abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101623153
Leuk omschreven AVerstraten, dat moet ik je na geven. Maar wat een ander geloofd hoef jij niet te geloven daar is niets mis mee. Maar als je ver terug kijkt in onze geschiedenis kan je de mogelijkheid niet wegwuiven dat we al veel eerder bezocht zijn door een buitenaardse beschaving
(misschien zelfs door meerdere). Dat jij deze wetenschappers die dit beweren als gekken weg zet vind ik uiterst gewaagd. Dat jij niet openstaat voor de mogelijkheid dat ze ons mogelijk weer komen bezoeken is jou eigen mening, maar om andere mensen voor onwetende of zelfs voor dom weg te zetten die het niet helemaal met jou eens zijn gaat mij veel te ver. Wat denk jij dat het met de persoon doet nadat jij hem of haar helemaal hebt afgebroken? Komt het niet in je op dat dat mogelijk ook gevolgen kan hebben voor die persoon? (niet voor mij trouwens) ;)
pi_101623170
Je bevestigt mijn reactie volkomen.
quote:
Wat denk jij dat het met de persoon doet nadat jij hem of haar helemaal hebt afgebroken?
Niemand is verplicht om te posten op een openbaar forum. Wie dat doet, kan echter reacties verwachten. Kan men daar niet tegen, dan kan men beter niet zijn mening ventileren.

Er is overigens een belangrijk verschil tussen geloof en kennis. Het zou goed zijn als je daar kennis van nam.
  dinsdag 6 september 2011 @ 09:13:02 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101623227
Is er al nieuws of nieuw materiaal of Elenin nu uitelkaar geklapt is of toch weer niet? (sorry ik spring er gewoon in hoor)
The truth was in here.
pi_101623243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:08 schreef AVerstraten het volgende:
Je bevestigt mijn reactie volkomen.

[..]

Niemand is verplicht om te posten op een openbaar forum. Wie dat doet, kan echter reacties verwachten. Kan men daar niet tegen, dan kan men beter niet zijn mening ventileren.

Er is overigens een belangrijk verschil tussen geloof en kennis. Het zou goed zijn als je daar kennis van nam.
Misschien weet ik wel dingen die jij niet kan weten, ooit bij stil gestaan?
O nee jij weet natuurlijk alles al.
pi_101623254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:13 schreef Bastard het volgende:
Is er al nieuws of nieuw materiaal of Elenin nu uitelkaar geklapt is of toch weer niet? (sorry ik spring er gewoon in hoor)
Volgens mij (weet ik bijna zeker) is hij nog heel.
pi_101623407
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:13 schreef Bastard het volgende:
Elenin is niet uit elkaar "geklapt", maar is, voor zover wij kunnen waarnemen, nog steeds steeds bezig uiteen te vallen. De desintegratie van een komeet is een proces dat soms wel weken in beslag kan nemen. Onder invloed van externe factoren, waarvan de zon de belangrijkste is, begint het ijs waaruit de kern bestaat, te smelten. We zien de kern dan als het ware "uitrekken", in deze fase neemt ook de helderheid af. Als er delen van de kern loslaten, komt extra gas en stof vrij hetgeen kan resulteren in een tijdelijke opleving in helderheid. De passage langs de zon is in dat proces meestal de genadeklap die veel kometen dan niet meer overleven. In dat geval zou het uit zijn met komeet Elenin.
pi_101623466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Misschien weet ik wel dingen die jij niet kan weten, ooit bij stil gestaan?
O nee jij weet natuurlijk alles al.
Nee, er is heel veel wat ik niet weet. Maar wat te weten is, is in principe door iedereen te weten. Iets dat niet door iedereen te weten is maar alleen door enkele ingewijden, zieners of hoe je ze ook verder wilt noemen, behoort niet tot het kennisdomein maar tot het geloofsdomein en over zaken in dat domein zijn geen algemeen geldende uitspraken te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 06-09-2011 09:34:42 ]
pi_101623498
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:22 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Elenin is niet uit elkaar "geklapt", maar is, voor zover wij kunnen waarnemen, nog steeds steeds bezig uiteen te vallen. De desintegratie van een komeet is een proces dat soms wel weken in beslag kan nemen. Onder invloed van externe factoren, waarvan de zon de belangrijkste is, begint het ijs waaruit de kern bestaat, te smelten. We zien de kern dan als het ware "uitrekken", in deze fase neemt ook de helderheid af. Als er delen van de kern loslaten, komt extra gas en stof vrij hetgeen kan resulteren in een tijdelijke opleving in helderheid. De passage langs de zon is in dat proces meestal de genadeklap die veel kometen dan niet meer overleven. In dat geval zou het uit zijn met komeet Elenin.
Klopt! maar jij gaat er vanuit dat Elenin een dood normale komeet is, en dat doe ik niet.
Als daar iets mis mee is kunnen we dit topic wel sluiten of niet?
pi_101623621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:27 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Klopt! maar jij gaat er vanuit dat Elenin een dood normale komeet is, en dat doe ik niet.
Als daar iets mis mee is kunnen we dit topic wel sluiten of niet?
Jij gelooft dat Elenin geen normale komeet is, ik weet dat Elenin dat wel is. Ik weet dat op basis van objectief controleerbare en toetsbare kennisfeiten. Ter ondersteuning van jouw geloof dat Elenin geen normale komeet is, heb je nog geen enkel objectief controleerbaar en toetsbaar kennisfeit geleverd en als ik daarnaar vraag, krijg ik geen antwoord.
pi_101623741
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:33 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Jij gelooft dat Elenin geen normale komeet is, ik weet dat Elenin dat wel is. Ik weet dat op basis van objectief controleerbare en toetsbare kennisfeiten. Ter ondersteuning van jouw geloof dat Elenin geen normale komeet is, heb je nog geen enkel objectief controleerbaar en toetsbaar kennisfeit geleverd en als ik daarnaar vraag, krijg ik geen antwoord.
Dat ben ik niet met jou eens. Waar is het sluitende bewijs dat Elenin een dood normale komeet is? Nogmaals als het iets anders is weten we dat pas op het laatste moment. Er gaan genoeg geruchten de ronde dat het geen normale komeet is, of zelfs helemaal geen komeet is.
En ik vind dat het niet de eerste de beste zijn die dat zeggen (hoef je niet met mij eens te zijn)
pi_101623881
Hoe waarschijnlijk is het dat Elenin geen normale komeet is? Dit gezien het feit dat hij eruit ziet als een komeet, de voor een komeet van zijn massa berekende baan tot nu toe keurig volgt en zich gedraagt als een komeet - inclusief de mogelijkheid die al vlak na zijn ontdekking werd geopperd dat hij gezien zijn geringe afmeting en massa een passage langs de zon wellicht niet zou overleven en al voor die tijd uiteen zou kunnen vallen.

Op basis van welk(e) kennisfeit(en) zou ik moeten concluderen dat het veel waarschijnlijker is dat Elenin geen (gewone) komeet is? Kun je mij die geven?
pi_101623978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:45 schreef AVerstraten het volgende:
Hoe waarschijnlijk is het dat Elenin geen normale komeet is? Dit gezien het feit dat hij eruit ziet als een komeet, de voor een komeet van zijn massa berekende baan tot nu toe keurig volgt en zich gedraagt als een komeet - inclusief de mogelijkheid die al vlak na zijn ontdekking werd geopperd dat hij gezien zijn kleine afmeting een passage langs de zon niet zou overleven en al voor die tijd uiteen zou vallen.

Op basis van welk(e) kennisfeit(en) zou ik moeten concluderen dat het veel waarschijnlijker is dat Elenin geen (gewone) komeet is? Kun je mij die geven?
Ik heb het niet over waarschijnlijkheid, wel over mogelijkheid. Het meest waarschijnlijke is dat het gaat om een komeet, maar is de massa al bekend? en de grote van de nucleus? En dan heb ik het niet over schattingen.
pi_101624026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:49 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over waarschijnlijkheid, wel over mogelijkheid. Het meest waarschijnlijke is dat het gaat om een komeet, maar is de massa al bekend? en de grote van de nucleus?
Waarom moeten massa en grootte van de nucleus exact bekend zijn om te kunnen vastellen dat het om een komeet gaat?

Het lijkt me overigens ook dat er een relatie is tussen mogelijkheid en waarschijnlijkheid. Maar jij ziet dat blijkbaar anders.
pi_101624058
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:22 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Om er even op in te haken: Het kan pas uit elkaar 'klappen' als er iets explosiefs in gebeurt, of drukopbouw wat opeens te hoog wordt om door de 'schil' bij elkaar gehouden te worden.

De delen gaan los, en door externe invloeden als de zonnewind en zwaartekracht (hoe zwak ook) 'drijven' ze langzaam uit elkaar. Alsof je een stel badeendjes loslaat in zee: ze zijn los van elkaar, maar blijven wel bij elkaar in de buurt en gaan ongeveer de zelfde kant op.
http://www.rubaduck.com/n(...)around_the_world.htm ze zijn allemaal op elkaar, naast elkaar en tegen elkaar begonnen (als een komeet die nog een bal ijs is) en na lange tijd zijn ze kilometers van elkaar verwijderd.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_101624120
Wat een prachtig voorbeeld om het proces te illustreren, die badeendjes! :)
pi_101624170
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:51 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Waarom moeten massa en grootte van de nucleus exact bekend zijn om te kunnen vastellen dat het om een komeet gaat?

Het lijkt me overigens ook dat er een relatie is tussen mogelijkheid en waarschijnlijkheid. Maar jij ziet dat blijkbaar anders.
De massa is heel belangrijk! maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen of wel?
Mogelijkheid en waarschijnlijkheid zijn in mijn boek 2 verschillende dingen hoor.
pi_101624242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:56 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

De massa is heel belangrijk! maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen of wel?
Ik heb je al eerder uitgelegd dat de berekeningen op basis waarvan de grootte van een komeet berekend wordt, geen nattevingerwerk is.

Ik stel mijn vraag nogmaals: waarom moeten massa en grootte van de kern exact bekend zijn om te kunnen vaststellen dat we met een komeet te maken hebben?
quote:
Mogelijkheid en waarschijnlijkheid zijn in mijn boek 2 verschillende dingen hoor.
Dan begrijp ik niet waarom je zoveel uitermate onwaarschijnlijke zaken als reële mogelijkheid beschouwt.
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:01:50 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101624295
Dat geruzie duurt nog maximaal een maand en dan zien we wel wie er gelijk heeft gekregen :P
The truth was in here.
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:03:52 #94
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101624327
AVerstraten snapt niet helemaal de functie van het subforum Thru..... out of the box denken .. speculeren over mogelijke theorieen moet en mag hier allemaal kunnen .
pi_101624328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:01 schreef Bastard het volgende:
Dat geruzie duurt nog maximaal een maand en dan zien we wel wie er gelijk heeft gekregen :P
Dan gooi ik het op 'oeps, we hebben een rekenfoutje gemaakt, komt toch een paar maanden later' :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_101624404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:03 schreef huupia het volgende:
AVerstraten snapt niet helemaal de functie van het subforum Thru..... out of the box denken .. speculeren over mogelijke theorieen moet en mag hier allemaal kunnen .
Dat zeg je goed: mogelijke theorieën. Dat is iets anders dan onmogelijke onzin.
pi_101624411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:04 schreef Resistor het volgende:

[..]

Dan gooi ik het op 'oeps, we hebben een rekenfoutje gemaakt, komt toch een paar maanden later' :+
Ik denk dat je helaas gelijk hebt.
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:09:11 #98
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101624446
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:07 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

quote:

[..]

dat is jouw mening ..... en gelukkig zijn er genoeg andere
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:09:45 #99
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101624462
quote:

[..]

Meerendeel aan onderwerpen, misschien wel allemaal wat hier in TRU staat zal misschien door jouw betiteld worden als "onmogelijke onzin" ;)
The truth was in here.
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:10:27 #100
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_101624474
quote:

[..]

Onmogelijke onzin daar wemelt het internet al van :P
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')