inderdaad, look at this fucking hipsterquote:Op maandag 5 september 2011 14:51 schreef banapples het volgende:
ohja, TS is een hipster:
Zoetzure saus is te mainstream. Ik at al zoetzure saus toen nog niemand het kende
Ik at zoetzure saus toen deze nog zoet was.quote:Op maandag 5 september 2011 14:51 schreef banapples het volgende:
ohja, TS is een hipster:
Zoetzure saus is te mainstream. Ik at al zoetzure saus toen nog niemand het kende
quote:Op maandag 5 september 2011 14:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik at zoetzure saus toen deze nog zoet was.
Ik ben een tijd in Azie geweest en heb daar toen echte zoetzure saus gegeten. Die smaakt echt heel anders en beter dan wat ze die Hollandse boeren hier voorschotelenquote:Op maandag 5 september 2011 14:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik at zoetzure saus toen deze nog zoet was.
'Maar dat klopt ook gewoon.quote:Op maandag 5 september 2011 14:56 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik ben een tijd in Azie geweest en heb daar toen echte zoetzure saus gegeten. Die smaakt echt heel anders en beter dan wat ze die Hollandse boeren hier voorschotelen![]()
Jawel! Anders weet toch niemand dat ze veel unieker en "cooler" zijn dan andere mensen en dat ze zowaar een ander sausje kiezen.quote:Op maandag 5 september 2011 14:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat kan, maar ze hoeven het niet bij elke hap nasi te verkondigen.
mietje.quote:Op maandag 5 september 2011 15:05 schreef Zemelknoper het volgende:
Madame Jeanette.
Uiteraard krijgt dit een slotje.
Ik bestel de volgende keer de heisse pfefferkutquote:Op maandag 5 september 2011 14:46 schreef de_boswachter het volgende:
Van dat volk dat dan altijd zoet/zuur besteld wanneer men eens saus kan kiezen, terwijl er een tiental andere keuzes zijn
Van dat 'ik durf niet voor iets geks of aparts te gaan' volk, bang om een verkeerde keuze te maken.
Bah wat heb ik daar een hekel aan. Van die figuren die 'doorsnee' zijn.
GVD GA DAN EENS VOOR DE GON BAO OF HEISSE PFEFFER KUT !!!!
Nee. Ooeeeeeh ik neem maar zoetzuur want dan weet ik tenminste wat ik krijg.
HOER!!!!! DAT BEN JE. MET JE SANDAALS EN HONDERD IN EEN DOZIJN GEZICHT.
Klacht: Mensen die nooit eens voor iets anders willen gaan/durven te kiezen. Bah bah en nog een bweughhhhh.
Neuh.quote:Op maandag 5 september 2011 15:05 schreef Zemelknoper het volgende:
Madame Jeanette.
Uiteraard krijgt dit een slotje.
Niet gaaf maar hip, heel hip en ook zeker uniek.quote:Op maandag 5 september 2011 15:21 schreef W1ckeDxt het volgende:
Wat ben jij gaaf dat jij wel dat durft!
Nu we hier toch gezellig in BoWa's topicje keuvelen moet ik je even complimenteren.quote:Op maandag 5 september 2011 15:20 schreef Zemelknoper het volgende:
Ok, dan inhoudelijk. Wat is de klacht? Mensen die hetzelfde bestellen? So what. Bijna niemand heeft smaak. Overigens is er een topic over burgerlijkheid waar dit goed bij past.
Pareltje.quote:Jezus heeft een broer, die heet Mebroer en rest
Bedankt. Tot de derde septemberquote:Op maandag 5 september 2011 15:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nu we hier toch gezellig in BoWa's topicje keuvelen moet ik je even complimenteren.
[..]
Pareltje.
Gebakken banaanquote:Op maandag 5 september 2011 15:25 schreef n0ir het volgende:
Dat zijn de mensen die ook een kindermenu bestaande uit wat patatjes, een gebakken banaan en een chinese kipnugget nemen bij een wok-restaurant.
quote:Op maandag 5 september 2011 15:26 schreef Zemelknoper het volgende:
[..]
Bedankt. Tot de derde september. EDIT: Dinsdag.
Babi pangang, foe yong haiquote:Op maandag 5 september 2011 15:25 schreef n0ir het volgende:
Dat zijn de mensen die ook een kindermenu bestaande uit wat patatjes, een gebakken banaan en een chinese kipnugget nemen bij een wok-restaurant.
Dit!quote:
Er gaan ook heel veel mensen naar een restaurant om iets te eten waarvan ze weten dat ze het lekker vinden, omdat ze anders het gevoel hebben te veel betaald te hebben voor iets wat ze niet lekker vinden.quote:Op maandag 5 september 2011 15:38 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit!In China kennen ze het niet eens.
Terechte klacht wel eigenlijk, je gaat toch naar een restaurant om iets nieuws te proberen?
Je kunt me niet pissiger krijgen dan bij het uit eten gaan iets bestellen dat je gewoon thuis kunt eten en nog 10x lekkerder.quote:Op maandag 5 september 2011 15:38 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit!In China kennen ze het niet eens.
Terechte klacht wel eigenlijk, je gaat toch naar een restaurant om iets nieuws te proberen?
Inderdaad, een beetje je vlees enzulks naar zo'n loempiadraaier brengen om het klaargemaakt te zien worden en daar nog extra voor betalen ookquote:Op maandag 5 september 2011 15:41 schreef Spouwerranger het volgende:
TS is in zo'n tokkiewokrestaurant geweest
Ja, dat snap ik dan ook wel weer. Maar neem dan gewoon een knappe rijsttafel of iets dergelijks, zit altijd wel wat tussen en vaak zit er ook wel apart spul tussenquote:Op maandag 5 september 2011 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er gaan ook heel veel mensen naar een restaurant om iets te eten waarvan ze weten dat ze het lekker vinden, omdat ze anders het gevoel hebben te veel betaald te hebben voor iets wat ze niet lekker vinden.
Dit dus, ga dan gewoon lekker thuis eten en kook een bakje rijst met kipquote:Op maandag 5 september 2011 15:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je kunt me niet pissiger krijgen dan bij het uit eten gaan iets bestellen dat je gewoon thuis kunt eten en nog 10x lekkerder.
Vrouw
Eik is dat wel voer voor een eigen topic
Nietes.quote:Op maandag 5 september 2011 15:48 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Peking eend. Overigens ook zo Nederlands als de pest.
Kijk ook even naar de voorbereiding, dat gebeurt hier absoluut niet op dezelfde manier en zal dan ook anders smaken.quote:Op maandag 5 september 2011 15:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nietes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pekingeend
Verwachten, dat een internationaal gerecht smaakt zoals het hoort. Altijd aangepast voor de smaakbeleving in het land. Babi Pangang is een Nederlands/ Chinees/ Indonesisch-fusion gerecht bijvoorbeeld. Als je het in China/ Indonesie vraagt kijken ze je met verbaasde ogen aanquote:Op maandag 5 september 2011 15:51 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Kijk ook even naar de voorbereiding, dat gebeurt hier absoluut niet op dezelfde manier en zal dan ook anders smaken.
quote:Peanut sauce, satay sauce, bumbu kacang, or sambal kacang is a sauce widely used in the cuisines of Indonesia, Malaysia, Thailand, Vietnam, China and Africa. It is also used, to a lesser extent, in European (particularly Dutch) and Middle Eastern cuisine.
Ow jawel hoor, maar niet op de Nederlandse manier (Wijko etc)quote:Op maandag 5 september 2011 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Satésaus nog zo'n nederlandse uitvindingDat kun je echt nergens krijgen en in nederland gooien we het overal bij
![]()
Klopt. Ik verwacht dat dan ook niet.quote:Op maandag 5 september 2011 15:57 schreef edcetera het volgende:
[..]
Verwachten, dat een internationaal gerecht smaakt zoals het hoort. Altijd aangepast voor de smaakbeleving in het land. Babi Pangang is een Nederlands/ Chinees/ Indonesisch-fusion gerecht bijvoorbeeld. Als je het in China/ Indonesie vraagt kijken ze je met verbaasde ogen aan
Ik heb ook een keer echte peking eend gehad (denk ik), een chinese collega is toen een keer speciaal naar een chinees restaurant gegaan met ons. Hij heeft aan de koks gevraagd of ze in de stijl van zijn provincie konden koken en 1 kok kon/wou dat wel. We kregen toen een kamertje achteraf en hebben daar met de afdeling gegeten. Het was super lekker maar ik herkende maar weinig. We hebben ook nog aan de kok gevraagd wat babi pangang nou was omdat onze chinese collega het niet kende, de kok vertaalde het als verbrand vleesquote:Op maandag 5 september 2011 16:01 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Klopt. Ik verwacht dat dan ook niet.
Overigens hebben we hier een Thai in de buurt zitten die het wel traditioneel bereid, maar er moet dan wel specifiek om gevraagd worden. Erg lekker, maar ik denk dat veel Nederlanders het niets zouden vinden.
Te scherp??quote:Op maandag 5 september 2011 16:01 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Klopt. Ik verwacht dat dan ook niet.
Overigens hebben we hier een Thai in de buurt zitten die het wel traditioneel bereid, maar er moet dan wel specifiek om gevraagd worden. Erg lekker, maar ik denk dat veel Nederlanders het niets zouden vinden.
Ja, ontzettend scherp, zelf heb ik er trouwens weinig problemen mee. Het is natuurlijk ook een manier van eten (snel, goed warm en vooral niet "een bord vol"quote:Op maandag 5 september 2011 16:05 schreef edcetera het volgende:
[..]
Te scherp??
Nogal logisch, zakelijk gezien. Maak je gerechten als een richtlijn, die Nederlanders lekker vinden. Een restaurant met buitenlandse gerechten op de authentieke manier levert niet genoeg klanten op. "Fusion" als introductie voor de culinaire cultuur voor dat land.
Wel mooi, dat je erom kan vragen in dat restaurant
Iedereen is jaloers op mensen die niet de standaard meuk op de kaart bestellen.quote:Op maandag 5 september 2011 16:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben zo iemand die TS openlijk voor gek verklaard maar stiekem wel jaloers is.
Op dit inkoppertje moet gereageerd worden natuurlijk. Je hebt een hekel aan mensen die standaard nummer 1 op de kaart kiezen (gelul uiteraard, want nummer 1 is vast een of ander voorgerecht). Zelf kies je standaard nummer 5! Smiley die met de handen op tafel slaat.quote:Op maandag 5 september 2011 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Iedereen is jaloers op mensen die niet de standaard meuk op de kaart bestellen.
Ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan mensen die NUMMER 1 op de kaart van de Chinees bestellen of zelfs de kaart erbij nemen voordat ze bestellen.
Echte Jean Claude van Dammes zoals mij ik pikken gewoon regulier 5 nummers op gevoel, bellen de bestelling door en vreten het vervolgens op.
Russische roulette met voedsel FTW.
Begrijpend lezen was niet je sterkste vak op de basisschool zeker?quote:Op maandag 5 september 2011 16:31 schreef Zemelknoper het volgende:
[..]
Op dit inkoppertje moet gereageerd worden natuurlijk. Je hebt een hekel aan mensen die standaard nummer 1 op de kaart kiezen (gelul uiteraard, want nummer 1 is vast een of ander voorgerecht). Zelf kies je standaard nummer 5! Smiley die met de handen op tafel slaat.
100% hetzelfde?quote:Op maandag 5 september 2011 16:39 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Daar heb ik dus een flesje van. Kun je gewoon kopen.
Ik heb echt moeten speuren, maar het heet Yil'driz Amerikaanse BBQ saus. Op hun website staan de winkels die ze verkopen.quote:
Ik ga eens kijken, thnx voor de tip!quote:Op maandag 5 september 2011 16:52 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Ik heb echt moeten speuren, maar het heet Yil'driz Amerikaanse BBQ saus. Op hun website staan de winkels die ze verkopen.
Ik heb echt moeten mailen, (want ik kon hem hier in haarlem niet vinden) en heb een pokke eind gefietst voordat ik hem eindelijk had. Maar toen he:
quote:Op maandag 5 september 2011 16:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Begrijpend lezen was niet je sterkste vak op de basisschool zeker?
'pikken gewoon regulier 5 nummers' is iets heel anders dan 'pikken gewoon
regulier nummer 5'.
Lulhannes.
Ja, een 10. Mopje.
Die zijn wel op befhoogte, da's dan wel weer handig!quote:
Deze 'grap' was nog leuk in 2001.quote:Op maandag 5 september 2011 17:02 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Halo, wilt u menu? Sambal bij? LEKKEL LEKKEL LEKKEL Tot ziens, tot volgend keej.
quote:
Ga maar naar huis jongens. De beste post van de dag is al gemaakt.quote:
Dat is dan een verschil met een (gemiddeld) Nederlands restaurant: Eten, wat op de kaar staat en ander ben je een "moeilijke klant"quote:Op maandag 5 september 2011 16:10 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, ontzettend scherp, zelf heb ik er trouwens weinig problemen mee. Het is natuurlijk ook een manier van eten (snel, goed warm en vooral niet "een bord vol")
Levert inderdaad weinig op als men altijd op een traditionele manier kookt, ergens wel jammer natuurlijk, hoewel "fusion" een uitkomst is voor dat soort restaurants, inderdaad.
Zeker, ben er dan ook wat blij mee!
Ikwooninierlandpatspostquote:Op maandag 5 september 2011 17:13 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dat is dan een verschil met een (gemiddeld) Nederlands restaurant: Eten, wat op de kaar staat en ander ben je een "moeilijke klant"![]()
Ik woon dus in Ierland, ga naar een Chinees en bestel "loempia". Ehh splingloll u mean? Bij een gemiddelde chinees is een "springroll" 2 Vietnamese lumpias in een zakje![]()
Deze gast levert dus wel een dikke Loempia. Heb het dylemma voorgelegd: Streekgebonden, zegt hij.
Wereldchinees
Dat mag hij. Als je in Boschveld woont daarentegen.quote:
Waarom weiger jij je gewoon aan te passen aan de gebruiken van een ander land. Die geldingsdrang, waar je ook maar naar toe gaat. Dát is pas typisch Nederlands.quote:Op maandag 5 september 2011 17:13 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dat is dan een verschil met een (gemiddeld) Nederlands restaurant: Eten, wat op de kaar staat en ander ben je een "moeilijke klant"![]()
Ik woon dus in Ierland, ga naar een Chinees en bestel "loempia". Ehh splingloll u mean? Bij een gemiddelde chinees is een "springroll" 2 Vietnamese lumpias in een zakje![]()
Deze gast levert dus wel een dikke Loempia. Heb het dylemma voorgelegd: Streekgebonden, zegt hij.
Wereldchinees
PS: bij deze ben ik ook een "lompe hark" maar identiek zoeken is het parool!!
Nope, ik waardeer de "breakfast"-cultuur hier, de mensen, de natuur en vrijheid. Maar af en toe mis je die typische NL-se dingen. Niks mis mee! Ticketje Dublin- Eindhoven: No probs, maar geen verse Godenprdukten (haring etc)quote:Op maandag 5 september 2011 17:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Waarom weiger jij je gewoon aan te passen aan de gebruiken van een ander land. Die geldingsdrang, waar je ook maar naar toe gaat. Dát is pas typisch Nederlands.
Ik wou eens wat anders dan altijd eten in van die Michelin-ster toko's.quote:
quote:Op maandag 5 september 2011 23:17 schreef Adelante het volgende:
Ik gooi overal whisky-cocktailsaus op van Calve
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |