Opzich best netjes !quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:05 schreef refro het volgende:
Nieuw huis nieuwe kast. Er hing een standaard jaren tachtig stoppenkast met 2 aardleks en een paar extra groepen in een los kastje. Met hulp van mijn vader er dit van gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet de oude telefoon lijn nog netjes wegwerken, alles gaat sinds vorige week via glasvezel. Ik moet aan de rechterkant er nog netjes een aardblokje tussen zetten. En het plafondje moet netjes op maat gemaakt worden voor de nieuwe kast.
De linker leiding koker is uitsluitend netwerk de recht alle voedingskabels voor de adapters, Helaas was er geen plaats om erlangs nog een contactdoos te monteren dus die moet ik ook nog ergens kwijt, net als een extra stopcontact.
Poeh, daar staat flink wat apparatuur te brommen ! Ik zie al twee Synolygy nas'sen, een xpediabox (?), een router (?) en dat ding op de bovenste plank kan ik niet helemaal plaatsenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
[ afbeelding ]
Was toch bezig in dit topic om wat dingen uit te zoeken en voor te bereiden voor de toekomst
Verbeterpuntjes genoeg:
- groepen indeling voor buiten stroom
- kabels rechtsonder (ziggo kabel) netter wegwerken
- stroom bovenin beter organiseren
Maargoed, heb m'n apparaatjes allemaal een eigen plankje gegeven en de kabeltjes enigszins netjes aangesloten en weggebonden
Wlke kabels? Die glimmende dingen boven en onder de mespatronen zijn vernikkelde koperen strippen die als geleider dienst doen. Als ik schatten moet zijn het strippen van 20mm x 5mm. Dat is toch al 100mm2quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:46 schreef densmee het volgende:
[..]
heb je geen duidelijke foto van die meszekeringen, en is 250 ampere over die kabels niet een beetje teveel van het goede
Die kunnen best een uurtje zonder spanning hoor. En anders leg je even een los verlengsnoertje naar een groep die nog wel aanstaat.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:56 schreef Vinniiee het volgende:
Blijkt dat de schuur op de groep van de keuken zit, waar 1 vriezer en 1 koel/vries combi op aangesloten zijn
Cisco modem van Ziggo, bovenin een routertje (Asus diamond dingetje), 1gbit switch en de 1 na bovenste plank is classifiedquote:Op zondag 29 juli 2012 13:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, daar staat flink wat apparatuur te brommen ! Ik zie al twee Synolygy nas'sen, een xpediabox (?), een router (?) en dat ding op de bovenste plank kan ik niet helemaal plaatsen![]()
Er is wel ruimte voor wat verbetering zie ik
Hadden wij ook. Kwamen we achter toen m'n moeder met haar camper bij ons op de oprit stond. Had natuurlijk de stekker in de garage gestoken (voor de koelkast). En op zondag, wij zetten de waterkoker aan en poef. Stroom weg. Stop omgeslagen. Nu gebeurde dat wel vaker (tja, in de jaren '60 hadden ze nog niet zoveel spul...). Dus weer aangezet. En weer gebeurde het. Toen bleek dat de garage bij de keuken op zat... En een deel van de bijkeuken. En ik geloof ook een deel van de zolder. Gelukkig had de oven wel een eigen groep....quote:Op zondag 29 juli 2012 15:56 schreef Vinniiee het volgende:
Even geen piccie van de meterkast, wel een opmerking.
Bij ons thuis is er later in de schuur elektra aangelegd. De lamp was kapot dus ik wilde een vervangende tl-balk monteren en aansluiten. Moet natuurlijk eerst de spanning eraf. Blijkt dat de schuur op de groep van de keuken zit, waar 1 vriezer en 1 koel/vries combi op aangesloten zijn
Dat moet als ik op mezelf ga echt anders
Interessantquote:Op woensdag 9 november 2011 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das niet zo moeilijk
http://www.bwired.nl/How_rfxcom.asp
hf
Ziet er inderdaad netjes uit, alleen een opmerking nog, op de onderste rij zit een automaat teveel!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Interessant
Ik heb een moderne meterkast en (nog) opgeruimd:
[ afbeelding ]
De automaat rechts onderin is een kookgroep, en die telt voor één als het goed is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:52 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad netjes uit, alleen een opmerking nog, op de onderste rij zit een automaat teveel!
Volgens de voorschriften mogen er maar 4 eindgroepen achter een aardlekschakelaar, kan in de toekomst problemen gaan geven door dat de som van 30mA met 5 automaten sneller is bereikt en dan de automaat regelmatig afschakelt.
Ik dat geval is het in orde, als ook de twee automaten van de kookgroep aan elkaar gekoppeld zijn en als èèn automaat uitschakelenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De automaat rechts onderin is een kookgroep, en die telt voor één als het goed is.
Dat is hem. Het zou ook raar zijn dat een woning uit 2006 door de keuring komt met een foutieve installatie.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ik dat geval is het in orde, als ook de twee automaten van de kookgroep aan elkaar gekoppeld zijn en als èèn automaat uitschakelen
[ afbeelding ]
ach ja je hebt niks te klagen wij hebben maar 3 groepen, waaronder de halve benedenverdieping plus werkplaats op 1 groep zit, helft woonkamer groep 2, boven groep 3.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hadden wij ook. Kwamen we achter toen m'n moeder met haar camper bij ons op de oprit stond. Had natuurlijk de stekker in de garage gestoken (voor de koelkast). En op zondag, wij zetten de waterkoker aan en poef. Stroom weg. Stop omgeslagen. Nu gebeurde dat wel vaker (tja, in de jaren '60 hadden ze nog niet zoveel spul...). Dus weer aangezet. En weer gebeurde het. Toen bleek dat de garage bij de keuken op zat... En een deel van de bijkeuken. En ik geloof ook een deel van de zolder. Gelukkig had de oven wel een eigen groep....
Nou,daar zou je nog raar van opkijken, verleden week werd hier nog een meterkast geplaatst met 3 fasen, twee4 polige aardlekschakelaars, maar geen hoofdschakelaar en ook een woning gebouwd in 2006quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is hem. Het zou ook raar zijn dat een woning uit 2006 door de keuring komt met een foutieve installatie.
Ziet er gelikt uitquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:48 schreef S95Sedan het volgende:
Mijn huidige meterkast, zit nog wat werk aan aangezien er nog een aantal wcd bij moeten rechts. Per kamer ingedeeld coax/netwerk.
[ afbeelding ]
En de keurende instantie zag dat over het hoofd?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:27 schreef exlurker het volgende:
[..]
Nou,daar zou je nog raar van opkijken, verleden week werd hier nog een meterkast geplaatst met 3 fasen, twee4 polige aardlekschakelaars, maar geen hoofdschakelaar en ook een woning gebouwd in 2006
Waarom zit er op de CAI een 6 voudige splitter als er maar 3 kabels uitgaan? Dat zorgt voor onnodige verzwakking van het signaal. Bovendien zijn de open uitgangen ook niet afgesloten met een 75Ohm weerstand voorzover ik kan zien op het plaatjequote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:48 schreef S95Sedan het volgende:
Mijn huidige meterkast, zit nog wat werk aan aangezien er nog een aantal wcd bij moeten rechts. Per kamer ingedeeld coax/netwerk.
[ afbeelding ]
Tegenwoordig mag een "erkend" installateur zelf de installatie keuren en krijgt maar eens per jaar controlequote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ziet er gelikt uitVanwaar die 'lus' in de coaxkabels?
[..]
En de keurende instantie zag dat over het hoofd?
Mijn versterker heeft ook geen afsluitweerstanden nodig.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zit er op de CAI een 6 voudige splitter als er maar 3 kabels uitgaan? Dat zorgt voor onnodige verzwakking van het signaal. Bovendien zijn de open uitgangen ook niet afgesloten met een 75Ohm weerstand voorzover ik kan zien op het plaatje
Dit is geen versterker.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:41 schreef ACT-F het volgende:
Mijn versterker heeft ook geen afsluitweerstanden nodig.
O jaquote:
Lus zit er voor speling, mocht er ooit iets verplaatst moeten worden etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ziet er gelikt uitVanwaar die 'lus' in de coaxkabels?
Met oog op verdere aansluitingen, sowieso moet er nog een kabelmodem aan. Van die weerstanden was ik me niet bewust.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zit er op de CAI een 6 voudige splitter als er maar 3 kabels uitgaan? Dat zorgt voor onnodige verzwakking van het signaal. Bovendien zijn de open uitgangen ook niet afgesloten met een 75Ohm weerstand voorzover ik kan zien op het plaatje
AOP blijft eraf, zoals het standaard zat was het veel meer storingsgevoelig met al die koppelstukken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
O jaDan is het niet zo verstandig. Bovendien is er geen AOP gebruikt, daar zijn kabelmaatschappijen niet zo blij mee i.v.m. mogelijke verstoringen op het kabelnetwerk.
Hoe bedoel je storingsgevoelig? Vanwege het feit dat er meer mis kan gaan? Of bedoel je dat het signaal te zwak wordt? Welk type AOP zat erop dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:31 schreef S95Sedan het volgende:
AOP blijft eraf, zoals het standaard zat was het veel meer storingsgevoelig met al die koppelstukken.
Standaard zat deze erop.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe bedoel je storingsgevoelig? Vanwege het feit dat er meer mis kan gaan? Of bedoel je dat het signaal te zwak wordt? Welk type AOP zat erop dan?
De kabelmaatschappij staat op je stoep als er storingen zijn (meegemaakt bij een kennis). De eerste keer blijft het meestal bij een waarschuwing, de tweede keer mag je alle kosten betalen en dat is niet mals.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |