abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101254778
Gisteren zei mijn moeder ineens: vanaf volgende maand krijg je kleedgeld. Eigenlijk wil ik het niet maarja, het schijnt goed voor je te zijn. Alleen dan nog over hoeveel. Ze zei 60 euro per maand en daar moet ik alles van doen: schoenen, jas, ondergoed en broeken en tshirts. Ik vind het te weinig en mijn vader ook. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft niet echt heel veel geld dus ik durf niet om meer te vragen. Maar is het te weinig of niet? En nee, ik doe niet aan tshirts van tien euro, dat is geen kwaliteit.
pi_101254809
zo he je moet al blij zijn dat je kleedgeld krijgt

60 euro is wel 3-4 shirts dus ik snap niet waar het probleem ligt zowiezo
of passen die niet bij de rest van je ed hardy / nickelson outfit?
pi_101254822
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:29 schreef hufloir het volgende:
Gisteren zei mijn moeder ineens: vanaf volgende maand krijg je kleedgeld. Eigenlijk wil ik het niet maarja, het schijnt goed voor je te zijn. Alleen dan nog over hoeveel. Ze zei 60 euro per maand en daar moet ik alles van doen: schoenen, jas, ondergoed en broeken en tshirts. Ik vind het te weinig en mijn vader ook. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft niet echt heel veel geld dus ik durf niet om meer te vragen. Maar is het te weinig of niet? En nee, ik doe niet aan tshirts van tien euro, dat is geen kwaliteit.
tijd voor een baantje ?
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_101254880
Ik krijg zelf 65 en koop alleen merkleding, is zeker te doen. Zorg alleen dat je eerst een hele lading nieuwe kleding krijgt voordat je er aanbegint. Ik heb afgesproken dat ik elk jaar 5 euro erbij krijg....
pi_101254942
¤60,- per maand = ¤720,- per jaar aan kleding. Dat is zwaar ruim voldoende.
Natuurlijk, als je t geconditioneerde type bent dat merkkleding wil of niet snapt dat kleding een praktische functie heeft tja dan zal t wel te weinig zijn. Maarja dan verdien je t ook niet.
Daarbij als je jonger dan 12 bent is het sowieso genoeg en anders neem eens een bijbaantje of is dat al ouderwets?
pi_101254985
Je koopt van die G-star zooi? Haal gewoon basics, bij de WE heb je ze al voor 10 euro.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:35:15 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_101254987
quote:
Ik vind het te weinig en mijn vader ook. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft niet echt heel veel geld dus ik durf niet om meer te vragen.
Ik zie al een oplossing, als je vader het te weinig vindt dan legt hij er toch wat bij?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_101255008
60 euro/m kan je (bij wijze van spreken) een halve kledingwinkel mee kopen, mits je weet waar je moet zoeken..
pi_101255057
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zie al een oplossing, als je vader het te weinig vindt dan legt hij er toch wat bij?
tsja... mn vader heeft er het geld wel voor mij hij geeft mn moeder altijd geld zodat zij met ons kleren gaat kopen. en nu zegt zij ineens dat ik kleedgeld krijg.
pi_101255065
ik ben btw 14
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:38:12 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_101255082
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:37 schreef hufloir het volgende:

[..]

tsja... mn vader heeft er het geld wel voor mij hij geeft mn moeder altijd geld zodat zij met ons kleren gaat kopen. en nu zegt zij ineens dat ik kleedgeld krijg.
Dan moeten je moeder en je vader dus gaan kijken hoe ze dat gaan verrekenen. Hoeveel geeft hij aan je moeder op jaarbasis?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:38:27 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_101255091
quote:
ik ben btw 14
Krantenwijk, foldertjes lopen.
pi_101255199
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:32 schreef thethoryd het volgende:
Ik krijg zelf 65 en koop alleen merkleding, is zeker te doen. Zorg alleen dat je eerst een hele lading nieuwe kleding krijgt voordat je er aanbegint. Ik heb afgesproken dat ik elk jaar 5 euro erbij krijg....
Ze zei ook tegen me: zorg dat je een tijdje spaart zodat je als de zomer of winter begint een hoop nieuw kan kopen. Maar ik krijg vanaf volgende maand kleedgeld dus echt veel sparen kan ik niet eens meer.
pi_101255224
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Krantenwijk, foldertjes lopen.
Ja, daarmee was ik al bezig voordat ze het zei. Alleen heb nog geen wijkje. Moet wachten tot er wat vrij is.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:45:00 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_101255271
Eerlijk gezegd vind ik je maar een egoïstisch kind. Wees blij dat je moeder je dit toevertrouwd en, zoals je zelf al zei, ze heeft niet zoveel geld.

Misschien ben je te jong om dit op deze manier te zien maar persoonlijk vind ik dat je met 60 euro per maand zeer ver kan komen.

Mocht je op een gegeven moment een krantenwijkje krijgen en je verdient zelf geld zou ik zelfs aanbieden om de 60 naar bijvoorbeeld 40 bij te stellen...
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:51:08 #16
352124 o43blondiee
Onbegrepen Genie.
pi_101255452
quote:
ik ben btw 14
Dan is het ruim voldoende.
Ik krijg geen kleedgeld.
Ik ben 16 ;)

Daarbij werk ik weliswaar voor ¤75 in de maand.
Ieder zijn ding.
pi_101255481
ik vind 60 euro prima, als ik jassen en schoenen dan niet zelf hoef te betalen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:54:44 #18
352124 o43blondiee
Onbegrepen Genie.
pi_101255554
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:52 schreef hufloir het volgende:
ik vind 60 euro prima, als ik jassen en schoenen dan niet zelf hoef te betalen.
Dan spaar je ¤ 10 per maand om voor de winter een nieuwe jas te kopen.

En schoenen hoeven niet duur te zijn, tenzij je zoals ik Nikies draagt.
Dus zeg ¤20 in de maand om schoenen te kunnen kopen.
Ieder zijn ding.
pi_101255624
Ik kreeg ook 60 euro, als ik dan bijvoorbeeld een paar nieuwe allstars wou dan betaalde m'n mams meestal wel iets extra. Maar heb snel een baantje genomen hoor, niks voor moi.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:56:53 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101255629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:42 schreef hufloir het volgende:

[..]

Ze zei ook tegen me: zorg dat je een tijdje spaart zodat je als de zomer of winter begint een hoop nieuw kan kopen. Maar ik krijg vanaf volgende maand kleedgeld dus echt veel sparen kan ik niet eens meer.
Onzin.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101255648
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:30 schreef Morenoo het volgende:
zo he je moet al blij zijn dat je kleedgeld krijgt

60 euro is wel 3-4 shirts dus ik snap niet waar het probleem ligt zowiezo
Het is "sowieso" en 3-4 shirts voor 60 euro? Bij de Hema zeker? :')
pi_101255693
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:57 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Het is "sowieso" en 3-4 shirts voor 60 euro? Bij de Hema zeker? :')
Ik zei ook al: een shirt van tien euro is niks voor mij.
Meestal kost een shirt bij mij rond de 25 ofzo
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:00:04 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101255712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:59 schreef hufloir het volgende:

[..]

Dus als je 2 maanden wacht, kun je 5 shirts kopen. Ik zie het probleem niet zo?
pi_101255758
Ik moet schoenen en jassen ook zelf betalen. Twee jassen per jaar, zomer en winter ongeveer 100 euro. Pasgeleden kreeg ik van mn vader schoenen van honderd euro. Dat kan dan ook niet meer. Niet dat dat perse moet want 100 euro is heel veel maar toch. Een paar goede winterlaarzen waar je de hele winter mee doorkan haal je ook niet voor twee tientjes. Of zeg ik nu iets heel raars?
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:01:49 #25
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101255764
quote:

[..]

Ik vind het een beetje kinderachtig van je vader om het vervolgens zo uit te spelen. Maar dat kun jij natuurlijk ook.
Ga een dagje winkelen met je vader onder het mom van dat je graag iets met hem wil doen en dat je nog zo kapot bent van de scheiding en zorg dat je een hele mooie basis in je kast krijgt. >:) .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:03:49 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101255821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef hufloir het volgende:
Ik moet schoenen en jassen ook zelf betalen. Twee jassen per jaar, zomer en winter ongeveer 100 euro. Pasgeleden kreeg ik van mn vader schoenen van honderd euro. Dat kan dan ook niet meer. Niet dat dat perse moet want 100 euro is heel veel maar toch. Een paar goede winterlaarzen waar je de hele winter mee doorkan haal je ook niet voor twee tientjes. Of zeg ik nu iets heel raars?
Kijk, je leert dus stiekem al dat geld niet aan een boom groeit en dat je moet gaan budgeteren, keuzes maken. Daarom krijg je nu kleedgeld.
pi_101255833
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje kinderachtig van je vader om het vervolgens zo uit te spelen. Maar dat kun jij natuurlijk ook.
Ga een dagje winkelen met je vader onder het mom van dat je graag iets met hem wil doen en dat je nog zo kapot bent van de scheiding en zorg dat je een hele mooie basis in je kast krijgt. >:) .
haha, ik krijg van mijn vader ook wel regelmatig wat.
pi_101255860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:04 schreef hufloir het volgende:

[..]

haha, ik krijg van mijn vader ook wel regelmatig wat.
Dan krijg je toch ruim voldoende? Geld groeit nou eenmaal niet aan de boom.

Jassen kan je makkelijk langer dan 1 seizoen mee. Eventueel koop je er een goedkopere jas bij voor stappen e.d.
Eventueel eens wat vaker in de uitverkoop kijken als je graag merkkleding wil dragen. Ik vind je eigenlijk knap verwend voor een koter van 14.
pi_101255897
quote:
Ik koop veel via internet. De komende weken is er sale, daar kun je ook veel mee besparen... Kan veel schelen
pi_101256005
Een vriendin van me krijgt 55 p/m en hoeft jassen en schoenen niet te betalen.
Ik moet zeggen dat ik ook graag merkkleding draag. Dat krijg ik ook niet van mn moeder. Zoiets krijg ik dan van mn vader maar alleen als ie vind dat ik lief ben. haha
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:13:52 #31
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_101256098
Ik vind het meer dan voldoende. Ga er zelf maar eens voor werken, je zal het dan wel appreciëren.
Are you fokking to me?
pi_101256170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:10 schreef hufloir het volgende:
Een vriendin van me krijgt 55 p/m en hoeft jassen en schoenen niet te betalen.
Ik moet zeggen dat ik ook graag merkkleding draag. Dat krijg ik ook niet van mn moeder. Zoiets krijg ik dan van mn vader maar alleen als ie vind dat ik lief ben. haha
Boehoehoe. D'r zal altijd wel iemand zijn die meer krijgt/heeft. Gaat erom dat je meer dan genoeg hebt/krijgt. Met 60 euro p/m kan je het prima redden, je moet alleen keuzes gaan maken.
pi_101256228
als je moeder niet veel geld heeft, dan zal zoiets als dit (wat niet onredelijk is) het maximale zijn. welkom in de echte wereld: je zal nu eenmaal nu en dan genoegen moeten nemen met wat je krijgt ipv met wat je wilt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101256484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:18 schreef simmu het volgende:
als je moeder niet veel geld heeft, dan zal zoiets als dit (wat niet onredelijk is) het maximale zijn. welkom in de echte wereld: je zal nu eenmaal nu en dan genoegen moeten nemen met wat je krijgt ipv met wat je wilt.
Winnaars krijgen niet, die nemen. :P

Belangrijke levensles, vooral als je nog jong bent; als je oud bent ben je namelijk te laat en heb je er niets meer aan. ;)
pi_101256649
Met schoenen en jassen kan je zeker 2 à 3 jaar doen. In 2,5 jaar tijd heb je 30*60=1800. Schoenen van ¤100, 2 jassen van ¤100, en je hebt nog steeds ¤1500 voor shirtjes, (onder)broeken, sokken, truien etc. Kan makkelijk. En als je er per se een merkje op wil om bij de andere kindjes te horen dan moet je maar werken :P
pi_101256844
Ik moet het met 40 euro per maand doen, Daar moet ik ook evt cadeautjes voor verjaardagen van doen, En alles wat niet onder zakgeld valt (denk aan scheerschuim, scheermesjes, douchefris luchjes) schoenen jas, muts handschoenen en al die meuk.

Het is ruimschoots genoeg maar je moet wel gewoon opletten dat je bijvoorbeeld geld spaart voor een winterjas of iets dergelijks.

Nog niet genoeg?---> Bijbaantje
pi_101257042
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:42 schreef gogosweden het volgende:
Ik moet het met 40 euro per maand doen, Daar moet ik ook evt cadeautjes voor verjaardagen van doen, En alles wat niet onder zakgeld valt (denk aan scheerschuim, scheermesjes, douchefris luchjes) schoenen jas, muts handschoenen en al die meuk.

Het is ruimschoots genoeg maar je moet wel gewoon opletten dat je bijvoorbeeld geld spaart voor een winterjas of iets dergelijks.

Nog niet genoeg?---> Bijbaantje
Dan ben ik echt verwend.
pi_101257104
Op je veertiende zestig euro per maand is best veel, hoor. Als je per se dure kleding wilt zul je of wat moeten sparen, of zelf wat bij moeten leggen. Een baantje nemen is niet heel vreemd op jouw leeftijd.
Tot mijn achttiende kreeg ik vijftig per maand waar ik evenveel voor moest kopen als jij en dat ging prima. Wilde ik een keer wat duurdere kleding zoals schoenen of een jas, dan legde ik zelf wat bij.
pi_101257178
als je echt stoer bent ga je leren naaien. dan kan je megabesparen en hip zijn door je eigen kleding te maken. en anders idd een baantje erbij. krantenwijk ofzo, of vakkenvullen.
pi_101257239
Royaal bedrag! Ik mocht vroeget mijn eigen kleding kopen voor 10 gulden.

Wees blij!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:02:09 #41
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101257404
Je moet niet zeuren dat je te weinig krijgt. 60 euro is zat. Ga maar werken.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:04:22 #42
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_101257472
quote:
die schoenen kreeg je van je vader en nu je kleedgeld krijgt van je moeder, wil je vader niet meer 'ns een keer' één paar schoenen noor je kopen?

In elk geval: het gaat niet alleen om wat jij voldoende vindt of niet, maar ook om wat je moeder kan missen.

Je kan met 60 euro best kleren kopen (ook schoenen en een jas) als je een beetje rond kijkt. Ook merkkleding.
Ga naar een outlet, koop in de uitverkoop ofzo.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:08:34 #43
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101257612
quote:

[..]

Dit zou voor mij als ouder précies de reden zijn om kleedgeld te geven. Hoezo? een shirt van 10 euro is niks voor jou? Blijkbaar was je moeder (die weinig geld heeft zoals je zei) het zat om duur voor je te kopen. En blijkbaar wilde je daar niet aan. dus mag je nu zelf gaan ervaren hoe het is om kleding te moeten kopen. Dat willen en kunnen niet hetzelfde is. Dat je dus concessies moet doen. Dat is volwassen worden.

Mocht je er niet mee rond kunnen komen is een baantje ook vrij gezond. En tja, je vader moet óf zijn mond houden, óf over de brug komen met meer geld. Zoals ik het lees heeft je moeder meer kinderen te verzorgen. Makkelijk praten vanuit je vader denk ik dan. (oh ik zie al dat hij wél genoeg heeft om aan je nukjes tegemoet te komen. Lekker.:') )

Ik denk dus dat je moeder met deze actie je duidelijk wil maken dat de standaard die jij nastreeft of gewend bent niet haalbaar is voor haar. En dat je dus genoegen moet nemen met minder, of zelf gaan werken. Ze is zelfs boven het gemiddelde gaan zitten wat aanbevolen wordt door het Nibud: http://www.nibud.nl/omgaa(...)-geld/kleedgeld.html

Bof jij even!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:11:55 #44
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_101257712
Ik zie dat jouw vader een bijdrage levert aan je moeder ivm scheiding ..
Mijn ouders kregen "kinderbijslag" .. bestaat zoiets niet meer ?

Ik koop nu zelfs shirts van 3 of 7 euro lang leve Primark..
Zijn nog best leuk en zitten heerlijk! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_101257746
Je hoeft toch ook niet elk jaar een nieuwe zomer- en winterjas en nieuwe schoenen van ¤100? Normaal gesproken kun je toch wel wat langer doen met een jas. Wat is er bijvoorbeeld mis met je winterjas van afgelopen winter? En schoenen van ¤50 per paar lopen ook goed hoor. Verder kun je ondergoed en sokken heel goedkoop bij bv de zeeman halen, net als basis shirts en soms best leuke overhemden en broeken. Een gewone spijkerbroek hoeft ook echt niet heel duur te zijn. Als je op die manier bespaard kun je als je dat echt nodig vindt een paar duurdere merk kledingstukken kopen en deze combineren met goedkopere kleding. Niks mis mee.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:14:35 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101257787
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Euhm, Ik denk zomaar dat er meer kinderen zijn, en dat er behalve een Bjorn Borg onderbroek en weet ik wat voor merken verder ook gewoon gegeten, gesport, naar school gegaan en weet ik veel moet. Over het algemeen is de ouderbijdrage niet dusdanig hoog dat je ook nog de kinderbijslag overhoudt hoor. En dat (kinderbijslag)is nét iets meer dan het kleedgeld dat hij nu krijgt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:15:46 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101257820
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Je hoeft toch ook niet elk jaar een nieuwe zomer- en winterjas en nieuwe schoenen van ¤100? Normaal gesproken kun je toch wel wat langer doen met een jas. Wat is er bijvoorbeeld mis met je winterjas van afgelopen winter? En schoenen van ¤50 per paar lopen ook goed hoor. Verder kun je ondergoed en sokken heel goedkoop bij bv de zeeman halen, net als basis shirts en soms best leuke overhemden en broeken. Een gewone spijkerbroek hoeft ook echt niet heel duur te zijn. Als je op die manier bespaard kun je als je dat echt nodig vindt een paar duurdere merk kledingstukken kopen en deze combineren met goedkopere kleding. Niks mis mee.
Jongens van 14 hikken nog tegen hun groeispurt aan hè? Dus hij zal nu waarschijnlijk vaker een jas nodig hebben, gewoon omdat het niet meer past. excusez, TS kan uiteraard gewoon ook een meisje zijn. :@
maar wellicht is het dan slim om dingen die te klein zijn weer te verkopen via MP.

[ Bericht 6% gewijzigd door debuurvrouw op 27-08-2011 18:17:58 ]
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:30:13 #48
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_101258297
Geen kledinggeld krijgen is het beste, en dan gewoon met moeders naar stad gaan eens per 2/3 weken en vanalles kopen terwijl zij de beurs open trekt.

Daar heb je voor 60 euro enkel wat leuke schoenen voor ''erbij''
Doei!
pi_101260257
ik hou per maand miss 20 euro over en zelfs daar kun je goed van leven. Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden en slim met basics omgaan. Ik draag zelf bv graag merken zoals o'neill maar als je daarvan een vest in de aanbieding koopt heb je die vaak al voor 20 a 25 euro. Daaronder kan een supersimpel shirtje want die zie je toch niet. De hema heeft hele goede kwaliteit, behoud kleur en vorm. Een winterjas en laarzen zijn idd wat duurder maar als je niet al te hard meer groeit kun je daar makkelijker meerdere jaren van doen. Tegenwoordig zie je vaak zat kortingen tot 70% dat is de tijd om sokken en ondergoed in te slaan. Probeer de tijdelijk hippe kleding te laten hangen en kies wat neutralers dat ook na een paar maanden nog kan.
pi_101260415
sorry voor t ontbreken van de enters, mijn telefoon wil ineens niet meer op z'n kant
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:35:35 #51
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101260806
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Ik koop nu zelfs shirts van 3 of 7 euro lang leve Primark..
Zijn nog best leuk en zitten heerlijk! :)
Er bestaat zowel kinderbijslag als alimentatie.
pi_101260846
quote:
Je wilt het niet en vind het te weinig ? :{
Ja nee
pi_101263102
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Er bestaat zowel kinderbijslag als alimentatie.
[vals voor de puber] ook goed. ik wens ts succes met het betalen van haar kleren, eten, schoolgeld, bijdrage gas/water/licht, verzekeringen, vervoer en extraatjes van alleen kinderbijslag & alimentatie :* komt ze wel op minder uit dan met het oorspronkelijke voorstel aan kleedgeld.
[/vals voor de puber]
pi_101268093
Tegen de tijd dat het koud wordt, zijn alle jassen in de sale. Ik heb voor 30 euro bij de H&M een fantastische jas gekocht waar ik al 3 seizoenen mee doe en die hartstikke warm is. Ook Van Haren of Scapino heeft prima schoenen voor 1 seizoen (soms 2), waar je max 30 euro aan uitgeeft. Er zijn genoeg zaken waar je voor 65 euro zo met 5-8 kledingstukken de deur uitstapt en waarin je er hartstikke leuk uitziet.
Wil je toch per se merkkleding? dan moet je niet je moeder aankijken, maar jezelf.
I had a signature once. It was awful.
pi_101269639
quote:
En nee, ik doe niet aan tshirts van tien euro, dat is geen kwaliteit.
:') Als je zelf je geld verdient, dan snap ik zo'n opmerking, maar ik kan er nu echt geen begrip voor opbrengen.

Stel je koopt shirts van 20 euro, dan heb je er al 3 voor 1 maand. Een winterjas kun je ook makkelijk kopen als je twee maanden spaart en als je slim winkelt kan het zelfs met 1 maand. Denk dat het goed voor je is om kleedgeld te krijgen en daarbij een beetje te moeten kijken hoe je precies uit zal komen, gezien je reactie hierboven helemaal. 60 euro is echt niet weinig er zijn zat mensen die het met minder doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Kijk, je leert dus stiekem al dat geld niet aan een boom groeit en dat je moet gaan budgeteren, keuzes maken. Daarom krijg je nu kleedgeld.
Dit dus. Als je een groot bedrag zou krijgen waar je makkelijk alles van kan kopen, zou je er niks van leren.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:36:33 #56
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101270062
Een hele hoop merkkleding kun je online goedkoper krijgen en je hebt ook veel outlets tegenwoordig.
En op bijv. (zie google) Vente-exclusive, Limango, Outlet Avenue, etc. heb je vaak leuke aanbiedingen met jeans, schoenen, jassen, tassen en noem maar op.

Ik vind het nogal aardig wat geld voor een 14-jarige. Denk dat je je handjes dicht moet knijpen en je pa eens aan moet gaan kijken. Die kan wel mooi een oordeel geven over een ander maar laat em zelf maar lekker bijspringen als hij het 'ook niet genoeg' vindt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101270346
Ik vind je nogal hoog van de toren blazen eigenlijk, Ik vind 60 euro voor een 14 jarige wel ruim hoor, En dat je daar schoenen en een jas van moet kopen vind ik ook logisch, Op die manier zal je moeten leren budgetteren! Later als je werkt dan kom je er nog wel achter dat er belangrijkere dingen zijn dan merkkleding en jassen van 100 euro!
S. 2014
J. 2016
pi_101270810
Waarom reageert de TS niet ;(.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_101271110
Alimentatie is nooit genoeg voor een normaal gezin, je krijgt altijd te weinig...
pi_101271323
60 euro vind ik veel. Alsof je elke maand al je geld op moet maken aan kleding.
Wij kregen vroeger 25 gulden per maand en dat vond ik al veel.
Wil je meer, zoek dan een baan.
Tralalalaaa
pi_101271382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en jassen van 100 euro!
nja jassen en schoenen moet je niet op bezuinigen, zeker winterjassen niet hoor. En dan heb ik het niet over merkkleding maar gewoon een goede warme water en winddichte jas ^O^
pi_101271797
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:18 schreef gogosweden het volgende:

[..]

nja jassen en schoenen moet je niet op bezuinigen, zeker winterjassen niet hoor. En dan heb ik het niet over merkkleding maar gewoon een goede warme water en winddichte jas ^O^
dat ben ik ook helemaal met je eens maar ik heb 2 jaar geleden een goede warme winterjas gekocht voor 35 euro, het is dat nu 24 kilo lichter ben anders ging hij nog een 3e seizoen mee, wat betreft schoenen, een vrouw loopt niet de hele winter op dezelfde schoenen, dus dan heb ik liever 3 paar goedkopere schoenen en keuze dan 1 heel duur paar die bijvoorbeeld echt niet onder een rokje kunnen ':P
S. 2014
J. 2016
pi_101271901
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
60 euro vind ik veel. Alsof je elke maand al je geld op moet maken aan kleding.
Wij kregen vroeger 25 gulden per maand en dat vond ik al veel.
Wil je meer, zoek dan een baan.
Afhankelijk van hoe oud je bent was 25 gulden toen ook meer dan 60 euro nu als je inflatie doorrekent.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:43:13 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101272301
Alles wat je vader het te weinig vindt mag hij verdubbelen en als extra alimentatie overmaken.
Wat een *%&*¥* dat hij wel zegt dat het te weinig is maar er niets aan doet :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-08-2011 15:22:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101273821
Ik kreeg vroegah 1 gulden ;(
Ja nee
pi_101274532
60 euro is een mooi bedrag.
Leren met geld omgaan. Je hoeft toch niet elke maand wat te kopen.
Leer sparen als je weet dat het bijna winter is en dat er een warme trui ed. moet komen.
Je dus elke maand daar wat voor opzij zet.
Zo leer ik het mijn puberdochter die het met 50 euro per maand aan kleedgeld moet doen.
Ik als moeder betaal wel haar winterjas en een paar goeie laarzen voor de winter en zomer, en 10 euro per maand aan haar telefoon.
Soms gaan we samen shoppen en krijgt ze echt wel wat extra's toegeschoven.
Als ze meer wil moet ze er zelf wat voor doen en doet dat graag door twee week kranten te lopen.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_101275650
quote:

[..]

Wat is dat voor een lulkoek. Je past je maar aan aan het bedrag wat je krijgt en als je dat niet wilt dan verdien je de rest er maar zelf bij. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101275916
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 01:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat is dat voor een lulkoek. Je past je maar aan aan het bedrag wat je krijgt en als je dat niet wilt dan verdien je de rest er maar zelf bij. }:|
^O^
pi_101276596
Het is echt meer dan genoeg, hoor. Mijn 16 jarige krijgt dit niet eens per jaar aan kleding en toch ziet hij er prima uit, hij wisselt zn merkkleding af met H&M enzo. Hij krijgt zelfs regelmatig complimentjes over zn stijl. Je moet gewoon een beetje slim shoppen. Als je een winterjas nodig hebt, koop je die in dec/jan want dan zijn ze in de sale. Merk jeans kun je prima goedkoop scoren in een outlet en voor shirts geldt hetzelfde. Je moet je niet zo druk maken. Als voor jou het dragen van merkkleding belangrijker is dan dan de geldnood van je moeder, moet je je schamen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zondag 28 augustus 2011 @ 07:34:18 #70
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_101279959
Ik weet niet eens meer wie het schreef maar het is 720 euro per jaar. Eigenlijk best wel veel, dat ben ik dit jaar niet eens kwijt aan kleding voor mij en mijn vriend (en dan heb ik wat moeten aanschaffen voor bruiloften etc.).
Voor mijn dochter ben ik het wel kwijt, maar dat is een ander verhaal, die zit al in d'r derde maat schoenen sinds ze sinds afgelopen juni loopt. ;(
pi_101280126
Pff, ik geef echt geen 720 euro per jaar uit aan kleding hoor (en ik ben meer dan 2x zo oud als jij...)!

En ik zou trouwens eerder bezuinigen op shirts en broeken en zo dan op schoenen. Maar goed, dat ben ik.

Als ik dit zo lees, is het een uitstekende beslissing van je moeder om je kleedgeld te geven. Als je meer wilt, neem je toch een baantje? Krantenwijk, oppassen, genoeg wat je al kunt doen als je 14 bent, en over 2 jaar kun je een beter baantje vinden.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:34:35 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101280467
Even voor mijn beeldvorming: over welke merken hebben we het nu?
pi_101280557
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:34 schreef amaranta het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: over welke merken hebben we het nu?
Met name adidas
pi_101280576
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 01:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Je ziet vaak dat je met shirts van twee tientjes langer doet met die van een
pi_101280616
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:43 schreef Leandra het volgende:
Alles wat je vader het te weinig vind mag hij verdubbelen en als extra alimentatie overmaken.
Wat een *%&*¥* dat hij wel zegt dat het te weinig is maar er niets aan doet :r
Hij doet er wel iets aan. Hij geeft me regelmatig wat en daar ben ik dan heel blij mee. Alleen heb ik liever dat hij elke maand een bijdrage levert dan dat ie me zo nu en dan wat geeft.
pi_101280627
Zou willen dat ik dat vroeger had gekregen.

Denk dat ik nu per jaar nog geneens aan de E 300 kom.
Do what you love, love what you do!
pi_101280838
Hoeveel kleding hebben jullie trouwens? Drie shirts en drie broeken of negen shirts en broeken? Dat is toch wel een verschil. Ook qua geld.
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:10:02 #78
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_101280878
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:07 schreef hufloir het volgende:
Hoeveel kleding hebben jullie trouwens? Drie shirts en drie broeken of negen shirts en broeken? Dat is toch wel een verschil. Ook qua geld.
Het is belangrijker om te kijken 'hoeveel heb je nodig'. En het is toch niet zo dat je kast nu leeg is, neem ik aan...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_101280946
Ik heb helemaal nooit kleedgeld gehad. Dus ik zou niet zeuren.
Nu ik een redelijk goede baan heb, geef ik nog maar zo'n 20 euro gemiddeld per maand uit aan kleding. En ik zie er altijd goed en verzorgd uit.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:17:32 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101280970
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef hufloir het volgende:

[..]

Met name adidas
en spijkerbroeken?Of draag je alleen maar trainingspakken?
pi_101281005
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

en spijkerbroeken?Of draag je alleen maar trainingspakken?
Mijn spijkerbroeken zijn meestal gewoon van h&m ofzo. Maar van Adidas haal ik graag vestjes en schoenen, maar die zijn wel wat duurder.

Trainingspakken zijn meestal van diadora of nike
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:23:37 #82
351485 Pobberd
Haters gonna hate.
pi_101281049
Stijl is niet te koop. Je moet niet zeuren, 60 euro per maand is meer dan genoeg.
pi_101281063
TS maakt de fout dat ze per maand rekent ipv per jaar en daar de behoefte niet tegenover zet.
¤ 60,- euro per maand is ¤ 720,- per jaar. Even rekenen;

Je "basisbehoefte"
2 paar schoenen: ¤ 150,-
2 jassen: ¤ 150,-
Totaal ¤ 300,-

Mevrouw koopt graag shirtjes van ¤ 25,- per stuk, koop er eens 4 per jaar: ¤ 100,-
Daarnaast zal er nog wel een trui oid bij komen voor de winter 2x? ¤ 60,-
En twee broeken, iets van ¤ 100,- (ruim genomen).
Dus aanvulling basisbehoefte is ¤ 260,-

Subtotaal: ¤ 560,-

Blijft er nog ¤ 160,- over om ondergoed, sokken, accessoires en andere prullaria te kopen.
En dan nog de "extraatjes" van pappa erbij en een eventueel baantje..

Lijkt me dat TS niks te klagen heeft en zo een beetje leert omgaan met geld/ plannen, inzicht krijgt in wat het nu eigenlijk kost en vooral dat dingen maar niet altijd zo fucking vanzelfsprekend zijn!

Ik zou je moeder bedanken voor deze vrijheid en keuzemogelijkheden. Als jij goed plant en laat zien dat je ermee om kan gaan en dan van je eigen geld schoenen kán kopen van zeg 300 euro ( :') !) dan heeft ze daar ook geen moeite mee, het is jouw geld tenslotte en van háár had je ze nóóit! gekregen.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_101281157
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:24 schreef Adolecens het volgende:

Mevrouw koopt graag shirtjes van ¤ 25,- per stuk, koop er eens 4 per jaar: ¤ 100,-.
Dus je koopt vier shirtjes per jaar?! Dat betekent dus twee en de zomer en twee in de winter. Dat is echt te weinig.
pi_101281165
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef hufloir het volgende:

[..]

Dus je koopt vier shirtjes per jaar?! Dat betekent dus twee en de zomer en twee in de winter. Dat is echt te weinig.
wtf :')_!

verslijt je meer als 4 shirts per jaar ofzo?
pi_101281172
60 euro per maand = 720 per jaar. Lijkt mij op zich voldoende voor iemand van 14. Dan koop je gewoon niet iedere maand iets nieuws maar spaar je en koop je een paar keer per jaar nieuwe kleren. En als het volgende maand al ingaat en je vind dat je nu nog nieuwe kleren moet hebben dan moet je met je moeder gaan "onderhandelen" en zorgen dat je nog een keer nieuwe kleren gaat kopen en het daarna van je kleedgeld gaat doen.

Verder is een bijbaantje ook geen slecht idee. Toen ik een jaar of 15 was en merkkleding enzo wilde gingen mijn ouders daar ook niet steeds voor dokken. Als ik dan bijvoorbeeld een dure merkjas wilde dan zeiden mijn ouders "je krijgt van ons geld voor een gewone jas en als de een duurdere wilt dan zorg je er maar voor dat je de rest zelf bijbetaald".
pi_101281219
quote:

[..]

Het is sowieso al de vraag of je elk jaar een nieuwe zomerjas en winterjas moet kopen. Tenzij je coole vriendjes op school dat natuurlijk van je verwachten, dan snap ik het, want je wil niet onder doen voor anderen. :Y

Jullie vrouwen/ meisjes hebben sowieso al het voordeel dat er voor relatief weinig geld al heel veel leuke kleding te kopen is. Zo leer je omgaan met geld en kijk je voortaan eerst naar het prijskaartje en beslis je dan pas of je iets wil hebben, ipv te verwachten dat alles wel gekocht wordt voor je als je maar lief kijkt en keer stofzuigt thuis.
pi_101281226
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef mschol het volgende:

[..]

Nee hoor, ik groei :)
pi_101281241
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:34 schreef hufloir het volgende:

[..]

Nee hoor, ik groei :)
dan koop je iets groter, zodat je er een jaar later nog steeds in past..
pi_101281261
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef mschol het volgende:

[..]

Als ik het zo lees gaan ze dus inderdaad niet zo lang mee wegens erop uitgekeken zijn.

Tja, dan heeft een eventueel langere levensduur van duurdere shirts ook niet zo heel veel nut he? >:)

Maar eigenlijk vind ik dit wel eens een mooie gelegenheid om te leren welke shirts van een tientje wel, en welke niet goed zijn. Dat verschil is er namelijk ook nog.
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:36:33 #91
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_101281262
quote:

[..]

Je hébt ook nog kleren neem ik aan?

Zeg dat je 400 euro uitgeeft aan jassen en schoenen/
Houd je 350 over, koop twee truien van 80 per stuk, heb je nog 190 over, dan nog een paar broeken = 180 euro...

Shit,je hebt gelijk, dan heb je nog maar tien euro over! :o

Inderdaad TS, het is te weinig :{w
Ga je moeder maar zeggen dat ze je meer moet geven
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
pi_101281283
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:35 schreef mschol het volgende:

[..]

dan koop je iets groter, zodat je er een jaar later nog steeds in past..
Dan loop ik in te grote kleren rond :')
pi_101281289
Dat groeien gaat deels op ja. Deels!

Wij hebben twee meiden van 9 en 10 en het is echt niet zo dat we elk jaar een compleet nieuwe garderobe moeten kopen omdat niks meer past van het jaar daarvoor hoor.
pi_101281300
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:36 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

Je hébt ook nog kleren neem ik aan?

Zeg dat je 400 euro uitgeeft aan jassen en schoenen/
Houd je 350 over, koop twee truien van 80 per stuk, heb je nog 190 over, dan nog een paar broeken = 180 euro...

Shit,je hebt gelijk, dan heb je nog maar tien euro over! :o

Inderdaad TS, het is te weinig :{w
Ga je moeder maar zeggen dat ze je meer moet geven
Joehoe! Iemand die het met me eens is! XD
pi_101281311
Sarcasme niet kunnen ontdekken in posts.. :')
pi_101281315
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:39 schreef hufloir het volgende:

[..]

Joehoe! Iemand die het met me eens is! XD
Ah, daar zat je nu het hele topic op te wachten nietwaar? :')
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:40:54 #97
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_101281330
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:38 schreef hufloir het volgende:

[..]

Dan loop ik in te grote kleren rond :')
Je vraagt of het te weinig is, krijgt als antwoord 'nee' + een aantal rekensommetjes en tips en je roept nog dat het te weinig is....

Ehh. Haal die plaat voor je kop weg?

700 euro is Echt. Niet. Weinig. Kijk gewoon eens wat meer rond.
pi_101281344
Zeg, TS, ooit van H&M gehoord?
pi_101281351
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:38 schreef Adolecens het volgende:
Dat groeien gaat deels op ja. Deels!

Wij hebben twee meiden van 9 en 10 en het is echt niet zo dat we elk jaar een compleet nieuwe garderobe moeten kopen omdat niks meer past van het jaar daarvoor hoor.
soms gaat het ineens heel snel van a naar c cup :)
pi_101281357
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:42 schreef kijkmij het volgende:

[..]

soms gaat het ineens heel snel van a naar c cup :)
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')