Jij bent echt een kneus he. Als je nou even goed gelezen had, had je kunnen lezen dat de winkelier er niks meer mee doet. Het is niet jengelen maar mijn recht halen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Om de schrijfstijl en omdat
[..]
en je gewoon door blijft jengelen
Je moet bij de winkelier zijn. Als zij van mening zijn dat de schade door jou komt zullen ze dat moeten aantonen. Bewijslast ligt in principe de eerste 6 maanden bij de winkelier.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:58 schreef Amplifier het volgende:
Even een update.
...
Ik wil hier verdere stappen mee ondernemen, maar ik weet niet zo goed hoe. Weet iemand waar ik nu naartoe kan stappen?
Hmm ja dacht ik ook al, maar de winkel negeert mij gewoon. Ze zeggen dat ze er niks aan doen en doen er ook niks aan. Waar kan ik ervoor zorgen dat de winkelier wel naar mij moet luisteren?quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je moet bij de winkelier zijn. Als zij van mening zijn dat de schade door jou komt zullen ze dat moeten aantonen. Bewijslast ligt in principe de eerste 6 maanden bij de winkelier.
bij de winkel zelf. ga stampij maken.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:58 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Hmm ja dacht ik ook al, maar de winkel negeert mij gewoon. Ze zeggen dat ze er niks aan doen en doen er ook niks aan. Waar kan ik ervoor zorgen dat de winkelier wel naar mij moet luisteren?
Dat werkt niet, toen bekend werd dat de winkelier niks deed heb ik gezegd : ja zorg maar dat je wat doet. Ze bleven maar voet bij stuk houden en zeggen dat ze niks meer voor me konden doenquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bij de winkel zelf. ga stampij maken.
Je recht kun je niet halen bij de fabrikant/importeur en ik lees dat je bij de fabrikant/importeur doorjengelt (per mail). Althans als ik je posts goed gelezen heb (quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:55 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Jij bent echt een kneus he. Als je nou even goed gelezen had, had je kunnen lezen dat de winkelier er niks meer mee doet. Het is niet jengelen maar mijn recht halen.
Dan heb ik je post verkeerd opgevat.. Ik dacht dat als de winkelier er niks aan deed dat ik dan naar de fabrikant kon gaan maar dat kan dus ook niet. De enigste optie is dan denk ik teruggaan naar de winkel of ze bellen en meedelen dat ik 6 maanden garantie heb en dat het product ondeuglijk is en dat ik een nieuw shirt of mijn geld terugwil.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Je recht kun je niet halen bij de fabrikant/importeur en ik lees dat je bij de fabrikant/importeur doorjengelt (per mail). Althans als ik je posts goed gelezen heb ().
Nogmaals, je moet bij de winkelier zijn, ook al ontkent hij elke aansprakelijkheid in alle toonaarden.
Je hebt geen 6 maanden garantie maar langer. 6 maanden is de termijn waarbinnen de bewijslast bij de winkelier ligt. Na 6 maanden heb je nog steeds garantie maar ben jij in principe gehouden de gebrekkigheid van het t-shirt aan te tonen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:33 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Dan heb ik je post verkeerd opgevat.. Ik dacht dat als de winkelier er niks aan deed dat ik dan naar de fabrikant kon gaan maar dat kan dus ook niet. De enigste optie is dan denk ik teruggaan naar de winkel of ze bellen en meedelen dat ik 6 maanden garantie heb en dat het product ondeuglijk is en dat ik een nieuw shirt of mijn geld terugwil.
Om te beginnen kun je de winkelier beter schriftelijk uitnodigen de klacht te verhelpen en hem daarbij een termijn stellen. Nodig hem uit een afwijzing ook schriftelijk nader te motiveren.quote:Hoogstwaarschijnlijk zullen ze me weer negeren, zeggen dat het verkeerd gewassen is of door slijtage komt en weer niks willen doen. Wat kan ik dan doen?/Waar kan ik dan een klacht indienen? Nu gaat het me eigenlijk niet zozeer om het geld (tuurlijk is het wel ¤ 65 ) maar het gaat nu om de eerste plaats om het principe en ik wil hier koste wat kost mijn recht krijgen.
Niets.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:33 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk zullen ze me weer negeren, zeggen dat het verkeerd gewassen is of door slijtage komt en weer niks willen doen. Wat kan ik dan doen?
Thnx, dit ga ik maandag meteen doen!quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt geen 6 maanden garantie maar langer. 6 maanden is de termijn waarbinnen de bewijslast bij de winkelier ligt. Na 6 maanden heb je nog steeds garantie maar ben jij in principe gehouden de gebrekkigheid van het t-shirt aan te tonen.
[..]
Om te beginnen kun je de winkelier beter schriftelijk uitnodigen de klacht te verhelpen en hem daarbij een termijn stellen. Nodig hem uit een afwijzing ook schriftelijk nader te motiveren.
Dit is dus onzin.quote:
dan zijn jouw stampijmaakskills niet goed genoeg. heb je niet wat potige vrienden die je mee kunt nemen bij het stampij maken?quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:05 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Dat werkt niet, toen bekend werd dat de winkelier niks deed heb ik gezegd : ja zorg maar dat je wat doet. Ze bleven maar voet bij stuk houden en zeggen dat ze niks meer voor me konden doen
Haha ja genoeg maar mijn nichtje is advocate en ik moest alles naar haar doorsturen. Ze zou een brief opstellen en me helpen. Ben benieuwd wat daar uitkomt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan zijn jouw stampijmaakskills niet goed genoeg. heb je niet wat potige vrienden die je mee kunt nemen bij het stampij maken?
Voordat je, heel Amerikaans, met advocaten gaat smijten, ben je nou al eens terug geweest naar die winkel dan? Gewoon om eens te checken waarom er nog niks gebeurd is? Misschien zijn ze t vergeten, of is de baas ziek, weet jij veel?quote:Op zondag 18 september 2011 23:24 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Haha ja genoeg maar mijn nichtje is advocate en ik moest alles naar haar doorsturen. Ze zou een brief opstellen en me helpen. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Ik heb het shirt opgehaald, ze hadden me opgebeld. De baas had ernaar gekeken zeiden ze maar die zei ook dat het kwam door onzorgvuldig wassen.... Nu doet de winkel er niks aan, en het merk zelf ook niet.quote:Op maandag 19 september 2011 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Voordat je, heel Amerikaans, met advocaten gaat smijten, ben je nou al eens terug geweest naar die winkel dan? Gewoon om eens te checken waarom er nog niks gebeurd is? Misschien zijn ze t vergeten, of is de baas ziek, weet jij veel?
In Amsterdam worden mensen voor goedkoper genaaidquote:Op maandag 19 september 2011 12:48 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik heb het shirt opgehaald, ze hadden me opgebeld. De baas had ernaar gekeken zeiden ze maar die zei ook dat het kwam door onzorgvuldig wassen.... Nu doet de winkel er niks aan, en het merk zelf ook niet.
Dit is echt een goed idee, daar zal ik eens naar kijken thnx!quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:08 schreef tehoef het volgende:
Bij een ander verkooppunt informeren.
Hoe zij het shirt beoordelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |