ziet er echt vet handig uitquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef The_Dean het volgende:
En om je snaren altijd in stemming te houden... Meet: The Evertune.
http://edition.cnn.com/vi(...)rtune.cnn?&hpt=hp_c2
Wat doet zo'n ding eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:21 schreef The_Dean het volgende:
Ik raad vanaf nu iedereen aan een BBE Sonic Maximizer te halen. Damn, zoveel helderheid
Nadeel is dat ik ze in 19" heb en ik nu een rack wil om hem te huisvesten
Geloof me maar, dat is het niet...quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Lijkt een beetje op een normale werkdag...
Hoezo het enigste wat die brug doet, wat ik uit dat filmpje begrijp is de spanning erop houden waar jij hem op zet. Dus als je hem in Drop D zet zou hij de tuning daar ook in moeten houden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tot je ff je gitaar in een andere stemming wil zetten :'
Ja, ff is er niet meer bij, maar het kan blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tot je ff je gitaar in een andere stemming wil zetten :'
Kortom gewoon 5 gitaren hebben met allemaal verschillende stemmingenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ff is er niet meer bij, maar het kan blijkbaar wel.
Die gast blijft wel enthousiast
Juist.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kortom gewoon 5 gitaren hebben met allemaal verschillende stemmingen
Ja waar je hem op instelt. Maar als ik een nummer in E speel en ik wil hem even snel naar Drop D zetten bijvoorbeeld. Moetik eerst met dat sleuteltje alles weer afstellen :dquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Hoezo het enigste wat die brug doet, wat ik uit dat filmpje begrijp is de spanning erop houden waar jij hem op zet. Dus als je hem in Drop D zet zou hij de tuning daar ook in moeten houden.
Kan het samenvatten als: Oma's tafelkleed voor je speakers weghalen.quote:
Hoe ze die gitaar ook testen in dat filmpjequote:
ja zag net al dat het idd iets meer werk wasquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja waar je hem op instelt. Maar als ik een nummer in E speel en ik wil hem even snel naar Drop D zetten bijvoorbeeld. Moetik eerst met dat sleuteltje alles weer afstellen :d
Koop dan dat maarquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:02 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ja zag net al dat het idd iets meer werk was
Dat is wel echt het toppunt van luiheid maar zo vet om mee te pronkenquote:
Automatisch naar Drop C stemmen, en terugquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:09 schreef The_Dean het volgende:
Ja, best wel lam
Maar, zal vast op sommige momenten handig zijn. En voor sommige gitaristen een uitkomst
Waarom zet je niet een van je gitaren standaard in drop d ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja waar je hem op instelt. Maar als ik een nummer in E speel en ik wil hem even snel naar Drop D zetten bijvoorbeeld. Moetik eerst met dat sleuteltje alles weer afstellen :d
Moet ik nog doen, maar van mijn ibanez zijn de GBE snaren verroestquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:41 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Waarom zet je niet een van je gitaren standaard in drop d ?
Is siewosie ook beter omdat je dus niet constant aan het wisselen bent enzo.
Ik heb er ook 1 in E standard en 1 in Drop C
Bij mij ook, Maar nu geen geld meer om elke maand overal voor 2 gitaren de snaren te vervangen. Dus moet het maar wat langer mee. Gaat ook prima tochquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:41 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Moet ik nog doen, maar van mijn ibanez zijn de GBE snaren verroestDus moet weer een nieuw setje halen.
Ik ben nog steeds blij met mijn setje Elixers. Zijn nog steeds goed en klinken nog als nieuwquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:41 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Moet ik nog doen, maar van mijn ibanez zijn de GBE snaren verroestDus moet weer een nieuw setje halen.
nouja ze zien oranje van het roest en je voelt het als je speeltquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:49 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Bij mij ook, Maar nu geen geld meer om elke maand overal voor 2 gitaren de snaren te vervangen. Dus moet het maar wat langer mee. Gaat ook prima toch
Jammergenoeg krijg je je intonatie nooit goed met een normale mensuur.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:13 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Automatisch naar Drop C stemmen, en terug![]()
Dat is echt dé oplossing gewoon
Als je bepaalde pedalen altijd aan hebt staan, kun je zo'n la erin zetten. Anders een vette compressor ofzoquote:Op zondag 4 september 2011 09:46 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil dus die BBE in een rack, en die is 1HE... zijn er leuke andere apparaten om een vette kleine 4HE rack te bouwen?
BBE, Tuner, ....
Nee, enige wat ik heb is een tuner, wah en Digitech tube overdrive [tot mijn LPB-1 het weer doet].quote:Op zondag 4 september 2011 10:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je bepaalde pedalen altijd aan hebt staan, kun je zo'n la erin zetten. Anders een vette compressor ofzo
Dat soort dingen doe je toch zelf? Is nog gemakkelijker dan snaren vervangen.quote:Op zondag 4 september 2011 10:21 schreef Trollscience het volgende:
Ik heb mijn Strat achtergelaten in de muziekwinkel, hij moest worden geintoneerd en de nek moest worden ingesteld.
Dinsdag ga ik hem weer halen
Ja, zoiets dacht ik ook al aan.quote:Op zondag 4 september 2011 10:12 schreef brother52 het volgende:
Kun je de ontvanger van je wireless er niet inbouwen?
Dan zou ik wel een 2he lade kopen, zo'n ding heb je snel vol namelijk.quote:Op zondag 4 september 2011 10:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, zoiets dacht ik ook al aan.
BBE, tuner, draadloos [oude of een nieuwe kopen] en een lade voor losse dingen/kabels/eventuele pedalen.
Een kwalijk gevolg van GASquote:Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan zou ik wel een 2he lade kopen, zo'n ding heb je snel vol namelijk.
Plus het feit dat mijn racklade ook een soort gereedschapskist is. Ik heb er tangetjes, schroevendraaiers, inbus-sleutels, reservesnaren, speakerkabels en jack-kabels in liggen.quote:
Dan kom je wel snel op een 6HE uit dan, ofniet?quote:Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan zou ik wel een 2he lade kopen, zo'n ding heb je snel vol namelijk.
Daar heb ik een los koffertje voor, dus denk dat dat wel mee gaat vallen. Ook handiger voor mijn roadiënquote:Op zondag 4 september 2011 11:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Plus het feit dat mijn racklade ook een soort gereedschapskist is. Ik heb er tangetjes, schroevendraaiers, inbus-sleutels, reservesnaren, speakerkabels en jack-kabels in liggen.
Maar zijn er andere dingen die je aan kan raden? Hoe effectief is een losse pre-amp? Ik heb gewoon een buizentop. Is dat dan niet wat overkill?quote:Op zondag 4 september 2011 11:28 schreef Cynic het volgende:
Zo'n koffertje had ik ook altijd, maar aangezien ik toch ruimte in mijn rach over had heb ik maar een laatje gehaald en alles daarin geschoven. Heb nu inmiddels wel weer ruimte over, voor zolang het duurt.
Een losse preamp is niet echt nodig inderdaad, hoewel je natuurlijk altijd een andere preamp over de eindtrap van je top kan laten lopen. Een rack is denk ik vooral handig als je een beetje een veelzijdig systeem wil gebruiken, kan me voorstellen dat jij prima met een top en wat pedalen uit de voeten kan.quote:Op zondag 4 september 2011 11:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar zijn er andere dingen die je aan kan raden? Hoe effectief is een losse pre-amp? Ik heb gewoon een buizentop. Is dat dan niet wat overkill?
Oh, zeker! Maar nu even kijken hoe ik dan die BBE in het systeem kan integrerenquote:Op zondag 4 september 2011 11:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een losse preamp is niet echt nodig inderdaad, hoewel je natuurlijk altijd een andere preamp over de eindtrap van je top kan laten lopen. Een rack is denk ik vooral handig als je een beetje een veelzijdig systeem wil gebruiken, kan me voorstellen dat jij prima met een top en wat pedalen uit de voeten kan.
Ja kan ook een 1he rack halen en die dan op of onder of naast je top zetten.quote:Op zondag 4 september 2011 12:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Oh, zeker! Maar nu even kijken hoe ik dan die BBE in het systeem kan integreren
Ik kan ze natuurlijk verkopen en hem in pedaalvorm halen
Ook een optiequote:Op zondag 4 september 2011 12:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja kan ook een 1he rack halen en die dan op of onder of naast je top zetten.
Heb je een transistortop?quote:Op zondag 4 september 2011 12:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ook een optie
Maar dacht meteen aan 4HE, om dan een tuner en draadloos kwijt te kunnen, en eventueel andere handige apparatuur... Waarschijnlijk meer omdat ik het leuk vind dan dat ik het echt nodig heb
Nee, buizen.quote:Op zondag 4 september 2011 12:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Heb je een transistortop?
Want vaak heb je daar nog genoeg ruimte over om een 1 HE in te plaatsen.
Schrobzaagje en wat schroefjes en klaar![]()
Kan je ook gelijk de voeding van je versterker gebruiken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |