abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101350253
Ik heb een WAJONG uitkering wegens agressieproblemen en als ik nu werk verdien ik net zoveel als ik zou doen als dat ik niet zou werken, maar ik heb veel chimeids als collega's dus daarom werk ik gewoon. Ik heb echter deze maand 22 'overuren' gedraaid, waardoor ik deze maand wel meer dan mijn WAJONG wil krijgen, dit lijkt mij wel logisch maar volgens mijn baas krijg ik niks extra? kan dit? :)
pi_101350465
Zal waarschijnlijk worden omgezet in vrije dagen. Staat vast in je contract, even nalezen dus.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:15:47 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101351039
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:03 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb een WAJONG uitkering wegens agressieproblemen en als ik nu werk verdien ik net zoveel als ik zou doen als dat ik niet zou werken, maar ik heb veel chimeids als collega's dus daarom werk ik gewoon. Ik heb echter deze maand 22 'overuren' gedraaid, waardoor ik deze maand wel meer dan mijn WAJONG wil krijgen, dit lijkt mij wel logisch maar volgens mijn baas krijg ik niks extra? kan dit? :)
Zeg gewoon gedag tegen de zieligheidsindustrie en ga ergens werken waar je nog meer verdient en je overuren gewoon mag houden. Die hele zieligheidsindustrie houdt jou in je greep waardoor zij kunnen verdienen. Beter sta je op eigen benen en maak je iets van je leven! Uiteindelijk gaat die hele Wajong ten koste van jou, je kunt blijkbaar veel meer. Het is remmend.
The End Times are wild
pi_101351184
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zeg gewoon gedag tegen de zieligheidsindustrie en ga ergens werken waar je nog meer verdient en je overuren gewoon mag houden. Die hele zieligheidsindustrie houdt jou in je greep waardoor zij kunnen verdienen. Beter sta je op eigen benen en maak je iets van je leven! Uiteindelijk gaat die hele Wajong ten koste van jou, je kunt blijkbaar veel meer. Het is remmend.
In dit geval, goed punt.
pi_101351559
quote:

[..]

Moet TS wel eerst zijn agressieproblemen de baas zijn anders blijft hij nieuwe werkgevers zoeken :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 22:43:58 #6
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_101352674
quote:

[..]

Goed punt + goed woord -zieligheidsindustrie-

Luister naar hem TS, hij heeft gelijk.
Are you fokking to me?
pi_101353751
Overuren worden in de praktijk in mindering gebracht op je uitkering. Bij de bijstand volledig, in de Wajong bijna volledig. De berekening is wat ingewikkeld, ben te moe om dat uiteen te zetten.

Toen ik nog een uitkering had, liet ik extra gewerkte uren omzetten in vrije tijd. Dat is waarschijnlijk nog het meest gunstig.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_101361636
geniet er nog maar even van, want over 5 jaar trappen die chimeids er niet meer in :')
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:17:13 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101361763
Ik word altijd een beetje agressief als ik zie dat jij Wajong hebt wegens agressieproblemen :). Verder zou ik gewoon wachten tot schaal9 niet meer moe is :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:36:22 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101362101
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:03 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb een WAJONG uitkering wegens agressieproblemen
:{.
pi_101362220
Vandaag maar eens wat klanten in elkaar slaan. Dat schijnt gratis geld op te leveren.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_101362265
Huh? Je krijgt een uitkering wegens agressieproblemen? Hoe dan?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:40:53 #13
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101363391
Tering zeg. Ze moeten die pauperkampen weer eens opnieuw in gaan richten...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101364919
Ik zit zelf ook in de wajong.. maar agressieproblemen? wtf :')
Die zal ik ook maar even gebruiken bij mn volgende keuring.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:59:36 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101365253
Vroeger kregen mensen een bijstandsuitkering omdat ze een medewerker van de sociale dienst over de balie hadden getrokken, maar tegenwoordig krijg je dan Wajong?
Right... Er is dus niets veranderd, ze hebben er alleen een andere naam aan gegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101370242
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:45 schreef Mylene het volgende:
Huh? Je krijgt een uitkering wegens agressieproblemen? Hoe dan?
Ik hoop dat het een troll is :') Want dit kán toch niet! :D
WAJONG = voor jonggehandicapten. Agressiviteit = geen handicap.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:43:03 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101370351
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:40 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Ik hoop dat het een troll is :') Want dit kán toch niet! :D
WAJONG = voor jonggehandicapten. Agressiviteit = geen handicap.
wajong is niet voor jonggehandicapten, wajong is een soort ww/bijstand voor mensen die vanwege hun persoonlijkheid of fysieke gesteldheid incompatible zijn met de arbeidsmarkt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101370884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wajong is niet voor jonggehandicapten, wajong is een soort ww/bijstand voor mensen die vanwege hun persoonlijkheid of fysieke gesteldheid incompatible zijn met de arbeidsmarkt.
Neen.

Er is een bijstand, er is een WW, er is een WIA....ook is er een WAJONG.

WAJONG =
Kreeg u al op jonge leeftijd een ziekte of handicap? Dan kunt u vanaf uw 18e jaar mogelijk Wajong krijgen.
Wajong geldt voor u als u in uw jeugd of tijdens uw studie geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent geworden.
pi_101371401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:56 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Neen.

WAJONG =
Kreeg u al op jonge leeftijd een ziekte of handicap? Dan kunt u vanaf uw 18e jaar mogelijk Wajong krijgen.
Wajong geldt voor u als u in uw jeugd of tijdens uw studie geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent geworden.
Dat zou in theorie zo zijn, in de praktijk zit de Wajong echter vol met onaangepasten die een opvliegend karakter hebben of onbemiddelbaar zijn.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:21:31 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101371698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:56 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Neen.

WAJONG =
het UWV gooit ook mensen in de Wajong die niet jong gehandicapt zijn maar die gewoon niet zo goed op de arbeidsmarkt klikken.
Een gedicht over Maanvis
pi_101373031
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het UWV gooit ook mensen in de Wajong die niet jong gehandicapt zijn maar die gewoon niet zo goed op de arbeidsmarkt klikken.
Klopt, ik heb een nichtje die er ook in zit omdat ze te beroerd was om haar school af te maken, wel een kind kunnen maken en vrijwilligers werk kunnen doen maar werken ho maar.

Wat ik me nu afvraag als je gaat samenwonen met iemand die werkt wordt je dan gekort op je wajong of mag je die volledig houden ? en 2 wajongers die gaan samenwonen worden die gekort of mogen die het volledig houden ?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:15:58 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101373743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:56 schreef Sorella het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een nichtje die er ook in zit omdat ze te beroerd was om haar school af te maken, wel een kind kunnen maken en vrijwilligers werk kunnen doen maar werken ho maar.

Wat ik me nu afvraag als je gaat samenwonen met iemand die werkt wordt je dan gekort op je wajong of mag je die volledig houden ? en 2 wajongers die gaan samenwonen worden die gekort of mogen die het volledig houden ?
Als het een soort WAO is (wat het is) kan dat wel. Het is geen bijstand, die dient om mensen van een minimum-inkomen te voorzien, maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
The End Times are wild
pi_101423398
Ik heb hier ook last van mijn collega's weten niet dat ik een wajong heb. Dus ben er van overtuigd dat ik een "normale" baan kan krijgen. Maar ik krijg dus geld van het UWV en mijn werk (40/60 ofzo weet niet precies). Als ik meer ga werken raak ik uit een of andere regeling waardoor ik ¤ 400 euro minder ga verdienen (Dus meer werken is minder verdienen en niet zo'n beetje ook).

Ik heb dus tegen mijn werkcoach gezegd dat ik van die wajong af wil en gewoon werk wil vinden. Wordt mij verteld dat je dat niet op kan zeggen maar dat het moet verjaren.

Ik kan hier toch pissig om worden eerst wordt ik in zo'n wajong gelokt en nu worden er leugens gebruikt zo dat ik hier in blijf.

Het probleem is de kalendermaand opzegtermijn als ik ga soliciteren ergens en ik kan pas over 1,5 maand daar werken. Hebben ze voor iemand die alleen HAVO doet + paar certificaten op MBO+ nivo al tien anderen binnen 1.5 maand.

Sorry moest deze rant plaatsen. :r
pi_101429317
Als je meer uren werkt dan je 'mag' dan moet je dit doorgeven aan het UWV en word je gekort op je uitkering.

Als je met je uitkering gaat samenwonen met iemand behoud je je uitkering gewoon, ookal verdient je partner ¤100.000 per jaar. De toeslag die je kunt aanvragen als je alleen woont en niet erbij werkt (bij gedeeltelijke uitkering) komt dan wel te vervallen, ongeacht wat diegene verdient dus dat is dan weer krom.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 22:16:11 ]
pi_101439181
Hoezo is dat krom? Die toeslag is omdat je alleenwonend meer kosten hebt, en waarschijnlijk heeft het te maken met het bestaansminimum, dat anders is als iemand er zelfstandige huisvesting van moet betalen.

Het zou te zot voor woorden zijn als die toeslag dan zou blijven bestaan, de enige uitzondering daarop zou zijn dat het stel met de gezamenlijke inkomens nog onder de bijstandsgrens voor een stel zou uitkomen, maar dan moet de partner wel heel weinig verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101441225
Zo gek is dat niet als de partner nog studeert bijvoorbeeld? En dat is dus het kromme eraan zoals ik zeg, ze kijken niet naar het inkomen dus ookal verdient de partner 0, dan nog vervalt de toeslag.
pi_102271536
Toch is de wajong soms echt noodzakelijk. Ik ben zelf volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Heb geprobeerd te werken maar dat ging echt niet.
  donderdag 22 september 2011 @ 20:09:03 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102272135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:55 schreef schizoaffective het volgende:
Toch is de wajong soms echt noodzakelijk. Ik ben zelf volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Heb geprobeerd te werken maar dat ging echt niet.
hoe lang heb je geprobeerd te werken en bij hoeveel verschillende werkgevers?
ik raad mensen altijd aan om iets te doen wat niet zoveel druk met zich meebrengt, zoals in de groenvoorziening werken. Wat zou er met jou gebeuren als je vanaf nu in de groenvoorziening zou gaan werken, of bijv. in een kas plantjes water geven ofzo?
Een gedicht over Maanvis
pi_102287286
Algemeen:
Ik hoop dat ik mag aannemen dat er heel wat meer aan de hand is dan enkel wat agressieproblematiek eer dat iemand in de Wajong geraakt.
Ik neem aan dat het in dit geval ook gaat om wat meer dan TS suggereert.

Niemand is dol op zijn (werkelijke) beperkingen, en niemand zal deze volledig tentoon spreiden, zeker niet op het Internet.

Verder:
Als gebleken is dat men kan functioneren op de werkvloer en als duidelijk wordt dat de baan in kwestie niet voor de korte termijn is zou ik zeggen dat het tijd wordt de Wajong af te sluiten en te beginnen aan het 'normale' werk.

Het streven is immers mensen in de mogelijkheid te stellen deel te nemen aan de maatschappij. Als blijkt dat deze persoon dit kan zonder ondersteuning mag het valnet weg en heeft de persoon naast een redelijk vergelijkbaar inkomen ook de voldoening van een 'echte' baan.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  vrijdag 23 september 2011 @ 06:53:35 #30
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_102288084
wtf is een chimeid?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_102288523
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:25 schreef Snotnuis het volgende:
Ik heb hier ook last van mijn collega's weten niet dat ik een wajong heb. Dus ben er van overtuigd dat ik een "normale" baan kan krijgen. Maar ik krijg dus geld van het UWV en mijn werk (40/60 ofzo weet niet precies). Als ik meer ga werken raak ik uit een of andere regeling waardoor ik ¤ 400 euro minder ga verdienen (Dus meer werken is minder verdienen en niet zo'n beetje ook).

Ik heb dus tegen mijn werkcoach gezegd dat ik van die wajong af wil en gewoon werk wil vinden. Wordt mij verteld dat je dat niet op kan zeggen maar dat het moet verjaren.

Ik kan hier toch pissig om worden eerst wordt ik in zo'n wajong gelokt en nu worden er leugens gebruikt zo dat ik hier in blijf.

Het probleem is de kalendermaand opzegtermijn als ik ga soliciteren ergens en ik kan pas over 1,5 maand daar werken. Hebben ze voor iemand die alleen HAVO doet + paar certificaten op MBO+ nivo al tien anderen binnen 1.5 maand.

Sorry moest deze rant plaatsen. :r
Vraag een herkeuring aan bij het UWV. Ik krijg de indruk dat iedereen om jou heen er beter van wordt, en dat maar eentje genaaid wordt. Nul keer raden wie....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_102289552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:50 schreef Leonoire het volgende:
Algemeen:
Ik hoop dat ik mag aannemen dat er heel wat meer aan de hand is dan enkel wat agressieproblematiek eer dat iemand in de Wajong geraakt.
Ik neem aan dat het in dit geval ook gaat om wat meer dan TS suggereert.
Ik ben bang van niet.

Mijn vrouw heeft een neef en een nicht die beiden te lui waren om hun school af te maken en behoorlijk onaangepast gedrag vertoonden. Ze werden zo de WAjong in gekiepert.

Zou me niks verwonderen als dit de nieuwe vergaarbak is/wordt van alle niet aangepasten waardoor het in de toekomst onbetaalbaar wordt en de WAjong afgeschaft wordt.

En wie wordt er de dupe van... alle gehandicapten en zieken die in principe wel terecht hier in zitten. :(
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_102289869
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:10 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet.

Mijn vrouw heeft een neef en een nicht die beiden te lui waren om hun school af te maken en behoorlijk onaangepast gedrag vertoonden. Ze werden zo de WAjong in gekiepert.

Zou me niks verwonderen als dit de nieuwe vergaarbak is/wordt van alle niet aangepasten waardoor het in de toekomst onbetaalbaar wordt en de WAjong afgeschaft wordt.

En wie wordt er de dupe van... alle gehandicapten en zieken die in principe wel terecht hier in zitten. :(
Het is al de vergaarbak.
pi_102294050
En die Emiel Roemer gisteren maar zielug doen in de 2e kamer over de Wajong uitkeringen.
pi_102298813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 06:53 schreef Allantois het volgende:
wtf is een chimeid?
Hier bedoelen de zwakbegaafden blijkbaar een leuk meisje mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')