Ik denk dat het komende jaar zal gaan om het ontbinden van de Euro op een verstandige wijzequote:Op maandag 5 september 2011 23:24 schreef HiZ het volgende:
En wie was ook al weer de eigenaar van Dexia?
Precies, typisch staaltje van hysterie gebaseerd op helemaal niks.
Ik zou het op prijs stellen als jij niet meer op mij reageert, dan reageer ik niet meer op jou en is iedereen beter af.quote:Op maandag 5 september 2011 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat het komende jaar zal gaan om het ontbinden van de Euro op een verstandige wijze
Het is het beste als sterke landen uitstappen, zodat de zwakke landen zich kunnen herstellen
maar ik heb steeds gelijk, en zal meer en meer gelijk krijgen jij verdedigd een muntunie, en een muntunie zal altijd kapot gaan.quote:Op maandag 5 september 2011 23:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zou het op prijs stellen als jij niet meer op mij reageert, dan reageer ik niet meer op jou en is iedereen beter af.
Ja prima toch, als ze de economie niet overeind krijgen op pariteit Pond /Dollar, dan zullen ze gaan devalueren en kopen ze geen buitenlandse goederen meer, maar alleen UK produced goodsquote:Op maandag 5 september 2011 23:42 schreef Igen het volgende:
Nou ben ik toch wel benieuwd, michaelmoore:
Als jij zo heel sterk gelooft in één land, één munt, één obligatie - wat vind je dan van bijv. het Britse Pond?
Daar heb ik het niet over. Waar ik meer op doelde: is het Britse pond wel één munt? Is het gebied waar hij gebruikt wordt wel één soeverein land?quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja prima toch, als ze de economie niet overeind krijgen op pariteit Pond /Dollar, dan zullen ze gaan devalueren en kopen ze geen buitenlandse goederen meer, maar alleen UK produced goods
Ja het Britse pond is een munt en een land, een fiscale eenheidquote:Op dinsdag 6 september 2011 00:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Waar ik meer op doelde: is het Britse pond wel één munt? Is het gebied waar hij gebruikt wordt wel één soeverein land?
Het Britse pond is een land?quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het Britse pond is een munt en een land, een fiscale eenheid
Zie het als Drente en Noord-Holland
De UK is een fiscale eenheid, wel eens in Schotland geweest??quote:
En heb jij wel eens van het Kroonbezit gehoord? Dat hoort niet bij de UK maar ze hebben wel een muntunie ermee.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
De UK is een fiscale eenheid, wel eens in Schotland geweest??
klets niet johquote:Op dinsdag 6 september 2011 00:17 schreef Igen het volgende:
[..]
En heb jij wel eens van het Kroonbezit gehoord? Dat hoort niet bij de UK maar ze hebben wel een muntunie ermee.
quote:ma 05 sep 2011, 17:54
Scheuring nabij?
AMSTERDAM - Als je de beurs moet geloven is de scheuring in de euro al een feit, aandelen zakken fors vandaag en de 10-jarige rente in Duitsland, wat als een veilige vluchthaven wordt gezien, zakt onder aanvoering van de bundfutures naar het bedenkelijke niveau van 1,88%.
Omzetten zijn bedroevend klein, nu Amerika 'Labor Day' viert. Twee jarig Grieks schatkistpapier rendeert nu 44% , ook Portugal zit in het verdomhoekje met een stijging van 77 basispunten en Ierland 79 basispunten. Italië doet met 43 basispunten vrolijk mee.
Even quoten voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:20 schreef michaelmoore het volgende:
Ga er nu maar vanuit dat het met een maand klaar is met de Euro
Dat wordt nu al bijna een jaar geroepenquote:Op dinsdag 6 september 2011 01:20 schreef michaelmoore het volgende:
Ga er nu maar vanuit dat het met een maand klaar is met de Euro
EXIT strategie is the keyword
[..]
quote:di 06 sep 2011, 07:18 | 2 reacties
CDA: depolitiseren voor oplossen eurocrisis
DEN HAAG - Een onafhankelijk en neutraal systeem zonder politieke bemoeienis is nodig om op te treden wanneer begrotingen van de Europese landen niet op orde zijn en afspraken niet worden nageleefd.
„Depolitiseren, en wel zo snel mogelijk”, aldus CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma dinsdag.
Volgens hem hangt de euro aan een zijden draadje en dient er nu opgetreden te worden. Europese politici blijken in zijn ogen niet in staat te doen wat nodig is.
„De Franse president Sarkozy is niet bezig met de eurocrisis, maar met de eigen herverkiezing. De Italiaanse premier Berlusconi was één dag stoer, met een uitgebreid bezuinigingspakket. De tweede dag stak een zuchtje tegenwind op en slikte hij een deel alweer in”,
En wat voor macht zou het onafhankelijk en neutraal systeem hebben om landen die zich niet aan het stabiliteitspact houden te sanctioneren?quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:26 schreef meth77 het volgende:
Haersma Buma wil de verantwoording voor de Euro bij de politici vandaan halen
En wat als de ECB niet ver zijn boekje te buiten was gegaan en niet alle gemaakte afspraken aan zijn laars had gelapt?quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:12 schreef QBay het volgende:
[..]
Dat wordt nu al bijna een jaar geroepen.
quote:di 06 sep 2011, 08:33
Crisis verdiept
AMSTERDAM - Europa zit midden in een verdiepende eurocrisis waarbij een Europese bankencrisis aan het ontspruiten is.
Sinds begin van dit jaar hebben diverse Europese banken een derde of meer van hun marktkapitalisatie verloren volgens CEO Josef Ackermann van Deutsche Bank gisteren.
Europa zit midden in een verdiepende eurocrisis waarbij een Europese bankencrisis aan het ontspruiten is.
quote:di 06 sep 2011, 09:53
Wanneer klapt de ballon?
AMSTERDAM - De rente in Duitsland is wel erg laag, met 1,84% voor 10-jarige staatspapier, door de vlucht naar kwaliteit en dit soort bewegingen zijn meestal geen lang leven beschoren.
Het grote probleem is dat de pensioenfondsen weer in de problemen komen door deze lage niveaus en dit alles omdat de politiek niets doet.
Jan Kees is niet verontrust over de bewegingen die de markt laat zien, maar de beweging is alleen naar beneden en dat merkt ook hij straks in zijn AOW.
Gisteravond in “De wereld draait door” kwam Jan Kees ook niet verder dan dat we er streng op toe moeten zien dat de Grieken zich aan hun afspraken houden.
Maar daar gaat het nu even niet om, de markt staat in de fik en je moet blussen.
De vraag is wat gaat het worden, de eurobonds of uittreden van de Grieken uit de euro. De bereidheid van banken om onderling geld uit te lenen is verder afgenomen, het overschot wordt liever gestald bij de ECB, zelfs als ze daar heel weinig voor krijgen.
Dat die Jan-Kees het nog steeds over Griekenland heeft...quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:42 schreef meth77 het volgende:
Het probleem is dat de politiek geen enkel gevaar ziet of wil zien, kennelij is er niet echt iemand die het erg vind als de boel klapt
[..]
Ah vanavond wederom een crisis overleg, de cateraars van deze overleggen zullen wel gouden tijden beleven.quote:Optimisme De Jager over Griekse onderpanden Laatste update: 6 september 2011 10:29 info .AMSTERDAM - Minister Jan Kees de Jager is optimistisch dat er een akkoord komt over mogelijke onderpanden op noodleningen aan Griekenland.
Foto: ANP Hij liet dat dinsdag merken in het Radio 1 Journaal, vlak voor vertrek naar Berlijn, waar hij spreekt met zijn Duitse en Finse collega.
De Jager reageerde op EU-president Herman van Rompuy, die maandag had gezegd dat een akkoord over de onderpanden nabij is.
''Dat zou goed kunnen’’, zei De Jager. ''We maken wel vorderingen, er zijn een paar stappen vooruit gezet.’’
Finland
De Finnen sloten onlangs een akkoord met de Grieken over een onderpand in cash, in ruil voor deelname aan nieuwe hulp voor Griekenland.
Die overeenkomst stuitte op veel weerstand bij andere eurolanden, die de deal nog moeten goedkeuren.
Veel landen, waaronder Nederland, hebben geëist dat de afspraak van tafel gaat, of voor alle landen geldt die bijdragen aan de noodkredieten voor Griekenland. Daarmee zou het hulpplan echter op losse schroeven komen te staan.
Duitsland
De Jager spreekt in Berlijn met de Finse minister van Financiën, Jutta Urpilainen, en met zijn Duitse collega Wolfgang Schäuble. Volgens De Jager zitten Nederland, Duitsland en Finland op één lijn.
Zij vinden alle drie dat sancties op overschrijdingen van de euroregels automatisch moeten ingaan.
''Zonder politiek gekonkel. Als een land zich niet aan de afspraken houdt, moeten boetes volgen en niet een politiek proces'', aldus de CDA-minister in het Radio 1 Journaal.
Die zwitsers moeten wel anders komt hun concurrentie positie in problemen omdat hun munt flink in waarde is gestegen tov de euro. Maar als we geen zwakke broeders in de euro hadden gehad zouden de koersverschillen tussen de Dmark, Zwitserse frank en NL gulden ook niet zoveel uit de pas gelopen hebben. Alleen de drachme, lire, en peseta zouden er weer een 0 bij gaan krijgen door de inflatie.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:05 schreef HiZ het volgende:
http://www.faz.net/artike(...)n-euro-30497958.html
En de Zwitsers koppelen hun Frank aan de euro, iets wat eind vorige week in deze reeks nog werd afgedaan als een 'mogelijkheid als al het andere gefaald had'.
Ziet er voor mij niet uit alsof de eurozone krimpt, maar alsof ie feitelijk groeit.
Heb je ook een link naar die rapporten/berekeningen? Die GDP-reducties geloof je toch zelf niet?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:05 schreef HiZ het volgende:
Overigens zijn er inmiddels berekeningen wat het kost voor een land als Duitsland om uit de euro te stappen. Het komt op ongeveer 4 keer zoveel neer als doorgaan met bailouts. Voor de zwakkere landen betekent het een reductie in GDP van ergens rond de 50% in het eerste jaar volgend op uittreden en 25% daling in het jaar daarna.
Ja dat stelsel bedoel ik waarbij elk land verantwoordelijk is voor hun eigen handelen en ook daarop door een markt wordt afgerekend ipv alles bij elkaar bundelen en maar hopen waar het schip strand. Het is een klucht aan het worden waarbij de gebundelde hypotheken in de VS waardoor de 1e credit crisis in eerste instantie onstaan is gaan verbleken bij de gebundelde munten.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:16 schreef HiZ het volgende:
Je bedoelt het oude stelsel dat landen als Griekenland de mogelijkheid geeft niet te hervormen tot ze hetzelfde niveau hebben bereikt als Zimbabwe en helemaal niemand hun munt meer wil, inclusief de eigen bevolking?
Nope was net op cnbc en ik heb gemist welke bank de analyse heeft opgesteld.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb je ook een link naar die rapporten/berekeningen? Die GDP-reducties geloof je toch zelf niet?
Zolang er een EU is kun je wel doen alsof wat de Grieken doen niet ons probleem is, maar dan ben je weinig realistisch bezig. Trouwens zelfs als de EU verdwijnt ligt het land nog steeds op hetzelfde continent.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat stelsel bedoel ik waarbij elk land verantwoordelijk is voor hun eigen handelen en ook daarop door een markt wordt afgerekend ipv alles bij elkaar bundelen en maar hopen waar het schip strand. Het is een klucht aan het worden waarbij de gebundelde hypotheken in de VS waardoor de 1e credit crisis in eerste instantie onstaan is gaan verbleken bij de gebundelde munten.
En we kunnen de schuld wel naar de nationale regeringen afschuiven dat ze totale controle over hun eigen economie willen hebben. maar dat is toch 1 van de pilaren van autonome landen. Dat er een verbondenheid tussen europese landen is wil ik absoluut niet ontkennen, maar wat we nu gedaan hebben is en blijft mijns inziens een verkeerde keus. De muntunie is voornamelijk gunstig voor DLD, FIN,NL omdat de euro relatief geodkoop blijft en wij hierdoor alleen maar onze concurrentie positie zien verbeteren, in tegenstelling weer tot de zwakkere broeders die alleen maar meer in een neerwaarste spiraal terecht gaan komen.
Heel juistquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:24 schreef Basp1 het volgende:
Dat er een verbondenheid tussen europese landen is wil ik absoluut niet ontkennen, maar wat we nu gedaan hebben is en blijft mijns inziens een verkeerde keus. De muntunie is voornamelijk gunstig voor DLD, FIN,NL omdat de euro relatief geodkoop blijft en wij hierdoor alleen maar onze concurrentie positie zien verbeteren, in tegenstelling weer tot de zwakkere broeders die alleen maar meer in een neerwaarste spiraal terecht gaan komen.
Wij van wc eend adviseren wc eendquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nope was net op cnbc en ik heb gemist welke bank de analyse heeft opgesteld.
Zwitserland wat altijd neutraal is gebleven, ook klein is moet nu noodmatregelen nemen op zijn chinees hun munt te koppelen aan een zwakke broeder alleen maar om concurrend te blijven.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zolang er een EU is kun je wel doen alsof wat de Grieken doen niet ons probleem is, maar dan ben je weinig realistisch bezig. Trouwens zelfs als de EU verdwijnt ligt het land nog steeds op hetzelfde continent.
Tenslotte, Nederland maakt op zichzelf geen schijn van kans in de wereld. En ook landen als Frankrijk en Duitsland zijn zonder de EU te klein om echt mee te tellen.
Ik heb vroeger altijd de drachme gebruikt met vakantie en was nooit een probleem even vooraf kijke naar de koers en kopen net als nu in Egyptequote:Op dinsdag 6 september 2011 11:16 schreef HiZ het volgende:
Je bedoelt het oude stelsel dat landen als Griekenland de mogelijkheid geeft niet te hervormen tot ze hetzelfde niveau hebben bereikt als Zimbabwe en helemaal niemand hun munt meer wil, inclusief de eigen bevolking?
Paniek misschien?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:41 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp trouwens die vlucht naar de Zwitserse frank niet helemaal. Dat land heeft ook een enorme bankensector in verhouding tot GDP en veel exposure naar bijv Italië. Hoe kan dat nu worden gezien als een safe haven?
men was bang dat de Euro zou instorten, maar dat probleem is nu verlegd van de Euro naar de banken en dan heb je gelijk zal de Frank ook meegaanquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:41 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp trouwens die vlucht naar de Zwitserse frank niet helemaal. Dat land heeft ook een enorme bankensector in verhouding tot GDP en veel exposure naar bijv Italië. Hoe kan dat nu worden gezien als een safe haven?
Turkije en Albanie ookquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:31 schreef HiZ het volgende:
Trouwens zelfs als de EU verdwijnt ligt het land nog steeds op hetzelfde continent.
Aandelen?? Ik zie de beurskoersen alleen maar dalen. En ik denk dat de goudprijs zo ongeveer z'n hoogste punt wel heeft gehad.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:49 schreef meth77 het volgende:
[..]
men was bang dat de Euro zou instorten, maar dat probleem is nu verlegd van de Euro naar de banken en dan heb je gelijk zal de Frank ook meegaan
Goud en aandelen is beter dan de Zwitserse Frank
Toch zijn aandelen een beter bescherming tegen een koersval van een valuta en of Goud de top bereikt heeft dat maak jij niet uitquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aandelen?? Ik zie de beurskoersen alleen maar dalen. En ik denk dat de goudprijs zo ongeveer z'n hoogste punt wel heeft gehad.
Van de ene lekke boot naar de andere lekke boot?quote:
Smart money proving consistency in stupidity?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:41 schreef SeLang het volgende:
Als de euro uit elkaar klapt dan moet je volgens mij Duitse of Nederlandse banktegoeden hebben. Als die worden overgezet naar de nieuwe gulden of de nieuwe mark dan maak je een monsterwinst want dat worden onmiddellijk peperdure currencies.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Smart money proving consistency in stupidity?
Volgens mij is het volstrekt onlogisch om te geloven dat het systeem gaat klappen en je geld erin blijven stoppen. Dan zijn de goudvisjes een stuk logischer bezig.
Heb je echter niet zoveel aan als Duitser of Nederlander.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als de euro uit elkaar klapt dan moet je volgens mij Duitse of Nederlandse banktegoeden hebben. Als die worden overgezet naar de nieuwe gulden of de nieuwe mark dan maak je een monsterwinst want dat worden onmiddellijk peperdure currencies.
Of speculatie?quote:
Wel als je een Nederlander bent die buiten Nederland woontquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb je echter niet zoveel aan als Duitser of Nederlander.
Door de verminderde exportmogelijkheden zal die koers niet zo erg snel stijgen, en die zullen mogelijk op of onder pariteit worden uitgegevenquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als de euro uit elkaar klapt dan moet je volgens mij Duitse of Nederlandse banktegoeden hebben. Als die worden overgezet naar de nieuwe gulden of de nieuwe mark dan maak je een monsterwinst want dat worden onmiddellijk peperdure currencies.
De koers stijgt dan abrupt doordat iedereen die de nieuwe PIIGS currencies heeft die zo snel mogelijk wil converteren naar noordelijke currencies. Op lange termijn zul je echter de effecten gaan merken van duurdere export en daarmee vermindering van handelsoverschot.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:11 schreef meth77 het volgende:
[..]
Door de verminderde exportmogelijkheden zal die koers niet zo erg snel stijgen, en die zullen mogelijk op of onder pariteit worden uitgegeven
Misschien wel. In paniek doen mensen vaak rare dingen. Deze crisis is echter veel lastiger dan de bankencrisis in 2008. Ik zou niet weten wat verstandig is op het ogenblik.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Van de ene lekke boot naar de andere lekke boot?
Ja, dat wel, maar je inkomsten uit die buitenlandse assets wordt wel erg onzeker. Ik verhuur in Istanbul in euro's, de huidige standaard huur zou wel eens significant te hoog kunnen blijken om nog huurders aan te kunnen trekken. Dus dan kan ik gaan kiezen tussen lagere huren (in mijn munt) of geen huurders.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wel als je een Nederlander bent die buiten Nederland woont. Maar ook als je in NL woont is het gunstig: Je kunt dan voor een prikkie buitenlandse assets kopen.
Eh, de bankencrisis is de onderliggende crisis voor de eurocrisis. Zonder bankencrisis was er helemaal geen eurocrisis geweest. Zonder bankencrisis hadden we een Grieks default achter de rug gehad en waren de Grieken nu bezig geweest het bloed van de pleinen te spoelen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vrees trouwens ook dat de Euro crisis uiteindelijk kan uitmonden in een nieuwe banken crisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |