Toevoeging: wij, de dierenarts hier en de dierenarts in Italië dachten dat het een mannetje was tot ik het vorige week aan het schoonmaken was en een spleetje zag. Dierenarts hier heeft bevestigd dat het tķch een meisje is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:29 schreef heaven7 het volgende:
Kaal![]()
Alles was goed! Hechtingen zijn eruit en de infectie daar is nu echt helemaal weg. De oormijt was ook weg.
Der fruttepetut was volgens hem van verstoorde zuurgraad en gebrek aan wassen dus dat kijken we nu nog even aan. De antibiotica stopt morgenochtend en het kapje is af dus ze kan zich weer wassen dus het zou dan beter moeten worden.
We hebben nog een klassieke ontwormingskuur gekocht en over 2 weken mogen we weer ¤80,- dokken voor de vaccinatie
Ben helemaal voor, ook even PM'enquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:01 schreef gothic-blackie het volgende:
even een PM naar heaven gestuurd, de kosten stijgen nu wel de pan uit voor de stoere Joey en ik wil daar graag een kleine bijdrage in doen.
ben wel super blij dat het zo goed gaat met haar!
Nou inderdaad!quote:
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat ziet ze er goed uit!! En wat is ze al veranderd!! Hulde aan heaven7 en Steph
Maar kijk eens wat je er voor terug krijgtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:50 schreef heaven7 het volgende:
Uhm zonder vaccinaties zit het nu aan de ¤370 als ik niks vergeet..
Het is het ook allemaal waardquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:36 schreef Taxidude het volgende:
[..]
Maar kijk eens wat je er voor terug krijgt
Buiten dat wil ik best een kleine donatie doen hoor, gewoon omdat jullie helden zijn![]()
Onze kat heet Joop, is ook een vrouwtje.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:09 schreef Maes het volgende:
Joeywat een dapper klein poesje
![]()
![]()
![]()
Onze hond heet Bob en is ook een meisje![]()
De mijne heette Max. Zelfde verhaalquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onze kat heet Joop, is ook een vrouwtje.
Bedenk me nu dat een vriendin een vrouwtjespoes heeft die Koos heet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:55 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
De mijne heette Max. Zelfde verhaal
koos kan prima voor vrouwtjesquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedenk me nu dat een vriendin een vrouwtjespoes heeft die Koos heet.
Wat gaat het goed met Joey zeg! Echt super!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:17 schreef heaven7 het volgende:
![]()
Dank jullie wel!
Leuk om te horen dat er meer meiden zijn die Koos, Joop, Max en Bob heten![]()
quote:Tarzan, bij zo'n naam verwacht je een grote stoere kater maar ik ben maar een lief klein poesje. Waarom ik ooit zo genoemd ben weet ik niet maar het past niet echt bij me.
Joop is een verkorting van Johannes, en zou dus ook van Johanna af kunnen komen (vaak wordt dat dan Jopie voor een vrouw)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:03 schreef heaven7 het volgende:
Leuk, 22 jaar
Dirk, Joop, Joey, Max, Bob, Koos en gast, stoere wijven
Grrr, ja natuurlijk (of natuurlijk Josephus).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Nee, Joop is een verkorting van Josephine.
Oh, in gedachten sprak ik jouw nick uit als 'signie'quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:34 schreef SiGNe het volgende:
(overigens is bij mij de "e" stil dus je spreekt het uit als sign (overgehouden uit m'n grafitti tijd))
Misschien Noors of Deens? Je spreekt het uit als siknuhquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:55 schreef heaven7 het volgende:
Overigens heb ik in Zweden gewoond maar de naam Signe ken ik niet.
Ik heb ook eens gehoord van een poes die Oeps heettequote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:54 schreef mvdejong het volgende:
En als je het helemaal niet meer weet met originele namen voor 2 dames : http://www.asielenrijnmon(...)eldieren/kat/1/15079
Is het niet ijslands toevallig?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Misschien Noors of Deens? Je spreekt het uit als siknuh
De bijdrage is onderweg! ik hoop dat het iets helpt in de rekeningen die nog gaan komen! enne al nieuwe foto's gemaakt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:01 schreef gothic-blackie het volgende:
even een PM naar heaven gestuurd, de kosten stijgen nu wel de pan uit voor de stoere Joey en ik wil daar graag een kleine bijdrage in doen.
ben wel super blij dat het zo goed gaat met haar!
Wat ziet ze er toch goed uit!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:20 schreef heaven7 het volgende:
Geniaal
Nieuwe foto's van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik verbaas me er telkens als ik naar haar kijk weer over hoe goed ze is vergeleken met 3 weken geleden
Nog wat foto's van de 1e dag bij de dierenarts daar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze ziet er heel goed uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:20 schreef heaven7 het volgende:
Geniaal
Nieuwe foto's van vandaag:
[ afbeelding ]
Dan ga je het raar vinden dat een andere kat 2 ogen heeftquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:44 schreef zoeperzazke het volgende:
Prachtig, het zie er al zo mooi uit waar eerst haar oogje zat! Heel rustig en netjes. Over een week of 2 ben je echt vergeten dat daar een oogje hoort te zitten en weet je niet meer beter
Asjeblieft, jullie maar vooral ook Joey verdient het!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:51 schreef heaven7 het volgende:
Idd! Tis lekker zacht en al goed aaibaar
Ik heb er geen moeite mee
We hebben wat donaties ontvangenEcht te gek hoor
![]()
Heel lief!!
Kheb ook wel eens een husky met 1 oog gezien. (utrecht?) Bij die honden vind ik het er wel stoer uitzien eigenlijkquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:36 schreef SiGNe het volgende:
Ik zag vandaag op straat een Huskey met maar 1 oog lopen (met baasje erbij uiteraard), moest meteen aan Joey en het hele verhaal erachter denken
Op de hoek van de straat waar ik ze tegenkwam zat ook nog een kat met maar 1 voorpoot. (poot kwijtgeraakt bij een aanrijding met een auto)
Die kat zit daar vaker, altijd samen met z'n broertje die wel 4 poten heeft, erg leuk om te zien hoe die 4poot die 3poot met vanalles helpt.
Was in Zeist. De hond had zo'n "sport"tuigje om dus niet alleen een halsband en er liep een wat oudere vrouw bij (50+) met grijs haar een een bril.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:01 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Kheb ook wel eens een husky met 1 oog gezien. (utrecht?) Bij die honden vind ik het er wel stoer uitzien eigenlijk
Wat mooiquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Zo. Ik heb lekker een joey-prinsessen-avatar
Oh die die ik altijd zag (binnenstad utrecht, lepelenburgparkje) liep met een of andere jonge gozer en nog een andere husky met 2 ogenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Was in Zeist. De hond had zo'n "sport"tuigje om dus niet alleen een halsband en er liep een wat oudere vrouw bij (50+) met grijs haar een een bril.
Ik vind het er eerder op lijken dat ze aan het ruziën zijnquote:
Nee joh, zo spelen kattenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik vind het er eerder op lijken dat ze aan het ruziën zijn
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik vind het er eerder op lijken dat ze aan het ruziën zijn
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:19 schreef heaven7 het volgende:
[..]Ja joh, ze maken elkaar bijna af, Siep proeft vast of ze lekker smaakt, dan kan hij haar daarna opeten.
Stoer wijffiequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef heaven7 het volgende:
GoedNiks meer aan het handje sinds een paar dagen. Ze kan het nu ook goed zelf wassen.
Een haat-liefde relatiequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:10 schreef zoeperzazke het volgende:
Aw, joey die Sieps staart te pakken wil krijgenHartstikke lief en het ziet er al heel vertrouwd uit. Natuurlijk geeft de kleine superspeelse kitten wat botsingen met de rustige oudere Siep, maar zo te zien zit het toch al helemaal goed. Katten wassen elkaar echt niet zo uitgebreid als ze elkaar niet mogen hoor
Heel fijn om te zien!!!
Wassen is ook een teken van dominantie, ik weet nog toen Clark bij m'n ouders in huis kwam dat Thazar 'm ook constant zat te likken, of ie het nou wilde of niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:10 schreef zoeperzazke het volgende:
Aw, joey die Sieps staart te pakken wil krijgenHartstikke lief en het ziet er al heel vertrouwd uit. Natuurlijk geeft de kleine superspeelse kitten wat botsingen met de rustige oudere Siep, maar zo te zien zit het toch al helemaal goed. Katten wassen elkaar echt niet zo uitgebreid als ze elkaar niet mogen hoor
Heel fijn om te zien!!!
Achja, als de rangorde eenmaal goed tot die kleine is doorgedrongen zal Siep ook niet zo hard meer hoeven doen. Zolang Joey braaf is tegen hemquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wassen is ook een teken van dominantie, ik weet nog toen Clark bij m'n ouders in huis kwam dat Thazar 'm ook constant zat te likken, of ie het nou wilde of niet.
Soms zag ie eruit alsof ie door de regen had gelopen![]()
Snorharen had Thazar ook bij 'm afgebeten, ook een teken van dominantie.
Ik kan me voorstellen dat als die snorharen van Joey zijn teruggegroeid Siep al wat minder dominant probeert te zijn en het spelen ook wat minder ruig zal worden (ging er toch af en toe flink aan toe)
Of omgekeerd, je weet niet hoe de verhoudingen komen te liggen als Joey eenmaal tegen een jaartje begint te lopen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:47 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Achja, als de rangorde eenmaal goed tot die kleine is doorgedrongen zal Siep ook niet zo hard meer hoeven doen. Zolang Joey braaf is tegen hem
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:26 schreef heaven7 het volgende:
Op sbs6 ook een meisjeshond net die Joey heet!
Je moet wat als je maar voor de helft zietquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:12 schreef mvdejong het volgende:
Het valt wel op dat, zelfs nu ze wat groter is geworden, ze nog steeds van die schotelantennes van oren heeft.
Toepasselijke sokken iddquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:43 schreef heaven7 het volgende:
Laptop liggen:
[ afbeelding ]
Mooie sokken heb ik he
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh dat is echt cool! Mijn katten keken naar beide totaal niet om, ja beetje omheen lopen en pootje omhoog, als inquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:39 schreef heaven7 het volgende:
Siep is helemaal fanaat van het ene mandje, ligt er elke nacht inEn die andere met dat pluis laten ze nu compleet links liggen
Heel soms duikt Siep erin. Ik laat hem wel staan, misschien als Joey wat groter is!
Katten veranderen wel vaker van plekjes opeens.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:39 schreef heaven7 het volgende:
Siep is helemaal fanaat van het ene mandje, ligt er elke nacht inEn die andere met dat pluis laten ze nu compleet links liggen
Heel soms duikt Siep erin. Ik laat hem wel staan, misschien als Joey wat groter is!
Ik heb in mijn huiskamer manden die soms meer dan een jaar niet werden gebruikt, en daarna dagelijks, waarop dus een andere mand weer maanden ongebruikt lag/stond/hing.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:39 schreef heaven7 het volgende:
Ik denk dat als Siep haar echt pijn doet/heeft gedaan dat Joey zich niet meer zo op hem zal gaan storten.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:38 schreef heaven7 het volgende:
Dus gewoon laten gaan en er niet constant bovenop zitten en hopen dat Siep haar niet kapot maakt?
Hij kan echt heel hardhandig zijn soms
Dat lijkt me ook.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:39 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik denk dat als Siep haar echt pijn doet/heeft gedaan dat Joey zich niet meer zo op hem zal gaan storten.
Homeopatisch grijpt anders aan dan reguliere medicijnen dus als dat zou helpen met de troepjes zou dat mooi meegenomen zijn. Want nog meer AB in zo'n jong lijfje is ook niet goed. Zeker niet omdat dit een 'klein' probleem is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:44 schreef heaven7 het volgende:
Nog steeds nu ja? Ja het gaat verder supergoed. Ze vreet ons de oren van het hoofd, duikt zelfs regelmatig Sieps etensbakje in, die korrels zijn groter dan haar overgebleven oogMaar dat maakt mw niet uit. Ze stuitert echt zo hard, vanochtend dook ze mn pindakaascracker in en schoof ze zo over de bank mn telefoon op de grond
Hier een heel oud topic: Alternatieve behandelwijze bij dierenquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:59 schreef heaven7 het volgende:
Hm ja goeie wel iets homeopatisch. Iemand die daar meer van weet?Zoeper?
Haar.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hier een heel oud topic: Alternatieve behandelwijze bij dieren
Erodome is hier nog actief, dus je zou hem kunnen vragen.
He Joeyquote:Op woensdag 7 september 2011 09:17 schreef heaven7 het volgende:
4255
=550OIk hoop hetDan is het onschuldig. Moeten we er wel iets voor halen of gaat het vanzelf 34TR/*
over?
Joey says hi terwijl ik aan het typen was
Nee schimmelinfecties gaan niet vanzelf over (net als zwemmersexceem). Probeer maar wat op te vegen met een steriel doekje (bv. wat gaasjes) of met een wattenstaafje en laat het testen door de DA. Als het schimmel is krijg je gewoon een zalf en die helpt ongeveer na 3 daagjes. Als je schimmel infecties (of gistinfecties) gewoon laat doorwoekeren gaat het vreselijk jeuken.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:17 schreef heaven7 het volgende:
4255
=550OIk hoop hetDan is het onschuldig. Moeten we er wel iets voor halen of gaat het vanzelf 34TR/*
over?
Joey says hi terwijl ik aan het typen was
Lijkt me alleen maar geldverspilling.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:59 schreef heaven7 het volgende:
Hm ja goeie wel iets homeopatisch. Iemand die daar meer van weet?Zoeper?
Dat vinden sommige mensen ook van deze hele reddingsoperatiequote:Op woensdag 7 september 2011 14:20 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Lijkt me alleen maar geldverspilling.
maar heel veel mensen ook weer niet :p als ik zo'n beestje tegen zou komen zou ik hetzelfde hebben gedaan. (net als ieder normaal mens...toch...quote:Op woensdag 7 september 2011 14:57 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat vinden sommige mensen ook van deze hele reddingsoperatie
Ja, echt hčquote:Op woensdag 7 september 2011 13:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[ afbeelding ]
*Hmm ik zie dat u wat tandsteen heeft, en ook een gaatje. De assistent gaat zo het tandsteen verwijderen, waarna ik terug kom om het gaatje te vullen.*
Nou ja zeg, wilde net op je vorige post reageren, zeg je ditquote:
Op zich is dat wel logisch. Het zal eerst wat gezwollen zijn geweest door de operatie en die infectie. En nu komt dat tot rust en slinkt het weefsel. Terwijl er wel plek is voor weefsel+een oog. Ik denk dat het in de loop van de tijd weer opvult met littekenweefsel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:34 schreef heaven7 het volgende:
Nog steeds goedTroepjes al een paar dagen weer niet gesignaleerd.. Even aankijken maar weer.
Verder lijkt der verwijderde oog ingestortHet was eerst gelijk met de rest van het niveau zeg maar maar nu zit er een kuiltje
Is dat normaal?
Wat Cat zegt. Heel normaal. Dat kan zo blijven of weer dichtgroeien met gezond weefsel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:34 schreef heaven7 het volgende:
Nog steeds goedTroepjes al een paar dagen weer niet gesignaleerd.. Even aankijken maar weer.
Verder lijkt der verwijderde oog ingestortHet was eerst gelijk met de rest van het niveau zeg maar maar nu zit er een kuiltje
Is dat normaal?
Wat een verleidelijke blik.quote:
Lijkt me sterk, het oog is verwijderd.quote:Op zondag 11 september 2011 23:57 schreef Bluezz het volgende:
Wat een goed topic dit![]()
voor H7! (ok en de d.a.)
Zie ik daar nou toch nog iets van een ienemienie pupilletje door het luikje komen
Mja, weet nietquote:Op maandag 12 september 2011 08:44 schreef heaven7 het volgende:
Waar zie je dat?
Het is echt helemaal niks meer
Nee hoor, het was een arm ding en is nu een heel gelukkig poesje gewordenquote:
Idd!quote:Op maandag 12 september 2011 16:58 schreef indaha het volgende:
[..]
Nee hoor, het was een arm ding en is nu een heel gelukkig poesje geworden, met lieve baasjes en een kameraadje.
kei-schattig.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:30 schreef heaven7 het volgende:
Kort nieuw schattig filmpje van gister
dankzij jullie anders was het mis gelopen.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:39 schreef heaven7 het volgende:
Tis sowieso echt een enorme knuffelkont geworden
Wat een leuk filmpje weer! Thanks TSquote:Op donderdag 15 september 2011 13:30 schreef heaven7 het volgende:
Kort nieuw schattig filmpje van gister
Lekker dingquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:43 schreef heaven7 het volgende:
We hebben haar geschat (samen met de dierenarts hier) op een maand of 3 nu, geboren op 1 juli (handig omdat Siep van 1 september is) Ze heeft idd een hele zachte vacht en ruikt heel lekker
Filmpje van vanochtend, spelen met een stukje plastic van een snoepje:
Zo schattig. Jullie hebben goed werk verrichtquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:43 schreef heaven7 het volgende:
Filmpje van vanochtend, spelen met een stukje plastic van een snoepje:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:45 schreef heaven7 het volgende:
Nieuw, niet zo spannend maar wel lief filmpje:
Altijd fijn toch, een jonge chick kitty in de buurt om te likkenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:54 schreef heaven7 het volgende:
Siep is idd heel zorgzaam en lief voor haar. En dat terwijl hij zelf echt 1 september pas 1 jaar is gewordenLekkere lobbes
quote:
quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:42 schreef Mama_Mia het volgende:
Ze is echt heel erg mooi met dat lichte grijs
mijn illegaaltjesquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:02 schreef heaven7 het volgende:
Wat was er dan met welke katjes uit Noorwegen?
quote:Met Joe gaat alles super! Ze stuitert heel wat af en ligt om de haverklap bij me op schootZe heeft alleen wel slechte controle over der nageltjes
Die blijven constant overal inhangen, knippen gaat niet zo makkelijk omdat we haar niet kunnen vasthouden door het oog schoonmaaktrauna wat ze heeft.
Arme Siep, dat zal flink pijnlijk zijn. Wat klote dat de kuren niet aanslaan zeg!quote:Met Siep gaat het niet zo goed trouwensHij zit al 1.5 maand vol met blaasgruis (naja wrs langer maar we zijn 6 weken terug voor het eerst naar de dierenarts gegaan), heeft een echo gehad, 4 kuren antibiotica door steeds blaasontstekingen en zit al die tijd al aan de Royal Canin urinary maar dat doet amper wat. Hij heeft nu natvoer van Hills en een vloeibare pijnstiller en ontstekingsremmer wat aan moet slaan en als dat niet zo is moeten ze nog een röntgenfoto maken om te kijken of er toch ergens een steen zit en die moet dan operatief verwijderd worden
Al met al een hoop zorgen, moeite met plasjes vangen, keer op keer naar de dierenarts rijden en lekker een hoop rekeningen
Enorm ja. En het begon als zo'n lief topic.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:59 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik had het topic over de noorse poezies helemaal gemist! Wat ontzettend sneu en verdrietig!
Heeft jouw kat nooit op Royal Canin urinary gezeten? Hij zit nu op blikvoer van Hills SD omdat Royal canin niet genoeg doet, hopelijk slaat dit wel aan! Anders een röntgenfoto (want op een echo hoeft niet alles zichtbaar te zijn, waarom dan niet meteen een röntgen denk ik dan?? wij maar betalen) en eventueel een operatiequote:Op vrijdag 23 december 2011 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
mijn illegaaltjes
Tragisch verhaalEn het begon zo prachtig...
[..](behalve de nageltjes dan
)
[..]
Arme Siep, dat zal flink pijnlijk zijn. Wat klote dat de kuren niet aanslaan zeg!
Mijn kat had ook blaasgruis en die is op Hills SD gezet en toen het over was op Hills CD als onderhoud. Nooit meer last van gehad, maar Siep heeft het een stuk hardnekkiger zo te merken. Hoop dat het nu snel over is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |