Niemand is verplicht om te posten op een openbaar forum. Wie dat doet, kan echter reacties verwachten. Kan men daar niet tegen, dan kan men beter niet zijn mening ventileren.quote:Wat denk jij dat het met de persoon doet nadat jij hem of haar helemaal hebt afgebroken?
Misschien weet ik wel dingen die jij niet kan weten, ooit bij stil gestaan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:08 schreef AVerstraten het volgende:
Je bevestigt mijn reactie volkomen.
[..]
Niemand is verplicht om te posten op een openbaar forum. Wie dat doet, kan echter reacties verwachten. Kan men daar niet tegen, dan kan men beter niet zijn mening ventileren.
Er is overigens een belangrijk verschil tussen geloof en kennis. Het zou goed zijn als je daar kennis van nam.
Volgens mij (weet ik bijna zeker) is hij nog heel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:13 schreef Bastard het volgende:
Is er al nieuws of nieuw materiaal of Elenin nu uitelkaar geklapt is of toch weer niet? (sorry ik spring er gewoon in hoor)
Elenin is niet uit elkaar "geklapt", maar is, voor zover wij kunnen waarnemen, nog steeds steeds bezig uiteen te vallen. De desintegratie van een komeet is een proces dat soms wel weken in beslag kan nemen. Onder invloed van externe factoren, waarvan de zon de belangrijkste is, begint het ijs waaruit de kern bestaat, te smelten. We zien de kern dan als het ware "uitrekken", in deze fase neemt ook de helderheid af. Als er delen van de kern loslaten, komt extra gas en stof vrij hetgeen kan resulteren in een tijdelijke opleving in helderheid. De passage langs de zon is in dat proces meestal de genadeklap die veel kometen dan niet meer overleven. In dat geval zou het uit zijn met komeet Elenin.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:13 schreef Bastard het volgende:
Is er al nieuws of nieuw materiaal of Elenin nu uitelkaar geklapt is of toch weer niet? (sorry ik spring er gewoon in hoor)
Nee, er is heel veel wat ik niet weet. Maar wat te weten is, is in principe door iedereen te weten. Iets dat niet door iedereen te weten is maar alleen door enkele ingewijden, zieners of hoe je ze ook verder wilt noemen, behoort niet tot het kennisdomein maar tot het geloofsdomein en over zaken in dat domein zijn geen algemeen geldende uitspraken te doen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Misschien weet ik wel dingen die jij niet kan weten, ooit bij stil gestaan?
O nee jij weet natuurlijk alles al.
Klopt! maar jij gaat er vanuit dat Elenin een dood normale komeet is, en dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:22 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Elenin is niet uit elkaar "geklapt", maar is, voor zover wij kunnen waarnemen, nog steeds steeds bezig uiteen te vallen. De desintegratie van een komeet is een proces dat soms wel weken in beslag kan nemen. Onder invloed van externe factoren, waarvan de zon de belangrijkste is, begint het ijs waaruit de kern bestaat, te smelten. We zien de kern dan als het ware "uitrekken", in deze fase neemt ook de helderheid af. Als er delen van de kern loslaten, komt extra gas en stof vrij hetgeen kan resulteren in een tijdelijke opleving in helderheid. De passage langs de zon is in dat proces meestal de genadeklap die veel kometen dan niet meer overleven. In dat geval zou het uit zijn met komeet Elenin.
Jij gelooft dat Elenin geen normale komeet is, ik weet dat Elenin dat wel is. Ik weet dat op basis van objectief controleerbare en toetsbare kennisfeiten. Ter ondersteuning van jouw geloof dat Elenin geen normale komeet is, heb je nog geen enkel objectief controleerbaar en toetsbaar kennisfeit geleverd en als ik daarnaar vraag, krijg ik geen antwoord.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:27 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Klopt! maar jij gaat er vanuit dat Elenin een dood normale komeet is, en dat doe ik niet.
Als daar iets mis mee is kunnen we dit topic wel sluiten of niet?
Dat ben ik niet met jou eens. Waar is het sluitende bewijs dat Elenin een dood normale komeet is? Nogmaals als het iets anders is weten we dat pas op het laatste moment. Er gaan genoeg geruchten de ronde dat het geen normale komeet is, of zelfs helemaal geen komeet is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:33 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Jij gelooft dat Elenin geen normale komeet is, ik weet dat Elenin dat wel is. Ik weet dat op basis van objectief controleerbare en toetsbare kennisfeiten. Ter ondersteuning van jouw geloof dat Elenin geen normale komeet is, heb je nog geen enkel objectief controleerbaar en toetsbaar kennisfeit geleverd en als ik daarnaar vraag, krijg ik geen antwoord.
Ik heb het niet over waarschijnlijkheid, wel over mogelijkheid. Het meest waarschijnlijke is dat het gaat om een komeet, maar is de massa al bekend? en de grote van de nucleus? En dan heb ik het niet over schattingen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:45 schreef AVerstraten het volgende:
Hoe waarschijnlijk is het dat Elenin geen normale komeet is? Dit gezien het feit dat hij eruit ziet als een komeet, de voor een komeet van zijn massa berekende baan tot nu toe keurig volgt en zich gedraagt als een komeet - inclusief de mogelijkheid die al vlak na zijn ontdekking werd geopperd dat hij gezien zijn kleine afmeting een passage langs de zon niet zou overleven en al voor die tijd uiteen zou vallen.
Op basis van welk(e) kennisfeit(en) zou ik moeten concluderen dat het veel waarschijnlijker is dat Elenin geen (gewone) komeet is? Kun je mij die geven?
Waarom moeten massa en grootte van de nucleus exact bekend zijn om te kunnen vastellen dat het om een komeet gaat?quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:49 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over waarschijnlijkheid, wel over mogelijkheid. Het meest waarschijnlijke is dat het gaat om een komeet, maar is de massa al bekend? en de grote van de nucleus?
Om er even op in te haken: Het kan pas uit elkaar 'klappen' als er iets explosiefs in gebeurt, of drukopbouw wat opeens te hoog wordt om door de 'schil' bij elkaar gehouden te worden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:22 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Elenin is niet uit elkaar "geklapt", maar is, voor zover wij kunnen waarnemen, nog steeds steeds bezig uiteen te vallen. De desintegratie van een komeet is een proces dat soms wel weken in beslag kan nemen. Onder invloed van externe factoren, waarvan de zon de belangrijkste is, begint het ijs waaruit de kern bestaat, te smelten. We zien de kern dan als het ware "uitrekken", in deze fase neemt ook de helderheid af. Als er delen van de kern loslaten, komt extra gas en stof vrij hetgeen kan resulteren in een tijdelijke opleving in helderheid. De passage langs de zon is in dat proces meestal de genadeklap die veel kometen dan niet meer overleven. In dat geval zou het uit zijn met komeet Elenin.
De massa is heel belangrijk! maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen of wel?quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:51 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waarom moeten massa en grootte van de nucleus exact bekend zijn om te kunnen vastellen dat het om een komeet gaat?
Het lijkt me overigens ook dat er een relatie is tussen mogelijkheid en waarschijnlijkheid. Maar jij ziet dat blijkbaar anders.
Ik heb je al eerder uitgelegd dat de berekeningen op basis waarvan de grootte van een komeet berekend wordt, geen nattevingerwerk is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
De massa is heel belangrijk! maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen of wel?
Dan begrijp ik niet waarom je zoveel uitermate onwaarschijnlijke zaken als reële mogelijkheid beschouwt.quote:Mogelijkheid en waarschijnlijkheid zijn in mijn boek 2 verschillende dingen hoor.
Dan gooi ik het op 'oeps, we hebben een rekenfoutje gemaakt, komt toch een paar maanden later'quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:01 schreef Bastard het volgende:
Dat geruzie duurt nog maximaal een maand en dan zien we wel wie er gelijk heeft gekregen
Dat zeg je goed: mogelijke theorieën. Dat is iets anders dan onmogelijke onzin.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:03 schreef huupia het volgende:
AVerstraten snapt niet helemaal de functie van het subforum Thru..... out of the box denken .. speculeren over mogelijke theorieen moet en mag hier allemaal kunnen .
Ik denk dat je helaas gelijk hebt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:04 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dan gooi ik het op 'oeps, we hebben een rekenfoutje gemaakt, komt toch een paar maanden later'
quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:07 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat zeg je goed: mogelijke theorieën. Dat is iets anders dan onmogelijke onzin.
dat is jouw mening ..... en gelukkig zijn er genoeg anderequote:Op dinsdag 6 september 2011 10:07 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Meerendeel aan onderwerpen, misschien wel allemaal wat hier in TRU staat zal misschien door jouw betiteld worden als "onmogelijke onzin"quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:07 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Onmogelijke onzin daar wemelt het internet al vanquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:07 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |