Waar staat dat paard?quote:
Lastig nu. ING rond de 5. Lijkt erop dat Amerika echt gaat bepalen welke we richting we opgaan over 30 minuten..quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waar staat dat paard?
Gaat flink door naar beneden. Op 277 was ik echt aan het twijfelen om uit te stappen. Als ie langdurig door 277 was gegaan, was ik uitgestapt.. Sta nu op een mooie winst. Nu uitstapmoment timen..
Wat ik vroeger altijd deed was winst nemen met 75% van mijn positie en met die andere 25% een gokje wagenquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:56 schreef the85mc het volgende:
Inderdaad. Gister hadden wij ruim -4% en zij staan nu ~-2%.. Dus gaan we omhoog? Zou redelijk logisch zijn.. Winst nemen of risico nemen is de vraag..
Herkenbaarquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:59 schreef the85mc het volgende:
hmm heb maar een kleine positie ingenomen... dan spelen transactiekosten een te grote rol..
Ben je daytrader (of hoe noem dat)?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:58 schreef Drassss het volgende:
Wat ik vroeger altijd deed was winst nemen met 75% van mijn positie en met die andere 25% een gokje wagen
ik heb blijkbaar voornamelijke bagger aandelen in portoquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:10 schreef SeLang het volgende:
Wat wel jammer is is dat het vooral de bagger aandelen zijn die dalen.
quote:Voor defensieve beleggers is de volgende strategie verantwoord:
1. Geen (grote) aandelenpositie
2. Cash
3. Grote posities in Nederlandse staatsobligaties
4. Beperkte posities in edelmetalen
5. De echte speculant zet natuurlijk in op het einde van de euro. Dat kan door te speculeren in veilige valutas, zoals de Zwitserse Franc en de Japanse Yen
6. Wie durft adviseer ik short posities in aandelen.
Ad 1)
Zolang de Amsterdamse beurs binnen de neerwaartse trend beweegt blijft mijn advies gehandhaafd om geen lange termijn posities in aandelen aan te gaan. Zelfs bij een eventuele stijging van de AEX-index tot circa 320-325 blijft de dalende trend intact. Mijn visie is dat de beurzen dezelfde ontwikkeling doormaken als begin 2008. In dat jaar daalde de AEX met ruim 50%. De daling van de Amsterdamse beurs dit jaar bedraagt thans een ruim 20%. Als de geschiedenis zich herhaalt (ik acht de kans daarop zeer reëel) dan hebben we het ergste dus nog lang niet gezien. Het eerste vangnet ligt er pas rond 241, op de bodem van juli 2009. Uiteindelijk verwachten we de ultieme bodem pas rond 175-190
Unilever doet eigenlijk nooit iets. Kan je net zo goed je geld in je broekzak houden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:14 schreef the85mc het volgende:
De klappen vallen inderdaad wel bij de AF's AM's van de beurs.. Kijk eens wat Unilever doet.. Welke beursdaling?
Ik heb het persoonlijk nooit doorgerekend, maar deze strategie kom je regelmatig tegen in (main stream) artikelen en publicaties. Algemeen wordt aangenomen dat dit inderdaad in het verleden heeft gewerkt. De outperformance t.o.v. de DJIA was 3% per jaar (investopedia.com). Dit is uiteraard geen garantie dat er weer outperformance zal optreden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:13 schreef WinningMood het volgende:
Iemand trouwens wel eens gekeken naar Dogs of the Dow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |