Dus, Aluhoedjes op en de BBC voor onderdeel van het complot uitmaken of serieus een nadenken over de onzin van complottheorieen?quote:A decade after the attacks that killed nearly 3,000 people in New York, Washington and Pennsylvania, the Conspiracy Files looks at why some people still question what really happened on 9/11. Conspiracy theories continue to evolve and now question every aspect of the official account. Why, they ask, was the hole in the Pentagon so small? Why did the World Trade Centre buildings collapse as if being demolished by explosives? Why did one skyscraper fall when it was never hit by a plane? And why was the world's greatest military power so unprepared and so slow to react when warnings had been received?
The death of Osama Bin Laden might have been expected to put an end to the conspiracy theories, but the failure to release any pictures of Bin Laden's death and the hasty disposal of his body in the Arabian Sea, has instead given these theories a new burst of life.
Featuring key witnesses, CIA and FBI interviewees and leading sceptics, the programme analyses the evidence and looks at what makes conspiracy theories so persistent and so powerful.
Leer eerst maar eens spellen B.N.W.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus, Aluhoedjes op en de BBC voor onderdeel van het complot uitmaken of serieus een nadenken over de onzin van complottheorieen?
Tsja, dan moet je een topic plaatsen in een subforum dat past bij het onderwerp.quote:
Dat vind ik ook wel ja. Binnen NWS is er echt totaal geen ruimte voor alternatieve theorieën of zelfs feiten. Er heerst daar een strak regime om exact te volgen wat er in de media wordt verteld. Vooral niet buiten de lijntjes kleuren, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:23 schreef Schenkstroop het volgende:
"de onzin van complottheorieen" laat weinig ruimte over voor discussie zeg. Kijk dat filmpje dat ik plaatste. Die meneer legt het echt helder en duidelijk uiteen. Complotten onzin...........?
Verder vind ik het jammer dat BNW het verdomhoekje is voor alles wat niet past binnen de visie van de Mainstrem Mensjes. Heel erg jammer.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:23 schreef Schenkstroop het volgende:
"de onzin van complottheorieen" laat weinig ruimte over voor discussie zeg. Kijk dat filmpje dat ik plaatste. Die meneer legt het echt helder en duidelijk uiteen. Complotten zijn maar onzin...........?
Verder vind ik het jammer dat BNW het verdomhoekje is voor alles wat niet past binnen de visie van de Mainstream Mensjes. Heel erg jammer.
Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel ja. Binnen NWS is er echt totaal geen ruimte voor alternatieve theorieën of zelfs feiten. Er heerst daar een strak regime om exact te volgen wat er in de media wordt verteld. Vooral niet buiten de lijntjes kleuren, is mijn ervaring.
Als je gewoon een kritische vraag stelt wordt je al genote en beschouwd als troll.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:32 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten.
Als je een bericht tegenkomt in NWS dan kan je het prima doorlinken naar BNW en het daar maatschappij-kritisch bekijken. Al mag je wat mij betreft wel de reptilians en numerologie ed weglaten.
De BBC gaat natuurlijk niet in op de theorieën die er echt toe doen aangezien ze zelf tot over hun oren medeplichtig zijn aan deze Staged terror hoax.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:40 schreef Terecht het volgende:
BNW is dan ook in het leven geroepen als repressieve tolerantie.
Over de docu: vanavond maar eens bekijken al verwacht ik er niet veel van eerlijk gezegd. Ik vrees een beetje voor een herkauwing van de standaard argumenten die de BBC al in eerdere reportages over dit onderwerp heeft behandeld.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:40 schreef Terecht het volgende:
BNW is dan ook in het leven geroepen als repressieve tolerantie.
Over de docu: vanavond maar eens bekijken al verwacht ik er niet veel van eerlijk gezegd. Ik vrees een beetje voor een herkauwing van de standaard argumenten die de BBC al in eerdere reportages over dit onderwerp heeft behandeld.
Ja, dat weten de meeste mensen niet maar dat is toch echt het geval! Zelfs de vrijhaven die FOK! heet blijft niet gevrijwaard van dat soort gemanipuleer.quote:
Incompetentie.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:25 schreef Terecht het volgende:
Wat overigens nog wel een interessant punt was is dat Richard Clarke, de toenmalige nationale coordinator voor counterterrorism, tot op de dag van vandaag geen adequaat antwoord heeft op de vraag waarom meer dan 60 CIA-agenten op de hoogte waren van de verblijfplaats van enkele van de kapers van 9/11 en waarvan men wist dat ze banden hadden met al-Qaida, die informatie niet gedeeld hebben met Clarke en de FBI en toen men dat uiteindelijk wel deed het te laat was...
Misschien wel omdat ook BNW gebruikers doorhebben dat jij een grote troll bent die van het woord 'discussieren' nog nooit heeft gehoord en nog kortzichtiger is dan een gemiddelde republikeinse senator.quote:
Tja, dat foutje van de BBC werd toevallig niet behandeld in deze docuquote:Op donderdag 1 september 2011 12:49 schreef Terecht het volgende:
Anderzijds is van de BBC allang bekend hoe zij in de complottheorieën rondom 9/11 staan omdat ze er al drie uitzendingen aan hebben gewijd, daarnaast maakt de BBC volgens vele truthers ook actief deel uit van het complot doordat ze de instorting van WTC7 vroegtijdig meldden en wat natuurlijk geen onschuldig foutje geweest kan zijn.
How convenient...quote:Op donderdag 1 september 2011 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat foutje van de BBC werd toevallig niet behandeld in deze docu
Ik zou dat niet met grote stelligheid durven bewerenquote:Op donderdag 1 september 2011 12:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja, dat weten de meeste mensen niet maar dat is toch echt het geval! Zelfs de vrijhaven die FOK! heet blijft niet gevrijwaard van dat soort gemanipuleer.
Dat vermoeden had ik al wel... zie ook mijn voorgaande post.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat foutje van de BBC werd toevallig niet behandeld in deze docu
Achquote:Op donderdag 1 september 2011 12:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja, dat weten de meeste mensen niet maar dat is toch echt het geval! Zelfs de vrijhaven die FOK! heet blijft niet gevrijwaard van dat soort gemanipuleer.
Natuurlijk durf jij dat niet, jij hebt immers deel uitgemaakt van de gestaalde kaders van FOK! en als je uit de school klapt is het gedaan met je account...quote:Op donderdag 1 september 2011 12:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zou dat niet met grote stelligheid durven beweren
In een eerdere uitzending hebben ze er wel aandacht aan besteed maar dat gaan de truthers natuurlijk niet geloven, want gevalletje wij van WC-eend adviseren WC-eend.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al wel... zie ook mijn voorgaande post.
Stil nouquote:Op donderdag 1 september 2011 12:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Natuurlijk durf jij dat niet, jij hebt immers deel uitgemaakt van de gestaalde kaders van FOK! en als je uit de school klapt is het gedaan met je account...
Truthers... ook zo'n belachelijk stigmatiserend stempeltje.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:57 schreef Terecht het volgende:
[..]
In een eerdere uitzending hebben ze er wel aandacht aan besteed maar dat gaan de truthers natuurlijk niet geloven, want gevalletje wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Fok is onderdeel van een wereldwijde media-conspiricy en een ex-mod zal dat niet delen, omdat hij/zij anders zijn account kwijt is? Serieus?quote:Op donderdag 1 september 2011 12:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Natuurlijk durf jij dat niet, jij hebt immers deel uitgemaakt van de gestaalde kaders van FOK! en als je uit de school klapt is het gedaan met je account...
Terecht was gewoon een beetje domquote:Op donderdag 1 september 2011 13:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Fok is onderdeel van een wereldwijde media-conspiricy en een ex-mod zal dat niet delen, omdat hij/zij anders zijn account kwijt is? Serieus?
In NWS, POL, GC en de FP werd men op een gegeven moment horendol van de users die meenden de goegemeente van FOK! te moeten proselitiseren met het 9/11-samenzweringsgedachtegoed, maar zij wilden niet in verband gebracht worden met TRU want dat was te zweverig en zou hun geloofwaardigheid aantastten. Als compromis heeft men BNW opgericht om hen een eigen stekje te geven waar ze hun zegje konden doen.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach
In al die jaren dat ik FOK heb ik op TRU of BNW nog niets origineels gezien, slechts reposts en nagepraat, bergen gelul, maar nog nooit 1 schokkende onthulling die echt wat inhoud had.
Truthers, zelfstandige denkers, complotdenkers, whatever. De term truthers hebben ze zelf ooit gemunt overigens, een ironischere naam kun je eigenlijk niet bedenken. In feite hebben ze zelf voor die stigmatisering gezorgd door hun pretenties niet waar te maken.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Truthers... ook zo'n belachelijk stigmatiserend stempeltje.
quote:Op donderdag 1 september 2011 13:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Fok is onderdeel van een wereldwijde media-conspiricy en een ex-mod zal dat niet delen, omdat hij/zij anders zijn account kwijt is? Serieus?
Mensen die vooral complottheorieen van andere sites herposten zou ik geen zelfstandige denkers willen noemenquote:
Soort reservaat voor trollen dusquote:Op donderdag 1 september 2011 13:11 schreef Terecht het volgende:
[..]
In NWS, POL, GC en de FP werd men op een gegeven moment horendol van de users die meenden de goegemeente van FOK! te moeten proselitiseren met het 9/11-samenzweringsgedachtegoed, maar zij wilden niet in verband gebracht worden met TRU want dat was te zweverig en zou hun geloofwaardigheid aantastten. Als compromis heeft men BNW opgericht om hen een eigen stekje te geven waar ze hun zegje konden doen.
Precies... daarom ben jij ook van harte welkomquote:Op donderdag 1 september 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soort reservaat voor trollen dus
Als je als mod dat al te horen krijgt, denk ik dat je account kwijt raken het minste probleem zou zijn. Maar..quote:Op donderdag 1 september 2011 13:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
. De rabbit hole gaat veel dieper dan jij denkt.
Het enige positieve aan dit topic.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
P.S: Hoe vinden jullie mijn nieuwe avatar?![]()
quote:Op donderdag 1 september 2011 13:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het enige positieve aan dit topic.
Wel redelijk gestyled, ik had een iets rozere lipstick gedaan en dat bloemetje is nét een beetje te flowerpowerishquote:Op donderdag 1 september 2011 13:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Precies... daarom ben jij ook van harte welkom
P.S: Hoe vinden jullie mijn nieuwe avatar?![]()
Tja.. ik ga het nu echt niet meer veranderen hoor. Weet je hoelang ik hieraan bezig ben geweest?quote:Op donderdag 1 september 2011 14:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel redelijk gestyled, ik had een iets rozere lipstick gedaan en dat bloemetje is nét een beetje te flowerpowerish
Begrijp ik, maar ja, wie mooi wil zijn maken moet pijn lijdenquote:Op donderdag 1 september 2011 14:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja.. ik ga het nu echt niet meer veranderen hoor. Weet je hoelang ik hieraan bezig ben geweest?
Maar men gaat dus wel zelf op zoek naar zulke informatie, dit itt de krantenlezers en de journaalkijkers die er niets van willen weten.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die vooral complottheorieen van andere sites herposten zou ik geen zelfstandige denkers willen noemen
Het heeft er iig voor gezorgd dat een hoop linkse users zich niet meer openlijk bezighielden met dat onderwerp, omdat BNW in je MyAT toch een smet op je blazoen is (volgens hen althans). Zo af en toe hoor je tussen neus en lippen door nog wel eens van zulke linksjes dat ze niet in de onschuld van Bush geloven.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soort reservaat voor trollen dus
Dat zeg jij nu wel maar ik heb het aan yv gevraagd en die zei dat ze nergens van wist en dat bewijst eens te meer hoezeer ik het bij het rechte eind heb. Dus.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als je als mod dat al te horen krijgt, denk ik dat je account kwijt raken het minste probleem zou zijn. Maar..
1) FOK is niet onderdeel van een media-conspiricy (ja, ik ben nieuwsposter geweest)
2) Zelfs al zouden ze dat zijn, krijgen mods het niet te horen
3) Zelfs al zouden ze het horen, dan is het verliezen van het account niet genoeg om ze te laten zwijgen.
Overigens heb ik dus in het verleden nieuwsberichten op de FP gepost die verder niet zijn ge-edit of wat dan ook. Ook kreeg ik niet een lijstje mee met hoe en over wat ik moest posten
quote:Op donderdag 1 september 2011 14:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat zeg jij nu wel maar ik heb het aan yv gevraagd en die zei dat ze nergens van wist en dat bewijst eens te meer hoezeer ik het bij het rechte eind heb. Dus.
Omg, dus dan maar snel POL uit mijn at gooien . Andersom is het dan ook een smetquote:Op donderdag 1 september 2011 14:24 schreef Terecht het volgende:
[..]
Maar men gaat dus wel zelf op zoek naar zulke informatie, dit itt de krantenlezers en de journaalkijkers die er niets van willen weten.
[..]
Het heeft er iig voor gezorgd dat een hoop linkse users zich niet meer openlijk bezighielden met dat onderwerp, omdat BNW in je MyAT toch een smet op je blazoen is (volgens hen althans). Zo af en toe hoor je tussen neus en lippen door nog wel eens van zulke linksjes dat ze niet in de onschuld van Bush geloven.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond op BBC 2 om 22:00 uur
http://www.bbc.co.uk/programmes/b0148yz5
The Conspiracy Files 9/11 Ten Years On
[..]
Dus, Aluhoedjes op en de BBC voor onderdeel van het complot uitmaken of serieus een nadenken over de onzin van complottheorieen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |