Interessante mening.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:28 schreef Solomon het volgende:
Als je zelfs de meest basic wiskunde op de middelbare school niet snapt ben je inderdaad dom en mag je gewoon putjesschepper worden van mij!
Baas. Heb je dat met of zonder wiskunde weten te klaren? Want als Wiskunde verplicht word zal ik het moeilijk hebben om tot HBO te komen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:36 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Interessante mening.
Op de middelbare school, was ik heel slecht in wiskunde. Waarom weet ik ook niet. Als ik voor andere vakken moeite deed kon ik heel hoge cijfers halen, maar ik moest voor wiskunde heel veel moeite doen om maar een voldoende te halen.
Desondanks heb ik toch een HBO opleiding voltooid en heb ik nu een goed betaalde baan dat helemaal niet op putjesscheppen lijkt.
Ruimtelijk inzicht komt vooral naar voren bij wiskunde B, dat is voor mij ook niet weggelegd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:36 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik hoop het, want om te werken met geodriehoeken en al die shizzle daar staat mijn hoofd niet naar.
Mijn ruimtelijk inzicht is slecht, die hersenhelft is slecht ontwikkeld. Maar zo ben ik geboren wat kan ik daar aan doen? En die ander die functioneert goed, ben ik dan gehandicapt? Kan ik daar dan een uitkering voor krijgen? Of vrijstelling?
Ik vind het allemaal draconisch. Ik kan der niks aan doen dat een van mijn hersenhelften niet functioneert zoals het moet. Laat mij dan als mens die wat het wel doet goed ontwikkelen.
Das wel jammer... Wiskunde..quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ruimtelijk inzicht komt vooral naar voren bij wiskunde B, dat is voor mij ook niet weggelegd.
Maar wiskunde A is een heel ander type wiskunde, die best haalbaar is, ook al is het met wat meer moeite.
Kan me niet herinneren dat ik met geodriehoeken hoefde te werken na de 3e.
Edit: ik moest na de derde van VWO naar HAVO o.a. omdat ik een 3,5 stond voor wiskunde
Ja dat ook. Mensen bekritiseerde Hitler om zijn perfekte ariër ras.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef boyv het volgende:
Nog even en je hele loopbaan en toekomst worden al bepaald voordat je eraan begint.
Ja, maar intussen heb ik een HBO Bedrijfseconomie afgerond.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:42 schreef Argo het volgende:
[..]
Das wel jammer... Wiskunde..
[..]
Ja dat ook.
Ik heb mijn middelbare school wel afgemaakt met wiskunde. Ook maar net. Ik heb het toen gehaald met bijles in wiskunde. Trouwens bijles is wel een aanrader als je slecht ben in wiskunde.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef Argo het volgende:
[..]
Baas. Heb je dat met of zonder wiskunde weten te klaren? Want als Wiskunde verplicht word zal ik het moeilijk hebben om tot HBO te komen.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:45 schreef bijdehand het volgende:
Als wiskunde een persoon was zou ik 'm ter plekke doodmaken.
Aha dan heb ik gewoon dikke pech gehad.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, maar intussen heb ik een HBO Bedrijfseconomie afgerond.
Dus ook zonder dat je super goed in wiskunde bent, kan je wat bereiken.
Het lag trouwens vooral aan het type wiskunde hoor, ik heb het ruimtelijk inzicht van een aap.
Economie was ik ook nog wel goed in, mits ik rekenmachine mag gebruiken. Maar dat was een stuk makkelijker dan wiskunde.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:46 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb mijn middelbare school wel afgemaakt met wiskunde. Ook maar net. Ik heb het toen gehaald met bijles in wiskunde. Trouwens bijles is wel een aanrader als je slecht ben in wiskunde.
Mijn grote probleem met wiskunde is, dat het vaak niet tastbaar is. Het zijn alleen maar droge cijfertjes. Met economie had ik minder problemen, omdat het naar mijn mening wel tastbaar is. De cijfers hebben reële waarde. Ik kon toen beter inschatten hoe de formule werkte en welke kant de berekening op moest.
Ze zullen er i.i.g. meer van snappen als ze wel wiskundeles krijgen, dan als ze dat niet krijgen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:43 schreef boyv het volgende:
Al die mensen hier die denken dat mensen wiskunde ineens gaan snappen als het verplicht wordt
Mensen die dat vak niet kiezen omdat ze het niet snappen, zullen nu niet ineens een wiskundig talent worden omdat het ze opgedrongen wordt, hoe goed de begeleiding ook is. Laat ze de tijd liever besteden aan vakken waar ze wel goed in zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 11:51:46 ]
Nee hoor ruimtelijk inzicht kan je niet leren dat heb je of dat heb je niet. Ruimtelijk inzicht leer je niet..quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze zullen er i.i.g. meer van snappen als ze wel wiskundeles krijgen, dan als ze dat niet krijgen.
En dat dat hard nodig is zie je ook wel in dit topic. Degenen die het hardste lopen te janken zijn namelijk precies degenen die het analytisch vermogen missen om te kunnen bedenken waarom het nuttig is om er wat meer vanaf te weten.
Wiskunde A is toch zoiets als statistiek? Statistiek was ik heel goed in op de HBO. Zelfs gebruikt tijdens een van mijn stageopdrachten. Mijn stage begeleider was onder de indruk. Ik gebruikte weliswaar een computer programma om het te valideren, maar ik deed het ook op papier uitrekenen om er zeker van te zijn, dat de uitslagen representatief waren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ruimtelijk inzicht komt vooral naar voren bij wiskunde B, dat is voor mij ook niet weggelegd.
Maar wiskunde A is een heel ander type wiskunde, die best haalbaar is, ook al is het met wat meer moeite.
Kan me niet herinneren dat ik met geodriehoeken hoefde te werken na de 3e.
Edit: ik moest na de derde van VWO naar HAVO o.a. omdat ik een 3,5 stond voor wiskunde
Wiskunde is meer dan alleen ruimtelijk inzicht hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef Argo het volgende:
[..]
Nee hoor ruimtelijk inzicht kan je niet leren dat heb je of dat heb je niet. Ruimtelijk inzicht leer je niet..![]()
![]()
![]()
Klopt maar ruimtelijk inzicht is een grote factor erin, sowieso ook om bepaalde uitleggen te snappen. Dat mijn hersenhelft niet functioneert naar toebehoren kan ik ook niks aan doen. En dan is het voor mij al een stuk moeilijker.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Wiskunde is meer dan alleen ruimtelijk inzicht hoor.
Het leuke is dus, dat de wiskunde op de HAVO en het VWO wordt opgedeeld in een stuk met veel ruimtelijkheid (wiskunde B) en een gedeelte waarvoor je dit ruimtelijk inzicht een stuk minder nodig hebt (wiskunde A).quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef Argo het volgende:
[..]
Klopt maar ruimtelijk inzicht is een grote factor erin, sowieso ook om bepaalde uitleggen te snappen. Dat mijn hersenhelft niet functioneert naar toebehoren kan ik ook niks aan doen. En dan is het voor mij al een stuk moeilijker.![]()
![]()
Zie mijn reactie en ook die van Argo. Sommige mensen hebben problemen met wiskunde, maar geen problemen met economie. Ook al worden in beide vakken soms dezelfde soort formules gebruikt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:51 schreef ssebass het volgende:
Ik vind het belangrijk dat iedereen wiskunde krijgt. Buiten het analytisch denkvermogen is het ook heel praktisch. Hoe willen al die mensen hun financiele zaken regelen als ze niet eens wat simpele sommetjes kunnen maken.
Ja ik heb geen problemen met leer vakken, Nederlands ook niet als ik er goed voor zit, en het goed geleerd krijg. Maar wiskunde neen dat lukt gewoon bijna niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:53 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Zie mijn reactie en ook die van Argo. Sommige mensen hebben problemen met wiskunde, maar geen problemen met economie. Ook al worden in beide vakken soms dezelfde soort formules gebruikt.
Nou dat is dan pech gehad. Als je ene hersenhelft niet goed functioneert lijkt het mij ook onlogisch dat je een diploma zou krijgen die het tegenovergestelde zou zeggen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef Argo het volgende:
[..]
Klopt maar ruimtelijk inzicht is een grote factor erin, sowieso ook om bepaalde uitleggen te snappen. Dat mijn hersenhelft niet functioneert naar toebehoren kan ik ook niks aan doen. En dan is het voor mij al een stuk moeilijker.![]()
![]()
Kortzichtige hond! Je moet wat doen..:')quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:56 schreef portie het volgende:
Eindelijk! Werd eens tijd. Al die mensen die C&M profiel kozen om maar onder wiskunde uit te komen.Om nog maar over het VMBO volk te zwijgen.
Je moet wat doen voor een diploma. *zucht*
Aha neen mijn helft van het ruimtelijk inzicht is slecht en functioneert niet goed. Mijn helft voor talen etc.. Doet het naar toebehoren. Leren heb ik dan ook geen moeite mee mijn geheugen werkt zeer goed. Alleen wiskunde lukt mij niet. De rest wel!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou dat is dan pech gehad. Als je ene hersenhelft niet goed functioneert lijkt het mij ook onlogisch dat je een diploma zou krijgen die het tegenovergestelde zou zeggen.
Je kunt het ook andersom zien.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef Argo het volgende:
Wiskunde mogelijk verplicht examenvak
Serieus?....
Er zijn veel mensen die erg slim zijn, maar slecht in wiskunde. Moeten die dan maar putjes gaan scheppen?
Klacht: Wiskunde misschien verplicht!!
Aha nou ok dan om het zo af te handelen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:58 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
[..]
Je kunt het ook andersom zien.
Ben je wel slim als je geen wiskunde kunt?
wiskunde is namelijk allesomvattend en trekt door tot vakken als M&O, economie en natuurkunde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |