abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102386590
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 21:49 schreef kepler het volgende:

[..]

Podver, ik moet die dingen toch beter in de gaten gaan houden :D Ik heb in principe de goede diploma's, dus ik moet gewoon regelmatig blijven kijken :D
Ach ... deze zijn nog geldig dus je bent er nog op tijd bij :)
Calm down, please!
  maandag 26 september 2011 @ 12:10:29 #202
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102393592
Is dit niet iets voor HRT. Puur voor wat extra aandacht?

Natacha Gachnang

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_102396673
Dan nog eerder Danica Patrick , zij moet denk ik wel mee kunnen komen met het F1 veld, alleen de HRT's zelf doen dat nog niet :')
  maandag 26 september 2011 @ 14:01:10 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102397380
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:39 schreef Meike26 het volgende:
Dan nog eerder Danica Patrick , zij moet denk ik wel mee kunnen komen met het F1 veld, alleen de HRT's zelf doen dat nog niet :')
Valt me sowieso tegen van de nieuwe teams hoe weinig progressie die maken, ik had zeker van Lotus wat meer verwacht dit jaar
pi_102405531
Dat ook zeer zeker ! Wat dat betreft doet HRT het van de 3 teams niet eens zo slecht en had ik persoonlijk juist weer meer van Virgin verwacht. Die Brandson moet toch wel zoiets van de grond kunnen krijgen ?

Herinnerd me aan dat gezegde wat laatst hier voorbij kwam: Formula 1, de snelste manier om het van Miljardair tot Millionair te schoppen :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 september 2011 @ 18:01:38 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102405711
Van Virgin kon je dit jaar niet al te veel verwachten. Branson wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en het CFD-idee van Wirth was goed bedacht, maar in de Formule 1 niet goed genoeg. Volgend jaar moeten ze wel een stapje kunnen maken.

HRT heeft dit jaar imo naar vermogen gepresteerd. Met een opgelapte knakenbak Virgin verslaan is gewoon netjes. De vraag is hoe het met de financiën gaat in 2012.

Team Lotus valt gewoon tegen. Ik had ze al veel dichter in de buurt van het middenveld verwacht, omdat het geld en de goede mensen er zijn. De T128 blijkt in de basis niet snel genoeg te zijn, maar mogelijk is het optreden van Kovalainen in Singapore de opmaat naar meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102406563
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Van Virgin kon je dit jaar niet al te veel verwachten. Branson wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en het CFD-idee van Wirth was goed bedacht, maar in de Formule 1 niet goed genoeg. Volgend jaar moeten ze wel een stapje kunnen maken.

HRT heeft dit jaar imo naar vermogen gepresteerd. Met een opgelapte knakenbak Virgin verslaan is gewoon netjes. De vraag is hoe het met de financiën gaat in 2012.

Team Lotus valt gewoon tegen. Ik had ze al veel dichter in de buurt van het middenveld verwacht, omdat het geld en de goede mensen er zijn. De T128 blijkt in de basis niet snel genoeg te zijn, maar mogelijk is het optreden van Kovalainen in Singapore de opmaat naar meer.
CFD-idee is top maar je moet wel uitgangsdata hebben (en dan het liefst van een zo snel mogelijke configuratie). Puur CFD heeft weinig zin. Zo goed zijn computers inderdaad nou ook weer niet.

MAAR ... aldoende leert men ... voer lang genoeg data aan die super-laptop en er rolt op een gegeven moment vanzelf iets werkends uit :)
Calm down, please!
  maandag 26 september 2011 @ 19:12:09 #208
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102408169
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 00:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach ... deze zijn nog geldig dus je bent er nog op tijd bij :)
Ja, ik heb andere diplomas (Msc in production of composites). Mercedes GP heeft wel wat open staan, maar de website werkt niet helemaal zoals het hoort :D
The line is a dot to you!
pi_102409289
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2011 19:12 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, ik heb andere diplomas (Msc in production of composites). Mercedes GP heeft wel wat open staan, maar de website werkt niet helemaal zoals het hoort :D
Gewoon open sollicitatie sturen. Kijk ook eens bij McLaren Automotive. Die zijn wat meer in opstartende fase en composiet is hun ding :)
Calm down, please!
pi_102419195
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:10 schreef RingBewoner het volgende:
Is dit niet iets voor HRT. Puur voor wat extra aandacht?

[ afbeelding ]

Natacha Gachnang

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zie ik meer in die andere Zwitserse. :)

Simona di Silvestro
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102420175
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_102546825
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:

Team Lotus doet het prima, maar zoals iedereen willen zij en ook het publiek teveel te snel. Je bouwt niet vanuit het niets een competitieve F1 auto, daar gaat ontwikkeling op ontwikkeling overheen. Uiteindelijk kan je dan een goede auto krijgen, maar dan ben je zeker 3 tot 5 jaar verder. Dat gaat Virgin ook nog flink tegenvallen. In principe deugt er niet veel van de huidige auto, dus zullen ze grotendeels helemaal overnieuw in de windtunnel aan de gang moeten. Dan moet je ontwikkelen en blijven door ontwikkelen en dan heb je over 3 tot 5 jaar een wagen die misschien aansluiting heeft met het middenveld.
Lotus ligt prima op schema, als enig nieuwe team.
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:16:37 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102549358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:01 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Team Lotus doet het prima, maar zoals iedereen willen zij en ook het publiek teveel te snel. Je bouwt niet vanuit het niets een competitieve F1 auto, daar gaat ontwikkeling op ontwikkeling overheen. Uiteindelijk kan je dan een goede auto krijgen, maar dan ben je zeker 3 tot 5 jaar verder. Dat gaat Virgin ook nog flink tegenvallen. In principe deugt er niet veel van de huidige auto, dus zullen ze grotendeels helemaal overnieuw in de windtunnel aan de gang moeten. Dan moet je ontwikkelen en blijven door ontwikkelen en dan heb je over 3 tot 5 jaar een wagen die misschien aansluiting heeft met het middenveld.
Lotus ligt prima op schema, als enig nieuwe team.
Ik vind ze het helemaal niet zo goed doen, het eerste jaar kon ik dat wel begrijpen omdat ze betrekkelijk laat het fiat kregen om mee te doen, maar dit jaar met de Renault motor en RBR versnellingsbak had ik toch wat meer verwacht, maar nog geen punt gehaald, dat het veel beter kan heeft RBR toch wel bewezen, hoewel niet helemaal vergelijkbaar :)
pi_102550506
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind ze het helemaal niet zo goed doen, het eerste jaar kon ik dat wel begrijpen omdat ze betrekkelijk laat het fiat kregen om mee te doen, maar dit jaar met de Renault motor en RBR versnellingsbak had ik toch wat meer verwacht, maar nog geen punt gehaald, dat het veel beter kan heeft RBR toch wel bewezen, hoewel niet helemaal vergelijkbaar :)
Maar bij Red Bull is het succes ook opgebouwd. Ook zij hadden niet een goede auto van de ene op de andere dag. Zelfs met Adrian Newey was dit zo. Qua budget en grote weet ik niet of je Red Bull en Team Lotus met elkaar mag vergelijken. De huidige wagen van Lotus mag dan nog geen puntenpakker zijn, maar met een goede doorontwikkeling volgend jaar zullen ze steeds dichterbij komen. Ik denk wel dat ze op de goede weg zijn daar.
Volgens mij is de Renault motor helemaal niet zo goed. De Mercedes en de Ferrari zouden zomaar eens beter kunnen zijn.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:11:33 #215
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:13:19 #216
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_102552718
http://www.gpupdate.net/n(...)met-costa-en-willis/

Is dit dan wat Mercedes nodig heeft? Zou mooi zijn als ze het volgend jaar RBR wat moeilijker kunnen maken...
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:00:37 #217
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102554500
Dat is idd geen slechte zet van Mercedes.
Willis heeft BAR/Honda ook geen windeieren gelegd. Vanaf 2003 was hij ontwerper van de BAR, en kwam het team in de top 5 terecht. 2004 was natuurlijk hun piek. Nadat Honda het stokje overnam en een Japanner in 2007 hun wagen liet ontwerpen ging het weer terug flink bergafwaarts. De man kan dus wel degelijk een leuke wagen ontwerpen.
En wat Da Costa kan doen is weet ook iedereen, de Ferrari's die van zijn handen kwamen zijn ook goed geweest voor overwinningen en kampioenschappen.
Ik zie ze toch alweer een stap dichterbij zetten richting overwinningen :Y
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102556320
quote:
Raikkonen maakt geen vrienden in Frankrijk
30 september 2011

Kimi Raikkonen heeft zo nu en dan aardig wat moeite om zijn Citroën DS3 in het rechte spoor te houden. De Fin, sinds vorig jaar actief als coureur in het World Rally Championship, viel op de openingsdag van de Rally de France op uiterst lullige wijze uit.

Tijdens het opwarmen van de banden op weg naar de start reed de wereldkampioen Fomule 1 van 2007 achterop de auto van Henning Solberg en zat zijn rally er alweer op. Raikkonen wisselt momenten van pure snelheid in het WRC soms af met flinke klappers en zou met het team van Williams in onderhandeling zijn voor een stoeltje in 2012. Het incident in Frankrijk was naar eigen zeggen 'één van die domme acties'.
.. :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:23:33 #219
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102556628
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

.. :')
:D
:)
:{
:') _!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:13:29 #220
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_102626660
Weet iemand hier meer van?

quote:
Singapore Grand Prix race edit

The Singapore Grand Prix race edit video from FOM reveals some interesting comments at Ferrari.

It appears that before the collision between Lewis Hamilton and Felipe Massa, Rob Smedley was goading his driver to “hold Hamilton as much as we can. Destroy his race as much as we can.”

After the contact Hamilton lamented to his team “of course I have a drive-through”. Watch the video via the link above. What a shame none of this was broadcast during the race.
quote:
Was Massa instructed to ruin Hamiltons race?

At the Singapore Grand Prix last week, a furious Felipe Massa was seen confronting Lewis Hamilton for smashing into him during the race, causing Massas right rear tyre to puncture and effectively ruin the race for the Ferrari driver. But did Massa do it on purpose?

Massa and Hamilton were driving flat out in Singapore and suddenly they were too close. Hamilton slammed into the rear of the Ferrari, which resulted in Massa needing a pit stop for a new rear tyre and Hamilton also had to pit to get a news front wing. he later received a drive-through penalty and ended the race in fifth place. Massa finished ninth.

After the race, at the drivers bull-pen, Massa came up to Hamilton, spun him around to face him and gave him a sarcastic thumbs-up, while saying good job, mate. Hamilton responded, saying dont touch me, mate, dont touch me and soon left the area. However, radio communications between Felipe Massa and his race engineer Rob Smedley reveals that Massa was actually instructed to destroy Hamiltons race and do whatever he could in order to achieve that.

After a coolin down period, Massa told reporters: It is important that FIA is looking and penalising him all the time he is going in the car because he cannot think about it.

The Singapore Grand Prix race edit video from Formula One Management(FOM) reveals some interesting comments at Ferrari. Just before the collision between Lewis Hamilton and Felipe Massa, Rob Smedley told Massa to hold Hamilton as much as possible. This is a technique well-known and well-used, and basically means you place the car on the track so its harder for the driver behind to overtake, while not driving as fast as you can through a corner.

On the radio, Rob Smedley reportedly says: Hold Hamilton as much as we can. Destroy his race as much as we can.

Now if this is really what Smedley is saying, this could have catastrophic repercussions for Ferrari, as this is very dangerous and clearly indicates that Ferrari might have a very different agenda than the rest of the teams. So far no one is commenting on the issue
Calm down, please!
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:34:13 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102628198
Uh oh, daar gaan we weer... Niet zo'n hele snuggere opmerking :D :X
pi_102629650
Ik vind die Rob op zich altijd wel een sympathieke vent. Althans zo oogt ie altijd vind ik.

Misschien was het beter geweest als Massa hem vorig jaar gewoon direct de pitstraat in gereden had, uitgestapt was en Rob finaal zn huid vol gescholden had.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:04:57 #223
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102630375
For fucks sake Felipe!
pi_102630569
vosss is de naam,
pi_102630873
quote:
We horen de uitspraak op het moment dat Hamilton tegen de Braziliaan rijdt. Uiteraard wil dit nog niet zeggen dat de uitspraken op dat moment gebeurden want in een highlights-video wordt altijd veel geknipt en geplakt. Zo zoeken beide rijders ogenschijnlijk na het incident op hetzelfde moment de pits op terwijl dat in het echt tijdens de race niet gebeurde.

De kans is echter wel groot dat de uitspraken gedaan werden na het incident, toen Massa op een bepaald moment opnieuw voor Hamilton lag en de Brit hem wou inhalen. Het plaatst alles uiteraard in een nieuwe context en zorgt voor de nodige animo in de aanloop naar de GP van Japan.
Hmz. Even afwachten dus, maargoed, sjiek is het sowieso niet :)
vosss is de naam,
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:11:50 #226
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_102630883
quote:
Nah, verdomd, zeg... :{ Vast niet zo letterlijk bedoeld maar dit gaat vast wel een tik op de vingers opleveren.
Calm down, please!
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:13:22 #227
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_102630978
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Hmz. Even afwachten dus, maargoed, sjiek is het sowieso niet :)
Massa is na het incident toch niet meer bij Hamilton in de buurt geweest?
Calm down, please!
pi_102631259
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Massa is na het incident toch niet meer bij Hamilton in de buurt geweest?
Hoe dacht je dat Lewis anders voor Massa eindigde nadat Lewis ook nog een drivethrough kreeg? ;)
vosss is de naam,
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:26:17 #229
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_102631867
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe dacht je dat Lewis anders voor Massa eindigde nadat Lewis ook nog een drivethrough kreeg? ;)
Ja, dat staat dus verkeerd in m'n geheugen :)
Calm down, please!
pi_102632795
quote:
wat een vet filmpje _O_
pi_102637573
Nu kan er veel gezegd worden over Massa, maar ik blijf me er aan irriteren dat bij heel veel van dit soort schandalen de laatste jaren de naam en persoon Alonso ook weer deel uitmaakt van die schandalen.

Want waarom zou Massa Hamiltons race anders moeten verpesten, behalve voor de kans op extra constructeurspunten voor Ferrari en ook nog eens de WK posities van Alonso en Hamilton ? Massa zelf heeft er in iedergeval niet zo veel baat bij.

Dat van mij zal dan ook wel
complotgeneuzel zijn, maar ik verdenk Alonso er toch steeds meer van als brein achter dit soort debiele schandaaltjes/kwesties.
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:51:37 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102638066
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:31 schreef Meike26 het volgende:

complotgeneuzel zijn,
dit dus ;)
pi_102638195
Oke, fijn om te weten :D Maar ik ga binnenkort wel even serieus op zoek naar de feiten !

Alonso word niet voor niets als een heel intiligent persoon gezien. Hij maakt er alleen misbruik van...

SPOILER
  maandag 3 oktober 2011 @ 01:01:33 #234
343196 RingBewoner
pi_102638292
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:41 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

wat een vet filmpje _O_
Heb één/de maker(s) van dit filmpje "ontmoet" tijdens de GP van België. Op Donderdag voor de pitwalk, kwamen die kerel tegen toen we in Spa zelf waren, vlak voor de pitwalk begon. Raakten in gesprek en hebben afgesloten met een cola en een stevige handdruk. Erg leuk.
pi_102639717
Wat is eigenlijk het probleem? Weer een of andere Brit die vindt dat Hamilton er voorbij gelaten moet worden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102639922
als dit alles is wat er gezegd is is er dus eigenlijk niks aan de hand :P
pi_102640528
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem? Weer een of andere Brit die vindt dat Hamilton er voorbij gelaten moet worden?
Nee, juist het tegenovergestelde.
Calm down, please!
pi_102640724
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:31 schreef Meike26 het volgende:
Nu kan er veel gezegd worden over Massa, maar ik blijf me er aan irriteren dat bij heel veel van dit soort schandalen de laatste jaren de naam en persoon Alonso ook weer deel uitmaakt van die schandalen.

Want waarom zou Massa Hamiltons race anders moeten verpesten, behalve voor de kans op extra constructeurspunten voor Ferrari en ook nog eens de WK posities van Alonso en Hamilton ? Massa zelf heeft er in iedergeval niet zo veel baat bij.

complotgeneuzel zijn, maar ik verdenk Alonso er toch steeds meer van als brein achter dit soort debiele schandaaltjes/kwesties.
Welke kwestie? Welk schandaal?

Je mag toch gewoon je tegenstander zijn race verpesten? Je mag toch als team opereren? Wat is het voor idiote veronderstelling dat Massa Hamilton er voorbij moet laten zodat die Alonso kan gaan bedreigen?
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nee, juist het tegenovergestelde.
Hoezo? Ik heb niet zoveel zin om het hele filmpje te kijken, wat een teringmuziek.
pi_102642023
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je mag toch gewoon je tegenstander zijn race verpesten? Je mag toch als team opereren? Wat is het voor idiote veronderstelling dat Massa Hamilton er voorbij moet laten zodat die Alonso kan gaan bedreigen?

[..]

Hoezo? Ik heb niet zoveel zin om het hele filmpje te kijken, wat een teringmuziek.
De Brit Rob Smedley die Massa vraagt Hamilton's race te verpesten. :)

OT: IMHO gaf Hamilton de bocht terug aan Massa, in plaats van een do-or-die actie. Alleen timede hij het achter Massa de bocht ingaan verkeerd en raakte Massa hierbij. Vanuit dat gezichtspunt gezien een volledig terechte drive-through.

In het licht van bovenstaande complottheorie zou het me niet verbazen als Massa in de bocht even iets inhield waardoor Hamilton verkeerd timede. (Maar is dan nog steeds de fout van Hamilton omdat hij tegen Massa aan reed, al is dat niet chique van Massa).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_102642299
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De Brit Rob Smedley die Massa vraagt Hamilton's race te verpesten. :)
En dat mag niet want als je Hamilton er niet langs laat dan kan hij niet laten zien hoe goed hij kan inhalen?

quote:
OT: IMHO gaf Hamilton de bocht terug aan Massa, in plaats van een do-or-die actie. Alleen timede hij het achter Massa de bocht ingaan verkeerd en raakte Massa hierbij. Vanuit dat gezichtspunt gezien een volledig terechte drive-through.

In het licht van bovenstaande complottheorie zou het me niet verbazen als Massa in de bocht even iets inhield waardoor Hamilton verkeerd timede. (Maar is dan nog steeds de fout van Hamilton omdat hij tegen Massa aan reed, al is dat niet chique van Massa).
Een braketest mag niet, maar daar leek me geen sprake van.
pi_102646921
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 01:01 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heb één/de maker(s) van dit filmpje "ontmoet" tijdens de GP van België. Op Donderdag voor de pitwalk, kwamen die kerel tegen toen we in Spa zelf waren, vlak voor de pitwalk begon. Raakten in gesprek en hebben afgesloten met een cola en een stevige handdruk. Erg leuk.
^O^
pi_102648318
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Goed, dit is niet echt een schandaal te noemen, maar dat Smedley deze order gaf, was niet handig en bovendien zag ik zelf niet echt in wat Massa er aan zou hebben om Hamiltons race te verpesten. Zeker door de achterstand die Massa heeft in het kampioensschap op Hamilton. En Alonso en Hailton daarintegen staan redelijk dicht bij elkaar in kampioensschap en zover mijn theorie klopt, zou Alonso met zijn redelijk sterke race en het verkloten van Hamiltons race aardig uit kunnen lopen in het kampioensschap.

Na Singapore staat het 184 voor Alonso en 168 voor Hamilton. Een uitloop van 2 punten. Maar als Ferrari zijn zin had gekregen en Hamilton was uitgevallen, dan toch een uitloop van 12 punten. En klein beetje koeien uit de sloot slepen:

- 2 jaar geleden de crash van Grosjean ook in Singapore, maar toen werd Briatore als de boosdoener aangewezen
- Spionage schandaal
- En ik vergeet nog een andere belangrijke...

Als coureur mag ik Alonso graag zien rijden. Kan soms knetterhard racen, juist ook in de races dat je het af en toe niet verwacht, omdat hij een minder weekend heeft, boem, dan is hij er ineens.
Maar de man kan niet tegen zijn verlies. Alleen al het handje vorig jaar omdat Petrov hem ophield volgens hem... Samen met de intelligentie waarmee hij geroemd word, is voor mij een reden om tot dit complot(je) te komen.
pi_102648765
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Goed, dit is niet echt een schandaal te noemen, maar dat Smedley deze order gaf, was niet handig en bovendien zag ik zelf niet echt in wat Massa er aan zou hebben om Hamiltons race te verpesten. Zeker door de achterstand die Massa heeft in het kampioensschap op Hamilton. En Alonso en Hailton daarintegen staan redelijk dicht bij elkaar in kampioensschap en zover mijn theorie klopt, zou Alonso met zijn redelijk sterke race en het verkloten van Hamiltons race aardig uit kunnen lopen in het kampioensschap.

Na Singapore staat het 184 voor Alonso en 168 voor Hamilton. Een uitloop van 2 punten. Maar als Ferrari zijn zin had gekregen en Hamilton was uitgevallen, dan toch een uitloop van 12 punten.
Hoezo zijn zin gekregen? Hamilton is een concurrent van Alonso, Massa gaat knechten voor Alonso door Hamilton af te stoppen, prima, helemaal niks mis mee. En dan verpest je Hamiltons race ja, dat mag, daar is helemaal niks mis mee.

Maar dan komt er weer een of andere hysterische Brit die van alles suggereert in een stukje met de kennelijke bedoeling mensen te overtuigen dat het onsportief was wat Massa deed. Want het kan natuurlijk niet aan Hamilton liggen dat hij wéér een teleurstellende race reed.

quote:
Maar de man kan niet tegen zijn verlies.
Allicht niet, dat geldt voor de meeste kampioenen.

quote:
Alleen al het handje vorig jaar omdat Petrov hem ophield volgens hem... Samen met de intelligentie waarmee hij geroemd word, is voor mij een reden om tot dit complot(je) te komen.
Ik heb ook iets opgegevangen over dat handje en dat om een specifieke manouevre was, maar dat gaat dan meteen weer zijn eigen leven leiden.
pi_102649032
Daarom noemen ze het dus een complot ;):D

Wat je stelt is juist ! Alsonso is een kampioen met kampioensmentaliteit, dat ga ik ook zeker niet ontkennen. Er is voor hem maar 1 plaats mogelijk en dat is de 1e en zolang die in zicht is, doet hij er veel aan om die te bereiken. Dat is voor Alonso dan weer zijn methode door berekenend te rijden en elke keer weer punten pakken met een auto die moeilijk races kan winnen. Wat dat betreft doet ie het echt wel goed.
Verstappen was der mate ook een coureur met kampioensaspiraties, maar dan met een nog slechtere auto...hij kon goed inhalen en risico's nemen na hij ook zeker. Ja dan ga je er naast en staat hij weer in het grind.... er is weer een mop geboren. Ik prees ook de vechtersmentaliteit van Jos en bijvoorbeeld ook die van Kubica, prachtig om te zien.

Alleen het is in mijn ogen wel apart dat bij deze schandalen de naam Alonso ook van de partij is... Aan d eene kant, moeten we inderdaad juist blij zijn. Want wie mist Irvine niet, of Villeneuve ? Het oude F1 met charisma en vuile spelletjes. Als ik al goed zit met mijn complot, dan kan ik ipv boos zijn, ook juist super blij dat er tenminste nog 1 coureur is die de ballen heeft dit soort ongein te flikken :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:57:37 #245
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102649796
Okee... :?
pi_102650030
er is helemaal geen complot of schandaal :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:08:24 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102650147
Ik snap al die ophef ook niet een engineer vertelt zijn coureur gewoon om een ander met een snellere auto koste wat het kost achter hem te houden, daar is toch niets mis mee?
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:09:36 #248
343196 RingBewoner
pi_102650193
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Tarado het volgende:
Ik snap al die ophef ook niet een engineer vertelt zijn coureur gewoon om een ander met een snellere auto koste wat het kost achter hem te houden, daar is toch niets mis mee?
Dit dus. Ophef om niks. Massa had toch al aangegeven dit achter zich te willen laten.
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:33:39 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102652819
What a load of rubbish…
October 3, 2011 by joesaward
quote:
Stories that Ferrari ordered Felipe Massa to “destroy” Lewis Hamilton’s race in Singapore are a classic example of modern Internet journalism gone bananas. The stories are based on a radio message from Massa’s engineer Rob Smedley which was not included in the live television broadcast, in which the English engineer told Massa to “Hold Hamilton as much as we can. Destroy his race as much as we can”.

The circumstances, one should remember, were as follows: Hamilton started the race at a disadvantage because the FIA had decided that he should not be given an extra tyre, despite having had a puncture in qualifying. He was then boxed in at the start by Mark Webber and had to lift off and so dropped from fourth on the grid to eighth. He recovered to sixth in the early laps, passing the two Mercedes and closing in on Massa. The two men then ran together with Hamilton keen to get ahead and make more progress and thus close the gap to the people ahead.

The implication of Smedley’s remark is very clear. Hamilton was in a faster car and Massa had much to gain from a strategic point of view by holding him behind until the pitstops. This would mean that Massa should come out ahead and thus Hamilton’s charge back to the front would be frustrated. The two men pitted at the same moment and on the first lap out of the pits tangled with Hamilton running into the back of Massa. This left Lewis with a damaged nose and Massa with a rear puncture.

The Ferrari radio call has been taken out of context and extrapolated into being a call for Massa to cause the collision. This is poor reporting and deeply unfair to Ferrari. The clash, which was blamed on Hamilton by the FIA Stewards, was a fairly normal racing incident with Lewis being to blame if anyone was. It was certainly not something worthy of stories that suggest that Massa might have done anything deliberately. His anger at the accident is a clear indication that he did not intend anything to happen, so the story is a complete work of fiction.

After the incident Hamilton pitted again (going on for an extra lap with his damaged nose) and was then given a penalty as well, which dropped him down the order. Massa had to do most of a lap on the damaged tyre and lost a lot of time and dropped to the back of the field, which meant that he was then stuck in traffic for most of the event. He was less than happy about this and later expressed his discontent to Hamilton during a TV interview. This clearly annoyed Hamilton, but he restrained himself from any reaction and walked away.

The incident has led to the somewhat predictable stories suggesting that Hamilton is too aggressive in his driving. I do not believe that for one minute. He seems like a driver who is frustrated with his machinery and doing everything he can to get a good result. In such circumstances drivers make mistakes, but it is not in their nature to sit calmly behind others. Nor do I believe it is a question of bad management. Lewis seems to be fairly composed most of the time and suggestions that he somehow needs calming down seem to come largely from people who have no idea what they are talking about.

“I don’t think Lewis is here seeking to make enemies but a car in front of him is a car he has to get around and you don’t overtake a car without some risk,” said team boss Martin Whitmarsh. “The car in front of him at that moment – it doesn’t matter who it is – is the enemy of the moment. Lewis will be upset, but he is a resilient individual. He chose to walk away from a skirmish that could have been.”

Massa was aggrieved because he felt his race had been destroyed by Hamilton’s mistake.

“There is no point in me hiding the disappointment and anger I feel at the end of a race that could have been a very different result,” he said. “The damage following contact with Hamilton penalised me a lot because I lost so much time in the early stages when the traffic was still very heavy. After the race I tried to talk to him, to clear the air, but he walked away without even answering, so I told him what I thought when we found ourselves in the interview area.”
http://joesaward.wordpress.com/2011/10/03/what-a-load-of-rubbish/
pi_102653971
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:33 schreef Tarado het volgende:
What a load of rubbish…
October 3, 2011 by joesaward

[..]

http://joesaward.wordpress.com/2011/10/03/what-a-load-of-rubbish/
quote:
“There is no point in me hiding the disappointment and anger I feel at the end of a race that could have been a very different result,” he said. “The damage following contact with Hamilton penalised me a lot because I lost so much time in the early stages when the traffic was still very heavy. After the race I tried to talk to him, to clear the air, but he walked away without even answering, so I told him what I thought when we found ourselves in the interview area.”
Maar dat is wel heel eerlijk en precies zoals het gegaan is :')

1) Het wordt uit z'n verband gerukt
2) Massa zou niet zomaar tegen Hamilton opbotsen maar
3) Massa wordt wel als het pispaaltje van Ferrari gebruikt (om Alonso beter uit de verf te doen komen) en
4) Massa heeft natuurlijk wel een grudge tegen Hamilton (anders was Massa nu ook WK).
5) Smedley buit dat uit om Massa op te jutten maar
6) gebruikt de verkeerde woorden op een heel verkeerd punt.
7) Vervolgens doet Massa nog effe geïrriteerd tijdens één van Ham's interviews waar Hamilton in mijn ogen gepast op reageert.

Je bent met sport bezig om zelf of als team het beste naar boven te halen, niet om doelbewust de sport voor anderen te verneuken.

Smedley moet -kort gezegd- dus wat beter op z'n woorden letten en zich wat sportiever uiten.
Ik denk dat dat het meest negatieve is wat Ferrari feitelijk te verwijten valt in deze.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')