abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:03:49 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_101255821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef hufloir het volgende:
Ik moet schoenen en jassen ook zelf betalen. Twee jassen per jaar, zomer en winter ongeveer 100 euro. Pasgeleden kreeg ik van mn vader schoenen van honderd euro. Dat kan dan ook niet meer. Niet dat dat perse moet want 100 euro is heel veel maar toch. Een paar goede winterlaarzen waar je de hele winter mee doorkan haal je ook niet voor twee tientjes. Of zeg ik nu iets heel raars?
Kijk, je leert dus stiekem al dat geld niet aan een boom groeit en dat je moet gaan budgeteren, keuzes maken. Daarom krijg je nu kleedgeld.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_101255833
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje kinderachtig van je vader om het vervolgens zo uit te spelen. Maar dat kun jij natuurlijk ook.
Ga een dagje winkelen met je vader onder het mom van dat je graag iets met hem wil doen en dat je nog zo kapot bent van de scheiding en zorg dat je een hele mooie basis in je kast krijgt. >:) .
haha, ik krijg van mijn vader ook wel regelmatig wat.
pi_101255860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:04 schreef hufloir het volgende:

[..]

haha, ik krijg van mijn vader ook wel regelmatig wat.
Dan krijg je toch ruim voldoende? Geld groeit nou eenmaal niet aan de boom.

Jassen kan je makkelijk langer dan 1 seizoen mee. Eventueel koop je er een goedkopere jas bij voor stappen e.d.
Eventueel eens wat vaker in de uitverkoop kijken als je graag merkkleding wil dragen. Ik vind je eigenlijk knap verwend voor een koter van 14.
pi_101255897
quote:
Ik moet schoenen en jassen ook zelf betalen. Twee jassen per jaar, zomer en winter ongeveer 100 euro. Pasgeleden kreeg ik van mn vader schoenen van honderd euro. Dat kan dan ook niet meer. Niet dat dat perse moet want 100 euro is heel veel maar toch. Een paar goede winterlaarzen waar je de hele winter mee doorkan haal je ook niet voor twee tientjes. Of zeg ik nu iets heel raars?
Ik koop veel via internet. De komende weken is er sale, daar kun je ook veel mee besparen... Kan veel schelen
pi_101256005
Een vriendin van me krijgt 55 p/m en hoeft jassen en schoenen niet te betalen.
Ik moet zeggen dat ik ook graag merkkleding draag. Dat krijg ik ook niet van mn moeder. Zoiets krijg ik dan van mn vader maar alleen als ie vind dat ik lief ben. haha
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:13:52 #31
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_101256098
Ik vind het meer dan voldoende. Ga er zelf maar eens voor werken, je zal het dan wel appreciëren.
Are you fokking to me?
pi_101256170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:10 schreef hufloir het volgende:
Een vriendin van me krijgt 55 p/m en hoeft jassen en schoenen niet te betalen.
Ik moet zeggen dat ik ook graag merkkleding draag. Dat krijg ik ook niet van mn moeder. Zoiets krijg ik dan van mn vader maar alleen als ie vind dat ik lief ben. haha
Boehoehoe. D'r zal altijd wel iemand zijn die meer krijgt/heeft. Gaat erom dat je meer dan genoeg hebt/krijgt. Met 60 euro p/m kan je het prima redden, je moet alleen keuzes gaan maken.
pi_101256228
als je moeder niet veel geld heeft, dan zal zoiets als dit (wat niet onredelijk is) het maximale zijn. welkom in de echte wereld: je zal nu eenmaal nu en dan genoegen moeten nemen met wat je krijgt ipv met wat je wilt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101256484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:18 schreef simmu het volgende:
als je moeder niet veel geld heeft, dan zal zoiets als dit (wat niet onredelijk is) het maximale zijn. welkom in de echte wereld: je zal nu eenmaal nu en dan genoegen moeten nemen met wat je krijgt ipv met wat je wilt.
Winnaars krijgen niet, die nemen. :P

Belangrijke levensles, vooral als je nog jong bent; als je oud bent ben je namelijk te laat en heb je er niets meer aan. ;)
pi_101256649
Met schoenen en jassen kan je zeker 2 à 3 jaar doen. In 2,5 jaar tijd heb je 30*60=1800. Schoenen van ¤100, 2 jassen van ¤100, en je hebt nog steeds ¤1500 voor shirtjes, (onder)broeken, sokken, truien etc. Kan makkelijk. En als je er per se een merkje op wil om bij de andere kindjes te horen dan moet je maar werken :P
pi_101256844
Ik moet het met 40 euro per maand doen, Daar moet ik ook evt cadeautjes voor verjaardagen van doen, En alles wat niet onder zakgeld valt (denk aan scheerschuim, scheermesjes, douchefris luchjes) schoenen jas, muts handschoenen en al die meuk.

Het is ruimschoots genoeg maar je moet wel gewoon opletten dat je bijvoorbeeld geld spaart voor een winterjas of iets dergelijks.

Nog niet genoeg?---> Bijbaantje
pi_101257042
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:42 schreef gogosweden het volgende:
Ik moet het met 40 euro per maand doen, Daar moet ik ook evt cadeautjes voor verjaardagen van doen, En alles wat niet onder zakgeld valt (denk aan scheerschuim, scheermesjes, douchefris luchjes) schoenen jas, muts handschoenen en al die meuk.

Het is ruimschoots genoeg maar je moet wel gewoon opletten dat je bijvoorbeeld geld spaart voor een winterjas of iets dergelijks.

Nog niet genoeg?---> Bijbaantje
Dan ben ik echt verwend.
pi_101257104
Op je veertiende zestig euro per maand is best veel, hoor. Als je per se dure kleding wilt zul je of wat moeten sparen, of zelf wat bij moeten leggen. Een baantje nemen is niet heel vreemd op jouw leeftijd.
Tot mijn achttiende kreeg ik vijftig per maand waar ik evenveel voor moest kopen als jij en dat ging prima. Wilde ik een keer wat duurdere kleding zoals schoenen of een jas, dan legde ik zelf wat bij.
pi_101257178
als je echt stoer bent ga je leren naaien. dan kan je megabesparen en hip zijn door je eigen kleding te maken. en anders idd een baantje erbij. krantenwijk ofzo, of vakkenvullen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101257239
Royaal bedrag! Ik mocht vroeget mijn eigen kleding kopen voor 10 gulden.

Wees blij!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:02:09 #41
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101257404
Je moet niet zeuren dat je te weinig krijgt. 60 euro is zat. Ga maar werken.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:04:22 #42
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_101257472
quote:
die schoenen kreeg je van je vader en nu je kleedgeld krijgt van je moeder, wil je vader niet meer 'ns een keer' één paar schoenen noor je kopen?

In elk geval: het gaat niet alleen om wat jij voldoende vindt of niet, maar ook om wat je moeder kan missen.

Je kan met 60 euro best kleren kopen (ook schoenen en een jas) als je een beetje rond kijkt. Ook merkkleding.
Ga naar een outlet, koop in de uitverkoop ofzo.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:08:34 #43
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101257612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:59 schreef hufloir het volgende:

[..]

Ik zei ook al: een shirt van tien euro is niks voor mij.
Meestal kost een shirt bij mij rond de 25 ofzo
Dit zou voor mij als ouder précies de reden zijn om kleedgeld te geven. Hoezo? een shirt van 10 euro is niks voor jou? Blijkbaar was je moeder (die weinig geld heeft zoals je zei) het zat om duur voor je te kopen. En blijkbaar wilde je daar niet aan. dus mag je nu zelf gaan ervaren hoe het is om kleding te moeten kopen. Dat willen en kunnen niet hetzelfde is. Dat je dus concessies moet doen. Dat is volwassen worden.

Mocht je er niet mee rond kunnen komen is een baantje ook vrij gezond. En tja, je vader moet óf zijn mond houden, óf over de brug komen met meer geld. Zoals ik het lees heeft je moeder meer kinderen te verzorgen. Makkelijk praten vanuit je vader denk ik dan. (oh ik zie al dat hij wél genoeg heeft om aan je nukjes tegemoet te komen. Lekker.:') )

Ik denk dus dat je moeder met deze actie je duidelijk wil maken dat de standaard die jij nastreeft of gewend bent niet haalbaar is voor haar. En dat je dus genoegen moet nemen met minder, of zelf gaan werken. Ze is zelfs boven het gemiddelde gaan zitten wat aanbevolen wordt door het Nibud: http://www.nibud.nl/omgaa(...)-geld/kleedgeld.html

Bof jij even!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:11:55 #44
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_101257712
Ik zie dat jouw vader een bijdrage levert aan je moeder ivm scheiding ..
Mijn ouders kregen "kinderbijslag" .. bestaat zoiets niet meer ?

Ik koop nu zelfs shirts van 3 of 7 euro lang leve Primark..
Zijn nog best leuk en zitten heerlijk! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_101257746
Je hoeft toch ook niet elk jaar een nieuwe zomer- en winterjas en nieuwe schoenen van ¤100? Normaal gesproken kun je toch wel wat langer doen met een jas. Wat is er bijvoorbeeld mis met je winterjas van afgelopen winter? En schoenen van ¤50 per paar lopen ook goed hoor. Verder kun je ondergoed en sokken heel goedkoop bij bv de zeeman halen, net als basis shirts en soms best leuke overhemden en broeken. Een gewone spijkerbroek hoeft ook echt niet heel duur te zijn. Als je op die manier bespaard kun je als je dat echt nodig vindt een paar duurdere merk kledingstukken kopen en deze combineren met goedkopere kleding. Niks mis mee.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:14:35 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101257787
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik zie dat jouw vader een bijdrage levert aan je moeder ivm scheiding ..
Mijn ouders kregen "kinderbijslag" .. bestaat zoiets niet meer ?
Euhm, Ik denk zomaar dat er meer kinderen zijn, en dat er behalve een Bjorn Borg onderbroek en weet ik wat voor merken verder ook gewoon gegeten, gesport, naar school gegaan en weet ik veel moet. Over het algemeen is de ouderbijdrage niet dusdanig hoog dat je ook nog de kinderbijslag overhoudt hoor. En dat (kinderbijslag)is nét iets meer dan het kleedgeld dat hij nu krijgt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:15:46 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101257820
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Je hoeft toch ook niet elk jaar een nieuwe zomer- en winterjas en nieuwe schoenen van ¤100? Normaal gesproken kun je toch wel wat langer doen met een jas. Wat is er bijvoorbeeld mis met je winterjas van afgelopen winter? En schoenen van ¤50 per paar lopen ook goed hoor. Verder kun je ondergoed en sokken heel goedkoop bij bv de zeeman halen, net als basis shirts en soms best leuke overhemden en broeken. Een gewone spijkerbroek hoeft ook echt niet heel duur te zijn. Als je op die manier bespaard kun je als je dat echt nodig vindt een paar duurdere merk kledingstukken kopen en deze combineren met goedkopere kleding. Niks mis mee.
Jongens van 14 hikken nog tegen hun groeispurt aan hè? Dus hij zal nu waarschijnlijk vaker een jas nodig hebben, gewoon omdat het niet meer past. excusez, TS kan uiteraard gewoon ook een meisje zijn. :@
maar wellicht is het dan slim om dingen die te klein zijn weer te verkopen via MP.

[ Bericht 6% gewijzigd door debuurvrouw op 27-08-2011 18:17:58 ]
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:30:13 #48
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_101258297
Geen kledinggeld krijgen is het beste, en dan gewoon met moeders naar stad gaan eens per 2/3 weken en vanalles kopen terwijl zij de beurs open trekt.

Daar heb je voor 60 euro enkel wat leuke schoenen voor ''erbij''
Doei!
pi_101260257
ik hou per maand miss 20 euro over en zelfs daar kun je goed van leven. Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden en slim met basics omgaan. Ik draag zelf bv graag merken zoals o'neill maar als je daarvan een vest in de aanbieding koopt heb je die vaak al voor 20 a 25 euro. Daaronder kan een supersimpel shirtje want die zie je toch niet. De hema heeft hele goede kwaliteit, behoud kleur en vorm. Een winterjas en laarzen zijn idd wat duurder maar als je niet al te hard meer groeit kun je daar makkelijker meerdere jaren van doen. Tegenwoordig zie je vaak zat kortingen tot 70% dat is de tijd om sokken en ondergoed in te slaan. Probeer de tijdelijk hippe kleding te laten hangen en kies wat neutralers dat ook na een paar maanden nog kan.
pi_101260415
sorry voor t ontbreken van de enters, mijn telefoon wil ineens niet meer op z'n kant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')