Eindelijk, na lang wachten is het zover.
We hebben de sleutel van ons nieuwe huis! Afgelopen donderdag bij de notaris getekend en meteen dezelfde avond een housewarming gehouden; ook omdat Leintjeuh jarig was die dag.
Er gingen 7 flessen bubbels open en het was een mooie avond. Veel lovende reacties op de woning en het prachtige uitzicht, wat bij nacht misschien nog wel het mooiste is.
Nu is het weekend en gaan we beginnen met de verbouwing.
Wat we o.a. gaan doen:
-nieuwe vloer (massief eiken)
-nieuwe keuken
-nieuwe badkamer
-nieuwe cv ketel
-nieuwe meterkast
-nieuw plafond woonkamer
-muren glad afwerken
-houtwerk schilderen
Wat foto's van Funda; ik heb nog geen foto's zelf van de woning gemaakt. Vandaag neem ik de camera mee en maak er een paar. Zo was het. Er woonden 2 aardige mensen in op leeftijd.
![eJaIV.jpg]()
![SkiXO.jpg]()
uitzicht vanaf balkon
![Jf0Yi.jpg]()
woonkamer met moederhaard met ringleidingen
![Ck49M.jpg]()
keuken
![Q4U8m.jpg]()
grote slaapkamer
![wzOrF.jpg]()
kleine slaapkamer
![QlzVh.jpg]()
Badkamer met huurboiler om de hoek
Nu aan de slag dus. Ik ben zelf niet superhandig maar mijn pa is een reeds gepensioneerde perfectionistische timmervakidioot die het hele proces begeleiden zal en zelf de belangrijke dingen zal doen zoals plaatsen van de keuken en de badkamer. Ik heb nog geen idee wat me te wachten staat maar we beginnen gewoon en we zien wel waar het schip strand.
Momenteel is de vloer net gisteren besteld; we gaan de planken zelf stoppen en schuren & kleuren. Met een beetje geluk kan ik het hout volgende week al ophalen.
De keuken is ook al gekocht. Het wordt een Rotpunkt keuken met Tineo massief eiken frontjes in kleur stone (wit/grijs). Een composiet zwart blad met rvs inbouwspoelbak en waterkering en smetplint. Een Falcon Elan 90 gasfornuis met 5 pitten en 3 ovens in de kleur rosé taupe en een afzuigschouw eveneens van Falcon. Een Siemens vaatwasser met een besteklade. Een rvs Bosch koelkast hadden we al, deze is net een jaar oud. We moeten nog een losse servieskast erbij kopen.
We wachten nog op een offerte van de cv installateur en meterkast.
Een nieuwe badkamer is nog niet uitgezocht.
[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 03-09-2011 08:29:51 ]