Met winterbanden is het net andersom, daar kan ik alleen maar te grote units van vinden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat hier om winterbanden
Okay, LOL! touche!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met winterbanden is het net andersom, daar kan ik alleen maar te grote units van vinden.
Waar ga je heen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Tink89 het volgende:
Belden net terug, zou 180,- moeten bijbetalen incl. het omleggen op onze velgen. Ga eerst wel eens even marktplaats afstruinen. Ga sowieso in juli/aug emigreren, dus is alleen voor deze winter.
Xx
Geen idee hoe rap ze zijn. Ze liggen er nog niet onder, het is nog wat te warm voor de winterbandjes nu.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
iemand dit jaar al via internet bandjes besteld? welke en hoe rap waren ze er?
waar besteld?quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Geen idee hoe rap ze zijn. Ze liggen er nog niet onder, het is nog wat te warm voor de winterbandjes nu.
Besteld via internet en zelf opgehaald.
ah ok. dat is echt velgen, zie geen optie om enkel op banden te zoeken. velgen heb ik alquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.online-velgen.nl/
Oh, nee dan moet je Inderdaad ergens anders zijn...quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah ok. dat is echt velgen, zie geen optie om enkel op banden te zoeken. velgen heb ik al
wat is 'weinig'quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:26 schreef gateway het volgende:
owjah, heb intussen banden & velgen incl. sierkappen
Van iemand die zijn Touran verkochtdus gelijk de goede maart etc. En dat voor weinig
mjah nog te warm om ze te gaan wisselenen geen tijd
Vorig jaar winterbanden via autobandenmarkt.nl, binnen een dag of vijf geleverd en vlak erna gemonteerd (afspraak duurde paar dagen door drukte van mijn kant). Laatst via topbanden.com zomerbanden besteld, die waren na twee dagen al bezorgd.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
iemand dit jaar al via internet bandjes besteld? welke en hoe rap waren ze er?
Wat voor maat zoek je dan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met winterbanden is het net andersom, daar kan ik alleen maar te grote units van vinden.
Dat valt ook nogal mee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:42 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
De term winterband zou beter vervangen kunnen worden door slechtweerband.
Het is echt een wereld van verschil om met slechtweerbanden te rijden als het nat is en beneden de 7 graden.
De uitspraak: je hebt er in NL geen zak aan gaat vooral op voor mensen die nog nooit op winterbanden hebben gereden.
Ze presteren toch beter dan een zomerband onder de 7 graden ?quote:Op zondag 6 november 2011 22:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het zijn SNEEUWBANDEN. de reden dat het WINTERBANDEN is gaan heten is puur marketing technisch handiger.
daar zijn de meningen nog wel over verdeeld dacht ik. het is dat ik het verschil met sneeuwachtige omstandigheden heb gemerkt, anders was ik nooit om gegaan. voor nat weer onder de 7 graden maakt het nooit veel uit lijkt me, maar bij sneeuw is het echt een mega verschil.quote:Op zondag 6 november 2011 22:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ze presteren toch beter dan een zomerband onder de 7 graden ?
Dan zijn het niet per definitie sneeuwbanden.
Wel hoor, genoegquote:Op maandag 7 november 2011 14:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
Weet je zeker dat de maat klopt? Op autobandenmarkt is er namelijk geen band te vinden met die maat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 november 2011 14:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wel hoor, genoegHmm. Ik heb gewoon onder winterbanden gezocht, je mag toch hopen dat hij dan geen onderscheid maakt tussen het voertuig waar ze onder komen te liggen... Een faal aan de kant van de website wat mij betreft...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk wel, is een hele andere klasse band. Default zoekt het gewoon op personenwagens.quote:Op maandag 7 november 2011 14:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb gewoon onder winterbanden gezocht, je mag toch hopen dat hij dan geen onderscheid maakt tussen het voertuig waar ze onder komen te liggen... Een faal aan de kant van de website wat mij betreft...
Kijk, een expertquote:Op zondag 6 november 2011 22:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het zijn SNEEUWBANDEN. de reden dat het WINTERBANDEN is gaan heten is puur marketing technisch handiger.
Een stukje uit de Volkskrant overgenomen waar men spreekt over een test bij 13 gradenquote:Op donderdag 10 november 2011 13:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.autorij-instructie.nl/?p=373
wel een leuk stukje
Google het. Dealer is duur trouwens.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:02 schreef Fiorano het volgende:
Als het goed is gaan ze er van het weekend bij mij ook onder, dealer belt vandaag of die ze binnen heeft. Het worden Falken's. Geen idee of het wat is, iniedergeval is het betaalbaar.
klopt bij anwb ook niet super. geloof dat anwb de testresultaten van adac overneemt trouwens.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de ADAC komen de zomerbanden van Falken er ook niet goed uit
http://www.reifensuchmasc(...)rreifentest-2011.pdf
jouw geld jouw feestje. als ik iets koop dan het liefst iets waar de prijs/kwaliteitverhouding tenminste redelijk van is. voor het geld van die banden heb je dus ook gewoon de beste band uit die testen. welke overweging speelt er mee dat je dan toch voor de falken gaat.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:09 schreef Fiorano het volgende:
Och voor dat geld incl. stalen velgen hoor je mij niet klagen.
En die tests zou ik mij ook niet helemaal op blind staren, verliest namelijk de meeste punten op puur sneeuw rijden. Alles beter als Zomerbanden iniedergeval
wat heb je ervoor betaaldquote:Op donderdag 10 november 2011 16:20 schreef Fiorano het volgende:
Best knap dat je weet hoeveel ik er aan uit gegeven heb.
Overweging die mee telt is gemak, bandjes kan ik opslaan bij de dealer, stalen velgjes heeft hij nog liggen voor mij en volgens hem zijn het prima bandjes.
En als het niet bevalt, dan leggen we er volgend jaar toch andere om ?
nee valt reuze mee iddquote:Op donderdag 10 november 2011 16:24 schreef Fiorano het volgende:
¤500 incl velgen, balanceren, omleggen en opslag.
Niet slecht dacht ik. En zowel, dan ben ik genaait
opslag is niet zoveel waard, heb ergens commerciele opslag gezien voor 10 euro per jaar ofzo. daarbij is het natuurlijk een fijne klantenbinder. velgen zijn wel redelijk prijzig nieuw en 2e hands goeie krijgen kost weer tijd en energie. vind jouw prijs niet een slechte deal.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:32 schreef Fiorano het volgende:
Lees dan goed, INCL VELGEN EN OPSLAG. Dat betekend dus dat ik geen velgen heb en geen opslag mogelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |