Als het moment van opjutten was voordat Hamilton Massa raakte had het niets met Alonso te maken maar ging het om zijn eigen positie.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is wel heel eerlijk en precies zoals het gegaan is
1) Het wordt uit z'n verband gerukt
2) Massa zou niet zomaar tegen Hamilton opbotsen maar
3) Massa wordt wel als het pispaaltje van Ferrari gebruikt (om Alonso beter uit de verf te doen komen) en
4) Massa heeft natuurlijk wel een grudge tegen Hamilton (anders was Massa nu ook WK).
5) Smedley buit dat uit om Massa op te jutten maar
6) gebruikt de verkeerde woorden op een heel verkeerd punt.
7) Vervolgens doet Massa nog effe geïrriteerd tijdens één van Ham's interviews waar Hamilton in mijn ogen gepast op reageert.
Je bent met sport bezig om zelf of als team het beste naar boven te halen, niet om doelbewust de sport voor anderen te verneuken.
Smedley moet -kort gezegd- dus wat beter op z'n woorden letten en zich wat sportiever uiten.
Ik denk dat dat het meest negatieve is wat Ferrari feitelijk te verwijten valt in deze.
Nou ... ik denk dat Ecclestone en Todt niet echt blij zijn met dit soort voetbal-mentaliteit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:06 schreef Tarado het volgende:
De woordkeuze van Smedley vind ik ook niet gepast maar het is niet verboden
Zijn beste zin blijft; "Alonso Fernando is faster than you"quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... ik denk dat Ecclestone en Todt niet echt blij zijn met dit soort voetbal-mentaliteit.
Als de sport het neusje van de zalm is zijn de mensen en hun gedrag dat natuurlijk ook, anders wordt het lastig te verkopen
Teamorders, ze mogen weer. In Singapore hebben we dat nog gezien bij Force India waar Sutil de snellere Di Resta voorbij liet, waardoor Di Resta zesde kon worden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn beste zin blijft; "Alonso is faster than you"
wat had je dan te melden?quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:29 schreef RingBewoner het volgende:
F1today censureerd ook als een gek. Mijn reactie is inmiddels 2 keer verwijdert omdat ik kritiek uit op de redactie. Echt té kansloos
quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Tarado het volgende:
Ik snap al die ophef ook niet een engineer vertelt zijn coureur gewoon om een ander met een snellere auto koste wat het kost achter hem te houden, daar is toch niets mis mee?
quote:“The team are also working towards being at their best so together we can destroy the field.
http://www.f1today.nl/201(...)mattias-ekstrom.htmlquote:
Het is nog een karig stukjequote:Op maandag 3 oktober 2011 20:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/201(...)mattias-ekstrom.html
Dit artikel stond gistermiddag met een enorme spelfout om 15:33 online en een korte tekst. Die tekst werd afgesloten met "ZO MEER". Om uurtje of 22 was er nog niks toegevoegd. Opmerkingen daarover zijn inmiddels 3 keer verwijdert.
Juist, het is een storm in een glas water. Het is een race, geen kinderfeestje, als het beter is voor je strategie om iemand anders zijn race te bemoeilijken dan is dat gewoon toegestaan. Dan is het aan diegene om er (zonder brokken) voorbij te komen. En boeiend wat voor woorden daarbij gebruikt worden, destroy his race klinkt gewoon lekker om over de radio tegen je coureur te roepen en maakt meteen duidelijk dat het belangrijk is.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo zijn zin gekregen? Hamilton is een concurrent van Alonso, Massa gaat knechten voor Alonso door Hamilton af te stoppen, prima, helemaal niks mis mee. En dan verpest je Hamiltons race ja, dat mag, daar is helemaal niks mis mee.
Maar dan komt er weer een of andere hysterische Brit die van alles suggereert in een stukje met de kennelijke bedoeling mensen te overtuigen dat het onsportief was wat Massa deed. Want het kan natuurlijk niet aan Hamilton liggen dat hij wéér een teleurstellende race reed.
Beelden:quote:Slachtoffer ongeval circuit Zolder overleden
De Nederlandse man die zondag aangereden werd in de pitlane van Circuit Zolder is gisterenavond aan zijn verwondingen overleden. Dat meldt Circuit Zolder. "Het ongeval heeft ons diep geraakt en noopt ons tot bescheidenheid. We willen ons medeleven uitdrukken aan familie en vrienden van de betrokkene", laat de organisatie weten. Het ongeval gebeurde zondag toen een deelnemer van het Belcar-kampioenschap door remproblemen niet op tijd kon remmen. Hij reed met z'n ferrari twee personen aan.
Pff, ook heftig voor die coureur, kan er niks aan doenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Niet echt F1 gerelateerd, maar wel in de buurt op een circuit:
[..]
Beelden:
http://www.tvl.be/nl/2011(...)it-zolder-overleden/
Ferrari, hequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Niet echt F1 gerelateerd, maar wel in de buurt op een circuit:
[..]
Beelden:
http://www.tvl.be/nl/2011(...)it-zolder-overleden/
Ik bedoelde idd de mensen om Hamilton heen en ik ben het dus ook helemaal met je eens. En de amusementwaarde word wel hoger maar het feit dat andere coureurs er 'slachtoffer' van worden is wat me tegenstaat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Door wie wordt ie dan in bescherming genomen dan, behalve Whitmarch en Kovalainen. ja de BBC met hun verslaggeving. Maar dat is puur chauvinistisch, maar dat doet elke nationale zender. Stoor je je er aan, moet je niet meer kijken naar die zender, ik persoonlijk vind het dan wel weer lachwekkend hoe ene Eddie Jordan elke achterlijke manoeuvre probeert recht te lullen ook al was die actie zo krom als een fietsenvelg van een 185kg wegende Amerikaanse.
De meeste van de coureurs moeten zijn rijgedrag niet meer hebben, vandaar ook de GPDA/Whiting meeting komend weekend, waar die waarschijnlijk met een zachte stem word aangesproken dat het foei is om zo te rijden.
En enige waar je de FIA bv. op kunt betrappen is met het smijten van waarschuwingen ipv straffen. Al heeft Lewis die ook al geregeld terecht gehad, maar zeker ook onterecht niet gehad.
Ik vind het anders wel weer vermakelijk als Lewis nogmaals een drive-trough krijgt, en dan de boordradio weer aankomt met bijbehorende beelden: ''Why? What did I do?''
Hij is een Diva geworden, de Lindsey Lohan van de F1.
Maar dat ligt niet aan hem, althans niet aan hem alleen. Dat ligt aan de personen rondom hem, zoals diezelfde Whitmarch weer, misschiens ook de chauvinisten van de BBC. Maar ook zijn management tegenwoordig, want eigenlijk had hij Papie niet moeten laten gaan, die kon hem nog wel intomen want hij was er overal bij. Z'n huidig management laat hem aan zijn lot over, en dat merk je ook op de baan.
Hij is een goede snelle coureur, dat in onbetwist, maar de racer is er dit jaar een beetje uit.
Maar Lewis kan dat allemaal verhelpen, als hij de hand in eigen boezem steekt.
Ik zeik niet graag over de manier van rijden of reageren van een coureur, ik lach er liever mee. Zie er liever het positieve van in. Maar dit ligt me toch wel een tijdje op de maag
Dit gaat wel heel ver, zeker niet zijn beste seizoen hoewel hij goed begon maar je moet niet overdrijvenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:56 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Dit seizoen lijkt Lewis wel een rookie, een rookie die zijn laatste seizoen zou rijden als hij niet Hamilton heette...
Én met de mantel der liefde bedekt. Want Hamilton is de grootste melkkoe van de F1.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:36 schreef kepler het volgende:
Wat Lewis doet is meestal net op het randje, en soms er overheen. Dat maakt het voor de FIA ook moeilijk om te straffen. Hij gaat vaak tot de grens en is ook nog eens een ex-wk bij een topteam, wat dan ook weer zorgt dat elke actie uitgebreid wordt uitgemeten.
Waar blijft die straf dan, en wanneer wordt iets streng bekeken? Ik zie juist een voorkeursbehandeling.quote:De waarschuwingen zijn juist goed, want die tellen uiteindelijk bij elkaar op. Als hij te vaak iets doet wat op het randje is dan krijgt hij daar uiteindelijk straf voor (of worden zijn toekomstige acties wat strenger bekeken).
Wat is een gewoon race-incident? Het zijn allemaal incidenten en ze gebeuren in een race (of in de kwalificatie, of in uitloopronde zelfs). Dat is zo'n nietszeggende term. Soms is er een incident waarbij geen schuldige is aan te wijzen, maar een avoidable collision is avoidable, en als je nalaat het te avoiden dan zit je fout.quote:Je wil namelijk ook niet dat dadelijk elke coureur voor elk incident bestraft wordt. Veel incidenten zijn namelijk gewoon race-incidenten.
Maar hij reed andermans band lek.quote:Die laatste actie van Hamilton valt wmb daar ook gewoon onder, maar door zijn eerdere acties kreeg hij hier (terecht) straf voor. Dit soort acties komen namelijk wel vaker voor, en als de coureur zijn eigen vleuger eraf rijdt wordt dat gezien als genoeg straf.
Tot nu toe leert hij niet, dus het lijkt mij wel tijd voor een schorsing.quote:Maar Hamilton moet zeker wat beter nadenken over zijn acties, hopelijk komen ze eruit dit weekend
Je overdrijft volgens mij, maar het klopt dat de regels strenger zijn, dat komt ook omdat de doodsangst een stuk minder is en de coureurs daardoor meer durven en ook minder eigen mores onder de coureurs zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kijk al ruim 30 jaar Formule 1 en misschien beeld ik het me in, maar de coureurs van tegenwoordig zijn (een enkele uitzondering daargelaten) een stuk softer dan 20 jaar geleden. En de straffen die uitgedeeld worden zijn daar (imho) een afspiegeling van. En dat terwijl de veiligheid van de coureurs in de afgelopen jaren dusdanig is verbeterd dat het effect van een crash minder groot is.
Ik kan me geen seizoen herinneren waarbij Ayrton Senna niet meermalen met andere coureurs in botsing kwam omdat hij die ander perse wilde inhalen. In die tijd was hier ook wel commentaar op, maar niet zoveel als nu over Hamilton. Er was toen nooit een rijdersmeeting om het gedrag van Senna te bespreken en sterker nog, die acties werden (bijna) nooit bestraft. Zelfs de opzettelijke aanrijding met Prost in 1990 niet.
Er schiet me eentje te binnen, waarvoor hij flink is gestraft en waarvoor hij zich heeft verontschuldigd. Toen liep hij niet te klagen dat ze hem moesten hebben en hij niks fout had gedaan.quote:En ook Schumacher heeft zo zijn momenten.
Nee, racen is geen contactsport, intimidatie hoort er ook niet bij en nadenen wel. Dezelfde regels voor iedereen hoort ook bij racen.quote:Ik ben blij met een coureur als Hamilton, want hij probeert als een van de weinigen elke keer te racen.
Nee, omdat hij doet alsof inhalen niet moeilijk mag zijn.quote:En dat het af en toe fout gaat hoort bij de sport. Het lijkt erop dat Hamilton onder een vergrootglas gelegd wordt, en andere coureurs niet. Bij Hamilton komt het gewoon vaker voor (net zoals in het verleden met Senna) omdat hij meer inhaalt (of wil inhalen) dan een ander.
Omdat het het lievelingetje van pers en publiek is misschien, hij kwam daar in ieder geval goed weg. Dat neemt niet weg dat de actie op Maldonado nog een stuk doldriester was. Tegen Massa in de laatste bocht in dinges moch ook gewoon echt niet, maar ja, als je hem dan gewoon straft dan krijg je iedereeen weer over je heen dat zo'n 'mooi' moment niet mag en dat je weer Hamilton moet hebben.quote:Want Hamiltons actie op Massa in Singapore was niet erger dan die van Schumacher op Perez, of Buemi op Heidfeld in Spa. Nog sterker, zijn actie op Maldonado in Monaco was niet anders dan die op Schumacher in dezelfde race. Alleen weet de ene coureur (Schumacher) daar mee om te gaan en de andere (Maldonado) niet. Is het dan de schuld van Hamilton dat het fout gaat? Waarom wordt hij dan niet bestraft voor de (gelukte) actie op Schumacher als het een verkeerde inhaalactie betreft.
Inhalen zegt het al, je moet er voorbij, als je dat niet haalt dan moet je de ruimte laten. Hamilton zet de neus voorbij de achteras, en hoopt dan dat de ander hem er voorbij laat om een crash te vermijden. Daarom raakt hij ze ook midscheeps. Daar kan die ander dan helemaal niks meer aan doen, en als hij het dan een keer wel ziet aankomen dan kan hij alleeen nog besluiten dat het veiliger is om hem er maar langs te laten.quote:Sowieso snap ik sommige regels van tegenwoordig niet helemaal. Waarom zit er verschil in het binnendoor inhalen (waar de aanvaller blijkbaar altijd de schuldige is bij een crash, voorbeeld Hamilton versus Maldonado) en het buitenom inhalen (waar de verdediger de schuld krijgt bij een crash (zoals met Buemi en Heidfeld). In beide voorbeelden keek de verdediger niet goed uit en heeft in mijn ogen schuld, omdat hij tegen de ander aan rijdt.
Als iedereen zich zo misdraagt als Hamilton hou je geen F1 race over.quote:Kortom, ik vind dat de strengere regels en de zeurende coureurs de huidige F1 niet ten goede komen.
Mwah, dat vind ik ook wel weer meevallen. Beide acties waren mooi om te zien, en ze wisten wat ze aan het doen waren (alle coureurs aanwezig). Maar dan moet er ook wat makkelijker gekeken worden naar de aanvallers.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:40 schreef Waffle het volgende:
Toch vind ik dat er ook wel eens naar de verdedigers gekeken mag worden. Dat tussen Schumacher en Hamilton op Monza was geniaal om te zien, maar Schumacher ging soms wel te ver. Hetzelfde met Alonso en Vettel op Monza. Waarbij Vettel het gras op geduwd werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |