Zeg gewoon gedag tegen de zieligheidsindustrie en ga ergens werken waar je nog meer verdient en je overuren gewoon mag houden. Die hele zieligheidsindustrie houdt jou in je greep waardoor zij kunnen verdienen. Beter sta je op eigen benen en maak je iets van je leven! Uiteindelijk gaat die hele Wajong ten koste van jou, je kunt blijkbaar veel meer. Het is remmend.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:03 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb een WAJONG uitkering wegens agressieproblemen en als ik nu werk verdien ik net zoveel als ik zou doen als dat ik niet zou werken, maar ik heb veel chimeids als collega's dus daarom werk ik gewoon. Ik heb echter deze maand 22 'overuren' gedraaid, waardoor ik deze maand wel meer dan mijn WAJONG wil krijgen, dit lijkt mij wel logisch maar volgens mijn baas krijg ik niks extra? kan dit?
In dit geval, goed punt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zeg gewoon gedag tegen de zieligheidsindustrie en ga ergens werken waar je nog meer verdient en je overuren gewoon mag houden. Die hele zieligheidsindustrie houdt jou in je greep waardoor zij kunnen verdienen. Beter sta je op eigen benen en maak je iets van je leven! Uiteindelijk gaat die hele Wajong ten koste van jou, je kunt blijkbaar veel meer. Het is remmend.
Moet TS wel eerst zijn agressieproblemen de baas zijn anders blijft hij nieuwe werkgevers zoekenquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zeg gewoon gedag tegen de zieligheidsindustrie en ga ergens werken waar je nog meer verdient en je overuren gewoon mag houden. Die hele zieligheidsindustrie houdt jou in je greep waardoor zij kunnen verdienen. Beter sta je op eigen benen en maak je iets van je leven! Uiteindelijk gaat die hele Wajong ten koste van jou, je kunt blijkbaar veel meer. Het is remmend.
Goed punt + goed woord -zieligheidsindustrie-quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:03 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb een WAJONG uitkering wegens agressieproblemen
Ik hoop dat het een troll isquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:45 schreef Mylene het volgende:
Huh? Je krijgt een uitkering wegens agressieproblemen? Hoe dan?
wajong is niet voor jonggehandicapten, wajong is een soort ww/bijstand voor mensen die vanwege hun persoonlijkheid of fysieke gesteldheid incompatible zijn met de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:40 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Ik hoop dat het een troll isWant dit kán toch niet!
WAJONG = voor jonggehandicapten. Agressiviteit = geen handicap.
Neen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wajong is niet voor jonggehandicapten, wajong is een soort ww/bijstand voor mensen die vanwege hun persoonlijkheid of fysieke gesteldheid incompatible zijn met de arbeidsmarkt.
Dat zou in theorie zo zijn, in de praktijk zit de Wajong echter vol met onaangepasten die een opvliegend karakter hebben of onbemiddelbaar zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:56 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Neen.
Er is een bijstand, er is een WW, er is een WIA....ook is er een WAJONG.
WAJONG =
Kreeg u al op jonge leeftijd een ziekte of handicap? Dan kunt u vanaf uw 18e jaar mogelijk Wajong krijgen.
Wajong geldt voor u als u in uw jeugd of tijdens uw studie geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent geworden.
het UWV gooit ook mensen in de Wajong die niet jong gehandicapt zijn maar die gewoon niet zo goed op de arbeidsmarkt klikken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:56 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Neen.
Er is een bijstand, er is een WW, er is een WIA....ook is er een WAJONG.
WAJONG =
Kreeg u al op jonge leeftijd een ziekte of handicap? Dan kunt u vanaf uw 18e jaar mogelijk Wajong krijgen.
Wajong geldt voor u als u in uw jeugd of tijdens uw studie geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent geworden.
Klopt, ik heb een nichtje die er ook in zit omdat ze te beroerd was om haar school af te maken, wel een kind kunnen maken en vrijwilligers werk kunnen doen maar werken ho maar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het UWV gooit ook mensen in de Wajong die niet jong gehandicapt zijn maar die gewoon niet zo goed op de arbeidsmarkt klikken.
Als het een soort WAO is (wat het is) kan dat wel. Het is geen bijstand, die dient om mensen van een minimum-inkomen te voorzien, maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:56 schreef Sorella het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een nichtje die er ook in zit omdat ze te beroerd was om haar school af te maken, wel een kind kunnen maken en vrijwilligers werk kunnen doen maar werken ho maar.
Wat ik me nu afvraag als je gaat samenwonen met iemand die werkt wordt je dan gekort op je wajong of mag je die volledig houden ? en 2 wajongers die gaan samenwonen worden die gekort of mogen die het volledig houden ?
hoe lang heb je geprobeerd te werken en bij hoeveel verschillende werkgevers?quote:Op donderdag 22 september 2011 19:55 schreef schizoaffective het volgende:
Toch is de wajong soms echt noodzakelijk. Ik ben zelf volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Heb geprobeerd te werken maar dat ging echt niet.
Vraag een herkeuring aan bij het UWV. Ik krijg de indruk dat iedereen om jou heen er beter van wordt, en dat maar eentje genaaid wordt. Nul keer raden wie....quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:25 schreef Snotnuis het volgende:
Ik heb hier ook last van mijn collega's weten niet dat ik een wajong heb. Dus ben er van overtuigd dat ik een "normale" baan kan krijgen. Maar ik krijg dus geld van het UWV en mijn werk (40/60 ofzo weet niet precies). Als ik meer ga werken raak ik uit een of andere regeling waardoor ik ¤ 400 euro minder ga verdienen (Dus meer werken is minder verdienen en niet zo'n beetje ook).
Ik heb dus tegen mijn werkcoach gezegd dat ik van die wajong af wil en gewoon werk wil vinden. Wordt mij verteld dat je dat niet op kan zeggen maar dat het moet verjaren.
Ik kan hier toch pissig om worden eerst wordt ik in zo'n wajong gelokt en nu worden er leugens gebruikt zo dat ik hier in blijf.
Het probleem is de kalendermaand opzegtermijn als ik ga soliciteren ergens en ik kan pas over 1,5 maand daar werken. Hebben ze voor iemand die alleen HAVO doet + paar certificaten op MBO+ nivo al tien anderen binnen 1.5 maand.
Sorry moest deze rant plaatsen.
Ik ben bang van niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 01:50 schreef Leonoire het volgende:
Algemeen:
Ik hoop dat ik mag aannemen dat er heel wat meer aan de hand is dan enkel wat agressieproblematiek eer dat iemand in de Wajong geraakt.
Ik neem aan dat het in dit geval ook gaat om wat meer dan TS suggereert.
Het is al de vergaarbak.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:10 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet.
Mijn vrouw heeft een neef en een nicht die beiden te lui waren om hun school af te maken en behoorlijk onaangepast gedrag vertoonden. Ze werden zo de WAjong in gekiepert.
Zou me niks verwonderen als dit de nieuwe vergaarbak is/wordt van alle niet aangepasten waardoor het in de toekomst onbetaalbaar wordt en de WAjong afgeschaft wordt.
En wie wordt er de dupe van... alle gehandicapten en zieken die in principe wel terecht hier in zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |