De markt is sowieso onvoorspelbaar (ook al zullen er best ergens een paar quants zijn die een kleine edge hebben gevonden).quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:06 schreef LXIV het volgende:
Kijk nu naar het nieuws waarop de koers hersteld:
1) Finland blijft bij eis onderpand
2) Econ groei VS lager dan verwacht
3) Geen QE-3
Blijkbaar wil de markt omhoog en vindt zij het wel mooi genoeg zo. Ik weet het anders niet.
"Cash aan de zijlijn" is onzin. Er staat altijd evenveel cash aan de zijlijn. Degene die zojuist kocht heeft z'n cash nu uitgegeven en degene van wie hij kocht heeft nu zijn cash "aan de zijlijn".quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:10 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik denk dat veel partijen met cash aan de zijlijn stonden in afwachting van. Nu er verder niets te melden valt komt de drang om te handelen boven drijven.
En de transactie heeft de beurzen hoger gezet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Cash aan de zijlijn" is onzin. Er staat altijd evenveel cash aan de zijlijn. Degene die zojuist kocht heeft z'n cash nu uitgegeven en degene van wie hij kocht heeft nu zijn cash "aan de zijlijn".
We gebruiken trader, v3 geloof ik, geen datastream.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zijn toch zat websites waar je een manual voor datastream kunt vinden?
Zat. De meeste boekjes worden trouwens ook geschreven door traders. Je mag zelf bedenken waarom dat zo is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:38 schreef mister_popcorn het volgende:
Enig idee of er voor trader iets leuks te vinden is op bijv. amazon?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:47 schreef Arkai het volgende:
[..]
Zat. De meeste boekjes worden trouwens ook geschreven door traders. Je mag zelf bedenken waarom dat zo is.
quote:Zo stond de AEX in Amsterdam even
op een verlies van drie procent.
Maar daarna trok de handel toch weer
aan.Dat had te maken met de mededeling
van Bernanke dat de Fed volgende maand
niet een dag maar twee dagen zal praten
over mogelijke steun aan de economie.
Gelukkig. We zijn gered!quote:
Inderdaad. Die zochten de bodem van de markt en dachten dat die vandaag er zou liggen. Of geen QE, waarop dat in de koers zou komen en ze zouden kunnen gaan kopen, of wel een QE, waarop ze zouden gaan kopen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:10 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik denk dat veel partijen met cash aan de zijlijn stonden in afwachting van. Nu er verder niets te melden valt komt de drang om te handelen boven drijven.
Ik dacht dat je dit voor de grap zelf had ingetikt. Maar niet dus, de mening van een duurbetaalde analist van de NOS.quote:
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:47 schreef Arkai het volgende:
[..]
Zat. De meeste boekjes worden trouwens ook geschreven door traders. Je mag zelf bedenken waarom dat zo is.
Ja, ik verbaas me altijd over de stelligheid waarmee beursbewegingen worden verklaard. Nooit stijgt de beurs 1% gewoon omdat de handel op basis van vraag en aanbod van die dag gemiddeld uitkwam op een stijging van 1%. Nee, het komt altijd doordat 'beleggers opgelucht zijn over...' of doordat 'beleggers vrezen...'. En dat gaat dan over het einde of begin van een crisis. Alsof dat per dag zoveel kan verschillen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:41 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht dat je dit voor de grap zelf had ingetikt. Maar niet dus, de mening van een duurbetaalde analist van de NOS.
Ik denk dat mensen altijd een verklaring proberen te vinden voor een inherent onvoorspelbaar iets als de beurs
Er wordt op gegokt dat hij de excess bank reserves wil activeren d.m.v. repo-operaties met de primary dealers - die kunnen dan nog voor ruwweg $1 biljoen aan staatsschuld opkopen. Om dat te bereiken zou Bernanke de rente op die reserves moeten verlagen, om banken aan te moedigen om dat geld uit te lenen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:39 schreef SeLang het volgende:
"De onzichtbare bazooka" werd het al genoemd:
Hij heeft "iets" in z'n zak dat hij tevoorschijn haalt als dat nodig is, maar wat dat is dat zegt hij niet.
het is daarom beter nieuws niet te volgen alleen technische analyse. men zoekt altijd een reden om iets te verklaren, maar ze weten dat dat onzin is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dit voor de grap zelf had ingetikt. Maar niet dus, de mening van een duurbetaalde analist van de NOS.
Ik denk dat mensen altijd een verklaring proberen te vinden voor een inherent onvoorspelbaar iets als de beurs
En technische analyse zoekt niet altijd een reden om iets te verklaren terwijl men weet dat het onzin is!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:04 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
het is daarom beter nieuws niet te volgen alleen technische analyse. men zoekt altijd een reden om iets te verklaren, maar ze weten dat dat onzin is.
En dit betekent dat de koerens binnen een paar dagen weer keihard omlaag gaan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:13 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk dan naar die prijs-volume relatie op de S&P500
Dat is een klassieke suckerrally op niet één maar zelfs twee tijdschalen. Wonderschoon, één uit het boekje!
Een paar jaar geleden zou ik keihard short zijn gegaan op dit patroon, maar tegenwoordig...
Was het maar zo simpel. Eigenlijk betekent dit helemaal niets!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:26 schreef WinningMood het volgende:
[..]
En dit betekent dat de koerens binnen een paar dagen weer keihard omlaag gaan?
Dat geloof ik best, maar onze weinige trades (buy en hold bedrijf) doen we met enkele (inmiddels) bekende / bevriende brokerts en niet via het programma.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:47 schreef Arkai het volgende:
[..]
Volgens "het boekje" zou je vanaf hier een daling tot onder de 1000 pnt moeten krijgen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:26 schreef WinningMood het volgende:
[..]
En dit betekent dat de koerens binnen een paar dagen weer keihard omlaag gaan?
Alleen als ze van goud zijn. Papier is niet te vertrouwen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 09:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens "het boekje" zou je vanaf hier een daling tot onder de 1000 pnt moeten krijgen.
Maar ja, wie gelooft er nog in boekjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |