abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101955370
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik je om de kenmerken van wakker zijn. Vul de kernmerken van dromen aan. Dan kan ik afvinken welke kenmerken nu van toepassing zijn en weet ik dat ik wakker ben. Simpel toch?
Je handelt, je hebt bewustzijn, en je omgeving reageert op je.. Zoiets?
Ik vind dit wel grappig, maar het doel van dit gesprek ontgaat me..
pi_101956164
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je handelt, je hebt bewustzijn, en je omgeving reageert op je.. Zoiets?
Ik vind dit wel grappig, maar het doel van dit gesprek ontgaat me..
Bijvoorbeeld. In de normale wereld is er sprake van logica, in de dromenwereld niet. Gebeurtenissen, personen veranderen van de hak op de tak, er gebeuren zaken die normaal gesproken niet plaats kunnen vinden. Wil je meten, pak je een hersengolvenmeter. Maar goed, als je zou dromen, zou dat allemaal deel uitmaken van je droom. Echter dat zou dan een andere droom zijn als wat wij nu droom noemen, een ander soort slaap waar je uit wakker wordt, dan de slaap die wij elke nacht slapen, waarin we dromen.

Het doel van dit gesprek. Wat ik waarneem is dat je een positie inneemt waarin je geen uitspraken hoeft te doen omdat je a) niet zou kunnen begrijpen waar je gevraagd wordt uitspraken over te doen b) geen meningen beweert te hebben over zaken die je niet kunt weten.

Maar ik denk dat je veel meer kunt begrijpen en weten dan je denkt.
pi_101956290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. In de normale wereld is er sprake van logica, in de dromenwereld niet. Gebeurtenissen, personen veranderen van de hak op de tak, er gebeuren zaken die normaal gesproken niet plaats kunnen vinden. Wil je meten, pak je een hersengolvenmeter. Maar goed, als je zou dromen, zou dat allemaal deel uitmaken van je droom. Echter dat zou dan een andere droom zijn als wat wij nu droom noemen, een ander soort slaap waar je uit wakker wordt, dan de slaap die wij elke nacht slapen, waarin we dromen.

Het doel van dit gesprek. Wat ik waarneem is dat je een positie inneemt waarin je geen uitspraken hoeft te doen omdat je a) niet zou kunnen begrijpen waar je gevraagd wordt uitspraken over te doen b) geen meningen beweert te hebben over zaken die je niet kunt weten.

Ik denk dat je meer kunt begrijpen en weten dan je denkt.
Alleen zou je in je dromen je niet realisen dat je niet logisch kunt redeneren. (Het is maar de vraag of dat helemaal waar is, trouwens) maar je realiseert het je niet omdat je geen zelfkritiek meer hebt. Je kunt dus het verschil niet weten.
pi_101956403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Alleen zou je in je dromen je niet realisen dat je niet logisch kunt redeneren. (Het is maar de vraag of dat helemaal waar is, trouwens) maar je realiseert het je niet omdat je geen zelfkritiek meer hebt. Je kunt dus het verschil niet weten.
Tenzij een of andere betrouwbare bron mij vertelt dat ik wakker ben.
pi_101956444
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tenzij een of andere betrouwbare bron mij vertelt dat ik wakker ben.
maar die kun je dromen :P
pi_101957252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

maar die kun je dromen :P
Niet als ie betrouwbaar is. Dan ie ie betrouwbaar en geen droom.
pi_101966120
maar dat is niet te verifiëren.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niet als ie betrouwbaar is. Dan ie ie betrouwbaar en geen droom.
pi_101966130
Wie twijfelt aan de rol van Freemasons in globale gebeurtenissen?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_101967154
jij denkt dat Vrijmetselaars een rol spelen bij 'globale gebeurtenissen'?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 05:21 schreef truepositive het volgende:
pi_101968910
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat het zich niet onderwerpt aan de wil van de ware God maar ertegen rebelleert.
Het citaat was redelijk concreet. Is het mogelijk om op datzelfde niveau aan te geven wat de ware god anders wil?
pi_101969005
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik denk serieus dat je engels niet goed genoeg is en je vaardigheid in begrijpend lezen als je de geciteerde teksten niet begrijpt.
Ik zie ook niet helemaal wat er niet aan te begrijpen is.

Heb je er concrete vragen bij? Kan je aangeven welke zaken je twijfelachtig of moeilijk te interpreteren vindt en waarom?

En hoe zit dat met de context?
pi_101981005
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 05:21 schreef truepositive het volgende:
En wat te denken van al die Christenen, Moslims, Katholieken en de rest! Die zitten ook overal in machtige posities, echt absurd!!
pi_101981588
Leerlingen, gezellen en meesters moet je gewoon negeren. Dat zijn de losers van de vrijmetselarij en zij hebben geen toegang tot de werkelijke doctrine. Gewoon negeren die slaven, hun informatie is incorrect en meestal lachwekkend simplistisch.
pi_101982803
quote:
16s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:48 schreef Typisch het volgende:

[..]

En wat te denken van al die Christenen, Moslims, Katholieken en de rest! Die zitten ook overal in machtige posities, echt absurd!!
Om nog maar niet spreken over blanke mensen! Overal zijn ze!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_101983531
quote:
4s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:05 schreef HyperViper het volgende:
Leerlingen, gezellen en meesters moet je gewoon negeren. Dat zijn de losers van de vrijmetselarij en zij hebben geen toegang tot de werkelijke doctrine. Gewoon negeren die slaven, hun informatie is incorrect en meestal lachwekkend simplistisch.
Vertel eens, begint niet iedereen daar?
pi_101987464
quote:
4s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:05 schreef HyperViper het volgende:
Dat honderden jaren lang tienduizenden leden die vaak het grootste deel van hun leven lid waren en zeker wel op de hoogte waren van van alles ennog wat wat er geschreven is op dat gebied en ook wat er aan kritiek geschreven werd over de Vrijmetselarij (veel loges hebben een eigen bibliotheek en ze zitten dus dicht bij het vuur. Zo heb ik zelf originele aantekeningen mogen zien van een leerling van Rudolf Steiner, van een van zijn lezingen. Dat was kicken.) hebben gelezen, zelf ook lezingen gaven en uiteraard ook op de hoogte waren van Pike ea, gewoon niets door hadden en sommige buitenstaanders wel, is ongelooflijk. Wat een sukkels. Ze waren vast gehersenspoeld ipv dat ze zelf hebben leren nadenken.
pi_101993245
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat honderden jaren lang tienduizenden leden die vaak het grootste deel van hun leven lid waren en zeker wel op de hoogte waren van van alles ennog wat wat er geschreven is op dat gebied en ook wat er aan kritiek geschreven werd over de Vrijmetselarij (veel loges hebben een eigen bibliotheek en ze zitten dus dicht bij het vuur. Zo heb ik zelf originele aantekeningen mogen zien van een leerling van Rudolf Steiner, van een van zijn lezingen. Dat was kicken.) hebben gelezen, zelf ook lezingen gaven en uiteraard ook op de hoogte waren van Pike ea, gewoon niets door hadden en sommige buitenstaanders wel, is ongelooflijk. Wat een sukkels. Ze waren vast gehersenspoeld ipv dat ze zelf hebben leren nadenken.
Mensen zijn niet rationeel, zijn geen computers, als je er van alles instopt wil dat niet zeggen dat je ook het verwachte resultaat krijgt. Je kan iemand nog zoveel bewijzen geven van iets, zolang die persoon niet wil zien of niet wil accepteren, doet hij dat niet. Kijk naar 9/11. Daar wordt nu al 10 jaar lang bewijs over gepresenteerd dat er iets niet pluis is. Wat precies doet er niet toe, maar het officiele verhaal kan niet kloppen. Toch bijten mensen zich vast in hun huidige paradigma. De schok zou te groot zijn, de implicaties te verstrekkend, om bepaalde zaken te accepteren. Dus doet men het niet. Je redenering bewijst niets. Hij gaat uit van perfect rationele, open-minded, wetenschappelijk ingestelde, waarheid zoekende, ego- en trotsloze mensen. Die bestaan niet.
pi_102008328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mensen zijn niet rationeel, zijn geen computers, als je er van alles instopt wil dat niet zeggen dat je ook het verwachte resultaat krijgt. Je kan iemand nog zoveel bewijzen geven van iets, zolang die persoon niet wil zien of niet wil accepteren, doet hij dat niet. Kijk naar 9/11. Daar wordt nu al 10 jaar lang bewijs over gepresenteerd dat er iets niet pluis is. Wat precies doet er niet toe, maar het officiele verhaal kan niet kloppen. Toch bijten mensen zich vast in hun huidige paradigma. De schok zou te groot zijn, de implicaties te verstrekkend, om bepaalde zaken te accepteren. Dus doet men het niet. Je redenering bewijst niets. Hij gaat uit van perfect rationele, open-minded, wetenschappelijk ingestelde, waarheid zoekende, ego- en trotsloze mensen. Die bestaan niet.
Als je het daarmee vergelijkt, vooropgesteld dat jouw versie van 9/11 de juiste is, wat ik niet denk, maar hypothetisch dan, dan zou zich er iets vreselijk schokkends af moeten spelen spelen vlak onder de neuzen van de mensen die er lid van zijn. Ik ben benieuwd wat je bedoeld.
(Hier gaat de vergelijking alsnog mank, de getuigen van 9/11 waren veel minder betrokken bij het eea., maar dat terzijde.)
pi_102008868
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit gaat toch ook gewoon op voor gelovigen die hun geloof niet willen afvallen?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_102008933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:57 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ik heb dat niet willen zeggen, omdat hij dat als persoonlijke aanval zou kunnen zien, maar idd. ja..
pi_102009326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb dat niet willen zeggen, omdat hij dat als persoonlijke aanval zou kunnen zien, maar idd. ja..
Hij zou het inderdaad als persoonlijke aanval kunnen zien, maar zo is het niet bedoeld.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_102013330
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je het daarmee vergelijkt, vooropgesteld dat jouw versie van 9/11 de juiste is, wat ik niet denk, maar hypothetisch dan, dan zou zich er iets vreselijk schokkends af moeten spelen spelen vlak onder de neuzen van de mensen die er lid van zijn. Ik ben benieuwd wat je bedoeld.
Nee, opnieuw bedoel ik dat niet, dat is niet de waar de vergelijking om gaat. De vergelijking gaat om bewijzen kunnen zien en horen en lezen, maar toch niet van gedachte willen of kunnen veranderen.
pi_102013384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:57 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Is er goed bewijs om niet in een god of goden te geloven dan? Heeft men aangetoond waar de materiele wereld vandaan is gekomen?

Hier zijn geen historische bronnen van, in tegenstelling tot de geschiedenis van de laatste paar duizend jaar (tenzij je de religieuze schriften ook als historisch wilt beschouwen, maar aangezien die niet met elkaar in overeenstemming zijn kunnen die niet allemaal even betrouwbaar zijn). Men kan nagaan wat er in die tijd is gebeurd, wat religies leren, enzovoorts. Geloof in een god is van een heel andere strekking.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ali_Kannibali op 16-09-2011 12:43:26 ]
pi_102013672
er zijn anders heel wat mensen die twijfelen aan de officiële lezing van de gebeurtenissen op 9/11.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, opnieuw bedoel ik dat niet, dat is niet de waar de vergelijking om gaat. De vergelijking gaat om bewijzen kunnen zien en horen en lezen, maar toch niet van gedachte willen of kunnen veranderen.
pi_102015026
edit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')