Het onderzoek heeft uitgewezen dat de auto niet van de weg af is geweest. Ze liep dus op de weg. Verder is het dus niet aannemelijk gemaakt dat 'ie haar had kunnen zien. Schuld dus niet bewezen, derhalve geen straf.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De dader had twee keer meer gedronken dan toegestaan; niet voor niets is hij gestraft met een rijontzegging van zes maanden. De voetgangster, een vrouw van 44, liep langs de kant van de weg en was bezig om haar hond uit te laten.
Je hoeft alleen maar dit bericht te lezen en de foto's te bekijken en je hebt eigenlijk antwoord op al je vragen: http://www.maaslandfm.nl/(...)jk-ongeval-lith.html
De vrouw liep langs de kant van de weg. Die was voldoende verlicht, want er zijn meerdere lantaarnpalen op de foto's te zien. Ze kwam de auto tegemoet lopen; de schade aan de auto zit zoals verwacht rechts aan de voorkant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie met alcohol op achter het stuur stapt, is per definitie al schuldig aan rijden onder invloed. En het zou zo moeten zijn dat je verhoogd toerekeningsvatbaar wordt verklaard wanneer je vervolgens een ongeval veroorzaakt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:16 schreef DonJames het volgende:
Nee, dat heeft 'ie niet. Je kan ook een ongeval krijgen wat helemaal niets met de drank te maken heeft. Bovendien, schuld moet worden bewezen, dat is hier kennelijk niet het geval. Enm als de schuld niet vaststaat kan er niet worden gestraft, zo simpel (en rechtvaardig) is het. Ik heb het niet zo op overheden die burgers willekeurig straffen.
Nope. Het is meer de zoveelste post van iemand die ergens geen verstand van heeft maar er wel per sé een mening over moet hebben..
Langs, niet op. En de vrouw woonde zelf aan die weg. Ze stond pal tegenover haar eigen woning. Gezien de aanduiding 'in Lith' en opmerkingen over bebouwd gebied, is de maximumsnelheid daar ongetwijfeld niet hoger dan 60 km/u. Vermoedelijk nog eerder 50 km/u. En zoals op de foto's is te zien, is er voldoende straatverlichting aanwezig.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit op het idee ben gekomen om s'nachts de hond uit te laten op een provinciale weg, met maximumsnelheden van 60 en 80 km/u.
Eens.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie met alcohol op achter het stuur stapt, is per definitie al schuldig aan rijden onder invloed.
Nee. Je hebt schuld of je hebt het niet. Het is een oorzaak-gevolg-redenatie, dus je moet er niet standaard al factoren gaan bijhalen die er mogelijk niets mee te maken hebben. Gewoon even logisch nadenken, graag.quote:En het zou zo moeten zijn dat je verhoogd toerekeningsvatbaar wordt verklaart wanneer je vervolgens een ongeval veroorzaakt.
Nee, dat is het niet. Lees de vergelijking van Monolith nog eens, want die heb je niet begrepen.quote:Dat de man schuld heeft aan het doodrijden van de vrouw, is zo duidelijk als maar kan.
En terecht. Het is niet aangetoond dat het ongeval is veroorzaakt doordat hij alcohol had gedronken.quote:De rechterlijke dwaling hier heeft betrekking op de vraag of de automobilist de vrouw hadden kunnen zien. Een normale, verantwoordelijke (en dus nuchtere) autorijder is in bebouwd gebied altijd extra op zijn hoede, extra alert.
Deze man beweert dat hij de vrouw niet zag aankomen, terwijl ze toch echt in zijn richting liep aan de rechterkant van de weg, dan wel stilstond (zie foto's van de schade aan de auto). Het is verbijsterend dat deze man daarmee wegkomt, omdat hij willens en wetens aan het verkeer deelnam met een verminderd reactievermogen. Dat is totaal niet meegewogen in het oordeel.
Je mag ook van mening zijn dat een Tampax veel lekkerder zit dan een OB-tampon, ondanks dat je geen vrouw bent.quote:Overigens blijf ik mijn mening.
Iedereen die het begrijpt heeft een andere mening. Denk daar eens over na.quote:Het gaat hier niet om 'verstand hebben van', het gaat om rechtsgevoel en om het recht doen aan de situatie.
Weer dat Telegraafargument. Ik ga er niet op in.quote:Drankrijders die mensen doodrijden, moeten hard worden aangepakt. Die familie heeft levenslang, de dader slechts zes maanden rijontzegging.
Die weg heeft, afhankelijk van de locatie, maximumsnelheden van 60 en 80km/u. De weg is niet overal verlicht, en matig verlicht. Als je de uitspraak leest, lees je dat ze op de weg is aangereden, maar dat het niet vast te stellen is of de vrouw plots uit de berm de weg op kwam, waardoor ze te laat werd gezien. (Ze heeft dus inderdaad waarschijnlijk in de (donkere) berm haar hond uitgelaten, waarna ze ineens (om naar haar woning te lopen?) de weg op is gegaan). De VOA heeft vastgesteld dat de vrouw op de weg waargenomen had moeten worden, de vraag is alleen of de vrouw zich de gehele tijd op de weg bevond.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Langs, niet op. En de vrouw woonde zelf aan die weg. Ze stond pal tegenover haar eigen woning. Gezien de aanduiding 'in Lith' en opmerkingen over bebouwd gebied, is de maximumsnelheid daar ongetwijfeld niet hoger dan 60 km/u. Vermoedelijk nog eerder 50 km/u. En zoals op de foto's is te zien, is er voldoende straatverlichting aanwezig.
Alleen is er hier geen sprake van een gevolg, zoals dat er heel vaak niet is bij rijden onder invloed. Gewoon omdat er niemand de weg op loopt, terwijl er ook iemand de weg op kan lopen en een nuchtere bestuurder kan verrassen. Juist daarom is de gevaarzetting door onder invloed te rijden al strafbaar gesteld, en daarvoor is de bestuurder dan ook veroordeeld.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hij zou ook voor de gevolgen van dat dronken achter het stuur stappen moeten worden veroordeeld. Wat volgens mij al vele, vele malen vaker is gebeurd.
Feit blijft dat hij 2 x teveel gedronken had en dat dat aantoonbaar je reactievermogen flink verlaagd. En daarmee had het ongeluk misschien wel voorkomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen is er hier geen sprake van een gevolg, zoals dat er heel vaak niet is bij rijden onder invloed. Gewoon omdat er niemand de weg op loopt, terwijl er ook iemand de weg op kan lopen en een nuchtere bestuurder kan verrassen. Juist daarom is de gevaarzetting door onder invloed te rijden al strafbaar gesteld, en daarvoor is de bestuurder dan ook veroordeeld.
Het laatstgenoemde vind ik nogal misplaatst. Ik ben namelijk op feitenonderzoek uitgegaan en heb links naar berichten en foto's geplaatst in dit topic. Een misplaatste, denigrerende opmerking dus.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:27 schreef DonJames het volgende:
Het onderzoek heeft uitgewezen dat de auto niet van de weg af is geweest. Ze liep dus op de weg. Verder is het dus niet aannemelijk gemaakt dat 'ie haar had kunnen zien. Schuld dus niet bewezen, derhalve geen straf.
Als je de feiten wil weten al zou me dat verbazen:
Dit zou zwaar moeten wegen.quote:Echter het enkele feit dat verdachte onder invloed van alcohol verkeerde is naar het oordeel van de rechtbank als zodanig een gevaar verhogende factor. Dit in combinatie met de overige omstandigheden leidt ertoe dat verdachte zich zodanig heeft gedragen dat gevaar op de Mr. van Coothstraat werd veroorzaakt.
Aan deze, nogal irrealistisch klinkende mogelijkheid, wordt veel te veel waarde toegekend. Met dit soort redeneringen kun je elk verkeersongeval wel ompraten van schuld dader naar schuld slachtoffer. Het is droog weer, dus lawaai van regen of storm speelt geen rol. De vrouw kan de auto horen aankomen, dus zo geloofwaardig is het niet dat ze ineens naar achteren is gelopen, de rijbaan op.quote:Niet exact kan worden aangegeven op welke positie zij zich bevond voordat de aanrijding plaatshad en op het moment van de aanrijding. Hij stelt daarop dat het mogelijk is dat het slachtoffer, komende vanuit de berm, achterwaarts enige stappen de rijbaan is opgelopen, kort voordat de auto daar was.
Dat laatste zou sowieso al geen rol moeten spelen. Ieder mens dient gelijk berecht te worden. Er wordt op gewezen dat de dader erg lijdt onder de situatie. Tja, berouw komt altijd na de zonde. En het leed van nabestaanden die hun vrouw, (wellicht) moeder, zus of dochter moeten missen, is veel groter.quote:Als gevolg van de aanrijding is een dodelijk slachtoffer te betreuren. Dat zeer ernstige gevolg heeft veel leed teweeggebracht, ook voor de nabestaanden. Dat leed valt niet werkelijk te compenseren, ook niet door middel van een aan verdachte op te leggen straf. De rechtbank acht een geldboete niet passend, gelet op hetgeen is bewezen verklaard en gelet op de persoon van verdachte.
En daar is dus in dit geval niet van gebleken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feit blijft dat hij 2 x teveel gedronken had en dat dat aantoonbaar je reactievermogen flink verlaagd. En daarmee had het ongeluk misschien wel voorkomen kunnen worden.
De automobilist heeft willens en wetens risicovol gedrag vertoond; dat is in zoveel woorden ook te lezen in de rechterlijke uitspraak.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:35 schreef DonJames het volgende:
En terecht. Het is niet aangetoond dat het ongeval is veroorzaakt doordat hij alcohol had gedronken.
Het is erg genoeg dat deze vaststelling de kwalificatie 'Telegraafargument' meekrijgt. Dat de nabestaanden hun familielid voor altijd moeten missen, is namelijk een feit dat in dit soort situaties (bewust roekeloos gedrag dader) veel zwaarder zou moeten meewegen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:35 schreef DonJames het volgende:
Weer dat Telegraafargument. Ik ga er niet op in.
De man hield zich aan de snelheid ter plekke, want hij reed 45 tot 50 km/u. Die relatief lage snelheid komt ten gunste van zijn reactievermogen, want daardoor had hij meer kans om het slachtoffer te zien en meer tijd om uit te wijken. Desondanks is dat niet gebeurd, wat te denken geeft over zijn redactievermogen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die weg heeft, afhankelijk van de locatie, maximumsnelheden van 60 en 80km/u. De weg is niet overal verlicht, en matig verlicht. Als je de uitspraak leest, lees je dat ze op de weg is aangereden, maar dat het niet vast te stellen is of de vrouw plots uit de berm de weg op kwam, waardoor ze te laat werd gezien. (Ze heeft dus inderdaad waarschijnlijk in de (donkere) berm haar hond uitgelaten, waarna ze ineens (om naar haar woning te lopen?) de weg op is gegaan). De VOA heeft vastgesteld dat de vrouw op de weg waargenomen had moeten worden, de vraag is alleen of de vrouw zich de gehele tijd op de weg bevond.
Mijn rechtsgevoel zegt dat wanneer er redelijkerwijs kan worden veronderstelt dat het drankgebruik een rol heeft gespeeld bij het onderzoek er sprake dient te zijn van vervolging. Dat kan enkel achteraf vastgesteld worden a.h.v. de empirisch gegevens. Het deductische riedeltje aanrijding -> drank gehad -> dood door schuld is wmb inderdaad van Telegraafniveau.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De automobilist heeft willens en wetens risicovol gedrag vertoond; dat is in zoveel woorden ook te lezen in de rechterlijke uitspraak.
[..]
Het is erg genoeg dat deze vaststelling de kwalificatie 'Telegraafargument' meekrijgt. Dat de nabestaanden hun familielid voor altijd moeten missen, is namelijk een feit dat in dit soort situaties (bewust roekeloos gedrag dader) veel zwaarder zou moeten meewegen.
Dat heeft niks met die pauperkrant te maken, maar met het rechtsgevoel. De manier waarop de rechter redeneert ("niet uit te sluiten valt dat de vrouw achterwaarts de weg opliep") grenst aan het hilarische. Een soort uitvlucht. Terwijl het signaal zou moeten zijn dat drankrijders zwaar worden gestraft. En excuses als "ik heb haar niet gezien" van tafel worden geveegd omdat de persoon nu eenmaal zelf met drank op achter het stuur stapt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Stel dat de bestuurder net boven de maximumgrens van alcohol in het verkeer zat. Niet goed te praten, maar dus niet straal lazarus.
Voetganger steekt op een 60/80km weg (Ligt er aan waar hij is aangereden op deze weg) van achter een geparkeerd busje of ander obstakel, en wordt net geraakt door de zijkant van de auto, vliegt een stuk door de lucht, en komt bij zijn val te overlijden.
Op dat moment is de bestuurder terecht veroordeeld voor rijden onder invloed. De verantwoordelijkheid voor het ongeval ligt hier bij de voetganger, omdat die het ongeval veroorzaakt heeft.
Ondanks dat de weblog van de Telegraaf je graag anders doet geloven, is de bestuurder dan dus niet vrij gesproken omdat hij gedronken had.
23:00 Vind ik een behoorlijk normaal tijdstip om de hond de laatste keer voor de nacht uit te laten. Het lijkt er bovendien op dat ter plaatse geen maximumsnelheid van 60 of 80, maar 50 km/u geldt, als ik het vonnis lees althans. Hoeveel glazen rosé zijn dat eigenlijk, bij het vastgestelde promilage?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ooit op het idee ben gekomen om s'nachts de hond uit te laten op een provinciale weg, met maximumsnelheden van 60 en 80 km/u.
Dat is zeer zeker niet de kern. Het is m.i. zelfs een overbodige opmerking.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:55 schreef Elfletterig het volgende:
...
Ik heb het hele epistel gelezen. In de kern gaat het hierom:
Nee. Het gaat hier niet om een kansberekening, maar om oorzaak-gevolg. Als niet vast komt te staan dat de alcohol van invloed was, moet je daar ook niet voor worden veroordeeld.quote:Dit zou zwaar moeten wegen.
Het is niet van belang of het "(on)geloofwaardig" is. Het moet vast komen te staan. En daarin is het OM in elk geval niet geslaagd. Of dat een fout is van het OM kan je eventueel nog over twisten, maar een dwaling van de rechter is het zeer zeker niet.quote:Aan deze, nogal irrealistisch klinkende mogelijkheid, wordt veel te veel waarde toegekend. Met dit soort redeneringen kun je elk verkeersongeval wel ompraten van schuld dader naar schuld slachtoffer. Het is droog weer, dus lawaai van regen of storm speelt geen rol. De vrouw kan de auto horen aankomen, dus zo geloofwaardig is het niet dat ze ineens naar achteren is gelopen, de rijbaan op.
Voor de schuldvraag wordt men gelijk berecht, voor de strafmaat wordt wel gekeken naar de persoon van de dader.quote:Dat laatste zou sowieso al geen rol moeten spelen. Ieder mens dient gelijk berecht te worden. Er wordt op gewezen dat de dader erg lijdt onder de situatie. Tja, berouw komt altijd na de zonde. En het leed van nabestaanden die hun vrouw, (wellicht) moeder, zus of dochter moeten missen, is veel groter.
Wel als niet is aangetoond dat de alcohol een rol heeft gespeeld, begrijp dat nou eens..quote:Alles gelezen en gezien hebbende (dus de feiten kennende) is mijn mening nog steeds hetzelfde: een rechterlijke dwaling. Een drankrijder die iemand doodrijdt moet niet wegkomen met slechts een tijdelijke rijontzegging.
450 ug/l? Dat is ongeveer 0.8 promille. Uitgaande van een volwassen man van een kilo of 90 en dat je 3 uur na je eerste glas gaat rijden is dat een stuk of 8.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
23:00 Vind ik een behoorlijk normaal tijdstip om de hond de laatste keer voor de nacht uit te laten. Het lijkt er bovendien op dat ter plaatse geen maximumsnelheid van 60 of 80, maar 50 km/u geldt, als ik het vonnis lees althans. Hoeveel glazen rosé zijn dat eigenlijk, bij het vastgestelde promilage?
Nee, zo kort door de bocht hoeft ook weer niet. Het zou ook zo kunnen zijn dat de aanrijding aantoonbaar door roekeloos gedrag van een voetganger is veroorzaakt. Maar dan moet zulk gedrag aantoonbaar zijn; de bewijslast moet bij de drankrijder liggen. Die heeft een vrouw doodgereden, niet andersom.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:07 schreef Monolith het volgende:
Mijn rechtsgevoel zegt dat wanneer er redelijkerwijs kan worden veronderstelt dat het drankgebruik een rol heeft gespeeld bij het onderzoek er sprake dient te zijn van vervolging. Dat kan enkel achteraf vastgesteld worden a.h.v. de empirisch gegevens. Het deductische riedeltje aanrijding -> drank gehad -> dood door schuld is wmb inderdaad van Telegraafniveau.
Dat kan je gerust vergeten. Als de overheid je ergens voor wil straffen, zal toch aangetoond moeten worden dat je het gedaan hebt. Wat jij wil is "guilty until proven innocent", en zo werkt ons strafrecht gewoon niet. Gelukkig niet.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, zo kort door de bocht hoeft ook weer niet. Het zou ook zo kunnen zijn dat de aanrijding aantoonbaar door roekeloos gedrag van een voetganger is veroorzaakt. Maar dan moet zulk gedrag aantoonbaar zijn; de bewijslast moet bij de drankrijder liggen. Die heeft een vrouw doodgereden, niet andersom.
Het argument "ik had de voetganger niet gezien" en de kromme redenering van de rechter "niet uit te sluiten valt dat de vrouw achterwaarts de weg op liep" zouden geen redenen mogen zijn om de drankrijder niet te bestraffen voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval.
Alleen wanneer onomstotelijk blijkt dat de voetganger zelf roekeloos is geweest, zou zo'n drankrijder voor dat vergrijp vrijuit moeten gaan,
Het is absurd dat je die opmerking als 'overbodig' wilt afdoen. Het is namelijk bijzonder relevant: de automobilist heeft willens en wetens risico's genomen door met drank op te gaan rijden. Dat zoiets verboden is, is niet zomaar. Alcohol tast het reactie- en waarnemingsvermogen aan. Juist wanneer je je beroept op 'argumenten' als 'ik had de voetganger niet gezien' is het bijzonder relevant dat je op dat moment zo'n 8 glazen alcohol achter de kiezen had.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:17 schreef DonJames het volgende:
Dat is zeer zeker niet de kern. Het is m.i. zelfs een overbodige opmerking.
Nee. Het gaat hier niet om een kansberekening, maar om oorzaak-gevolg. Als niet vast komt te staan dat de alcohol van invloed was, moet je daar ook niet voor worden veroordeeld.
Het enige dat vaststaat, is dat een man met te veel drank op achter het stuur is gekropen, zich ter plekke weliswaar aan de snelheid hield, maar desondanks een vrouw heeft doodgereden. Dat de vrouw achterwaarts de weg op is gelopen, is iets dat 'niet valt uit te sluiten', wat heel wat anders is dan iets dat vaststaat.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:17 schreef DonJames het volgende:
Het is niet van belang of het "(on)geloofwaardig" is. Het moet vast komen te staan. En daarin is het OM in elk geval niet geslaagd. Of dat een fout is van het OM kan je eventueel nog over twisten, maar een dwaling van de rechter is het zeer zeker niet.
De alcohol heeft per definitie een rol gespeeld. Het is algemeen bekend welke effecten alcohol heeft op de handelingssnelheid, het waarnemings- en reactievermogen. De hele crux van de rechterlijke redenering is NIET dat is aangetoond dat de vrouw roekeloos is geweest, maar dat 'niet valt uit te sluiten' dat ze achterwaarts de weg opliep. Dat flinterdunne argument zou dan de drankrijder moeten vrijpleiten. Absurd.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:17 schreef DonJames het volgende:
Wel als niet is aangetoond dat de alcohol een rol heeft gespeeld, begrijp dat nou eens..
Nee, ik wil geen "guilty until proven innocent", dat maak jij ervan. Als de autorijder nuchter was geweest, had ik heel anders over dit onderwerp gedacht. Het is mij te doen om het feit dat die autorijder drank op had en dus willens en wetens risico's heeft genomen. Reactie- en waarnemingsvermogen, etc. Ik heb het geloof ik al wel tien keer gezegd in dit topic.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:32 schreef DonJames het volgende:
Dat kan je gerust vergeten. Als de overheid je ergens voor wil straffen, zal toch aangetoond moeten worden dat je het gedaan hebt. Wat jij wil is "guilty until proven innocent", en zo werkt ons strafrecht gewoon niet. Gelukkig niet.
Punt is dat niet onomstotelijk kan worden aangetoond dat ze niet aangereden zou zijn als de bestuurder nuchter was. Er is niet aangetoond dat het ongeluk überhaupt voorkomen had kunnen worden.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
De alchol heeft per definitie een rol gespeeld. Het is algemeen bekend welke effecten alcohol heeft op de handelingssnelheid, het waarnemings- en reactievermogen. De hele crux van de rechterlijke redenering is NIET dat is aangetoond dat de vrouw roekeloos is geweest, maar dat 'niet valt uit te sluiten' dat ze achterwaarts de weg opliep. Dat flinterdunne argument zou dan de drankrijder moeten vrijpleiten. Absurd.
Iedereen van 18 jaar en ouder en in het bezit van een rijbewijs hoort te weten dat je niet met drank op moet gaan rijden en hoort te weten wat alcohol met je rijvaardigheid doet.
'Niet valt uit te sluiten' dat de autorijder de voetgangster wél had gezien en dat hij wél adequaat en tijdig had kunnen reageren wanneer hij nuchter achter het stuur had gezeten.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:52 schreef PeeJay1980 het volgende:
Punt is dat niet onomstotelijk kan worden aangetoond dat ze niet aangereden zou zijn als de bestuurder nuchter was. Er is niet aangetoond dat het ongeluk überhaupt voorkomen had kunnen worden.
Maar ben blij dat jij het beter ziet dan een rechter, die exact op de hoogte is van de feiten.
In de ideale wereld van het rechts populisme, waar je schuldig bent tot het tegendeel bewezen is, zou dat misschien op gaan. Hier gelukkig niet.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
'Niet valt uit te sluiten' dat de autorijder de voetgangster wél had gezien en dat hij wél adequaat en tijdig had kunnen reageren wanneer hij nuchter achter het stuur had gezeten.
Waarom zouden we aan mijn argument geen waarde toekennen en wél aan de eventuele mogelijkheid dat de vrouw achterwaarts de weg is opgelopen? Dat is toch zo subjectief als de pest? Dat heeft toch niks meer met een objectief, onafhankelijk oordeel te maken?quote:Op woensdag 7 september 2011 10:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In de ideale wereld van het rechts populisme, waar je schuldig bent tot het tegendeel bewezen is, zou dat misschien op gaan. Hier gelukkig niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |