abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101271382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en jassen van 100 euro!
nja jassen en schoenen moet je niet op bezuinigen, zeker winterjassen niet hoor. En dan heb ik het niet over merkkleding maar gewoon een goede warme water en winddichte jas ^O^
pi_101271797
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:18 schreef gogosweden het volgende:

[..]

nja jassen en schoenen moet je niet op bezuinigen, zeker winterjassen niet hoor. En dan heb ik het niet over merkkleding maar gewoon een goede warme water en winddichte jas ^O^
dat ben ik ook helemaal met je eens maar ik heb 2 jaar geleden een goede warme winterjas gekocht voor 35 euro, het is dat nu 24 kilo lichter ben anders ging hij nog een 3e seizoen mee, wat betreft schoenen, een vrouw loopt niet de hele winter op dezelfde schoenen, dus dan heb ik liever 3 paar goedkopere schoenen en keuze dan 1 heel duur paar die bijvoorbeeld echt niet onder een rokje kunnen ':P
S. 2014
J. 2016
pi_101271901
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
60 euro vind ik veel. Alsof je elke maand al je geld op moet maken aan kleding.
Wij kregen vroeger 25 gulden per maand en dat vond ik al veel.
Wil je meer, zoek dan een baan.
Afhankelijk van hoe oud je bent was 25 gulden toen ook meer dan 60 euro nu als je inflatie doorrekent.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:43:13 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101272301
Alles wat je vader het te weinig vindt mag hij verdubbelen en als extra alimentatie overmaken.
Wat een *%&*¥* dat hij wel zegt dat het te weinig is maar er niets aan doet :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-08-2011 15:22:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101273821
Ik kreeg vroegah 1 gulden ;(
Ja nee
pi_101274532
60 euro is een mooi bedrag.
Leren met geld omgaan. Je hoeft toch niet elke maand wat te kopen.
Leer sparen als je weet dat het bijna winter is en dat er een warme trui ed. moet komen.
Je dus elke maand daar wat voor opzij zet.
Zo leer ik het mijn puberdochter die het met 50 euro per maand aan kleedgeld moet doen.
Ik als moeder betaal wel haar winterjas en een paar goeie laarzen voor de winter en zomer, en 10 euro per maand aan haar telefoon.
Soms gaan we samen shoppen en krijgt ze echt wel wat extra's toegeschoven.
Als ze meer wil moet ze er zelf wat voor doen en doet dat graag door twee week kranten te lopen.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_101275650
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:59 schreef hufloir het volgende:

[..]

Ik zei ook al: een shirt van tien euro is niks voor mij.
Meestal kost een shirt bij mij rond de 25 ofzo
Wat is dat voor een lulkoek. Je past je maar aan aan het bedrag wat je krijgt en als je dat niet wilt dan verdien je de rest er maar zelf bij. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101275916
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 01:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat is dat voor een lulkoek. Je past je maar aan aan het bedrag wat je krijgt en als je dat niet wilt dan verdien je de rest er maar zelf bij. }:|
^O^
pi_101276596
Het is echt meer dan genoeg, hoor. Mijn 16 jarige krijgt dit niet eens per jaar aan kleding en toch ziet hij er prima uit, hij wisselt zn merkkleding af met H&M enzo. Hij krijgt zelfs regelmatig complimentjes over zn stijl. Je moet gewoon een beetje slim shoppen. Als je een winterjas nodig hebt, koop je die in dec/jan want dan zijn ze in de sale. Merk jeans kun je prima goedkoop scoren in een outlet en voor shirts geldt hetzelfde. Je moet je niet zo druk maken. Als voor jou het dragen van merkkleding belangrijker is dan dan de geldnood van je moeder, moet je je schamen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zondag 28 augustus 2011 @ 07:34:18 #70
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_101279959
Ik weet niet eens meer wie het schreef maar het is 720 euro per jaar. Eigenlijk best wel veel, dat ben ik dit jaar niet eens kwijt aan kleding voor mij en mijn vriend (en dan heb ik wat moeten aanschaffen voor bruiloften etc.).
Voor mijn dochter ben ik het wel kwijt, maar dat is een ander verhaal, die zit al in d'r derde maat schoenen sinds ze sinds afgelopen juni loopt. ;(
pi_101280126
Pff, ik geef echt geen 720 euro per jaar uit aan kleding hoor (en ik ben meer dan 2x zo oud als jij...)!

En ik zou trouwens eerder bezuinigen op shirts en broeken en zo dan op schoenen. Maar goed, dat ben ik.

Als ik dit zo lees, is het een uitstekende beslissing van je moeder om je kleedgeld te geven. Als je meer wilt, neem je toch een baantje? Krantenwijk, oppassen, genoeg wat je al kunt doen als je 14 bent, en over 2 jaar kun je een beter baantje vinden.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:34:35 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101280467
Even voor mijn beeldvorming: over welke merken hebben we het nu?
pi_101280557
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:34 schreef amaranta het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: over welke merken hebben we het nu?
Met name adidas
pi_101280576
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 01:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Je ziet vaak dat je met shirts van twee tientjes langer doet met die van een
pi_101280616
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:43 schreef Leandra het volgende:
Alles wat je vader het te weinig vind mag hij verdubbelen en als extra alimentatie overmaken.
Wat een *%&*¥* dat hij wel zegt dat het te weinig is maar er niets aan doet :r
Hij doet er wel iets aan. Hij geeft me regelmatig wat en daar ben ik dan heel blij mee. Alleen heb ik liever dat hij elke maand een bijdrage levert dan dat ie me zo nu en dan wat geeft.
pi_101280627
Zou willen dat ik dat vroeger had gekregen.

Denk dat ik nu per jaar nog geneens aan de E 300 kom.
Do what you love, love what you do!
pi_101280838
Hoeveel kleding hebben jullie trouwens? Drie shirts en drie broeken of negen shirts en broeken? Dat is toch wel een verschil. Ook qua geld.
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:10:02 #78
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_101280878
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:07 schreef hufloir het volgende:
Hoeveel kleding hebben jullie trouwens? Drie shirts en drie broeken of negen shirts en broeken? Dat is toch wel een verschil. Ook qua geld.
Het is belangrijker om te kijken 'hoeveel heb je nodig'. En het is toch niet zo dat je kast nu leeg is, neem ik aan...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_101280946
Ik heb helemaal nooit kleedgeld gehad. Dus ik zou niet zeuren.
Nu ik een redelijk goede baan heb, geef ik nog maar zo'n 20 euro gemiddeld per maand uit aan kleding. En ik zie er altijd goed en verzorgd uit.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:17:32 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_101280970
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef hufloir het volgende:

[..]

Met name adidas
en spijkerbroeken?Of draag je alleen maar trainingspakken?
pi_101281005
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

en spijkerbroeken?Of draag je alleen maar trainingspakken?
Mijn spijkerbroeken zijn meestal gewoon van h&m ofzo. Maar van Adidas haal ik graag vestjes en schoenen, maar die zijn wel wat duurder.

Trainingspakken zijn meestal van diadora of nike
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:23:37 #82
351485 Pobberd
Haters gonna hate.
pi_101281049
Stijl is niet te koop. Je moet niet zeuren, 60 euro per maand is meer dan genoeg.
pi_101281063
TS maakt de fout dat ze per maand rekent ipv per jaar en daar de behoefte niet tegenover zet.
¤ 60,- euro per maand is ¤ 720,- per jaar. Even rekenen;

Je "basisbehoefte"
2 paar schoenen: ¤ 150,-
2 jassen: ¤ 150,-
Totaal ¤ 300,-

Mevrouw koopt graag shirtjes van ¤ 25,- per stuk, koop er eens 4 per jaar: ¤ 100,-
Daarnaast zal er nog wel een trui oid bij komen voor de winter 2x? ¤ 60,-
En twee broeken, iets van ¤ 100,- (ruim genomen).
Dus aanvulling basisbehoefte is ¤ 260,-

Subtotaal: ¤ 560,-

Blijft er nog ¤ 160,- over om ondergoed, sokken, accessoires en andere prullaria te kopen.
En dan nog de "extraatjes" van pappa erbij en een eventueel baantje..

Lijkt me dat TS niks te klagen heeft en zo een beetje leert omgaan met geld/ plannen, inzicht krijgt in wat het nu eigenlijk kost en vooral dat dingen maar niet altijd zo fucking vanzelfsprekend zijn!

Ik zou je moeder bedanken voor deze vrijheid en keuzemogelijkheden. Als jij goed plant en laat zien dat je ermee om kan gaan en dan van je eigen geld schoenen kán kopen van zeg 300 euro ( :') !) dan heeft ze daar ook geen moeite mee, het is jouw geld tenslotte en van háár had je ze nóóit! gekregen.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_101281157
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:24 schreef Adolecens het volgende:

Mevrouw koopt graag shirtjes van ¤ 25,- per stuk, koop er eens 4 per jaar: ¤ 100,-.
Dus je koopt vier shirtjes per jaar?! Dat betekent dus twee en de zomer en twee in de winter. Dat is echt te weinig.
pi_101281165
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef hufloir het volgende:

[..]

Dus je koopt vier shirtjes per jaar?! Dat betekent dus twee en de zomer en twee in de winter. Dat is echt te weinig.
wtf :')_!

verslijt je meer als 4 shirts per jaar ofzo?
pi_101281172
60 euro per maand = 720 per jaar. Lijkt mij op zich voldoende voor iemand van 14. Dan koop je gewoon niet iedere maand iets nieuws maar spaar je en koop je een paar keer per jaar nieuwe kleren. En als het volgende maand al ingaat en je vind dat je nu nog nieuwe kleren moet hebben dan moet je met je moeder gaan "onderhandelen" en zorgen dat je nog een keer nieuwe kleren gaat kopen en het daarna van je kleedgeld gaat doen.

Verder is een bijbaantje ook geen slecht idee. Toen ik een jaar of 15 was en merkkleding enzo wilde gingen mijn ouders daar ook niet steeds voor dokken. Als ik dan bijvoorbeeld een dure merkjas wilde dan zeiden mijn ouders "je krijgt van ons geld voor een gewone jas en als de een duurdere wilt dan zorg je er maar voor dat je de rest zelf bijbetaald".
pi_101281219
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef hufloir het volgende:

[..]

Het is sowieso al de vraag of je elk jaar een nieuwe zomerjas en winterjas moet kopen. Tenzij je coole vriendjes op school dat natuurlijk van je verwachten, dan snap ik het, want je wil niet onder doen voor anderen. :Y

Jullie vrouwen/ meisjes hebben sowieso al het voordeel dat er voor relatief weinig geld al heel veel leuke kleding te kopen is. Zo leer je omgaan met geld en kijk je voortaan eerst naar het prijskaartje en beslis je dan pas of je iets wil hebben, ipv te verwachten dat alles wel gekocht wordt voor je als je maar lief kijkt en keer stofzuigt thuis.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_101281226
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef mschol het volgende:

[..]

Nee hoor, ik groei :)
pi_101281241
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:34 schreef hufloir het volgende:

[..]

Nee hoor, ik groei :)
dan koop je iets groter, zodat je er een jaar later nog steeds in past..
pi_101281261
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef mschol het volgende:

[..]

Als ik het zo lees gaan ze dus inderdaad niet zo lang mee wegens erop uitgekeken zijn.

Tja, dan heeft een eventueel langere levensduur van duurdere shirts ook niet zo heel veel nut he? >:)

Maar eigenlijk vind ik dit wel eens een mooie gelegenheid om te leren welke shirts van een tientje wel, en welke niet goed zijn. Dat verschil is er namelijk ook nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')