tijd voor een baantje ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:29 schreef hufloir het volgende:
Gisteren zei mijn moeder ineens: vanaf volgende maand krijg je kleedgeld. Eigenlijk wil ik het niet maarja, het schijnt goed voor je te zijn. Alleen dan nog over hoeveel. Ze zei 60 euro per maand en daar moet ik alles van doen: schoenen, jas, ondergoed en broeken en tshirts. Ik vind het te weinig en mijn vader ook. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft niet echt heel veel geld dus ik durf niet om meer te vragen. Maar is het te weinig of niet? En nee, ik doe niet aan tshirts van tien euro, dat is geen kwaliteit.
Ik zie al een oplossing, als je vader het te weinig vindt dan legt hij er toch wat bij?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:29 schreef hufloir het volgende:
Ik vind het te weinig en mijn vader ook. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft niet echt heel veel geld dus ik durf niet om meer te vragen.
tsja... mn vader heeft er het geld wel voor mij hij geeft mn moeder altijd geld zodat zij met ons kleren gaat kopen. en nu zegt zij ineens dat ik kleedgeld krijg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zie al een oplossing, als je vader het te weinig vindt dan legt hij er toch wat bij?
Dan moeten je moeder en je vader dus gaan kijken hoe ze dat gaan verrekenen. Hoeveel geeft hij aan je moeder op jaarbasis?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:37 schreef hufloir het volgende:
[..]
tsja... mn vader heeft er het geld wel voor mij hij geeft mn moeder altijd geld zodat zij met ons kleren gaat kopen. en nu zegt zij ineens dat ik kleedgeld krijg.
Krantenwijk, foldertjes lopen.quote:
Ze zei ook tegen me: zorg dat je een tijdje spaart zodat je als de zomer of winter begint een hoop nieuw kan kopen. Maar ik krijg vanaf volgende maand kleedgeld dus echt veel sparen kan ik niet eens meer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:32 schreef thethoryd het volgende:
Ik krijg zelf 65 en koop alleen merkleding, is zeker te doen. Zorg alleen dat je eerst een hele lading nieuwe kleding krijgt voordat je er aanbegint. Ik heb afgesproken dat ik elk jaar 5 euro erbij krijg....
Ja, daarmee was ik al bezig voordat ze het zei. Alleen heb nog geen wijkje. Moet wachten tot er wat vrij is.quote:
Dan is het ruim voldoende.quote:
Dan spaar je ¤ 10 per maand om voor de winter een nieuwe jas te kopen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:52 schreef hufloir het volgende:
ik vind 60 euro prima, als ik jassen en schoenen dan niet zelf hoef te betalen.
Onzin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:42 schreef hufloir het volgende:
[..]
Ze zei ook tegen me: zorg dat je een tijdje spaart zodat je als de zomer of winter begint een hoop nieuw kan kopen. Maar ik krijg vanaf volgende maand kleedgeld dus echt veel sparen kan ik niet eens meer.
Het is "sowieso" en 3-4 shirts voor 60 euro? Bij de Hema zeker?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:30 schreef Morenoo het volgende:
zo he je moet al blij zijn dat je kleedgeld krijgt
60 euro is wel 3-4 shirts dus ik snap niet waar het probleem ligt zowiezo
Ik zei ook al: een shirt van tien euro is niks voor mij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het is "sowieso" en 3-4 shirts voor 60 euro? Bij de Hema zeker?
Dus als je 2 maanden wacht, kun je 5 shirts kopen. Ik zie het probleem niet zo?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:59 schreef hufloir het volgende:
[..]
Ik zei ook al: een shirt van tien euro is niks voor mij.
Meestal kost een shirt bij mij rond de 25 ofzo
Ik vind het een beetje kinderachtig van je vader om het vervolgens zo uit te spelen. Maar dat kun jij natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:37 schreef hufloir het volgende:
[..]
tsja... mn vader heeft er het geld wel voor mij hij geeft mn moeder altijd geld zodat zij met ons kleren gaat kopen. en nu zegt zij ineens dat ik kleedgeld krijg.
Kijk, je leert dus stiekem al dat geld niet aan een boom groeit en dat je moet gaan budgeteren, keuzes maken. Daarom krijg je nu kleedgeld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef hufloir het volgende:
Ik moet schoenen en jassen ook zelf betalen. Twee jassen per jaar, zomer en winter ongeveer 100 euro. Pasgeleden kreeg ik van mn vader schoenen van honderd euro. Dat kan dan ook niet meer. Niet dat dat perse moet want 100 euro is heel veel maar toch. Een paar goede winterlaarzen waar je de hele winter mee doorkan haal je ook niet voor twee tientjes. Of zeg ik nu iets heel raars?
haha, ik krijg van mijn vader ook wel regelmatig wat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje kinderachtig van je vader om het vervolgens zo uit te spelen. Maar dat kun jij natuurlijk ook.
Ga een dagje winkelen met je vader onder het mom van dat je graag iets met hem wil doen en dat je nog zo kapot bent van de scheiding en zorg dat je een hele mooie basis in je kast krijgt..
Dan krijg je toch ruim voldoende? Geld groeit nou eenmaal niet aan de boom.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:04 schreef hufloir het volgende:
[..]
haha, ik krijg van mijn vader ook wel regelmatig wat.
Ik koop veel via internet. De komende weken is er sale, daar kun je ook veel mee besparen... Kan veel schelenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef hufloir het volgende:
Ik moet schoenen en jassen ook zelf betalen. Twee jassen per jaar, zomer en winter ongeveer 100 euro. Pasgeleden kreeg ik van mn vader schoenen van honderd euro. Dat kan dan ook niet meer. Niet dat dat perse moet want 100 euro is heel veel maar toch. Een paar goede winterlaarzen waar je de hele winter mee doorkan haal je ook niet voor twee tientjes. Of zeg ik nu iets heel raars?
Boehoehoe. D'r zal altijd wel iemand zijn die meer krijgt/heeft. Gaat erom dat je meer dan genoeg hebt/krijgt. Met 60 euro p/m kan je het prima redden, je moet alleen keuzes gaan maken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:10 schreef hufloir het volgende:
Een vriendin van me krijgt 55 p/m en hoeft jassen en schoenen niet te betalen.
Ik moet zeggen dat ik ook graag merkkleding draag. Dat krijg ik ook niet van mn moeder. Zoiets krijg ik dan van mn vader maar alleen als ie vind dat ik lief ben. haha
Winnaars krijgen niet, die nemen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:18 schreef simmu het volgende:
als je moeder niet veel geld heeft, dan zal zoiets als dit (wat niet onredelijk is) het maximale zijn. welkom in de echte wereld: je zal nu eenmaal nu en dan genoegen moeten nemen met wat je krijgt ipv met wat je wilt.
Dan ben ik echt verwend.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:42 schreef gogosweden het volgende:
Ik moet het met 40 euro per maand doen, Daar moet ik ook evt cadeautjes voor verjaardagen van doen, En alles wat niet onder zakgeld valt (denk aan scheerschuim, scheermesjes, douchefris luchjes) schoenen jas, muts handschoenen en al die meuk.
Het is ruimschoots genoeg maar je moet wel gewoon opletten dat je bijvoorbeeld geld spaart voor een winterjas of iets dergelijks.
Nog niet genoeg?---> Bijbaantje
die schoenen kreeg je van je vader en nu je kleedgeld krijgt van je moeder, wil je vader niet meer 'ns een keer' één paar schoenen noor je kopen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef hufloir het volgende:
Dit zou voor mij als ouder précies de reden zijn om kleedgeld te geven. Hoezo? een shirt van 10 euro is niks voor jou? Blijkbaar was je moeder (die weinig geld heeft zoals je zei) het zat om duur voor je te kopen. En blijkbaar wilde je daar niet aan. dus mag je nu zelf gaan ervaren hoe het is om kleding te moeten kopen. Dat willen en kunnen niet hetzelfde is. Dat je dus concessies moet doen. Dat is volwassen worden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:59 schreef hufloir het volgende:
[..]
Euhm, Ik denk zomaar dat er meer kinderen zijn, en dat er behalve een Bjorn Borg onderbroek en weet ik wat voor merken verder ook gewoon gegeten, gesport, naar school gegaan en weet ik veel moet. Over het algemeen is de ouderbijdrage niet dusdanig hoog dat je ook nog de kinderbijslag overhoudt hoor. En dat (kinderbijslag)is nét iets meer dan het kleedgeld dat hij nu krijgt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik zie dat jouw vader een bijdrage levert aan je moeder ivm scheiding ..
Mijn ouders kregen "kinderbijslag" .. bestaat zoiets niet meer ?
Jongens van 14 hikken nog tegen hun groeispurt aan hè? Dus hij zal nu waarschijnlijk vaker een jas nodig hebben, gewoon omdat het niet meer past. excusez, TS kan uiteraard gewoon ook een meisje zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Je hoeft toch ook niet elk jaar een nieuwe zomer- en winterjas en nieuwe schoenen van ¤100? Normaal gesproken kun je toch wel wat langer doen met een jas. Wat is er bijvoorbeeld mis met je winterjas van afgelopen winter? En schoenen van ¤50 per paar lopen ook goed hoor. Verder kun je ondergoed en sokken heel goedkoop bij bv de zeeman halen, net als basis shirts en soms best leuke overhemden en broeken. Een gewone spijkerbroek hoeft ook echt niet heel duur te zijn. Als je op die manier bespaard kun je als je dat echt nodig vindt een paar duurdere merk kledingstukken kopen en deze combineren met goedkopere kleding. Niks mis mee.
Er bestaat zowel kinderbijslag als alimentatie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik zie dat jouw vader een bijdrage levert aan je moeder ivm scheiding ..
Mijn ouders kregen "kinderbijslag" .. bestaat zoiets niet meer ?
Ik koop nu zelfs shirts van 3 of 7 euro lang leve Primark..
Zijn nog best leuk en zitten heerlijk!
Je wilt het niet en vind het te weinig ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:29 schreef hufloir het volgende:
Gisteren zei mijn moeder ineens: vanaf volgende maand krijg je kleedgeld. Eigenlijk wil ik het niet maarja, het schijnt goed voor je te zijn. Alleen dan nog over hoeveel. Ze zei 60 euro per maand en daar moet ik alles van doen: schoenen, jas, ondergoed en broeken en tshirts. Ik vind het te weinig en mijn vader ook. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft niet echt heel veel geld dus ik durf niet om meer te vragen. Maar is het te weinig of niet? En nee, ik doe niet aan tshirts van tien euro, dat is geen kwaliteit.
[vals voor de puber] ook goed. ik wens ts succes met het betalen van haar kleren, eten, schoolgeld, bijdrage gas/water/licht, verzekeringen, vervoer en extraatjes van alleen kinderbijslag & alimentatiequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er bestaat zowel kinderbijslag als alimentatie.
quote:En nee, ik doe niet aan tshirts van tien euro, dat is geen kwaliteit.
Dit dus. Als je een groot bedrag zou krijgen waar je makkelijk alles van kan kopen, zou je er niks van leren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kijk, je leert dus stiekem al dat geld niet aan een boom groeit en dat je moet gaan budgeteren, keuzes maken. Daarom krijg je nu kleedgeld.
nja jassen en schoenen moet je niet op bezuinigen, zeker winterjassen niet hoor. En dan heb ik het niet over merkkleding maar gewoon een goede warme water en winddichte jasquote:
dat ben ik ook helemaal met je eens maar ik heb 2 jaar geleden een goede warme winterjas gekocht voor 35 euro, het is dat nu 24 kilo lichter ben anders ging hij nog een 3e seizoen mee, wat betreft schoenen, een vrouw loopt niet de hele winter op dezelfde schoenen, dus dan heb ik liever 3 paar goedkopere schoenen en keuze dan 1 heel duur paar die bijvoorbeeld echt niet onder een rokje kunnen ':Pquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:18 schreef gogosweden het volgende:
[..]
nja jassen en schoenen moet je niet op bezuinigen, zeker winterjassen niet hoor. En dan heb ik het niet over merkkleding maar gewoon een goede warme water en winddichte jas
Afhankelijk van hoe oud je bent was 25 gulden toen ook meer dan 60 euro nu als je inflatie doorrekent.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
60 euro vind ik veel. Alsof je elke maand al je geld op moet maken aan kleding.
Wij kregen vroeger 25 gulden per maand en dat vond ik al veel.
Wil je meer, zoek dan een baan.
Wat is dat voor een lulkoek. Je past je maar aan aan het bedrag wat je krijgt en als je dat niet wilt dan verdien je de rest er maar zelf bij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:59 schreef hufloir het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat is dat voor een lulkoek. Je past je maar aan aan het bedrag wat je krijgt en als je dat niet wilt dan verdien je de rest er maar zelf bij.
Met name adidasquote:Op zondag 28 augustus 2011 09:34 schreef amaranta het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: over welke merken hebben we het nu?
Je ziet vaak dat je met shirts van twee tientjes langer doet met die van eenquote:Op zondag 28 augustus 2011 01:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat is dat voor een lulkoek. Je past je maar aan aan het bedrag wat je krijgt en als je dat niet wilt dan verdien je de rest er maar zelf bij.
Hij doet er wel iets aan. Hij geeft me regelmatig wat en daar ben ik dan heel blij mee. Alleen heb ik liever dat hij elke maand een bijdrage levert dan dat ie me zo nu en dan wat geeft.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:43 schreef Leandra het volgende:
Alles wat je vader het te weinig vind mag hij verdubbelen en als extra alimentatie overmaken.
Wat een *%&*¥* dat hij wel zegt dat het te weinig is maar er niets aan doet
Het is belangrijker om te kijken 'hoeveel heb je nodig'. En het is toch niet zo dat je kast nu leeg is, neem ik aan...quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:07 schreef hufloir het volgende:
Hoeveel kleding hebben jullie trouwens? Drie shirts en drie broeken of negen shirts en broeken? Dat is toch wel een verschil. Ook qua geld.
Mijn spijkerbroeken zijn meestal gewoon van h&m ofzo. Maar van Adidas haal ik graag vestjes en schoenen, maar die zijn wel wat duurder.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
en spijkerbroeken?Of draag je alleen maar trainingspakken?
Dus je koopt vier shirtjes per jaar?! Dat betekent dus twee en de zomer en twee in de winter. Dat is echt te weinig.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:24 schreef Adolecens het volgende:
Mevrouw koopt graag shirtjes van ¤ 25,- per stuk, koop er eens 4 per jaar: ¤ 100,-.
wtfquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef hufloir het volgende:
[..]
Dus je koopt vier shirtjes per jaar?! Dat betekent dus twee en de zomer en twee in de winter. Dat is echt te weinig.
Het is sowieso al de vraag of je elk jaar een nieuwe zomerjas en winterjas moet kopen. Tenzij je coole vriendjes op school dat natuurlijk van je verwachten, dan snap ik het, want je wil niet onder doen voor anderen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef hufloir het volgende:
[..]
Dus je koopt vier shirtjes per jaar?! Dat betekent dus twee en de zomer en twee in de winter. Dat is echt te weinig.
Nee hoor, ik groeiquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
wtf_!
verslijt je meer als 4 shirts per jaar ofzo?
Als ik het zo lees gaan ze dus inderdaad niet zo lang mee wegens erop uitgekeken zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
wtf_!
verslijt je meer als 4 shirts per jaar ofzo?
Je hébt ook nog kleren neem ik aan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef hufloir het volgende:
[..]
Dan loop ik in te grote kleren rondquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:35 schreef mschol het volgende:
[..]
dan koop je iets groter, zodat je er een jaar later nog steeds in past..
Joehoe! Iemand die het met me eens is! XDquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:36 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Je hébt ook nog kleren neem ik aan?
Zeg dat je 400 euro uitgeeft aan jassen en schoenen/
Houd je 350 over, koop twee truien van 80 per stuk, heb je nog 190 over, dan nog een paar broeken = 180 euro...
Shit,je hebt gelijk, dan heb je nog maar tien euro over!
Inderdaad TS, het is te weinig![]()
Ga je moeder maar zeggen dat ze je meer moet geven
Ah, daar zat je nu het hele topic op te wachten nietwaar?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:39 schreef hufloir het volgende:
[..]
Joehoe! Iemand die het met me eens is! XD
Je vraagt of het te weinig is, krijgt als antwoord 'nee' + een aantal rekensommetjes en tips en je roept nog dat het te weinig is....quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:38 schreef hufloir het volgende:
[..]
Dan loop ik in te grote kleren rond
soms gaat het ineens heel snel van a naar c cupquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:38 schreef Adolecens het volgende:
Dat groeien gaat deels op ja. Deels!
Wij hebben twee meiden van 9 en 10 en het is echt niet zo dat we elk jaar een compleet nieuwe garderobe moeten kopen omdat niks meer past van het jaar daarvoor hoor.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:42 schreef kijkmij het volgende:
[..]
soms gaat het ineens heel snel van a naar c cup
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |