abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101653579
En ondertussen alweer een keer naar boven geweest..grapjas. Hoop dat hij me vannacht een beetje laat slapen

Brabbelen is zo leuk, er wordt hier nu elke keer druk geoefend op dada. En Lotte vult dat vervolgens aan met papa, mama, Lotte en het hele rijtje opa, oma etc

Pittig hoor zoveel uur op een dag werken Danic (de dinsdag dan), in combinatie met de nachtdienst inderdaad even extra heavy dan
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:28:54 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101653613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:17 schreef danic het volgende:
Echt? Joh! Maar dan is er ook nog verschil in borstvoeding en flesvoeding.
Joh, alle baby's zijn anders, maar ik vind het apart om te zien dat het verschil zo groot is. En iedereen roept hier (en ik vind het zelf ook) dat Eva zo groot wordt, maar vergeleken met die van jullie is ze echt klein.
De laatste controle op cb was 24 augustus, ze was toen15 weken volgens mij (nu ruim 17). Toen was ze 62,5 cm en 5910 gram.
De verschillen zijn soms enorm Danic, en het zegt helemaal niets; tussen mijn beide jongens zit zelfs 12 weken verschil!
Als in; de oudste had dezelfde lengte en hetzelfde gewicht terwijl hij 12 weken ouder was dan de jongste, en dat zowel de meest recente meting (jongste 9 maanden) als de meting daarvoor (jongste 7 maanden).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101653894
Kun je nagaan Leandra. Dat bedoel ik dus. En Eva d'r grafiekjes zien er keurig uit, dus tis niet zo dat ik me zorgen maak hoor. Ze is gewoon een vrij lang, dun meisje. Maar met haar papa en mama zal dat nog wel veranderen, want wij zijn allebei niet superslank.
Ik vind het gewoon heel frappant dat het zo kan verschillen.
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:34:21 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101654012
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:25 schreef Juud79 het volgende:
Dat gebrabbel, ik kan dr geen genoeg van krijgen...ik vind dat zooo leuk. Ik ben nogal van het kletsen en manlief ook, onze uk gaat met ons mee 'praten' als we een gesprek voeren.
En ze praat ons na, als we 'awa' zeggen of 'urru', (dat zijn twee geluiden die ze veel maakt) dan zie je haar denken en zegt ze het na.
Die van ons is echt een RLS-baby, die wacht met babbelen tot niemand anders praat :')
Oma's moeten dat aan de telefoon echt gaan begrijpen, want hij zegt pas wat terug als je stil bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101654598
Even vanaf mijn vakantie. Ons meisje was gister precies 6 maanden! En ze word zo groot en wijs :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:42:34 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101654635
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die van ons is echt een RLS-baby, die wacht met babbelen tot niemand anders praat :')
Oma's moeten dat aan de telefoon echt gaan begrijpen, want hij zegt pas wat terug als je stil bent.
*Proest*
Ja, dat doet Lientje ook als ik een 'gesprek' met haar voer.. Veel mensen weten niet dat een baby zo werkt, die lullen maar door en wachten net niet lang genoeg om de baby de tijd te geven om te antwoorden, zo sneu...
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:43:17 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101654691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:42 schreef MamaPurk het volgende:
Even vanaf mijn vakantie. Ons meisje was gister precies 6 maanden! En ze word zo groot en wijs :D
Ik zag foto's, jullie hebben het leuk daar! ;)
Veel plezier nog!
pi_101654815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:42 schreef Juud79 het volgende:

[..]

*Proest*
Ja, dat doet Lientje ook als ik een 'gesprek' met haar voer.. Veel mensen weten niet dat een baby zo werkt, die lullen maar door en wachten net niet lang genoeg om de baby de tijd te geven om te antwoorden, zo sneu...
Ik vind het ook irritant. Je leest overal dat je het kindje ook de ruimte moet geven om antwoord te geven. Wordt er echt een beetje kriegel van als ze maar doorlullen.

MP, zodra je terug bent uit cp verwachten we een fotospam hè, 6 maanden moet gevierd worden!
pi_101655181
We hebben het zeker leuk :) en ik ga van het weekend even aan een fotospam zitten. Sarah word toch wel zo ontspannen van zwemmen, zo fijn om te zien! De eerste dag viel ze in de zwemring in het water in slaap, schatje <3
pi_101656453
tienus doet tegenwoortdig maatje 68 en nog wat grotere 62. Hij was natuurlijk ook al groot vanaf het begin, 50 ging niet en kleine 50/56 ook niet, 56 wel.

Op 5 flessen zitten we al iets van 8 weken ofzo, dat mocht ook. hij zit daar dan ook meteen mee op z'n max van 1 liter. Maar dankzij de nutritron gaat zo'n fles niet geheel leeg, dus zeg dat ie 5 x 170 binnenkrijgt. Het gaat het cb om het aantal voedingen ivm daling suikerspiegel.
Driekus deed hetzelfde en daar zijn we uiteindelijk naar 4 x 210 gegaan, maar dat mag kennelijk niet meer. Nou ja, we zien wel. Voorlopig groeit ie hiermee zo'n 250 gram per week, lijkt me genoeg.

Danic, waarom mag je niet naar 5 flessen? Als ze toch goed groeit lijkt me dat geen probleem. Beter dan nu al pap gaan geven (daar zt stiekum best wat suiker in)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101657536
Zou ik in de op mogen met mijn zoontje?
Jelle is geboren op 26-8-2011

Dan ga ik me van de week een beetje inlezen hier :)
  woensdag 7 september 2011 @ 00:01:50 #212
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101658838
Ook gefixeerd. :)
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 7 september 2011 @ 04:17:58 #213
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101662497
Met, Seth ueft ook al EVrOntjes vier flessen hier.... Soms nog vijf. Maar wij zijn NIET van het wakker maken, hij krijt vaak 5*180(200) maar heeft vaak ook genoeg aan 4* .... Dan slaapt ie om 9 en komt ie om zes.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 7 september 2011 @ 04:19:44 #214
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101662500
Crap tel, you get the point. Hier trouwens ook geen feedback gehad van het cb. Hij groeit prima, is actief, en doet netjes drie slaapjes op een dag.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_101662623
:W hilliebillie
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101663471
Nou we mochten nog niet terug naar 5 flessen, omdat ze daar te jong voor was en dat dat niet goed zou zijn voor haar nieren. Dat mocht pas met 4 maanden. Dat is ze dit weekend, maar ik zie die nachtvoeding nog niet verdwijnen en overdag wil ze gewoon 5 flessen.
Over die pap: ik had gevraagd wanneer we met bijvoeding mochten beginnen en met wat dan. Ik had een beetje verwacht te horen te krijgen dat we met 4 maanden mochten gaan beginnen met groenten of fruit (vroeger was het fruit, schijnt nu steeds vaker groenten te worden geadviseerd ivm de fruitsuikers). Maar toen kreeg ik de domper dat ik moest wachten tot 6 maanden, maar dat we eventueel wel met 4 á 5 maanden met pap mochten beginnen.
pi_101663998
Het gaat steeds beter met ons meisje *O* *O* Ben zo trots op dr O+
Ga zo weer naar het ziekenhuis, lekker buidelen met haar.

:*
  woensdag 7 september 2011 @ 09:20:36 #218
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101664093
Wat ontzettend fijn, MJ!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101664402
MJ wat fijn!

En over bijvoeding enzo, cb geeft advies (!).
Ik hou me er dus ook niet altijd aan. Toen ik vond dat Sarah aan wat vaster voedsel toe was toen ben ik dat gaan aanbieden. Nu deed ze er nog niet echt wat mee dus het was te vroeg. Maar ieder kind is anders en heeft andere behoeften en tuurlijk moet je niet te vroeg beginnen is niet goed voor de darmen enzo. Maar ergens tussen de 4 en 6 maanden kun je mijn inziens wel beginnen met het aanbieden van het een en ander, maar ja zo denk ik erover en ik moet zeggen dat ik er nu met Sarah veel makkelijker mee om ga dan met Jaël, toen hield ik me ook echt aan de adviezen van het cb.
pi_101664511
gefeliciteerd Hilliebillie!
wat fijn MJ!

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:25 schreef Juud79 het volgende:
Dat gebrabbel, ik kan dr geen genoeg van krijgen...ik vind dat zooo leuk. Ik ben nogal van het kletsen en manlief ook, onze uk gaat met ons mee 'praten' als we een gesprek voeren.
En ze praat ons na, als we 'awa' zeggen of 'urru', (dat zijn twee geluiden die ze veel maakt) dan zie je haar denken en zegt ze het na.
ja he...Evan vind het luier verschonen ook steeds leuker...dan gaat ie ook brabbelen. Gisterochtend vond ik hem trouwens 90 graden gedraaid in bed...hij had de grootste lol. Vandaag lag ie weer normaal in z'n slaapzak. Samen met pappa gedoucht, dat was ook genieten.

In het ziekenhuis maakten ze zich niet zo veel zorgen. Gewoon zelfde voeding en zo aan houden. Hoesten en verkoudheid waren niets bijzonders zeiden ze. Ik was er niet bij, maar hij scheen te gieren van het lachen in het ziekenhuis.

M'n vrouw gaat vandaag weer voor het eerst werken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat...
  woensdag 7 september 2011 @ 10:10:38 #221
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101665139
Het verschilt ook echt per cb. Mijne zegt dat we gewoon moeten doen wat goed voelt. Olivia krijgt al een week of 3 (dus sinds 8 weken) nog maar 5 flessen (3x150, 2x180) en heeft op goede dagen echt een topritme: 6:30 - 10:30 - 14:30 - 18:30 - 22:30 :) . En ze groeit echt als kool!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 7 september 2011 @ 10:22:52 #222
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_101665348
buuh zware nacht: 20:30; 00:00; 2:00; 4:00; 6:00; 7:15; :'(
Geen gehuil of gebrul gelukkig, wel veel geklets.

Oh ja, ik heb een nieuwe voedstoel!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50078464?query=pello
i.c.m. mijn voedingskussen zit hij heeeeeeeerlijk. Ik had eerst een klapstoeltje namelijk en dat begon 's nachts wel zwaar te worden hehehe

Danic: van gebrul ga ik natuurlijk geen filmpjes maken he ;) Maak je maar geen zorgen, dat gebeurt ook vaak genoeg. Zelfs de meiden van het kdv vinden haar "een pittige dame" :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_101665610
MJ, fijn zeg! Heb je alweer nieuwe foto's?

Isis, Olivia groeit als kool zeg. Wow!

Danic, wat een tegenstrijdige berichten geeft het CB zeg. Anne zat met 1 maand (!) al op 5 flessen en dat vonden ze bij ons CB prima. Anne sliep toen ook al door van 22.30-6.30, dus ik kwam echt niet aan 6 flessen. Met ruim 2 maanden wilde ze eigenlijk al naar 4 flessen (sliep van 19.00-7.00) maar ze woog toen nog geen 6 kilo en totdat ze dat woog hebben we haar dus laat in de avond nog wakker gemaakt voor een flesje. Dan dronk ze maar 70-80 cc.
Met 3 maanden en 1 week was ze 6 kilo (op de gok, met 3 mnd was ze 5800 gram ;)) en toen zijn we over gegaan naar 4 flessen.

The_Tankgirl, wat schattig, dat gebrabbel. Ook heel bescheiden inderdaad. Maar oei, wat een nacht :o

MP, gefeliciteerd met de halfjaardag van Sarah! Heeft ze Anne's badpakje al aangehad? :)

Mrien, wat vervelend dat Jelle gaat staan maar niet meer weet hoe hij moet gaan zitten. Anne staat nu ook sinds een week en gelukkig heeft ze al wel door hoe ze weer kan gaan zitten. Maar soms gaat ze ook nog gewoon brullen hoor ;)

Ticootje, nog gefeliciteerd met Leyla! Krijgen we nog een fotospam van de 1-jarige?

Wij horen hier nog maar 10 dagen, dan is Anne jarig :o
Het gaat verder gewoon super hier. Ze 'kletst' ons de oren van het hoofd: papa, mama, dada, jajaja, tata. Het staan heeft ze helemaal ontdekt, kruipen doet ze nog steeds niet, maar ze tijgert echt supersnel zoals zo'n GI Joe barbie die je vroeger kon kopen ;) Verder zit ze aan alles waar ze niet aan mag komen en ligt helemaal in een deuk als je haar daar vandaan plukt ( }:| ), dus een lekker ondernemend typetje. Ze heeft nog steeds maar één tand en we beginnen ons wel een beetje af te vragen of er nog meer tanden gaan komen :')
Morgen weer naar het CB, dus dan volgen de laatste stats. Ik zet in op 75 cm en 9.2 kg ;)
pi_101665926
Tankgirl, ik blijf lachen om die overeenkomsten. Wij hebben die stoel ook en idd in combinatie met het voedingskussen zit het heerlijk _O-
Met gebrul bedoelde ik trouwens niet gehuil hoor, maar het volume van Eva is wat hoger zeg maar :P

Raar hè, die tegenstrijdige berichten. En wat MP zegt, het is advies. Wij gaan dus lekker volgende week beginnen met pap, eens kijken wat ze ervan vindt. En hopelijk slaapt ze erop door. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op het slaapritme van Anne, hoor Fannetje. Dat is echt geweldig _O_
pi_101666043
Ja, ik denk dat iedereen wel jaloers kan zijn op Anne's slaapritme, ze sliep met twee weken al door (van 23.00-5.30).

Maar de laatste tijd heeft ze soms wel wat moeite met in slaap komen. Vooral de maandag is een favoriete avond om een uur te huilen. Maar ach, als ze eenmaal slaapt, dan is het eigenlijk altijd ook wel de hele nacht. Vaak wordt ze ergens tussen 5.30-6.30 wel wakker, maar dan krijgt ze haar speen en slaapt ze nog tot 7.30-8.00 :)
pi_101666407
@fannetje doe ik vd week wel post nu vanaf mn tel dus.
pi_101666591
Wat een verschil qua cb zeg.
Ean zit al een helepoos op 5 flessen van 150 zekrijgt nu 3x 150/5 en 2x 180/6
  woensdag 7 september 2011 @ 11:45:53 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101667531
Ik vind dat er nog een een verschil zit tussen 4/5 flessen geven of beginnen met bijvoeding onder de 6 maand.

@Danic, het is gewoon niet aan te raden om nu al met pap te beginnen, het is ook zeker geen vaststaand feit dat het helpt om door te slapen, soms valt dat net zo samen en lijkt het alsof het kind daarop door gaat slapen.
Zeker als je rijstebloem gaat geven, wat ik mag aannemen, dan is er eerder kans op buikpijn en/of verstopping dan op doorslapen. Ik begrijp best dat je moe bent en gaag zou willen doorslapen, maar is het niet beter om vanuit je kind te kijken wat zij zou willen en wat voor haar goed is?

Het zijn nog maar een paar weekjes he, voordat het wel 'mag'. ;)

Ow en er is een handig schema, over wat ze in welke maand mogen eten, daar staat veel bv bij genoemd, maar daar omheen staat handig beschreven wat vanaf welke leeftijd goed is om te geven. Ook handig om mee te geven naar het kdv of de oppas.

http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf
pi_101667831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:45 schreef Juud79 het volgende:
@Danic, het is gewoon niet aan te raden om nu al met pap te beginnen, het is ook zeker geen vaststaand feit dat het helpt om door te slapen, soms valt dat net zo samen en lijkt het alsof het kind daarop door gaat slapen.
Zeker als je rijstebloem gaat geven, wat ik mag aannemen, dan is er eerder kans op buikpijn en/of verstopping dan op doorslapen. Ik begrijp best dat je moe bent en gaag zou willen doorslapen, maar is het niet beter om vanuit je kind te kijken wat zij zou willen en wat voor haar goed is?

Het zijn nog maar een paar weekjes he, voordat het wel 'mag'. ;)
Rijstebloempap mag vanaf 4 maanden zie de producten van Bambix. Haar kindje is 3 maanden 4 weken en 2 dagen. Dan kan je volgens mij best beginnen aan de pap.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:17:36 #230
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101668423
@Tally,

Het staat idd op potjes fruit\groente en op pakken Rijstebloem pap, omdat Nutricia dat erop 'mag' zetten. Nutricia is een commercieel bedrijf, dat graag winst maakt en veel ook.
Het is niet een bedrijf dat jou gaat vertellen dat het eigenlijk beter is om te wachten tot 6 maanden, want dan lopen ze namelijk 2 maanden omzet mis, van de ouders die zich niet verder inlezen en gewoon afgaan op de verpakking.

Want als het erop staat dan zal het wel zo zijn... :{
Dat is dus onzin.
pi_101668737
Juud, zo moe zijn we niet hoor, heb ik ook nooit gezegd. Maar we merken aan verschillende dingen dat eva toe is aan een hapje en schijnbaar is pap het minst anders dan flesvoeding dan andere voeding als fruit of groenten.
pi_101668829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:17 schreef Juud79 het volgende:
@Tally,

Het staat idd op potjes fruit\groente en op pakken Rijstebloem pap, omdat Nutricia dat erop 'mag' zetten. Nutricia is een commercieel bedrijf, dat graag winst maakt en veel ook.
Het is niet een bedrijf dat jou gaat vertellen dat het eigenlijk beter is om te wachten tot 6 maanden, want dan lopen ze namelijk 2 maanden omzet mis, van de ouders die zich niet verder inlezen en gewoon afgaan op de verpakking.

Want als het erop staat dan zal het wel zo zijn... :{
Dat is dus onzin.
En het is ook onzin dat elk kindje hetzelfde is en dezelfde problemen heeft.
Het is een richtlijn net zoals het CB een richtlijn aan geeft.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:34:06 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101668842
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:55 schreef Tally het volgende:
[..]
Rijstebloempap mag vanaf 4 maanden zie de producten van Bambix. Haar kindje is 3 maanden 4 weken en 2 dagen. Dan kan je volgens mij best beginnen aan de pap.
Wij van WC-Eend....
Dat het mag, en dat de fabrikant het eropzet wil nog niet zeggen dat het het beste is ;)

MJ, wat fijn dat LJ het zo goed doet *O*

Fannetje, wat gaat Anne hard.... :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101668916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:29 schreef danic het volgende:
Juud, zo moe zijn we niet hoor, heb ik ook nooit gezegd. Maar we merken aan verschillende dingen dat eva toe is aan een hapje en schijnbaar is pap het minst anders dan flesvoeding dan andere voeding als fruit of groenten.
Het CB adviseerde ons (toen mini 3 maanden was zelfs al) dat je begint met rijstebloempap zodat het kindje went aan een andere structuur. En daarna over gaan op fruit of groenten.
Wij hebben rijstebloempap over geslagen (wel geprobeert) maar mini vond het niet lekker. De potjes gaan hier goed en voor de nacht krijgt ze nutrilon goede nacht wat eigenlijk is voor 6 maanden maar omdat ze best lang en grof is konden we het eens proberen en dat gaat prima.
Jij kent je kindje het best, dus doe waar jij je het best bij voelt :)
  woensdag 7 september 2011 @ 12:39:29 #235
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101668998
Onafhankelijke info op Wij:

Tot vier maanden geef je je kindje alleen borst- of flesvoeding. Vanaf vier maanden kun je een start maken met het geven van bijvoeding. Beter is te wachten tot zes maanden in verband met de ontwikkeling van de darmpjes van je kleine en de kans op ontwikkeling van allergieën.

Je kindje leert nieuwe smaken kennen en ontdekt de structuur van vast voedsel. Pap of een eerste fruithapje is nog eens wat anders dan het drinken van melk: zijn mondje en tong moeten heel andere spierbewegingen maken. Daarnaast levert bijvoeding een belangrijke bijdrage aan de voedingsbehoefte van je kindje.

De eerste hapjes: pap, fruit en maaltijden
Rijstebloem is meestal het eerste stapje om te wennen aan vaste voeding: het is licht verteerbaar en glutenvrij. Vaak wordt begonnen met enkele schepjes rijstebloem toe te voegen aan de fles. Later leert je kindje van een lepeltje te eten en kun je rijstebloem van een bordje geven.

Naast rijstebloem kan ook worden gestart met het geven van fruit of groente. Je kunt fruit en maaltijden zelf bereiden. Je moet dan apart koken voor je kindje, omdat je rekening moet houden met zijn ontwikkeling en behoefte. Je kunt ook bijvoeding uit een potje geven; de kwaliteit van potjesvoeding is minstens zo goed als zelfgemaakte voeding.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Jij kent je kindje het best, dus doe waar jij je het best bij voelt :)
:Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101669007
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij van WC-Eend....
Dat het mag, en dat de fabrikant het eropzet wil nog niet zeggen dat het het beste is ;)

MJ, wat fijn dat LJ het zo goed doet *O*

Fannetje, wat gaat Anne hard.... :o
Ik zeg ook helemaal niet dat het het beste is. Ik zeg dat het kan en dat het op de verpakking staat.

Zij kent haar kindje het best en het is zeker niet slecht als ze er voor wil zorgen dat de baby lekker door slaapt. Heeft de baby wat aan en de ouders ook.
pi_101669035
Ik denk dat ieder zelf de keuze moet maken wanneer te beginnen met welke voeding dan ook. Ik neem aan dat ieder daarin best een goede, weloverwogen keuze kan maken. Ik krijg er een naar gevoel van dat mensen hier "afgekraakt" worden omdat ze de verpakkingen lezen. Maar dat is mijn mening/gevoel maar.
*poef* nu is het weg
pi_101669154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik denk dat ieder zelf de keuze moet maken wanneer te beginnen met welke voeding dan ook. Ik neem aan dat ieder daarin best een goede, weloverwogen keuze kan maken. Ik krijg er een naar gevoel van dat mensen hier "afgekraakt" worden omdat ze de verpakkingen lezen. Maar dat is mijn mening/gevoel maar.
Ik kan er slecht tegen als er door iemand anders (die je kindje niet eens kent) word gesuggereerd dat je niet het beste wil voor je kindje. En niet denkt aan wat zij wilt als je een stapje verder wil of denkt dat je kindje daar aan toe is.
pi_101669170
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik kan er slecht tegen als er door iemand anders (die je kindje niet eens kent) word gesuggereerd dat je niet het beste wil voor je kindje. En niet denkt aan wat zij wilt als je een stapje verder wil of denkt dat je kindje daar aan toe is.
Ik bedoel precies wat jij zegt.
*poef* nu is het weg
  woensdag 7 september 2011 @ 12:47:47 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101669218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb niet het idee dat mensen afgekraakt worden omdat ze verpakkingen lezen, ik heb wel het idee dat sommige mensen hun keuze verantwoorden met "ja, het staat op de verpakking dat het mag"...

En wat een ieder doet met zijn/haar kind maakt me niet uit, maar dat je de tekst op de verpakking gaat gebruiken als reden/verantwoording van je keuze dan vind ik dat op z'n minst niet handig.

Als kunstvoedingsfabrikanten er mee weg zouden kunnen komen op de verpakking te zetten dat hun product het beste is wat je je pasgeboren baby kunt geven dan zouden ze dat ook doen.

Aan de andere kant kun je vrijwel niemand verwijten dat ze het zo lezen, als blijkt dat zelfs diëtisten het "ja, het staat op de verpakking dat het mag" argument gebruiken om een kind van 5 maanden met serieuze allergie-problemen bijvoeding te adviseren, terwijl juist in die gevallen borstvoeding zo belangrijk is, dan is het vooral heel triest gesteld met de voorlichting.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101669241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:39 schreef __Isis__ het volgende:
Onafhankelijke info op Wij:

Tot vier maanden geef je je kindje alleen borst- of flesvoeding. Vanaf vier maanden kun je een start maken met het geven van bijvoeding. Beter is te wachten tot zes maanden in verband met de ontwikkeling van de darmpjes van je kleine en de kans op ontwikkeling van allergieën.

Je kindje leert nieuwe smaken kennen en ontdekt de structuur van vast voedsel. Pap of een eerste fruithapje is nog eens wat anders dan het drinken van melk: zijn mondje en tong moeten heel andere spierbewegingen maken. Daarnaast levert bijvoeding een belangrijke bijdrage aan de voedingsbehoefte van je kindje.

De eerste hapjes: pap, fruit en maaltijden
Rijstebloem is meestal het eerste stapje om te wennen aan vaste voeding: het is licht verteerbaar en glutenvrij. Vaak wordt begonnen met enkele schepjes rijstebloem toe te voegen aan de fles. Later leert je kindje van een lepeltje te eten en kun je rijstebloem van een bordje geven.

Naast rijstebloem kan ook worden gestart met het geven van fruit of groente. Je kunt fruit en maaltijden zelf bereiden. Je moet dan apart koken voor je kindje, omdat je rekening moet houden met zijn ontwikkeling en behoefte. Je kunt ook bijvoeding uit een potje geven; de kwaliteit van potjesvoeding is minstens zo goed als zelfgemaakte voeding.

[..]

:Y
De hele discussie over wel of niet bijvoeden met vier maanden interesseert me niet zo, ieder moet doen wat hij denkt te moeten doen en in het belang van zijn/haar kind is enzo.

Maar Wij is niet bepaald onafhankelijk ;) :D Wij is nou juist zo'n informatieplatform dat aan alle kanten gesponsord wordt door diverse producenten die HEEL graag hun afzetmarkt manipuleren. En ik ben echt geen paranoide alu-hoedjes druif ofzo hoor :P maar Numico bijvoorbeeld, van oa Nutricia speelt daar heel slim op in door juist dit soort ogenschijnlijk onafhankelijke platforms te nemen en de informatie daarop dusdanig te (laten) herschrijven dat zij er beter van worden. Wij krijgt daar een boel geld voor.

Maar Anyroads, voor zover ik mij verdiept heb in bijvoeding, men is er nog niet zo over uit, enerzijds schijnt het voor de darmrijping veel beter te zijn om tot zes maanden te wachten met bijvoeden. Anderzijds schijnt het weer zo te zijn dat een vroege sensibilisatie er voor zorgt dat er beduidend minder voedselallergieen ontstaan.
Danic, ik zou erop letten dat er geen gluten in het product zitten. Hoewel een glutenallergie iets is wat aangeboren is (een afwijking op een gen is het geloof ik), lijkt het erop dat de periode tussen de 4 en de 6 maanden een behoorlijke trigger is voor een glutenallergie. In dat geval is rijstebloem prima maar zou ik oppassen met tarwepap en dat soort dingen.
Ies graties advies van mij :+
:)
pi_101669324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je vrijwel niemand verwijten dat ze het zo lezen, als blijkt dat zelfs diëtisten het "ja, het staat op de verpakking dat het mag" argument gebruiken om een kind van 5 maanden met serieuze allergie-problemen bijvoeding te adviseren, terwijl juist in die gevallen borstvoeding zo belangrijk is, dan is het vooral heel triest gesteld met de voorlichting.
ohja :')

ik las laatst dus in de krant dat haar eigen kind voedselintolleranties heeft :o :? zo bevreemdend. Maar ik ga volgende week naar een andere dietiste, een vanuit het ziekenhuis gespecialiseerd in allergie. Ik heb bij haar aangegeven borstvoeding belangrijk te vinden en dat ik graag nog door wil voeden dus daar zou ze rekening mee houden en zich voorbereiden.

Ohja en ik was zo blij dat er hier in de regio door een lokale bakker een allergeen-vrij brood was ontwikkeld. Zitten dr fucking sesamzaadjes op dat brood }:| ik ben geneigd om te bellen of ie die krengen er niet vanaf kan halen :')

/rant
pi_101669352
En MJ wat superfijn! *O* je kleine dappere!

En mijn schorre kraai is nog steeds zielig maar ze houdt zich goed. Hoewel we de afgelopen nachten zo'n 2 uur in totaal geslapen hebben en dan steeds verdeeld over halve uurtjes. Dus ik ben gaar :O
pi_101669375
quote:

[..]

Ik heb niet het idee dat mensen afgekraakt worden omdat ze verpakkingen lezen, ik heb wel het idee dat sommige mensen hun keuze verantwoorden met "ja, het staat op de verpakking dat het mag"...

Als kunstvoedingsfabrikanten er mee weg zouden kunnen komen op de verpakking te zetten dat hun product het beste is wat je je pasgeboren baby kunt geven dan zouden ze dat ook doen.
In dit geval was het een 'het kan want het staat op de verpakking'.

Maar kunstvoedingsfabrikanten komen er niet mee weg want er word op gecontroleerd. Nu zeg ik niet dat je daar dan van moet uit gaan maar van je gezonde verstand.
pi_101669379
vriendin van me is verpleegkundige, en die heeft pas bijscholing van een kinderarts gehad, en die vertelde dat het starten met bijvoeden vanaf 4 maanden de voorkeur heeft. Wij zijn met 4,5 maand begonnen omdat Sofie zo slecht poepte op alleen maar melk.
*poef* nu is het weg
pi_101669391
gewoon eens bellen of mailen Mignonne; misschien kan je bakker het wel aanpassen?

MJ; wat super dat LJ het goed doet!!! Heel erg fijn om te horen...

en over voeden/ bijvoeden, de onze krijgt weer 6 maanden BV ip; en dan gaan we langzaamaan dingen aanbieden. Ging bij Evie ook prima zo...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101669435
Wij ouders (het boekje) staat niet voor niets vol met reclame van onder andere Nutrilon mignonne ;)
  woensdag 7 september 2011 @ 12:55:41 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101669452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja :')

ik las laatst dus in de krant dat haar eigen kind voedselintolleranties heeft :o :? zo bevreemdend. Maar ik ga volgende week naar een andere dietiste, een vanuit het ziekenhuis gespecialiseerd in allergie. Ik heb bij haar aangegeven borstvoeding belangrijk te vinden en dat ik graag nog door wil voeden dus daar zou ze rekening mee houden en zich voorbereiden.

Ohja en ik was zo blij dat er hier in de regio door een lokale bakker een allergeen-vrij brood was ontwikkeld. Zitten dr fucking sesamzaadjes op dat brood }:| ik ben geneigd om te bellen of ie die krengen er niet vanaf kan halen :')

/rant
Eerlijk gezegd snap ik van iemand in die sector sowieso niet dat ze allerlei potjesmeuk adviseren.
Wat is er mis met vers en zelfgemaakt?

En misschien de bakker eens bellen, of hij een of twee keer per week een brood zonder sesamzaad kan bakken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101669468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:53 schreef kaatjejannie het volgende:
vriendin van me is verpleegkundige, en die heeft pas bijscholing van een kinderarts gehad, en die vertelde dat het starten met bijvoeden vanaf 4 maanden de voorkeur heeft. Wij zijn met 4,5 maand begonnen omdat Sofie zo slecht poepte op alleen maar melk.
BV of flesvoeding?

Bij BV mag het toch? kan soms voorkomen dat een kindje maar 1 keer per week of 2 weken poept; omdat vrijwel alles verteerd wat het kindje drinkt?
pi_101669483
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
gewoon eens bellen of mailen Mignonne; misschien kan je bakker het wel aanpassen?

MJ; wat super dat LJ het goed doet!!! Heel erg fijn om te horen...

en over voeden/ bijvoeden, de onze krijgt weer 6 maanden BV ip; en dan gaan we langzaamaan dingen aanbieden. Ging bij Evie ook prima zo...
mja ik weet niet, het is een keten van bakkers door de hele regio hier, het ligt ook nog es bij alle lokale AH's. T is best veel brood, ik denk dat het centraal gebakken wordt ergens.

Ja KJ dat bedoelde ik dus ook, men schijnt er weer een beetje van terug te komen, het wachten tot zes maanden. Mijn kinderarts was ook recent bijgeschoold en die wilde zich verder verdiepen. Zij zei in ieder geval dat uitsluitend borst/flesvoeding tot zes maanden prima was, maar dat bijvoeding daarna nodig was als aanvulling, maar dat het er dus op lijkt dat eerder dan 6 maanden weer de nodige voordelen heeft boven wachten tot 6 maanden.

Weet je wat, ik wacht gewoon nog 4 jaar en dan gooi ik er nog een kind uit en dan kijk ik eens wat er allemaal verandert is in die tijd :D :+

@Tally ja dat bedoelde ik dus ook te zeggen :Y
  woensdag 7 september 2011 @ 12:58:07 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101669509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:55 schreef Tally het volgende:
Wij ouders (het boekje) staat niet voor niets vol met reclame van onder andere Nutrilon mignonne ;)
De informatie op de website is dus ook niet onafhankelijk, zoals geclaimed werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101669575
Nu geef ik mijn mini dus potjesmeuk. Omdat ik die dingen van iedereen heb gekregen en bij elke zwangerschapsdoos wel een potje of kuipje zat. Als die troep op is eet ze met ons mee. Nee de speklappen laten we nog achterwege :+ Maar als ik die troep uit die potje proef (je krijgt wel eens wat binnen bij t voelen of het warm is) dan smaakt het totaaaaaaaal niet naar bijvoorbeeld banaan :r of sperziebonen, dus zal ze straks weer moeten wennen aan andere smaken lijkt me?
pi_101669600
bijzonder he? dat die richtlijnen enzo toch elke keer weer veranderen ;)
Krijgen onze opa's en oma's toch straks weer gelijk :D

en Liene-update; pfff ze is smorgens echt een 'plakker' dan wil ze nog steeds continu aan de borst en bij mama liggen, soms valt ze in slaap, maar als ik dr dan wegleg; dan huilt ze direct weer.
Terwijl ik dr smiddags gewoon in bed kan leggen en ze dan dus wel gaat slapen, en snachts net zo.
Naja; tis niet erg hoor, alleen wat vermoeiend, en vind het best sneu voor Evie; mama zit de hele tijd met de baby op schoot en kan niet even met Evie spelen enzo...
pi_101669621
quote:

[..]

En wat een ieder doet met zijn/haar kind maakt me niet uit, maar dat je de tekst op de verpakking gaat gebruiken als reden/verantwoording van je keuze dan vind ik dat op z'n minst niet handig.
Ik vind het helemaal geen raar argument. Als het onomstotelijk vast zou staan dat het slecht is om je kind dat vanaf 4 maanden te geven dan zou het niet op een verpakking mogen staan.

De realiteit is dat er verschillen van inzicht over bestaan: de één legt de nadruk op de darmontwikkeling, de ander juist de nadruk op het wennen aan vast voedsel. En er bestaan ook verschillen van mening over tot wanneer je het beste kunt wachten.

Het is dus niet zo dat het één fout en is het ander goed. Ik ben zelf meer van het kamp 'wacht liever tot 6 maanden', maar ik ga daarbij af op bronnen die ik betrouwbaar vind. Dat is een persoonlijke keuze. Ik zie zelf ook het voordeel niet van al beginnen met 4 maanden, want je kind heeft nog alle kans om aan smaken en texturen te wennen. En doorslapen vind ik geen doel op zich (maar dat zal ook per ouder verschillen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101669695
daar ben ik het ook wel mee eens Claudia; dat doorslapen doet het kindje vanzelf als het eraan toe is lijkt me...

en potjes.. tja; ik had bij Evie ook altijd het voornemen om geen potjes te geven, en altijd vers te bereiden... nou dat heb ik met fruit wel gedaan, maar groente en degelijke at ze amper als ik het vers maakte, terwijl ze de potjes wel wilde eten. Dus uiteindelijk heeft Evie best vaak potjes gehad, en nu eet ze echt prima met de pot mee.. eten is hier eigenlijk nooit een strijd.
pi_101669783
Je zult je kind ongetwijfeld wel een handje kunnen helpen met doorslapen. Ik doe het liever niet omdat het idee van bijvoorbeeld een papfles geven voor het slapen gaan me tegenstaat. Lena is het soort kindje dat liever vaak een klein beetje drinkt en ik vind dat wel best. Het voelt tegennatuurlijk om haar vol te stouwen. Ze slaapt dus ook nog steeds niet door maar komt nog voor een late avondvoeding en een nachtvoeding. Ivan was van meet af aan een volstouwer en hij sliep rond deze periode allang van 19:00 uur tot 7:00 uur.
pi_101669833
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Je zult je kind ongetwijfeld wel een handje kunnen helpen met doorslapen. Ik doe het liever niet omdat het idee van bijvoorbeeld een papfles geven voor het slapen gaan me tegenstaat. Lena is het soort kindje dat liever vaak een klein beetje drinkt en ik vind dat wel best. Het voelt tegennatuurlijk om haar vol te stouwen. Ze slaapt dus ook nog steeds niet door maar komt nog voor een late avondvoeding en een nachtvoeding. Ivan was van meet af aan een volstouwer en hij sliep rond deze periode allang van 19:00 uur tot 7:00 uur.
ja, dus jij past je aan, aan de wensen en behoeften van je kind, ipv andersom... :Y
en dat is ook mijn insteek.
  woensdag 7 september 2011 @ 13:16:28 #258
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101669946
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar Wij is niet bepaald onafhankelijk ;) :D Wij is nou juist zo'n informatieplatform dat aan alle kanten gesponsord wordt door diverse producenten die HEEL graag hun afzetmarkt manipuleren. En ik ben echt geen paranoide alu-hoedjes druif ofzo hoor :P maar Numico bijvoorbeeld, van oa Nutricia speelt daar heel slim op in door juist dit soort ogenschijnlijk onafhankelijke platforms te nemen en de informatie daarop dusdanig te (laten) herschrijven dat zij er beter van worden. Wij krijgt daar een boel geld voor.

Dat is natuurlijk zo, maar in het stukje dat ik van hen kopieerde adviseren ze juist te wachten tot 6 maanden en worden er verder geen merken o.i.d. genoemd. Vandaar leek het mij redelijk onafhankelijk geschreven.

Anyway, ik denk dat je kindje vanzelf op zijn/haar manier wel aangeeft wanneer het toe is aan een hapje. Is wel weer iets om naar uit te kijken!

Iemand trouwens ervaring met zo'n stomer/blender voor babyhapjes of valt die in de categorie 'weggegooid geld'?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101670041
Aan mij heb je niet veel, Isis, want ik ben ook meer van het kamp 'ze moeten aan texturen wennen'. :+
pi_101670043
@isis; ik had/ heb gewoon zo'n keukenmachine, met van die messen erin (is dat een blender?) en heb die bij Evie vooral veelvuldig gebruikt voor de fruithapjes...
  woensdag 7 september 2011 @ 13:28:24 #261
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101670287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Aan mij heb je niet veel, Isis, want ik ben ook meer van het kamp 'ze moeten aan texturen wennen'. :+
Rapley bedoel je? Zal me daar ook eens over inlezen. Het stomen van een klein hapje lijkt me wel superhandig omdat wij erg laat eten zelf. Wellicht is steeds grover pureren ook een optie om aan textuur te wennen...

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
@isis; ik had/ heb gewoon zo'n keukenmachine, met van die messen erin (is dat een blender?) en heb die bij Evie vooral veelvuldig gebruikt voor de fruithapjes...
Heb ik niet meer... in een vlaag van zwangerschapsopruimwoede nietnadenkenmaareerstdoen weggegooid :@ :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101670453
over potjes:
De smaak verandert van een kind in de dreumes leeftijd heel erg en vaak gaan mensen dan toch al voeden met de pot mee.Dus dan is alles wel dubbel wennen.

Isis ook dat doe ik hier niet.
Met 6 maanden normaal voedsel en anders niet.
En je moet hem zien gaan. Hij eet al het fruit zo weg waar andere kinderen nog prutjes krijgen.
Hele boterhammen eet die op, aardappels alles weet die naar binnen te werken.
Als je steeds de textuur wil aanpassen waarom dan niet in 1 keer de normale textuur die moeten ze toch altijd eten?
pi_101670538
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:28 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Rapley bedoel je? Zal me daar ook eens over inlezen. Het stomen van een klein hapje lijkt me wel superhandig omdat wij erg laat eten zelf. Wellicht is steeds grover pureren ook een optie om aan textuur te wennen...
Je kunt ook broccoli stomen en in stronkjes geven, of tomaat even in gekookt water leggen, ontvellen, pitjes eruit halen en zo geven. Komkommer kan rauw gegeten worden. Wat fruit betreft zijn er fruitsoorten die van zichzelf al vrij zacht (banaan) of sappig (peer, meloen) zijn. Volgens het schema dat ik aanhoud mag je vanaf 6 maanden al rijstwafels en broodkorsten geven, vanaf 7 maanden brood (ga je dat stomen en pureren? :+) en vanaf 8 maanden deegwaren (rijst, pasta, coucous).

Kortom: de periode dat ze zo klein zijn dat je ze alleen maar prutjes durft te geven duurt niet zo heel lang*, dus je koopt zo'n apparaat voor een beperkte periode terwijl je dat zelf ook kunt doen, stomen en pureren of in een blender stoppen. Als je het veel werk vindt kun je het één keer in de week doen en porties invriezen.

* Ik vond zowel Ivan als Lena rond 6 maanden al niet meer te klein voor stukken eten, maar ik kan me voorstellen dat je gevoel daar anders bij is als je al vanaf 4 maanden begint.
pi_101670561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:16 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Iemand trouwens ervaring met zo'n stomer/blender voor babyhapjes of valt die in de categorie 'weggegooid geld'?
Hier gewoon een blender en staafmixer.
Ging prima.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_101670684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt ook broccoli stomen en in stronkjes geven, of tomaat even in gekookt water leggen, ontvellen, pitjes eruit halen en zo geven. Komkommer kan rauw gegeten worden. Wat fruit betreft zijn er fruitsoorten die van zichzelf al vrij zacht (banaan) of sappig (peer, meloen) zijn. Volgens het schema dat ik aanhoud mag je vanaf 6 maanden al rijstwafels en broodkorsten geven, vanaf 7 maanden brood (ga je dat stomen en pureren? :+) en vanaf 8 maanden deegwaren (rijst, pasta, coucous).

Kortom: de periode dat ze zo klein zijn dat je ze alleen maar prutjes durft te geven duurt niet zo heel lang*, dus je koopt zo'n apparaat voor een beperkte periode terwijl je dat zelf ook kunt doen, stomen en pureren of in een blender stoppen. Als je het veel werk vindt kun je het één keer in de week doen en porties invriezen.

* Ik vond zowel Ivan als Lena rond 6 maanden al niet meer te klein voor stukken eten, maar ik kan me voorstellen dat je gevoel daar anders bij is als je al vanaf 4 maanden begint.
Maar dan moet wel "iedereen"meewerken ;) zelfs je kind. Roy snapte er werkelijk niks van zodra hij een stuk broccoli in zijn handjes kreeg, en belande telkens op de grond.
Later had hij het wel door dat het in zijn mond kon, en deed ik thuis een mix van rapley en gepureerd.
Mede omdat oma het niet durfde omdat Roy nog wel eens verslikte in zijn eten, en er mee gooide en dus alles vies ;)
En dus alles pureerde wat resulteerde dat Roy geen stukjes meer wilde :')
en dat gebeurd nu weer, hier eet Roy zelf, bij oma geeft oma nog alles :')
Ach ja verschil moet er wezen :6
pi_101670717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:16 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar in het stukje dat ik van hen kopieerde adviseren ze juist te wachten tot 6 maanden en worden er verder geen merken o.i.d. genoemd. Vandaar leek het mij redelijk onafhankelijk geschreven.

Anyway, ik denk dat je kindje vanzelf op zijn/haar manier wel aangeeft wanneer het toe is aan een hapje. Is wel weer iets om naar uit te kijken!

Ik heb zo'n babycook en heb hem altijd gebruikt voor mika. Je hoeft het ook niet tot soep te pureren. Je kan het ook grof pureren. Hoe je het zelf hebben wil.
  woensdag 7 september 2011 @ 13:45:55 #267
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101670826
Bedankt dames, ik ga me eens verder verdiepen.
@Claudia, ik ga zeker niet met 4 maanden beginnen, die spruit van mij was ook nog eens 6 weken te vroeg, dus als ik dat zou corrigeren begint ze dan met 4 maanden wel heul erg vroeg. 6 maanden lijkt me mooi en wordt ook meest geadviseerd, zal niet voor niets zijn.

Brood stomen en pureren ... grapjurk :+ ;)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 7 september 2011 @ 13:47:56 #268
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101670901
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:42 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]

Ik heb zo'n babycook en heb hem altijd gebruikt voor mika. Je hoeft het ook niet tot soep te pureren. Je kan het ook grof pureren. Hoe je het zelf hebben wil.
Ja die lijkt me echt heel handig, omdat ie naast stomen en hakken ook ontdooit en verwarmt. Jou goed bevallen dus?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101670912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:41 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Maar dan moet wel "iedereen"meewerken ;) zelfs je kind. Roy snapte er werkelijk niks van zodra hij een stuk broccoli in zijn handjes kreeg, en belande telkens op de grond.
Natuurlijk, maar ik denk niet dat je er vantevoren vanuit hoeft te gaan dat het niet lukt. Over het algemeen zijn de meeste kindjes rond 6 maanden wel klaar voor vast eten. Dat merk je doordat ze bijvoorbeeld steevast alles in hun mond stoppen, ook als het niet eetbaar is. :Y) En ze hebben bovenmatig veel aandacht voor dingen die je zelf eet en drinkt.

Maar goed, rapley'en gaat niet alleen over pure smaken en texturen leren kennen, maar ook over de regie bij je kind leggen. Als er niks naar binnen gaat dan is dat gewoon oké. Niet elk kind zal vanaf 6 maanden al meteen goed eten en dat hoeft in de meeste gevallen ook niet. Al kan ik me wel heel goed voorstellen dat je het proces een handje wilt helpen als je kind het echt niet probeert (vooral in het geval van kunstvoedingskindjes).
pi_101671004
VT: hoelang heb je de babycook gebruikt?
pi_101671062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:47 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Ja die lijkt me echt heel handig, omdat ie naast stomen en hakken ook ontdooit en verwarmt. Jou goed bevallen dus?
Wij zijn er heul tevreden over. Je kan er nu ook los een rijst/ pasta koker die je in de kom van de babycook kan zetten bij kopen.
pi_101671117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik denk niet dat je er vantevoren vanuit hoeft te gaan dat het niet lukt. Over het algemeen zijn de meeste kindjes rond 6 maanden wel klaar voor vast eten. Dat merk je doordat ze bijvoorbeeld steevast alles in hun mond stoppen, ook als het niet eetbaar is. :Y) En ze hebben bovenmatig veel aandacht voor dingen die je zelf eet en drinkt.

Maar goed, rapley'en gaat niet alleen over pure smaken en texturen leren kennen, maar ook over de regie bij je kind leggen. Als er niks naar binnen gaat dan is dat gewoon oké. Niet elk kind zal vanaf 6 maanden al meteen goed eten en dat hoeft in de meeste gevallen ook niet. Al kan ik me wel heel goed voorstellen dat je het proces een handje wilt helpen als je kind het echt niet probeert (vooral in het geval van kunstvoedingskindjes).
Nee dat klopt wel.
Ach misschien bij ooit een volgende maar weer Rapley uitproberen 8-)
pi_101671175
Ik ben op advies van de kinderarts wel begonnen met 4 maanden (fruit) en 5 maanden groente. Dit omdat mika niet kon poepen en laxeermiddel gebruikte. Ik heb hem gebruikt van 4 maanden tot 2 jaar. Mijn man is altijd laat thuis en mika at toen dus eerder.
pi_101671195
Wauw, dat is echt lang, VT! En wat kookte je er dan bijvoorbeeld vanaf 1 jaar nog in? Zo klinkt het wel als een zinvolle aanschaf.
pi_101671336
Alles nog. Alle groenten worden gestoomd. Soms een stukje zalmmoot. En ik pureerde het amper. Ik heb er toen een babycook kookboek bijgekocht. Staan leuke recepten in. Mika was bv gek op artisjok, terwijl ik dit zelf nog nooit gegeten heb. En er staat in met welke groente je wanneer kan beginnen.
  woensdag 7 september 2011 @ 14:02:49 #276
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101671427
Dat klinkt goed inderdaad! En dat boek ook, ik ben echt een noob op het gebied van voeding... :@
Mijne is ook altijd pas tegen 19:00 uur thuis, dus Olivia zal vaak eerder dan wij eten. Heb nog een dikke cadeaubon van de babywinkel dus dit lijkt me dan een mooie besteding! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101671514
Ik heb hem ook gehaald van een cadeaubon. Ik had verder alles al, we konden verder niets bedenken.
pi_101671601
Jammer dat je vriend zo laat thuis is, Isis! Ik vind juist dat samen eten zo geweldig. Het is de voornaamste reden dat ik al om 8 uur begin met werken opdat ik net op tijd thuis ben.

woensdag 7 september 2011 @ 14:16:01 #279
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101671840
Ja, echt jammer, maar gezien openingstijden van zijn werk echt niet aan te passen. Gelukkig is hij ook 4 dagen gaan werken en werkt hij op zaterdag wel iets korter, zodat het in de praktijk nog maar 3 dagen zijn dat hij zo laat thuis is. :)

Ziet er echt zo O+ uit inderdaad!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101671927
Gelukkig, dan valt het weer mee! Ik voel me ook bevoorrecht met mijn flexibele werk.

De kleine mup hoort er echt bij zo, aan de eettafel. Ik heb heel lang naar dit moment uitgekeken. O+
  woensdag 7 september 2011 @ 14:21:52 #281
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101672029
Ja, kan ik me voorstellen!
Daarom hebben wij ook de bloom kinderstoel (wederom een cadeau :@ ), kan ze lekker snel gezellig bij ons zitten!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 7 september 2011 @ 14:22:50 #282
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_101672070
Toevallig lees ik hier ook nog eens mee...
Hier hebben we ook een babycook en die wordt heeeeeeeel veel gebruikt.
Ik vind het echt een superding!
Onze jongste is nu bijna 16 maanden en ik gebruik hem nog steeds voor hem.
Je kan er ook fruitpap in maken.
pi_101673577
Sofie krijgt een combinatie van Rapley en gepureerd. Meestal eerst wat gepureerd, en daarna wat in stukken. Dat eet ze dan ook nog heerlijk op. Vanmorgen heeft ze zo ongeveer een hele croissant weggewerkt. Ik verwachtte dat er nog wel een boel in de kinderstoel zou zijn blijven liggen, maar er lag erg weinig.
Ik vind het erg lastig de regie bij haar te leggen. Als ik het aan haar over zou laten, eet ze erg weinig schat ik in. Daarom eerst gepureerd, en daarna stukken.
*poef* nu is het weg
pi_101674101
Danic, ik snap je cb niet, maar dat terzijde. Je zegt: ze wil 5 flessen overdag. Krijgt ze dan nog echt 6 flessen? En hoeveel doe je daar dan in?
En als je toch met pap wilt beginnen: rijstebloem doet niets in de zin van calorieen toevoegen. Het maakt melk dikker, maar het geeft geen energie. Doorslapen op rijstebloem is dus een toevalskwestie. Krijgt ze nu nog nutritron er bij? Want dan kan het zelfs zijn dat je wel heel dikke pap krijgt, die dus niet meer door een fles wil, maar op een lepel moet en dat wil je weer niet als laatste voeding.

En over dat sponsoren. Ik vind het ook behoorlijk irritant dat er nergens onafhankelijke info over flesvoeding te vinden is. Geef je borstvoeding dan heb je allerlei verenigingen etc, maar bij flesvoeding ben je afhankelijk van info van de fabrikant die die info niet mogen geven voor kindjes onder de zes maanden. En van het cb moet je het ook niet hebben, ik heb nu alle artsen en vpk's hier gezien en het advies hangt gewoon van de persoon af. En van de leeftijd, lijkt wel.

Tienus is pas 13 weken, dus bijvoeding duurt hier nog wel effe. Ik ben al lang blij dat we inmiddels uitgevogeld hebben hoeveel nutritron er in een fles moet om em niet te veel te laten spugen, maar het ook weer niet zoveel in te dikken dat als ie moet spugen, het er niet uit kan. En dat we geen infacol meer hoeven gebruiken, dat is al fijn.
Wij gaan straks trouwens over op en pureren en rapley en potjes en zelfgemaakt. Pureren deed ik met de staafmixer of in de keukenmachine. Nu hebben we ook nog een blender, gaat prima. En lange leven het diepvriesfruit van de appie, dat is ook heel praktisch.
  woensdag 7 september 2011 @ 16:07:16 #285
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101675515
Mefke, ben je op proef gestopt met Infacol en bleek dat niet meer nodig of heeft dat met de Nutriton te maken? Ben nieuwsgierig aangezien wij ook Infacol (en Lactulose) gebruiken.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101676597
Isis, ik ben gestopt nadat de behandeling bij de osteopaat aan leek te slaan en hij had aangegeven dat Tinus last van zijn buik had. Toen gewoon geprobeerd en het gaat goed. Kan toeval zijn, maar daar kom je toch nooit achter. Die infacol kreeg ie al vanaf dag 2, de nutritron al na twee weken.
  woensdag 7 september 2011 @ 16:52:08 #287
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101677416
Ah oke.
Tienus nu helemaal geen last meer?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101677672
Hij spuugt nog wel, maar veel minder. En krampen lijkt ie niet echt meer te hebben.
  woensdag 7 september 2011 @ 17:07:08 #289
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101678173
Fijn! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 7 september 2011 @ 17:08:03 #290
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101678222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Claudia, hier precies hetzelfde. Bram sliep op deze leeftijd door, klokje rond. En Eline komt iig nog voor een nachtvoeding en vaak ook nog een late avondvoeding.
Bij Bram zijn we rond 4,5 maand begonnen met groente/fruit en bij Eline rond 5,5 maand. Bij Bram was het vooral omdat hij niet voldoende had aan de maximum qua flessen en ik wilde hem geen hongerige kindjes voeding geven. Hij was al bol genoeg op die leeftijd. Eline graaide rond die leeftijd me de boterhammen uit mijn handen en daaruit maakte ik op dat ze misschien wel toe was aan iets anders. En dat ging/gaat er goed in. Over het algemeen vers, maar ook regelmatig potjes omdat dat beter uitkomt.
pi_101678228
Mex wilde niet meer van een lepeltje eten, dus ik ging hele stukken aanbieden, maar toen had ie allemaal hele sperziebonen in z'n poep en dat vind ik ook niet echt gezond.
Dus ik ging hem een danoontje geven en ineens was van het lepeltje eten geen probleem meer :+

Het eten gaat nu wel weer goed, hij mag meestal een dekseltje ofzo vasthouden en dan gaat het met de lepel wel weer goed en soms krijgt ie een stukje van iets.

@danic, het is jouw kind he, niemand bepaalt wat jij haar wel en niet geeft.

Gefeliciteerd Ticootje!!!
pi_101680929
Hihi Troeta, danoontjes zijn hier ook een enorme hit!

En ik ben een ouderwetse moeder volgens mij, ik voer Anne gewoon haar eten van een lepeltje. Soms krijgt ze wel iets in haar handen, maar dan eet ze bijna niets, dus dit is voor ons de manier :)
pi_101683592
Hoe waren de stats van Anne of heb ik dat gemist :@
MJ, wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine meiske!
Mefke, fijn dat tienus minder spuugt nu!

En over eten, J. krijgt van alles een beetje :')
's morgens een flesje op bed
fruit alla rapley
brood snijd ik in stukjes maar die eet ze zelf van een bordje, ze bepaald zelf hoeveel ze erin propt :D
' s middags een koekje of een tomaatje, komkommertje alla rapley
's avonds warm eten. meestal een gedeelte zelf en een gedeelte met een lepeltje en daarna een toetje (meestal gewoon yogurt dat vindt ze het lekkerste)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_101683685
quote:
@danic, het is jouw kind he, niemand bepaalt wat jij haar wel en niet geeft.
Dank Troeta, want màn wat een discussie heb ik op gang gebracht, pffff. En ik las ergens dat het zou gaan dat ik het ga geven omdat op het pak staat dat het màg, maar dat heb ik nooit gezegd.
Misschien begrijp ik het verkeerd en werd het algemeen bedoeld, maar ik zal iig nooit zo denken.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:27 schreef mefke79 het volgende:
Danic, ik snap je cb niet, maar dat terzijde. Je zegt: ze wil 5 flessen overdag. Krijgt ze dan nog echt 6 flessen? En hoeveel doe je daar dan in?
En als je toch met pap wilt beginnen: rijstebloem doet niets in de zin van calorieen toevoegen. Het maakt melk dikker, maar het geeft geen energie. Doorslapen op rijstebloem is dus een toevalskwestie. Krijgt ze nu nog nutritron er bij? Want dan kan het zelfs zijn dat je wel heel dikke pap krijgt, die dus niet meer door een fles wil, maar op een lepel moet en dat wil je weer niet als laatste voeding.
Wat snap je niet aan mijn cb?
Eva wil iid nog steeds 5 flessen overdag. Ze krijgt er 6, want ze wil er 's nachts ook nog 1.
Overdag krijgt ze 150/5 en 's nachts 90/3 (dit op advies van het cb die aangaf dat nachtvoedingen ook een gewenning kunnen worden voor een kindje. Door minder 's nachts aan te bieden, zouden ze overdag meer moeten gaan drinken en laten ze uiteindelijk de nachtvoeding vallen. Bij ons merken we het na 2 weken nog niet).
Tot 2 weken terug kreeg ze dus 6 x 120/4.

Ik wil iid geen pap gaan geven als laatste voeding met een lepeltje, maar eerst door een fles. Omdat het dikker is kan daarbij de nutriton misschien vervallen. Daarbij zijn er papspenen, die hebben een groter gat. Dus daarin zie ik geen probleem.
Mijn gedachte is dat het wat dikker is, dus zwaarder valt en ze daarom hopelijk het wel door de nacht trekt. Ik weet dat er niets gegarandeerd kan worden ;)
pi_101685569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hoe waren de stats van Anne of heb ik dat gemist :@
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:33 schreef Fannetje het volgende:
Morgen weer naar het CB, dus dan volgen de laatste stats. Ik zet in op 75 cm en 9.2 kg ;)
Morgen dus ;)
pi_101685792
Excuses :@
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_101685841
Maakt niet uit hoor ;)

Heeft Bientje al 11-maanden stats?
pi_101685888
Fannetje het zwempakje past geweldig, foto gaat nog komen!
pi_101686332
Super! *O*
pi_101686693
Nee joh ze is nog langgg geen 11 maanden. 3 oktober moeten wij weer!
29/10/'10 - 25/03/'13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')