Ik vind Bob Dylan echt vreselijkquote:
Ik kijk wel even of ik je iets kan laten horen. Was eigenlijk niet meer van plan om alles online te gooien totdat het echt af is, omdat ik nog steeds van plan ben er een cd van te maken. Maar een extra paar oren kan wellicht geen kwaad.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb je iets te horen hoe het nu ongeveer klinkt ?
Ja.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef Gitaarmat het volgende:
ben hier niet vaak meer.
![]()
Zit er aan de denken m'n Les Paul te verkopen en een mooie western terug te kopen, zou ik er spijt van krijgen?
Ik speel er bijna nooit op.Best zonde voor zo'n dure gitaar..
Niet veel joh, geen probleem. Pm maar een datum, valt altijd iets te regelen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:52 schreef guitarist het volgende:
Dean, ik heb een hele doos met XLR pluggen en afgeknipte multikabel, wat kost je als ik je een middag laat solderen bij mij thuis?
Gibson Classic Les Paul Deluxe.quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Gibson Classic Les Paul Deluxe.
Maar hmm zit echt te twijfelen, er komt sowieso een western voor terug in het geval ik 'm wegdoe..
Zoiets:
[ afbeelding ]
Een western pak je er wel ff makkelijker bij dan een electrische ivm aansluiten enzo. Enige nadeel is dat goeie western gitaren verhoudingsgewijs sneller duurder zijn door houtsoorten en evt. massieve zij/achterkanten. En dat er tussen gitaren onderling veel verschil kan zitten in klank, zelfs als het hetzelfde type gitaar is. Hoeveel wil je uitgeven en wil je hem ook versterken?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef Gitaarmat het volgende:
ben hier niet vaak meer.
![]()
Zit er aan de denken m'n Les Paul te verkopen en een mooie western terug te kopen, zou ik er spijt van krijgen?
zou hem alleen weg doen wanneer je het geld nodig hebt... ik heb ook wel eens van die periodes dat je bepaalde gitaren niet meer aanraakt, maar kan zo zijn dat je straks een bandje begint of een andere muziek periode krijgt en je de gitaar iedere dag bespeelt!quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef Gitaarmat het volgende:
ben hier niet vaak meer.
![]()
Dubs mixen hoeft niet zo moeilijk te zijn. Het is vaak leuk om bijvoorbeeld het refrein 2x nogmaals in te zingen met bijv een iets ander timbre en dan de ene dub links en de andere rechts te pannen. Zet ze vervolgens samen op een sterobus en terwijl de volle mix aanstaat EQ je alles weg wat je toch niet hoort. Vervolgens een leuk chrous/flanger eronder, of een kleine, korte galm/delay en je bent al een heel eind!quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:23 schreef Cynic het volgende:
Vanavond begonnen met zangopnames! 1 liedje staat er nu ongeveer op, echt leuk om rustig aan te kijken hoe we het er zo goed mogelijk op krijgen, en anders maar gewoon weer opnieuw. Nog even kijken of ik de zang in de refreinen later willen dubben, ik had het nu even geprobeerd maar ik weet niet zo goed hoe ik het dan in de mix moet zetten. Even verder klooien dus
Dat klinkt logisch. Ik had gisteren geprobeer om hem 2 keer onder elkaar in het midden te zetten, dat werkte niet. En twee keer alleen iets naar rechts en naar links werkte ook niet. Ik ga jouw optie ook nog even proberenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dubs mixen hoeft niet zo moeilijk te zijn. Het is vaak leuk om bijvoorbeeld het refrein 2x nogmaals in te zingen met bijv een iets ander timbre en dan de ene dub links en de andere rechts te pannen. Zet ze vervolgens samen op een sterobus en terwijl de volle mix aanstaat EQ je alles weg wat je toch niet hoort. Vervolgens een leuk chrous/flanger eronder, of een kleine, korte galm/delay en je bent al een heel eind!
Nice!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
nieuw! marshall super bass met master volume
nu nog goed speakerkastje want op de speakers van de fender klinkt het echt ruk, zondag na optreden met de band m'n orange kast mee naar huis om te horen hoe het daar op gaat.
en paars ja
Vet, enne staat daar een Blueridge achterin?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
nieuw! marshall super bass met master volume
nu nog goed speakerkastje want op de speakers van de fender klinkt het echt ruk, zondag na optreden met de band m'n orange kast mee naar huis om te horen hoe het daar op gaat.
en paars ja
Als je het verschil niet hoort, hoef je niet lang te sparenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, oke ik denk dat dat inderdaad verstandiger is. Dan nog maar een jaar of wat op m'n spaanse gitaartjes thuis en sparen voor een goede Gibson western of een Taylor, Takamine, Martin of Blueridge. Geen idee voor mij klinken ze allemaal hetzelfde. Kan alleen bij elektrische gitaren de kenmerken onderscheiden.
Haha, oke dat neem ik terug.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:38 schreef Griebus het volgende:
[..]
Als je het verschil niet hoort, hoef je niet lang te sparen
quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef Dribbel_ het volgende:
En klaarMet verschillende camera standpunten.
Vind hem best tof geworden
Nee, dat ligt ongeveer gelijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Haha, oke dat neem ik terug.
Bedoelde meer zoiets van het kenmerkende geluid van een strat of een LP en dan bij de westerns qua merken maar dat ligt dus vaak aan het hout en je betaald in verhouding dus meer voor een goede western dan voor een goede elektrische.
Ja dat klopt absoluut. Er zijn zelfs gitaarbouwers die minmaal 30.000 dollar vragen voor een gitaar... ( Ervin Somogyi bijvoorbeeld ).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Haha, oke dat neem ik terug.
Bedoelde meer zoiets van het kenmerkende geluid van een strat of een LP en dan bij de westerns qua merken maar dat ligt dus vaak aan het hout en je betaald in verhouding dus meer voor een goede western dan voor een goede elektrische.
Ik heb andere ervaringenquote:
Voor minder dan dat gaat mijn Explorer ook niet weg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:51 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ja dat klopt absoluut. Er zijn zelfs gitaarbouwers die minmaal 30.000 dollar vragen voor een gitaar... ( Ervin Somogyi bijvoorbeeld ).
Afgezien dat je dat verschil misschien niet eens hoort, zal die gitaar nooooit je huis verlaten
Ik bedoel meer: stel dat die Gibson je 30duizend euro heeft gekost, dan durf je die toch niet meer naar een optreden oid mee te nemen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Voor minder dan dat gaat mijn Explorer ook niet weg.
Juist wel. Het blijft ten slotte een gebruiksvoorwerp en waarom zou je 30k aan iets uitgeven wat je niet gebruikt? Dat is zonde van het geld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:59 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ik bedoel meer: stel dat die Gibson je 30duizend euro heeft gekost, dan durf je die toch niet meer naar een optreden oid mee te nemen?
(ervanuitgaande dat je geen multimultimiljonair bent)
Daar heb je natuurlijk hartstikke gelijk in.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Juist wel. Het blijft ten slotte een gebruiksvoorwerp en waarom zou je 30k aan iets uitgeven wat je niet gebruikt? Dat is zonde van het geld.
City and Colour, Nico Stai, Ben Howard?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:47 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand meer bands zoals Noah and the Whale, Bon Iver etc?
Noah and the Whalequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:47 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand meer bands zoals Noah and the Whale, Bon Iver etc?
Alweer?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:59 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ik bedoel meer: stel dat die Gibson je 30duizend euro heeft gekost, dan durf je die toch niet meer naar een optreden oid mee te nemen?
(ervanuitgaande dat je geen multimultimiljonair bent)
Over Gibson gesproken, hun fabriek in Nashville is binnengevallen door de overheid ivm verdenking van gebruik van illegaal hout.
Ja, net als in 2009. Niks van geleerd denk ikquote:
Gewoon kopenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:33 schreef savale het volgende:
Gitaren kopen mag altijd, maar verkopen is gewoon niet goed
Dan maar in hongerstaking
Ik zag toevallig net hier op Fok! nog een witte fender strat staan
![]()
Goeie buurt daarzoquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:17 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, terug van 'huwelijksreisje'.
Zit dat kasteel echt achter de school waar ik nu heen mag... GRR
En wat zit daar alles dicht in de buurt... (Heerlen, Kerkrade e.d.)
Mwa...quote:
Klopt, zijn er langs gelopen, op weg naar voedselquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:47 schreef The_Dean het volgende:
In het centrum van Heerlen schijnt wel een muziekzaak te zitten
Ja, ik kende het eigenlijk niet, maar de SLO 100 wordt beschouwd als de Rolls Royce onder de moderne high-gain amps. Misschien ook vanwege het prijskaartje (3499quote:
volgens mij zijn oude marshalls/fenders heel simpel te maken! fender bassman of jtm45 bijvoorbeeld (verschillen ook weinig van elkaar naar het schijnt)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik kende het eigenlijk niet, maar de SLO 100 wordt beschouwd als de Rolls Royce onder de moderne high-gain amps. Misschien ook vanwege het prijskaartje (3499)... Maar vandaar dat er dus een hele zelfbouw-subcultuur is, die voor minder dan 1000 euro (nog steeds veel geld trouwens) zo'n ding zelf in elkaar zetten. Maar goed, voor mij echt een beetje overkill denk ik. Als ik een 20 watt versie kan maken, is het ook goed.
Je gaat lekker, ookal op dat drumstel!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:31 schreef savale het volgende:
Hehe ja het nut is voor mij ook niet zo groot, maar ga toch bieden
Je zoekt echt hele nummers?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:34 schreef Piperidine het volgende:
Hoi.
Ik speel nu ongeveer twee weken gitaar. De D/A/E en Emin akkoorden beheers ik nu vrij aardig, maar ik ben op zoek naar wat (bekende) liedjes met deze akkoorden. Kunnen jullie mij daarbij helpen?
Als je last hebt van druk zou ik toch even je gitaar terugbrengen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:44 schreef W1ckeDxt het volgende:
Geweldig! Mijn Fender is terug. 0.11 snaren!!3 Nieuwe springveren achterin omdat de druk zo hoog is.
Ik heb ooit een liedje geschreven met een andere FOK!ker, die is alleen maar A/D/A/E,quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:34 schreef Piperidine het volgende:
Hoi.
Ik speel nu ongeveer twee weken gitaar. De D/A/E en Emin akkoorden beheers ik nu vrij aardig, maar ik ben op zoek naar wat (bekende) liedjes met deze akkoorden. Kunnen jullie mij daarbij helpen?
Die urlquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:51 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik heb ooit een liedje geschreven met een andere FOK!ker, die is alleen maar A/D/A/E,
http://tinyurl.com/homoeroteq -> Kinder liedje. Veel speel plezier.
Hehehequote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:51 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik heb ooit een liedje geschreven met een andere FOK!ker, die is alleen maar A/D/A/E,
http://tinyurl.com/homoeroteq -> Kinder liedje. Veel speel plezier.
Stir it up - Bob Marleyquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:34 schreef Piperidine het volgende:
Hoi.
Nice, hoeveel moet je uiteindelijk betalen als ik vragen mag?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:23 schreef mr-green het volgende:
Kavel gewonnen
http://www.daanauctions.c(...)egoryId=14&HotItem=1
Kan alleen niet op de dag van ophalen
111 euro.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:48 schreef Griebus het volgende:
[..]
Nice, hoeveel moet je uiteindelijk betalen als ik vragen mag?
Mooie prijs! Ik betaalde 117 voor een comet bij de vorige veilingquote:
quote:
Tering, die dingen worden echt weggegooid of niet?quote:Op donderdag 1 september 2011 00:04 schreef Griebus het volgende:
[..]
Mooie prijs! Ik betaalde 117 voor een comet bij de vorige veiling
Gloria, en dan natuurlijk ook zingen erbij.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:34 schreef Piperidine het volgende:
Hoi.
Lolaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:34 schreef Piperidine het volgende:
Hoi.
Mwah, ik denk dat dat wel meevalt. Ze halen er gewoon nog uit wat er nog uit te halen valt zodat ze zoveel mogelijk schulden kunnen aflossen. Winst is denk ik niet een goed woord in het geval van een faillissementquote:
Ja idd hij heeft nu meer spanning, hij speelt super.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Als je last hebt van druk zou ik toch even je gitaar terugbrengen.
Het zou meer spanning moeten zijn![]()
Was dit nou de laatste London City veiling?quote:Op donderdag 1 september 2011 11:28 schreef mr-green het volgende:
Pfff 2,5 heen en 2,5 terug reizen met OV naar Apeldoorn of 35 euro betalen om te laten bezorgen...
Denk het tweede
Ik denk het wel. Zoveel stond er vorige week niet meer.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:35 schreef Griebus het volgende:
[..]
Was dit nou de laatste London City veiling?
Ah, jammer. Had nog wel een spitfire erbij gewildquote:Op donderdag 1 september 2011 11:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Zoveel stond er vorige week niet meer.
Op de site van Daan staat ook geen aankondiging voor een volgende veiling.
Het zou mij in iedergeval niets verbazen.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:35 schreef The_Dean het volgende:
Volgens mij komt er nog een, maar pin me er niet op vast.
220, maar ik laat hem verzenden anders zou ik 180 kwijt zijnquote:
Uhm... Voor dat geld kon je hem ook gewoon nieuw kopen bij de gitaar winkel en dan heb je alles service en garantie erbij...quote:Op donderdag 1 september 2011 15:29 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
220, maar ik laat hem verzenden anders zou ik 180 kwijt zijn
dat is inclusief alles, daar komt geen BTW ofso meer bovenop he..quote:Op donderdag 1 september 2011 15:34 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Uhm... Voor dat geld kon je hem ook gewoon nieuw kopen bij de gitaar winkel en dan heb je alles service en garantie erbij...
Heb hem hier zien staan voor 189 inclusief btw etc en afstellen etcquote:Op donderdag 1 september 2011 15:39 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
dat is inclusief alles, daar komt geen BTW ofso meer bovenop he..
quote:Op donderdag 1 september 2011 15:42 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Heb hem hier zien staan voor 189 inclusief btw etc en afstellen etc
Dat dus.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:29 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
220, maar ik laat hem verzenden anders zou ik 180 kwijt zijn
Maar geen garantie en nieuwe snaren en afstellen etc en je laat hem voor veel geld versturen. Dat dusquote:
/care. Tis een veiling ze zitten in de fabrieksverpakking, absoluut niks geleden en het afstellen kun je ook gewoon prima zelf doen. En 35 euro is best goedkoop voor zo'n groot pakket.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:43 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Maar geen garantie en nieuwe snaren en afstellen etc en je laat hem voor veel geld versturen. Dat dus
Just saying, vind het geen goede deal, maar als jij er blij mee bent is het goed tochquote:Op donderdag 1 september 2011 15:45 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
/care. Tis een veiling ze zitten in de fabrieksverpakking, absoluut niks geleden en het afstellen kun je ook gewoon prima zelf doen. En 35 euro is best goedkoop voor zo'n groot pakket.
Als iemand anders er een gitaar bij heeft kan ik toch niet blij zijn? Dat betekend minder gitaren op de markt voor mijquote:Op donderdag 1 september 2011 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Niet zeiken, iemand heeft een gitaar erbij.
Nooit een slecht idee.
Voor jezelf though...
haha scherpquote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je gaat lekker, ookal op dat drumstel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |