Ja? Dit topic was de eerste dat riep: Pseudowetenschap!!quote:Op donderdag 8 september 2011 20:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh die illusie heb ik ook niet hoor. Dit topic laat dat van beide kanten weer prima zien.
Dat riep dit topic inderdaad heel hard op basis van een persberichtje. Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf viel er niets zinnigs te zeggen over de vraag of dit onderzoekje toetsing aan de standaarden van de wetenschappelijk methodiek voldeed. Dat is immers de vraag die beantwoord moet worden bij het onderscheid tussen wetenschap en pseudowetenschap.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja? Dit topic was de eerste dat riep: Pseudowetenschap!!
Als je kunt lezen, dan zag je dat ik zeg dat dit niet duidelijk is en nooit duidelijk zal worden. Tenzij ze het experiment herhalen met een onderzoeker die niet fraudeert en erover publiceren. Hoewel dat laatste natuurlijk al een redelijk filter voor gebrekkige methodologie is.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Had ik gelijk of had ik gelijk?
Maar geen garantie, zie het recente NASA-ontkracht-broeikastheorie-!!!!!-debacle.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je kunt lezen, dan zag je dat ik zeg dat dit niet duidelijk is en nooit duidelijk zal worden. Tenzij ze het experiment herhalen met een onderzoeker die niet fraudeert en erover publiceren. Hoewel dat laatste natuurlijk al een redelijk filter voor gebrekkige methodologie is.
Je had dus echt wel gelijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja? Dit topic was de eerste dat riep: Pseudowetenschap!!
Tot op heden wel, ja.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Esotherie en alternatieve geneeswijze zijn ook pseudowetenschappen.
Waarom? Omdat het past in je wereldbeeld?quote:Op zondag 11 september 2011 06:47 schreef Sicstus het volgende:
Jammer dat de wetenschappelijke onderbouwing van deze propositie onderuit is gehaald. Het lijkt me echter nog steeds niet onwaarschijnlijk dat het wel klopt.
De hypothese dat het inwendige van de maan van groene kaas is, lijkt mij (als kaasliefhebber) echter nog steeds niet onwaarschijnlijk dat het wel kloptquote:Op zondag 11 september 2011 06:47 schreef Sicstus het volgende:
Jammer dat de wetenschappelijke onderbouwing van deze propositie onderuit is gehaald. Het lijkt me echter nog steeds niet onwaarschijnlijk dat het wel klopt.
Waarom kom je dan met, Jammer dat het onderuit gehaald is?quote:Op zondag 11 september 2011 10:44 schreef Sicstus het volgende:
Jullie hoeven mij niets uit te leggen over de wetenschappelijke methode.
Als je het mij vraagt heeft dit 'onderzoek' vooral het tegenovergestelde aangetoond.quote:Op zondag 11 september 2011 06:47 schreef Sicstus het volgende:
Omdat het mij intuitief wel plausibel leek.quote:Op zondag 11 september 2011 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met, Jammer dat het onderuit gehaald is?
Dat is niet erg wetenschappelijk, en dat je het jammer vond ook niet.quote:Op zondag 11 september 2011 11:12 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Omdat het mij intuitief wel plausibel leek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |