Als er überhaupt 1 vorm van weerstanden zouden bestaan dan zijn het niveaus als 250 of 300 of 13000 .. mensen houden van ronde getallen en op zo'n punt zullen er meer (ver-)koop orders zijn dan anders.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:39 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Nee, ik geloof er helemaal niks van.
Grootste onzin is weerstanden op een AEX niveau als 250 of 300. Op zo'n moment staat de Dow Jones op 12345,67 ofzo terwijl daar de weestand op 13.000 ligt. Denk je echt dat de AEX niet door de 300 gaat omdat er een weerstand zit, maar de Dow Jones zomaar een verschil van een paar procent gaat maken? De AEX correleert zo goed als 100% met de VS.
Op dit moment is de Dow Jones bij een zware steun, ik denk dat je nu vrijwel risicoloos long kan gaan. Op deze plek in de afgelopen maand vonden scherpe rallies plaats.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:39 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Nee, ik geloof er helemaal niks van.
Grootste onzin is weerstanden op een AEX niveau als 250 of 300. Op zo'n moment staat de Dow Jones op 12345,67 ofzo terwijl daar de weestand op 13.000 ligt. Denk je echt dat de AEX niet door de 300 gaat omdat er een weerstand zit, maar de Dow Jones zomaar een verschil van een paar procent gaat maken? De AEX correleert zo goed als 100% met de VS.
Wat valt er te volgen? Vind je het wel logisch wanneer de index 4% zakt op een vrij onbelangrijk berichtje? Het is gewoon de volatiliteit van de dag.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:09 schreef the85mc het volgende:
alweer 2 punten eraf. Ik volg die overnight stijging van 2% ook niet helemaal..
Trackers zijn bedoeld om de AEX te volgen, niet om die te sturen. De beheerder van de tracker plaatst zijn order voor het mandje voor de nieuwe klanten die in z'n tracker zijn gestapt. Hij gaat daarbij niet wachten tot de AEX 277 of 278 is, maar doet dat gewoon zo snel mogelijk ongeacht de aankoopprijs, omdat het zijn plicht is om dat mandje aan te houden voor al z'n klanten.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zit wat in. Toch zie je soms dat de hele beurs rood of groen kleurt, met kleine onderlinge verschillen. Misschien kan dat door indextrackers komen? Dan koop je wel het hele mandje ineens.
Beginnende beleggers komen vaak als eerste Technische Analyse tegen, omdat er vrij veel columnisten, softwarepakketten, nieuwsbrieven en boekjes met deze methode werken. Je kunt dan ook eindeloos over TA praten en schrijven op een manier die als deskundig overkomt.quote:Maar misschien heb ik het fout hoor en dan hoor ik het graag. Ik ben beginnend belegger en je bent nooit te oud om te leren...
Het geeft gewoon aan dat er op dit moment, als je de marketmakers en bots weghaalt, er nauwelijks een markt is.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat valt er te volgen? Vind je het wel logisch wanneer de index 4% zakt op een vrij onbelangrijk berichtje? Het is gewoon de volatiliteit van de dag.
ASML staat rond de top van 2007, net als Swatch. LVMH staat zelfs ruim boven de 2007 top. En vooral de twee laatsten zijn niet significant gedaald tov de meest recente top.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:16 schreef JimmyJames het volgende:
ASML blijft idd goed liggen en staat ver boven de niveaus die in 2009 werden bereikt.
De equity markten zul je bedoelen. Op de obligatiemarkten nemen beleggers nu genoegen met 1,98 % 10-year US Treasury yield. Dit is hoogstwaarschijnlijk lager dan de inflatie de komende 10 jaar. Je zou wel kunnen stellen dat er deflatie verwacht wordt.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:54 schreef SeLang het volgende:
Het valt me op dat de markten duidelijk nog geen ernstige recessie inprijzen (terecht of onterecht).
Terechte correctie op mijn post! De obligatiemarkten prijzen inderdaad wel een diepe recessie (of erger) in.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:26 schreef jaco het volgende:
[..]
De equity markten zul je bedoelen. Op de obligatiemarkten nemen beleggers nu genoegen met 1,98 % 10-year US Treasury yield. Dit is hoogstwaarschijnlijk lager dan de inflatie de komende 10 jaar. Je zou wel kunnen stellen dat er deflatie verwacht wordt.
Dat wordt inderdaad vaak beweerd. Met wat ik tot nu toe heb gezien klopt dat ook.quote:Ik las ooit dat de obligatiebeleggers de economie significant beter voorspellen dan aandelenbeleggers, maar ik kan dat zo snel niet terugvinden.
Het lijkt me overigens niet dat de obligatiebeleggers een afgezonderde groep zijn die je los kunt zien van de markt op zich. Uiteindelijk zal een groot deel van de obligatiebeleggers ook gewoon aandeelhouder zijn op gunstigere tijden. Uiteindelijk concurreren de markten met elkaar voor de beste deal. Het zou natuurlijk vreemd zijn als een groep die per definitie beter kan voorspellen ten alle tijden kiest voor één assetklasse, dan kun je net zo goed zeggen dat de beste voorspellers het slechste rendement behalen.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:26 schreef jaco het volgende:
Ik las ooit dat de obligatiebeleggers de economie significant beter voorspellen dan aandelenbeleggers, maar ik kan dat zo snel niet terugvinden.
Juist de luxemerken zijn de laatste jaren goed overeindgebleven, omdat topverdieners in het westen dankzij de bailouts nauwelijks onder de crisis geleden hebben en omdat de nouveau-riches in Azië e.d. nog snel in aantal toenemen. Ik zou ze niet als indicatie gebruiken voor wat er in de economie als geheel gebeurt.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:54 schreef SeLang het volgende:
Het valt me ook op dat het koersverloop van bedrijven zoals LVMH en Swatch die het toch moeten hebben van de ultieme "overbodige" uitgaven nog steeds wijzen op geen vuiltje aan de lucht.
Volgens mij bestaan er bij de meeste financiele instellingen verschillende afdelingen voor obligaties en aandelen. In de obligatiemarkten gaat bovendien veel meer geld om als in de aandelenmarkten. Het lijkt mij daarom goed mogelijk dat veel financiele instellingen hun beste mensen, computerresources en andere faciliteiten op fixed income zetten.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:18 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het lijkt me overigens niet dat de obligatiebeleggers een afgezonderde groep zijn die je los kunt zien van de markt op zich. Uiteindelijk zal een groot deel van de obligatiebeleggers ook gewoon aandeelhouder zijn op gunstigere tijden. Uiteindelijk concurreren de markten met elkaar voor de beste deal. Het zou natuurlijk vreemd zijn als een groep die per definitie beter kan voorspellen ten alle tijden kiest voor één assetklasse, dan kun je net zo goed zeggen dat de beste voorspellers het slechste rendement behalen.
Zoveel topverdieners zijn er natuurlijk niet. De meeste omzet komt denk ik gewoon uit de middenklasse. Maar hoe dan ook zou je bij een dreigende recessie de verwachtingen voor overbodige luxe naar beneden bijstellen.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:39 schreef dvr het volgende:
[..]
Juist de luxemerken zijn de laatste jaren goed overeindgebleven, omdat topverdieners in het westen dankzij de bailouts nauwelijks onder de crisis geleden hebben en omdat de nouveau-riches in Azië e.d. nog snel in aantal toenemen. Ik zou ze niet als indicatie gebruiken voor wat er in de economie als geheel gebeurt.
Bij luxe-goederen is het over het algemeen zo dat voor elke rijke (zeg eens iemand met $1 milj netto waarde) die een product afneemt er een stuk of 6 mensen uit de middenklasse als het niet meer zijn die de zooi kopen.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoveel topverdieners zijn er natuurlijk niet. De meeste omzet komt denk ik gewoon uit de middenklasse. Maar hoe dan ook zou je bij een dreigende recessie de verwachtingen voor overbodige luxe naar beneden bijstellen.
Ik kan me voorstellen dat een stock split leidt tot goedkopere en aantrekkelijkere prijzen van het aandeel. Meer mensen gaan dan het aandeel kopen waardoor de koers stijgt.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Dandez92 het volgende:
Waarom leiden stock splits meestal tot een hogere aandelenwaarde? Kan iemand me dat uitleggen?
Dat doet het niet. Wel is het zo dat de goede aandelen (die stijgen dus) gesplitst worden als hun waarde te hoog wordt. En de slechtste aandelen uiteindelijk een reverse split krijgen.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:37 schreef Dandez92 het volgende:
Waarom leiden stock splits meestal tot een hogere aandelenwaarde? Kan iemand me dat uitleggen?
hehe.quote:Pieterkort Pieter Kort
Zo'n onafhankelijke instelling die boetes uitdeelt voor slechte overheidsfinanciën (De Jager) is er volgens mij al: de obligatiemarkt.
Zaken als L.Vuitton zitten alleen in wereldsteden waar de koopkracht hoog is, lokaal en door de gegoede toeristen die er komen shoppen. De verklaringen voor de goede resultaten in 2010 die ik destijds las, waren dat door de bailouts de werknemers in de financiele sector (en advocatuur e.d.) niet in koopkracht ingeboet hadden. Als ik er nu op Google naar kijk, kom ik ook tegen dat ze hun kosten vooral in euro maken, die flink gekelderd was zodat de winstmarge op hun producten steeg. Voor mindere goden als Swatch zou ik inderdaad terugloop van de verkopen verwachten, maar misschien doen die het weer heel goed in Azië?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:55 schreef SeLang het volgende:
Zoveel topverdieners zijn er natuurlijk niet. De meeste omzet komt denk ik gewoon uit de middenklasse. Maar hoe dan ook zou je bij een dreigende recessie de verwachtingen voor overbodige luxe naar beneden bijstellen.
Haha, zo waarquote:Op woensdag 7 september 2011 21:48 schreef LXIV het volgende:
Hier een goede tweet die ik las:
[..]
hehe.
Daarom vond ik het ook zo'n domme uitspraak van de Jager: "Van de hectiek op de beurzen trek ik me niks aan", om het passieve falen van de EU te verantwoorden.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Haha, zo waar![]()
Net als dat CDS' meer zeggen dan ratings
Allereerst is deze crisis een wilsprobleem. Als men zou willen, doortastend zou zijn, verlies zou durven nemen en niet enkel voor zijn eigen hachie zou opkomen, was de crisis begin 2011 al in de kiem gesmoord.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:06 schreef Anno2012 het volgende:
Senaat italie keurt bezuinigingen goed.
Griekenland krijgt steun van de EU.
Problemen opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |