abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101483515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:57 schreef Argo het volgende:

[..]

Kortzichtige hond! Je moet wat doen..:')
Alsof wiskunde het beste vak is dat er is. Zonder taal is Wiskunde nog 30000x niks. :')
Neemt niet weg dat Nederlands ook nog lang niet op het niveau zit van wat het hoort te zijn. Talen zijn al verplicht, met dezelfde reden als dat wiskunde verplicht wordt. Omdat het belangrijk is.
pi_101483566
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:02 schreef portie het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Nederlands ook nog lang niet op het niveau zit van wat het hoort te zijn. Talen zijn al verplicht, met dezelfde reden als dat wiskunde verplicht wordt. Omdat het belangrijk is.
Dan nog ik vind dat er nog optie moet zijn, om wiskunde uit de weg te gaan. Dan op zijn minst vmbo, havo. Doe dan misschien wat rekenen of wiskunde voor dummies. Maar taal ja dat is belangrijker en dat is terecht dat het verplicht is. Omdat je er constant mee bezig bent. Maar wiskunde ik gebruik het zelden, ik maak er wel gebruik van. Want mijn pc doet nu constant rekenen dat weet ik. Maar ik heb er verder toch niks bij?

Mijn punt is je kan geen allround ubermensch zijn. De een is goed in dat de ander in dit. Maar wat ze nu willen is mensen die alles kunnen.
pi_101483600
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:58 schreef Argo het volgende:

[..]

Aha neen mijn helft van het ruimtelijk inzicht is slecht en functioneert niet goed. Mijn helft voor talen etc.. Doet het naar toebehoren.
Weet je het zeker?
quote:
Leren heb ik dan ook geen moeite mee mijn geheugen werkt zeer goed. Alleen wiskunde lukt mij niet. De rest wel!
Maar met alleen het leren van feitjes ben je er nog niet. Je moet ook voor jezelf kunnen begrijpen welke dingen belangrijk zijn en welke niet, en waarom, en hoe alles wat je hebt geleerd in verband met elkaar staat.

Wiskunde traint je abstract in die vaardigheden. Tenminste, in theorie.

In de praktijk helaas eigenlijk alleen bij wiskunde B2 (toen ik op school zat). Aan de domme vaardigheid om een integraal of kans te kunnen uitrekenen heb je natuurlijk niks als je later een opleiding tot geograaf of kunsthistoricus gaat volgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 12:05:45 ]
pi_101483625
en wat dan nog?

Wanneer de mensen die nu ineens verplicht wiskunde moeten hebben, kiezen voor Wiskunde A, is het nog steeds een eitje.
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_101483633
Wiskunde :') Wat een onzinvak. Heb het op 3 opleidingen gehad omdat het zogenaamd extreem belangrijk was. Ik heb het nog NOOIT gebruikt in mijn werktijd. Zolang je geen baan hebt als accountant of in de economie heb je er niks aan. :O
pi_101483666
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:06 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
en wat dan nog?

Wanneer de mensen die nu ineens verplicht wiskunde moeten hebben, kiezen voor Wiskunde A, is het nog steeds een eitje.
Jouw mening.

Ik ken mensen die op het VMBO bij wiskunde met hun cijfer nog niet eens in de buurt kwamen van een 4.

En dit gaat echt over 7*2 en 29-12 enzo he :')
pi_101483675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:03 schreef Argo het volgende:

[..]

Dan nog ik vind dat er nog optie moet zijn, om wiskunde uit de weg te gaan. Dan op zijn minst vmbo, havo. Doe dan misschien wat rekenen of wiskunde voor dummies. Maar taal ja dat is belangrijker en dat is terecht dat het verplicht is. Omdat je er constant mee bezig bent. Maar wiskunde ik gebruik het zelden, ik maak er wel gebruik van. Want mijn pc doet nu constant rekenen dat weet ik. Maar ik heb er verder toch niks bij?

Mijn punt is je kan geen allround ubermensch zijn. De een is goed in dat de ander in dit. Maar wat ze nu willen is mensen die alles kunnen.
Allround basiskennis, daar is niks mis mee. Op het moment is er op de Havo een keuze tussen 4 soorten wiskunde. Basis en vergaande wiskunde. Dat beetje basiskennis moet te doen zijn voor ieder mens.

Taal is inderdaad belangrijk, maar ga eens op de PABO kijken hoeveel mensen daar falen voor de eerste reken en taaltoetsen. Het is hopeloos gesteld met de toekomstige leerkrachten. Welke de basis gaan leggen voor de nieuwe generatie.

Beiden zijn belangrijk en daarom leer je vanaf de basisschool al taal en wiskunde. Nu niet gaan zeuren omdat je toevallig in 1 van de 2 onderdelen niet goed bent.
pi_101483729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:07 schreef portie het volgende:

[..]

Allround basiskennis, daar is niks mis mee. Op het moment is er op de Havo een keuze tussen 4 soorten wiskunde. Basis en vergaande wiskunde. Dat beetje basiskennis moet te doen zijn voor ieder mens.

Taal is inderdaad belangrijk, maar ga eens op de PABO kijken hoeveel mensen daar falen voor de eerste reken en taaltoetsen. Het is hopeloos gesteld met de toekomstige leerkrachten. Welke de basis gaan leggen voor de nieuwe generatie.

Beiden zijn belangrijk en daarom leer je vanaf de basisschool al taal en wiskunde. Nu niet gaan zeuren omdat je toevallig in 1 van de 2 onderdelen niet goed bent.
Wat belangrijk voor een scholier is, is toch echt afhankelijk van wat hij met zijn leven wil gaan doen, en dus niet per definitie wiskunde omdat jij dat zo belangrijk vindt.
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:11:04 #59
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_101483751
Mooi zo. Ik ben blij met dit nieuws.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_101483753
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:09 schreef boyv het volgende:

[..]

Wat belangrijk voor een scholier is, is toch echt afhankelijk van wat hij met zijn leven wil gaan doen, en dus niet per definitie wiskunde omdat jij dat zo belangrijk vindt.
Wiskunde en taal zijn gewoon de basis voor al het andere.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 12:12:23 ]
pi_101483764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:03 schreef Argo het volgende:

[..]

Mijn punt is je kan geen allround ubermensch zijn.
Daarom, wiskunde A :) is wiskunde light, dat kan je best, ook al is het met wat bijles en extra moeite.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_101483780
En sowieso denken dat het niveau omhoog gaat door bepaalde eisen of verplichtingen te gaan stellen, dat is echt de grootste onzin. Het niveau van leerlingen gaat pas omhoog als zij daar zelf voor kiezen.

Maak het leren aantrekkelijker, dan komt de rest vanzelf.
pi_101483799
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef TNA het volgende:
Onterechte klacht. Elementair vak.
pi_101483809
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:12 schreef boyv het volgende:
En sowieso denken dat het niveau omhoog gaat door bepaalde eisen of verplichtingen te gaan stellen, dat is echt de grootste onzin. Het niveau van leerlingen gaat pas omhoog als zij daar zelf voor kiezen.

Maak het leren aantrekkelijker, dan komt de rest vanzelf.
:')

Wiskunde is gewoon een kwestie van bikkelen. Het is eerst afzien, en niet leuk, maar na afloop zal je inzien dat je er wel beter van bent geworden.

Wat dat betreft is het eigenlijk net als sporttraining.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 12:13:25 ]
pi_101483816
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Wiskunde en taal zijn gewoon de basis voor al het andere.
Weer een ongefundeerde aanname.

Wat belangrijk voor iemand is, bepaalt die persoon zelf. Als hij een teringhekel heeft aan wiskunde, of er echt gewoon de ballen van snapt, dan is het zijn goed recht dat vak te 'weigeren' en een vak te kiezen waarin hij wel voldoet naar behoren.
pi_101483825
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:13 schreef Igen het volgende:

[..]

:')

Wiskunde is gewoon een kwestie van bikkelen. Het is eerst afzien, en niet leuk, maar na afloop zal je inzien dat je er wel beter van bent geworden.

Wat dat betreft is het eigenlijk net als sporttraining.
Volgens deze redenatie kan je alles wel verplichten.
pi_101483830
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:13 schreef boyv het volgende:

[..]

Wat belangrijk voor iemand is, bepaalt die persoon zelf. Als hij een teringhekel heeft aan wiskunde, of er echt gewoon de ballen van snapt, dan is het zijn goed recht dat vak te 'weigeren' en een vak te kiezen waarin hij wel voldoet naar behoren.
Prima, maar dan wel op een gepast niveau.
pi_101483851
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Prima, maar dan wel op een gepast niveau.
Uiteraard, de straten moeten ook gemaakt worden en de muren gemetseld.
pi_101483907
quote:

[..]

Jij denkt dat scholieren van 14/15 jaar echt goed inzicht hebben wat zij de rest van hun leven nodig hebben? Lijkt me niet dat iedereen er met een pretpakket vanaf kan komen. Je zult keuzes moeten maken die niet leuk zijn.

Zo zijn er zat mensen die Engels moeten volgen maar het geen zak aan vinden of het te moeilijk vinden. Moeten ze daar ook een keuze in krijgen?
pi_101483945
quote:

[..]

Volgens deze redenatie kan je alles wel verplichten.
Nee. Juist en alleen bij wiskunde gaat het om mentaliteit. Het gaat erom om doorzettingsvermogen op intellectueel gebied te kweken. Om je niet door (voor jouw niveau) moeilijke analytische vraagstukken uit de weg te laten slaan, niet voor de Henk&Ingrid-onderbuikoptie te gaan, maar nét even een tandje bij te schakelen om het vraagstuk (al is het maar 7+3) te doorgronden en het júíste antwoord te geven.

Daarmee onderscheidt wiskunde zich principieel van de meeste andere vakken, waar het vooral om kennisoverdracht gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 12:18:05 ]
pi_101484214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:09 schreef boyv het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:16 schreef portie het volgende:

[..]

Jij denkt dat scholieren van 14/15 jaar echt goed inzicht hebben wat zij de rest van hun leven nodig hebben? Lijkt me niet dat iedereen er met een pretpakket vanaf kan komen. Je zult keuzes moeten maken die niet leuk zijn.

Zo zijn er zat mensen die Engels moeten volgen maar het geen zak aan vinden of het te moeilijk vinden. Moeten ze daar ook een keuze in krijgen?
Engels kun je nog wel goed leren, denk aan tv etc. Maar wiskunde daarin tegen. Maja jullie wiskundige handlangers zullen het nooit begrijpen. Ik wens jullie veel succes ermee, ik geef niet toe aan deze draconische wereld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Juist en alleen bij wiskunde gaat het om mentaliteit. Het gaat erom om doorzettingsvermogen op intellectueel gebied te kweken. Om je niet door (voor jouw niveau) moeilijke analytische vraagstukken uit de weg te laten slaan, niet voor de Henk&Ingrid-onderbuikoptie te gaan, maar nét even een tandje bij te schakelen om het vraagstuk (al is het maar 7+3) te doorgronden en het júíste antwoord te geven.

Daarmee onderscheidt wiskunde zich principieel van de meeste andere vakken, waar het vooral om kennisoverdracht gaat.
Bullshit, bij andere vakken moet je ook denken, en kan je jezelf ook afvragen waarom is dat zo. Als het om kennis gaat, laten we dan filosofie ook gelijk verplicht maken?

En neem nou Einstein dat was het tegenovergestelde super goed in wiskunde, maar hij dropte uit school omdat hij in andere vakken minder was. was hij dan dom of slim? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 12:28:24 ]
pi_101484295
Als je de simpelste wiskunde op een niveau niet aankan, dan moet je maar een niveau lager. Wiskunde is in heel veel studies verplichte voorkennis, en daar lopen veel leerlingen tegenaan als ze een studie willen kiezen. Bovendien mag je toch een onvoldoende staan op je rapport, dus zelfs als je er weinig van bakt haal je je diploma gewoon. Als je meerdere onvoldoendes hebt dan moet je je gaan afvragen of je niet een niveau lager moet.
pi_101484356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:27 schreef Argo het volgende:

[..]

[..]

Engels kun je nog wel goed leren, denk aan tv etc. Maar wiskunde daarin tegen. Maja jullie wiskundige handlangers zullen het nooit begrijpen. Ik wens jullie veel succes ermee, ik geef niet toe aan deze draconische wereld.

[..]

Bullshit, bij andere vakken moet je ook denken, en kan je jezelf ook afvragen waarom is dat zo. Als het om kennis gaat, laten we dan filosofie ook gelijk verplicht maken?

En neem nou Einstein dat was het tegenovergestelde super goed in wiskunde, maar hij dropte uit school omdat hij in andere vakken minder was. was hij dan dom of slim? :')

Er zijn genoeg mensen die net zoveel moeite met Engels hebben als jij met wiskunde, die moeten toch ook allemaal Engels leren?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_101484373
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:27 schreef Argo het volgende:

Einstein was helemaal niet zo goed in wiskunde, maar hij deed ten minste zijn best.

Het schijnt een mythe te zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door thenxero op 02-09-2011 12:36:55 ]
pi_101484598
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:31 schreef H.FR het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die net zoveel moeite met Engels hebben als jij met wiskunde, die moeten toch ook allemaal Engels leren?
Leuk dat je maar op de helft ingaat van wat ik zeg. Ja je kan moeite met Engels hebben, maar Engels kan je beter uitleggen dunkt me zo. Dat je I met een hoofdletter moet gebruiken, dat je dit zus en zo moet gebruiken daar zijn regeltjes voor. Regeltjes die makkelijk uit te leggen zijn in het Nederlands. Maar wiskunde dat is geen normaal Nederlands daar word gepraat in formules. :')

Maarja als kennis zo belangrijk is dan gooien we filosofie toch ook verplicht erbij? En al die vakken? Politieke inzichten moeten we dan ook krijgen dat moet verplicht zijn! Ja dan moet je ook gelijk alles leren! En alleen Engels is dan ook niet genoeg, Duits, Frans, Spaans, dat moet ook verplicht. Misschien ook nog een Aziatische taal. Want das ook belangrijk natuurlijk?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 12:39:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')