DITquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:39 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
hahaha hihihih hahah je zei zélfs isaksson
Te groen valt toch wel mee? En Anita deed het best redelijk. Vind dat we gewoon continue met Boilesen moeten spelen, zo wordt die alleen maar beter.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:08 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik vrees dat noch Blind, noch Boilesen, noch Anita een linksback is. Je kunt ze er wel neerzetten, maar dat gaat nooit van harte. Met Anita heb je een verdedigende middenvelder, Blind / Boilesen twee centrale verdedigers achter de hand.
De enige echte back van Ajax is vd Wiel. Frank zit in een lastig parket: op papier moet hij het hiermee kunnen redden, in de praktijk gaat dat hem teveel goals kosten. Blind is al afgevallen als linksback, Boilesen is te groen, met Anita kan het in 7 van de 10 wedstrijden. Pas als vd Wiel geblesseerd raakt of vertrekt, wordt het defensieve probleem van Ajax in één klap pijnlijk duidelijk.
En dat had je een keeper staan die punten pakte als de verdediging het even liet afweten. Die is vertrokken en vervangen door een keeper die (nog) geen punten pakt.
Het vertrouwen is er bij mij zeker. Ik hoop ook op een goed middenveld, het zou fijn zijn als Eriksen en Janssen iets van hun individuele klasse laten zien.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:52 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe is het vertrouwen in vanavond? De spits doet het meer dan goed en Derk ook. Hopen dat het middenveld begint te draaien.
gaat niet werken met Janssen defensief. Dan komt er weinig van zijn echte kwaliteit naar bovenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:17 schreef THFC82 het volgende:
[..]
Het vertrouwen is er bij mij zeker. Ik hoop ook op een goed middenveld, het zou fijn zijn als Eriksen en Janssen iets van hun individuele klasse laten zien.
Juist niet, het moet gewoon een goed samenspel zijn. Individuele klasse hoeft niet zo nodig bij Ajax, hooguit als extra.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:17 schreef THFC82 het volgende:
[..]
Het vertrouwen is er bij mij zeker. Ik hoop ook op een goed middenveld, het zou fijn zijn als Eriksen en Janssen iets van hun individuele klasse laten zien.
En dan je beste middenvelder passeren? En met 2 trage voetballers op een 3-mans middenveld. Trage voetballers die tevens niet aanspeelbaar zijn met een man in hun rug? Dan doe de wedstrijd tegen Vitesse maar alvast schriftelijk af, winnen doe je dan niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:19 schreef Capi het volgende:
ik wil wel eens anita de jong en theo op het middenveld zien, met de punt naar achteren (anita)
Individuele klasse in de vorm van slimme passes en het overzicht houden met de bal aan de voet. Het zijn twee middenvelders die hun individuele klasse kunnen laten zien zonder egoïstisch over het veld te gaan dribbelen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:18 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Juist niet, het moet gewoon een goed samenspel zijn. Individuele klasse hoeft niet zo nodig bij Ajax, hooguit als extra.
En zonder het complete positiespel van Barcelona, het pressie spelen met 11 spelers, de dynamiek, de looplijnen en het vermogen om altijd de baas over de bal te blijven als ploegen zorgen ervoor dat Xavi en Iniesta kwaliteiten kunnen etaleren. In een team waarin je afhankelijk zou moeten zijn van Janssen, dan leun je dus vooral op zijn goede trap, zul je dus te weinig kunnen afdwingen en dat is een zwaktebod. Natuurlijk is die klasse van Janssen en Eriksen mooi meegenomen, maar het moet wel in een bepaald perspectief passen om tot uiting te komen. Bij Janssen is het nu gewoon geen meerwaarde, omdat hij op zijn basistaken al faalt. En indirect (en door de aanwezigheid van vertragende factor Siem De Jong) speelt Eriksen ook minder. Als hij dan bij zijn beperkte balcontacten ook nog de foute beslissingen maakt, dan lijkt het al gauw alsof Eriksen slecht speelt. Dat is deels waar, maar grotendeels te voorkomen door het opstellen van andere spelers als geheel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:30 schreef THFC82 het volgende:
[..]
Individuele klasse in de vorm van slimme passes en het overzicht houden met de bal aan de voet. Het zijn twee middenvelders die hun individuele klasse kunnen laten zien zonder egoïstisch over het veld te gaan dribbelen.
Zoals het spel van Barça vorig jaar, met bijvoorbeeld Iniesta en Xavi. Hun individuele klasse zorgde voor het 'tiktak-voetbal' wat iedereen wilt spelen. Ik ga zo meteen maar even het interview met Janssen in VI lezen, eens kijken hoe hij zelf over zijn positie en taken denkt.
Daar heb jij een goed punt. Welke spelers zou jij dan om Eriksen en/of Janssen heen zetten? En hoe zou je deze spelers dan willen zien voetballen? En moet je in bepaalde duels dan op een andere manier gaan spelen, om incidenten zoals bij Venlo-uit te voorkomen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:33 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
En zonder het complete positiespel van Barcelona, het pressie spelen met 11 spelers, de dynamiek, de looplijnen en het vermogen om altijd de baas over de bal te blijven als ploegen zorgen ervoor dat Xavi en Iniesta kwaliteiten kunnen etaleren. In een team waarin je afhankelijk zou moeten zijn van Janssen, dan leun je dus vooral op zijn goede trap, zul je dus te weinig kunnen afdwingen en dat is een zwaktebod. Natuurlijk is die klasse van Janssen en Eriksen mooi meegenomen, maar het moet wel in een bepaald perspectief passen om tot uiting te komen. Bij Janssen is het nu gewoon geen meerwaarde, omdat hij op zijn basistaken al faalt. En indirect (en door de aanwezigheid van vertragende factor Siem De Jong) speelt Eriksen ook minder. Als hij dan bij zijn beperkte balcontacten ook nog de foute beslissingen maakt, dan lijkt het al gauw alsof Eriksen slecht speelt. Dat is deels waar, maar grotendeels te voorkomen door het opstellen van andere spelers als geheel.
Eens. Janssen is te traag in zijn handelingen en kan daarom niet lekker meedoen in het positiespel dat de Boer witl spelen imo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:33 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
En zonder het complete positiespel van Barcelona, het pressie spelen met 11 spelers, de dynamiek, de looplijnen en het vermogen om altijd de baas over de bal te blijven als ploegen zorgen ervoor dat Xavi en Iniesta kwaliteiten kunnen etaleren. In een team waarin je afhankelijk zou moeten zijn van Janssen, dan leun je dus vooral op zijn goede trap, zul je dus te weinig kunnen afdwingen en dat is een zwaktebod. Natuurlijk is die klasse van Janssen en Eriksen mooi meegenomen, maar het moet wel in een bepaald perspectief passen om tot uiting te komen. Bij Janssen is het nu gewoon geen meerwaarde, omdat hij op zijn basistaken al faalt. En indirect (en door de aanwezigheid van vertragende factor Siem De Jong) speelt Eriksen ook minder. Als hij dan bij zijn beperkte balcontacten ook nog de foute beslissingen maakt, dan lijkt het al gauw alsof Eriksen slecht speelt. Dat is deels waar, maar grotendeels te voorkomen door het opstellen van andere spelers als geheel.
nee en daarom moesten ze hem ook niet halen. Je gaat je team niet afstellen op een 30 jarigequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:04 schreef Ghostbuster het volgende:
janssen is de beste voetballer die Ajax heeft, ze gebruiken hem gewoon verkeerd.
sowieso anitaquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:40 schreef THFC82 het volgende:
[..]
Daar heb jij een goed punt. Welke spelers zou jij dan om Eriksen en/of Janssen heen zetten? En hoe zou je deze spelers dan willen zien voetballen? En moet je in bepaalde duels dan op een andere manier gaan spelen, om incidenten zoals bij Venlo-uit te voorkomen?
de jong is imo dus gewoon niet goed genoeg. te trage handelingsnelheidquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:19 schreef Capi het volgende:
ik wil wel eens anita de jong en theo op het middenveld zien, met de punt naar achteren (anita)
Afgelopen zondag kon ik dan nog een halve wedstrijd zien, maar ik kijk ook al een week uit naar de wedstrijd van vanavondquote:Burrito
Door vakantie is Vitesse vanavond de eerste wedstrijd dit seizoen die ik volledig ga kijken. Heb er zin in
Janssen MCL FRANK. SNAPT DAT NOUquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:59 schreef Gramulanion het volgende:
Ajax: Vermeer; Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Janssen, Siem, Eriksen; Sulejmani, Sigthorsson, Boerrigter. #ajavit
Hmpf.
en de jong bankquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Janssen MCL FRANK. SNAPT DAT NOU
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:59 schreef Gramulanion het volgende:
Ajax: Vermeer; Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Janssen, Siem, Eriksen; Sulejmani, Sigthorsson, Boerrigter. #ajavit
Hmpf.
anita is gewoon de hoer van t elftal, terwijl een blinde ziet dat die man gewoon voor balans zorgt op t middenveld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:01 schreef S0nic het volgende:
[..]
Zei Frank niet ooit eens dat hij Anita niet meer als optie voor LB zag en hij een linkspoot daar wou hebben
Anita was absoluut geen optie voor LB. En kijk wat hij nu steeds doet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:01 schreef S0nic het volgende:
[..]
Zei Frank niet ooit eens dat hij Anita niet meer als optie voor LB zag en hij een linkspoot daar wou hebben
Dit wou ik nog net niet zeggen, maar het lijken op beginnende trainers fouten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:03 schreef 16meter het volgende:
Jol flashbacks
Frank's wegen zijn al net zo ondoorgrondelijk.
frank heeft iig een visie en jol had dat imo totaal niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:07 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dit wou ik nog net niet zeggen, maar het lijken op beginnende trainers fouten.
Zie ik de eerste tijd nog niet gebeuren. Je moet eerst met 3-0 van psv verliezen voordat er verandering in komt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:12 schreef gomi het volgende:
[..]
frank heeft iig een visie en jol had dat imo totaal niet.
fdb moet alleen gewoon anita op middenveld zetten, de jong eruit en boilessen op lb.
kleine aanpassingen. bij jol was t gewoon ram die bal naar voren en op hoop van zegen
dat is dus waar ik bang voor ben idd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zie ik de eerste tijd nog niet gebeuren. Je moet eerst met 3-0 van psv verliezen voordat er verandering in komt.
als hij niet fit is moet hij imo ook niet in de selectie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:33 schreef Gramulanion het volgende:
Wie zei trouwens dat Boilesen allang fit was. Hij is zelfs nu nog niet helemaal fit, zei hij gisteren.
Hij kan spelen, maar hij is nog niet topfit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:35 schreef gomi het volgende:
[..]
als hij niet fit is moet hij imo ook niet in de selectie.
yeah, maar een type als hij is zet je niet halffit op de bank imo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:36 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hij kan spelen, maar hij is nog niet topfit.
Heb maar een paar minuutjes kunnen kijken, zag er wel leuk uit. Intervieuw met Frank, Eriksen, de Jong en vd Wiel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:17 schreef msnk het volgende:
[..]
Heb ik het s een keer niet opstaan![]()
Maar 25min? Meestal zijn zulke items veel korter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |