abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2011 @ 14:02:49 #276
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101671427
Dat klinkt goed inderdaad! En dat boek ook, ik ben echt een noob op het gebied van voeding... :@
Mijne is ook altijd pas tegen 19:00 uur thuis, dus Olivia zal vaak eerder dan wij eten. Heb nog een dikke cadeaubon van de babywinkel dus dit lijkt me dan een mooie besteding! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101671514
Ik heb hem ook gehaald van een cadeaubon. Ik had verder alles al, we konden verder niets bedenken.
pi_101671601
Jammer dat je vriend zo laat thuis is, Isis! Ik vind juist dat samen eten zo geweldig. Het is de voornaamste reden dat ik al om 8 uur begin met werken opdat ik net op tijd thuis ben.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 september 2011 @ 14:16:01 #279
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101671840
Ja, echt jammer, maar gezien openingstijden van zijn werk echt niet aan te passen. Gelukkig is hij ook 4 dagen gaan werken en werkt hij op zaterdag wel iets korter, zodat het in de praktijk nog maar 3 dagen zijn dat hij zo laat thuis is. :)

Ziet er echt zo O+ uit inderdaad!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101671927
Gelukkig, dan valt het weer mee! Ik voel me ook bevoorrecht met mijn flexibele werk.

De kleine mup hoort er echt bij zo, aan de eettafel. Ik heb heel lang naar dit moment uitgekeken. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 september 2011 @ 14:21:52 #281
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101672029
Ja, kan ik me voorstellen!
Daarom hebben wij ook de bloom kinderstoel (wederom een cadeau :@ ), kan ze lekker snel gezellig bij ons zitten!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 7 september 2011 @ 14:22:50 #282
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_101672070
Toevallig lees ik hier ook nog eens mee...
Hier hebben we ook een babycook en die wordt heeeeeeeel veel gebruikt.
Ik vind het echt een superding!
Onze jongste is nu bijna 16 maanden en ik gebruik hem nog steeds voor hem.
Je kan er ook fruitpap in maken.
pi_101673577
Sofie krijgt een combinatie van Rapley en gepureerd. Meestal eerst wat gepureerd, en daarna wat in stukken. Dat eet ze dan ook nog heerlijk op. Vanmorgen heeft ze zo ongeveer een hele croissant weggewerkt. Ik verwachtte dat er nog wel een boel in de kinderstoel zou zijn blijven liggen, maar er lag erg weinig.
Ik vind het erg lastig de regie bij haar te leggen. Als ik het aan haar over zou laten, eet ze erg weinig schat ik in. Daarom eerst gepureerd, en daarna stukken.
*poef* nu is het weg
pi_101674101
Danic, ik snap je cb niet, maar dat terzijde. Je zegt: ze wil 5 flessen overdag. Krijgt ze dan nog echt 6 flessen? En hoeveel doe je daar dan in?
En als je toch met pap wilt beginnen: rijstebloem doet niets in de zin van calorieen toevoegen. Het maakt melk dikker, maar het geeft geen energie. Doorslapen op rijstebloem is dus een toevalskwestie. Krijgt ze nu nog nutritron er bij? Want dan kan het zelfs zijn dat je wel heel dikke pap krijgt, die dus niet meer door een fles wil, maar op een lepel moet en dat wil je weer niet als laatste voeding.

En over dat sponsoren. Ik vind het ook behoorlijk irritant dat er nergens onafhankelijke info over flesvoeding te vinden is. Geef je borstvoeding dan heb je allerlei verenigingen etc, maar bij flesvoeding ben je afhankelijk van info van de fabrikant die die info niet mogen geven voor kindjes onder de zes maanden. En van het cb moet je het ook niet hebben, ik heb nu alle artsen en vpk's hier gezien en het advies hangt gewoon van de persoon af. En van de leeftijd, lijkt wel.

Tienus is pas 13 weken, dus bijvoeding duurt hier nog wel effe. Ik ben al lang blij dat we inmiddels uitgevogeld hebben hoeveel nutritron er in een fles moet om em niet te veel te laten spugen, maar het ook weer niet zoveel in te dikken dat als ie moet spugen, het er niet uit kan. En dat we geen infacol meer hoeven gebruiken, dat is al fijn.
Wij gaan straks trouwens over op en pureren en rapley en potjes en zelfgemaakt. Pureren deed ik met de staafmixer of in de keukenmachine. Nu hebben we ook nog een blender, gaat prima. En lange leven het diepvriesfruit van de appie, dat is ook heel praktisch.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 7 september 2011 @ 16:07:16 #285
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101675515
Mefke, ben je op proef gestopt met Infacol en bleek dat niet meer nodig of heeft dat met de Nutriton te maken? Ben nieuwsgierig aangezien wij ook Infacol (en Lactulose) gebruiken.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101676597
Isis, ik ben gestopt nadat de behandeling bij de osteopaat aan leek te slaan en hij had aangegeven dat Tinus last van zijn buik had. Toen gewoon geprobeerd en het gaat goed. Kan toeval zijn, maar daar kom je toch nooit achter. Die infacol kreeg ie al vanaf dag 2, de nutritron al na twee weken.
  woensdag 7 september 2011 @ 16:52:08 #287
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101677416
Ah oke.
Tienus nu helemaal geen last meer?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101677672
Hij spuugt nog wel, maar veel minder. En krampen lijkt ie niet echt meer te hebben.
  woensdag 7 september 2011 @ 17:07:08 #289
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101678173
Fijn! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 7 september 2011 @ 17:08:03 #290
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101678222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Je zult je kind ongetwijfeld wel een handje kunnen helpen met doorslapen. Ik doe het liever niet omdat het idee van bijvoorbeeld een papfles geven voor het slapen gaan me tegenstaat. Lena is het soort kindje dat liever vaak een klein beetje drinkt en ik vind dat wel best. Het voelt tegennatuurlijk om haar vol te stouwen. Ze slaapt dus ook nog steeds niet door maar komt nog voor een late avondvoeding en een nachtvoeding. Ivan was van meet af aan een volstouwer en hij sliep rond deze periode allang van 19:00 uur tot 7:00 uur.
Claudia, hier precies hetzelfde. Bram sliep op deze leeftijd door, klokje rond. En Eline komt iig nog voor een nachtvoeding en vaak ook nog een late avondvoeding.
Bij Bram zijn we rond 4,5 maand begonnen met groente/fruit en bij Eline rond 5,5 maand. Bij Bram was het vooral omdat hij niet voldoende had aan de maximum qua flessen en ik wilde hem geen hongerige kindjes voeding geven. Hij was al bol genoeg op die leeftijd. Eline graaide rond die leeftijd me de boterhammen uit mijn handen en daaruit maakte ik op dat ze misschien wel toe was aan iets anders. En dat ging/gaat er goed in. Over het algemeen vers, maar ook regelmatig potjes omdat dat beter uitkomt.
pi_101678228
Mex wilde niet meer van een lepeltje eten, dus ik ging hele stukken aanbieden, maar toen had ie allemaal hele sperziebonen in z'n poep en dat vind ik ook niet echt gezond.
Dus ik ging hem een danoontje geven en ineens was van het lepeltje eten geen probleem meer :+

Het eten gaat nu wel weer goed, hij mag meestal een dekseltje ofzo vasthouden en dan gaat het met de lepel wel weer goed en soms krijgt ie een stukje van iets.

@danic, het is jouw kind he, niemand bepaalt wat jij haar wel en niet geeft.

Gefeliciteerd Ticootje!!!
pi_101680929
Hihi Troeta, danoontjes zijn hier ook een enorme hit!

En ik ben een ouderwetse moeder volgens mij, ik voer Anne gewoon haar eten van een lepeltje. Soms krijgt ze wel iets in haar handen, maar dan eet ze bijna niets, dus dit is voor ons de manier :)
pi_101683592
Hoe waren de stats van Anne of heb ik dat gemist :@
MJ, wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine meiske!
Mefke, fijn dat tienus minder spuugt nu!

En over eten, J. krijgt van alles een beetje :')
's morgens een flesje op bed
fruit alla rapley
brood snijd ik in stukjes maar die eet ze zelf van een bordje, ze bepaald zelf hoeveel ze erin propt :D
' s middags een koekje of een tomaatje, komkommertje alla rapley
's avonds warm eten. meestal een gedeelte zelf en een gedeelte met een lepeltje en daarna een toetje (meestal gewoon yogurt dat vindt ze het lekkerste)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_101683685
quote:
@danic, het is jouw kind he, niemand bepaalt wat jij haar wel en niet geeft.
Dank Troeta, want màn wat een discussie heb ik op gang gebracht, pffff. En ik las ergens dat het zou gaan dat ik het ga geven omdat op het pak staat dat het màg, maar dat heb ik nooit gezegd.
Misschien begrijp ik het verkeerd en werd het algemeen bedoeld, maar ik zal iig nooit zo denken.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:27 schreef mefke79 het volgende:
Danic, ik snap je cb niet, maar dat terzijde. Je zegt: ze wil 5 flessen overdag. Krijgt ze dan nog echt 6 flessen? En hoeveel doe je daar dan in?
En als je toch met pap wilt beginnen: rijstebloem doet niets in de zin van calorieen toevoegen. Het maakt melk dikker, maar het geeft geen energie. Doorslapen op rijstebloem is dus een toevalskwestie. Krijgt ze nu nog nutritron er bij? Want dan kan het zelfs zijn dat je wel heel dikke pap krijgt, die dus niet meer door een fles wil, maar op een lepel moet en dat wil je weer niet als laatste voeding.
Wat snap je niet aan mijn cb?
Eva wil iid nog steeds 5 flessen overdag. Ze krijgt er 6, want ze wil er 's nachts ook nog 1.
Overdag krijgt ze 150/5 en 's nachts 90/3 (dit op advies van het cb die aangaf dat nachtvoedingen ook een gewenning kunnen worden voor een kindje. Door minder 's nachts aan te bieden, zouden ze overdag meer moeten gaan drinken en laten ze uiteindelijk de nachtvoeding vallen. Bij ons merken we het na 2 weken nog niet).
Tot 2 weken terug kreeg ze dus 6 x 120/4.

Ik wil iid geen pap gaan geven als laatste voeding met een lepeltje, maar eerst door een fles. Omdat het dikker is kan daarbij de nutriton misschien vervallen. Daarbij zijn er papspenen, die hebben een groter gat. Dus daarin zie ik geen probleem.
Mijn gedachte is dat het wat dikker is, dus zwaarder valt en ze daarom hopelijk het wel door de nacht trekt. Ik weet dat er niets gegarandeerd kan worden ;)
pi_101685569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hoe waren de stats van Anne of heb ik dat gemist :@
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:33 schreef Fannetje het volgende:
Morgen weer naar het CB, dus dan volgen de laatste stats. Ik zet in op 75 cm en 9.2 kg ;)
Morgen dus ;)
pi_101685792
Excuses :@
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_101685841
Maakt niet uit hoor ;)

Heeft Bientje al 11-maanden stats?
pi_101685888
Fannetje het zwempakje past geweldig, foto gaat nog komen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101686332
Super! *O*
pi_101686693
Nee joh ze is nog langgg geen 11 maanden. 3 oktober moeten wij weer!
29/10/'10 - 25/03/'13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')