abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:56:09 #241
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101359737
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Dat hebben die huurlingen toch aan zichzelf te danken. Als jij voor een paar duizend euro per dag het Lybische volk wel wil kapotschieten, dan heb je mijns inziens niet echt het voorrecht om de morele kaart te spelen. Al met al, ik denk niet dat er veel mensen zich druk maken om hun lot.
Ik vermoedde al dat je een kant had gekozen. Vond je eerdere reactie ook wel wat verdacht.
Uiteindelijk komt de aap toch wel uit de mouw.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101359829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat maakt je dan een beter mens dan Khadaffi en zijn volgelingen?Je handelt exact als Khadaffi, dus kijk er niet gek vanop dat ze dit ook doen met burgers die tegen ze in gaan..
Wie zegt dat zij beter handelen dan Khadaffi?
Ze willen alleen van Khadaffi af.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:57:42 #243
2651 svann
night-hawk
pi_101360179
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:56 schreef paddy het volgende:

Ik hoop dat de mensen niet weer een leger Kaddaffi's krijgen met die vrijheidsstrijders :{
Neuh. Ze hebben nogal een andere mentaliteit.
Als je het een beetje gevolgd had, had je dat het afgelopen half jaar wel opgepikt.
Mensen die alleen al van mogelijke oppositie verdacht werden, zouden willen dat het bij een intimiderend gesprek was gebleven.
Ik ga na een half jaar niet meer de willekeur, wreedheden en intimidatie van het Gaddafi regime uit de doeken doen.

Krijgsgevangenen van de rebellen krijgen medische verzorging, rode kruis en pers mag ze bezoeken, dode tegenstanders worden begraven, niet gedumpd.
Ze zullen niet voorgelezen worden, maar het NTC benadrukt keer op keer dat ze goed behandeld moeten worden.
De regelementen van Geneve worden nadrukkelijk onder de aandacht gebracht.
Die naleven zal niet altijd meevallen als je maanden gebombardeerd bent of familie en vrienden hebt verloren.
Toch is het streven zich niet te verlagen naar het niveau van G's milities.

Een heel verschil is ook dat hun streven democratie, een grondwet en onafhankelijke rechtspraak is.
De grofweg drie regio's (Bengazi, Misurata en Nefusa) hebben zich maanden zelfstandig staande moeten houden, dus het zal best zoeken worden naar verhoudingen en vorm van die nieuwe landelijke samenwerking.
Er is al maanden enige wederzijdse hulp. Bij het ontzet en nu de bewaking van Tripoli wordt samengewerkt, om Sirte en Sabha te bevrijden wordt samengewerkt.
Er is nu wat gesputter over enkele mensen die in de tijdelijke regering komen. Maak je gebruik van de kennis van (vroeg) overgelopen regeringsfunctionarissen of niet? Of onder welke voorwaarden.
Dat geven en nemen van democratie is best wennen als je alleen dictaten van boven gewend bent.
Een hele uitdaging, onder niet al te beroerde omstandigheden, dus ik ben benieuwd.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_101360202
Een belangrijk verschil is ook dat Khadaffi enorme internationale ambities had, daar hebben wij van de rebellen nog niks over vernomen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 03:10:29 #245
2651 svann
night-hawk
pi_101360214
Libyamap twitterde op zondag 28-08-2011 om 00:37:34 #Libya latest map. Updated 27-08-2011 @ 20:00pm Libyan Local time: http://t.co/MGrEiqL @Libyamap reageer retweet

Klik voor vergroting.

De situatie van zaterdag avond.
Onder Sirte/Surt ligt (net buiten beeld) Sabha.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 03:50:06 #246
2651 svann
night-hawk
pi_101360298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Een belangrijk verschil is ook dat Khadaffi enorme internationale ambities had, daar hebben wij van de rebellen nog niks over vernomen.
Voorlopig hebben ze het druk genoeg met hun nationale ambities.

Ze hebben ook geen buitenissige internationale ambities. Ze willen een democratisch en gerespecteerd land zijn.

Wat betreft Gaddafi's project de AU, vinden ze het storend dat slechts de helft bereid is hen te erkennen.
Ze benadrukken dat de investeringen die Gaddafi in Afrika deed niet de investeringen van de persoon Gaddafi zijn, maar die van het libische volk.
Dat is wel een goed punt eigenlijk.

Een Al Jazeera 'Inside Story' aflevering hierover: Is the African Union still backing Gaddafi?
We ask whether the AU's decision not to support the NTC reflects Gaddafi's lingering influence over the organisation.
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 04:30:35 #247
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_101360337
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 03:50 schreef svann het volgende:

[..]

Ze hebben ook geen buitenissige internationale ambities. Ze willen een democratisch en gerespecteerd land zijn.
En dan in een kring liedjes zingen. Met bloemetjes in hun haar. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 02:57 schreef svann het volgende:

[..]

Er is nu wat gesputter over enkele mensen die in de tijdelijke regering komen.
Enkele mensen? Zeg maar gerust het halve apparaat van Gaddafi. De vent die nu defacto leider is gemaakt was jarenlang een van de belangrijkste mensen onder Gaddafi.

Ondertussen worden de straten beheerst door, tot hun oren bewapende, fanatieke mujahideen strijders die vanuit de hele regio zijn gekomen om te vechten en jij denkt dat krijgsgevangenen medische zorg en een bezoekje van het rode kruis krijgen?

O natuurlijk zullen er een aantal eerste klas behandeling krijgen, al was het alleen maar voor de PR. Maar anderen.. Wil je de beelden zien van in stukjes gehakte lijken? Losse hoofden op de straat? Een lynchpartij waar iemand onder veel gejoel aan een straatlantaarn wordt opgehangen?

Dat je de verwijdering van Gaddafi als een positief iets wilt zien kan ik nog wel begrijpen maar de partijen die tegen hem waren heilig verklaren is weinig realitisch.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 04:43:05 #248
2651 svann
night-hawk
pi_101360359
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 04:30 schreef NorthernStar het volgende:

En dan in een kring liedjes zingen. Met bloemetjes in hun haar. O+
Grappig zeg.
quote:
Enkele mensen? Zeg maar gerust het halve apparaat van Gaddafi. De vent die nu defacto leider is gemaakt was jarenlang een van de belangrijkste mensen onder Gaddafi.

Ondertussen worden de straten beheerst door, tot hun oren bewapende, fanatieke mujahideen strijders die vanuit de hele regio zijn gekomen om te vechten en jij denkt dat krijgsgevangenen medische zorg en een bezoekje van het rode kruis krijgen?

O natuurlijk zullen er een aantal eerste klas behandeling krijgen, al was het alleen maar voor de PR. Maar anderen.. Wil je de beelden zien van in stukjes gehakte lijken? Losse hoofden op de straat? Een lynchpartij waar iemand onder veel gejoel aan een straatlantaarn wordt opgehangen?

Dat je de verwijdering van Gaddafi als een positief iets wilt zien kan ik nog wel begrijpen maar de partijen die tegen hem waren heilig verklaren is weinig realitisch.
Kijk lekker verder naar RussiaToday. Ook Alex Jones kan ik je aanraden.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 04:43:57 #249
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_101360361
Mujahedeen :')

Seriously. Sommigen hier. Libie wordt nog erger dan Afghanistan. :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 06:25:32 #251
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_101360476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 04:43 schreef svann het volgende:

[..]

Grappig zeg.

[..]

Kijk lekker verder naar RussiaToday. Ook Alex Jones kan ik je aanraden.
Je zou ook op de reactie in kunnen gaan.

Jij presenteert het als een sprookje

maar dat sprookje eindigde hier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 04:43 schreef rakotto het volgende:
Mujahedeen :')

Seriously. Sommigen hier. Libie wordt nog erger dan Afghanistan. :Y
Eugh ja mujahideen? Is gewoon de correcte naam voor jihadstrijders. Je mag ze ook moslimstrijders noemen. Is allemaal hetzelfde. Ze vechten vanuit religie en ideologie.

En ik zeg nergens dat het "erger dan Afghanistan" wordt. Jullie doen alleen alsof ze niet bestaan. Er lopen een hoop zwaarbewapende moslimstrijders rond en er is maar heel weinig berichtgeving over wat er zich precies in de straten afspeelt.

Misschien leveren ze straks allemaal netjes hun wapens in en gaan naar huis. Of misschien willen ze inspraak. In het laatste geval heb je een probleem.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 06:54:49 #252
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_101360539
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 06:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je zou ook op de reactie in kunnen gaan.

Jij presenteert het als een sprookje

[ afbeelding ]

maar dat sprookje eindigde hier.

[..]

Eugh ja mujahideen? Is gewoon de correcte naam voor jihadstrijders. Je mag ze ook moslimstrijders noemen. Is allemaal hetzelfde. Ze vechten vanuit religie en ideologie.

En ik zeg nergens dat het "erger dan Afghanistan" wordt. Jullie doen alleen alsof ze niet bestaan. Er lopen een hoop zwaarbewapende moslimstrijders rond en er is maar heel weinig berichtgeving over wat er zich precies in de straten afspeelt.

Misschien leveren ze straks allemaal netjes hun wapens in en gaan naar huis. Of misschien willen ze inspraak. In het laatste geval heb je een probleem.
Ze vechten allemaal voor vrijheid. Heeft niets te maken met Religie of ideologie. Het is altijd een moslim land geweest, dus daarvoor hoeven zij niet te strijden.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_101360562
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:57 schreef NorthernStar het volgende:
[ afbeelding ]

Mahmoud Jibril, Prime Minister of the National Transitional Council of Libya

From 2007 to early 2011, he served in the Gaddafi regime as head of the National Economic Development Board.
Dat maakt hem nog niet perse een fout persoon (wat hij wel zou kunnen zijn hoor, ik ken hem niet). Maar het is gewoon een feit dat je niet iedereen die voor het vorige regime heeft gewerkt eruit kan gooien. Ten 1e is dan je complete infrastructuur qua openbaar bestuur, ordehandhaving, economie etc weg en ten 2e kan je dan het halve land vast gaan gooien.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101360570
Northernstar wil kennelijk dolgraag een herhaling van de fouten die in Irak zijn gemaakt.
pi_101364738
Welke niet-westerse landen hebben nu uiteindelijk ook meegeholpen, of stonden achter de no-fly zone en de hulp van de rebellen?

Ik kan het niet terug vinden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_101364838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:38 schreef paddy het volgende:
Welke niet-westerse landen hebben nu uiteindelijk ook meegeholpen, of stonden achter de no-fly zone en de hulp van de rebellen?

Ik kan zo snel egypte en qatar bedenken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:59:11 #258
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_101365243
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:42 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ik kan zo snel egypte en qatar bedenken.
+ de Verenigde Arabische Emiraten, Jordanië en Oman.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101367483
Badra Djait, een Gentse van Algerijnse origine, verdedigt de beslissing van de Algerijnse regering om nog niet de NTC te erkennen, en wijst erop dat Belhadj, de militaire leider van de NTC, tot de Libische moedjahedien hoorde en zelfs door de CIA is ondervraagd.
pi_101369825
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:38 schreef paddy het volgende:

Naast de bovenstaande posts:
Arabische Liga: VN, stel no fly-zone in boven Libië
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)zone-in-boven-libie/
Overzichtje van de landen die meewerken aan de operatie in Libie op wiki:
http://en.wikipedia.org/w(...)bya#Forces_committed
pi_101372889
Dochter Kaddafi bevallen van baby in Algerije

Aisha, een dochter van de verdreven Libische dictator Muammar Kaddafi, is dinsdag in Algerije van een dochter bevallen.

De regeringsmedewerker zei dat moeder en dochter het goed maken. Het Algerijnse ministerie van Buitenlandse Zaken had maandag laten weten dat Aisha, Kaddafi's vrouw Safia en zijn zoons Hannibal en Mohammed in Algerije waren aangekomen.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_101373130
Dank jullie voor het antwoord. :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:00:02 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101373179
Johan bemoeit zich er nu ook mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † woensdag 31 augustus 2011 @ 03:47:01 #265
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_101399450
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat maakt hem nog niet perse een fout persoon (wat hij wel zou kunnen zijn hoor, ik ken hem niet). Maar het is gewoon een feit dat je niet iedereen die voor het vorige regime heeft gewerkt eruit kan gooien. Ten 1e is dan je complete infrastructuur qua openbaar bestuur, ordehandhaving, economie etc weg en ten 2e kan je dan het halve land vast gaan gooien.
Deze man had jarenlang een toppositie binnen het Gaddafi regime. Tot de opstand begon had meneer Jibril geen enkele moeite om deel van Gaddafi's regering te zijn. En uitgerekend zo iemand wordt tot premier benoemd.

Dat je het ambtenarenapparaat zoveel mogelijk in tact laat lijkt me logisch. Maar ex-regimeleden nu opnieuw tot politiek leiders benoemen vind ik erg dubieus.
Kun je zeggen dat Jibril een soort minister van economische zaken was en dus niet betrokken bij eventuele misdaden, maar dan nog. Dat ontslaat hem misschien van vervolging maar moet je dan net hem tot poltiek leider benoemen?

Net als in Egypte is het kennelijk erg moeilijk de gevestigde kliek uit hun posities te zetten.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 04:40:42 #266
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101399610
Doet me denken aan de achterban van Bush -> Obama..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  † In Memoriam † woensdag 31 augustus 2011 @ 06:28:08 #267
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_101399727
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 04:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Doet me denken aan de achterban van Bush -> Obama..
True. Ons systeem maskeert het meer doordat de poppetjes op de voorgrond om de zoveel jaar veranderen.

Ikzelf moest denken aan Jorge Zorreguieta. In geval van Videla werden alle kabinetsleden wel berecht. Pappa Maxima ontsprong de dans omdat hij al afgetreden was.
pi_101400208
Vreemd dat hier niet meer ruchtbaarheid aan gegeven wordt:

Misrata rebels defy Libya's new regime
De betogers in Misrata nemen het niet dat Albarrani Shkal tot hoofd van beveiliging benoemd is in Tripoli. Hij is pas in mei overgelopen en zou daarvoor mee verantwoordelijk zijn geweest voor het geweld in Misrata.
pi_101401890
quote:
11s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:17 schreef zuiderbuur het volgende:

De betogers in Misrata nemen het niet dat Albarrani Shkal tot hoofd van beveiliging benoemd is in Tripoli. Hij is pas in mei overgelopen en zou daarvoor mee verantwoordelijk zijn geweest voor het geweld in Misrata.
En dan ook nog:
quote:
Fighters from the western mountain city of Zintan control the airport. The fighters from Misurata guard the central bank, the port and the prime minister’s office, where their graffiti has relabeled the historic plaza “Misurata Square.” Berbers from the mountain town Yafran took charge of the city’s central square, where they spray-painted “Yafran Revolutionaries.”

A week after rebels broke into Col. Muammar el-Qaddafi’s former stronghold, much of its territory remains divided into fiefs, each controlled by quasi-independent brigades representing different geographic areas of the country. And the spray paint they use to mark their territory tells the story of a looming leadership crisis in the capital, Tripoli.

The top civilian officials of the Libyan rebels’ Transitional National Council — now styling itself as a provisional government to be based in the capital — are yet to arrive, citing personal safety concerns even as they pronounce the city fully secure.

There are growing hints of rivalry among the various brigades over who deserves credit for liberating the city and the influence it might bring. And attempts to name a military leader to unify the bands of fighters have instead exposed divisions within the rebel leadership, along regional lines but also between secularists and Islamists.
http://www.nytimes.com/20(...)tripoli.html?_r=1&hp
pi_101402134
quote:
11s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:17 schreef zuiderbuur het volgende:

Dat wordt een hevig gevecht dan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')