Dat jij het een makkelijker vindt, wil niet zeggen dat het ook zo is en dat het vak wat jij moeilijk vindt dus automatisch 'quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:39 schreef Argo het volgende:
[..]
Leuk dat je maar op de helft ingaat van wat ik zeg. Ja je kan moeite met Engels hebben, maar Engels kan je beter uitleggen dunkt me zo. Dat je I met een hoofdletter moet gebruiken, dat je dit zus en zo moet gebruiken daar zijn regeltjes voor. Regeltjes die makkelijk uit te leggen zijn in het Nederlands. Maar wiskunde dat is geen normaal Nederlands daar word gepraat in formules.
Uh, nee? Wiskunde en taal zijn basisvaardigheden, zonder die twee vakken wordt het met filosofie of politiek o.i.d. ook niks. Dat is het hele punt nou net.quote:Maarja als kennis zo belangrijk is dan gooien we filosofie toch ook verplicht erbij? En al die vakken? Politieke inzichten moeten we dan ook krijgen dat moet verplicht zijn! Ja dan moet je ook gelijk alles leren! En alleen Engels is dan ook niet genoeg, Duits, Frans, Spaans, dat moet ook verplicht. Misschien ook nog een Aziatische taal. Want das ook belangrijk natuurlijk?
Wacht even. Een taal (Engels nota bene!) is uit te leggen, want daar zijn regeltjes voor? Wiskunde daarentegen niet?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:39 schreef Argo het volgende:
[..]
Leuk dat je maar op de helft ingaat van wat ik zeg. Ja je kan moeite met Engels hebben, maar Engels kan je beter uitleggen dunkt me zo. Dat je I met een hoofdletter moet gebruiken, dat je dit zus en zo moet gebruiken daar zijn regeltjes voor. Regeltjes die makkelijk uit te leggen zijn in het Nederlands. Maar wiskunde dat is geen normaal Nederlands daar word gepraat in formules.
Maarja als kennis zo belangrijk is dan gooien we filosofie toch ook verplicht erbij? En al die vakken? Politieke inzichten moeten we dan ook krijgen dat moet verplicht zijn! Ja dan moet je ook gelijk alles leren! En alleen Engels is dan ook niet genoeg, Duits, Frans, Spaans, dat moet ook verplicht. Misschien ook nog een Aziatische taal. Want das ook belangrijk natuurlijk?
Filosofie was er toch als eerste? Daaruit zijn vele vakken gestroomd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat jij het een makkelijker vindt, wil niet zeggen dat het ook zo is en dat het vak wat jij moeilijk vindt dus automatisch '' is.
[..]
Uh, nee? Wiskunde en taal zijn basisvaardigheden, zonder die twee vakken wordt het met filosofie of politiek o.i.d. ook niks. Dat is het hele punt nou net.
Ja jong als er zoiets als STAM+T etc was, bij wiskunde dan kon ik het ook wel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wacht even. Een taal (Engels nota bene!) is uit te leggen, want daar zijn regeltjes voor? Wiskunde daarentegen niet?
Zelden zulke onzin gezien.
Hier ben ik het als wiskundestudent volledig mee oneens. Wiskunde kan je net zo goed uitleggen als dat je taal kan uitleggen, zoniet beter. Taal heeft allerlei uitzonderingen op de regel, iets wat bij wiskunde absoluut niet het geval is, want dan noemt men het geen regel meer.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:39 schreef Argo het volgende:
[..]
In wiskunde heb je x + y = y + x, x*y = y*x, a + (b+c) = (a+b) + c, etcquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:49 schreef Argo het volgende:
Ja jong als er zoiets als STAM+T etc was, bij wiskunde dan kon ik het ook wel.
Precies, net zoals 2*(1/2) = 1/4quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:58 schreef thenxero het volgende:
[..]
In wiskunde heb je x + y = y + x, x*y = y*x, a + (b+c) = (a+b) + c, etc
Maar wat dacht je van de grammatica. Die is aardig lastig voor veel mensen, en wordt ook vaak na 10x nog niet begrepen. Net als wiskunde dus!quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:39 schreef Argo het volgende:
[..]
Maarja als kennis zo belangrijk is dan gooien we filosofie toch ook verplicht erbij? En al die vakken? Politieke inzichten moeten we dan ook krijgen dat moet verplicht zijn! Ja dan moet je ook gelijk alles leren! En alleen Engels is dan ook niet genoeg, Duits, Frans, Spaans, dat moet ook verplicht. Misschien ook nog een Aziatische taal. Want das ook belangrijk natuurlijk?
Wat ik al eerder zei:quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:39 schreef Argo het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-aquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:09 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Precies, net zoals 2*(1/2) = 1/4
Volgens mij was het soort van sarcastisch bedoelt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:22 schreef Pharkus het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a
Kneus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:29 schreef Argo het volgende:
[..]
Vooroordelen.![]()
![]()
Dus zonder wiskunde ben je geen waardig man? Ja Alexander de grote wie weet wat hij voor Wiskunde zou krijgen, of een Julius Caesar. Maar een ding weet ik wel jullie voorouders zoude al in hun broek pissen als zon baas in de buurt kwam.
Filosofie zou verplicht moeten zijn, maar het is moeilijk om daar examenstof voor te bedenken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:39 schreef Argo het volgende:
Zeker weten?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:58 schreef Argo het volgende:
[..]
Mijn helft voor talen etc.. Doet het naar toebehoren.
nu kan je op de havo wiskunde laten vallen, slechte zaak vind ik..quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:35 schreef Blossom86 het volgende:
In mijn tijd was dat ook al hoor. (op de havo)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |