onder de algemene voorwaarden die gedeponeerd zijn bij de KvK.
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Onder aan de offerte staat dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn. Dit weet de klant dus voordat hij tekent. Het is dan aan de klant om pas te tekenen als die algemene voorwaarden waarnaar wordt verwezen hem bekend zijn en indien gewenst hiervan ook een kopie is toegevoegd als bijlage bij het contract.
Dat is volgens mij correct. Als je als klant zelf de keuze maakt om niet af te halen/onder rembours, mag er gewoon 100% vooruitbetaling verlangd worden. Of dat via iDeal is, een normale bankoverschrijving, of per postkoets/postduif doet dan niet terzake.quote:Wat betreft I-deal: De meeste internetwinkels bieden ook nog andere betalingsmogelijkheden, waaronder verzending onder rembours en vaak ook afhalen en contant of per pin betalen. Dat er van die andere betalingsmogelijkheden weinig gebruik wordt gemaakt is dan de keuze van de klant.
Neen.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Onder aan de offerte staat dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn. Dit weet de klant dus voordat hij tekent. Het is dan aan de klant om pas te tekenen als die algemene voorwaarden waarnaar wordt verwezen hem bekend zijn en indien gewenst hiervan ook een kopie is toegevoegd als bijlage bij het contract.
Dat is niet helemaal waar. Je moet de consument wel in de gelegenheid gesteld hebben om de algemene voorwaarden door te nemen. Die kleine lettertjes onderaan de offerte zijn daarvoor niet voldoende. Dat geldt alleen niet wanneer de verkoper kan aantonen dat de klant op de hoogte was van de voorwaarden, bijvoorbeeld omdat er eerder een bestelling is gedaan waarbij de algemene voorwaarden wel zijn verstrekt.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:12 schreef Ivo1985 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |