Ik vind Bob Dylan echt vreselijkquote:
Ik kijk wel even of ik je iets kan laten horen. Was eigenlijk niet meer van plan om alles online te gooien totdat het echt af is, omdat ik nog steeds van plan ben er een cd van te maken. Maar een extra paar oren kan wellicht geen kwaad.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb je iets te horen hoe het nu ongeveer klinkt ?
Ja.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef Gitaarmat het volgende:
ben hier niet vaak meer.
![]()
Zit er aan de denken m'n Les Paul te verkopen en een mooie western terug te kopen, zou ik er spijt van krijgen?
Ik speel er bijna nooit op.Best zonde voor zo'n dure gitaar..
Niet veel joh, geen probleem. Pm maar een datum, valt altijd iets te regelen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:52 schreef guitarist het volgende:
Dean, ik heb een hele doos met XLR pluggen en afgeknipte multikabel, wat kost je als ik je een middag laat solderen bij mij thuis?
Gibson Classic Les Paul Deluxe.quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:25 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Gibson Classic Les Paul Deluxe.
Maar hmm zit echt te twijfelen, er komt sowieso een western voor terug in het geval ik 'm wegdoe..
Zoiets:
[ afbeelding ]
Een western pak je er wel ff makkelijker bij dan een electrische ivm aansluiten enzo. Enige nadeel is dat goeie western gitaren verhoudingsgewijs sneller duurder zijn door houtsoorten en evt. massieve zij/achterkanten. En dat er tussen gitaren onderling veel verschil kan zitten in klank, zelfs als het hetzelfde type gitaar is. Hoeveel wil je uitgeven en wil je hem ook versterken?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef Gitaarmat het volgende:
ben hier niet vaak meer.
![]()
Zit er aan de denken m'n Les Paul te verkopen en een mooie western terug te kopen, zou ik er spijt van krijgen?
zou hem alleen weg doen wanneer je het geld nodig hebt... ik heb ook wel eens van die periodes dat je bepaalde gitaren niet meer aanraakt, maar kan zo zijn dat je straks een bandje begint of een andere muziek periode krijgt en je de gitaar iedere dag bespeelt!quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:02 schreef Gitaarmat het volgende:
ben hier niet vaak meer.
![]()
Dubs mixen hoeft niet zo moeilijk te zijn. Het is vaak leuk om bijvoorbeeld het refrein 2x nogmaals in te zingen met bijv een iets ander timbre en dan de ene dub links en de andere rechts te pannen. Zet ze vervolgens samen op een sterobus en terwijl de volle mix aanstaat EQ je alles weg wat je toch niet hoort. Vervolgens een leuk chrous/flanger eronder, of een kleine, korte galm/delay en je bent al een heel eind!quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:23 schreef Cynic het volgende:
Vanavond begonnen met zangopnames! 1 liedje staat er nu ongeveer op, echt leuk om rustig aan te kijken hoe we het er zo goed mogelijk op krijgen, en anders maar gewoon weer opnieuw. Nog even kijken of ik de zang in de refreinen later willen dubben, ik had het nu even geprobeerd maar ik weet niet zo goed hoe ik het dan in de mix moet zetten. Even verder klooien dus
Dat klinkt logisch. Ik had gisteren geprobeer om hem 2 keer onder elkaar in het midden te zetten, dat werkte niet. En twee keer alleen iets naar rechts en naar links werkte ook niet. Ik ga jouw optie ook nog even proberenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dubs mixen hoeft niet zo moeilijk te zijn. Het is vaak leuk om bijvoorbeeld het refrein 2x nogmaals in te zingen met bijv een iets ander timbre en dan de ene dub links en de andere rechts te pannen. Zet ze vervolgens samen op een sterobus en terwijl de volle mix aanstaat EQ je alles weg wat je toch niet hoort. Vervolgens een leuk chrous/flanger eronder, of een kleine, korte galm/delay en je bent al een heel eind!
Nice!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
nieuw! marshall super bass met master volume
nu nog goed speakerkastje want op de speakers van de fender klinkt het echt ruk, zondag na optreden met de band m'n orange kast mee naar huis om te horen hoe het daar op gaat.
en paars ja
Vet, enne staat daar een Blueridge achterin?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
nieuw! marshall super bass met master volume
nu nog goed speakerkastje want op de speakers van de fender klinkt het echt ruk, zondag na optreden met de band m'n orange kast mee naar huis om te horen hoe het daar op gaat.
en paars ja
Als je het verschil niet hoort, hoef je niet lang te sparenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, oke ik denk dat dat inderdaad verstandiger is. Dan nog maar een jaar of wat op m'n spaanse gitaartjes thuis en sparen voor een goede Gibson western of een Taylor, Takamine, Martin of Blueridge. Geen idee voor mij klinken ze allemaal hetzelfde. Kan alleen bij elektrische gitaren de kenmerken onderscheiden.
Haha, oke dat neem ik terug.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:38 schreef Griebus het volgende:
[..]
Als je het verschil niet hoort, hoef je niet lang te sparen
quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef Dribbel_ het volgende:
En klaarMet verschillende camera standpunten.
Vind hem best tof geworden
Nee, dat ligt ongeveer gelijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Haha, oke dat neem ik terug.
Bedoelde meer zoiets van het kenmerkende geluid van een strat of een LP en dan bij de westerns qua merken maar dat ligt dus vaak aan het hout en je betaald in verhouding dus meer voor een goede western dan voor een goede elektrische.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |