ziet er echt vet handig uitquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef The_Dean het volgende:
En om je snaren altijd in stemming te houden... Meet: The Evertune.
http://edition.cnn.com/vi(...)rtune.cnn?&hpt=hp_c2
Wat doet zo'n ding eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:21 schreef The_Dean het volgende:
Ik raad vanaf nu iedereen aan een BBE Sonic Maximizer te halen. Damn, zoveel helderheid
Nadeel is dat ik ze in 19" heb en ik nu een rack wil om hem te huisvesten
Geloof me maar, dat is het niet...quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Lijkt een beetje op een normale werkdag...
Hoezo het enigste wat die brug doet, wat ik uit dat filmpje begrijp is de spanning erop houden waar jij hem op zet. Dus als je hem in Drop D zet zou hij de tuning daar ook in moeten houden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tot je ff je gitaar in een andere stemming wil zetten :'
Ja, ff is er niet meer bij, maar het kan blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tot je ff je gitaar in een andere stemming wil zetten :'
Kortom gewoon 5 gitaren hebben met allemaal verschillende stemmingenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ff is er niet meer bij, maar het kan blijkbaar wel.
Die gast blijft wel enthousiast
Juist.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kortom gewoon 5 gitaren hebben met allemaal verschillende stemmingen
Ja waar je hem op instelt. Maar als ik een nummer in E speel en ik wil hem even snel naar Drop D zetten bijvoorbeeld. Moetik eerst met dat sleuteltje alles weer afstellen :dquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Hoezo het enigste wat die brug doet, wat ik uit dat filmpje begrijp is de spanning erop houden waar jij hem op zet. Dus als je hem in Drop D zet zou hij de tuning daar ook in moeten houden.
Kan het samenvatten als: Oma's tafelkleed voor je speakers weghalen.quote:
Hoe ze die gitaar ook testen in dat filmpjequote:
ja zag net al dat het idd iets meer werk wasquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja waar je hem op instelt. Maar als ik een nummer in E speel en ik wil hem even snel naar Drop D zetten bijvoorbeeld. Moetik eerst met dat sleuteltje alles weer afstellen :d
Koop dan dat maarquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:02 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ja zag net al dat het idd iets meer werk was
Dat is wel echt het toppunt van luiheid maar zo vet om mee te pronkenquote:
Automatisch naar Drop C stemmen, en terugquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:09 schreef The_Dean het volgende:
Ja, best wel lam
Maar, zal vast op sommige momenten handig zijn. En voor sommige gitaristen een uitkomst
Waarom zet je niet een van je gitaren standaard in drop d ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja waar je hem op instelt. Maar als ik een nummer in E speel en ik wil hem even snel naar Drop D zetten bijvoorbeeld. Moetik eerst met dat sleuteltje alles weer afstellen :d
Moet ik nog doen, maar van mijn ibanez zijn de GBE snaren verroestquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:41 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Waarom zet je niet een van je gitaren standaard in drop d ?
Is siewosie ook beter omdat je dus niet constant aan het wisselen bent enzo.
Ik heb er ook 1 in E standard en 1 in Drop C
Bij mij ook, Maar nu geen geld meer om elke maand overal voor 2 gitaren de snaren te vervangen. Dus moet het maar wat langer mee. Gaat ook prima tochquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:41 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Moet ik nog doen, maar van mijn ibanez zijn de GBE snaren verroestDus moet weer een nieuw setje halen.
Ik ben nog steeds blij met mijn setje Elixers. Zijn nog steeds goed en klinken nog als nieuwquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:41 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Moet ik nog doen, maar van mijn ibanez zijn de GBE snaren verroestDus moet weer een nieuw setje halen.
nouja ze zien oranje van het roest en je voelt het als je speeltquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:49 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Bij mij ook, Maar nu geen geld meer om elke maand overal voor 2 gitaren de snaren te vervangen. Dus moet het maar wat langer mee. Gaat ook prima toch
Jammergenoeg krijg je je intonatie nooit goed met een normale mensuur.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:13 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Automatisch naar Drop C stemmen, en terug![]()
Dat is echt dé oplossing gewoon
Als je bepaalde pedalen altijd aan hebt staan, kun je zo'n la erin zetten. Anders een vette compressor ofzoquote:Op zondag 4 september 2011 09:46 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil dus die BBE in een rack, en die is 1HE... zijn er leuke andere apparaten om een vette kleine 4HE rack te bouwen?
BBE, Tuner, ....
Nee, enige wat ik heb is een tuner, wah en Digitech tube overdrive [tot mijn LPB-1 het weer doet].quote:Op zondag 4 september 2011 10:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je bepaalde pedalen altijd aan hebt staan, kun je zo'n la erin zetten. Anders een vette compressor ofzo
Dat soort dingen doe je toch zelf? Is nog gemakkelijker dan snaren vervangen.quote:Op zondag 4 september 2011 10:21 schreef Trollscience het volgende:
Ik heb mijn Strat achtergelaten in de muziekwinkel, hij moest worden geintoneerd en de nek moest worden ingesteld.
Dinsdag ga ik hem weer halen
Ja, zoiets dacht ik ook al aan.quote:Op zondag 4 september 2011 10:12 schreef brother52 het volgende:
Kun je de ontvanger van je wireless er niet inbouwen?
Dan zou ik wel een 2he lade kopen, zo'n ding heb je snel vol namelijk.quote:Op zondag 4 september 2011 10:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, zoiets dacht ik ook al aan.
BBE, tuner, draadloos [oude of een nieuwe kopen] en een lade voor losse dingen/kabels/eventuele pedalen.
Een kwalijk gevolg van GASquote:Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan zou ik wel een 2he lade kopen, zo'n ding heb je snel vol namelijk.
Plus het feit dat mijn racklade ook een soort gereedschapskist is. Ik heb er tangetjes, schroevendraaiers, inbus-sleutels, reservesnaren, speakerkabels en jack-kabels in liggen.quote:
Dan kom je wel snel op een 6HE uit dan, ofniet?quote:Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan zou ik wel een 2he lade kopen, zo'n ding heb je snel vol namelijk.
Daar heb ik een los koffertje voor, dus denk dat dat wel mee gaat vallen. Ook handiger voor mijn roadiënquote:Op zondag 4 september 2011 11:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Plus het feit dat mijn racklade ook een soort gereedschapskist is. Ik heb er tangetjes, schroevendraaiers, inbus-sleutels, reservesnaren, speakerkabels en jack-kabels in liggen.
Maar zijn er andere dingen die je aan kan raden? Hoe effectief is een losse pre-amp? Ik heb gewoon een buizentop. Is dat dan niet wat overkill?quote:Op zondag 4 september 2011 11:28 schreef Cynic het volgende:
Zo'n koffertje had ik ook altijd, maar aangezien ik toch ruimte in mijn rach over had heb ik maar een laatje gehaald en alles daarin geschoven. Heb nu inmiddels wel weer ruimte over, voor zolang het duurt.
Een losse preamp is niet echt nodig inderdaad, hoewel je natuurlijk altijd een andere preamp over de eindtrap van je top kan laten lopen. Een rack is denk ik vooral handig als je een beetje een veelzijdig systeem wil gebruiken, kan me voorstellen dat jij prima met een top en wat pedalen uit de voeten kan.quote:Op zondag 4 september 2011 11:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar zijn er andere dingen die je aan kan raden? Hoe effectief is een losse pre-amp? Ik heb gewoon een buizentop. Is dat dan niet wat overkill?
Oh, zeker! Maar nu even kijken hoe ik dan die BBE in het systeem kan integrerenquote:Op zondag 4 september 2011 11:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een losse preamp is niet echt nodig inderdaad, hoewel je natuurlijk altijd een andere preamp over de eindtrap van je top kan laten lopen. Een rack is denk ik vooral handig als je een beetje een veelzijdig systeem wil gebruiken, kan me voorstellen dat jij prima met een top en wat pedalen uit de voeten kan.
Ja kan ook een 1he rack halen en die dan op of onder of naast je top zetten.quote:Op zondag 4 september 2011 12:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Oh, zeker! Maar nu even kijken hoe ik dan die BBE in het systeem kan integreren
Ik kan ze natuurlijk verkopen en hem in pedaalvorm halen
Ook een optiequote:Op zondag 4 september 2011 12:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja kan ook een 1he rack halen en die dan op of onder of naast je top zetten.
Heb je een transistortop?quote:Op zondag 4 september 2011 12:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ook een optie
Maar dacht meteen aan 4HE, om dan een tuner en draadloos kwijt te kunnen, en eventueel andere handige apparatuur... Waarschijnlijk meer omdat ik het leuk vind dan dat ik het echt nodig heb
Nee, buizen.quote:Op zondag 4 september 2011 12:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Heb je een transistortop?
Want vaak heb je daar nog genoeg ruimte over om een 1 HE in te plaatsen.
Schrobzaagje en wat schroefjes en klaar![]()
Kan je ook gelijk de voeding van je versterker gebruiken
snap ikquote:Op zondag 4 september 2011 12:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, buizen.
En ook aan gedacht... maar wil hem niet té veel vernaggelen, met het oog op de doorverkoopbaarheid...
Ja hoor. Maar ik kan niet voor dat geld hem ook nog in Rotterdam brengen. Versturen kan ook, kosten koper.quote:Op zondag 4 september 2011 13:14 schreef Griebus het volgende:
The_Dean, heb je die LCG-158 nog te koop? Zit dan wel in Spanje maar kan natuurlijk wel gewoon geld overmaken. Mr-Green wilde hem ook geloof ik en was net ff iets eerder maar als ie nog beschikbaar is wil ik hem wel overnemen
Blijft een lekker nummerquote:Op zondag 4 september 2011 14:54 schreef stefanhaan het volgende:
Dalijk maar eens dit lied instuderen, dan lijkt het of ik nog iets gedaan heb deze vakantie.
Morgen weer gitaarles
Sowieso, en die ga ik heel romantisch spelen voor een dame.quote:
Dan hoop ik maar dat ze van metal houdt.quote:Op zondag 4 september 2011 15:02 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Sowieso, en die ga ik heel romantisch spelen voor een dame.
Headbangend uiteraard
ja dat doet zequote:Op zondag 4 september 2011 15:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat ze van metal houdt.
Tof.quote:Op zondag 4 september 2011 15:03 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ja dat doet ze
En anders ken ik nog wel andere dingen
Sowieso met E,G,C akkoorden improviseer je altijd wel iets leuks akoestischquote:
Okquote:Op zondag 4 september 2011 15:05 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Sowieso met E,G,C akkoorden improviseer je altijd wel iets leuks akoestisch
Ex's And Oh'squote:
Amai, plezant jong.quote:Op zondag 4 september 2011 15:07 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ex's And Oh'sook tevens heel plezant
ja ik ben echt in een irritante bui vandaagquote:
Ik merk het.quote:Op zondag 4 september 2011 15:07 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ja ik ben echt in een irritante bui vandaag
Mkay, die heb ik tot het eind afgekeken en niet verveeld geweest.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Deze moet ik even spammen![]()
![]()
Gave muziek![]()
Die zang ook
Heb je in 1 dag zo'n nummer ingestudeerd ?quote:Op zondag 4 september 2011 14:54 schreef stefanhaan het volgende:
Dalijk maar eens dit lied instuderen, dan lijkt het of ik nog iets gedaan heb deze vakantie.
Morgen weer gitaarles
Denk het ook.quote:Op zondag 4 september 2011 00:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Jammergenoeg krijg je je intonatie nooit goed met een normale mensuur.
Redelijk genoeg, af en toe als je het niet weet gewoon wat improvisen ofcquote:Op zondag 4 september 2011 15:59 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Heb je in 1 dag zo'n nummer ingestudeerd ?
Daar wordt de mensuur niet langer van, dus denk het niet. Gitaarsynth zou kunnen, als je een soort pitchcorrectie hebt. Die ik destijds had deed dat geloof ik bijvoorbeeld met pianogeluiden.quote:Op zondag 4 september 2011 16:01 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Denk het ook.
Als je dit wilt is dan zo'n line 6 oplossing niet beter ? Met een Variax gitaar, dus.
Volgens mij zou het ook mogelijk moeten zijn met de Ronald gitaarsynths.
Ik heb geen grote behoefte aan een versterker erbijquote:Op zondag 4 september 2011 13:14 schreef Griebus het volgende:
The_Dean, heb je die LCG-158 nog te koop? Zit dan wel in Spanje maar kan natuurlijk wel gewoon geld overmaken. Mr-Green wilde hem ook geloof ik en was net ff iets eerder maar als ie nog beschikbaar is wil ik hem wel overnemen
quote:Op zondag 4 september 2011 18:35 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik heb geen grote behoefte aan een versterker erbij
mijne word ook verstuurd anders moet ik college skippenquote:Op zondag 4 september 2011 19:15 schreef mr-green het volgende:
Ik heb gekozen om die Comet van Daanauctions te laten versturen blijkt zojuist dat ik gewoon aanstaande woensdag vrij ben...
Hopen maar dat ze gelijk die dag versturen
35 euro...quote:Op zondag 4 september 2011 19:29 schreef BurnaBoy het volgende:
Ach college skippen of 50 euro betalen.
Ik wist het wel.
College's stellen in het begin niet al teveel voor dus dan kan het nog toch![]()
Of zijn ze bij jullie ook verplicht ?
Nog steeds 28 biertjes teveelquote:
mijn dinsdag kan ik niet skippen, projecten ontwikkelen onder bedrijfsomstandighedenquote:Op zondag 4 september 2011 19:29 schreef BurnaBoy het volgende:
Ach college skippen of 50 euro betalen.
Ik wist het wel.
College's stellen in het begin niet al teveel voor dus dan kan het nog toch![]()
Of zijn ze bij jullie ook verplicht ?
zeker student?quote:Op zondag 4 september 2011 19:38 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik zit nu hier nu een beetje te dubben of ik morgen mijn theorie ga doen of dat ik verplichte lessen ga missen![]()
En dat is ook 40 euro. En dan de extra lessen die ik moet nemen omdat ik eigenlijk al goed genoeg kan rijden om af te rijdenIk haat beslissingen nemen
Toen ik mijn Comet kreeg ben ik hem ook op gaan halen, heeft me uiteindelijk 4 uur gekostquote:Op zondag 4 september 2011 19:15 schreef mr-green het volgende:
Ik heb gekozen om die Comet van Daanauctions te laten versturen blijkt zojuist dat ik gewoon aanstaande woensdag vrij ben...
Hopen maar dat ze gelijk die dag versturen
same maar kan dit keer helaas nietquote:Op zondag 4 september 2011 19:46 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Toen ik mijn Comet kreeg ben ik hem ook op gaan halen, heeft me uiteindelijk 4 uur gekost
Maar ja, scheelt toch geld (OV-chipkaart FTW).
Jep,quote:Op zondag 4 september 2011 19:40 schreef mr-green het volgende:
[..]
zeker student?
Ik zou gewoon later die theorie doen. Dat papiertje kan echt wel even wachten
ja ik wil idd ook nog op kamers gaan zo snel mogelijk... Dus ik kan idd ook niet zomaar ff alles bestellen wat ik wilquote:Op zondag 4 september 2011 19:52 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Jep,
Nou het punt is een beetje dat het mijn rijbewijs me nu een beetje teveel geld is aant kosten.
Samen dat ik voor het eind van het jaar nog op kamers ga en dergelijke. Ik zit te krap momenteel
Ik wil mijn fulltime baan weer terugOf Iig het geld
![]()
Dan zou ik je rijbewijs nog even uitstellen en gaan voor op kamers gaanquote:Op zondag 4 september 2011 19:52 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Jep,
Nou het punt is een beetje dat het mijn rijbewijs me nu een beetje teveel geld is aant kosten.
Samen dat ik voor het eind van het jaar nog op kamers ga en dergelijke. Ik zit te krap momenteel
Ik wil mijn fulltime baan weer terugOf Iig het geld
![]()
Mooooi!quote:
Dat is idd wel het plan jaquote:Op zondag 4 september 2011 20:02 schreef mr-green het volgende:
[..]
Dan zou ik je rijbewijs nog even uitstellen en gaan voor op kamers gaan
Niemand die een idee heeft?quote:Op zondag 4 september 2011 18:55 schreef Tchock het volgende:
Sinds ik terug ben van mijn vakantie is het brugelement van mijn geliefde tele ineens kapotIemand suggesties?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeeej dankjewel Dean!!quote:
Het hoe en waarom? Geen idee, wel uitermate klote zeg!quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand die een idee heeft?Je broertje heeft over je gitaar gejizzed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |