twitter:KNMI twitterde op dinsdag 23-08-2011 om 09:33:19#KNMI geeft code oranje voor Zeeland en Noord-Brabant voor zwaar onweer met kans op hagel en zware windstoten. Elders code geel.www.knmi.nl. reageer retweet
Dat buitje boven Frankrijk..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Er komt genoeg aan...
[ afbeelding ]
Ach, jullie hebben in Moerdijk al genoeg rampen gehadquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:49 schreef lipjes het volgende:
volgens mij gaat het weer recht langs moerdijk
Idem. Om half 2 echt een enorme klap.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:51 schreef borisz het volgende:
Werd vanmorgen echt wakker getrommeld door de bliksem
chemiepack en europallets hequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ach, jullie hebben in Moerdijk al genoeg rampen gehad/
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
Er zit meer in de lucht voor de ochtend dan ik dacht. Dit trekt weg, dan weer zon en vanmiddag nog meer buien?! Nice
estofex geeft wederom een level 2;
[ afbeelding ]
Die zijn volgens mij ook wakker geworden van het onweer vannacht.quote:Issued: Tue 23 Aug 2011 01:18 UTC
ik denk dat ze dat doen omdat ze het ook niet weten nu.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:52 schreef Pino112 het volgende:
KNMI code geel is tot 0u vanavond, hele dag een lading shit dus.
Wel ja?quote:
Met onweer voor julliequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Er komt genoeg aan...
[ afbeelding ]
Userkaartquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waar is hier? Locatie erbij graag.
quote:
Tja, daar eerst op kijken... Niet iedereen staat daar op die hier langs komt, en het kost ook ongelooflijk veel moeite om het er even bij te zetten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar is een OP voor als er niet naar gekeken wordt?
daar an die gelijk in hebbenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:11 schreef Takkembah het volgende:
Hier in Eindhoven schijnt het zonnetje, maar mijn vent in Brussel zegt dat het daar zwart is buiten en de hel losgebroken
Uhm waar zit je?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:30 schreef Takkembah het volgende:
Denk je? Ik verwacht hier niet veel meer.... maar ik ben een onweern00b
Oude wetering = Loon op zand ?!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hier in Oude Wetering regent het en hier en daar hoor je klappen onweer.
Volgens buienradar zal die bui in frankrijk ons net aan passeren.
Hehe geen probleem.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:31 schreef Takkembah het volgende:
Eindhoven....
maar dat is wat ik zeg he, wat weet ik er nu van
Maar die bui van 0945-1015 was hier ook al niks...quote:
Als je ZW blijft kijken moet je straks wel wat kunnen zienquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:37 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Maar die bui van 0945-1015 was hier ook al niks...
Ik zit nu op mijn werk 4 hoog en zie nergens wat komen....
Kom maar naar Drassssquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:51 schreef lipjes het volgende:
zie dat de zware buien weer richting het oosten gaan, godverdomme
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan staat er nu een huis in de fik door de onweer vermoed ik.
Hongerstaking?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hopelijk komt het hier straks ook tot onweer, anders ga ik in staking, net zo lang tot ik wel onweer heb en geloof me dan kan ik heel lang volhouden net als paar jaar terug!
Nee, BLS-team.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan staat er nu een huis in de fik door de onweer vermoed ik.
Je hebt momenteel onweer als het goed is..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:06 schreef Maver24 het volgende:
Krijgt rotterdam nog wat of hoe zit dat
Vrees voor je dat het teveel gaat afbuigen richting Boxmeer..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Eens zien of die rode pit boven Eindhoven het haalt tot Oss
niet echt hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je hebt momenteel onweer als het goed is..
Teuring, donker nu.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:15 schreef xibalba het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/eindhoven-live
Whoah. Wat donker!quote:
Yep! Leek wel avond, nu superveel regen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:21 schreef mefke79 het volgende:
Eindhoven krijgt de volle lading voor zover ik vanuit Helmond kan zien. En hier wordt het in rap tempo donker. Ik heb net wat foto's van de naderende bui gemaakt, eens kijken of het wat is.
Hier in Veldhoven is het semi-nacht donker.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:21 schreef mefke79 het volgende:
Eindhoven krijgt de volle lading voor zover ik vanuit Helmond kan zien. En hier wordt het in rap tempo donker. Ik heb net wat foto's van de naderende bui gemaakt, eens kijken of het wat is.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:25 schreef BeamofLight het volgende:
Het is hier (Eindhoven) wel serieus bezig nu. Erg donker. En nog veel meer regen en onweer.
Wil je dit dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:24 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam valt echt zwaar tegen, wel regen maar niet echt spannend zeg maar
Een beetje aktie kan geen kwaad tochquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:29 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Wil je dit dan?
http://www.nuentoen.nl/fo(...)ting-in-borculo.html
Zeker weten. Maar geen windhoos opdat ik dakloos ben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:30 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Een beetje aktie kan geen kwaad toch, stevige onweer mag wel hoor
Eersel is Hilvarenbeek - Arenschot.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:29 schreef mefke79 het volgende:
Pino, ik wou het net zeggen, de eerste wateroverlast is ook gemeld. Niet raar, het blijft voluit gaan en dat al minutenlang. Valkenswaard en Eersel is hier toch wel 30 km vandaan, maar als die al die tijd al dit weer hebben...
Nou dat was vannacht en vorige week ook zo hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:31 schreef Drugshond het volgende:
Dit is niks in verhouding to 2-3 jr terug.... rennen om al je stekkers uit het stopcontact te trekken... [
Alle inslagen binnen 1 km..
Behoorlijk donker, bioritme zegt 20:30..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:31 schreef mefke79 het volgende:
We krijgen nu toch ook flink wat flitsen en donder er bij, hoe is het in Eindhoven?
Vertel, daar staat mijn huisquote:
Wordt alweer wat lichter.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:32 schreef Swomp het volgende:
Opeens wordt het hier ontzettend donker.... moet eigenlijk de lampen aanmaken![]()
Zie op de buienradar geen buien. (omg. Roermond)
dat wil ik hier ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:31 schreef BeamofLight het volgende:
Straat staat echt blank en putten borrelen.
Ik woon dus zo'n 10km van Dordt af, in het oosten van Rdam bij Ridderkerk/Bolnes/Beverwaard maar echt heel donker is het ook weer niet, gewoon een hele natte herfstdagquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:34 schreef yvonne het volgende:
Dordt al de hele ochtend donker en licht aan.
Mijn inwendige klok zegt dat het avond is en ik naar bed moet.
Yup, Eindhoven is ook geen service. Ow, nu weer terug.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:35 schreef Coelho het volgende:
Tmobile ontvangst volledig weg in Nuenen (bij EHV). Meer mensen last van?
Grink.... ik ben helemaal van slag af.... Ik kan mijn koelkast niet vinden in de zomer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:34 schreef yvonne het volgende:
Dordt al de hele ochtend donker en licht aan.
Mijn inwendige klok zegt dat het avond is en ik naar bed moet.
Hier ook "Geen Service" op m'n foon met T-Mobile.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:35 schreef Coelho het volgende:
Tmobile ontvangst volledig weg in Nuenen (bij EHV). Meer mensen last van?
Omdat water elektriciteit geleid?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef yvonne het volgende:
Waarom mocht je ook weer niet douchen tijdens onweer?
Hierom: Douchend meisje 2 maal geraakt door bliksemquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef yvonne het volgende:
Water geleidt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef yvonne het volgende:
quote:EINDHOVEN - Zwaar onweer heeft Brabant dinsdagochtend bereikt. Het weerinstituut KNMI heeft een waarschuwing uitgegeven met code 'oranje'. De waarschuwing blijft ten minste tot halftwee dinsdagmiddag gelden. Het hoogtepunt wordt rond kwart over twaalf verwacht. Vanavond wordt het noodweer volgens MeteoConsult nog meer extreem.
De waarschuwing geldt vooral voor de provincies Brabant en Zeeland. Vanuit het zuiden trekt het onweer op en kan het gepaard gaan met zware windstoten en hagel. De brandweer Zuid-Oost Brabant heeft de code 'extreem' afgegeven voor de hulpdiensten. Dat betekent dat op iedere brandweerpost een coördinator aanwezig is. De brandweer is extra alert.
Hoogepunt
"Het noodweer is de grens overgetrokken vanuit België en trekt richting het noordoosten. Het hoogtepunt wordt rond kwart over twaalf verwacht. De bui zal daarna langzaam minder actief worden. In de loop van de middag klaart het weer op en komt de zon door. De temperatuur loopt in rap tempo op waardoor het zeer benauwd kan worden", zegt Casper Hootsen van MeteoConsult.
Code 'oranje'
Code 'oranje' betekent dat er gevaar vormt vanwege zwaar noodweer. Van iedereen wordt op zo'n moment oplettendheid gevraagd.
Het KNMI raadt mensen aan de berichtgeving in hun regio in de gaten te houden. Maandagavond heeft zwaar onweer al schade aangericht in het oosten van Brabant.
Donkere wolken
In Eindhoven is het zo donker dat het nacht lijkt. In Oost-Brabant zou de situatie met het onweer het meest extreem zijn. Regenbuien en lichtflitsen trekken over de provincie. Het is al de vierde weerswaarschuwing van het weerinstituut in zes dagen tijd. In het weekend werden door het KNMI ook al weerswaarschuwing gegeven, maar toen is noodweer uitgebleven.
Dinsdagavond
Het noodweer wordt volgens MeteoConsult vooral dinsdagavond extreem. Dan trekken zware windstoten over de provincie en is het onweer nog heftiger dan dinsdagmiddag.
Omdat je dan buiten het onweer mist omdat jij onder de douch staat?!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef yvonne het volgende:
Als het inslaat krijg je het via de leidingen en het water. Er ligt wel een aardmat in iedere natte ruimtequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef yvonne het volgende:
Ik moet ook nog ff douchen. Geldt toch alleen als het echt in de buurt is? Bij mij lijkt het wel redelijk ver weg nog.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Omdat water elektriciteit geleid?
ik heb er nooit last van, overbuurman heeft een megaantenne + bliksemafleider op zijn dak staanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik moet ook nog ff douchen. Geldt toch alleen als het echt in de buurt is? Bij mij lijkt het wel redelijk ver weg nog.
Ik ben benieuwd wat er vanmiddag gaat ontstaanquote:Dinsdagavond
Het noodweer wordt volgens MeteoConsult vooral dinsdagavond extreem. Dan trekken zware windstoten over de provincie en is het onweer nog heftiger dan dinsdagmiddag.
Ook als ik hoge gebouwen in de omgeving hebquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:38 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Als het inslaat krijg je het via de leidingen en het water. Er ligt wel een aardmat in iedere natte ruimte
Echt nie, mn balkon is ondertussen in een zwembad veranderd, en hoor nu ook hagel tegen de raamquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:38 schreef seasushi het volgende:
Tssssss. Jullie stellen je vast aanHier schijnt de zon, en blijft ook schijnen zo te zien op buienradar
uuhhh ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:38 schreef seasushi het volgende:
Tssssss. Jullie stellen je vast aanHier schijnt de zon, en blijft ook schijnen zo te zien op buienradar
ja bij jullie wel he, maar west brabant maar weer niks gevenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:41 schreef Drassss het volgende:
Staat behoorlijk blank hier in NO-Brabant..
Het loopt een stuk door de grond, ligt er aan waar het inslaat etc. ik zou niet douchen met onweer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook als ik hoge gebouwen in de omgeving heb
Dit is ook niet alles hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:42 schreef lipjes het volgende:
[..]
ja bij jullie wel he, maar west brabant maar weer niks gevengodverdomme stelletje jatters
Breda = Force field up.... you're saved.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook als ik hoge gebouwen in de omgeving heb
heb jij eindelijk noodweer Drassquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:45 schreef PriemGirl het volgende:
Hier begint het alweer wat op te klaren in Eindhoven. Lucht was daarnet groenKnufjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik bescherm je wel
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
De wind viel erg mee.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:41 schreef lipjes het volgende:
alarmmeldingen blijven wel uit trouwens
Gewoon naar buiten gaanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:47 schreef kaatje50 het volgende:
Bij code rood, één fase zwaarder dan oranje, is sprake van een weeralarm. De zegsman kon nog niet aangeven of het zo ver komt. "We houden de situatie nauwlettend in de gaten en raden mensen die naar buiten moeten aan dat ook te doen." Het is volgens hem een gevaarlijke dag om op de fiets naar buiten te gaan. "Als dat moet, let dan goed op de lucht en houd onze website in de gaten."
goed lezen!! wie ontdekt de 'rare' waarschuwing
Mensen die naar buiten moeten, moeten dat doenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:47 schreef kaatje50 het volgende:
Bij code rood, één fase zwaarder dan oranje, is sprake van een weeralarm. De zegsman kon nog niet aangeven of het zo ver komt. "We houden de situatie nauwlettend in de gaten en raden mensen die naar buiten moeten aan dat ook te doen." Het is volgens hem een gevaarlijke dag om op de fiets naar buiten te gaan. "Als dat moet, let dan goed op de lucht en houd onze website in de gaten."
Waar staat dat?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:47 schreef kaatje50 het volgende:
KNMI nu ook.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:49 schreef Psy-freak het volgende:
http://www.rampen-info.nl die geven gelderland oranje
Mag wel tijd wordenquote:
Huh, rampeninfo was eerder, lolquote:
wij vallen bij de onweercentrale nu in het rode gebied, maar buiten, soms harde, regen en wat gerommel en geflits valt het wel mee. Niet erger dan vaker voorkomtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:49 schreef Psy-freak het volgende:
http://www.rampen-info.nl die geven gelderland oranje
Ja inderdaad. Zal me benieuwen of er straks nog wat van over isquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zit hier lekker in het zonnetje
quote:
Shit dan ben ik klaar met werken en ben met de brommer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
brabant is doorgertrokken van 11 uur, naar 12 uur, naar 2 uur
Spuit 11.. is hier al effe bezig hoor! (het wordt nu juist minder)quote:
Wat een verschil trouwens, de riolering/waterafvoer in het deel van Eindhoven waar ik woon is de afgelopen jaren op de schop gegooid. Zelfs na deze buien is er geen plas te vinden hier.quote:
joh... ik ging eerst ff koffie drinken, roken onder afdak in de tuin.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Spuit 11.. is hier al effe bezig hoor! (het wordt nu juist minder)
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:55 schreef Psy-freak het volgende:
Artikel over wateroverlast op omroep brabant:
http://www.omroepbrabant.(...)en+waarschuwing.aspx
Wat een heerlijk staaltje journalistiek.quote:Ook zou een zogenaamde 'shelf cloud' gezien zijn boven Eindhoven. Dat is een wolk die voorafgaat aan een zware onweersbui. Die wolk wordt door sommigen als angstaanjagend beschouwd.
Mja alleen is het nog onzeker of het vanavond weer gaat losbarstenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus vanaf nu gaat het in het Zuiden weer opwarmen richting de 27/28 graden (nu ongeveer 17) waardoor het vanavond zeer explosief wordt?
Wat?quote:
Wie postte net dat bericht dat men vanavond nog extremer onweer verwacht?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:04 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mja alleen is het nog onzeker of het vanavond weer gaat losbarsten
112brabant.nlquote:
Hart van Nederland kan er vast een spectaculair non-news item van maken vanavond.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
[..]
Wat een heerlijk staaltje journalistiek.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:05 schreef lipjes het volgende:
12:00:52 23-08-11 Melding : PRIO 2 : INSTORTING INDUSTRIEWEG 7 HAPERT : 2141
Regio : 22 : [BZO] Brabant Zuidoost
Urgentie : O O O : MIDDEL
Eenheden : 1106789 : Dagdienst Eersel
: 1106798 : Lichtkrant Kazerne Eersel
: 1106746 : Postalarm Eersel
klopt, instorting, dacht dat ik zat te dromen.
maar is echt zo
De praxis.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:05 schreef lipjes het volgende:
maar is echt zo
Als HAP Hapert is is dat een Praxis...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:05 schreef lipjes het volgende:
maar is echt zo
Ik woon in de AXIS van Veldhoven en Eindhoven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:54 schreef lipjes het volgende:
ah, de wateroverlast meldingen komen binnen, wie had er nog boodschappen nodig?
11:51:14 23-08-11 Melding : PRIO 2 : WATEROVERLAST ALBERT HEIJN RAPPORTSTRAAT 2 VELDHOVEN : 4541
Eenheden : 1108598 : Lichtkrant Kazerne Veldhoven
: 1108549 : Korpsalarm Veldhoven
: 1108589 : Dagdienst Veldhoven
Lol dat is nog geen 1300 m van mij vandaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:09 schreef TommyGun het volgende:
Ondertussen op Strijp-S (Eindhoven)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die fietsenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:09 schreef TommyGun het volgende:
Ondertussen op Strijp-S (Eindhoven)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt ja, ik had em ook gezien, stond net ff naar buiten te koekeloeren vanuit m'n appartement. Paars wassie gewoon, en direct daarna allemaal meisjes gillenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:13 schreef tralalala het volgende:
Schok me net de pleuris, uit het niets een inslag hier heel erg in de buurt.
Ede...
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:15 schreef Drugshond het volgende:
Ach... het leukste is wel.... een taxi die denkt onder de felenoordtunnel te kunnen rijden...
Kwam niet verder... passensier + bestuurder op het dak.
Was een vrij aardige Mercedus... tot de raampjes gevuld met water.
Hehe, die taferelen heb je bij de Insulindelaan ook altijd, onder de spoorbrug.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:15 schreef Drugshond het volgende:
Ach... het leukste is wel.... een taxi die denkt onder de felenoordtunnel te kunnen rijden...
Kwam niet verder... passensier + bestuurder op het dak.
Was een vrij aardige Mercedus... tot de raampjes gevuld met water.
Wat een aansteller..quote:Weerman Reinout van den Born meldt dat het noodweer afkomstig is uit Noord-Frankrijk. "Er zitten hagelstenen van vijf centimeter bij." De weerman heeft al veel weerssituaties meegemaakt, maar noemt het noodweer toch "ongelooflijk!".
we gaan nog wel wat krijgen in heel ZH hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:20 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
Dat was echt nep. Ik ben al sinds 9 uur wakker door die ene knal en ik krijg geen eens een spannend vervolg. (Rotterdam)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |