Kweet niet hoe het zit met pvp char only nu enz. Maar bij GW1 kon je nog elke skill kopen voor zoveel euro ipv zelf unlocken of vinden(elite skills).quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:41 schreef AMDB het volgende:
[..]
GW1 was toentertijd tussen de 40-50 geloof ik. 60 zou gezien de serverkosten die ze nu gaan hebben meer reëel zijn. Maar misschien leveren ze hem nog steeds goedkoop aan met een beperkt aantal character slots (had de originele GW ook), die je dan weer bij kunt kopen.
Ik hoop dat ze dat nu ook weer doen, PvP only chars (al wordt je volgens mij automatisch 80 als je een PvP zone in gaat). De scheidslijn tussen PvP en PvE wordt dus stukken kleiner.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kweet niet hoe het zit met pvp char only nu enz. Maar bij GW1 kon je nog elke skill kopen voor zoveel euro ipv zelf unlocken of vinden(elite skills).
Ze hebben een tijdje geleden schema's met de kosten en inkomsten gepubliceerd. Op dit moment gaat er een paar miljoen naar serverkosten, de rest gaat allemaal naar PR enzo. Zal eens kijken of ik ze nog kan vinden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:52 schreef AMDB het volgende:
Toch ben ik wel benieuwd hoe ze de kosten gaan dragen, maken Blizzard en Bioware nu gewoon superveel winst door maandelijkse abonnementen of zijn deze spellen gewoon stukken groter dan GW2 straks? GW1 had natuurlijk alles instanced, wat enorm in serverruimte scheelt, maar dat gaat straks toch niet helemaal op. Ik ben toch benieuwd wat voor een omvang het spel gaat hebben, hoeveel gebieden zijn er straks? Daar is jammer genoeg nog vrij weinig over bekend.
Even omgerekend naar Euro's (114 miljoen KWN) is dat ¤ 76.836,00 (per kwartaal). Dat valt inderdaad best mee eigenlijk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:22 schreef Rivalo het volgende:
Er wordt namelijk altijd gedaan dat serverkosten een enorme uitgave zijn van MMO uitgevers.
Deze is in November 2011 uitgegeven en ik heb even de serverkosten en (serverhuur? ookal dat kan ook wel van de kantoren zijn) onderstreept en dan zie je dat extern personeel bijna even veel kost.
En dit is dus van NCSoft die ook nog Lineage 1, Lineage 2 en Aion heeft.
[ afbeelding ]
Nu even wat map kaartjes over de omvang vinden.
Je rekent nu geloof ik de totale kosten om? Naja, dat zijn ook gewoon de normale uitgaven, maar die server kosten zijn echt weinigquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:26 schreef AMDB het volgende:
[..]
Even omgerekend naar Euro's (114 miljoen KWN) is dat ¤ 76.836,00 (per kwartaal). Dat valt inderdaad best mee eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 19:32:43 ]
quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:31 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je rekent nu geloof ik de totale kosten om? Naja, dat zijn ook gewoon de normale uitgaven, maar die server kosten zijn echt weinig
Trouwens dit zijn de maps:Totale kosten gaat het natuurlijk uiteindelijk wel om. Hoe meer servers hoe meer personeel je nodig hebt gok ik zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die maps zien er prima uit, genoeg gebieden om lang bezig te zijnWel weer wat nostalgische gevoelens bij het zien van die map. Crystal Desert, die leek echt onmogelijk toen ik daar voor het eerst kwam
Met m'n wammo met mending proberen doppelganger te verslaan. Wat een geweldige n00b was ik toen nog
![]()
![]()
Ook een geweldig gebied ja! Maar zelf niet zo'n fan van sneeuwgebieden. Vond het hele stuk na Lion's Arch echt geweldig mooi. Ben nu ook al grote fan van de Sylvari! Pre-searing Ascalon was ook echt geweldig.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:47 schreef Rivalo het volgende:
Mijn thuisplek is echt de Shiverpeaks, mooi vormgegeven gebied, maar die route tussen Lions Arch en Drognar's Forge was echt verschrikkelijk![]()
Wat ben ik daar vaak gestorven, zelfs nog toen mijn character Lvl 20 was.
Vond ik ook jammer dat ik die hemelse plek verlaten moest voor zo'n bedorven helquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:51 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ook een geweldig gebied ja! Maar zelf niet zo'n fan van sneeuwgebieden. Vond het hele stuk na Lion's Arch echt geweldig mooi. Ben nu ook al grote fan van de Sylvari! Pre-searing Ascalon was ook echt geweldig.
Verder meer dan 75% van m'n GW tijd in Tombs of Ascension (?) (later HoH) en de Guild Halls doorgebracht![]()
Factions en Nightfall hebben toch echt nooit meer dat echte GW gevoel gegeven zoals Prophecies dat had. Alhoewel ik het stedelijke gebied in Factions echt geweldig vond en ook Nightfall zeker een aantal hele toffe plekken had.
Was volgens mij t tutorial gedeelte (pre searing) waar je begon bij originele guild wars, zag er allemaal zoe mooi groen uit met allemaal bloemen enzo (nohomoquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:57 schreef Rivalo het volgende:
In welk gedeelte van de Main story is dat? Na de missies rond Lions Arch, Bloodstone Fen(Jezus, wat was dat saai, geen moeilijke enemy's en fucking veel lopen) enzo.
Of Pre-searing?
En wat was daar trouwens allemaal te doen, ik ben namelijk bij Factions begonnen. Ik heb wel een Proph character nu maar die was al vrij snel na de searing.
Pre-searing Ascalon gewoon ja, het startgebied voor Prophecies characters. Niet veel te doen maar gewoon legendarisch omdat het je eerste aanraking is met het spel en je daarna in een doods gebied komt. (post-searing is echt te saai voor woorden). Missies als Bloodstone Fen vond ik dan weer geweldigquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:57 schreef Rivalo het volgende:
In welk gedeelte van de Main story is dat? Na de missies rond Lions Arch, Bloodstone Fen(Jezus, wat was dat saai, geen moeilijke enemy's en fucking veel lopen) enzo.
Of Pre-searing?
En wat was daar trouwens allemaal te doen, ik ben namelijk bij Factions begonnen. Ik heb wel een Proph character nu maar die was al vrij snel na de searing.
En iedereen was natuurlijk gewoon stiekem verliefd op Gwen, dat vooral.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Was volgens mij t tutorial gedeelte (pre searing) waar je begon bij originele guild wars, zag er allemaal zoe mooi groen uit met allemaal bloemen enzo (nohomo)
Er komen genoeg storymode dungeons toch? Ik hoop dat deze inderdaad hetzelfde gevoel kunnen geven. Want dat was in GW echt geniaal, stukken beter dan de dungeons in WoW bijvoorbeeld, die niet een hele grote rol in het verhaal speelden (voor zover er een 'main' verhaal was).quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:22 schreef Rivalo het volgende:
Die momenten ken ik, hoop dat GW2 weer diezelfde ervaring gaat brengen, ik ben alleen bang van niet.
Wat was dat 'standaard' of 'master' ook alweer? Ben zulke dingen een beetje kwijt omdat PvE voor mij nooit echt op de eerste plaats kwam.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:20 schreef Gemini99 het volgende:
Guild Wars is toch echt wel een van de weinige spellen waar ik goede herinnering aan over heb gehouden.
Met zo'n groep een missie proberen te doen, en vervolgens discussieren of je voor de standard, of Master ging. Oh wat was ik kwaad toen mijn moeder ineens de router uitdeed en mijn internet verbinding dus wegviel toen we net een moeilijke missie hadden gehaald...
In Proph waren dat secondary punten en in factions en later een timelimit.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wat was dat 'standaard' of 'master' ook alweer? Ben zulke dingen een beetje kwijt omdat PvE voor mij nooit echt op de eerste plaats kwam.
Dit sprak me in het begin nogal erg tegen. Je hebt namelijk veel minder vrijheid in het kiezen van de skills, en het voor eigenlijk 'voor je' gedaan. Iets wat eigenlijk simpel gezegd casualation is. Maar goed iedereen die PvP speelde haalde toch zijn build van PvWiki. En WoW heeft ook sites waar je talent builds vandaan kunt halen die toch allemaal beter zijn dan de builds die jij maakt, dus snap die zet toch wel ergens.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:33 schreef Lamabal het volgende:
http://vigilantfans.blogs(...)lbar-goes-to-15.html
Wel interessant. Als je altijd een groot aantal skills tot je beschikking hebt zul je een stuk minder 'best practice' builds zien. Heb me altijd een beetje geërgerd aan guilds en teams die alleen maar populaire builds runden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:33 schreef Lamabal het volgende:
http://vigilantfans.blogs(...)lbar-goes-to-15.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |