quote:
@danic, het is jouw kind he, niemand bepaalt wat jij haar wel en niet geeft.
Dank Troeta, want màn wat een discussie heb ik op gang gebracht, pffff. En ik las ergens dat het zou gaan dat ik het ga geven omdat op het pak staat dat het màg, maar dat heb ik nooit gezegd.
Misschien begrijp ik het verkeerd en werd het algemeen bedoeld, maar ik zal iig nooit zo denken.
quote:
Op woensdag 7 september 2011 15:27 schreef mefke79 het volgende:Danic, ik snap je cb niet, maar dat terzijde. Je zegt: ze wil 5 flessen overdag. Krijgt ze dan nog echt 6 flessen? En hoeveel doe je daar dan in?
En als je toch met pap wilt beginnen: rijstebloem doet niets in de zin van calorieen toevoegen. Het maakt melk dikker, maar het geeft geen energie. Doorslapen op rijstebloem is dus een toevalskwestie. Krijgt ze nu nog nutritron er bij? Want dan kan het zelfs zijn dat je wel heel dikke pap krijgt, die dus niet meer door een fles wil, maar op een lepel moet en dat wil je weer niet als laatste voeding.
Wat snap je niet aan mijn cb?
Eva wil iid nog steeds 5 flessen overdag. Ze krijgt er 6, want ze wil er 's nachts ook nog 1.
Overdag krijgt ze 150/5 en 's nachts 90/3 (dit op advies van het cb die aangaf dat nachtvoedingen ook een gewenning kunnen worden voor een kindje. Door minder 's nachts aan te bieden, zouden ze overdag meer moeten gaan drinken en laten ze uiteindelijk de nachtvoeding vallen. Bij ons merken we het na 2 weken nog niet).
Tot 2 weken terug kreeg ze dus 6 x 120/4.
Ik wil iid geen pap gaan geven als laatste voeding met een lepeltje, maar eerst door een fles. Omdat het dikker is kan daarbij de nutriton misschien vervallen. Daarbij zijn er papspenen, die hebben een groter gat. Dus daarin zie ik geen probleem.
Mijn gedachte is dat het wat dikker is, dus zwaarder valt en ze daarom hopelijk het wel door de nacht trekt. Ik weet dat er niets gegarandeerd kan worden