SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Jochoc's kussentjes
Mirjam' s babydeken
Lyssa's Amelie
[ Bericht 6% gewijzigd door Dottey op 30-08-2011 13:34:34 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dottey, je kikker is helemaal uit je hoofd??![]()
Had ik overheen gelezen, maar wauw....knap doe ik je nog niet na
klinkt pijnlijk! jakkes, hoopt dat de boel snel weer in de haak isquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een leuke dingetjes in de OP
Ik ben weer terug van de kaakchirurg, en ben knock out... godverdomme zeg... Aan de bovenkant allebei eruit, en een open antrum op de koop toe... Auw...
Misschien zo maar weer verder halen, mag toch niks. Niet werken, tillen, niezen, blazen, bukken, pfff...
Voorzichtig doen met je Maccie hoor! *aait eigen macbookje* Beterschap!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:08 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n verdoving werkt nog een beetje (ik zit hier ook als een malle over m'n MacBook te kwijlen) maar ik denk niet dat ik straks nog zin heb
Dat heb ik ook altijd ja. En dan blijven ze bij mij dus liggen en verdwijnen ze in de wipjesbak. Zoals mijn vikinghat. Ik moet nog 1 hoorn en ik heb geen zin.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:49 schreef kwiwi het volgende:
"Beterschap" Guppyfriend, dat is een pijnlijke en vervelende aangelegenheid zo te horen.....
Hebben jullie trouwens ook altijd het probleem dat wanneer je bijna aan het einde bent van een project je geen zin meer hebt om het af te maken? Of ben ik de enige![]()
Ik begin altijd heel enthousiast maar tegen het einde is de motivatie gewoon weg...
Nee, bij mij juist niet. Hoe verder ik kom, hoe meer zin ik heb om door te haken! Maar misschien komt dat omdat ik altijd beestjes haak? Want daarbij heb je natuurlijk pas juist eer van je werk als ze helemaal in elkaar gezet kunnen worden!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:49 schreef kwiwi het volgende:
Hebben jullie trouwens ook altijd het probleem dat wanneer je bijna aan het einde bent van een project je geen zin meer hebt om het af te maken? Of ben ik de enige![]()
Ik begin altijd heel enthousiast maar tegen het einde is de motivatie gewoon weg...
Haha, dat zal het dan inderdaad niet zijn!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:23 schreef Herfstblad het volgende:
Ik haak ook altijd beestjes, dus ik denk dat dat niet opgaat
Thanks! Klinkt eigenlijk vrij logisch als je het zo leest!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:03 schreef trui het volgende:
BT, als je dat hoekige wil vermijden kun je de punten waarop je meerdert beter laten verspringen. zie bijv. hier.
Ergens een stukje uitknippen en wat tussen zetten heb ik ook al eens gedaan en je zag het naderhand niet meer, tenzij je het wist. Je moet alleen opletten dat je de goede draadjes los knipt en dat de uiteindes nog lang genoeg zijn om vast te houden anders is het moeilijk om er een nieuw draadje aan te haken. Of je zou de nieuwe draadjes moeten vastknopen aan de ´oude´? O sorry, had er overheen gelezen dat je ze al aan elkaar wilde knopenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:11 schreef SunshineFlower het volgende:
Meiden/dames ik heb een probleempje...![]()
Ik ben bezig met een kleed voor mijn zus, een hele simpele. Telkens 3 stokjes en een losse met royal wit en 4 stokjes en 1 losse met die angora garen van de zeeman in het roze. Nu ben ik in de vorige ronde (ik haak het kleed vanuit het midden tot een rechthoek, snap je?) in de hoek vergeten om 4 stokjes, 2 losse, 4 stokjes te doen... Nu heb ik 4 stokjes in de hoek ipv een 'hoek stukje'![]()
![]()
Uithalen is geen optie, het kleed is al over de helft en al best wel groot. Daarnaast gaat uithalen met dan angora wol gewoon bijna niet, gaan allemaal aan en in elkaar vast zitten...
Nu zat ik te denken om die hoek er voorzichtig uit te knippen en dan aan een los draadje een nieuw stukje aan vast knopen. Weet iemand of dit kan, voordat het er straks helemaal niet meer uit ziet.
Of heeft iemand misschien een ander idee? Help...
Als je gewoon de nieuwe ronde afmaakt maar dan in het hoekje met 4 stokjes tussen 2x2stokjes het nieuwe hoekje maakt. Zou je het dan nog heel erg zien? Tis en blijft handwerk!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:11 schreef SunshineFlower het volgende:
Meiden/dames ik heb een probleempje...![]()
Ik ben bezig met een kleed voor mijn zus, een hele simpele. Telkens 3 stokjes en een losse met royal wit en 4 stokjes en 1 losse met die angora garen van de zeeman in het roze. Nu ben ik in de vorige ronde (ik haak het kleed vanuit het midden tot een rechthoek, snap je?) in de hoek vergeten om 4 stokjes, 2 losse, 4 stokjes te doen... Nu heb ik 4 stokjes in de hoek ipv een 'hoek stukje'![]()
![]()
Uithalen is geen optie, het kleed is al over de helft en al best wel groot. Daarnaast gaat uithalen met dan angora wol gewoon bijna niet, gaan allemaal aan en in elkaar vast zitten...
Nu zat ik te denken om die hoek er voorzichtig uit te knippen en dan aan een los draadje een nieuw stukje aan vast knopen. Weet iemand of dit kan, voordat het er straks helemaal niet meer uit ziet.
Of heeft iemand misschien een ander idee? Help...
Dit zou ik ook doen. Als je gaat knippen in je werk blijf je volgens mij een zwakke schakel in het kleed houden. En wat mmascha al zegt het blijft handwerk dus kleine foutjes horen erbij. Dikke kans dat alleen jij ziet dat er wat fout zit maar dat het je zus niet eens opvalt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:29 schreef mmascha het volgende:
[..]
Als je gewoon de nieuwe ronde afmaakt maar dan in het hoekje met 4 stokjes tussen 2x2stokjes het nieuwe hoekje maakt. Zou je het dan nog heel erg zien? Tis en blijft handwerk!
Owja sh*t, vergeet ik dat nog te zeggen:quote:
Als je van kleur wisselt, knip je toch ook de draad af en knoop je de uiteinden toch ook aan elkaar of doen jullie dat dan anders?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:27 schreef nieslief het volgende:
[..]
Dit zou ik ook doen. Als je gaat knippen in je werk blijf je volgens mij een zwakke schakel in het kleed houden. En wat mmascha al zegt het blijft handwerk dus kleine foutjes horen erbij. Dikke kans dat alleen jij ziet dat er wat fout zit maar dat het je zus niet eens opvalt.
ben ik iets moois aan het maken voor mijn zus zit ze gewoon hier te lurken in de hoop dat ze hem te zien krijgt voordat ze jarig is
Iets mee haken en het even buiten zetten/leggen/hangen is mijn oplossing altijdquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:22 schreef mariyette het volgende:
Dames, ik heb ook weer projectjes af maar foto's kan ik alleen posten met laptop dus die zal ik zo ff pakken...
Eerst een vraag...ik heb bolletjes wol gekregen die muf ruiken en stoffig zijn. Iemand een idee hoe ik dit kan verfrissen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |