Ik weet niet hoe je bij die 75% t.o.v. een betonvloer komt, maar ik heb verschillende Lambda's gevonden:quote:Op zaterdag 3 september 2011 07:09 schreef TR08 het volgende:
Moet zo meteen wegwezen maar reken het zelf maar uit met R-waardes die je met bouwfysica bij elkaar kunt googlen.
Die 2 houtlagen (25 + 15mm) die ik straks heb laten 75% van de warmte door die een 35mm dikke betonlaag ook door laat bij gelijk temperatuurverschil tussen water en kamer. Warmte weerstand tussen lucht en hout is in verhouding klein tov de weerstand van zowel het hout als het beton.
De vloer wordt trouwens robuust en de water temperatuur laag (<40C)
Dat droge systeem heb ik naar gekeken maar dat kost me tegen de 6000,- en voor dat bedrag gaat vloerverwarming niet door.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:54 schreef Zolena het volgende:
Ik zou in deze situatie kiezen voor een droog vloerverwarmingssysteem dat is platen op je houten vloer + leidingen en daarover dun parket of tegels o.i.d.
Je gaat geen enkele houten vloer op tegen de 50% luchtvochtigheid houden met vloerverwarming. En toch kan vloerverwarming icm houten vloeren wel. Blijkbaar is die 50% niet zo heel sterk vereist.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:10 schreef Kirov het volgende:
De luchtvochtigheid moet trouwens boven de 50% liggen voor zoiets, probeer dat maar te halen in de winter.
Vergeet dat maar.quote:Op zondag 4 september 2011 00:08 schreef TR08 het volgende:
De 80-100W/m2 is precies de range die ik ook zo'n beetje afgeschat had met mijn berekeningen. Daarbij is dat samen circa 4kW en dat is wel voldoende om de kamer op temperatuur te houden. De radiatoren die er nu zijn en nog blijven gebruik ik wel voor opstoken als er even gas bij gegeven moet.
Nou dat is dus een van de dingen die ik met dit topic hoopte uit te zoeken.quote:Op zondag 4 september 2011 09:32 schreef klipper het volgende:
Ga je je houten vloer trouwens zwevend leggen of vast?
Stop maar met dit project, ¤6000 vindt je te duur, maar ¤1000 als het ware door de wc te trekken heb je geen problemen mee.quote:Op zondag 4 september 2011 09:34 schreef TR08 het volgende:
[..]
Nou dat is dus een van de dingen die ik met dit topic hoopte uit te zoeken.
Zwevend is beter in verband met werken, dan heb je minder kans op scheuren. Waarschijnlijk wordt het dus zwevend.
Hoe dan?quote:Op zondag 4 september 2011 10:07 schreef TR08 het volgende:
Wat betreftd de warmte verdeling: Tussen slangen en ondervloer gaat wat convectie ontstaan waardoor de warmte verdeling wel beter wordt.
quote:Op zondag 4 september 2011 10:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe dan?
Je bent uiteraard geheel vrij om dit toe te passen, maar een deceptie ligt om de hoek.
Die reken ik er nog wel even bij. Zie update zo meteenquote:Op zondag 4 september 2011 10:22 schreef blomke het volgende:
Duidelijk plaatje, snap nu wat je bedoelt; dan komt er nog een isolerende factor bij: de warmteoverdrachtcoëfficient tussen de slangen en die luchtspleet (zie ik nu ook in je tabel staan).
Bij ons nog wel, maar de vloer isolatie ontbreekt dan ook nog.quote:Ik denk dat je de koude uit de vloer haalt; echter een houten vloer voelt niet koud aan (tenminste in mijn huis met vloerisolate niet).
Deze manier zou ik helemaal niet toepassen, opgesloten lucht is namelijk een zeer slechte geleider.quote:Op zondag 4 september 2011 10:18 schreef TR08 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die luchtspleet tussen isolatie en vloer kun je bij de constructie met leidingen onder de draagvloer beter wel hebben juist omdat die warmte verdeelt. Als je gaat voor isolatie die de leidingen volledig omsluit (pur oid) is het verdelende effect weg.
Vreemd, is toch zo'n beetje de grootste branderfabrikant ter wereld.quote:Op zondag 4 september 2011 21:58 schreef TR08 het volgende:
Leuk spul
Bij mijn werk bouwen we van circa 4MW tot 70MW per brander, maar als we iets "kleins" nodig hebben zoeken we altijd buiten de deur bij Bekaert/Maxon/Eclipse/Weisshaupt/Oilon. Riello kende ik nog niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |