Mijn frame heeft een bovenbuis van 57cm (no slooping) en een balhoofd van 15cm. Die is dus in verhouding ook best kort? of niet? (heb 1,5cm spacers)quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er zijn ook lange balhoofden van 12cm, het gaat erom hoe lang de bovenbuis is. 58 in dit geval en dan is 17cm best kort. Een Specialized Roubaix (comfortgeometrie) heeft bijvoorbeeld 22,5cm bij een 58,2cm bovenbuis.
Echt wel. Goed kijken!quote:
1,5cm spacers is zeker niet te veel hoor. Dat staat gewoon netjes en dan heb je nog de ruimte om dieper te gaan zitten mocht je dat willen. Zelf vind ik zo weinig mogelijk spacers wel het mooist maar op mijn fiets heb ik ze ook nog nodig (2cm ofzo). En een heel hoog balhoofd is ook niet alles (optisch gezien). Veel profs rijden ook gewoon met spacers, geen torens maar 0.5-2.5cm ofzo. Ter info: wel altijd horizontale bovenbuizen met elkaar vergelijken, in sommige tabellen ook wel 'virtueel' of 'effectief' genoemd. Bij sloping frames is de werkelijke bovenbuis natuurlijk korter dan de horizontale maar deze maatopgave is wel heel behoorlijk gestandaardiseerd en vind je dus in alle moderne geometrietabellen terug.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn frame heeft een bovenbuis van 57cm (no slooping) en een balhoofd van 15cm. Die is dus in verhouding ook best kort? of niet? (heb 1,5cm spacers)
Een frame met 55,4cm bovenbuis en met 16cm balhoofd. Dan hoef ik nog maar 5mm spacer. Lijkt me al beter qua verhouding of niet?
ps: Je staat al in de OP
Ik hoop dat het de komende 1.5 a 2 weken iig even goed weer blijft, moet m'n nieuwe zadel toch echt even goed testen..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:51 schreef Pritt het volgende:
Het begint gewoon al het eind van het seizoen te worden met het weer.
Zoooo vroeg donker.
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdipquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:51 schreef Pritt het volgende:
Het begint gewoon al het eind van het seizoen te worden met het weer.
Zoooo vroeg donker.
Voetbalseizoen begint precies op tijdquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdip
Kunnen we weer naar de ijsbaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetbalseizoen begint precies op tijd![]()
Hopelijk straks ook nog wat schaatsen, lekker veel op de Tacx. Dan is het zo al weer februari en kunnen we weer beginnen!
Ik denk dat ik mn winter maar door moet zien te komen met Tacxen, een sporadisch buitenritje en hengsten in de sportschool.. Kan helaas niet schaatsen, anders zou ik dat wel gaan doen..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hopelijk straks ook nog wat schaatsen, lekker veel op de Tacx. Dan is het zo al weer februari en kunnen we weer beginnen!
Ach, er komt vast nog een hele mooie septembermaand aan. Als de temperatuur wat zakt wordt 't meteen helder weer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:10 schreef eentwee het volgende:
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdip
Schaatsen kun je leren! Hartstikke leuk om zo'n intro cursus te doen op de ijsbaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mn winter maar door moet zien te komen met Tacxen, een sporadisch buitenritje en hengsten in de sportschool.. Kan helaas niet schaatsen, anders zou ik dat wel gaan doen..
Precies! Ik hoop dit jaar op de fiets naar de ijsbaan te kunnen (15 km oid), schaatsen, omkleden en weer naar huisquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Schaatsen kun je leren! Hartstikke leuk om zo'n intro cursus te doen op de ijsbaan.
Van fietsen word je toch ook wel wat soepeler? Je hoeft voor schaatsen niet supersoepel te zijn, controle over je lichaam is belangrijker.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:35 schreef Narcotical het volgende:
Mwah, ik wil het wel eens leren.. Maar dat in mn vrije tijd met van die rekjes op de ijsbaan enzo.. Ben echt een stijve hark eerste klas, daarom ben ik ook gaan fietsen
Winterduathlonquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies! Ik hoop dit jaar op de fiets naar de ijsbaan te kunnen (15 km oid), schaatsen, omkleden en weer naar huis
Ik denk dat ik het op de fiets nog wel red naar de gouwzee toe. Alleen schaats ik daar altijd zo ver dat ik geen stuiver meer waard ben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Winterduathlon![]()
Schaatsbaan is lekker dichtbij (km of 3 denk ik) en binnen 15 minuten fietsen sta ik op de Molenpolder bij Tienhoven. Heerlijk schaatsen daar.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:42 schreef Narcotical het volgende:
Zijn er eigenlijk van die schaatscursussen voor totale noobs zonder enig ijsgevoel?
Wat knut zegt. Zoek anders een schaatsclub uit, mail hun met je probleem en zie waar het schip strand.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jazeker. Doen ze bij iedere schaatsbaan. Leuk om te doen!
Bedankt voor je uitleg. Ik vind geen spacers of 0,5cm spacer ook het mooiste.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
1,5cm spacers is zeker niet te veel hoor. Dat staat gewoon netjes en dan heb je nog de ruimte om dieper te gaan zitten mocht je dat willen. Zelf vind ik zo weinig mogelijk spacers wel het mooist maar op mijn fiets heb ik ze ook nog nodig (2cm ofzo). En een heel hoog balhoofd is ook niet alles (optisch gezien). Veel profs rijden ook gewoon met spacers, geen torens maar 0.5-2.5cm ofzo. Ter info: wel altijd horizontale bovenbuizen met elkaar vergelijken, in sommige tabellen ook wel 'virtueel' of 'effectief' genoemd. Bij sloping frames is de werkelijke bovenbuis natuurlijk korter dan de horizontale maar deze maatopgave is wel heel behoorlijk gestandaardiseerd en vind je dus in alle moderne geometrietabellen terug.
Ik heb er ooit gekocht, in de tijd dat ik nog 24 uurs wedstrijden schaatste. Heel snel weer verkocht, ik kwam er geen bocht mee door. Stuurden voor geen meter die dingen. Zelfs zijwaarts afzetten ging er niet mee. Net gisteren de clubsecretaris gezegd dat ik geen wedstrijdlicentie meer wil. Het is leuk geweest.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vorig jaar ook even op Salomon ski-achtige klapschaatsen gestaan. Bizar hoe fijn die dingen gaan op natuurijs! Kosten jammer genoeg 700 euro
Tsssssssssk, dat zijn geen echte schaatsen...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 06:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dit soort schaatsen:
[ afbeelding ]
Ik kwam er juist wel beter de bocht mee door en ze klappen ookZelfs op superslecht ijs schaats je gewoon door met deze dingen. Misschien is mijn ervaring wel positief omdat ik geen perfecte techniek heb.
Dat is leuk voor op de baan, maar op echt natuurijs zijn die Salomons veel beter. Als je een ijssafari gaat doen in Noorwegen of Zweden zijn ze zelfs verplicht.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tsssssssssk, dat zijn geen echte schaatsen...
Mijn schaatsen:
[ afbeelding ]
Alleen zijn die van mij een modelletje ouder, maar echt veel gewijzigd is er niet...
Oneens, behalve dan misschien die ijssafari, want ik heb geen idee wat dat inhoud.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is leuk voor op de baan, maar op echt natuurijs zijn die Salomons veel beter. Als je een ijssafari gaat doen in Noorwegen of Zweden zijn ze zelfs verplicht.
Edit: Die schaatsen van jou zijn wel veel mooier![]()
Tja, dat is hetzelfde als fietsen van de profs gaan vergelijken met een fiets voor de gemiddelde toerder. Allebei verlangen ze totaal andere kwaliteiten van hun materiaal.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:35 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oneens, behalve dan misschien die ijssafari, want ik heb geen idee wat dat inhoud.
Waarom oneens?
Ik zie geen enkele van deze jongens rondrijden op Salomons en geloof mij, daar is een reden voor...
[ afbeelding ]
Mja, dat geloof ik ook wel hoor. Mijn techniek is gewoon niet zo goed, ik denk dat die Salomons dat een beetje "overnemen".quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:42 schreef SuperWeber het volgende:
Tja, ik ga op deze ijzers ook niet op mijn plaat tijdens een natuurijstocht.
Gewoon een kwestie van skilzz, jeweettoch...
Maar goed, iedereen zijn eigen ding natuurlijk...
We gaan er hier toch geen schaats topic van maken mag ik hopen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Winter in dit topic bestaat uit schaatsen, mtb, veldrijden en veel over het volgend seizoen lullen..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
We gaan er hier toch geen schaats topic van maken mag ik hopen.
Veldrijden is da bom. Zaterdagmiddag en zondagochtend lekker zelf ploeteren en zondag middag voor de buis om te zien waarom die profs nu zoveel beter kunnen sturen dan ik.
Wat is er mis met schaatsen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Veldrijden is da bom. Zaterdagmiddag en zondagochtend lekker zelf ploeteren en zondag middag voor de buis om te zien waarom die profs nu zoveel beter kunnen sturen dan ik.
Doel voor volgend jaar, weten hoeveel ik fiets, en meer dan de 2000 die ik dit jaar heb gedaan fietsen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:28 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Winter in dit topic bestaat uit schaatsen, mtb, veldrijden en veel over het volgend seizoen lullen..
Doelen voor volgend jaar: Meer fietsen, harder fietsen, harder trainen. Wil volgend jaar serieus een stap beter worden dan nu. Wellicht ook een RvV of soortgelijke gaan fietsen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er mis met schaatsen?
[..]
Doel voor volgend jaar, weten hoeveel ik fiets, en meer dan de 2000 die ik dit jaar heb gedaan fietsen.
Dat het volgens mij niet in de topic categorie wielrennen thuis hoort. Als ik iets over schaatsen wil weten of lezen is daar een speciale categorie voor. Zo worden de topics dan ook niet vervuild. Dus als we het hier kunnen beperken tot race-, mtb-, en crossfietsen houden we het topic nog een beetje schoon en gebruiken we het uitsluitend daar waarvoor het bedoeld is.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er mis met schaatsen?
[..]
Dus.... Heel bijzonder bovenstaande post. Schaatsen haten maar het wel willen lerenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:55 schreef Blik het volgende:
Zelfs mijn vriendin wil een cursus schaatsen doen om het te leren... En ze haat schaatsen
Wat een azijnpisser toch altijd hier. Het mag echt nergens anders over gaan. Man o man.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat het volgens mij niet in de topic categorie wielrennen thuis hoort. Als ik iets over schaatsen wil weten of lezen is daar een speciale categorie voor. Zo worden de topics dan ook niet vervuild. Dus als we het hier kunnen beperken tot race-, mtb-, en crossfietsen houden we het topic nog een beetje schoon en gebruiken we het uitsluitend daar waarvoor het bedoeld is.
Overigens HAAT ik schaatsen......
En, zoals Knut aangeeft, heeft schaatsen met sportief fietsen te maken, want het is een ideale extra training voor in de winter.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:30 schreef buzz1291 het volgende:
En wat heeft dat alles met RECREATIEF WIELRENNEN te maken?
Ik ben het er wel mee eens dat schaatsen een perfecte training voor wielrenners kan zijn, maar daar zijn toch speciale topics voor neem ik aan.
Als ik een topic over recreatief wielrennen open ben ik niet zo geinteresseerd in al die fiets vakantie verhalen die m.i. in het travel forum thuis horen en zeker niet in al die schaats berichten, want ik dacht dat dit topic slechts bedoeld was voor alles wat met sportief fietsen te maken had, zoals de header ook aangeeft.
Als je denkt dat je het huiveringwekkende tempo van Buurman en Buurman kan volgen volgend jaar, kunnen we overwegen met z'n drieen te gaan. We plannen op de 140 helemaal stuk te gaan (door een mooie kombinatie van zelfoverschating van onze capaciteiten en onderschatting van de koersquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:42 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wellicht ook een RvV of soortgelijke gaan fietsen..
Leuk!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is leuk voor op de baan, maar op echt natuurijs zijn die Salomons veel beter. Als je een ijssafari gaat doen in Noorwegen of Zweden zijn ze zelfs verplicht.
Nog 1 tof fietsevent voor mij. Net 3 dagen Centerparcs geboekt in de Eiffel om de Eiffel Cycling Classic te gaan fietsen:
http://www.centerparcs.nl/NL/NL/aanbieding/ecc-parcours
Weekend van 30 september. Zin in!
Edit: Die schaatsen van jou zijn wel veel mooier![]()
Alle 2 persoons huisjes waren al uitverkocht. Je kan dan nog een 4 persoons huisje huren met z'n 2en maar je zou dan wel voor 3 personen moeten betalen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk!
Wat zijn de kosten voor 2 pers. inclusief overnachting? Ik kom er niet echt uit.
Mwah, met het tempo heb ik waarschijnlijk niet heel veel moeite.. Alleen of ik die 140 km trek dat weet ik niet, op dit moment iig niet.. Mocht ik me tegen die tijd goed voelen dan is het zeker het overwegen waard en de kans groot dat ik me bij jullie aansluit als jullie daar oren naar hebbenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als je denkt dat je het huiveringwekkende tempo van Buurman en Buurman kan volgen volgend jaar, kunnen we overwegen met z'n drieen te gaan. We plannen op de 140 helemaal stuk te gaan (door een mooie kombinatie van zelfoverschating van onze capaciteiten en onderschatting van de koers)
Vet, doen ze dat soort acties vaker bij centerparcs of echt alleen bij deze tocht?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alle 2 persoons huisjes waren al uitverkocht. Je kan dan nog een 4 persoons huisje huren met z'n 2en maar je zou dan wel voor 3 personen moeten betalen.
Wij hebben voor 115 p.p.
* 3 nachten huisje
* Toertocht
* ontbijt op de dag van de toertocht
* 1 jaar gratis lid KNWU
* Check-up van je fiets.
Overigens kun je daar ook de nieuwe Ultegra DI2 testen
Dit is geloof ik de eerste keer dat ze dit organiseren.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Vet, doen ze dat soort acties vaker bij centerparcs of echt alleen bij deze tocht?
Dus gelul over alu ook ergens anders?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:30 schreef buzz1291 het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat schaatsen een perfecte training voor wielrenners kan zijn, maar daar zijn toch speciale topics voor neem ik aan.
Als ik een topic over recreatief wielrennen open ben ik niet zo geinteresseerd in al die fiets vakantie verhalen die m.i. in het travel forum thuis horen en zeker niet in al die schaats berichten, want ik dacht dat dit topic slechts bedoeld was voor alles wat met sportief fietsen te maken had, zoals de header ook aangeeft.
Inderdaad, en een apart topic over wat wel en niet soignee is, een apart topic voor de fietsbabes, voor de vakatiefietsers, etc.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus gelul over alu ook ergens anders?
Moeten we dan ook niet een apart topic maken om in te discussieren wat wél in dit topic thuishoort?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad, en een apart topic over wat wel en niet soignee is, een apart topic voor de fietsbabes, voor de vakatiefietsers, etc.
Mwah, het gaat hier toch best veel over fietsen? Nu loopt 't seizoen aardig op zijn eind dus is het niet gek dat er over andere dingen gelult wortd.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:55 schreef marcodej het volgende:
Ben het er wel een beetje mee eens dat het wel wat meer over fietsen mag gaan.
Wat let jequote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
nog geen babes voorbij zien komen en het topic zit alweer op blz. 3
Er moest toch eerst bingo zijn? Awel, deze staat volgens mij ook op de bingokaart: http://www.telegraaf.nl/b(...)rland___.html?p=11,2quote:
Pagina 2 hoor. 25 posts per pagina's is voor newbiesquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
nog geen babes voorbij zien komen en het topic zit alweer op blz. 3
Goeie windbrekersquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:25 schreef Pritt het volgende:
Over aerodynamische pakjes gesproken:
[ afbeelding ]
Ow dus dan mag ik hier ook niet komen? Ik ben een wedstrijdrensterquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:30 schreef buzz1291 het volgende:
Ah gutte gut, meneer kan niet met bagage overweg.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:50 schreef Oksel het volgende:
Met de TREIN weer naar Twente vandaag..Klaar met fietsen op trage, zware shit. A.s. zondag weer knallen op m'n eigen racepaardje, dat groene gebakje.. licht en fragiel, heerlijk.
Altijd leuk als het vervoermiddel en de berijder niet bij elkaar matchenquote:
heb je de tandem wel eens zonder bepakking gereden , als of het een racefiets is?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:50 schreef Oksel het volgende:
Met de TREIN weer naar Twente vandaag..Klaar met fietsen op trage, zware shit. A.s. zondag weer knallen op m'n eigen racepaardje, dat groene gebakje.. licht en fragiel, heerlijk.
Ik eigenlijk ook niet, ik ben 3x ooit op fietsvakantie geweest; 2x naar Noord-Frankrijk en 1x van Barcelona door de Franse Pyreneeën naar Cabo Finisterre. Toen vond ik het welletjes en heb mijn tassen verkocht. Oja, ik ben ook een keer van Genève naar Bourg d'Oisans gefietst voor La Marmotte maar toen had ik een rugzak en sliep ik in hotels.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ah gutte gut, meneer kan niet met bagage overweg.
Beetje koud nu met korte mouwen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:25 schreef Pritt het volgende:
Over aerodynamische pakjes gesproken:
[ afbeelding ]
Mijn man doet wedstrijden met de tandem. Ik heb er ook wel eens opgereden dat is echt cool.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:55 schreef dop het volgende:
[..]
heb je de tandem wel eens zonder bepakking gereden , als of het een racefiets is?
met een goede stoker weet je echt niet wat je mee maakt
Zo ga ik de winter ook doorkomenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een vriend van mij is een tijdje stoker geweest bij de KNWU selectie. Hij zei idd dat t ontzettend cool is om te doen.quote:Op donderdag 1 september 2011 07:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Mijn man doet wedstrijden met de tandem. Ik heb er ook wel eens opgereden dat is echt cool.
Ja is het ook, ik ga volgende week naar denemarken voor het WK. Als hij daar goed rijdt dan mag hij naar de Paralympics in London.quote:Op donderdag 1 september 2011 08:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een vriend van mij is een tijdje stoker geweest bij de KNWU selectie. Hij zei idd dat t ontzettend cool is om te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |