Mijn frame heeft een bovenbuis van 57cm (no slooping) en een balhoofd van 15cm. Die is dus in verhouding ook best kort? of niet? (heb 1,5cm spacers)quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er zijn ook lange balhoofden van 12cm, het gaat erom hoe lang de bovenbuis is. 58 in dit geval en dan is 17cm best kort. Een Specialized Roubaix (comfortgeometrie) heeft bijvoorbeeld 22,5cm bij een 58,2cm bovenbuis.
Echt wel. Goed kijken!quote:
1,5cm spacers is zeker niet te veel hoor. Dat staat gewoon netjes en dan heb je nog de ruimte om dieper te gaan zitten mocht je dat willen. Zelf vind ik zo weinig mogelijk spacers wel het mooist maar op mijn fiets heb ik ze ook nog nodig (2cm ofzo). En een heel hoog balhoofd is ook niet alles (optisch gezien). Veel profs rijden ook gewoon met spacers, geen torens maar 0.5-2.5cm ofzo. Ter info: wel altijd horizontale bovenbuizen met elkaar vergelijken, in sommige tabellen ook wel 'virtueel' of 'effectief' genoemd. Bij sloping frames is de werkelijke bovenbuis natuurlijk korter dan de horizontale maar deze maatopgave is wel heel behoorlijk gestandaardiseerd en vind je dus in alle moderne geometrietabellen terug.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn frame heeft een bovenbuis van 57cm (no slooping) en een balhoofd van 15cm. Die is dus in verhouding ook best kort? of niet? (heb 1,5cm spacers)
Een frame met 55,4cm bovenbuis en met 16cm balhoofd. Dan hoef ik nog maar 5mm spacer. Lijkt me al beter qua verhouding of niet?
ps: Je staat al in de OP
Ik hoop dat het de komende 1.5 a 2 weken iig even goed weer blijft, moet m'n nieuwe zadel toch echt even goed testen..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:51 schreef Pritt het volgende:
Het begint gewoon al het eind van het seizoen te worden met het weer.
Zoooo vroeg donker.
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdipquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:51 schreef Pritt het volgende:
Het begint gewoon al het eind van het seizoen te worden met het weer.
Zoooo vroeg donker.
Voetbalseizoen begint precies op tijdquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdip
Kunnen we weer naar de ijsbaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetbalseizoen begint precies op tijd![]()
Hopelijk straks ook nog wat schaatsen, lekker veel op de Tacx. Dan is het zo al weer februari en kunnen we weer beginnen!
Ik denk dat ik mn winter maar door moet zien te komen met Tacxen, een sporadisch buitenritje en hengsten in de sportschool.. Kan helaas niet schaatsen, anders zou ik dat wel gaan doen..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetbalseizoen begint precies op tijd![]()
Hopelijk straks ook nog wat schaatsen, lekker veel op de Tacx. Dan is het zo al weer februari en kunnen we weer beginnen!
Ach, er komt vast nog een hele mooie septembermaand aan. Als de temperatuur wat zakt wordt 't meteen helder weer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:10 schreef eentwee het volgende:
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdip
Schaatsen kun je leren! Hartstikke leuk om zo'n intro cursus te doen op de ijsbaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mn winter maar door moet zien te komen met Tacxen, een sporadisch buitenritje en hengsten in de sportschool.. Kan helaas niet schaatsen, anders zou ik dat wel gaan doen..
Precies! Ik hoop dit jaar op de fiets naar de ijsbaan te kunnen (15 km oid), schaatsen, omkleden en weer naar huisquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Schaatsen kun je leren! Hartstikke leuk om zo'n intro cursus te doen op de ijsbaan.
Van fietsen word je toch ook wel wat soepeler? Je hoeft voor schaatsen niet supersoepel te zijn, controle over je lichaam is belangrijker.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:35 schreef Narcotical het volgende:
Mwah, ik wil het wel eens leren.. Maar dat in mn vrije tijd met van die rekjes op de ijsbaan enzo.. Ben echt een stijve hark eerste klas, daarom ben ik ook gaan fietsen
Winterduathlonquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies! Ik hoop dit jaar op de fiets naar de ijsbaan te kunnen (15 km oid), schaatsen, omkleden en weer naar huis
Ik denk dat ik het op de fiets nog wel red naar de gouwzee toe. Alleen schaats ik daar altijd zo ver dat ik geen stuiver meer waard ben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Winterduathlon![]()
Schaatsbaan is lekker dichtbij (km of 3 denk ik) en binnen 15 minuten fietsen sta ik op de Molenpolder bij Tienhoven. Heerlijk schaatsen daar.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:42 schreef Narcotical het volgende:
Zijn er eigenlijk van die schaatscursussen voor totale noobs zonder enig ijsgevoel?
Wat knut zegt. Zoek anders een schaatsclub uit, mail hun met je probleem en zie waar het schip strand.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jazeker. Doen ze bij iedere schaatsbaan. Leuk om te doen!
Bedankt voor je uitleg. Ik vind geen spacers of 0,5cm spacer ook het mooiste.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
1,5cm spacers is zeker niet te veel hoor. Dat staat gewoon netjes en dan heb je nog de ruimte om dieper te gaan zitten mocht je dat willen. Zelf vind ik zo weinig mogelijk spacers wel het mooist maar op mijn fiets heb ik ze ook nog nodig (2cm ofzo). En een heel hoog balhoofd is ook niet alles (optisch gezien). Veel profs rijden ook gewoon met spacers, geen torens maar 0.5-2.5cm ofzo. Ter info: wel altijd horizontale bovenbuizen met elkaar vergelijken, in sommige tabellen ook wel 'virtueel' of 'effectief' genoemd. Bij sloping frames is de werkelijke bovenbuis natuurlijk korter dan de horizontale maar deze maatopgave is wel heel behoorlijk gestandaardiseerd en vind je dus in alle moderne geometrietabellen terug.
Ik heb er ooit gekocht, in de tijd dat ik nog 24 uurs wedstrijden schaatste. Heel snel weer verkocht, ik kwam er geen bocht mee door. Stuurden voor geen meter die dingen. Zelfs zijwaarts afzetten ging er niet mee. Net gisteren de clubsecretaris gezegd dat ik geen wedstrijdlicentie meer wil. Het is leuk geweest.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vorig jaar ook even op Salomon ski-achtige klapschaatsen gestaan. Bizar hoe fijn die dingen gaan op natuurijs! Kosten jammer genoeg 700 euro
Tsssssssssk, dat zijn geen echte schaatsen...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 06:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dit soort schaatsen:
[ afbeelding ]
Ik kwam er juist wel beter de bocht mee door en ze klappen ookZelfs op superslecht ijs schaats je gewoon door met deze dingen. Misschien is mijn ervaring wel positief omdat ik geen perfecte techniek heb.
Dat is leuk voor op de baan, maar op echt natuurijs zijn die Salomons veel beter. Als je een ijssafari gaat doen in Noorwegen of Zweden zijn ze zelfs verplicht.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tsssssssssk, dat zijn geen echte schaatsen...
Mijn schaatsen:
[ afbeelding ]
Alleen zijn die van mij een modelletje ouder, maar echt veel gewijzigd is er niet...
Oneens, behalve dan misschien die ijssafari, want ik heb geen idee wat dat inhoud.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is leuk voor op de baan, maar op echt natuurijs zijn die Salomons veel beter. Als je een ijssafari gaat doen in Noorwegen of Zweden zijn ze zelfs verplicht.
Edit: Die schaatsen van jou zijn wel veel mooier![]()
Tja, dat is hetzelfde als fietsen van de profs gaan vergelijken met een fiets voor de gemiddelde toerder. Allebei verlangen ze totaal andere kwaliteiten van hun materiaal.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:35 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oneens, behalve dan misschien die ijssafari, want ik heb geen idee wat dat inhoud.
Waarom oneens?
Ik zie geen enkele van deze jongens rondrijden op Salomons en geloof mij, daar is een reden voor...
[ afbeelding ]
Mja, dat geloof ik ook wel hoor. Mijn techniek is gewoon niet zo goed, ik denk dat die Salomons dat een beetje "overnemen".quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:42 schreef SuperWeber het volgende:
Tja, ik ga op deze ijzers ook niet op mijn plaat tijdens een natuurijstocht.
Gewoon een kwestie van skilzz, jeweettoch...
Maar goed, iedereen zijn eigen ding natuurlijk...
We gaan er hier toch geen schaats topic van maken mag ik hopen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetbalseizoen begint precies op tijd![]()
Hopelijk straks ook nog wat schaatsen, lekker veel op de Tacx. Dan is het zo al weer februari en kunnen we weer beginnen!
Winter in dit topic bestaat uit schaatsen, mtb, veldrijden en veel over het volgend seizoen lullen..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
We gaan er hier toch geen schaats topic van maken mag ik hopen.
Veldrijden is da bom. Zaterdagmiddag en zondagochtend lekker zelf ploeteren en zondag middag voor de buis om te zien waarom die profs nu zoveel beter kunnen sturen dan ik.
Wat is er mis met schaatsen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
We gaan er hier toch geen schaats topic van maken mag ik hopen.
Veldrijden is da bom. Zaterdagmiddag en zondagochtend lekker zelf ploeteren en zondag middag voor de buis om te zien waarom die profs nu zoveel beter kunnen sturen dan ik.
Doel voor volgend jaar, weten hoeveel ik fiets, en meer dan de 2000 die ik dit jaar heb gedaan fietsen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:28 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Winter in dit topic bestaat uit schaatsen, mtb, veldrijden en veel over het volgend seizoen lullen..
Doelen voor volgend jaar: Meer fietsen, harder fietsen, harder trainen. Wil volgend jaar serieus een stap beter worden dan nu. Wellicht ook een RvV of soortgelijke gaan fietsen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er mis met schaatsen?
[..]
Doel voor volgend jaar, weten hoeveel ik fiets, en meer dan de 2000 die ik dit jaar heb gedaan fietsen.
Dat het volgens mij niet in de topic categorie wielrennen thuis hoort. Als ik iets over schaatsen wil weten of lezen is daar een speciale categorie voor. Zo worden de topics dan ook niet vervuild. Dus als we het hier kunnen beperken tot race-, mtb-, en crossfietsen houden we het topic nog een beetje schoon en gebruiken we het uitsluitend daar waarvoor het bedoeld is.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er mis met schaatsen?
[..]
Dus.... Heel bijzonder bovenstaande post. Schaatsen haten maar het wel willen lerenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:55 schreef Blik het volgende:
Zelfs mijn vriendin wil een cursus schaatsen doen om het te leren... En ze haat schaatsen
Wat een azijnpisser toch altijd hier. Het mag echt nergens anders over gaan. Man o man.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat het volgens mij niet in de topic categorie wielrennen thuis hoort. Als ik iets over schaatsen wil weten of lezen is daar een speciale categorie voor. Zo worden de topics dan ook niet vervuild. Dus als we het hier kunnen beperken tot race-, mtb-, en crossfietsen houden we het topic nog een beetje schoon en gebruiken we het uitsluitend daar waarvoor het bedoeld is.
Overigens HAAT ik schaatsen......
En, zoals Knut aangeeft, heeft schaatsen met sportief fietsen te maken, want het is een ideale extra training voor in de winter.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:30 schreef buzz1291 het volgende:
En wat heeft dat alles met RECREATIEF WIELRENNEN te maken?
Ik ben het er wel mee eens dat schaatsen een perfecte training voor wielrenners kan zijn, maar daar zijn toch speciale topics voor neem ik aan.
Als ik een topic over recreatief wielrennen open ben ik niet zo geinteresseerd in al die fiets vakantie verhalen die m.i. in het travel forum thuis horen en zeker niet in al die schaats berichten, want ik dacht dat dit topic slechts bedoeld was voor alles wat met sportief fietsen te maken had, zoals de header ook aangeeft.
Als je denkt dat je het huiveringwekkende tempo van Buurman en Buurman kan volgen volgend jaar, kunnen we overwegen met z'n drieen te gaan. We plannen op de 140 helemaal stuk te gaan (door een mooie kombinatie van zelfoverschating van onze capaciteiten en onderschatting van de koersquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:42 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wellicht ook een RvV of soortgelijke gaan fietsen..
Leuk!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is leuk voor op de baan, maar op echt natuurijs zijn die Salomons veel beter. Als je een ijssafari gaat doen in Noorwegen of Zweden zijn ze zelfs verplicht.
Nog 1 tof fietsevent voor mij. Net 3 dagen Centerparcs geboekt in de Eiffel om de Eiffel Cycling Classic te gaan fietsen:
http://www.centerparcs.nl/NL/NL/aanbieding/ecc-parcours
Weekend van 30 september. Zin in!
Edit: Die schaatsen van jou zijn wel veel mooier![]()
Alle 2 persoons huisjes waren al uitverkocht. Je kan dan nog een 4 persoons huisje huren met z'n 2en maar je zou dan wel voor 3 personen moeten betalen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk!
Wat zijn de kosten voor 2 pers. inclusief overnachting? Ik kom er niet echt uit.
Mwah, met het tempo heb ik waarschijnlijk niet heel veel moeite.. Alleen of ik die 140 km trek dat weet ik niet, op dit moment iig niet.. Mocht ik me tegen die tijd goed voelen dan is het zeker het overwegen waard en de kans groot dat ik me bij jullie aansluit als jullie daar oren naar hebbenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als je denkt dat je het huiveringwekkende tempo van Buurman en Buurman kan volgen volgend jaar, kunnen we overwegen met z'n drieen te gaan. We plannen op de 140 helemaal stuk te gaan (door een mooie kombinatie van zelfoverschating van onze capaciteiten en onderschatting van de koers)
Vet, doen ze dat soort acties vaker bij centerparcs of echt alleen bij deze tocht?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alle 2 persoons huisjes waren al uitverkocht. Je kan dan nog een 4 persoons huisje huren met z'n 2en maar je zou dan wel voor 3 personen moeten betalen.
Wij hebben voor 115 p.p.
* 3 nachten huisje
* Toertocht
* ontbijt op de dag van de toertocht
* 1 jaar gratis lid KNWU
* Check-up van je fiets.
Overigens kun je daar ook de nieuwe Ultegra DI2 testen
Dit is geloof ik de eerste keer dat ze dit organiseren.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Vet, doen ze dat soort acties vaker bij centerparcs of echt alleen bij deze tocht?
Dus gelul over alu ook ergens anders?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:30 schreef buzz1291 het volgende:
En wat heeft dat alles met RECREATIEF WIELRENNEN te maken?
Ik ben het er wel mee eens dat schaatsen een perfecte training voor wielrenners kan zijn, maar daar zijn toch speciale topics voor neem ik aan.
Als ik een topic over recreatief wielrennen open ben ik niet zo geinteresseerd in al die fiets vakantie verhalen die m.i. in het travel forum thuis horen en zeker niet in al die schaats berichten, want ik dacht dat dit topic slechts bedoeld was voor alles wat met sportief fietsen te maken had, zoals de header ook aangeeft.
Inderdaad, en een apart topic over wat wel en niet soignee is, een apart topic voor de fietsbabes, voor de vakatiefietsers, etc.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus gelul over alu ook ergens anders?
Moeten we dan ook niet een apart topic maken om in te discussieren wat wél in dit topic thuishoort?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad, en een apart topic over wat wel en niet soignee is, een apart topic voor de fietsbabes, voor de vakatiefietsers, etc.
Mwah, het gaat hier toch best veel over fietsen? Nu loopt 't seizoen aardig op zijn eind dus is het niet gek dat er over andere dingen gelult wortd.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:55 schreef marcodej het volgende:
Ben het er wel een beetje mee eens dat het wel wat meer over fietsen mag gaan.
Wat let jequote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
nog geen babes voorbij zien komen en het topic zit alweer op blz. 3
Er moest toch eerst bingo zijn? Awel, deze staat volgens mij ook op de bingokaart: http://www.telegraaf.nl/b(...)rland___.html?p=11,2quote:
Pagina 2 hoor. 25 posts per pagina's is voor newbiesquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
nog geen babes voorbij zien komen en het topic zit alweer op blz. 3
Goeie windbrekersquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:25 schreef Pritt het volgende:
Over aerodynamische pakjes gesproken:
[ afbeelding ]
Ow dus dan mag ik hier ook niet komen? Ik ben een wedstrijdrensterquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:30 schreef buzz1291 het volgende:
En wat heeft dat alles met RECREATIEF WIELRENNEN te maken?
Ik ben het er wel mee eens dat schaatsen een perfecte training voor wielrenners kan zijn, maar daar zijn toch speciale topics voor neem ik aan.
Als ik een topic over recreatief wielrennen open ben ik niet zo geinteresseerd in al die fiets vakantie verhalen die m.i. in het travel forum thuis horen en zeker niet in al die schaats berichten, want ik dacht dat dit topic slechts bedoeld was voor alles wat met sportief fietsen te maken had, zoals de header ook aangeeft.
Ah gutte gut, meneer kan niet met bagage overweg.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:50 schreef Oksel het volgende:
Met de TREIN weer naar Twente vandaag..Klaar met fietsen op trage, zware shit. A.s. zondag weer knallen op m'n eigen racepaardje, dat groene gebakje.. licht en fragiel, heerlijk.
Altijd leuk als het vervoermiddel en de berijder niet bij elkaar matchenquote:
heb je de tandem wel eens zonder bepakking gereden , als of het een racefiets is?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:50 schreef Oksel het volgende:
Met de TREIN weer naar Twente vandaag..Klaar met fietsen op trage, zware shit. A.s. zondag weer knallen op m'n eigen racepaardje, dat groene gebakje.. licht en fragiel, heerlijk.
Ik eigenlijk ook niet, ik ben 3x ooit op fietsvakantie geweest; 2x naar Noord-Frankrijk en 1x van Barcelona door de Franse Pyreneeën naar Cabo Finisterre. Toen vond ik het welletjes en heb mijn tassen verkocht. Oja, ik ben ook een keer van Genève naar Bourg d'Oisans gefietst voor La Marmotte maar toen had ik een rugzak en sliep ik in hotels.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ah gutte gut, meneer kan niet met bagage overweg.
Beetje koud nu met korte mouwen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:25 schreef Pritt het volgende:
Over aerodynamische pakjes gesproken:
[ afbeelding ]
Mijn man doet wedstrijden met de tandem. Ik heb er ook wel eens opgereden dat is echt cool.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:55 schreef dop het volgende:
[..]
heb je de tandem wel eens zonder bepakking gereden , als of het een racefiets is?
met een goede stoker weet je echt niet wat je mee maakt
Zo ga ik de winter ook doorkomenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
We gaan er hier toch geen schaats topic van maken mag ik hopen.
Veldrijden is da bom. Zaterdagmiddag en zondagochtend lekker zelf ploeteren en zondag middag voor de buis om te zien waarom die profs nu zoveel beter kunnen sturen dan ik.
Een vriend van mij is een tijdje stoker geweest bij de KNWU selectie. Hij zei idd dat t ontzettend cool is om te doen.quote:Op donderdag 1 september 2011 07:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Mijn man doet wedstrijden met de tandem. Ik heb er ook wel eens opgereden dat is echt cool.
Ja is het ook, ik ga volgende week naar denemarken voor het WK. Als hij daar goed rijdt dan mag hij naar de Paralympics in London.quote:Op donderdag 1 september 2011 08:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een vriend van mij is een tijdje stoker geweest bij de KNWU selectie. Hij zei idd dat t ontzettend cool is om te doen.
Maar dingen die eigenlijk niet mogen zijn vaak toch wel leukquote:Op donderdag 1 september 2011 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eigenlijk mag dat natuurlijk niet omdat het over fietsen met bepakking gaat.
niet echt rommel maar wel erg oud , uit het tijdperk van de onderbuis shiftersquote:Op donderdag 1 september 2011 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk verhaal ivo, ben benieuwd naar de rest!
shimano exage 400ex Is dat rommel of niet? Ik kan er niets over vinden
Kólere, wat een link!quote:
Hmmm, tempting. Wat zouden de negatieve kanten zijn van die fiets?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:08 schreef dop het volgende:
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/fietsen-racefietsen/479750840-principia-rcs-racefiets.html?return=eJxVjuFqwyAQgN%2BlkPyzURPTNiWMlj3A2BtYc22kMSd6XcfG3n0X2AoF0e%2B%2B78dpO9V9%2B07uc1ebtltlsMmN%2B5EodlV1xQjzOth0pThZS3k9T9XZA2WYBZ9TwhAg5YdL1sEfVyfIBGEQH4hJjJBY3T1Ml4RIBEJvhZ%2FdWJ2TDTAiXtiZjSAk0SrhQuWatlmPFKaXz6lX5ZB7wqI%2BqKI%2BTnwdmsYsqBdsG8ZoGTdGLpYYv3xkzOch87D0RS41sD%2FMN%2F65dzxi9jzr0l94TYy3XpYRMzkcoNe7nXp7L%2B29MEett6Ywr0ySn17VjWr%2Fi5FPpZb6UdrnouVq%2F%2FML5pVxWg%3D%3D&fta=eNqtU8Fq3DAU%2FBXjw54l2ZJtmT20lNJAW0oa2kMIi2w975rYlrHkZNtl%2F71P8iYlJMtechvmDc8zo2clM3mwMpfxPHWbB9XZuLSSpoWM992arrRdOyNp2VGZprzsmExFWo5KZpyUnZN%2F27G0jbayHJ0kZT%2FKYe5hauvS2FayVbvFJeM4r8lqNNbVRsOaFQX9cb1Sj7eM5fzultytaZJSsTCcnJiEsBMjnhhGvLtUxqPaQly2aMzKRMatXmxnaJvWRS5Ule8R8FpVhQc5YTz1IAOaVwHUZBllQrEw4rTOtQcpJBBAkmvCEHDNNGSBYZQlHrAmXTQMBIQ9TJCUBMChYAEwBtQDUkETxERUWYMgbwqSVgEIVAfvGMOZUWm76WDYup2PR3CAkXq13%2FjEGFJLgRyTsXqMS4XZD9gytog4PCROrj6dSvK8h1zGX1UFXfgMCj6CddDr6MGYKXAUOVXfw6C%2Fqx48lYj%2Fsm9mHpxqh6q9BxvBEF2rGpoWnIXhyfkH56a2mh3c%2FBnDAlxJ48X9TzO5q0HDPl6cL4%2BIH%2FilutlnUqg%2BLGHRajiFuDwuvoImuH8l%2FAKTN3A8%2BgbwGt9sgJNXDeDW3y1028kY5%2BBcAfkLVXRjYDplfocK%2BKUK8PYvVpBhvjxqh3r3XII4U4J4q4TPE2bdGbM9X0LxQhWFxt%2BvhexiC%2F5ULrTgD5pnkTMuEjSqe9%2FFcflDHryQyMPx%2BA%2BGIHgK&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1#photo
weer een aardig fietsje op marktplaats
Ah, het zit op een onderbuis, dus dat kan kloppen. Waarmee is het vergelijkbaar van tegenwoordig? Tiagra/e105?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:09 schreef dop het volgende:
[..]
niet echt rommel maar wel erg oud , uit het tijdperk van de onderbuis shifters
Wat hierbovenstaat, interessantquote:Op donderdag 1 september 2011 18:12 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kólere, wat een link!. Opzich wel een aardig fietsje voor die prijs lijkt me inderdaad
Ja, waarom niet?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.ergonomiesite.be/antropometrie/fiets/framematen.jpg
Als ik de afstand van de korte rode pijl meet is dat bij mijn fiets 65 cm![]()
Kan dat ook maar een beetje kloppen?
Er zijn 2 rode pijlen. De korte is de framemaat.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.ergonomiesite.be/antropometrie/fiets/framematen.jpg
Als ik de afstand van de korte rode pijl meet is dat bij mijn fiets 65 cm![]()
Kan dat ook maar een beetje kloppen?
dat is center center gemeten de fietsmaat, lichaamslengte die daar bij past is rond de 2meter en langerquote:Op donderdag 1 september 2011 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.ergonomiesite.be/antropometrie/fiets/framematen.jpg
Als ik de afstand van de korte rode pijl meet is dat bij mijn fiets 65 cm![]()
Kan dat ook maar een beetje kloppen?
Dan zal je wel een 2 meter lang zijn.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.ergonomiesite.be/antropometrie/fiets/framematen.jpg
Als ik de afstand van de korte rode pijl meet is dat bij mijn fiets 65 cm![]()
Kan dat ook maar een beetje kloppen?
1992quote:Op donderdag 1 september 2011 20:07 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
dura ace 2011
[ afbeelding ]
dura ace 1992
spot de verschillen
quote:Op donderdag 1 september 2011 19:42 schreef dop het volgende:
[..]
dat is center center gemeten de fietsmaat, lichaamslengte die daar bij past is rond de 2meter en langer
exage 400ex is beginners groep voor budget fietsen z'n 20 jaar terug
in 1992 was dit de race lijn van shimano
Dura Ace Road
Dura Ace Track
600 Ultegra
105SC
RX100
500EX
400EX
300EX
nu is dat
Dura Ace
Ultegra Di2
Ultegra
Ultegra SL
105 5700
105
Tiagra
Sora
dus met tiagra lijk je aardig in de buurt te zitten.
Het is maatje vader. Ik ben zelf 185. Mijn vader is 1.95/1.97.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:08 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Dan zal je wel een 2 meter lang zijn.
Zit je er dan wel oke op? Lijkt me eigenlijk dat je frame dan wel flink te groot is.. Tenzij je belachelijk lange benen hebtquote:Op donderdag 1 september 2011 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Het is maatje vader. Ik ben zelf 185. Mijn vader is 1.95/1.97.
Ik vind 'm prima fietsen eigenlijk. Ben niet anders gewend.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:35 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zit je er dan wel oke op? Lijkt me eigenlijk dat je frame dan wel flink te groot is.. Tenzij je belachelijk lange benen hebt
quote:Op donderdag 1 september 2011 21:28 schreef marcodej het volgende:
Voor het eerst weer mouwstukken aan vanavond.
Overdag met de zon was het lekker. Eerste 500m wat fris maar daarna perfect. Komende 2 weken vrij. Weekend ziet er goed uit maar daarna helaas wat minder. Tussen de buien door is er vast wel wat tijd om te fietsen. Zoveel regent het nou ook weer niet in NL gelukkig.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:44 schreef Pritt het volgende:
Ik vond het nog wel lekker vandaag. Rond half 9 werd het wel koud ja.
Ik zal morgen eens een post opzetten voor het idee van de meeting in Limburg.
Op ongeveer kilometer 360. Dan zijn er nog 870 te gaan.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:52 schreef marcodej het volgende:
Mooie verhalen.Op hoeveel km zit je nu in dit verslag? En hoeveel km moet je nog vanaf dit punt?
Waarom wil jij eigenlijk altijd graag cola? Ik neem aan dat er een andere reden is behalve dat je het misschien gewoon lekker vindt...quote:Op vrijdag 2 september 2011 04:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op ongeveer kilometer 360. Dan zijn er nog 870 te gaan.
energie? Ik vind cola en appeltaart een geweldige combinatie bij het fietsenquote:Op vrijdag 2 september 2011 09:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Waarom wil jij eigenlijk altijd graag cola? Ik neem aan dat er een andere reden is behalve dat je het misschien gewoon lekker vindt...
Er zitten veel suikers in cola idd, maar ook een elke willekeurige sportdrank zitten voldoende suikers en in sportdranken zitten vaak ook nog andere ingredienten die wel eens handig kunnen zijn tijdens zo'n lange tocht. Persoonlijk vind ik cola vanwege de grote hoeveelheid koolzuur geen succesnummer...quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:16 schreef Blik het volgende:
[..]
energie? Ik vind cola en appeltaart een geweldige combinatie bij het fietsen
Zelfs profs drinken graag cola op een warme dag tijdens het klimmen
Hopelijk morgen eindelijk weer eens een mooie fietsdag inderdaad! Weersverwachtingen nogal wisselend; van regen tot zomers. Iig allemaal over eens dat het 's ochtends beter is als 's middags.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:34 schreef Blik het volgende:
Gisteren overigens weer een keer gefietst, was weer even geleden vanwege het weer. Anderhalve week geleden toen het zo mooi weer was, was ik niet in het land. Dus toen kon ik helaas niet fietsen.
Zaterdag hopelijk wat langer, 3 uurtjes op de fiets ofzo
Zeuren niet maar janken wel? Mietjequote:Op donderdag 1 september 2011 22:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind 'm prima fietsen eigenlijk. Ben niet anders gewend.
Al moet ook wel zeggen dat het totaal niet in mijn aard zit om te zeiken. In het begin was het flink wenen, maar nu kan ik rustig kilometers maken zonder gezeur. Zelfs geen zadelpijn![]()
Maargoed, misschien dat een goede framemaat mij geen kwaad kan
Hoelaat ga je op pad? Ik wil misschien wel ff aanhaken op de heuvelrug. Echt ver en hard fietsen zit er niet in want ik ben nu nog verkouden. Maar ik ken in elk geval de wegquote:Op vrijdag 2 september 2011 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hopelijk morgen eindelijk weer eens een mooie fietsdag inderdaad! Weersverwachtingen nogal wisselend; van regen tot zomers. Iig allemaal over eens dat het 's ochtends beter is als 's middags.
Morgen dus lekker vroeg op pad. Zou eigenlijk naar Limburg gaan maar afgesproken omdat nu in 1 van de volgende weekenden te doen in aanloop naar de toertocht in de Eifel. Ga dus weer lekker over de heuvelrug toeren. Iig tot Rhenen en misschien steek ik ook nog ff door naar Doorwerth. Zin in!
Ik begin de weg ook steeds beter te kennenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zeuren niet maar janken wel? Mietje
Die Principia met die lange link is wel een aardig fietsje! Alleen zien de decals er niet origineel uit. Maar dat hoeft niet op een rampzalig verleden te duiden want m.n. op geanodiseerde frames willen die dingen nog wel eens loslaten.
Die PBP-fietsers zijn toch wel eindbazen hoor. En -bazinnen, het is zeker toeval dat er zoveel vrouwen op de foto's staan?
[..]
Hoelaat ga je op pad? Ik wil misschien wel ff aanhaken op de heuvelrug. Echt ver en hard fietsen zit er niet in want ik ben nu nog verkouden. Maar ik ken in elk geval de weg
Zal er vast raar uit hebben gezien, zo'n stokbrood in je achterzak..quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:06 schreef JohnDDD het volgende:
ik moet echt geen cola hoor als ik op de fiets zit, tenzij ik maagproblemen wil
geef mij maar warme thee met veel honing, of een lekker yoghurt/melkdrankje of gewoon water met wat isotoon poeder
verder qua eten, al die zoete rommel daar word ik ook maar misselijk van, een lekker broodje gaat er altijd in, in Frankrijk overleefde ik op belegde stokbroden, repen en bananen
Moet je eens 50gram druivensuiker mixen met water in een bidon, mespuntje zout erbij en je hebt hetzelfde als die dure drankjes. Knap als je buik dat niet aan kan. Druivensuiker kan je in zakjes van 500gram kopen in de betere supermarkten voor 2,50 ofzo. Dus erg goedkoop en smaakloos dus goed voor je buik!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zal er vast raar uit hebben gezien, zo'n stokbrood in je achterzak...
Zelf neem ik bijna altijd gewoon water mee voor op de fiets, iets anders trek ik bijna niet zonder dat ik er last van krijg.. Qua eten heb ik er weinig last van, muesli repen, eierkoeken, bananen.. Allemaal prima
en een scheutje sinasappelsap voor het energiedrank effect..of limonade siroop.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je eens 50gram druivensuiker mixen met water in een bidon, mespuntje zout erbij en je hebt hetzelfde als die dure drankjes.
Heb ik sowieso snel last van maar idd met Isostar ook. Ben na het drinken eerst een half uur alles aan het 'wegwerken'quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:48 schreef jackson het volgende:
Ik ben helemaal weg van dit spul: http://www.3action.be/nl/products_detail.php?id=1
Drinkt ideaal weg, ook als het wat warmer wordt. Nadeel van sommigen drankjes is dat je er zo gruwelijk veel speeksel van aan gaat maken, dit niet.
Heerlijk inderdaad! Erik Dekker mocht het ook altijd graag drinken. Ff een boost energie en het borrelt de maag ff op.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:16 schreef Blik het volgende:
[..]
energie? Ik vind cola en appeltaart een geweldige combinatie bij het fietsen
Zelfs profs drinken graag cola op een warme dag tijdens het klimmen
Ik neem het altijd over van mijn zwager. Zal eens vragen waar hij het vandaan heeft...quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:20 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb ik sowieso snel last van maar idd met Isostar ook. Ben na het drinken eerst een half uur alles aan het 'wegwerken'Waar koop je dat spul en wat kost het?
Nee, Carhaix is de laatste etappeplaats voor Brest, het keerpunt. De snelste deed er net iets meer dan 44 uur over.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Klinkt goed! Alweer op de terugtocht?
Hoe snel was de snelste eigenlijk? 44 uur dus?
Guarana poeder heb ik een paar jaar geleden met kilo's tegelijk uit Brazilie meegenomen. Kost geen drol daar en is voor mij een uitstekende vervanger voor Isostar etc. Voor de bijvoeding gebruik ik altijd Acai, ook uit Brazilie. Ik zou er een handeltje mee op kunnen zetten gezien de prijzen die hier voor dit soort natuurlijke producten gerekend worden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik drink cola voor de combinatie van suiker en cafeïne. Als het echt moet heb ik nog van de decathlon buisjes met een guaranadrankje, een soort Red-Bull in een buisje. Dat spoel je direct weg en je zit niet met een bult koolzuur.
Zwaar, maar ongelofelijk gaaf om zoiets mee te maken, lijkt mequote:Op vrijdag 2 september 2011 21:50 schreef Tommeke het volgende:
Ivo
Mentaal lijkt het me zo zwaar, vooral het trainen er voor.
quote:Bij het uitrijden van Méneac zie ik plotseling een Crédit Agricole filiaal. Ik stop en loop terug. Inderdaad, een bankgebouw met een ruime hal voor de geldautomaten. Ik voel aan de deur en merk dat die open is. Snel schuif ik mijn fiets naarbinnen en ga liggen achterin het hokje. Absolute luxe hier, hoogpolig tapijt en goed warm. Het is inmiddels 4 uur. Ik zet mijn telefoon op half 6. Naar de volgende controle is het nog maar 55km en ik hoef daar pas om 10u47 te zijn. Een luxesituatie.
Prins Hendrikkadequote:Op zaterdag 3 september 2011 08:33 schreef kaasplankje het volgende:
Gaaf Ivo, ik heb nog niet alles gelezen maar hoop er vanavond even aan te kunnen.
Weinig tijd voor wielrennen komende tijd ivm een opstelten zijnde verbouwing.
We hebben een nieuw huis!![]()
Hier kan je ons nieuwe project volgen:
Leintjeuhs en kaasplankjes 50´s penthouse aan de maas
Net recensie gelezen in de fiets. Daar kan je ook mee hardlopen toch? Mooi cadeau!quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:53 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag 1 jaar getrouwd, dus ik kom braaf aan met een doos chocolade, komt mijn vrouw aan met een Polar RCX5 en de tekst: "Volgens mij wilde jij deze erg graag hebben
"
Ik:![]()
![]()
Vandaag en morgen dus even testen dat apparaat
Jeps en zelfs zwemmen... Uitstekend geschikt voor triathleten dus...quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Net recensie gelezen in de fiets. Daar kan je ook mee hardlopen toch? Mooi cadeau!
Mooie fiets hoor, goed vork ook. Al had ik toen ik nog marathons reed ook een 100mm Marzocchi vork en ik had toch liever een 80mm gehad. Dat is zat voor 90% van de wedstrijden.quote:Op zondag 4 september 2011 09:57 schreef Oksel het volgende:
Hmm..
http://link.marktplaats.nl/480284207
Dan lees je ze op je pc. Ik vind het eigenlijk wel leuk dat Ivo al die foto's post...quote:Op zondag 4 september 2011 10:08 schreef Patroon het volgende:
Topics zijn door de vele foto's weer moeilijk te lezen op de mobiel
quote:Op zondag 4 september 2011 10:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dan lees je ze op je pc. Ik vind het eigenlijk wel leuk dat Ivo al die foto's post...
Ik vind de foto's en verhalen ook erg leuk. Maar pagina's moeten op de mobiel veel langer laden (zelfde effect als lange OP). Je hebt niet altijd overal de mogelijheid om achter een pc te kruipenquote:Op zondag 4 september 2011 10:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dan lees je ze op je pc. Ik vind het eigenlijk wel leuk dat Ivo al die foto's post...
browser vertellen dat hij geen plaatjes moet ladenquote:Op zondag 4 september 2011 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind de foto's en verhalen ook erg leuk. Maar pagina's moeten op de mobiel veel langer laden (zelfde effect als lange OP). Je hebt niet altijd overal de mogelijheid om achter een pc te kruipen
quote:Op de klim Longny uit heb ik een forse slaapaanval. Gelukkig bergop zodat het risico beperkt is. Een half uurtje later is ook die aanval afgeslagen mbv van een aantal korte hazeslaapjes op het stuur.
Denk even stilstaan met de armen over het stuur.. slapen en tegelijk fietsen is vragen om ongelukken..quote:Op zondag 4 september 2011 12:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen? Toch niet al rijdende mag ik hopen?
Slapen en tegelijk fietsen gaat idd meestal niet goed. Zo'n hazeslaapje doe je langs de kant van de weg, ff afstappen, fiets tussen je benen, elleboog op het stuur en hoofd in je hand. Zo kun je ook niet te lang in slaap vallen, dan donder je om (zonder erg).quote:Op zondag 4 september 2011 12:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk even stilstaan met de armen over het stuur.. slapen en tegelijk fietsen is vragen om ongelukken..
Ik ben erg benieuwd hoe je een 3000km tocht organiseert qua slapen...er moet toch een punt komen waar je letterlijk op de fiets in slaap gaat vallen?quote:Op zondag 4 september 2011 12:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Slapen en tegelijk fietsen gaat idd meestal niet goed. Zo'n hazeslaapje doe je langs de kant van de weg, ff afstappen, fiets tussen je benen, elleboog op het stuur en hoofd in je hand. Zo kun je ook niet te lang in slaap vallen, dan donder je om (zonder erg).
Hoe hoger de afstand, hoe lager het voorgeschreven gemiddelde.quote:Op zondag 4 september 2011 13:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe je een 3000km tocht organiseert qua slapen...er moet toch een punt komen waar je letterlijk op de fiets in slaap gaat vallen?
Inderdaad, hoe beroerder het weer, hoe meer mensen uitvallen. Dit jaar had de 84 uurs groep (die pas om 5 uur 's ochtends start) het zeer zwaar, die hadden de hele eerste dag regen. Daar zijn veel mensen uitgevallen. Maar dat betreft dan ook vaak rijders die uit warme klimaten komen. Ik zou weer eerder uitvallen bij hitte (alhoewel voor een extreem zware PBP mijn snelheid gewoon niet genoeg is).quote:Op zondag 4 september 2011 13:29 schreef dop het volgende:
je moet duidelijk een doorzetter zijn, maar zijn snelheden die goed te doen zijn.
meer conditie betekend meer slaaptijd
het weer lijkt mij kan de grootste spelbreker zijn, of heb ik dat mis ?
Maar de eerste dag regen, betekent toch dat je daarna nog een uur of 60, dus bijna drie dagen...geen regen hebt? Dus als je van de eerste dag regen al uitvalt, lijkt het me dat die rijders zich zowiezo wat overschat hadden, en meer in de 90 uur groep zouden moeten rijden?quote:Op zondag 4 september 2011 14:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit jaar had de 84 uurs groep (die pas om 5 uur 's ochtends start) het zeer zwaar, die hadden de hele eerste dag regen. Daar zijn veel mensen uitgevallen.
Ik snap wat je bedoelt, maar snap het niet dat je dat doet. De 'lol' van een PBP zou voor mij juist in de laatste 24 uur liggen, daar kom je jezelf pas echt tegen lijkt me.quote:Op zondag 4 september 2011 14:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn genoeg snelle mannen die weggaan op een bepaalde tijd. En als ze het schema voor die tijd niet kunnen houden geven ze op. Omschakelen naar een toeren kunnen ze dus niet.
Kan natuurlijk ook komen omdat men een fiets heeft die ze vertrouwen. Als je (ik noem wat) 50k, of 100k aan kilometers op je fiets gereden hebt, ben je er zo aan gewend dat je niet snel zult wisselen.quote:Op zondag 4 september 2011 15:32 schreef Patroon het volgende:
Valt mij op dat die fietsen ook heel anders zijn afgesteld. Zadel vaak even hoog als stuur etc. Meer op comfort dan aerodynamica wat natuurlijk logisch is. Ook valt het mij op dat ze niet met het nieuwste/lichte dure spul rijden. Maar meer gaan voor duurzaam en zwaarder. Veel stalen frames? Met bepakking moet het frame ook sterk zijn. Dan lopen die wedstrijd renners en recreanten wel eens te janken over hun materiaal maar zij hebben de mentaliteit niet jammeren maar trappen..
Klopt dat beeld Ivo?
Dat beeld klopt vooral voor het laatste deel van de 90-uurs groep. In het eerste deel van de 80-uurs en de 84 uurs groep kom je dan weer veel snelle racefietsen tegen met meer aero houding. Maar daar zijn dan weer veel uitvallers vanwege lichamelijke klachten. Achterin het veld valt men eerder uit door buiten tijd raken.quote:Op zondag 4 september 2011 15:32 schreef Patroon het volgende:
Valt mij op dat die fietsen ook heel anders zijn afgesteld. Zadel vaak even hoog als stuur etc. Meer op comfort dan aerodynamica wat natuurlijk logisch is. Ook valt het mij op dat ze niet met het nieuwste/lichte dure spul rijden. Maar meer gaan voor duurzaam en zwaarder. Veel stalen frames? Met bepakking moet het frame ook sterk zijn. Dan lopen die wedstrijd renners en recreanten wel eens te janken over hun materiaal maar zij hebben de mentaliteit niet jammeren maar trappen..
Klopt dat beeld Ivo?
Ik heb nu iets van 80-90k op mijn Bioracer gereden. Dat voelt totaal vertrouwd. Daarom kan ik ook 's nachts hard afdalen, ik weet hoe mijn fiets zich gedraagt. Rijders die bij iets van 5-10k per jaar om de paar jaar van fiets wisselen bouwen nooit zo'n band met hun fiets op dat ze 'm door end oor kennen.quote:Op zondag 4 september 2011 17:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook komen omdat men een fiets heeft die ze vertrouwen. Als je (ik noem wat) 50k, of 100k aan kilometers op je fiets gereden hebt, ben je er zo aan gewend dat je niet snel zult wisselen.
Ik kan me niet voorstellen dat frames breken omdat er een paar extra kilo's op zit. Ik zou dan eerder denken dat ze kapot gaan door (extreem) slecht wegdek, gaten of gewoon pech. 1200 km is een tyfusend, er kan een hoop gebeuren.quote:Op zondag 4 september 2011 18:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat beeld klopt vooral voor het laatste deel van de 90-uurs groep. In het eerste deel van de 80-uurs en de 84 uurs groep kom je dan weer veel snelle racefietsen tegen met meer aero houding. Maar daar zijn dan weer veel uitvallers vanwege lichamelijke klachten. Achterin het veld valt men eerder uit door buiten tijd raken.
Onder de Duitse deelnemers zijn er tenminste 3 uitgevallen met gebroken frames, waarschijnlijk omdat die de extra belasting van de bepakking niet konden verdragen. Ik zou iig liever PBP met m'n Bob Jackson bagagesleper rijden dan met een moderne alu of carbon racefiets.
Qua foto's kan natuurlijk ook de smaak van de fotograaf een invloed hebben
[..]
Ik heb nu iets van 80-90k op mijn Bioracer gereden. Dat voelt totaal vertrouwd. Daarom kan ik ook 's nachts hard afdalen, ik weet hoe mijn fiets zich gedraagt. Rijders die bij iets van 5-10k per jaar om de paar jaar van fiets wisselen bouwen nooit zo'n band met hun fiets op dat ze 'm door end oor kennen.
Weet ik. Hij had een constructie moeten hebben die afschoort op zijn wielas. Zo te zien zit hij aan de zadelpen vast.quote:Op zondag 4 september 2011 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Het gaat 'm niet om die paar kilo. Het gaat 'm hoe die paar kilo bevestigd zijn. Zet je ze aan een lange hefboom en bevestig je die op een punt waar geen extra belasting voor zien is dan heb je een probleem.
Deze variant heeft bijvoorbeeld risicos:
[ afbeelding ]
Ik denk dat die juist snel uitvallen. Harder willen fietsen dan de ouwe rotten en het te licht opvatten.quote:Op zondag 4 september 2011 20:59 schreef eentwee het volgende:
Net het hele verhaal van Ivo gelezen. Erg leuk, mede dankzij de foto'sChapeau voor de prestatie!!
Hoewel ik het mezelf de komende 10 jaar niet zie doen kan ik me de aantrekkingskracht van zo'n monstertocht wel voorstellen. Doen er eigenlijk veel jonge mensen, zeg twintigers, aan mee?
Ja precies, het lijkt erop dat je een bepaalde ervaring en taaiheid moet hebben die je misschien nog niet hebt op jonge leeftijd. Maar het kan ook zijn dat de jeugd gewoon niet geïnteresseerd is in zulke enduranceritten maar vooral in goud bij de Marmottequote:Op zondag 4 september 2011 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat die juist snel uitvallen. Harder willen fietsen dan de ouwe rotten en het te licht opvatten.
Ik zat net onder de 150. 149.8 ofzo. Normaal rijd ik dan nog wel even de straat op en neer voor een mooi rond getal maar dat zat er nu echt niet meer inquote:Op zondag 4 september 2011 21:08 schreef eentwee het volgende:
Zelf dit weekend twee ritjes gemaakt. Gisteren met Knut richting Oosterbeek. Omdat ik herstellende ben van een verkoudheid was een kleine 120km wel genoeg, merkte aan hartslag en vermoeide benen dat het lichaam niet echt optimaal kon presteren. Knut heeft denk ik ruim 150km gereden? Een mooie afstand want het was door de warmte zwaarder dan normaal. Welke afstand ga je volgende week ook alweer rijden in Nijmegen?
Vandaag was het na de buien heerlijk verfrissend. Nog even ruim 70km gereden alvorens op de bank te ploffen voor de Vuelta.
Van dit soort ritten word je sterkerquote:Op zondag 4 september 2011 21:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zat net onder de 150. 149.8 ofzo. Normaal rijd ik dan nog wel even de straat op en neer voor een mooi rond getal maar dat zat er nu echt niet meer inWas flink aan het doodgaan in je wiel die laatste kilometers dus van dat verkoudheidje heb ik iig niks gemerkt
Bedankt voor de mooie tocht en de nieuwe weggetjes!
Overigens leuk om te zien dat ik m'n lekke banden virus van de laatste weken gewoon doorgeef. Tochtje hiervoor was het raak bij m'n vriendin en nu eentwee gelijk 2 lekke banden... Iemand nog zin om een tochtje met mij te maken?
Afstand in Nijmegen nog even kijken of m'n vriendin ook mee gaat. Zo ja 85 km, anders doe ik denk ik de 145.
Ik zou daar een goedkoop achterwiel voor gebruiken met een al wat versleten bandje. Je kunt ook zo'n tacx achterband kopen, maar eigenlijk is dat niet nodigquote:Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Even iets heel anders, na al dat PBP-geouwehoer
Wil eventueel een Tacx kopen voor in de winter. Er zijn verschillende varianten, namelijk de rollenbank, fietstrainer, ergotrainer en vr-trainer. De rollenbank en vr-trainer vallen af om uiteenlopende redenen. Maar wat is nou precies het verschil tussen de ergotrainer en de fietstrainer?
En aangezien Blikchick er ook op gaat fietsen, is het aan te raden om 1 achterwiel te hebben voor de Tacx die je dan verwisselt tussen de fietsen? Of gewoon 1 fiets voor de Tacx die je kunt verstellen?
Volgens mij is het grootste verschil dat de ergotrainer je meer feedback geeft over hartslag en het aantal wattages dat je aan het trappen bent. Maar ik ben geen expert, ik vond het zelf ook al vage begrippen.quote:Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
Even iets heel anders, na al dat PBP-geouwehoer
vWil eventueel een Tacx kopen voor in de winter. Er zijn verschillende varianten, namelijk de rollenbank, fietstrainer, ergotrainer en vr-trainer. De rollenbank en vr-trainer vallen af om uiteenlopende redenen. Maar wat is nou precies het verschil tussen de ergotrainer en de fietstrainer?
En aangezien Blikchick er ook op gaat fietsen, is het aan te raden om 1 achterwiel te hebben voor de Tacx die je dan verwisselt tussen de fietsen? Of gewoon 1 fiets voor de Tacx die je kunt verstellen?
Ik dacht dat het juist niet slim was om met versleten achterbanden op een tacx te fietsen omdat je wiel dan veel zal doorslippen? Of heb je hier in de praktijk niet echt last van?quote:Op maandag 5 september 2011 09:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik zou daar een goedkoop achterwiel voor gebruiken met een al wat versleten bandje. Je kunt ook zo'n tacx achterband kopen, maar eigenlijk is dat niet nodig
Heb ik zelf nog nooit last van gehad. Als er nog teveel profiel op de band zit geeft het wel wat rommel want dat rij je er nogal snel af op een tacxquote:Op maandag 5 september 2011 09:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik dacht dat het juist niet slim was om met versleten achterbanden op een tacx te fietsen omdat je wiel dan veel zal doorslippen? Of heb je hier in de praktijk niet echt last van?
Als ik rondkijk lijkt het me haast onmogelijk om tegenwoordig een nieuwe stalen tourfiets te kopen, tenzij je er 1 op maat laat maken, klopt dat eigenlijk? Stale frames met oogjes zijn zeldzaam, denk ik?quote:Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Maar uiteindelijk blijft het lapwerk vergeleken met frames met spatbord/bagagedrageroogjes
Wil je nu echt per sé die bevestiging?quote:Op maandag 5 september 2011 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
of praat ik nu een beetje uit m'n nek?
quote:Op maandag 5 september 2011 10:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wil je nu echt per sé die bevestiging?
Stalen frames zijn er zeker te krijgen, je moet er alleen naar zoeken. M-gineering heeft er een paar op voorraad. En aan de overkant van de haringvijver zijn ze nog goed te krijgen, ook in confectiemaatje. Kijk maar eens bij SJS cycles, Condor en Dawes (via spacycles). TItanium zie je steeds meer onder randonneurs, Spacycles biedt speciale randonneursframes in Titanium, net zoals Van Nicholas. Vaak alleen niet op de Nederlandse markt te krijgen.quote:Op maandag 5 september 2011 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als ik rondkijk lijkt het me haast onmogelijk om tegenwoordig een nieuwe stalen tourfiets te kopen, tenzij je er 1 op maat laat maken, klopt dat eigenlijk? Stale frames met oogjes zijn zeldzaam, denk ik?
Carbon lijkt me helemaal niets op lange afstanden, onder alle omstandigheden, of praat ik nu een beetje uit m'n nek?
Eigenlijk alleen een deel van diegenen die op de fiets naar de koers rijden.quote:Op maandag 5 september 2011 10:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zijn er ook randonneurs die met zo'n Bob trailer fietsen Ivo?
Met de constructies die ik maak hebben we een bepaalde factor, en een kracht.quote:Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Zoiets werkt idd prima. Alleen vraag ik mij af of de huidige generatie carbon frames hierop berekend is. Die worden precies berekend, zodat er geen overtollig carbon op zit. Overtollig voor als je onbeladen rijdt. Een stalen (en veel aluminium) frames hebben meer reserves en kunnen zo'n drager beter aan. Maar uiteindelijk blijft het lapwerk vergeleken met frames met spatbord/bagagedrageroogjes
quote:Op maandag 5 september 2011 12:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat vinden julie hiervan? Persoonlijk probeer ik altijd te drinken op de fiets VOOR ik dorst heb, net als met honger, als je het hebt, is het voor mij vaak te laat om nog bij te drinken/eten, je krijgt gewoon een tik als je wacht tot je lichaam er om gaat vragen...
ik denk dat het nogal uitmaakt hoe ver , en hoe lang je op de fiets zitquote:Op maandag 5 september 2011 12:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat vinden julie hiervan? Persoonlijk probeer ik altijd te drinken op de fiets VOOR ik dorst heb, net als met honger, als je het hebt, is het voor mij vaak te laat om nog bij te drinken/eten, je krijgt gewoon een tik als je wacht tot je lichaam er om gaat vragen...
??? what the fuck gast?quote:Op maandag 5 september 2011 12:52 schreef dop het volgende:
[..]
[..]
ik denk dat het nogal uitmaakt hoe ver , en hoe lang je op de fiets zit
als ik maar 3 tot 4 uurtjes fiets neem ik net zo makkelijk helemaal geen bidon mee.
Continental heeft een band met een speciale "cold-running" compound die nooit te heet wordt. Een klapband op je Tacx is niet echt leuk.......quote:Op maandag 5 september 2011 09:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb ik zelf nog nooit last van gehad. Als er nog teveel profiel op de band zit geeft het wel wat rommel want dat rij je er nogal snel af op een tacx
Ik word door mijn collega's ook wel eens uitgelachen als ik mijn bidon vul voor de 10 km naar huis....quote:Op maandag 5 september 2011 13:47 schreef Narcotical het volgende:
Ik neem zelfs nog een bidon mee als ik om de hoek een onsje worst ga halen, bij wijze van spreken dan..
Ik heb gisteren tijdens een rit van 70 km in 2 uur en 5 min 2 bidons van 750 ml leeggedronken. Maar goed, dat was een tempotraininkje, ik kan me voorstellen dat als je minder hard op de pedalen gaat staan, je ook minder vocht verliest en daarom dus ook minder hoeft aan te vullen...quote:Op maandag 5 september 2011 14:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik word door mijn collega's ook wel eens uitgelachen als ik mijn bidon vul voor de 10 km naar huis....
3 tot 4 uur zonder bidon gaat mij echt niet lukken
Maar het is dus wel verstandig om een standaard Tacx-achterwiel te hebben, die je er dan insteekt als je gaat trainen. Een fiets is namelijk geen optie aangezien mijn vriendin ook wilt trainenquote:Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Continental heeft een band met een speciale "cold-running" compound die nooit te heet wordt. Een klapband op je Tacx is niet echt leuk.......
In jullie geval zou ik voor een wiel gaan, omdat je die beide kunt gebruiken. Als je er een complete fiets inzet dan moet je die eerst volledig opnieuw afstellen als de ander getraind heeft. Want natuurlijk weer een flinke drempel opwerpt om uberhaupt op dat ding te gaan zitten.quote:Op maandag 5 september 2011 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar het is dus wel verstandig om een standaard Tacx-achterwiel te hebben, die je er dan insteekt als je gaat trainen. Een fiets is namelijk geen optie aangezien mijn vriendin ook wilt trainen
Want? Klapband boeit in de regel weinig en zeker op zo'n ding. Voorkomen is beter uiteraardquote:Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Continental heeft een band met een speciale "cold-running" compound die nooit te heet wordt. Een klapband op je Tacx is niet echt leuk.......
Ik wist persoonlijk niets van de mogelijkheid om teveel te drinken tijdens 't fietsen. Wat zou de oplossing zijn? Het artikel heeft het over een gebrek aan zout als gevolg van het teveel drinken... Dus een soepje eten bij de lunch?quote:Wat vinden julie hiervan? Persoonlijk probeer ik altijd te drinken op de fiets VOOR ik dorst heb, net als met honger, als je het hebt, is het voor mij vaak te laat om nog bij te drinken/eten, je krijgt gewoon een tik als je wacht tot je lichaam er om gaat vragen...
Denk dat dat inderdaad niet te vergelijken is. Ik doe zelf ook aan hardlopen en ben vaak niet langer dan 45 minuten weg. Ik hoef in die 45 minuten echt niet te drinken onderweg, dat doe ik gewoon als ik thuiskom. En dan drink ik gewoon een glas water en dan is het weer prima. Sowieso drink ik het uur voordat ik ga hardlopen eigenlijk niet, klotsend gevoel in je maag is niet lekker.quote:Op maandag 5 september 2011 15:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou ja, het artikel gaat dus over hardlopers...maar het klinkt best wel plausible voor (relatief) korte inspanning zoals hardlopen. Maar ik denk dat op de fiets de zaken anders liggen.
De meeste hardlopers blijven toch echt onder of rond het uur.quote:Op maandag 5 september 2011 16:54 schreef SuperWeber het volgende:
Tja, er zijn natuurlijk ook genoeg hardlopers die een paar uur hardlopen...
Hehe, ik loop zelf ook hard en persoonlijk vind ik het ook niet fijn. Wat wel werkt is kleine beetjes wegwerken, maar ik loop max. een uur oid... Mijn zwager daarentegen loopt marathons, hij loopt makkelijk langer dan een uur. Desalniettemin, zie ik hem ook niet vaak met waterflessen scharrelen...quote:Op maandag 5 september 2011 16:57 schreef Blik het volgende:
[..]
De meeste hardlopers blijven toch echt onder of rond het uur.
En dan nog zullen de meeste hardlopers het bij een kleine hoeveelheid water houden, tijdens het hardlopen drinken is gewoon echt a-relaxed. Dus de echte relevantie van dit onderzoek ontgaat me een beetje, ik ken niemand die echt flinke hoeveelheden water naar binnen werkt tijdens het hardlopen.
Het is meer dat de Britse fietsers wat conservatiever zijn en er daar naar verhouding minder boyracers zijn, de groep die hier de hoofdmoot is. Vandaar dat het lijkt alsof randonneuren populairder is. En vergeet niet dat het klassieke wielertoerisme in Engeland niet bestond voordat men begon met randonneurswerk. Daardoor is randonneurswerk de norm geworden waar het hier een nichebezigheid is.quote:Op maandag 5 september 2011 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je naar die sites kijkt, is Randoneuren in Engeland een stuk populairder dan hier, of lijkt het maar zo? Als ik een Dawes Super Galaxy zie....dat zie ik niet op veel Nederlandsee sites staan zo'n fiets.
Het gaat 'm er meer om hoe een frame kapot gaat en of dat van te voren merkbaar is. Het verschil tussen in een keer knappen of over een wat langere periode permanent vervormen. Dat laatste heb je liever, dan is er nog wat constructieve stevigheid en rem je niet met je gezicht maar kun je nog enigsinds normaal tot stilstand komen.quote:Op maandag 5 september 2011 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met de constructies die ik maak hebben we een bepaalde factor, en een kracht.
Stel dat jij 80 kg weegt, met 10 kg bagage, dan ben je dus 90 kg, dus 900 newton. Dan doen wij die factor er over heen voor de klappen die je maakt, hobbels/kuilen, wat meer bagage. Noem het een factor 3.
Zo word een carbon frame ook gemaakt.
Staal buigt, carbon ook. Maar dat maakt niet uit als het voor dezelfde krachten ontworpen is. Want bij Kracht X gaan allebei de frame's kapot.
Als een constructie over langere tijd vervormt wil dat zeggen dat je constructie te zwak is.quote:Op maandag 5 september 2011 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is meer dat de Britse fietsers wat conservatiever zijn en er daar naar verhouding minder boyracers zijn, de groep die hier de hoofdmoot is. Vandaar dat het lijkt alsof randonneuren populairder is. En vergeet niet dat het klassieke wielertoerisme in Engeland niet bestond voordat men begon met randonneurswerk. Daardoor is randonneurswerk de norm geworden waar het hier een nichebezigheid is.
[..]
Het gaat 'm er meer om hoe een frame kapot gaat en of dat van te voren merkbaar is. Het verschil tussen in een keer knappen of over een wat langere periode permanent vervormen. Dat laatste heb je liever, dan is er nog wat constructieve stevigheid en rem je niet met je gezicht maar kun je nog enigsinds normaal tot stilstand komen.
carbon, goede wielen, maar niet boven de 1000 euro. Zal wel een 2dehandsje worden danquote:Op maandag 5 september 2011 17:58 schreef Oksel het volgende:
Ik mag een nieuwe ATB van de vrouw!![]()
Alleen geen 1000+ EUR, want "je rost hem toch alleen maar af in 't bos.."![]()
En ze heeft een punt.
Ik zoek dus een nieuwe ATB, gewoon goede middenmoter, liefst carbon (weet niet waarom), alleen voorvering. GOEDE WIELEN!Overjarig modelletje?
Als regel moet je 1 bidon (500ml) per uur drinken om het vocht tijdig aan te vullen, het lichaam kan maximaal 1 liter vocht opnemen per uur. Qua koolhydraten kan je lichaam ongeveer 60-75gram per uur opnemen. Als je dus 40gram dextrose in een bidon hebt dan kan je de andere 20gram nog aanvullen met een muesli reep met 20gram koolhydraten. Een gemiddelde banaan bevat bijvoorbeeld ongeveer 29gram koolhydraten per stuk.quote:Op maandag 5 september 2011 14:50 schreef MZN het volgende:
[..]
Ik wist persoonlijk niets van de mogelijkheid om teveel te drinken tijdens 't fietsen. Wat zou de oplossing zijn? Het artikel heeft het over een gebrek aan zout als gevolg van het teveel drinken... Dus een soepje eten bij de lunch?
Ik heb namelijk zelf het idee dat ik een vrij dorstige fietser ben. Ik neem altijd een liter mee bij elke rit die ik ga doen. Ik zweet nogal veel wegens mijn afmetingen en gebrek aan conditie. Laatst reed ik 80 km met die liter en het raakte in the middle of nowhere op tegen het eind. Ik kwam helmaal naar thuis....
Dat is interesant om te weten! In Luxemburg ben ik een dag lang van plee naar plee gefietst omdat ik veel moest eten omdat ik zoveel energie gebruikte maar m'n lichaam het eigenlijk niet aankon! Ik had die dag alleen chocolade broodjes enzo gegeten, geen simpele witte puntjes of ander gewoon brood. Dat vond m'n maag heolemaal niet leuk Dit kan wel eens het antwoord zijn.quote:Op maandag 5 september 2011 19:49 schreef Patroon het volgende:
Als je echter urenlang sportvoeding neemt met fructose krijg je vroeg of laat klachten wanneer je niet in het bezit bent van dit transporteiwit. Gevolgen zijn buikpijn/diarree of misselijkheid.
Awel, Briek Schotte!quote:Op maandag 5 september 2011 19:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oksel is de marktplaats king natuurlijkdus benieuwd wat het gaat worden. Als hij hem maar niet weer Henk gaat noemen zoals de vorige, dat heb ik nooit een mooie naam gevonden
![]()
Trouwens, ik heb een naam ontdekt voor m'n vakantiefiets. En hij heet :
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon voor een goedkoop (zijn meestal de stevigste) achterwiel gaan. En nu jullie toch allebei met nagenoeg dezelfde groep rijden, is dat het meest eenvoudige. want ik zou nooit mijn lichte wegwielen in een Tacx zetten.quote:Op maandag 5 september 2011 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar het is dus wel verstandig om een standaard Tacx-achterwiel te hebben, die je er dan insteekt als je gaat trainen. Een fiets is namelijk geen optie aangezien mijn vriendin ook wilt trainen
Hebben jullie je oude fietsen ingeruild? Je moet natuurlijk wel in de goede houding trainen dus altijd op je eigen fiets. Dus ik zou gewoon een extra achterwieltje nemen.. heb je toch voor een paar tientjesquote:Op maandag 5 september 2011 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar het is dus wel verstandig om een standaard Tacx-achterwiel te hebben, die je er dan insteekt als je gaat trainen. Een fiets is namelijk geen optie aangezien mijn vriendin ook wilt trainen
Ik heb afgelopen week ondervonden dat schoenen echt heel persoonlijk zijn, die kun je het beste gewoon passen in de fietsenwinkelquote:Op maandag 5 september 2011 22:29 schreef eentwee het volgende:
Of een leuke crosser zoals het een echte man betaamt![]()
Iemand ervaring met Gaerne schoenen? Hoe vallen die qua breedte? Ik heb brede voeten maar niet echt een bovengemiddeld hoge wreef.
Ik heb mijn sidi's in de winkel gekocht bij een zaak die ook een goede webshop heeft. Prijzen waren even laag als de andere aanbieders. In de winkel hoeft dus niet altijd duurder te zijn. Ik gun mijn FM trouwens ook vaak wat als het verschil met online niet te groot is.quote:Op maandag 5 september 2011 22:44 schreef eentwee het volgende:
Nu nog een fietsenwinkel met normale prijzenVoor de verschillen met online kan ik wel 10x terugsturen.
Misschien slim om te wachten tot bikemotion over een paar weken. Heb me daar nooit op schoenen geconcentreerd dus ik weet eigenlijk niet of je daar makkelijk kan passen..?
Mijn idee, dat gemiereneuk over een tientjequote:Op maandag 5 september 2011 23:04 schreef Patroon het volgende:
Ik heb mijn sidi's in de winkel gekocht bij een zaak die ook een goede webshop heeft. Prijzen waren even laag als de andere aanbieders. In de winkel hoeft dus niet altijd duurder te zijn. Ik gun mijn FM trouwens ook vaak wat als het verschil met online niet te groot is.
Vraag het eens bij je fietsenmakerquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:47 schreef Blik het volgende:
....
Iemand nog een achterwiel met Shimano naaf (compatible voor 10sp 105) in de aanbieding?
Inderdaad, m'n kameraad heet nu dus Briek. Of de Briek, al naargelang de bui, omdat die fiets aanvoelt alsof hij nog veel verder kan, terwijl ik een beetje uitgeput in de berm lig. Dat gevoel moet het denk zijn geweest om tegen deze baas te koersen...wat je ook deed, hij was net iets harder en taaier.quote:
Ach, ik krijg 20% korting op de schoenen. Dus ik heb makkelijk praten.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het is natuurlijk niet 1 keer een tientje maar een heleboel tientjes. En de prijzen zijn gewoon belachelijk. Ik snap best dat er iets bovenop moet maar op dit moment is het teveel.
Wel mooi dat je aan liefdadigheid doet Blik !
niet zakelijk ingestelde fietsenmakers , probleem is erg makkelijk te omzeilenquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, ik krijg 20% korting op de schoenen. Dus ik heb makkelijk praten.
Maar je hoort wel eens mensen die een aantal zadels lenen van een FM, en dan het goede zadel vervolgens bestellen bij een webshop om goedkoper uit te zijn. En dat vind ik gewoon niet echt kunnen. Dan krijg je dus dat ofwel FM's failliet gaan ofwel dat dat FM's geen service meer verlenen. Voornamelijk dat laatste zie je nu al erg vaak terugkomen
Doet een collega ook met kleding. Want het komt toch bij dezelfde fabriek vandaanquote:Op dinsdag 6 september 2011 09:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, ik krijg 20% korting op de schoenen. Dus ik heb makkelijk praten.
Maar je hoort wel eens mensen die een aantal zadels lenen van een FM, en dan het goede zadel vervolgens bestellen bij een webshop om goedkoper uit te zijn. En dat vind ik gewoon niet echt kunnen. Dan krijg je dus dat ofwel FM's failliet gaan ofwel dat dat FM's geen service meer verlenen. Voornamelijk dat laatste zie je nu al erg vaak terugkomen
Maar dan wordt de fietsenmaker weer een gebrek aan service verweten, wat ik me dan weer kan voorstellen. Ik zou ook niet op voorhand 20 euro dokken om een paar zadels uit te proberen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:12 schreef dop het volgende:
[..]
niet zakelijk ingestelde fietsenmakers , probleem is erg makkelijk te omzeilen
zadel uitproberen mag tegen tegoed van ¤20 te verekenen op aanschaf van een nieuw zadel
koop je geen zadel heeft de FM ¤20 verdiend koop je hem wel dan heeft hij je gewoon service verleend en de FM verdiend aan het nieuwe zadel.
die 20 euro krijg je gewoon terug als je een zadel kooptquote:Op dinsdag 6 september 2011 10:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dan wordt de fietsenmaker weer een gebrek aan service verweten, wat ik me dan weer kan voorstellen. Ik zou ook niet op voorhand 20 euro dokken om een paar zadels uit te proberen.
Is het dan niet zo dat er met een 1 mm spacer ook een 10 speed cassette op de body past?quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:57 schreef dop het volgende:
dat type is 8 en 9 speed of 10 past geen idee
waarschijnlijk wel maar ik weet het gewoon niet geen 10 speed hierquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:00 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Is het dan niet zo dat er met een 1 mm spacer ook een 10 speed cassette op de body past?
Hier wel en er zit inderdaad een 1 mm spacer achter de cassette, maar ik weet dan weer net of de body hetzelfde is...quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:02 schreef dop het volgende:
[..]
waarschijnlijk wel maar ik weet het gewoon niet geen 10 speed hier
http://www.m-gineering.nl/cass2.htmquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:04 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hier wel en er zit inderdaad een 1 mm spacer achter de cassette, maar ik weet dan weer net of de body hetzelfde is...
Ik weet wel heel zeker dat ik een 10 speed cassette inclusief spacer erachter heb...quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:32 schreef dop het volgende:
[..]
http://www.m-gineering.nl/cass2.htm
als dat verhaal klopt is een 10 speed zelfs smaller en is de spacer juist voor 9 speed op 10 speed body (shimano)
Het lijkt mij dus dat dit bij mij hetzelfde werkt. In dat geval zou er dus ook een 10 speed cassette op het wiel van Blik moeten passen...quote:10 speed
Shimano en Campagnolo bieden allebei nu 10 speed cassettes aan voor de racegroepen. Shimano (en Sram) doen nu ook 10v in MTB.
De Shimano 10 speed cassettes passen op de oude Shimano 8/9 speed naven, mits je eerst de dunne spacer die bij de cassette wordt geleverd op de body schuift. De 10 speed cassette is namelijk smaller dan de 9 speed! Op de nieuwe Dura-Ace 10 speed achternaaf met aluminium freehub passen alleen 10-speed kransjes. Om het zachte aluminium niet te laten inslaan heeft de body een grotere diameter gekregen en zijn de tanden in de kransjes dieper uitgewerkt. Goedkopere Ultegra 10 speed cassette's hebben zo te zien ook de verdiepte tanden om op een DA body te passen.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:44 schreef Blik het volgende:
hmm, de verkoper wil het wiel niet versturen met de post... En hij woont in Groningen
Hij wilde het "absoluut niet"(!!) opsturen, en het stond ook niet in de advertentie. Ach, je weet hoe Groningers zijn, een beetje stug af en toe.quote:
Ik wilde aanbieden om het wiel voor je op te halen en te versturen, maar nu je Groningers hier weer loopt af te zeiken kun je dat natuurlijk vergetenquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij wilde het "absoluut niet"(!!) opsturen, en het stond ook niet in de advertentie. Ach, je weet hoe Groningers zijn, een beetje stug af en toe.
Heb hem nou ook de vraag gesteld waarom die het niet rembours zou willen opsturen
haha, was je dat echt van plan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik wilde aanbieden om het wiel voor je op te halen en te versturen, maar nu je Groningers hier weer loopt af te zeiken kun je dat natuurlijk vergeten
Je hebt niet in de gaten hoeveel korting ik al heb gekregen van mijn vaste FM. Al die kleine beurtjes en herstellingen zonder kosten. Een gratis zadel twv 150 euro. Een setje zooltjes voor in de schoenen twv 49,95 gratis. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar kan geen webshop qua service tegenop. Het is natuurlijk wel zo dat je dit moet opbouwen, je FM gaat niet gelijk met veel korting gooien.quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het is natuurlijk niet 1 keer een tientje maar een heleboel tientjes. En de prijzen zijn gewoon belachelijk. Ik snap best dat er iets bovenop moet maar op dit moment is het teveel.
Wel mooi dat je aan liefdadigheid doet Blik !
Ga er evengoed maar van uit dat je die korting niet krijgt als je die niet verdient hebt. maw: er al voor betaald hebt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt niet in de gaten hoeveel korting ik al heb gekregen van mijn vaste FM. Al die kleine beurtjes en herstellingen zonder kosten. Een gratis zadel twv 150 euro. Een setje zooltjes voor in de schoenen twv 49,95 gratis. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar kan geen webshop qua service tegenop. Het is natuurlijk wel zo dat je dit moet opbouwen, je FM gaat niet gelijk met veel korting gooien.
Een fietsenmaker kan ook denken van, als ik af en toen wat korting geef of extra service dan zal hij blijven terugkomen. Een webshop geef je het ook uit maar krijg je die gratis dingen nooit omdat je geen band met ze opbouwt. Ongetwijfeld verdient de FM aan me, maar dat mag ook. Hij moet ook etenquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga er evengoed maar van uit dat je die korting niet krijgt als je die niet verdient hebt. maw: er al voor betaald hebt.
Toch is inderdaad het gemak van even kunnen binnenvallen erg handig.
Een webshop geeft je die dingen niet omdat ze daar geen geld voor hebben. Lagere marge's, dus minder winst. Dat is de keerzijde van de medaille.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een fietsenmaker kan ook denken van, als ik af en toen wat korting geef of extra service dan zal hij blijven terugkomen. Een webshop geef je het ook uit maar krijg je die gratis dingen nooit omdat je geen band met ze opbouwt. Ongetwijfeld verdient de FM aan me, maar dat mag ook. Hij moet ook eten
quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een webshop geeft je die dingen niet omdat ze daar geen geld voor hebben. Lagere marge's, dus minder winst. Dat is de keerzijde van de medaille.
Maar ik ben het wel met je eens hoor, een goede FM in de buurt heb je nodig.
Als ik die prijzen zie die jij af en toe betaald snap ik dat je ook wel eens iets gratis krijgt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt niet in de gaten hoeveel korting ik al heb gekregen van mijn vaste FM. Al die kleine beurtjes en herstellingen zonder kosten. Een gratis zadel twv 150 euro. Een setje zooltjes voor in de schoenen twv 49,95 gratis. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar kan geen webshop qua service tegenop. Het is natuurlijk wel zo dat je dit moet opbouwen, je FM gaat niet gelijk met veel korting gooien.
De prijzen zijn op internet niet veel goedkoper of zelfs even duur voor hetzelfde productquote:Op dinsdag 6 september 2011 19:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Als ik die prijzen zie die jij af en toe betaald snap ik dat je ook wel eens iets gratis krijgt.
Helaas Blik. Ik denk dat er bij diverse wielertoeristen, zo ook bij mij, nog wel een paar voorwielen in de schuur staan, maar als er al eens een wiel kapot gaat is dat meestal het achterwiel. Maar die body voor een Shimano / SRAM 10sp is toch gelijk aan die van een 8 of 9s dacht ik zo als ik die body specs wel eens lees. Dus wie weet heeft je FM nog wel wat staan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:47 schreef Blik het volgende:
Je kunt nou éénmaal niet alles via internet kopen, anders bestaan er dadelijk helemaal geen FM's meer. Je moet de FM's ook soms wat gunnen.
Iemand nog een achterwiel met Shimano naaf (compatible voor 10sp 105) in de aanbieding?
Neem dan een M5 daar kan je fiets tenminste nog in.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:20 schreef Oksel het volgende:
Ik ga geen nieuwe ATB kopen, maar een BMW Z4 heb ik besloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |