Dat we zitten te wachten op een update en dat jij dan ipv wat te melden gewoon jezelf uit het lijstje verwijdert, wachten tot 't opvalt?quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:53 schreef wickie het volgende:
Ojee... inderdaad ik sta bovenaan, en ik heb mezelf bovenaan gezet![]()
Ik hoop dat ik dit topic mezelf ook weer kan verwijderen![]()
quote:Op zaterdag 3 september 2011 20:59 schreef Aoraki het volgende:
Nu zijn de september-mama's aan de beurt
Felinequote:Op zondag 4 september 2011 01:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nou, hier dan maar even spammen. Over een maand of zeven (grofweg) komt nummer 5 zich aandienen. Nummertje 4 voor mijn echtgenote.
Dus ik ben weer op zoek naar een naam met een F. Liefst eentje die mensen op dit forum tot wanhoop drijft
Fertility.quote:Op zondag 4 september 2011 01:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nou, hier dan maar even spammen. Over een maand of zeven (grofweg) komt nummer 5 zich aandienen. Nummertje 4 voor mijn echtgenote.
Dus ik ben weer op zoek naar een naam met een F. Liefst eentje die mensen op dit forum tot wanhoop drijft
Ik gooi er een jongensnaam in:quote:Op zondag 4 september 2011 01:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goed dat hij er eindelijk is en dat ie bevalt!!quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:39 schreef NotTheSame het volgende:
Zo, wij zijn ook weer thuis!
Kinderwagen staat in de kamer te blinken, we hebben em al volledig uitgetest hihi!
Ondertussen bleef er bij (o )ma nog een boxkleed en wat kleertjes aan haar vingers hangen, ach, dat kon er nog wel bij!
Nu met de pootjes in een bakje water, want ze waren groter dan mijn schoenen geworden...
Linda, gefeliciteerd met de kleine Noah!!!
Haha!! ik wil ook graag dat het November is...ben echt een houteklaas...quote:Op zondag 4 september 2011 09:42 schreef TimeJumper het volgende:
Linda wat een schatjeeeeeeeee![]()
![]()
Daf, welkom! Ik zeg als naam Frederique![]()
Hier ook weer een slechte nacht ben wel 5 keer wakker geweest geloof ik. Moeite met omdraaien, pijn aan mijn heupen waardoor ik zowieso elk half uur moet draaien.
Mijn vingers zijn dik zodat ze op sommige momenten zelfs pijn doen, mijn voeten zijn opgezwollen, ik voel me helemaal opgezwollen.![]()
Ik heb weer te kleine onderbroeken gekocht omdat blijkbaar in mijn hoofd zit dat ik nog steeds zo'n klein "kontje" heb (NOT)![]()
Ik wil niet meer naar mijn benen kijken omdat de putten daarin staan.
Fijn hoor een zwangerschap.
Wanneer is het november![]()
![]()
Zo einde klaagbaak weer![]()
![]()
Niet klagen maar dragen![]()
![]()
Dat vraagt om uitleg (voor mij dan..)quote:Op zondag 4 september 2011 22:06 schreef Kleurdoos het volgende:
jeeeeeeeeeeeeej ik kan ook figuurtjes maken in mijn benen \O/
met die stalpootjes van jequote:Op zondag 4 september 2011 22:06 schreef Kleurdoos het volgende:
jeeeeeeeeeeeeej ik kan ook figuurtjes maken in mijn benen \O/
Fabiënne of Filemon, klaarquote:Op zondag 4 september 2011 14:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dank allen.
Frédérique gaat 't niet worden, da's al de derde naam van m'n oudste dochter. De mannelijke vorm valt dus ook af, hoewel Frits wel wat heeft, echter lijkt me Fritz nog mooier...
Ach, we hebben nog even.
Zooo dan heb je wel mazzel gehad dat je twee babytjes goed "op jou" zijn terechtgekomen.quote:Op maandag 5 september 2011 09:31 schreef klumsy het volgende:
ik was even vergeten dat het regend had, dus toen ik van het balkon
naar binnen stapte op m'n slippers gleed ik uit!
Normaal ligt er ook wel een matje binnen, maar die had ik toevallig net die ochtend in de was gedaan...
Ik dacht dat die van ons ook niet draaien kon ivm de kleine ruimte. Maar die draaide zo ineens ook nog, au au au. Dacht dat mijn buik helemaal open zou scheuren.quote:Op maandag 5 september 2011 13:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik dacht eerst van wel, maar dat is een beetje omgeslagen, omdat meneer al flink is en in een stuit ligt en ik niet denk dat ie van plan is om te draaien (zie niet in hoe want volgens mij is er amper plek) dus ik denk dat ie redelijk naar termijn komt
Mocht hij zo blijven zitten, wil je dan toch vaginaal bevallen?quote:Op maandag 5 september 2011 13:39 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik dacht eerst van wel, maar dat is een beetje omgeslagen, omdat meneer al flink is en in een stuit ligt en ik niet denk dat ie van plan is om te draaien (zie niet in hoe want volgens mij is er amper plek) dus ik denk dat ie redelijk naar termijn komt
nope.quote:Op maandag 5 september 2011 13:44 schreef Tally het volgende:
[..]
Mocht hij zo blijven zitten, wil je dan toch vaginaal bevallen?
Dat vond ik dus ook. Daarbij heeft mijn baarmoeder een rare vorm en lag ze met haar hoofdje tegen de placenta. Dus moest er harder geduwd worden en de kans dat de placenta los liet was er dan ook. En toch vonden ze het nog gek dat ik eerder voor een keizersnede ging dan voor een draaipogingquote:Op maandag 5 september 2011 13:47 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nope.
ik wil thuis bevallen zonder enige hulptroepen en meuk, maar blijkt het een stuit, dan kies ik in alle veiligheid wel voor een keizersnede. draaipogingen wil ik niet. Ten eerste door de slagingskans en ten tweede.. hij ligt niet voor niets zo denk ik dan.
maargoed eerst maar eens afwachten
ja maar jij en ik liggen met niets op 1 lijn geloof ikquote:Op maandag 5 september 2011 13:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Die van mij heeft ook de neiging te stuiten (dat voel ik aan de plek waar ie schopt), maar als het een stuitertje zou worden zou ik voor een vaginale bevalling gaan, juist omdat mij dát veiliger lijkt. Zeker ook omdat bevalling nr 1 als een speer ging en ik wil geen risico lopen op scheurende baarmoeders bij een eventuele nr 3.
alsof een vaginale stuitbevalling geen risico's met zich meebrengt verder.quote:Op maandag 5 september 2011 14:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De boekjes zijn voor zover ik weet gebaseerd op een onderzoek dat twee jaar later door dezelfde onderzoekers weer is weerlegd, was niet al te lang geleden in het nieuws.
Bovendien ga ikzelf dan nog liever voor die 50% en daarna een keizersnede als dat nodig is, dan voor een 0% kans op een vaginale bevalling. Niet geschoten, altijd mis.Liever een 0% kans op een baarmoederscheuring dan 0% kans op een vaginale bevalling, is mijn idee dan.
Hahahaha! Het was meer een verbaasde dat ik alweer 10de sta... Op dit moment mag iedereen wel even voor hoor, in ene even bevallingsangst zeg maar! Gaat wel weer weg.. Denk ik.quote:Op maandag 5 september 2011 13:35 schreef Kleurdoos het volgende:
arme susie met r IK STA 10e! blije post
quote:Op maandag 5 september 2011 13:41 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die van ons ook niet draaien kon ivm de kleine ruimte. Maar die draaide zo ineens ook nog, au au au. Dacht dat mijn buik helemaal open zou scheuren.
En jullie zijn weer bedanktquote:Op maandag 5 september 2011 13:43 schreef Vlindur het volgende:
Ah joh, Polle draait vast nog. Kost je mega veel pijn, maar dan kun je nog mooi even wat mensen voor laten
Ja natuurlijk kan dat, duhquote:Op maandag 5 september 2011 16:47 schreef Lujaxa het volgende:
Linda proficiat met noah
Zag 2mooie beebjes![]()
Nieuwe zwangere welkom![]()
Verder niet veel te melden hier
Kd bij n°2 en 3 liep ik 7en 11dagen overtijd dus het kan allemaal
uhuh heeeel graag thuis, in mn eigen coconnetjequote:Op maandag 5 september 2011 18:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
Idd gewoon afwachten KD, Evie was ook een sstuitligger en is erhens tussen week 35 en 36 ineens zelf gedraaid. Ik hoop voor jou dat Polle dat ook doet en je lekker gewoon thuis mag bevallen.
Dat wilde jij toch ook graag??
Joh doos, je hebt nog 11 weken!! lolquote:Op maandag 5 september 2011 17:10 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
[..]
En jullie zijn weer bedankt![]()
De mijne ligt ook in een stuit, was ik al doodsbang voor de bevalling, ben ik nu ook nog eens bang als hij laat gaat draaien![]()
Willen jullie het voortaan alleen maar over vrolijke bloempjes en bijtjes hebben![]()
![]()
Welke gyn heb je?quote:Op maandag 5 september 2011 16:18 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb bij de eerste gekozen voor een keizersnede, hij lag in stuit. Draaien is niet geprobeerd, omdat mijn baarmoeder te strak aanvoelde en de placenta voor lag, waardoor ze minder grip op het kind zouden hebben.
Wij hebben de keuze voor een keizersnede goed overwogen. In het ziekenhuis stuurde ze aan op een vaginale bevalling. Ik kreeg zelf literatuur mee waarin dat allemaal onderbouwd werd waarom dat best zou kunnen. In de literatuur werd alleen gesproken over het verhoogde aantal sterfgevallen (van de baby) in stuit tov een normale ligging. Die was verwaarloosbaar. Maar ik maakte me meer zorgen om het eventuele zuurstofgebrek en de gevolgen daarvan. Het staat vast dat kinderen in stuit die vaginaal te wereld komen veel vaker aan de extra zuurstof moeten, dus hebben ze het moeilijk gehad en is er een kans op hersen-beschadiging. Alhoewel het voor de moeder meer risico inhoudt, en wij echt nog wel een tweede wilde, hebben we toch voor de keizersnede gekozen omdat we eerst maar eens de eerste de beste kansen wilden geven.
Achteraf dus ook maar allemaal goed geweest, want door die rare baarmoeder was draaien nooit gelukt en een vaginale stuitbevalling hoogst waarschijnlijk ook niet.
Tijdens de keizersnede zijn ze achter die rare baarmoeder gekomen (hadden ze nog niet gezien op echo's etc).
De keerzijde nu met de tweede is dat ik voor de veiligheid weer een keizersnede krijg bij 37 weken. Bij mij is de kans op het scheuren van de baarmoeder groter. De tweede keizersnede had ik zowieso gehad, want deze ligt ook in stuit. En idd dat heeft dus in mijn geval te maken met mijn baarmoedervorm.
Het ziekenhuis waar ik nu loop (zelfde als F-R), doet idd geen vaginale stuitbevallingen meer. Dat zegt ook iets, lijkt me zo (of het heeft natuurlijk een economische reden...)
Heel verhaal, maar ik zou altijd eerst voor de gezondheid/veiligheid van je kind kiezen, en dan pas zorgen maken over wat dat bij een eventuele volgende voor invloed zou hebben.
quote:Op maandag 5 september 2011 19:13 schreef danic het volgende:
Allereerst: welke pijnstilling je ook kiest, zorg dat je dat van tevoren hebt aangegeven bij je vk. Ik had wel aangegeven eventuele pijnstilling te willen, maar niet welke wel/niet. Toen het moment er was en ik aangaf pijnstilling te willen, kreeg ik zonder pardon een prik pethidine in mijn been, zonder overleg. Terwijl dat niet de pijnstilling was geweest waarvoor ik had gekozen.
En bespreek met je partner wat je wel en niet wil, zodat als het zover komt en je zelf misschien niet meer zo praterig bent, hij (of zij natuurlijk) jouw keuzes kan verwoorden.quote:Op maandag 5 september 2011 20:19 schreef octopussy het volgende:
Weet je? Iedere vrouw is anders, iedere bevalling is anders. Het enige wat je imho kan doen is je goed inlezen over alle alternatieven en op het moment suprême een geïnformeerde beslissing maken.
Ik ben ook echt blij dat ik al in het ziekenhuis was... anders was ik met Ronny tegelijk aangekomen, 13min voor de bevalling... lijkt me niet echt fijnquote:Op maandag 5 september 2011 20:30 schreef wickie het volgende:
Oh octo, had jij ook beenweeen, ik ook met rugweeen... Dat was echt niet op te vangen, vooral niet liggend.
Ik wil eigenlijk voor deze bevalling een BJtje alleen mag het wel ietsjes langer duren![]()
Want ik moet naar het ziekenhuis en dat zou ik dan niet halen volgens mij.
Mijn moeder heeft 4 kinderen gebaard zonder enige pijnstillers...alleen bij de 5de kreeg ze een ruggenprikquote:Op maandag 5 september 2011 20:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
bevallen mag ook pijn doen toch??
ik vond de weeenstorm ook heel naar, maar helemaal pijnloos bevallen, zoals ik vaak op tv zie, in voornamelijk amerika, vind ik iets onnatuurlijks hebben...
het lijkt net of daar 95% van de mensen een ruggeprik krijgt...
Dan nog is er een grote kans dat het tijdens de bevalling anders loopt. Je lief kan je eraan herinneren wat je graag wou, maar op het moment zelf moet jíj de beslissing nemen. Maar daar zou ik niet nu al over gaan piekeren, want als je veel pijn hebt dan neem je beslissingen die je vantevoren misschien niet had verwacht of die je achteraf niet meer kunt begrijpen. En daar is niks mis mee.quote:Op maandag 5 september 2011 20:30 schreef miss_sly het volgende:
En bespreek met je partner wat je wel en niet wil, zodat als het zover komt en je zelf misschien niet meer zo praterig bent, hij (of zij natuurlijk) jouw keuzes kan verwoorden.
Uiteraard. Ik ben zelf ook eens bevallen, rememberquote:Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan nog is er een grote kans dat het tijdens de bevalling anders loopt. Je lief kan je eraan herinneren wat je graag wou, maar op het moment zelf moet jíj de beslissing nemen. Maar daar zou ik niet nu al over gaan piekeren, want als je veel pijn hebt dan neem je beslissingen die je vantevoren misschien niet had verwacht of die je achteraf niet meer kunt begrijpen. En daar is niks mis mee.
+1quote:En weet je, ook als je vantevoren al besluit dat je pijnbestrijding wilt dan is dat oké. Het gaat erom dat je kindje veilig geboren wordt en dat je later met een goed gevoel op je bevalling terug kunt kijken. Lekker belangrijk dat iemand anders je bevalling dan 'onnatuurlijk' vindt.
Ze weten niet helemaal zeker dat Lena een moeilijke start door de pethidine heeft gehad. In theorie had ze daar niet zo erg en zolang last van moeten hebben, maar dat lijkt toch wel het geval te zijn geweest. Het was in ieder geval een erg uitzonderlijke situatie.quote:Op maandag 5 september 2011 20:25 schreef wickie het volgende:
Ook niet onbelangrijk is de zeer nadelige kant van pethidine te belichten. Claudiax kan uitgebreid vertellen over welke nadelen het eventueel voor je kind kan hebben. Lena heeft er een behoorlijke opdonder van gehad.
Dat hoor ik vaker van collega's en vriendinnen...ze wouden geen pijnstillers, maar na 24 uur weeën en 2cm ontsluiting die niet verder ging is in het zh toch pijnstillers toegediend.quote:Op maandag 5 september 2011 20:19 schreef octopussy het volgende:
In de VS is een ruggenprik inderdaad de standaard, maar dat wil niet zeggen dat de vrouwen niet eerst een periode met weeën hebben ofzo. Bovendien is natural birth (zonder pijnstilling) daar steeds meer in opkomst.
Tja, ik kan alleen maar zeggen dat ik bij de eerste heeeel erg blij was met de ruggenprik toen ik het niet meer trok met urenlang beenweeën. De prik zelf is me ook alles meegevallen en heeft me denk ik ook wel behoed voor uitputting omdat het echt niet opschoot. Met de ruggenprik erin ging de ontsluiting ineens een stuk vlotter.
Remifentanil was ook een optie, maar is me toen afgeraden omdat de vlos verwachtte dat ik nog aardig lang te gaan had (dan went je lichaam er te veel aan). Pethidine heb ik icm met een slaapmiddeltje de avond ervoor gehad. Op zich heel prettig want ik sliep er inderdaad erg goed op, alleen werd er wel knetterstoned van. Dat zou ik voor een bevalling toch minder vinden.
Ik ga juist nu weer in het ziekenhuis bevallen omdat ik verwacht weer beenweeën te krijgen en dan de optie voor een ruggenprik graag voorhanden wil hebben.
Weet je? Iedere vrouw is anders, iedere bevalling is anders. Het enige wat je imho kan doen is je goed inlezen over alle alternatieven en op het moment suprême een geïnformeerde beslissing maken.
Beetje suf opgeschreven zo.quote:Op maandag 5 september 2011 20:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben zelf ook eens bevallen, remember
Dat dacht ik ook welquote:Op maandag 5 september 2011 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Beetje suf opgeschreven zo.Het was meer voor de zwangeren zonder ervaring bedoeld.
Heel begrijpelijk, hoor! Ik heb zelf wat meer ambivalente gevoelens. Ik ben enerzijds soort van trots omdat ik Ivans retezware bevalling op eigen kracht heb gedaan toen de pijnbestrijding niet bleek te werken. Al dat afzien, die ontlading... het was prachtig. Ik heb nu het gevoel dat de pijn en het geluk niet meer van elkaar te onderscheiden waren en het eerste noodzakelijk was voor het laatste.quote:Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ik wil de controle houden en geen enkel risico voor de baby (wbt pijnstilling)
Inmiddels allemaal geregeld, heb ik een paar posts geleden getypt.quote:Op maandag 5 september 2011 21:34 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja jullie niet want geen opvang , toch?
Ik denk het wel Asy. Het was zo abrupt. Maar het is goed nu.quote:Op maandag 5 september 2011 21:49 schreef Asyniur het volgende:
Gaan we samen weer lekker lang bv geven
Wat hebben jullie een paar spannende weken achter de rug...
Was dit ook de reden dat Ko niet meer wilde drinken?
Ja, maar het kan dat het anders smaakte, of dat je voeding snel teruggelopen was...quote:Op maandag 5 september 2011 21:51 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik denk het wel Asy. Het was zo abrupt. Maar het is goed nu.
En ik verheug me inderdaad op een tweede keer dragen en voeden.![]()
En dat is dan hun goed rechtquote:Op maandag 5 september 2011 20:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
bevallen mag ook pijn doen toch??
ik vond de weeenstorm ook heel naar, maar helemaal pijnloos bevallen, zoals ik vaak op tv zie, in voornamelijk amerika, vind ik iets onnatuurlijks hebben...
het lijkt net of daar 95% van de mensen een ruggeprik krijgt...
Hoho, is bevallen met pijnstilling nou nepbevallen? Huh? Een keizersnede is toch nepbevallen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:55 schreef Kleurdoos het volgende:
dan telt het niet flugeltje.
met je nepbevalling
ghehe of een lange aanloop en daarna opeens een weeenstormquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:55 schreef McLaura het volgende:
Uren van aaneengesloten pijn, of een stortbevalling. Tsja.
Ik kan ook niet oordelen over het is om 80 km te fietsen, omdat ik altijd met de auto ga.
En dan toch nog een week lang spierpijn he... Ik ben ook zo'n watjequote:Op dinsdag 6 september 2011 08:55 schreef Kleurdoos het volgende:
met je nepbevalling
Die keizersnedes tel ik niet eens mee bij de bevallingenquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:56 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hoho, is bevallen met pijnstilling nou nepbevallen? Huh? Een keizersnede is toch nepbevallen?
Ik vroeg nog kan ik niet gewoon een parcetamolletje krijgen voor die keizersnede i.p.v. die ruggeprik.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die keizersnedes tel ik niet eens mee bij de bevallingen
quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:55 schreef Kleurdoos het volgende:
met je nepbevalling
Bevallen is bevallen.. en ik vind mijzelf juist zo'n oen dat ik zo zonder poespas mn kind eruit wil krijgen. beter lig ik daar grinnikend te ontsluiten om vervolgens ff mn kind te lanceren jonguhquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:00 schreef Fee-nix het volgende:
Tuurlijk is het soms een uitkomst, zo'n ruggenprik. Bij mij ook. Maar toch ben ik het met BJ eens dat het er in Amerika wel heel onnatuurlijk aan toe gaat hoor. Kijk maar eens naar 'bevallingsverhalen'. Daar krijgen ze al een ruggenprik als de bevalling amper goed en wel begonnen is. (Gewoon vanaf wanneer het mag, qua centimeters). De rest van de bevalling liggen ze te kletsen en een beetje verveeld te kijken. Dan op een gegeven moment constateert de vk of gyn dat er 10 cm is en dan zeggen ze 'we vertellen je wanneer je een perswee hebt en dan moet je persen als wij het zeggen'. Dat was tenminste wel zo in een aantal afleveringen die ik heb gezien. Ze voelen die persweeën ook helemaal niet. Een vrouwtje presteerde het zelfs om te zeggen 'nee wacht even hoor, ik moet eerst al mijn familie bellen, want die wilden er bij zijn'. Terwijl ze dus 10 cm had. Ik zat met open mond te kijken. En ze gingen nog wachten ook! Dus wat dat betreft: onnatuurlijk ja, zij voelen hun lijf helemaal niet meer aan.
Verder is volgens mij toch echt het doel van de ruggenprik dat je helemaal niets meer voelt en niet dat je wat rust hebt tussen de weeen door. Dan is ie dus gewoon verkeerd gezet. Bij mij was ie ook niet helemaal goed gezet, ik voelde de linkerkant van mijn buik nog een klein beetje en de rechterkant helemaal niet meer.
BJ's bevallingen tellen ook niet. over een bevalling moet je minstens 5 uur doen anders heb je je er wel heel makkelijk vanaf gemaaktquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:02 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me wel af BJ ( en dat bedoel ik niet als aanval, maar gewoon om je mening te kunnen snappen)
Je werkt op een ic waar in feite continue levensreddende handelingen gedaan worden en pijnbestrijding.. Als pijnbestrijding onnatuurlijk is en pijn mag.. Waarom dan die
Mensen wel en een bevallende vrouw niet? Wie classificeert of de pijn van een bevallende vrouw minder erg is als een ic patiënt?
Mocht ik ooit nog zwanger raken, dan beval ik gewoon weer niet!quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Bevallen is bevallen.. en ik vind mijzelf juist zo'n oen dat ik zo zonder poespas mn kind eruit wil krijgen. beter lig ik daar grinnikend te ontsluiten om vervolgens ff mn kind te lanceren jonguh
Nou, ik ook idd. Nee, dan maar een spinaal en daarna knallende koppijn. Aso's.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vroeg nog kan ik niet gewoon een parcetamolletje krijgen voor die keizersnede i.p.v. die ruggeprik.
Maar dat kon niet.
Had je een lek? Ai...quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:06 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, ik ook idd. Nee, dan maar een spinaal en daarna knallende koppijn. Aso's.
Dat was het dus. Dacht bij Leander al wat ligt er toch ineens een kind in bed hier!! Maar die was er dus gewoon ineensquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
BJ's bevallingen tellen ook niet. over een bevalling moet je minstens 5 uur doen anders heb je je er wel heel makkelijk vanaf gemaakt
Lag de bloemkool er niet gewoon naast?quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:07 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat was het dus. Dacht bij Leander al wat ligt er toch ineens een kind in bed hier!! Maar die was er dus gewoon ineens
Jup... en toen ik een bloodpatch kon krijgen na enorm lang aangeven bij de verpleging en er eindelijk iemand was die post spinale hoofdpijn vermoedde een co-assistent, lang leve de co-assistent, want de gyn dacht dat ik spierpijn had, kwam er een inelkaar gereden kerel binnen op de SEH. Weg anesthesioloog.quote:
Daar was ik heel erg bang voor. Denk is die kleine er eindelijk kan je er niet van genieten omdat je zo ziek bent van de hoofdpijn. Maar ik heb nergens last van gehad.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:06 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, ik ook idd. Nee, dan maar een spinaal en daarna knallende koppijn. Aso's.
Nee maar zag wel een ooievaar weg vliegen!quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Lag de bloemkool er niet gewoon naast?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:11 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee maar zag wel een ooievaar weg vliegen!
Is die niet in je raam blijven hangen? Dat lijkt me nou echt origineel, zo'n 3d ooievaar verkeerom ophangenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:11 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee maar zag wel een ooievaar weg vliegen!
Haha dan hangt ie waarschijnlijk aan het ziekenhuisraam!!quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:13 schreef McLaura het volgende:
[..]
[..]
Is die niet in je raam blijven hangen? Dat lijkt me nou echt origineel, zo'n 3d ooievaar verkeerom ophangen
Oh wacht, maar hoe zit het dan met verder dan 42 weken zwanger? Gewoon laten zitten, het komt zoals het komt?quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:19 schreef Kleurdoos het volgende:
maar als t strippen werkt menicole, dan telt t ook niet, want dan is ie niet uit zichzelf gekomen
net als inleidenallemaal nepnepnep
Kijk dat is dan mooi. Heb ik 3 kinderen en maar 1 keer bevallen. Beter kan je het bijna niet krijgen!!quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:19 schreef Kleurdoos het volgende:
maar als t strippen werkt menicole, dan telt t ook niet, want dan is ie niet uit zichzelf gekomen
Pijnstilling is natuurlijk een uitkomst als alles gewoon te lang duurt en je uitgeput raakt of een keizersnede moet. Maar!quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:06 schreef flugeltje het volgende:
Het gaat mij niet om het feit dat mensen goede redenen hebben om wel/niet voor een ruggeprik te kiezen dames. Ging me alleen om het gemak waarmee het 'onnatuurlijk' genoemd werd, daarmee zet je de vrouwen die er wél voor kiezen wel even makkelijk weg
Ik gok dat Willem er zonder inleiden nog steeds in had gezeten, ik was nu al bijna 43 wekenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:19 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik miste de nuancering gewoon bij BJ, verder mag iedereen uiteraard z'n eigen ideeen erover hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Pijnstilling is natuurlijk een uitkomst als alles gewoon te lang duurt en je uitgeput raakt of een keizersnede moet. Maar!
Ik denk dat de pijn in den beginne ook wel ergens toe dient. Ik kijk graag van die bevalprogramma's en zie dan dames in Amerika die liggen te eten, en bellen en sms-en die dan een bericht krijgen dat ze 'fully dilated' zijn en dan ff een kind eruit persen.
ik ben daarom wel blij dat men in Nederland iets terughoudender is met pijnstilling. Je bent niet een mindere moeder, persoon of een slechte bevaller als je pijnstilling hebt gehad ofzo.
Persoonlijk heb ik het niet nodig gehad. Maar tegen de naweeen nam ik dan weer wel gewoon een paracetamolletje.
ja, want je kind komt wel als ie er klaar voor is DUH!!quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Oh wacht, maar hoe zit het dan met verder dan 42 weken zwanger? Gewoon laten zitten, het komt zoals het komt?
Ik vind strippen ook niet echt nodig. Maar zeg er geen nee tegenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en hoe staat strippen dan in verhouding met pijn bestrijding.
Beiden zijn "onnatuurlijk" waarom is het een wel acceptabel en het ander niet?
Nee met Rasti Rostelli.....quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:
hypnobirthing, met wierrook enz ?
als je echt zo relaxt mogelijk wil bevallen, blowtje roken of een fles Jack D. achterover gieten en genieten yo
Nee joh, thee drinken en kaarsen brandenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:
hypnobirthing, met wierrook enz ?
als je echt zo relaxt mogelijk wil bevallen, blowtje roken of een fles Jack D. achterover gieten en genieten yo
Ze hebben t voor ons gedaan, maar hun service is goed hoor, dus maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 6 september 2011 05:04 schreef NotTheSame het volgende:
Nirak, ik herken het slapeloze momenteel! Zit ook al rechtop in m'n bed hier.
Hebben jullie zelf alles in elkaar gezet? Want dat hebben wij wel gedaan. Hopelijk doen ze er niet al te moeilijk over. Je kan gewoon duidelijk zien dat 1 boorgat te diep zat waardoor de plug er doorheen schoot met het op elkaar drukken van de delen.
Hopelijk laten ze je nog effe slapen meis!
Buuf is goed in gedachten omzetten in platte tekst... En verder ben ik doodsbang voor een ruggeprikquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Pijnstilling is natuurlijk een uitkomst als alles gewoon te lang duurt en je uitgeput raakt of een keizersnede moet. Maar!
Ik denk dat de pijn in den beginne ook wel ergens toe dient. Ik kijk graag van die bevalprogramma's en zie dan dames in Amerika die liggen te eten, en bellen en sms-en die dan een bericht krijgen dat ze 'fully dilated' zijn en dan ff een kind eruit persen.
ik ben daarom wel blij dat men in Nederland iets terughoudender is met pijnstilling. Je bent niet een mindere moeder, persoon of een slechte bevaller als je pijnstilling hebt gehad ofzo.
Persoonlijk heb ik het niet nodig gehad. Maar tegen de naweeen nam ik dan weer wel gewoon een paracetamolletje.
een bevalbad leek me wel wat maar daar hebben we geen ruimte voorquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:48 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee joh, thee drinken en kaarsen branden
Haptonomie werkte erg goed hier, maar ik kon mezelf niet zo heel goed concentreren, dus vandaar hypnobirthing om daar ook nog een beetje handvaten voor te krijgen... Hapto was ook op sommige punten redelijk vaag, maar darn wat heb ik er veel aan gehad. As ut hellupt is ut goed
Toen ze de verdoving voor de knip zetten tijdens een wee brak Martijn compleet. Toen hij doorhad dat ik dat helemaal niet voelde begreep hij pas echt hoe pijnlijk de weeen waren... Het schijnt nogal een beste spuit geweest te zijn....quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:51 schreef _evenstar_ het volgende:
ALS iek met mijn schaar in u muts kniep denkt u dat u een trein bent..!
Alles waar massage bij betrokken is word ik automatisch heel enthousiast over...quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:53 schreef Fee-nix het volgende:
O en wat ik ook zo mooi vind aan het idee van hypnobirthing, is dat je partner er heel erg bij betrokken wordt. Die leert ook hoe hij/zij je het beste kan ondersteunen. Speciale massagetechnieken (Light Touch heet dat) om endorfines vrij te maken en ook hoe hij jou kan helpen om nog dieper in jezelf te keren.
Ja, ik ben heel enthousiast.
Whehehequote:Op dinsdag 6 september 2011 09:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Alles waar massage bij betrokken is word ik automatisch heel enthousiast over...
Ik voelde dat het nodig was, voor míj. het was een afsluiter van het steeds meer naar binnen keren aan het einde van de zwangerschap, en het zorgt er denk ik voor dat je een rustige plek zoekt, dat je gaat liggen. focussen op het kind.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik miste de nuancering gewoon bij BJ, verder mag iedereen uiteraard z'n eigen ideeen erover hebben.
Overigens, leuk ding om eens over na te denken; Dient de pijn écht ergens toe? Of is dat iets wat we algemeen met elkaar besloten hebben? Net zoals de onttrekkingsbloeding eigenlijk helemaal niet nodig blijkt te zijn bij het gebruik van Anti-conceptie maar deze wel ingevoerd is omdat vrouwen het anders 'raar' vinden?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:51 schreef _evenstar_ het volgende:
ALS iek met mijn schaar in u muts kniep denkt u dat u een trein bent..!
ik heb dat duik in je weeen gedaan. Denk open deuren, monden, ramen, álles open. Ik maak er flauwe grappen over tegenwoordig, maar het werkte verdorie échtquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:49 schreef Kleurdoos het volgende:
t'is wel een idee, bevallen onder hypnose
JE VOELT NIETS, KIJK IN MIJN OGEN KIJK IN MIJN OGEN..
quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:10 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik wil dit keer wel proberen om me meer te concentreren. Bij Leander heb ik volgens mij zo'n beetje alle scheldwoorden die ik ken eruit gegooid. Zo ben ik helemaal niet. En voelde me achteraf ook beetje schuldig omdat mijn vlos heel gelovig is. Maar het voelde zo lekker
En dan achteraf denken wat stelde ik me toch weer aan!!quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:18 schreef Kleurdoos het volgende:
ik liet t maar gebeuren, ik dacht alleen goddomme ik ga dood ofzo
Ik heb bij de eerste bevalling beduidend minder pijn ervaren omdat ik me echt op de weeen concentreerde. Een soort de pijn voelen zonder het te beoordelen als pijn ofzo. Zolang ik bleef denken wat er gebeurde iedere keer als mn baarmoeder zo samentrok, dus echt het actief bedenken dat de pijn een functie had want het kwam daar en daar door en het doet dat en dat, zorgde ervoor dat ik er nauwelijks wat van gevoeld heb. Door me daardoor op te concentreren sloot ik me af voor de buitenwereld, flinke zut endorfinen-aanmaak en gaan met die banaan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb dat duik in je weeen gedaan. Denk open deuren, monden, ramen, álles open. Ik maak er flauwe grappen over tegenwoordig, maar het werkte verdorie écht
warschijnlijk omdat je zo ligt te concentreren op:" wat kan er verdomme nog meer ópen"
en bij de eerste weeen van je tweede/derde/vierde denk je ohja crap... waarom wilde ik dit zo graag?quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:21 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En dan achteraf denken wat stelde ik me toch weer aan!!
Ja dat was tussendoor ook nogquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:18 schreef Kleurdoos het volgende:
ik liet t maar gebeuren, ik dacht alleen goddomme ik ga dood ofzo
nou, bij de eerste verzette ik me tegen de weeen achteraf. door open te denken, door met de wee mee te gaan ging het ineens verbazingwekkend vlot. Geen idee hoor, of dat nou hierdoor kwam of een toevallige samenloop, maar het voelde goed iets te doen te hebben, wat me afleide van het gevoel doormidden gescheurd te worden. (eerste bevalling duurde 7 uur, tweede 1,5 uur weeenstorm)quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
@buuf, bizar he hoe zoiets wat je normaliter wellicht 'zwevering' lijkt te vinden toch ineens blijkt te werken als het erop aankomt?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:22 schreef mignonne het volgende:
en bij de eerste weeen van je tweede/derde/vierde denk je ohja crap... waarom wilde ik dit zo graag?
Bij de tweede nog niet zo zeer. Maar nu denk ik: Shit waar ben ik weer aan begonnen. net of ik nu pas besef hoe pijn het deed!!quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
en bij de eerste weeen van je tweede/derde/vierde denk je ohja crap... waarom wilde ik dit zo graag?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:57 schreef Kleurdoos het volgende:
maar inderdaad een keizersnede telt al helemaal niet. beetje gemakzuchtig hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |