abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101335299
Claudia ik ben het hele kolven gewoon zat. Doe het echt voor mijn productie omdat het me fijn lijkt om op een gegeven moment 2 voedingen per dag te geven.

quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:36 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ben je in staat om even naar Dottir te gaan om live te voeden? Of dat iemand haar even brengt?
Want dat mag ook hè, ipv kolven...
Er zit bijna anderhalf uur reistijd tussen Dottir en mij. Dat wordt net wat te lang :)
quote:
Hoeveel dagen werk je?
Je gaf toch flesvoeding bij? Ik heb het idee dat als je op je werkdagen niet meer kolft en op je vrije dagen gewoon haar een keer extra aanlegt, dat het misschien wel meevalt met het kelderen van je productie... mits je niet 5 dagen per week werkt
Ik werk 4 dagen en op die dagen krijgt ze 1 gekolfde en 1 kunstvoeding. Ik produceer er dus 4. De andere 3 dagen voed ik 5 keer. Ze hoeft er ook echt niet meer dan die 5, dus vaker aanleggen is geen optie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101335547
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:51 schreef Vanyel het volgende:
Claudia ik ben het hele kolven gewoon zat. Doe het echt voor mijn productie omdat het me fijn lijkt om op een gegeven moment 2 voedingen per dag te geven.
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik ben het ook zat. Ik heb er wel over nagedacht om vaker bij te kolven in de avonden en weekeindes, maar ik heb er helemaal geen zin in als ik vrij ben.

Over 1,5 maand ga ik denk ik op 1 keer per werkdag kolven overstappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101339130
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:36 schreef pessie het volgende:
Volgens mij is Nutramigen alleen op recept verkrijgbaar, of heb ik dat mis? En gezien de heftigheid van de reactie van je jongste zou ik als ik jou was denk ik geen pepti willen proberen.
Maar spannend! Is het nog gelukt voldoende te kolven?

Als je wilt is zelfs Neocate gewoon te koop in de apotheek. Vrij verkrijgbaar, maar je krijgt het niet zomaar vergoed. Je moet er maar net 72 euro voor 500 gram voor over hebben :') :D (en iets van 32 voor 800 gram voor nutramigen geloof ik).
Maar goed, kunstvoeding is helemaal niet besproken nog met de kinderarts, das wel een goeie om volgende keer eens te bespreken, welke ik nou het best neem als ik ooit een voeding zou vervangen door kunstvoeding.

Kolven is prima gelukt en prima gegaan allemaal, gelukkig maar :)

Vanyel, bij oudste stopte ik met een maand of 7 met kolven maar goed, totaal andere situatie want ik had overproductie en ik hoefde maar 1 dag per week van huis en ik hoefde maar 1 voeding te kolven :P
Ik denk dat ik voorlopig nog tot de eerste verjaardag aan 2 keer kolven vastzit. Baggerproductie dit keer.

En hier ook cerazette, ik heb er prima ervaring mee, werkt als een tiet, geen last van de combinatie met borstvoeding, maar goed dat kan zomaar per persoon verschillen natuurlijk. Ik sta zelf dan weer niet zo te springen om een spiraaltje.
:)
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:26:11 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101341000
Hier nog steeds geen ac, anders dan condoom. Want ook nog steeds geen cyclus. Maar ik denk dat het een spiraaltje wordt, maar ik moet waarschijnlijk alle kosten zelf betalen. En dat gaat nu niet echt lukken.
Helaas is hier de frequentie ook niet zo hoog dat we elke maand een nieuw pakje moeten hebben...
pi_101341617
oh ik slik mijn cerazette ook meer voor de vorm hoor :')
die eerste keer moet nog steeds komen :X t is niet te filmen zo suf en saaiburgerlijk allemaal maar we zijn allebei s avonds zo blij als we in bed liggen en onze ogen dicht kunnen doen :D
en dan twee kindjes hebben die ieder afzonderlijk van elkaar 3 tot 4 keer wakker worden en je hebt een seksleven met recessie :')

achja, is het daar ook es crisis, komt wel weer goed allemaal.
pi_101342995
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:38 schreef mignonne het volgende:
oh ik slik mijn cerazette ook meer voor de vorm hoor :')
die eerste keer moet nog steeds komen :X t is niet te filmen zo suf en saaiburgerlijk allemaal maar we zijn allebei s avonds zo blij als we in bed liggen en onze ogen dicht kunnen doen :D
en dan twee kindjes hebben die ieder afzonderlijk van elkaar 3 tot 4 keer wakker worden en je hebt een seksleven met recessie :')

achja, is het daar ook es crisis, komt wel weer goed allemaal.
:D

Wij zijn door die grens. *O* En dat voor lesbische potten zonder testosteronbom.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 29 augustus 2011 @ 20:09:54 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101343257
Hier een koperspiraaltje, omdat ik te lui ben om de pil te nemen én er allergisch voor ben (geweest?) en ja, hier is het seksleven ook nihil te noemen, maar ik ben van geert in verwachting geraakt met 1 x per maand seks, omdat Jan bij ons op de kamer sliep :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101343412
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

En daarnaast heb ik geen machtiging voor Pepti of Nutramigen liggen dus dan moeten we eerst ofwel langs de huisarts, ofwel eerst die zut zelf voorschieten en ik weet ook niet of ik dat de moeite waard vindt van die plusminus 30 euro als er maar 1 of 2 flessen mee gemaakt worden.
Je kan nutramigen wel zonder recept krijgen, maar dat kost ongeveer 20 euro per bus (400gram). Je moet ook oppassen met zelf voorschieten: ook al krijg je later een machtiging, dan betalen ze vaak niet terug wat je zelf al hebt gekocht zonder machtiging.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:13:11 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101343445
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij zijn door die grens. *O* En dat voor lesbische potten zonder testosteronbom.

Hier is het in ieder geval zo langzaamaan weer een gespreksonderwerp geworden. Maar zonder anticonceptie peins ik er niet over. Moet er niet aan dénken weer zwanger te worden.
pi_101343557
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:12 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Je kan nutramigen wel zonder recept krijgen, maar dat kost ongeveer 20 euro per bus (400gram). Je moet ook oppassen met zelf voorschieten: ook al krijg je later een machtiging, dan betalen ze vaak niet terug wat je zelf al hebt gekocht zonder machtiging.
ik weet wel dat je t zonder recept kunt krijgen maar t ging mij juist om dat vooruit betalen, vandaar dat ik zeg dat ik geen machtiging heb ervoor. Met die machtiging krijg ik het direct mee.

Vanyel :D
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:16:43 #86
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101343648
Vroegah heb ik ook de prikpil gebruikt, een half jaar lang. De eerste drie maanden was ik nonstop ongesteld en daarna een jaar niet. Dat was 't niet helemaal voor mij. :D Ook emotioneel was het geen succes; ik heb dezelfde ervaringen als Wickie had. 't was ook een ontzettende libidokillier voor mij.

Wat is er trouwens mis met 'gewoon' condooms gebruiken als anticonceptie?
Ik heb een tumor in mijn lever en mag/wil daardoor niet meer aan hormonale anticonceptie. Alleen NFP vind ik niet veilig genoeg en dus blijft er naar mijn idee voor ons weinig anders over dan het gebruiken van condooms zolang ik niet zwanger zou willen worden.

Vanyel, ik heb helaas geen tips voor je. Ik ben gestopt met kolven toen mijn productie het nulpunt had bereikt.
Als je het toch gaat proberen en als je als gevolg hebt dat je productie daalt; ik heb een aantal keer mijn productie op kunnen krikken met marathonkolfsessies maar als je het kolven helemaal zat bent is dat waarschijnlijk geen optie. :D
Enne: Yay! *O* :D

Ik zou echt geen maanden zonder seks kunnen. :@

Flugel, op jouw vraag heb ik ook geen antwoord. :*
A grand adventure has begun.
pi_101344365
whahaha keshet :D
t is hier niet echt een kwestie van niet willen of geen zin hebben.
ik denk dat je wel veilig kunt stellen dat we allebei redelijk op ons tandvlees lopen en extreem moe zijn ;(
pi_101344651
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:16 schreef Keshet het volgende:
Vanyel, ik heb helaas geen tips voor je. Ik ben gestopt met kolven toen mijn productie het nulpunt had bereikt.
Als je het toch gaat proberen en als je als gevolg hebt dat je productie daalt; ik heb een aantal keer mijn productie op kunnen krikken met marathonkolfsessies maar als je het kolven helemaal zat bent is dat waarschijnlijk geen optie. :D
Enne: Yay! *O* :D
Ik dacht even dat je me wilde helpen met ons gebrek aan testosteronbom :D

Ik ben bang dat ik nog ff door moet als ik het voeden wil volhouden. Moet dan maar eens gaan nadenken hoe graag ik met voeden doorga.
pi_101344854
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je me wilde helpen met ons gebrek aan testosteronbom :D

Ik ben bang dat ik nog ff door moet als ik het voeden wil volhouden. Moet dan maar eens gaan nadenken hoe graag ik met voeden doorga.
je kunt ook gewoon zien hoe het gaat toch? 1 x kolven en gewoon maar zien of je productie hard terugloopt of dat het wel meevalt?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:46:11 #90
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101345477
Ik kolf op werkdagen nog steeds 1 keer per dag en voedt nu een jaar. Ik ben als de dood dat het inkakt als ik het niet doe ook al werk ik maar 2-3 dagen per week. Net geteld, ik voed nog zo'n 6-7 keer per dag. Mijn productie is rond mijn menstruatie instabiel, op zijn zachts gezegd, want het keldert op zo'n idiote manier dat ik er domperidon bijslik dan :{
Ik durf het niet-kolven dus niet eens uit te proberen.

Wat anticonceptie betreft, ook hier redelijk overbodige luxe :') Dat komt hier ook door aan mijn kant een slaapgebrek, wat andere problemen en aan M's kant zo'n idioot werkschema dat we ons volgende week opnieuw aan elkaar voor moeten stellen :') dan is dat schema over en kunnen we wel weer verder kijken.
Hormonen wil ik niet meer, NFP durf ik niet omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb, een spiraal vind ik 'eng' en van condooms krijg ik schimmel. Iemand nog goede ideeen? :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_101346094
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon zien hoe het gaat toch? 1 x kolven en gewoon maar zien of je productie hard terugloopt of dat het wel meevalt?
Daar ben ik al. Ik wil naar 0x. Alleen durf ik dat dus een stuk minder aan.
pi_101346198
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:46 schreef Saffier het volgende:
Hormonen wil ik niet meer, NFP durf ik niet omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb, een spiraal vind ik 'eng' en van condooms krijg ik schimmel. Iemand nog goede ideeen? :P
Ja hoor :Y
Ik gebruik nooit anticonceptie :N
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:59:22 #93
265732 Keshet
pi_101346221
Oh mignonne, dat kan ik me helaas heel goed voorstellen hoor. Op je tandvlees lopen equals sex=0 ofzo, toch? :D :*

Whaha Vanyel, ik heb geen tips voor je met betrekking tot testosteronbommen hoor. :D

Over 't kolven, als 't je tegenstaat is dat ook niet echt productiebevorderend denk ik. In jouw situatie zou ik stoppen met kolven en gewoon kijken hoever ik zou komen.
Disclaimer: Bovenstaande opmerking is gebaseerd op geen enkel wetenschappelijk onderzoek en is ook gespeend van enige kennis van borstvoeding. :D

Saffier, volgens mij hebben jullie de anticonceptie redelijk onder controle zo. :+ Verder heb ik geen nuttige tips. _O-
pi_101346413
Mwah, volgens mij kun je prima productiebevorderend kolven terwijl het je tegenstaat. Tenzij je echt compleet stijf staat van de stress omdat je echt echt niet wil kolven zal het wel loslopen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:08:43 #95
265732 Keshet
pi_101346852
Tussen tegenstaan en tegenstaan zit ook nog een verschil he. Als ik even voor mezelf mag spreken; toen het mij echt tegen begon te staan om de melkkoe uit te hangen, zelfs terwijl ik continue in gedachten hield waar ik het voor deed, kon ik neusspray en domperidom blijven poppen maar de productie kelderde achteruit.

Op het moment dat ik het kolven weer ok begon te vinden ging de productie weer omhoog gelukkig.
Toen zag ik mezelf trouwens ook niet meer als melkkoe. ;)
pi_101347005
Ik had het meer over één keer per werkdag productiebevorderend kolven (het geval bij Vanyel) dan over met kolven je hele productie overeind houden. Ik kan me goed voorstellen dat je voor het laatste wel wat kolfpassie nodig hebt, ja.
pi_101347617
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D_!

sorry saffier maar het eerste wat ik dacht was "in mijnen poeeeep" :') :D

en ooooh dat had ik niet meegekregen joh! Ik dacht dat je nog 2 keer kolfde voor 1 voeding en dat de andere voeding die dottir krijgt kv is. Maar je bent al terug naar 1 keer kolven dus.
Hm ja dat is lastig.

Je mag je twee uur kolfrecht op een dag ook gebruiken om eerder en/of later te beginnen. Is dat niet een optie om nog 2 maanden te doen? Mits je werk het toelaat natuurlijk. Maar dat je dan Dottir aanlegt voordat je de deur uit gaat, niet kolft op werk, en dan om 3 uur naar huis en dan aanleggen op het kdv ofzoiets?

maar begrijpelijk, naar 0 x kolven is idd wel een beetje een grote gok. Zeker omdat je meiske 's nachts al niet meer drinkt toch? Lastig.
pi_101349732
Das ook veilig ja :D

Ik ben in totaal ruim 2,5 uur onderweg. Zelfs met 2 uur kolfverlof zit er dan ruim 8 uur tussen (en ik maak nu al wat kortere dagen).
Helaas wil t allemaal niet zo praktisch.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:03 #99
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101350254
Vanyel, er zit niets anders op, je moet verhuizen ;) .

Als ik jullie zo lees mag ik blij zijn met mn s**sleven :o . Nu Nathan beter slaapt schiet de frequentie wel omhoog trouwens. Wat betreft NFP, wij gebruiken tijdens vruchtbare dagen condooms en de rest NFP, dat betekent in ons geval 2 weken met en 2 weken zonder (ongeveer). Maar goed, wij zijn erg voorzichtig en nemen de vruchtbare periode behoorlijk ruim.
Mignonne, het is pas een probleem als 1 van beiden het een probleem vind. Maar 6 tot 8 keer per nacht wakker worden is inderdaad killing voor je libido. Een idee om je oudste een keer te laten logeren zodat je minder vaak eruit hoeft en je bij kunt slapen? Of zeg ik nu iets geks?
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:12 #100
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101350264
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn man wil zich niet laten ombouwen tot vrouw -O- beetje jammer.
;)

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:59 schreef Keshet het volgende:
Oh mignonne, dat kan ik me helaas heel goed voorstellen hoor. Op je tandvlees lopen equals sex=0 ofzo, toch? :D :*

Saffier, volgens mij hebben jullie de anticonceptie redelijk onder controle zo. :+ Verder heb ik geen nuttige tips. _O-
Op zich heb ik niet de illusie dat ik makkelijk zwanger word, vooral niet met deze frequentie :P dus ben/wil/ga ik ook niet echt effectief op zoek naar anticonceptie momenteel. maar wilde wel graag weer even inhaken hier ;)

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

sorry saffier maar het eerste wat ik dacht was "in mijnen poeeeep" :') :D

Da's garant voor geen sex dan hier :') En ook geen zwangerschap _O-
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')