Zeker, maar vraag me af wie dat betaalt. Misschien huren van NAC?quote:
Waarom zou N.A.C. hun topspits aan ons verhuren? Wil die weg?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeker, maar vraag me af wie dat betaalt. Misschien huren van NAC?
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Waarom zou N.A.C. hun topspits aan ons verhuren? Wil die weg?
VvF zal i.i.g. niets gaan investeren, dus de KNVB moet coulant zijn. Of N.A.C. wil inderdaad van hem af, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
quote:Busselaar: “Amoah hoeft niet weg, maar…
… het zou financieel gezien wel prettig zijn. Daar komt de boodschap ongeveer op neer. Om de schuldenlast van NAC verder te reduceren doet de club er alles aan om Matthew Amoah de komende weken te verkopen.
De dertigjarige spits vormt vanwege zijn topsalaris van vijf ton en een contract tot medio 2013 een molensteen om de nek van algemeen directeur Ed Busselaar.
Busselaar benadrukt de aanvaller graag te willen behouden, maar erkent dat een vertrek NAC financiële verlichting geeft. ‘Dan komt er salarisruimte vrij, terwijl we de opbrengst van zijn transfer kunnen benutten om onze liquiditeitspositie te verstevigen. Door zijn salaris uit te sparen kunnen we een transfervrij speler aantrekken’, legt hij uit.
NAC vraagt geen grote som geld voor Amoah. Voor een paar ton mag hij vertrekken uit Breda. ‘Hij is voor andere clubs betaalbaar, maar de exacte afkoopsom hangt af van welke club zich meldt en op welk moment’, zegt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma.
Busselaar verklaart: ‘We willen voorkomen dat we tegen het einde van de maand augustus nog worden verrast door transfers. Dus vragen we meer voor Amoah naarmate de tijd vordert. Een bod hebben we trouwens nog niet op hem gehad, maar ik houd daar wel ernstig rekening mee.’
quote:‘Positief verrast over kwaliteiten die aanwezig zijn’
Ronald Koeman heeft een duidelijk doel voor ogen als hoofdtrainer van Feyenoord. De oud-verdediger eist maximale inzet van zijn spelers, wil intensief aan de slag gaan met het grote aantal talenten en hoopt de kracht van De Kuip bewust te benutten in thuiswedstrijden, zo vertelt hij deze maand in Feyenoord Magazine. Een voorproefje uit het eerste grote interview met Koeman sinds zijn komst naar Feyenoord.
U werkt dit seizoen met een zeer jonge spelersgroep. Maakt dat de uitdaging voor u des te groter?
‘Toen ik tekende was ik goed op de hoogte van het feit dat Feyenoord een jonge groep heeft, met veel jongens uit de eigen jeugd. Dat heeft natuurlijk te maken met het financiële plaatje. We hebben een talentvolle groep, maar tussen talentvol en volwaardige eredivisiespeler zit een aantal stappen. De ene speler zal die stappen sneller maken dan de ander.’
U wilt de talenten gaan kneden, vertelde u tijdens uw presentatie in De Kuip.
‘Ja. Ik ben positief verrast over bepaalde kwaliteiten die aanwezig zijn, met name bij de jongere spelers. Door trainingen, gesprekken en dingen aan te geven, probeer ik die jongens verder wegwijs te maken in de voetballerij en duidelijk te maken wat gevraagd wordt op het hoogste niveau. Voetballer zijn is een vak en zo moet je dat ook benaderen. In het algemeen hebben jongere spelers daar wel eens problemen mee.’
Vanaf uw eerste dag in De Kuip heeft u benadrukt dat spelers moeten begrijpen dat voetbal iets is waar ze de hele dag mee bezig moeten zijn.
‘Ja. Wat ik heel belangrijk vind is dat je alles doet om goed te presteren. Daar hoort uren maken bij, jezelf ontwikkelen, open staan voor kritiek. Uit ervaring weet ik dat je voetbalcarrière over is voordat je het weet. Terwijl het zo’n mooi vak is. Je kunt er zelf heel veel aan doen om jezelf in de tijd die je hebt zo goed mogelijk te ontwikkelen. Daarvoor heb je hulp van anderen nodig, maar het begint bij jezelf.’
Heeft u het idee dat die instelling voor verbetering vatbaar is?
‘Als ik afga op de informatie die ik heb gekregen en wat ik zelf heb gesignaleerd, vind ik dat er meer regelmaat in prestaties moet komen. Het voorbeeld van de winst op PSV vorig seizoen die werd gevolgd door de nederlaag tegen VVV is natuurlijk vaker aangehaald. Zoiets kan komen doordat spelers te makkelijk gaan denken nadat er een keer gewonnen is. Dat heeft te maken met mentale weerbaarheid en instelling. Ik vind dat onderdeel van de ontwikkeling van jonge spelers.’
Is dat niet bovenal een kwestie van karakter? Je hebt het of je hebt het niet?
‘Natuurlijk, maar je moet als technische staf wél het maximale eruit proberen te halen. Als spelers uiteindelijk fouten blijven maken, zijn ze niet geschikt. Ze moeten beseffen dat de stap van de jeugd naar de A-selectie niet de laatste stap is die ze moeten maken. Jongere spelers moet je daar nog wel eens van overtuigen. Dat er nog veel meer bijmoet om iets te bereiken.’
Een paar ton voor Amoah vind ik niet veel. Bij NAC verdient hij 500.000, wat voor Feyenoord-begrippen een normaal salaris is denk ik. VoH is ouder, niet goed genoeg en zal waarschijnlijk meer willen verdienen. Als Guidetti niet rondkomt is dit denk ik het beste alternatief. Ervaring, doelpuntgarantie en een speler die in het verleden al aangaf graag voor Feyenoord te spelen.quote:
Betaal jij de transfersom?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Een paar ton voor Amoah vind ik niet veel. Bij NAC verdient hij 500.000, wat voor Feyenoord-begrippen een normaal salaris is denk ik. VoH is ouder, niet goed genoeg en zal waarschijnlijk meer willen verdienen. Als Guidetti niet rondkomt is dit denk ik het beste alternatief. Ervaring, doelpuntgarantie en een speler die in het verleden al aangaf graag voor Feyenoord te spelen.
Lex Immers?quote:
Ik vind in onze situatie trouwens 925.000 voor Guidetti op geen enkele manier te rechtvaardigen voor een jaartje huren.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Lex Immers?
Daarbij vind ik het idioot dat een salaris van 800.000 voor Guidetti blijkbaar wel te rechtvaardigen is t.o.v. de KNVB, maar een paar ton voor een transfer van een speler met een substantieel lager salaris ineens niet mogelijk is.
Precies en Amoah presteert gewoon, Vennegoor heeft al paar jaar niets gepresteerdquote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Een paar ton voor Amoah vind ik niet veel. Bij NAC verdient hij 500.000, wat voor Feyenoord-begrippen een normaal salaris is denk ik. VoH is ouder, niet goed genoeg en zal waarschijnlijk meer willen verdienen. Als Guidetti niet rondkomt is dit denk ik het beste alternatief. Ervaring, doelpuntgarantie en een speler die in het verleden al aangaf graag voor Feyenoord te spelen.
Dat bedoel ik dus maar te zeggen. Bijna een miljoen voor een speler die in geen enkel opzicht verantwoording aan Feyenoord hoeft af te leggen wat betreft zijn prestaties, aangezien hij na 1 seizoen toch weg is. Bijna een miljoen voor een speler die niemand hier heeft zien spelen, maar waarvan nu wel ineens wordt gedacht dat hij de boel op de rit gaat krijgen. Bijna een miljoen voor een 19 jarig-spelertje dat wij gaan opleiden voor een andere club.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik vind in onze situatie trouwens 925.000 voor Guidetti op geen enkele manier te rechtvaardigen voor een jaartje huren.
Ik zie hem graag komen hoor bij Feyenoord maar de realiteit is dat hij echt onhaalbaar is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:18 schreef Paul-89 het volgende:
Everton is denk ik onhaalbaar en daarbij heb ik wel twijfels bij zijn karakter.
Wat betreft Everton en Armenteiros is het idd gelul in de ruimte. Amoah moet toch haalbaar zijn, mag ik hopen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:13 schreef Caland het volgende:
EvertonAls we dan toch in Almelo moeten shoppen haal dan Armenteros.
Maargoed, allemaal gelul in de ruimte dit.
Ah voice-over moet z'n troll momentje weer even pakken..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:23 schreef voice-over het volgende:
Hoe is het toch met die lichten van de VarkenoordGroep? Zijn ze overgestapt naar Ajax of zo, ik hoor niks meer.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:36 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ah voice-over moet z'n troll momentje weer even pakken..
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:36 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ah voice-over moet z'n troll momentje weer even pakken..
Je bent zo oud als je je voelt. Kennelijk voel jij je een oude lul.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:48 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Daar ben je dan oud en volwassen voor.
Ik adviseer je niet weer hierover te beginnen. Laatste keer kostte je dat ook een week.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:23 schreef voice-over het volgende:
Hoe is het toch met die lichten van de VarkenoordGroep? Zijn ze overgestapt naar Ajax of zo, ik hoor niks meer.
Ik mag iig toch hopen dat Amoah de tweede keus achter Guidetti is ipv VoHquote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Amoah is gewoon de beste en meest haalbare optie. Doen!
Wat is überhaupt de onderbouwing achter de interesse in VoH? Hij voldoet toch op geen enkele wijze aan wat dit Feyenoord nodig heeft, behalve het feit dat hij op de spitspositie opgesteld wordt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik mag iig toch hopen dat Amoah de tweede keus achter Guidetti is ipv VoH
Jij begon erover. Ik reageerde alleen op jouw dwaze opmerkingen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik adviseer je niet weer hierover te beginnen. Laatste keer kostte je dat ook een week.
Hij's weer terug hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:54 schreef voice-over het volgende:
[..]
Jij begon erover. Ik reageerde alleen op jouw dwaze opmerkingen.
Amoah kost all-in ook al snel een miljoen voor komend seizoen. Guidetti is drie keer beter voor hetzelfde geld. Als het Feyenoord lukt deze jongen binnen te halen, dan gaan bezitters van een seizoenskaart nog vaak "Hee!" en "Ho!" roepen dit seizoen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik mag iig toch hopen dat Amoah de tweede keus achter Guidetti is ipv VoH
Dat is altijd maar afwachten en daarbij is het veels te veel geld voor iemand die dan nog niet eens je eigen bezit is. Amoah kan nog wel een jaartje of 3 mee.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:37 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Amoah kost all-in ook al snel een miljoen voor komend seizoen. Guidetti is drie keer beter voor hetzelfde geld. Als het Feyenoord lukt deze jongen binnen te halen, dan gaan bezitters van een seizoenskaart nog vaak "Hee!" en "Ho!" roepen dit seizoen.
Ja, dan krijg je weer zo'n opstellingquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:38 schreef Berend010 het volgende:
Vennegoor zou soort "vader" net als de Cler bij t vorige seizoen.
Zoals Paul-89 hierboven ook al zegt: Amoah is nog goed voor zeker 2 jaar op hoog niveau en voor hetzelfde geld hebben we een 19-jarige spits die aan het eind van het seizoen weer weg is. Beide hebben in principe geen restwaarde, maar van Amoah kun je nog langer profiteren voor hetzelfde geld.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:37 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Amoah kost all-in ook al snel een miljoen voor komend seizoen. Guidetti is drie keer beter voor hetzelfde geld. Als het Feyenoord lukt deze jongen binnen te halen, dan gaan bezitters van een seizoenskaart nog vaak "Hee!" en "Ho!" roepen dit seizoen.
Bijna een miljoen salaris, 125k transfergeld. Deel zal dus vanuit investeerders moeten komen, en die gaan niet investeren in iets waar ze nooit winst op maken.quote:
Dus dan is Amoah ook geen optie.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijna een miljoen salaris, 125k transfergeld. Deel zal dus vanuit investeerders moeten komen, en die gaan niet investeren in iets waar ze nooit winst op maken.
Zullen dus wel met Vennegoor op de proppen komenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:13 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dus dan is Amoah ook geen optie.
Ik zie nog liever Marino Promes in de spits dan VoH.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Zullen dus wel met Vennegoor op de proppen komen
Het wordt wel een beetje een droevig verhaal als we nu niet snel met een beetje spits op de proppen komenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:25 schreef Caland het volgende:
Beter halen we dan gewoon Angelo Cijntje en zetten we die in de spits, gewoon omdat het kan.
Klinkt heel logisch. Begrijp alleen niet waarom Feijenoord alleen met kandidaten komt die juist geen restwaarde hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:04 schreef Caland het volgende:
Bijna een miljoen salaris, 125k transfergeld. Deel zal dus vanuit investeerders moeten komen, en die gaan niet investeren in iets waar ze nooit winst op maken.
Vertraagt ie ook stelselmatig het spel?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:36 schreef Cara het volgende:
Wijnaldum is bij psv weer fijn zn kansen aan t missen en zn ballen aan t inleveren bij de tegenstander
Geen restwaarde worden door Feyenoord zelf betaald denk ik. Spelers met restwaarde doen de VvF.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:49 schreef eight het volgende:
[..]
Klinkt heel logisch. Begrijp alleen niet waarom Feijenoord alleen met kandidaten komt die juist geen restwaarde hebben.
Heb zelfs het idee dat hij soms wordt overgeslagenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vertraagt ie ook stelselmatig het spel?
Omdat bijna al die spelers met restwaarde onhaalbaar zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:49 schreef eight het volgende:
[..]
Klinkt heel logisch. Begrijp alleen niet waarom Feijenoord alleen met kandidaten komt die juist geen restwaarde hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |